Okay.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:03 schreef Tha_Ramsush het volgende:
door ze dat af te pakken
Next stop: official fashionpolice.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:15 schreef Chadi het volgende:
Politiek is een beetje doorgechoten in het proberen te controleren van de maatschappij.
ik ben er al jaren een voorstander van om de schoolkostuums in te voeren, dan heb je dit soort conflicten niet en wordt er minder gepest op school.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:15 schreef Chadi het volgende:
Verbod op kleding slaat werkelijk nergens op. Iedereen moet zo vrij mogelijk zijn om zich te kleden zoals hij of zij wil. Van mij part lopen ze in KKK pakken rond zoalng ze maar anderen met rust laten . Het is ook extremen hun recht om zich te uiten zoals zij willen.
Politiek is een beetje doorgechoten in het proberen te controleren van de maatschappij.
Het is net alsof de plaatselijke ambtenaren, onder de koffie, met elkaar besproken hebben welke oplossing het minste kost en het minste werk met zich zou meebrengen. En dat uiteraard zonder zelf enige verantwoordelijkheid op zich te nemen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:23 schreef SCH het volgende:
Dit soort verboden werken vaak averechts. Aan de andere kant wordt die kleding gebruikt als provocatie dus misschien werkt het op korte termijn wel.
Maar het probleem zit natuurlijk niet in de kleding.
Uden moet natuurlijk wel wat, als iemand een betere oplossing weet?
Snap je dan niet dat het verbieden van wat voor kleding dan ook, maatschappelijk en juridisch niet houdbaar is?quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:34 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Het verbieden is dan wel niet de juiste oplossing, maar is wel het begin van het afwijkende gedrag.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 1 april 2005 11:15 schreef Chadi het volgende:
Verbod op kleding slaat werkelijk nergens op. Iedereen moet zo vrij mogelijk zijn om zich te kleden zoals hij of zij wil. Van mij part lopen ze in KKK pakken rond zoalng ze maar anderen met rust laten . Het is ook extremen hun recht om zich te uiten zoals zij willen.
Ik kan best snappen dat mensen er toe zijn gekomen zo iets te besluiten. Het zet wel mensen aan het denken, en zet misschien ook de ouders aan het denken van die kinderen die Lonsdale dragen. Denk dat veel mensen/ouders niet precies weten wat het inhoudt en wat de bijbedoelingen zijn.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:36 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat het verbieden van wat voor kleding dan ook, maatschappelijk en juridisch niet houdbaar is?
Het verschil is wel dat Lonsdale door een bepaalde groep gebruikt wordt om te provoceren. Dat is met sandalen en geitenwollensokken niet het geval.quote:Op vrijdag 1 april 2005 10:45 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Sandalen en geitenwollensokken ook.
Wat is je punt?
Een krachtige aanpakquote:Gesprek
Volgende week zal in ieder geval een gesprek worden geregeld met een groep risicojongeren. Wethouder Bakermans: ''Om ze duidelijk te maken wat wel en wat niet kan. En om aan te geven wat wij vinden van hun gedachtengoed''.
De belaagde Bedirschool werd gisteren bezocht door de Udense burgemeester J. Kersten. Ook belde premier Balkenende met de schoolleiding. Verder zegde een bakker toe dat hij vlaaien zal gaan uitdelen aan de kinderen op de school.
Als je een pakje Marlboro op een bepaalde manier draait krijg je de drie grote K's van de KKK te zien.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:40 schreef Tha_Ramsush het volgende:
bijbedoelingen
Sandalen en geitenwollensokken worden meestal gedragen door een subgroep die dingen roept waar ik het niet mee eens ben, ja, zelfs stuitend vind.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het verschil is wel dat Lonsdale door een bepaalde groep gebruikt wordt om te provoceren. Dat is met sandalen en geitenwollensokken niet het geval.
Gelijk heb je, vind ik ook.quote:Ontopic: Het is een idiote maatregel die niks gaat helpen.
Dat is prima, maar zij dragen de sandalen en geitenwollensokken niet om te provoceren en hun mening kracht bij te zetten. En bepaalde Lonsdaledragers doen dat wel.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:50 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Sandalen en geitenwollensokken worden meestal gedragen door een subgroep die dingen roept waar ik het niet mee eens ben, ja, zelfs stuitend vind.
quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat is prima, maar zij dragen de sandalen en geitenwollensokken niet om te provoceren en hun mening kracht bij te zetten.
Nu stel je het weer zo dat Marlboro dat met opzet zou doen op een standpunt uit te dragen. Is dat werkelijk het geval, dan zou ik Marlboro inderdaad als racistisch merk willen bestempelen. Maar verder lijkt me dit weer gewoon een slechte vergelijking.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:48 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Als je een pakje Marlboro op een bepaalde manier draait krijg je de drie grote K's van de KKK te zien.
Conclusie: Marlboro is een racistisch merk en alle Marlboro-rokers zijn racisten; Marlboro dient verboden te worden.
Nee, Lonsdale kan er in principe ook niets aan doen dat mongolen hun merk hebben gekaapt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar verder lijkt me dit weer gewoon een slechte vergelijking.
Akkoord, dat is zo. Maar daarmee worden over het algemeen moslims geprovoceerd. Met een verbod op dit merk worden moslims niet meer geprovoceerd.quote:Op vrijdag 1 april 2005 11:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het verschil is wel dat Lonsdale door een bepaalde groep gebruikt wordt om te provoceren.
Welk deel van het woord opzet begrijp je niet?quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:11 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee, Lonsdale kan er in principe ook niets aan doen dat mongolen hun merk hebben gekaapt.
Precies hetzelfde als een mooi verhaal over Marlboro de wereld in slingeren.
quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
Je zou dan datgene wat hun provoceerd moeten verbieden om rust te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |