abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25895606
Merkwaardig dat mensen zich puur op basis van een berichtje van zeven zinnen een oordeel menen te kunnen aanmatigen over de hoogte van de straf.

Los van het feit dat er aan de hoge boete gemakshalve maar voorbij wordt gegaan.

Je hoeft hier maar 'pedofilie' te roepen of er staat een horde kleuters klaar die om het hardst roepen om de gruwelijkste straffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2005 00:13:41 ]
  vrijdag 1 april 2005 @ 00:28:29 #42
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_25896049
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:12 schreef k_man het volgende:
Merkwaardig dat mensen zich puur op basis van een berichtje van zeven zinnen een oordeel menen te kunnen aanmatigen over de hoogte van de straf.

Los van het feit dat er aan de hoge boete gemakshalve maar voorbij wordt gegaan.

Je hoeft hier maar 'pedofilie' te roepen of er staat een horde kleuters klaar die om het hardst roepen om de gruwelijkste straffen.
Nou, nou, poe, poe. Kinderneukers liggen gewoon niet zo lekker in de markt. Misschien dat je er een campagne tegenaan kunt gooien? "Hoe leuk zijn pedofielen"
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_25896166
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:28 schreef robh het volgende:

[..]

Nou, nou, poe, poe. Kinderneukers liggen gewoon niet zo lekker in de markt. Misschien dat je er een campagne tegenaan kunt gooien? "Hoe leuk zijn pedofielen"
Dat is voldoende reden om alle beschaving overboord te gooien en terug te grijpen op middeleeuwse straffen? Mensen die zich klaarblijkelijk alleen laten leiden door de meest primaire emoties vind ik een beetje eng.
pi_25896975
wow, het is nu wel duidelijk dat je wat tegen christenen hebt robh

voortaan staat dus boven elk ander bericht van je dingen als 'heiden opgepakt voor....' 'niet-gelovige steelt....' ????
  vrijdag 1 april 2005 @ 08:20:10 #45
3542 Gia
User under construction
pi_25898652
quote:

Er zijn ook een aantal fokkers die zelf als kind misbruikt zijn en daardoor heel goed weten wat dat voor gevolgen kan hebben voor kinderen. Maar ach, dat zijn maar kleuters die de gruwelijkste straffen willen. Ach ja.
pi_25898762
quote:

Nee, het gaat hier om pedo's die hun lusten niet hebben kunnen bedwingen (ten koste van kinderen). Dat is toch heel wat anders dan de hele groep pedo's die niet toegeven aan hun sexuele drive en erkennen dat ze een afwijking hebben. Die laatsten moeten niet een trap na krijgen maar hulp.
pi_25899076
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn ook een aantal fokkers die zelf als kind misbruikt zijn en daardoor heel goed weten wat dat voor gevolgen kan hebben voor kinderen. Maar ach, dat zijn maar kleuters die de gruwelijkste straffen willen. Ach ja.
Ja, als je je eigen ervaringen als maatgevend ziet voor alle andere slachtoffertjes, heb je toch een te enge blik.

Er zijn ongetwijfeld ook rechters die als kind misbruikt zijn, rechters waarbij ingebroken is, van wie de vrouw verkracht is, et cetera. Daarvan verwachten we toch ook dat ze zich niet laden leiden door hun primaire gevoelens.
pi_25899115
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:27 schreef attila het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier om pedo's die hun lusten niet hebben kunnen bedwingen (ten koste van kinderen). Dat is toch heel wat anders dan de hele groep pedo's die niet toegeven aan hun sexuele drive en erkennen dat ze een afwijking hebben. Die laatsten moeten niet een trap na krijgen maar hulp.
En degenen die wel erkennen dat ze een afwijking hebben, therapie krijgen, maar toch een keer hun zelfbeheersing verliezen? Aan de hoogste boom er mee?
  vrijdag 1 april 2005 @ 09:05:45 #49
3542 Gia
User under construction
pi_25899211
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, als je je eigen ervaringen als maatgevend ziet voor alle andere slachtoffertjes, heb je toch een te enge blik.

Er zijn ongetwijfeld ook rechters die als kind misbruikt zijn, rechters waarbij ingebroken is, van wie de vrouw verkracht is, et cetera. Daarvan verwachten we toch ook dat ze zich niet laden leiden door hun primaire gevoelens.
Ik heb het ook niet over idioot hoge straffen, maar wel wat langer dan 2,5 jaar. Bijvoorbeeld 8 jaar.
Verder ben ik voor het gebruik van lustremmende middelen of ingrepen.
En als christen vind ik dat die man uit de kerk gezet moet worden. Zoals ik dat ook vind in de gevallen van pedopriesters.
  vrijdag 1 april 2005 @ 10:53:09 #50
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_25901240
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 00:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Mensen die zich klaarblijkelijk alleen laten leiden door de meest primaire emoties vind ik een beetje eng.
Zoals praktiserende pedo's ja, die zijn zeker eng
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_25903563
Bespottelijk lage straf. Straffen voor dit soort misdaden moeten fors omhoog. De maatschappij moet veel langer tegen dit soort lieden worden beschermd. Minimumstraffen invoeren voor pedofilie.
pi_25903847
Het leven van 4 kinderen verwoest en zo'n straf.
pi_25904066
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:46 schreef nikk het volgende:
Nederland is door haar oversentimentalisering van verdachten niet meer in staat om zware criminaliteit (waar ik pedofilie onder schaar) te bestraffen naar billijkheid.
Yeah baby Yeah!
pi_25904097
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:32 schreef dVTB het volgende:
Bespottelijk lage straf. Straffen voor dit soort misdaden moeten fors omhoog. De maatschappij moet veel langer tegen dit soort lieden worden beschermd. Minimumstraffen invoeren voor pedofilie.
Minimum straffen zijn niet zo'n goed idee. Is het verantwoord iemand 10 jaar op te sluiten (gesteld dat dat een passend minimum word geacht) nadat hij een kind gestreeld heeft? Los daarvan, waarom wel voor pedofilie en niet voor doodslag, mishandeling, moord, etc? Bij het instellen van een minimumstraf blijf je altijd het probleem houden dat er 'inhumane' straffen uitgesproken kunnen worden.

Wel ben ik met je van mening de huidige strafmaat veel te laag ligt. Het is niet te verantwoorden hoe een pedofiel die het leven van vier kinderen verwoest heeft maar 2 jaar in de cel (aftrak nog niet meegerekend) hoeft te zitten. Ik vraag me ook af waarom er geen dwangverpleging is opgelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door nikk op 01-04-2005 13:22:31 ]
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:47:28 #55
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_25905430
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 01:13 schreef Agrafes het volgende:
wow, het is nu wel duidelijk dat je wat tegen christenen hebt robh

voortaan staat dus boven elk ander bericht van je dingen als 'heiden opgepakt voor....' 'niet-gelovige steelt....' ????
Ik doe gewoon mee met de huidige tendens. Dat moet je mij niet kwalijk nemen, was het een allochtoon geweest dan had het er ook bij gestaan hoor.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 1 april 2005 @ 13:54:41 #56
33189 RM-rf
1/998001
pi_25905623
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, en de dader hier was ook een zelf precies zo'n slachtoffer van kindermisbruik zelf ...
iets dat vaak, heel vaak voorkomt, dat de daders van kindermisbruik zelf ook als kind misbruikt zijn, het slachtoffer wordt dader.

dus je hoeft niet te beweren dat deze slachtoffers per definitie ook een 'beter' begrip van bestraffing hebben, of een beter begrip hoezeer dat misbruikt gevolgen heeft voor de slachtoffers (althans, zeer vaak kennelijk niet genoeg om dan zelf ook met de tengels van kinderen af te blijven)
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:46 schreef nikk het volgende:
1 van de misbruikte jongens was een 13-jarige jongen die een langdurige sexuele relatie had met die man, kennelijk niet onder dwang, maar ook met instemming van die jongens (los ervan of die jongen dat bewust kan uitmaken)..
Het blijft illegaal en persoonlijk vind ik het goed dat dat bestraft wordt ... maar het is onzin om daar het slachtoffer als geheel willoos te bestempelen, 13-jarige jongens die sexueel actief zijn doen dat grotendeels ook wel degelijk bewust en het is onjuist om te beweren dat dat _tegen_ hun wil is ...

Vaak wordt juist de psychische schade erdoor veroorzaakt doordat ze juist later pas de vele morele oordelen en onderscheid tussen verschillende 'soorten' sex leren kennen .. en ze alsnog een sterk 'schuldgevoel' ontwikkelen over hun eerdere eigen sexuele gedrag (wat leidt tot zeer sterke stoornissen in de sexuele ontwikkeling van iemand, die later makkelijk kunnen leiden tot een persoon die een 'kindse vorm van sexualiteit' najaagt, die bang is om door volwassenen gekwetst te worden, maar wel sexuele behoeftes heeft, en deze 'veiliger' met jongeren kan praktiseren ...)

De beste methode zoiets te voorkomen is juist de slachtoffers ook duidelijk te maken dat ze 'niks fout gedaan hebben' ... nu is het een beetje vreemd om tegen die 13-jarige jongen te zeggen dat hij met die 1,5 jaar durende relatie zelf niks 'fouts' gedaan zou hebben, maar daarentegen zijn oudere partner toen wel heel zwaar ervoor te bestraffen, te mutileren, of levenslang op te sluiten

[ Bericht 48% gewijzigd door RM-rf op 01-04-2005 14:10:23 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 april 2005 @ 15:29:51 #57
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25907959
Had ie vroeger nou maar een buurthuis gehad, dan was dit allemaal niet gebeurd.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25907993
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 15:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Had ie vroeger nou maar een buurthuis gehad, dan was dit allemaal niet gebeurd.
Dan was ie nu alcoholist als we de berichten moeten geloven.
Yeah baby Yeah!
pi_25914260
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 10:53 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Zoals praktiserende pedo's ja, die zijn zeker eng
Die hebben een ziekelijk afwijking waarvoor ze behandeld moeten worden.

Vind je dat dat ook geldt voor de users die hier zo idioot reageren?
pi_25914351
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 12:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nederland is door haar oversentimentalisering van verdachten niet meer in staat om zware criminaliteit (waar ik pedofilie onder schaar) te bestraffen naar billijkheid.
Het aantal uitspraken van levenslang vertoont toch een sterk stijgende lijn. Hoe verklaar je dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')