Dat perspectief lijkt me vele malen onwaarschijnlijker. Hoe moeilijk is het nu om een relatie te krijgen? Kijk om je heen en zie hoeveel sloebers met nageslacht rondlopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:03 schreef HenryHill het volgende:
Ik denk dat het andersom is: je kunt geen relatie krijgen (om wat voor'n reden dan ook), en hebt daarom ws. onbewust de reden bedacht dat het jouw keuze is om geen relatie te krijgen (want je bent zo selectief), zodat je voor jezelf kunt verklaren dat het niet zo is dat anderen niks met jou willen - m.a.w. dat het niet aan jou ligt.
Vind je niet dat je een wel erg kwantitatieve kijk op zaken hebt?quote:D'r zijn meer dan genoeg leuke meiden hoor, en ik durf te wedden dat als er 1 aandacht aan jou zou schenken op een (semi)-'interested' manier, dat je als een blok voor d'r valt.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is dan ook niet zo, dat ik zelf vind dat ik te selectief ben (al begin ik dat soms te denken), maar meer dat andere mensen om me heen dat zeggen. Ik heb maar 1 criterium, ik wil de meid in kwestie heeeel erg leuk vinden (ik gebruik het woord verliefd expres al niet meer!). En zonder dat gevoel, 'weiger' ik iets te forceren.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:16 schreef thaleia het volgende:
Iedereen is selectief en dat lijkt me volkomen normaal. Ik word er erg moe van als vriendinnen roepen: "je bent te kieskeurig", flikker toch op zeg, het lijkt mij niet meer dan natuurlijk dat je iets begint met iemand waar je op valt en niet met iemand waar je niet op valt. Dat geldt voor iedereen, niet alleen voor singles.
het lijkt alsof je ervan uitgaat dat uiterlijk de doorslaggevende factor is die bepaald of je iemand leuk vindt...dat lijkt me toch echt niet het geval...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:18 schreef HenryHill het volgende:
Kleine toevoeging: Een andere manier om mijn post te lezen (misschien wat minder abstract) is deze. Jij hebt jezelf denk ik wijsgemaakt dat het proces als volgt verloopt:
- Ik zie een meid
- Ik zie dat ze van muziekstijl x houdt / kledingstijl y heeft / ...
- Nee niet mijn smaak. Alhoewel ze er wel leuk uitziet.
Ik denk dat het eerder neerkomt op:
- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
- Ze lijkt niet in mij geinteresseerd
- Ach, dat is niet erg, want ze houdt van muziekstijl x / kledingstijl y. Dus ze is toch niet echt iets voor mij.
...en gelijk heb jequote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:22 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Het is dan ook niet zo, dat ik zelf vind dat ik te selectief ben (al begin ik dat soms te denken), maar meer dat andere mensen om me heen dat zeggen. Ik heb maar 1 criterium, ik wil de meid in kwestie heeeel erg leuk vinden (ik gebruik het woord verliefd expres al niet meer!). En zonder dat gevoel, 'weiger' ik iets te forceren.
Ben ik het niet mee eens, natuurlijk zal de ene persoon "kieskeuriger" ziujn als de andere, maar naar mate je meer naar een relatie verlangt gaat die lat vanzelf omlaag. Bovendien is het inderdaat voor de ene problematisch een relatie te krijgen, terwijl de ander de kandidaten bij wijze van spreken in de rij heeft staan.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat perspectief lijkt me vele malen onwaarschijnlijker. Hoe moeilijk is het nu om een relatie te krijgen? Kijk om je heen en zie hoeveel sloebers met nageslacht rondlopen.
[..]
Vind je niet dat je een wel erg kwantitatieve kijk op zaken hebt?
Er zijn twee manieren om met verlangens om te gaan: realiseer hetgeen je verlangt, of pas je voorkeuren aan. Jij bent een aanhanger van de tweede methode?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:18 schreef HenryHill het volgende:
- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
- Ach, dat is niet erg, want ze houdt van muziekstijl x / kledingstijl y. Dus ze is toch niet echt iets voor mij.
Deze tactiek gebruik ik zeker, helemaal als de vrouw in kwestie me niet ziet staan. Dat geef ik meteen toe.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:18 schreef HenryHill het volgende:
Kleine toevoeging: Een andere manier om mijn post te lezen (misschien wat minder abstract) is deze. Jij hebt jezelf denk ik wijsgemaakt dat het proces als volgt verloopt:
- Ik zie een meid
- Ik zie dat ze van muziekstijl x houdt / kledingstijl y heeft / ...
- Nee niet mijn smaak. Alhoewel ze er wel leuk uitziet.
- Ik zie een meid
- Ze ziet er leuk uit
Niet alleen nee. Maar het idee dat muzieksmaak een onoverkomelijk obstakel is waardoor je nooit speciale gevoelens voor een meisje zou kunnen ontwikkelen is een illusie.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:23 schreef Abbadon het volgende:
[..]
het lijkt alsof je ervan uitgaat dat uiterlijk de doorslaggevende factor is die bepaald of je iemand leuk vindt...dat lijkt me toch echt niet het geval...
Ontken ik dat? Ik ben me er buitengewoon van bewust dat de meeste mensen geen ruggengraat hebben.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Frezer het volgende:
Ben ik het niet mee eens, natuurlijk zal de ene persoon "kieskeuriger" ziujn als de andere, maar naar mate je meer naar een relatie verlangt gaat die lat vanzelf omlaag.
@TS: Ok, je bent je van dit patroon bewust. Prima, dat is alles wat ik onder je aandacht wilde brengenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:26 schreef ioko het volgende:
Deze tactiek gebruik ik zeker, helemaal als de vrouw in kwestie me niet ziet staan. Dat geef ik meteen toe.
daar heb je gelijk in....maar dat neemt niet weg dat er zeker wel zaken zijn waar je totaal op kan afknappen, zelfs schijnbaar onbenullige zaken...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:27 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Niet alleen nee. Maar het idee dat muzieksmaak een onoverkomelijk obstakel is waardoor je nooit speciale gevoelens voor een meisje zou kunnen ontwikkelen is een illusie.
Absoluut correct. Bij mensen is het zo dat de dames bepalen of een relatie d'r in zit. Je kunt als man hooguit proberen om interesse op te wekken (door dat niet te doen). Vrouwen 'versieren'?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:03 schreef HenryHill het volgende:
Hoe verklaar je anders dat je wel heel graag een relatie zou willen, maar nog nooit een geschikte kandidaat zou hebben gevonden? D'r zijn meer dan genoeg leuke meiden hoor, en ik durf te wedden dat als er 1 aandacht aan jou zou schenken op een (semi)-'interested' manier, dat je als een blok voor d'r valt .
Ik heb juist het idee dat ik de lat niet lager leg, juist omdat het al zo lang duurt, misschien ken ik teveel waarde toe aan de term relatie....quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, natuurlijk zal de ene persoon "kieskeuriger" ziujn als de andere, maar naar mate je meer naar een relatie verlangt gaat die lat vanzelf omlaag.
Nee, dat soort dingen gaan pas na een tijdje jeukenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Kreator het volgende:
Het klikt of het klikt niet. Of iemand dan roze truitjes draagt zal je worst zijn. Kennelijk ben je dus nog nooit echt verliefd geweest.
Maar wat is erg laag of hoog? Ik bedoel, er is altijd wel iemand zijn die beter bij je past hoe geweldig je relatie ook is: de "perfecte" zul je nooit tegen komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ontken ik dat? Ik ben me er buitengewoon van bewust dat de meeste mensen geen ruggengraat hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |