dat vraagt om een fotosoepje.....quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:43 schreef Stuart het volgende:
Ze kunnen mensen zelfs tot 15 jaar na nog in leven houden![]()
quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:43 schreef Pony-Lover het volgende:
minder dan een uur denk ik eigenlijk
quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaat het zo slecht met de paus dan?
http://edition.cnn.com/quote:BREAKING NEWS Pope John Paul II has been given the last rites of the Roman Catholic Church as his health deteriorates, a Vatican source tells CNN
Hij heeft de laatste riten al gekregen...quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaat het zo slecht met de paus dan?
net zoals nu dus, alleen dan met kunstmatige beademingquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:47 schreef Paxlie het volgende:
ik gok dat hij een dag of 214 in leven wordt gehouden
De laatste sacramenten bedoel je. Dan zal het idd niet lang meer duren denk nog een paar uurquote:Op donderdag 31 maart 2005 23:48 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Hij heeft de laatste riten al gekregen...
Wat zijn sacramenten?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De laatste sacramenten bedoel je. Dan zal het idd niet lang meer duren denk nog een paar uur
Dat iemand bijna dood isquote:
Ah okquote:
Verder weet ik er niet veel over maar die coma patient kreeg dat laatst ook dus dit denk ik het beste antwoordquote:
Het is volgens mij een soort laatste gebed of verhaal ofzo, om de persoon die op sterven ligt nog een goed gevoel te geven over het geloof en het hiernamaalsquote:
tiptoptopicquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:04 schreef AltamirA het volgende:
wat is TTT trouwens?
Een dominee bij een katholiek kerkvorst?quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:49 schreef ArmaniMania het volgende:
Komt er geen dominee bij zijn sterfbed ofzo, of komt meteen de hele religieuze kermis naar zijn sterfbed?
Hehe, lijkt me dat dat bij de paus juist niet echt nodig is dan, maar dat kan aan mij liggenquote:Op vrijdag 1 april 2005 00:03 schreef IndemnitY het volgende:
[..]
Het is volgens mij een soort laatste gebed of verhaal ofzo, om de persoon die op sterven ligt nog een goed gevoel te geven over het geloof en het hiernamaals.
Nee oen. Er wordt niet over een opvolger besloten voor de huidige paus is overleden.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:33 schreef Absinth het volgende:
Is zn opvolger al bekend?
Het is een ritueel dat elke katholiek aangaat.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:34 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Hehe, lijkt me dat dat bij de paus juist niet echt nodig is dan, maar dat kan aan mij liggen
Ah, nou ja dan zal het niet meer lang duren nee.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is een ritueel dat elke katholiek aangaat.
Daarom vragen bij een ziekenhuisopname ook welk geloof je aanhangt. Weten ze wat er moet gebeuren als het mis gaat.
quote:De grootste stap voor de mens is de stap van de aarde naar de hemel. En voor de meesten het moeilijkste. God weet dat: Zijn Zoon heeft het aan den lijve ervaren. Daarom biedt God voor het zetten van deze laatste stap Zijn hulp aan. Zodra de dood duidelijk binnen de gezichtskring van de mens komt, kan hij zich door een priester laten zalven met gewijde olie. Deze zalving op voorhoofd en banden heeft een sterkende uitwerking. De gezalfde durft de dood in de ogen te kijken, in alle rust.
Soms werkt de zalving zelfs zo helend, dat het leven sterker blijkt dan de dood en niet het leven, maar de dood het onderspit delft.
Het is dan ook niet raadzaam om met de toediening ervan te wachten tot het moment van sterven of tot het moment, waarop de zieke buiten bewustzijn is. Het is de priester niet toegestaan iemand te bedienen, wanneer het duidelijk is dat hij/zij al enige tijd gestorven is: de sacramenten zijn er immers voor de levenden. De pastoor zal bij een dergelijk voorval, op uw verzoek, toch komen om de overledene met een gebed bij God aan te bevelen.
dan gaan ze dikke sigaren roken en laten ze de kardinaal die de minste teer met zijn sigaar produceert winnen....quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee oen. Er wordt niet over een opvolger besloten voor de huidige paus is overleden.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
Niet dus..quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:26 schreef Ambrosius het volgende:
Ik ga nu slapen. Als ik wakker word is het al over met de paus..
ga nou = dood?quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:11 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
wtf ga nou is dood!
waarom god waarom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |