abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2005 @ 20:52:35 #1
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25839824
Ik ben single, en dat al eigenlijk mijn hele leven (ben nu 24). En je zou gerust kunnen zeggen dat ik het af en toe behoorlijk zat ben.
Mede door je omgeving wordt je als single met je neus op de feiten gedrukt. (vaak zijn de directe opmerkingen niet het vervelendst, maar meer de sociale situaties, waarin je zelf wat mist)
Ik (en met mij meer mensen, neem ik aan) gooien het gebrek aan een relatie vaak op het punt dat ze te selectief zijn. Nu ben ik wel geinteresseerd in deze selectiecriteria:

Op welke punten ben jij als single selectief, en waardoor denk je dat het komt dat je single bent?

TS begint: Ik ben selectief op uiterlijk (al vind ik dat zelf niet altijd eerlijk, uiterlijk blijft voor mij erg belangrijk), maar ook op bijvoorbeeld muzieksmaak, of een meisje bij een studentenvereniging zit, nagels, schoenen, kleding (geen roze!) en leeftijd.
Ik denk dat ik wat te makkelijk laat merken als ik een meisje leuk vind, ik hou niet zo van hard-to-get, en ik denk ook dat ik achter de verkeerde meiden aanga. (Zijn hier geen cursussen voor? )

Dus Singles (wat een k*twoord ook, maarja) : Wat zijn de criteria die je gebruikt, en je misschien wel van de liefde van je leven vandaan houden ?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:03:50 #2
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_25840147
Laat ik je openingspost in een ander perspectief plaatsen.

Je denkt dat je selectief bent en daarom geen relatie hebt ("Ik zou die en die meid best wel kunnen 'krijgen', maar ik wil haar niet omdat ze naar ... luistert / stijl x kleding draagt / whatever").

Ik denk dat het andersom is: je kunt geen relatie krijgen (om wat voor'n reden dan ook), en hebt daarom ws. onbewust de reden bedacht dat het jouw keuze is om geen relatie te krijgen (want je bent zo selectief), zodat je voor jezelf kunt verklaren dat het niet zo is dat anderen niks met jou willen - m.a.w. dat het niet aan jou ligt.

Hoe verklaar je anders dat je wel heel graag een relatie zou willen, maar nog nooit een geschikte kandidaat zou hebben gevonden? D'r zijn meer dan genoeg leuke meiden hoor, en ik durf te wedden dat als er 1 aandacht aan jou zou schenken op een (semi)-'interested' manier, dat je als een blok voor d'r valt .
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_25840252
HenryHill, ik denk niet dat je gelijk hebt. Er bestaat echt zoiets als te selectief zijn..

Ik word altijd verliefd op de verkeerde vrouwen .
pi_25840317
Ik ben semi selectief op uiterlijk.
Ze hoeft van mij niet uit te zien als een top model, maar haar uitstraling is het allerbelangrijkste.
En muziek is niet zo belangrijk aangezien mijn smaak erg uit elkaar ligt.
films daarintegen is wel weer vrij belangrijk.
Tevens moet een toekomstige vriendin van honden houden, aangezien ik niet zonder een hond kan.
Kinderen moeten geen probleem zijn, aangezien mijn dochtertje samen met mijn hond het belangrijkste in mijn leven zijn.

Al met al toch genoeg eisen waar ze aan moet voldoen.
Daarbij ben ik al 29 en een keer getrouwd geweest.
"St-Patrick's Day"
pi_25840491
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:03 schreef HenryHill het volgende:
Ik denk dat het andersom is: je kunt geen relatie krijgen (om wat voor'n reden dan ook), en hebt daarom ws. onbewust de reden bedacht dat het jouw keuze is om geen relatie te krijgen (want je bent zo selectief), zodat je voor jezelf kunt verklaren dat het niet zo is dat anderen niks met jou willen - m.a.w. dat het niet aan jou ligt.
Dat perspectief lijkt me vele malen onwaarschijnlijker. Hoe moeilijk is het nu om een relatie te krijgen? Kijk om je heen en zie hoeveel sloebers met nageslacht rondlopen.
quote:
D'r zijn meer dan genoeg leuke meiden hoor, en ik durf te wedden dat als er 1 aandacht aan jou zou schenken op een (semi)-'interested' manier, dat je als een blok voor d'r valt.
Vind je niet dat je een wel erg kwantitatieve kijk op zaken hebt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_25840495
Iedereen is selectief en dat lijkt me volkomen normaal. Ik word er erg moe van als vriendinnen roepen: "je bent te kieskeurig", flikker toch op zeg, het lijkt mij niet meer dan natuurlijk dat je iets begint met iemand waar je op valt en niet met iemand waar je niet op valt. Dat geldt voor iedereen, niet alleen voor singles.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:18:29 #7
67978 HenryHill
pi_25840553
Kleine toevoeging: Een andere manier om mijn post te lezen (misschien wat minder abstract) is deze. Jij hebt jezelf denk ik wijsgemaakt dat het proces als volgt verloopt:
- Ik zie een meid
- Ik zie dat ze van muziekstijl x houdt / kledingstijl y heeft / ...
- Nee niet mijn smaak. Alhoewel ze er wel leuk uitziet.

Ik denk dat het eerder neerkomt op:
- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
- Ze lijkt niet in mij geinteresseerd
- Ach, dat is niet erg, want ze houdt van muziekstijl x / kledingstijl y. Dus ze is toch niet echt iets voor mij.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:22:51 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25840678
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:16 schreef thaleia het volgende:
Iedereen is selectief en dat lijkt me volkomen normaal. Ik word er erg moe van als vriendinnen roepen: "je bent te kieskeurig", flikker toch op zeg, het lijkt mij niet meer dan natuurlijk dat je iets begint met iemand waar je op valt en niet met iemand waar je niet op valt. Dat geldt voor iedereen, niet alleen voor singles.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is dan ook niet zo, dat ik zelf vind dat ik te selectief ben (al begin ik dat soms te denken), maar meer dat andere mensen om me heen dat zeggen. Ik heb maar 1 criterium, ik wil de meid in kwestie heeeel erg leuk vinden (ik gebruik het woord verliefd expres al niet meer!). En zonder dat gevoel, 'weiger' ik iets te forceren.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:23:31 #9
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_25840703
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:18 schreef HenryHill het volgende:
Kleine toevoeging: Een andere manier om mijn post te lezen (misschien wat minder abstract) is deze. Jij hebt jezelf denk ik wijsgemaakt dat het proces als volgt verloopt:
- Ik zie een meid

- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
- Ach, dat is niet erg, want ze houdt van muziekstijl x / kledingstijl y. Dus ze is toch niet echt iets voor mij.
het lijkt alsof je ervan uitgaat dat uiterlijk de doorslaggevende factor is die bepaald of je iemand leuk vindt...dat lijkt me toch echt niet het geval...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:23:38 #10
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25840708
Ik ben ontzettend selectief op intellect!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:24:31 #11
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_25840723
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:22 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Het is dan ook niet zo, dat ik zelf vind dat ik te selectief ben (al begin ik dat soms te denken), maar meer dat andere mensen om me heen dat zeggen. Ik heb maar 1 criterium, ik wil de meid in kwestie heeeel erg leuk vinden (ik gebruik het woord verliefd expres al niet meer!). En zonder dat gevoel, 'weiger' ik iets te forceren.
...en gelijk heb je
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:25:07 #12
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_25840742
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat perspectief lijkt me vele malen onwaarschijnlijker. Hoe moeilijk is het nu om een relatie te krijgen? Kijk om je heen en zie hoeveel sloebers met nageslacht rondlopen.
[..]

Vind je niet dat je een wel erg kwantitatieve kijk op zaken hebt?
Ben ik het niet mee eens, natuurlijk zal de ene persoon "kieskeuriger" ziujn als de andere, maar naar mate je meer naar een relatie verlangt gaat die lat vanzelf omlaag. Bovendien is het inderdaat voor de ene problematisch een relatie te krijgen, terwijl de ander de kandidaten bij wijze van spreken in de rij heeft staan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 maart 2005 @ 21:25:24 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_25840754
Het klikt of het klikt niet. Of iemand dan roze truitjes draagt zal je worst zijn. Kennelijk ben je dus nog nooit echt verliefd geweest.
pi_25840782
quote:
- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
Er zijn twee manieren om met verlangens om te gaan: realiseer hetgeen je verlangt, of pas je voorkeuren aan. Jij bent een aanhanger van de tweede methode?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:26:46 #15
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25840785
quote:
- Ik zie een meid

- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
Deze tactiek gebruik ik zeker, helemaal als de vrouw in kwestie me niet ziet staan. Dat geef ik meteen toe.
Maar neem het voorbeeld van roken. Een vrouw moet wel heeel erg leuk zijn, wil ik daar overheen kijken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:27:39 #16
67978 HenryHill
pi_25840814
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:23 schreef Abbadon het volgende:

[..]

het lijkt alsof je ervan uitgaat dat uiterlijk de doorslaggevende factor is die bepaald of je iemand leuk vindt...dat lijkt me toch echt niet het geval...
Niet alleen nee. Maar het idee dat muzieksmaak een onoverkomelijk obstakel is waardoor je nooit speciale gevoelens voor een meisje zou kunnen ontwikkelen is een illusie.
pi_25840871
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Frezer het volgende:

Ben ik het niet mee eens, natuurlijk zal de ene persoon "kieskeuriger" ziujn als de andere, maar naar mate je meer naar een relatie verlangt gaat die lat vanzelf omlaag.
Ontken ik dat? Ik ben me er buitengewoon van bewust dat de meeste mensen geen ruggengraat hebben.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:30:17 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25840894
Misschien heeft HenryHill hier een goed punt. Ik hoop natuurlijk dat het iets oppervlakkigs is, dat me afhoud van het aangaan van relaties, maar misschien ligt het wel dieper.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:31:59 #19
67978 HenryHill
pi_25840950
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:26 schreef ioko het volgende:
Deze tactiek gebruik ik zeker, helemaal als de vrouw in kwestie me niet ziet staan. Dat geef ik meteen toe.
@TS: Ok, je bent je van dit patroon bewust. Prima, dat is alles wat ik onder je aandacht wilde brengen
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:32:32 #20
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_25840968
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:27 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Niet alleen nee. Maar het idee dat muzieksmaak een onoverkomelijk obstakel is waardoor je nooit speciale gevoelens voor een meisje zou kunnen ontwikkelen is een illusie.
daar heb je gelijk in....maar dat neemt niet weg dat er zeker wel zaken zijn waar je totaal op kan afknappen, zelfs schijnbaar onbenullige zaken...
pi_25840972
Ik snap niet dat mensen selectief zijn op dat soort stomme dingen als de TS zei ...

Ik heb maar 2 criteria per meisje:
- knap koppie
- klikt et

Zonder knap koppie blijft et altijd bij vriendschap, zonder et klikken blijft et bij een avondje zoenen, zonder beide lijkt et me sterk dat ik ooit een diepgaander gesprek met je heb dan:"Hoi, hoe issie, ik ga er weer vandoor" ...
ik ben sowieso da bomb
pi_25840979
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:03 schreef HenryHill het volgende:

Hoe verklaar je anders dat je wel heel graag een relatie zou willen, maar nog nooit een geschikte kandidaat zou hebben gevonden? D'r zijn meer dan genoeg leuke meiden hoor, en ik durf te wedden dat als er 1 aandacht aan jou zou schenken op een (semi)-'interested' manier, dat je als een blok voor d'r valt .
Absoluut correct. Bij mensen is het zo dat de dames bepalen of een relatie d'r in zit. Je kunt als man hooguit proberen om interesse op te wekken (door dat niet te doen). Vrouwen 'versieren'? Vrouwen laten zich versieren

Als TS nog steeds single is dan kan dat aan twee dingen liggen:
1) hij is totaal oninteressant voor de vrouwen waar hij dagelijks mee omgaat.
2) het valt 'm niet op dat de vrouwen in zijn buurt geinteresseerd zijn.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:33:48 #23
85962 ioko
I Appear Missing
pi_25841006
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, natuurlijk zal de ene persoon "kieskeuriger" ziujn als de andere, maar naar mate je meer naar een relatie verlangt gaat die lat vanzelf omlaag.
Ik heb juist het idee dat ik de lat niet lager leg, juist omdat het al zo lang duurt, misschien ken ik teveel waarde toe aan de term relatie....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_25841019
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Kreator het volgende:
Het klikt of het klikt niet. Of iemand dan roze truitjes draagt zal je worst zijn. Kennelijk ben je dus nog nooit echt verliefd geweest.
Nee, dat soort dingen gaan pas na een tijdje jeuken
Big dick.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 21:34:13 #25
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_25841021
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 21:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ontken ik dat? Ik ben me er buitengewoon van bewust dat de meeste mensen geen ruggengraat hebben.
Maar wat is erg laag of hoog? Ik bedoel, er is altijd wel iemand zijn die beter bij je past hoe geweldig je relatie ook is: de "perfecte" zul je nooit tegen komen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')