Ah, the good old days...quote:Op woensdag 30 maart 2005 03:06 schreef Luvinsio het volgende:
waarom ik nog single ben op me 20e?
omdat ik ook maar te bang ben om een meissie aan te spreken / kussen etc...![]()
Als je nou even in deel 1 had gekeken had je gezien dat het niet mijn topic isquote:Op woensdag 30 maart 2005 05:51 schreef Reintje het volgende:
Waarom staat er in je profiel "geboortedatum 1987"
Dan ben je pas 18, en dus redelijk kansloos dat je nu al begint te zeuren. Ik was ook 19 toen ik voor 't eerst een vriendin had.
Beetje jammer dit.
Overigens: In de pubertijd is het normaal dat je met jezelf in de knoop zit, en je depressief word. Ons lastig vallen hoeft dus niet.
Er valt wel wat te zeggen over jouw stukje. Ik ben het er deels mee eens. Ik vind niet dat je de lat lager moet leggen als je lang vrijgezel (of nog altijd vrijgezel) bent. Maar bij sommige liggen de eisen wel erg hoog en dan kan het geen kwaad om misschien wat bij te schafen, misschien loop je wel een heel leuk iemand tegen het lijf.quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:50 schreef PieterCK het volgende:
Ik wil ook nog even hierop reageren.
Maar ik zie niet in waarom het niet goed is om selectief te zijn en single.
Zelf ben ik nog lang niet depressief of zo, maar aan mijn 'wensen-pakket' verander ik momenteel nog niks.
Iedereen heeft bepaalde wensen die hij/ zij ziet terugkomen in de partner en ik denk dat het ook goed is om deze te hebben. Dit mede omdat je voor langere tijd bij die persoon wil blijven dus moet je ook goed met elkaar overweg kunnen blijven gaan.
Men heeft mijn wensenpakket wel eens opgeschreven en kwam op ongeveer 2 kantjes A-4 uit. Dit was ongeveer een jaar of 3 geleden maar volgens mij is er tot op heden nog niks afgegaan.
Zelf blijf ik liever wat langer single dan dat ik een groot aantal van mijn wensen zou moeten opgeven en dan niet gelukkig zijn in mijn (toekomstige) relatie.
Om mij heen zie ik natuurlijk veel mensen die nu gaan samenwonen en trouwen en zo maar dan heb ik ook nogn iet zoiets van, damn dat wil ik ook. Helemaal niet zelfs.....
Volgens mij is het vooral voor de net 20'ers helemaal niet erg om selectief te blijven en wat langer single te zijn dan dat je je in van alles en nog wat gaat storten om erachter te komen dat ze het toch niet is......
Mijn advies: Blijf lekker single als je je daar beter door voelt en laat je dan ook niet meeslepen door 'sociale' zaken; je tijd komt nog wel.........
Of haal ik hier heel veel tegenstanders mee binnen??
quote:Op woensdag 30 maart 2005 08:46 schreef Sabrina1981 het volgende:
Wat is dat topic snel gegaan zeg. Geen tijd om door te lezen nog.
Doe ik nog.
Je bent 18! Ik vind dat mensen van rond de 20 met geen mogelijkheid al kunnen zeggen "single" te zijn. Bovendien is het toeschrijven van het single zijn aan een eisenpakket onzin, aangezien 80% van de eisen (namelijk alle eisen die niet met uiterlijk te maken hebben) pas kunnen worden vergeleken met de realiteit als je iemand hebt om ze mee te vergelijken! Oftewel, eerst een relatie beginnen en dan pas zien of het klopt met wat je graag had gewild.quote:
oei daar moet je toch wat aan doen.. als je eenmaal over de eerste heen bent komt de rest makkelijkerquote:Op woensdag 30 maart 2005 03:06 schreef Luvinsio het volgende:
waarom ik nog single ben op me 20e?
omdat ik ook maar te bang ben om een meissie aan te spreken / kussen etc...![]()
18 en drie jaar vrijgezel, rekensommetje dus je was 15 met je laatste verkering.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:33 schreef daeri het volgende:
[..]
Uh ja dus? Daarom baal ik er nog wel van...![]()
Als je ervanuit gaat dat een relatie ploeteren is, dan lijkt dat me al een aardige verkeerde insteek eigelijk...quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:41 schreef PieterCK het volgende:
Kom ik ben nu een half jaartje 28 en nog altijd heerlijk vrijgezel.
Je kan wel zeggen, goh ben net 20 en nog altijd single...
Mijn meeste relaties hebben zo'n 3 a 4 maanden geduurd en dan was het alweer over.
Ik heb zoiets van liever single dan weer 3 maanden ploeteren en dat het niks wordt.. Bij mij gaan er eerder meer eisen bijkomen dan dat eraf gaan.
M.i. wordt er hier wel een beetje 'wanhopig' gereageerd op het feit dat men bijv. "al" 3 jaar vrijgezel is en net 20 is.... Kom op leef lekker door, ga lekker stappen en geniet van het leven. Dat is een stuk beter dan te zitten bedenken ik ben al 3 jaar vrijgezel en hoe ga ik dat oplossen.
Hoiquote:Op woensdag 30 maart 2005 09:53 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
18 en drie jaar vrijgezel, rekensommetje dus je was 15 met je laatste verkering.
Zeik niet. Ik ben 24. Je komt net kijken!
Ja het topic is hier wel voor, maar je bent nog harstikke jong. Dus volg het advies op wat hier genoemd is en kom over een paar jaar maar weer terug.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:55 schreef daeri het volgende:
[..]
Hoi![]()
Iedereen heeft recht om in dit topic te posten dus ga niet zeiken dat ik niks te zeiken heb, ik zeik namelijk niet eens.. ik vertel gewoon hoe het bij mij zit, daar is dit topic voor geloof ik![]()
Als ik hier mee wil praten dan doe ik datquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:03 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ja het topic is hier wel voor, maar je bent nog harstikke jong. Dus volg het advies op wat hier genoemd is en kom over een paar jaar maar weer terug.
Hou je dan ook bij je reactie dat je te selectief bent en niet dat je net 18 bent en 'al' 3 jaar vrijgezel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:04 schreef daeri het volgende:
[..]
Als ik hier mee wil praten dan doe ik datIk vind mij zelf selectief en daar is dit topic voor
Ach ja, toen ik 20 was maakte ik me er ook hevige zorgen om.. toen ik 16 was ook (en daartussen had ik een lange relatiequote:Op woensdag 30 maart 2005 09:58 schreef PieterCK het volgende:
Ik zeg niet dat het altijd ploeteren is...
Maar zo overtrokken als hier wordt gedaan op dit moment denk ik ook van nou nou....
Het gewoon lekker leven is ook belangrijk :-D :-D
Laat men pas echt nerveus worden als ze echt oud zijn
Ik probeer alleen maar aan te geven dat ik al drie jaar vrijgezel ben doordat ik zo selectief ben, ik ben niet iemand die een kroeg in stapt en iemand op de bek pakt, zo ben ik niet, en zo wil ik ook niet worden ook.. Ik ben selectief, en ben er ook wel een beetje trots op dat ik geen slet benquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:11 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Hou je dan ook bij je reactie dat je te selectief bent en niet dat je net 18 bent en 'al' 3 jaar vrijgezel.
Want je kan ook best selectief zijn en al wel een relatie hebben![]()
quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
De essentie van het gemis is niet 'een relatie'. Zoals ik al zei, het is echt niet moeilijk een relatie te krijgen. Vergeet het schone, stort je in de stupiditeit, en je hebt zo je gezinnetje. Een louter kwantitatieve benadering maakt het erg onwaarschijnlijk dat je geen 'maatje' zult vinden.
De liefde bestaat niet zonder object, en haar gemis evenmin. Je wilt Hem niet om het beminnen, maar je wilt beminnen om Hem. Daarom heeft het uiteindelijk geen zin je voorkeuren bij te stellen. De eenzaamheid zal groter zijn met z'n tweeen.
Iedereen mag selectief zijn en ook iedereen kan daar de gevolgen van dragen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:59 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind dat je pas selectief mag zijn als je kunt kiezen en als je zelf wat voorstelt/te bieden hebt...
Dat is nu net wat ik al deze mensen niet zie doen. Bovendien is het allemaal nogal verschillend, als je 18 bent zonder relatie. Laat toch lekker alles op je afkomen en doe daar wat mee, ga niet vantevoren plichtmatig een lijstje opstellen met eisen. Je zult namelijk zien dat je in relaties met een heel ander beeld van iemand begint dan je eindigt en misschien is dat meisje dat dan wel rookt (terwijl jij dat per se niet wil)... wel heeeel erg leuk en geschikt voor je al heeft ze geen blond haar.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:02 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Iedereen mag selectief zijn en ook iedereen kan daar de gevolgen van dragen.
Wat ben je weer heerlijk tegendraadsquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:05 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat is nu net wat ik al deze mensen niet zie doen. Bovendien is het allemaal nogal verschillend, als je 18 bent zonder relatie. Laat toch lekker alles op je afkomen en doe daar wat mee, ga niet vantevoren plichtmatig een lijstje opstellen met eisen. Je zult namelijk zien dat je in relaties met een heel ander beeld van iemand begint dan je eindigt en misschien is dat meisje dat dan wel rookt (terwijl jij dat per se niet wil)... wel heeeel erg leuk en geschikt voor je al heeft ze geen blond haar.
Kijk als je op het punt bent dat je 3 relaties ofzo achter de rug hebt, dan kun je een keer wat in de melk brokkelen. Tot die tijd heb je gewoon niks te willen en wil je per se zeiken dat je geen relatie hebt, maar wel een eisenpakket van hier tot Tokyo ...dan heb IK geen boodschap aan je (en vind dat niemand hier op FOK! dat zou moeten hebben).
Wat nu juist opvalt in de eerdere reeks ook dat mensen goed zijn in eisen stellen, maar minder in de verantwoordelijkheid van zulke eisen dragen...
Ik weet het, ik ben me er eentjequote:Op woensdag 30 maart 2005 11:08 schreef Blinky het volgende:
[..]
Wat ben je weer heerlijk tegendraads
Sowwiquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:28 schreef PieterCK het volgende:
Jah je bent er zelfs zo'n eentje dat niemand meer iets durft te zeggen
Damn!! Ik wist niet dat er zoveel frustaties los zouden komen!! Ik vind het jammer dat ik deel 2 niet heb kunnen inleiden (misschien dat de OP alsnog even netjes kan worden gemaakt?) Maar leuk om te zien dat iedereen zo serieus reageert.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
De essentie van het gemis is niet 'een relatie'. Zoals ik al zei, het is echt niet moeilijk een relatie te krijgen. Vergeet het schone, stort je in de stupiditeit, en je hebt zo je gezinnetje. Een louter kwantitatieve benadering maakt het erg onwaarschijnlijk dat je geen 'maatje' zult vinden.
De liefde bestaat niet zonder object, en haar gemis evenmin. Je wilt Hem niet om het beminnen, maar je wilt beminnen om Hem. Daarom heeft het uiteindelijk geen zin je voorkeuren bij te stellen. De eenzaamheid zal groter zijn met z'n tweeen.
Precies en dat is gelijk het belangrijkste argument om niet eerst een heel uitgebreide voorselectie te maken alvorens de moeite te nemen iemand te leren kennen. Teveel eisen op voorhand leiden alleen maar tot een te snelle be-/veroordeling.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
Een louter kwantitatieve benadering maakt het erg onwaarschijnlijk dat je geen 'maatje' zult vinden.
IK maak liever van te voren een uitgebreide voor selectie dan dat ik in een aantal meiden heel veel tijd moet gaan stoppen terwijl het blijkt na een tijdje toch niks te worden. Kost je alleen maar heel veel tijd en geld en energie en die steek ik dan liever in andere zaken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:46 schreef Shagadelic het volgende:
[..]
Precies en dat is gelijk het belangrijkste argument om niet eerst een heel uitgebreide voorselectie te maken alvorens de moeite te nemen iemand te leren kennen. Teveel eisen op voorhand leiden alleen maar tot een te snelle be-/veroordeling.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:36 schreef het_fokschaap het volgende:
eisen zijn m.i. vooral excuses om er niet aan te hoeven beginnen en het voor jezelf makkelijk te houden, bv. bang om een blauwtje te lopen.
Roken de doorslag laten geven vind ik wel heel ver gaan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:49 schreef Tranceptor het volgende:
Je hebt selectief en selectief.
Kijk je kunt zeggen ik heb liever geen meisje dat rookt of een meisje dat rookt komt er uberhaupt niet in. Wat ik bedoel te zeggen is dat je zoveel randvoorwaarden formuleert dat een klik misschien minder overtuigend doorkomt daardoor.
Oh ja, jij was degene die een relatie als een heel gedoe zag toch?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:47 schreef PieterCK het volgende:
IK maak liever van te voren een uitgebreide voor selectie dan dat ik in een aantal meiden heel veel tijd moet gaan stoppen terwijl het blijkt na een tijdje toch niks te worden. Kost je alleen maar heel veel tijd en geld en energie en die steek ik dan liever in andere zaken.
Oh dat doe ik niet. Het is altijd zonde als je tijd en energie in een (in mijn geval) jongen hebt gestoken en het wordt niks (vriendschap of meer), maar mijn "eisen" hebben daar niet echt invloed op. Ik spreek af omdat iemand mij aanspreekt of omdat we lol hebben, maar ja het kan bij zo ontmoeting altijd toch niet een goede keus zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:47 schreef PieterCK het volgende:
[..]
IK maak liever van te voren een uitgebreide voor selectie dan dat ik in een aantal meiden heel veel tijd moet gaan stoppen terwijl het blijkt na een tijdje toch niks te worden. Kost je alleen maar heel veel tijd en geld en energie en die steek ik dan liever in andere zaken.
Waarop selecteer je dan? En vooral: hoe kun je iemand toetsen aan je selectiecriteria als de persoon nog niet eens kent?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Roken de doorslag laten geven vind ik wel heel ver gaan.![]()
Ik dacht dat ik selectief was.
Ik ben juist prima bereid concessies te doen, zelfs als heel selectief iemand. Anders valt er toch niet met mij te leven vrees ik.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Copycat het volgende:
Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op de chemie.
Zonder chemie voor mij geen relatie.
Ik ben single en best selectief waar het relaties betreft. Ik weet inmiddels heel goed wat ik wel en wat ik niet wil in een relatie en daar doe ik geen concessies (meer) aan.
volgens mij is dat ook iets wat ontstaat als je al wat ouder wordt ( nee niet oudquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Copycat het volgende:
Ik ben single en best selectief waar het relaties betreft. Ik weet inmiddels heel goed wat ik wel en wat ik niet wil in een relatie en daar doe ik geen concessies (meer) aan.
Dat denk ik ook. Door schade en schande selectiever geworden, zeg maarquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:53 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij is dat ook iets wat ontstaat als je al wat ouder wordt ( nee niet oud) en bijv al relaties gehad hebt.
het is een VOORBEELD>quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Roken de doorslag laten geven vind ik wel heel ver gaan.![]()
Ik dacht dat ik selectief was.
en toch kom je iederee keer weer terecht bij een vent die alles in zich heeft wat jij niet wil, alleen weet je dat nog niet terwijl je verliefd bentquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Copycat het volgende:
Er is een verschil tussen mensen leren kennen voor de gezelligheid en voor een click met een relatie.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:52 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Oh dat doe ik niet. Het is altijd zonde als je tijd en energie in een (in mijn geval) jongen hebt gestoken en het wordt niks (vriendschap of meer), maar mijn "eisen" hebben daar niet echt invloed op. Ik spreek af omdat iemand mij aanspreekt of omdat we lol hebben, maar ja het kan bij zo ontmoeting altijd toch niet een goede keus zijn.
Dat ben ik met je eens, maar selectief zijn t.o.v. een relatie is wezenlijk anders dan t.o.v. een potentiële relatiekandidaat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:53 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij is dat ook iets wat ontstaat als je al wat ouder wordt ( nee niet oud) en bijv al relaties gehad hebt.
maar dat zijn dingen waar je vaak toch pas achteraf achter komt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:51 schreef Copycat het volgende:
Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op de chemie.
Zonder chemie voor mij geen relatie.
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:56 schreef Shagadelic het volgende:
Dat ben ik met je eens, maar selectief zijn t.o.v. een relatie is wezenlijk anders dan t.o.v. een potentiële relatiekandidaat.
Algemene ontwikkeling, presentatie, sociale vaardigheden, hygiene/uiterlijke verzorging, sociale klasse, ruimdenkendheid, spontaniteit. Moeilijk, dit zo even verder op te noemen, het is zo'n groot pakket wat mezelf betreft. Maar het valt allemaal in 1 avondje wel uit te zoeken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:53 schreef Shagadelic het volgende:
[..]
Waarop selecteer je dan? En vooral: hoe kun je iemand toetsen aan je selectiecriteria als de persoon nog niet eens kent?
Ja dat verschil is er zeker, maar ik heb tot nu toe ook alleen maar afgesproken met mensen waarvan ik dacht dat er wel meer dan vriendschap in zat. Bleek achteraf niet zo te zijn. Maar mijn eisen staan den niet centraal hoor. Ik vind uberhaupt dat ik niet heel veel eisen heb.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:56 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen mensen leren kennen voor de gezelligheid en voor een click met een relatie.
de eisen zijn meer voor een relatie voor gewone vriendschappen sta ik altijd wel open hoor en dan vind ik veel meer zaken best...
Op een gegeven moment krijg je ook wel een redelijke neus voor dat soort zaken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:58 schreef avotar het volgende:
maar dat zijn dingen waar je vaak toch pas achteraf achter komt.
Dat je na een paar relaties steeds beter en sneller gaat inzien wat je wel en niet wil in een relatie en de betreffende persoon, maar voordat je zo ver bent, moet je wel iedere keer weer eerst aan de relatie begonnen zijn. Dan ben je alweer een stap verder dan wanneer je een voorselectie maakt op basis van criteria en aan de hand daarvan bepaald of je al dan niet aan een relatie gaat beginnen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:58 schreef Copycat het volgende:
Hoe bedoel je dat?
Ja, maar iemand kan dit allemaal hebben en toch kan ik er helemaal niks mee hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Algemene ontwikkeling, presentatie, sociale vaardigheden, hygiene/uiterlijke verzorging, sociale klasse, ruimdenkendheid, spontaniteit. Moeilijk, dit zo even verder op te noemen, het is zo'n groot pakket wat mezelf betreft. Maar het valt allemaal in 1 avondje wel uit te zoeken.
Chemie hoeft voor mij niet per direct. Ikzelf ben best bereid daar een tijdje aan te werken. Als de intentie van beide kanten maar goed is. Zie je vanzelf of het z'n vruchten afwerpt, of niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op een gegeven moment krijg je ook wel een redelijke neus voor dat soort zaken.
En daarbij: als de chemie helemaal perfect is van beide kanten dan maken minpuntjes ook niet zoveel uit.
Ik ben eerder selectief in de zin van 'niet voor halve dingen gaan'.
Scheelt wel als je weinig eisen hebtquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:59 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ja dat verschil is er zeker, maar ik heb tot nu toe ook alleen maar afgesproken met mensen waarvan ik dacht dat er wel meer dan vriendschap in zat. Bleek achteraf niet zo te zijn. Maar mijn eisen staan den niet centraal hoor. Ik vind uberhaupt dat ik niet heel veel eisen heb.
Kan jij dat? Ik moet toch wel gelijk iets voelen bij iemand, een bepaalde klik hebben. Chemie is net wat mijn vriendje dat beetje extra geeft tegenover de gewone mannelijke vrienden die ik hebquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Chemie hoeft voor mij niet per direct. Ikzelf ben best bereid daar een tijdje aan te werken. Als de intentie van beide kanten maar goed is. Zie je vanzelf of het z'n vruchten afwerpt, of niet.
Dat werkt voor mij niet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:02 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Chemie hoeft voor mij niet per direct. Ikzelf ben best bereid daar een tijdje aan te werken. Als de intentie van beide kanten maar goed is. Zie je vanzelf of het z'n vruchten afwerpt, of niet.
Ja, dat kan ik wel. Je kan namelijk ook sterk naar elkaar toegroeien. Of je eigen chemie kweken, door veel dingen samen te ondernemen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:03 schreef Ripley het volgende:
[..]
Kan jij dat? Ik moet toch wel gelijk iets voelen bij iemand, een bepaalde klik hebben. Chemie is net wat mijn vriendje dat beetje extra geeft tegenover de gewone mannelijke vrienden die ik heb
Dat kan niet eens.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
Daarom heeft het uiteindelijk geen zin je voorkeuren bij te stellen.
Tuurtlijk, die chemie kan groeien en het gevoel ook. Maar er moet wel al in eerste instantie iets zijn. Voor mij dan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik wel. Je kan namelijk ook sterk naar elkaar toegroeien. Of je eigen chemie kweken, door veel dingen samen te ondernemen.
ow zeker weten dat je die krijgt.. maar dan nog moet je altijd maar afwachten wat je uiteindelijk na een paar maandjes overhoudt.. als er op een gegeven moment andere dingen gaan spelen...quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op een gegeven moment krijg je ook wel een redelijke neus voor dat soort zaken.
En daarbij: als de chemie helemaal perfect is van beide kanten dan maken minpuntjes ook niet zoveel uit.
Ik ben eerder selectief in de zin van 'niet voor halve dingen gaan'.
Vind ik ook. Collega's of vrienden is iets heel anders dan een eventuele partner.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:18 schreef Copycat het volgende:
Okay, maar chemie kweken met collega's is toch van een heel andere orde dan chemie kweken met een eventuele partner.
Het is inderdaad voor iedereen anders, en mijn ervaring leert mij dat als de chemie met een man er niet is, die ook niet zal komen.
Het gaat dan toch om een bepaalde vorm van vriendschap te kweken? Dat is tenminste wat ik aan wil geven met dat voorbeeld. Zo'n vriendschap kan zelfs uitgroeien tot een hele sterke, is mijn ervaring. Uiteraard is dit verre van vanzelfsprekend, maar ik houd me dan maar vast aan 't feit dat 't zo zou kunnen gaan. En als 't niet zo loopt, dan weet je eigenlijk wel genoeg. Dan is bij mij van echte verliefdheid ook geen sprake.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:18 schreef Copycat het volgende:
Okay, maar chemie kweken met collega's is toch van een heel andere orde dan chemie kweken met een eventuele partner.
Het is inderdaad voor iedereen anders, en mijn ervaring leert mij dat als de chemie met een man er niet is, die ook niet zal komen.
Okay. Maar kan voor jou een sterke (platonische) vriendschap uiteindelijk ook resulteren in een relatie?quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Het gaat dan toch om een bepaalde vorm van vriendschap te kweken? Dat is tenminste wat ik aan wil geven met dat voorbeeld. Zo'n vriendschap kan zelfs uitgroeien tot een hele sterke, is mijn ervaring.
Band opbouwen, daar gaat 't om. Ik probeer aan te geven dat je soms een hele sterke band op kan bouwen, op een iets langere termijn. Terwijl bij de kennismaking het er in eerste instantie niet op leek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Vind ik ook. Collega's of vrienden is iets heel anders dan een eventuele partner.
Misschien wel ja. Dat komt toch ook wel vaker voor dacht ik.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Okay. Maar kan voor jou een sterke (platonische) vriendschap uiteindelijk ook resulteren in een relatie?
Een vriendschap kan inderdaad groeien doordat je iemand beter leert kennen. En verliefdheid kan ook sterker worden naarmate je iemand beter leert kennen. Maar daar moet dan wel al een beetje een vonk of gevoel aan ten grondslag liggen, wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Het gaat dan toch om een bepaalde vorm van vriendschap te kweken? Dat is tenminste wat ik aan wil geven met dat voorbeeld. Zo'n vriendschap kan zelfs uitgroeien tot een hele sterke, is mijn ervaring. Uiteraard is dit verre van vanzelfsprekend, maar ik houd me dan maar vast aan 't feit dat 't zo zou kunnen gaan. En als 't niet zo loopt, dan weet je eigenlijk wel genoeg. Dan is bij mij van echte verliefdheid ook geen sprake.
Ik hoor het inderdaad wel vaker hier, maar in mijn eigen omgeving ken ik daar geen voorbeelden van.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:27 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dat komt toch ook wel vaker voor dacht ik.
Zeker, dat bedoel ik. Wat mezelf betreft kan een sterke fysieke aantrekkingskracht bijvoorbeeld een basis zijn. En of dat werkt, dat is dan aan de toekomst dat uit te wijzen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Een vriendschap kan inderdaad groeien doordat je iemand beter leert kennen. En verliefdheid kan ook sterker worden naarmate je iemand beter leert kennen. Maar daar moet dan wel al een beetje een vonk of gevoel aan ten grondslag liggen, wat mij betreft.
Dat heb ik ook. Verliefdheid is eigenlijk het enige selectiecriterium dat ik heb. Tuurlijk heb ik wel een beeld van wat de perfecte man is (en dan voornamelijk op het gebied van uiterlijk, natuurlijk), maar mijn ervaring is dat de mannen op wie ik het meest verliefd ben geweest daar niet eens op leken.... Dus echt niet dat ik ooit zal "werken" aan het gevoel in een relatie als ik de ideale persoon uit mijn fantasie ooit tegen mocht komen, maar er geen klik is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:18 schreef Copycat het volgende:
Ja maar het is toch beter om onderscheid te maken tussen vriendschappen en relatie's. Dan weet je waar je aan toe bent. Ik zou dat onderscheid net zo goed maken. Het is net wat je zeg van vrienden verwacht je andere dingen dan van je (toekomstige partner). Is denk ik ook wel normaal.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:03 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Scheelt wel als je weinig eisen hebt
ik maak zeer zeker wel onderscheid tussen beiden. Want voor een gewone vriendschap zijn er andere zaken belangrijker dan een relatie met iemand aangaan. Als je een relatie hebt met iemand dan zie je die toch vaker en intenser dus dan zullen er aanmerkelijk meer wensen zijn.
Bij een heleboel meiden heb ik wel zoiets van daar wil ik een vriendschap mee aangaan maar zeer zeker geen relatie. Dat is ook altijd een voordeel als je meiden leert kennen die al een relatie hebben. dan heb je al dat soort "spanningen" niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |