Goh en jij denkt niet dat die titel met opzet zo geconstrueerd is dat de kans groot is dat ie "verkeerd" wordt geïnterpreteerd ?quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn 2 cent:
Taalkundig klopt de titel volkomen, hoor. De baby was dood en werd gevonden in een wasmachine. De connectie 'de wasmachine is de oorzaak van de dood' is voor rekening van de lezer.
Ik heb het niet gesloten vanwege de titel, want daar kon ik weinig vreemds aan ontdekken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:54 schreef robh het volgende:
[..]
Ik zie dat je het topic inmiddels gesloten hebt. Naja, met de titel was niets mis iig. Kwestie van intepretatie.
Robh geeft 2/3 posts terug al aan dat de titel suggestief is. De titel trekt namelijk meer lezers, precies wat telegraaf ook doet, aldus robh.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn 2 cent:
Taalkundig klopt de titel volkomen, hoor. De baby was dood en werd gevonden in een wasmachine. De connectie 'de wasmachine is de oorzaak van de dood' is voor rekening van de lezer.
Ik weet niet in hoeverre ik mijn topictitels bij jou moet verantwoorden, maar dat het suggestief is heb ik niet gezegd. Daarmee we nogmaals het verkeerd intepreteren van mijn woorden door jou zien. Ik blijf mezelf natuurlijk niet herhalen, dus je moet het er maar mee doen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:09 schreef TheMassive het volgende:
Robh geeft 2/3 posts terug al aan dat de titel suggestief is. De titel trekt namelijk meer lezers, precies wat telegraaf ook doet, aldus robh.
Als hij de werkwijze van de telegraaf aan de kaak wil stellen, lijkt het me handiger dat hij daar een onderwerp over opent ipv een topic met een suggestieve titel te openen.
Ander voorbeeld was: mogelijk moslimterroristische bomaanslag in hoogezand, oid.
Bommelding in Hoogezand
Doel van een artikele of topic is mensen trekken TheMassive.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:09 schreef TheMassive het volgende:
Robh geeft 2/3 posts terug al aan dat de titel suggestief is. De titel trekt namelijk meer lezers, precies wat telegraaf ook doet, aldus robh.
Als hij de werkwijze van de telegraaf aan de kaak wil stellen
Man dood in gracht.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
water in Utrechtse binnenstad vervuild
Titel is correct, maak jij er even een topic over robh?
Maar dan is het doel van het openen van een topic in NWS niet het geven van je mening op een artikel wat je ergens hebt gelezen, maar het triggeren van zoveel mogelijk mensen?quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:26 schreef Loedertje het volgende:
Doel van een artikele of topic is mensen trekken TheMassive.
Kranten, Glossy bladen, NWS Sites..ect.
Dus hier ook. (punt)
Ik hou je in de gaten!quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:28 schreef robh het volgende:
Ik vind van wel, jij vindt van niet. Let's agree to disagree TheMassive![]()
Oh, het mag niet gezegd worden ? Rechtse oogkleppenpolitiek zeg ik je.quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Kunnen jullie sommige mensen niet het topic-aanmaak-recht ontnemen: Anti-Islamisme " Incidenten " Maart ?
(verkapte "ik ben terug dus prepare yourself"-post)
De regio heeft de laatste tijd veel aandacht in de media vanwege het gerommel daar. Lijkt me volkomen terecht om daar dan een topic over te openen. Dat heeft niks met 'zwart maken' van doen. Toen Dokkem en Kollum ed. in het nieuws waren zijn daar ook topics over geweest. Dat je het niet met Gelly eens bent is geen reden om het te sluiten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:12 schreef Drugshond het volgende:
Achtergronden over brabantse achterlijkheid ?
Geef AUB dit topic een kick richting onzin. Gelly moet eerst eens goed nadenken voordat hij mensen gaat stigmatiseren. Ik weet niet welke opleiding hij gedaan heeft (of mee bezig is) maar ik heb niet veel vertouwen in zijn toekomst.
Of mag ik 11 soortgelijke NWS topics starten om elke provincie (naast Brabant) zwart te maken. Ik heb wel een paar leuke provincies op het oog (en ik denk Loedertje ook wel)
Maar een topic titel als "Achtergronden over brabantse achterlijkheid ?" dekt de lading toch ook niet (net alsof alle brabanders achterlijk zijn).quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:06 schreef NorthernStar het volgende:
De regio heeft de laatste tijd veel aandacht in de media vanwege het gerommel daar. Lijkt me volkomen terecht om daar dan een topic over te openen. Dat heeft niks met 'zwart maken' van doen. Toen Dokkem en Kollum ed. in het nieuws waren zijn daar ook topics over geweest. Dat je het niet met Gelly eens bent is geen reden om het te sluiten.
Neem het niet te serieus.
Sorry, maar als import-brabander (we maken allemaal foutenquote:Op zaterdag 9 april 2005 12:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De regio heeft de laatste tijd veel aandacht in de media vanwege het gerommel daar. Lijkt me volkomen terecht om daar dan een topic over te openen. Dat heeft niks met 'zwart maken' van doen. Toen Dokkem en Kollum ed. in het nieuws waren zijn daar ook topics over geweest. Dat je het niet met Gelly eens bent is geen reden om het te sluiten.
Neem het niet te serieus.
Mijn dank... zo snel wou ik mijn troefkaarten nog niet op tafel leggen.. Maar nu liggen ze er toch.quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry, maar als import-brabander (we maken allemaal fouten) vind ik de topictitel inderdaad niet kunnen. Als ik zo'n topic open met 'Achtergronden van de Marokkaanse achterlijkheid' (wat zou kunnen, als ik dezelfde voorwaarden gebruik als de TS van dat topic), is het binnen 2 minuten dicht en heb ik een ban te pakken.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Als ik naar het nieuws kijk, zie ik veel allochtonen (marokkanen) criminaliteit, m.n. in de Randstad. Als ik een topic open over 'De achterlijkheid van Marokkanen in de Randstad' gebaseerd op dezelfde premisses als Gelly doet in zijn brabanders-topic, lig ik binnen 2 minuten naast Fok!quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:28 schreef NorthernStar het volgende:
En omdat die hele islam/allochtonen kwestie inmiddels zo beladen is dat je ieder woord op een gouden schaaltje moet afwegen en voortduren op eieren moet lopen omdat het anders geheid vechten wordt vinden jullie het een goed idee om alles zo te gaan behandelen?
Ik ga er nog even over nadenken.
Duurt wel lang, dat 'nadenken'....quote:
Huh, in de titel staat toch duidelijk dat het gaat over het achterlijke brabant, niet over brabant in zn geheel ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als ik een topic open over 'De achterlijkheid van Marokkanen in de Randstad' gebaseerd op dezelfde premisses als Gelly doet in zijn brabanders-topic, lig ik binnen 2 minuten naast Fok!
ga fietsen, gek. ten eerste ben ik geen brabander (alleen maar import) en ten tweede maakt een "denkbeeldig" (hoe verzin je het zelfs maar?) vraagteken een zin niet minder implicerend. Want je impliceert wel degelijk dat alle brabanders achterlijk zijn, door je TT niet te specificeren.quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Onzin, er staat een denkbeeldig vraagteken achter de tt en nergens zeg ik dat alle brabanders achterlijk zijn. Dat mensen dat daar graag in lezen kan ik niet helpen, en zegt weer genoeg over het onbespreekbaar maken van problemen met brabanders.
Huh ?quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want je impliceert wel degelijk dat alle brabanders achterlijk zijn, door je TT niet te specificeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |