Daar heb je idd ook gelijk aan.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Zo'n Brinkhorst stelt zich erg rechts op, rechtser dan Zalm iig. De man is gewoon veranderd, de partijtop lijkt conservatiever geworden. De leden zijn alleen niet meeggegaan.
Ik heb bij Brinkhorst echt niet het idee dat hij dit met tegenzin zo uitvoert omdat hij z'n principes verkocht heeft. Hij lijkt echt zo te denken.
Ja, HAFMO, Terlouw, die moeten dan zeker weg.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou dan de redding voor D'66 zijn. Maar dan moeten ze wel die oude D'66 fossielen eruit gooien.
Het is een partij met een open kandidaatstelling. Je moet genoeg conservatieven werven, en masse naar dat congres gaan en je eigen kandidaten er door drukken. Die moeten dan wel goed zijn.quote:En of dat soort lef te vinden is in de Nederlandse politiek vraag ik me af. Nederlandse politici zijn over het algemeen laf en houden niet van daadkracht. Veel woorden en veel concessies maar harder actie zie ik verdomd weinig.
Absoluut. Met verkiezingen nu is het over en sluiten. Over twee jaar hebben ze mischien nog een klein kansje.quote:Ik denk dat D'66 is ingehaald door de geschiedenis en als ze door gaan zoals ze nu bezig zijn elimineren ze zichzelf voor de volgende verkiezingen.
Dus omdat de partijtop verandert van standpunten hebben de leden het bij het verkeerde eindquote:Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Zo'n Brinkhorst stelt zich erg rechts op, rechtser dan Zalm iig. De man is gewoon veranderd, de partijtop lijkt conservatiever geworden. De leden zijn alleen niet meeggegaan.
Het was niet alleen een stroming, maar onderdeel van het officiële partijprogramma. Verheerlijking van Oostenrijk was officiële politiek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Duitse FDP heeft die stroming ook. Figuren als Wilders komen er ook uit voort. Het punt is dat de partijtop links-liberaal was.
maar de nova peiling liet zien dat de stemmers van d'66 in meerderheid voorstander zijn van continuering van deze regeringquote:Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb bij Brinkhorst echt niet het idee dat hij dit met tegenzin zo uitvoert omdat hij z'n principes verkocht heeft. Hij lijkt echt zo te denken.
Als ze het kabinet laten vallen, slopen ze die partij helemaal.
Waar oordeel ik over goed en fout, beste V?quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:52 schreef Verbal het volgende:
Dus omdat de partijtop verandert van standpunten hebben de leden het bij het verkeerde eind
Hij voelt zich volgens mij als een vis in het water in dit kabinet. Dat is mijn betoog. De leden echter niet. Wie overtuigt wie?quote:Lijkt me dan toch dat Brinkhorst zou moeten opstappen (als HIJ zich niet op zijn plaats zou voeuel), of zie ik dat verkeerd?
V.
heb je de NOVA peilingen gezien? het door jou geschetste beeld dat de leden iets compleet anders willen dan de partijtop, zie ik daar nog niet bevestigd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus omdat de partijtop verandert van standpunten hebben de leden het bij het verkeerde eind
Lijkt me dan toch dat Brinkhorst zou moeten opstappen (als HIJ zich niet op zijn plaats zou voelen), of zie ik dat verkeerd?
V.
Zo bedoelde ik het niet PJO... het was meer de vraag die jij hieronder ook stelt...quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waar oordeel ik over goed en fout, beste V?
Volgens mij bestaat een partij bij gratie van zijn leden... wat is jouw visie?quote:Hij voelt zich volgens mij als een vis in het water in dit kabinet. Dat is mijn betoog. De leden echter niet. Wie overtuigt wie?
WHOA, ik reageer op wat PJO schrijft.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:54 schreef evert het volgende:
[..]
heb je de NOVA peilingen gezien? het door jou geschetste beeld dat de leden iets compleet anders willen dan de partijtop, zie ik daar nog niet bevestigd.
Leden zijn ook te overtuigen of te manipuleren. Hoe vaak gebeurt het dat de basis van een partij echt tegen de top in gaat?quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:55 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij bestaat een partij bij gratie van zijn leden... wat is jouw visie?
V.
Ja idd die mannen van het eerste uur moeten ze eruit werken. Die denken veel te illusionair. Dat werkte in 1966 maar tegenwoordig niet meer.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:49 schreef PJORourke het volgende:
Ja, HAFMO, Terlouw, die moeten dan zeker weg.
Zoiets zou beter passen bij de VVD. Ik denk dat de achterban van D'66 toch meer links georiënteerd is met een vleugje liberalisme.quote:Het is een partij met een open kandidaatstelling. Je moet genoeg conservatieven werven, en masse naar dat congres gaan en je eigen kandidaten er door drukken. Die moeten dan wel goed zijn.
Als dat vier zetels of zo winst oplevert, zou ik nog wel eens willen zien hoe groot de weerstand nog is.
Ja over 2 jaar is iedereen allles weer vergeten en scoren ze wellicht weer wat zeteltjes maar het wordt tijd dat ze een heldere en duidelijke visie ontwikkelen, los van de bestaande partijen.quote:Absoluut. Met verkiezingen nu is het over en sluiten. Over twee jaar hebben ze mischien nog een klein kansje.
De VVD is moeilijker te kapen vanwege dat internetstemmen en omdat D66 meer directe democratie heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:03 schreef MrX1982 het volgende:
Zoiets zou beter passen bij de VVD. Ik denk dat de achterban van D'66 toch meer links georiënteerd is met een vleugje liberalisme.
Ik vind sws dat de VVD ook een zwalk beleid voert. Ze missen een daadkrachtige leider en een duidelijke visie. Dat komt wellicht daar non-stop in de regering te hebben gezeten, wat jaartjes oppositie zou niet verkeerd zijn alleen het alternatief voor in de regering is dan weer negatief. Een links kabinet zie ik persoonlijk totaal niet zitten en zal zorgen voor de ondergang van dit land.
Mischien dat het onderwijs er zichtbaar op vooruit is gegaan of zo. Daar moeten ze het van hebben.quote:Ja over 2 jaar is iedereen allles weer vergeten en scoren ze wellicht weer wat zeteltjes maar het wordt tijd dat ze een heldere en duidelijke visie ontwikkelen, los van de bestaande partijen.
Maar conservatisme past beter bij de VVD dan bij D'66.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:06 schreef PJORourke het volgende:
De VVD is moeilijker te kapen vanwege dat internetstemmen en omdat D66 meer directe democratie heeft.
Het blijft allemaal erg beperkt bij D'66. Ze zijn nu nodig voor dit kabinet maar eigenlijk willen de VVD en CDA die partij er niet bij heb ik het idee. Mss zouden ze D'66 moeten inwisselen voor de CU en SGPquote:Mischien dat het onderwijs er zichtbaar op vooruit is gegaan of zo. Daar moeten ze het van hebben.
Zo groot als zijn lever wordt die pragmatische zwetser nooitquote:Op woensdag 30 maart 2005 01:04 schreef Harry_Sack het volgende:
zijn ideeen zijn zuiver, maar de uitvoering daarvan zijn niet meer realiseerbaar. Hij doet er goed aan om de eer aan zichzelf te houden. van Mierlo is een groot politicus
Het was een goede journalist hoorquote:Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Zo groot als zijn lever wordt die pragmatische zwetser nooit
Eensch.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:10 schreef MrX1982 het volgende:
Maar conservatisme past beter bij de VVD dan bij D'66.
Het is voor de VVD noodzaak dat ze een goede en daadkrachtige leider vinden. Die de VVD kan leiden naar een conservatieve toekomst.
Dan steigert de linker vleugel van de VVD. Hele hoop heisa over het vrouwenstandpunt van de SGP.quote:Het blijft allemaal erg beperkt bij D'66. Ze zijn nu nodig voor dit kabinet maar eigenlijk willen de VVD en CDA die partij er niet bij heb ik het idee. Mss zouden ze D'66 moeten inwisselen voor de CU en SGP
Laat die D maar weg hoor. En focus op die nul.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef Harry_Sack het volgende:
Als het wel doorgaat, dan zou het eigenlijk D05 moeten heten ofzo
Dat zegt die lafbek niet eens. Hij wil Dittrich terugsturen naar de onderhandelingstafel.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:13 schreef zoalshetis het volgende:
nou snel wegwezen dan, weten we tenminste wie wel en niet het kabinet wil laten vallen. lijkt me wel zo fijn die openheid.
ja met als gemeenschappelijk doel om de regering te laten vallen en de schuld bij de vvd en cda te kunnen leggen. met een fijn plekje straks als pvda, na een glorieuze mediaoorlog, weer mag regeren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zegt die lafbek niet eens. Hij wil Dittrich terugsturen naar de onderhandelingstafel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |