Ook goedemiddagquote:
quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:50 schreef Z het volgende:
Interessant, meteen al een bandje voor ranja ontdekthttp://2005.sxsw.com/music/showcases/band/18417.html
Maar Z, Coldplay komt ook in Nederland hoorquote:Op woensdag 30 maart 2005 14:50 schreef Z het volgende:
Interessant, meteen al een bandje voor ranja ontdekthttp://2005.sxsw.com/music/showcases/band/18417.html
Als ik ooit naar een festival zou gaan in Amerika zal het het Coachella festival worden, dat is echt een soort Indie - Walhalla![]()
http://www.coachella.com/
Zo'n line-up zouden ze eens op Lowlands moeten regelen!
Zo'n line-up zou ook best op LL kunnen staan (ik zie lang niet alleen indie maar ook dance, hiphop en zelfs Jamie Cullum), maar dan nog wat breder. Overigens vind ik het aantrekkelijke van showcases als Eurosonic en SXSW dat ze in gewone clubs en zalen in een stad plaatsvinden, i.p.v. op een stuk gras.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:50 schreef Z het volgende:
Als ik ooit naar een festival zou gaan in Amerika zal het het Coachella festival worden, dat is echt een soort Indie - Walhalla![]()
http://www.coachella.com/
Zo'n line-up zouden ze eens op Lowlands moeten regelen!
Niks mis mee, er zijn heel veel goede engelse bands (jajaja, imho) maar vond het opvallend. Normaliter zijn de amerikanen met alles zo chauvinistischquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:17 schreef Z het volgende:
Engelse bands zijn volgens mij hot in Amerika de laatste tijd, mijn Amerikaanse Indie-radioszendertje draait ook heel veel Engelse muziek tegenwoordig.
Tja maar wat gebeurt er tegenwoordig in de US dan? Niks spannends volgens mij. Canada is waar het allemaal gebeurt, en Schotland en Engeland zoals gebruikelijk...quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:22 schreef bigshadow het volgende:
Niks mis mee, er zijn heel veel goede engelse bands (jajaja, imho) maar vond het opvallend. Normaliter zijn de amerikanen met alles zo chauvinistisch![]()
Hmm, ik denk dat er best veel gebeurd in amerika maar dat er zelden iets naar europe komt, wij hebben tenslotte al engeland en schotland. Canada is zeer hot (dears, arcade fire, antony, stills), klopt maar bands als bv The bravery, interpol, strokes, killers, the rapture, aveo, radio 4, !!!, the walkman, shins, Scissor Sisters hebben toch ook wel leuke dingen gebracht recentelijk of de laatste jaren. Tsja, is het spannend, is het nieuwquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja maar wat gebeurt er tegenwoordig in de US dan? Niks spannends volgens mij. Canada is waar het allemaal gebeurt, en Schotland en Engeland zoals gebruikelijk...
Jaquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:40 schreef ranja het volgende:
Zijn Interpol, Killers, !!! en Scissor sisters amerikaans dan?
That ain't the pointquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:48 schreef ranja het volgende:
Ik heb niet gezegd dat ik ze goed vindmaar ik dacht dat ze engels of australisch e.d. waren.
en 99 problems (but a bitch ain't one) van Jay-Zquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:52 schreef dolle_hond het volgende:
enige #p single die ik kan bedenken is dat prachtige () two princes van spin docters
Waarom moet muziek vernieuwend zijn om goed of bijzonder te zijn?quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:54 schreef ranja het volgende:
Mwah, een hoop wel, maar of die zo venieuwend zijn? Ze zijn gewoon mijn stijl maar die stijl bestaat al een jaar of 15, zo niet langer
En gaat het altijd om vernieuwing is de vraag die dan rijst, als je kijkt naar de laatste 2 jaar is het heel veel neo-dit en neo-zus dus een dikke retro trend. De muziek van toen alleen dan in een modern jasje, zoals interpol vs new order. Ik vind interpol een geweldige band maar naar new order kan ik echt niet luisteren, misschien ligt het aan mij misschien gewoon aan de tijds-stempel die de muziek kent. Anderzijds zijn er wel weer oude bands die ik wel goed vind maar veel van voor 1980 doet me niet zoveel. Ik heb wat van Jetro tull en uiteraard nick drake, jaren 80 the smiths, beetje cure, simple red, phill enzo, komt door mijn ouders en dan de rest voornamelijk 1990-2005. Je bent toch een kind van je eigen muziektijd om het zo te zeggen, je muziekstijl zoals jij het stelt. En wie dit verhaal snapt verdient een puntquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:54 schreef ranja het volgende:
Mwah, een hoop wel, maar of die zo venieuwend zijn? Ze zijn gewoon mijn stijl maar die stijl bestaat al een jaar of 15, zo niet langer
De meest bijzondere nieuwste bands (zoals Tegan & Sara of Controller.controller) zijn canadees
Overigens komt mijn favorietste nieuwe band, The so and so's, gewoon uit Boston. Maar ja, daar zit ook een hele goeie scene (Letters to cleo/Kay Hanley, Juliana Hatfield, Belly/Tanya Donelly etc).
Ja, doe nog es een hint ajbquote:
Ik snap t, krijg ik nu een punt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:01 schreef bigshadow het volgende:
[..]
En gaat het altijd om vernieuwing is de vraag die dan rijst, als je kijkt naar de laatste 2 jaar is het heel veel neo-dit en neo-zus dus een dikke retro trend. De muziek van toen alleen dan in een modern jasje, zoals interpol vs new order. Ik vind interpol een geweldige band maar naar new order kan ik echt niet luisteren, misschien ligt het aan mij misschien gewoon aan de tijds-stempel die de muziek kent. Anderzijds zijn er wel weer oude bands die ik wel goed vind maar veel van voor 1980 doet me niet zoveel. Ik heb wat van Jetro tull en uiteraard nick drake, jaren 80 the smiths, beetje cure, simple red, phill enzo, komt door mijn ouders en dan de rest voornamelijk 1990-2005. Je bent toch een kind van je eigen muziektijd om het zo te zeggen, je muziekstijl zoals jij het stelt. En wie dit verhaal snapt verdient een punt
Back to trivia dan maar
Liegbeest, ik wil een analytische uiteenzetting van drie a4-tjes waarbij ook mijn probleemjeugd en het gebrek aan triviapunten word besproken , inleveren voor 18:00 uiteraardquote:
Dat is een heel ander verhaalquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:59 schreef GLO het volgende:
Waarom moet muziek vernieuwend zijn om goed of bijzonder te zijn?
Het jaar is 1992 en ik weet bijna zeker dat een aantal triviaers dit album gewoon in de kast heeft staan.quote:
Ja, maar dat relateerde je aan vernieuwing. Ik citeer: "maar of die zo venieuwend zijn?"quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal
Het ging er om dat ik zei dat in de VS tegenwoordig niks bijzonders gebeurt.
En hoeveel punten levert dat dan op??quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:10 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Liegbeest, ik wil een analytische uiteenzetting van drie a4-tjes waarbij ook mijn probleemjeugd en het gebrek aan triviapunten word besproken , inleveren voor 18:00 uiteraard![]()
Wat ik dus bedoelde is: qua vernieuwende muziek moet je tegenwoordig in Canada zijn en qua meer van hetzelfde (van al dan niet nieuwe bands) in de VS. Ofzo. Erg kort door de bochtquote:Op woensdag 30 maart 2005 16:16 schreef GLO het volgende:
Ja, maar dat relateerde je aan vernieuwing. Ik citeer: "maar of die zo venieuwend zijn?"
Knox +1quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:21 schreef knox_ het volgende:
Het is "Dirty" van SonicYouth![]()
En bij deze mag je ook de volgende vraag stellen want ik ga nu naar huis, en ben pas over 2 uur thuis ofzo
Nou ja, zoals ik al op GLO reageerde wat ik bedoeldequote:Op woensdag 30 maart 2005 16:01 schreef bigshadow het volgende:
En gaat het altijd om vernieuwing is de vraag die dan rijst, als je kijkt naar de laatste 2 jaar is het heel veel neo-dit en neo-zus dus een dikke retro trend. De muziek van toen alleen dan in een modern jasje, zoals interpol vs new order. Ik vind interpol een geweldige band maar naar new order kan ik echt niet luisteren
..
Je bent toch een kind van je eigen muziektijd om het zo te zeggen, je muziekstijl zoals jij het stelt. En
1 tegelijk graagquote:Op woensdag 30 maart 2005 16:30 schreef peaceman het volgende:
Oasis? White Stripes? Kasabian?
Zo zie je hem niet en ineens is daar de gevreesde roodbaard!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:31 schreef Captain_Redbeard het volgende:
The Bravery ?
Muziek, je kan er over blijven praten hequote:Op woensdag 30 maart 2005 16:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, zoals ik al op GLO reageerde wat ik bedoelde![]()
Ik vind dus New order wel erg goed maar vind Interpol weinig aan, nogal saai. En ja, een hoop retro tegenwoordig, sommige erg goed, maar ook nieuwe mengvormen. Neem Controller.controller, het klinkt heel bekend maar toch vernieuwend. Dat zijn leuke dingen.
En jazeker ben je kind van je tijd, daarom hou ik ook nog steeds van jaren 80 top 40 muziek, dat gaat vanzelf. Ondanks dat staat in m'n top zoveel allertijden een hoop 90s spul omdat ik (pas) toen echt veel niet top 40 muziek ben gaan ontdekken...
Dank u, jij nog met je 10000stequote:Op woensdag 30 maart 2005 16:45 schreef Z het volgende:
Prut band trouwens, die Bravery.
En van harte met je 5000e bigshadow!
quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:01 schreef Z het volgende:
Overigens; Richard D. James?
Of met een paar tietenquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
maar met een baardje zou hij best lijken ja
Tevens heeft hij een sterke connectie met deze jongens:quote:From the '70s onward,performed with prominent rock and jazz artists like Jeff Beck, Pete Townshend, Gil Evans, Stanley Clark, Frank Zappa, and Peter Gabriel.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:22 schreef Neleos het volgende:
Misschien Ginger Baker?
Word ik gevreesd trouwens ??quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:40 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Zo zie je hem niet en ineens is daar de gevreesde roodbaard!!
ik vrees je vooral vanwege je avatarquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Word ik gevreesd trouwens ??![]()
![]()
Helemaal nergens voor nodig joh![]()
hee ik ga binnen nu en 5 minuten offline. Als niemand het antwoord heeft, dan zou ik graag deze vraag willen parkeren voor de andere MUZ-trivia spelers
De vraag staat al bijna een uur en ik heb een paar aardig goede hints gegeven lijkt me. Morgen kijk ik dan wel of iemand 'm geraden heeft.
Pas maar op, binnenkort staat er een dikke biker bij je op de stoepquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:42 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik vrees je vooral vanwege je avatar
Nee, die daar rechts gaat door het leven als Chi Chengquote:
Dé nu-metalbandquote:Op woensdag 30 maart 2005 18:11 schreef GLO het volgende:
Ach so.
Die sik vooraan komt me ook bekend voor. Een of andere nu-metalband?
Punt voor GLO dan maar.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:14 schreef GLO het volgende:
Deftones dan maar.
quote:Formed
1960 in Houston, TX
Disbanded
1988
Genre
Jazz
Styles
Crossover Jazz
Soul-Jazz
Fusion
Hard Bop
Jazz-Pop
Jazz-Funk
vandaag m'n kaartje binnengekregen, eindelijk James E. Smith (eh Murphy) live zienquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:45 schreef GLO het volgende:
En vergeet LCD Soundsystem niet he.
Ik zag The Fall, eh, LCD SS vorig jaar op Lowlands. Tof optreden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:15 schreef bartrid het volgende:
[..]
vandaag m'n kaartje binnengekregen, eindelijk James E. Smith (eh Murphy) live zien
Dat doet jou goed denken danquote:Op woensdag 30 maart 2005 19:29 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Joe Sample..dat doet mij denken aan Crusaders.
Ze heetten eerst The Jazz Crusaders idd, maar in 1971, met de komst van Carlton, werd het gewoon The Crusaders.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:29 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Joe Sample..dat doet mij denken aan Crusaders.
edit- jazz crusaders, om precies te zijn..ouwe popquiz a go go vraag
Correct! Tot hun knieën in de hoopla..quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:44 schreef ranja het volgende:
Starship
quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:57 schreef knox_ het volgende:
Got émHet is Spider Rico. De dude rechts is dennis, de nieuwe vj van mtv.
Dat heb je goed gezien, maar niet dezelfde kleur. Die van de rechter meneer is ook in het echt zwart.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Ze spelen beiden op een Gibson Les Paul
Dat meende ik al aan de vorm van de inleg op de headstock te zien. Dat is een Les Paul Custom ook wel Black Beauty genoemd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:03 schreef GLO het volgende:
[..]
Die van de rechter meneer is ook in het echt zwart.
Ik denk dat hun moeders daarmee instemmenquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
En anders heten ze allebei Mick Jones
Sugar Lee Hooperquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:21 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
natuurlijk..Eight wonder, he..
maar ook zij niet
Ik dacht eigenlijk, dat ze op wat steviger mannen viel![]()
Is the right answer!quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Ah, Ellen Foley?
Voor het eerst ben ik oprecht blij dat ik het antwoord niet weet...maar zou me niet verbazen als het Lost van Anouk zou zijn...quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:31 schreef DaisyDuke het volgende:
Stukje actuele hitkennis:
Welk nummer staat deze week op #1 in de Top-40?
50 cent met candy shop? of misschien dat vreselijk "komt ie dan" nummer van de darkraver?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:31 schreef DaisyDuke het volgende:
Stukje actuele hitkennis:
Welk nummer staat deze week op #1 in de Top-40?
Op #15 dan wel #9.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Schnappie dan wel Snappie?
Klopt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:38 schreef timbob het volgende:
mario - let me love you..
Hele goede vraag.....quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef timbob het volgende:
om wat te compenseren dan maar
[afbeelding]* wie is dit, en waar slaat z'n artiestennaam op?
hey alweer mijn favoriete nummerquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:38 schreef timbob het volgende:
ohja
dat slappe thee neger nummer
mario - let me love you..
dat is Jan en zijn artiestennaam slaat als een lul op een gebakje.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:41 schreef timbob het volgende:
om wat te compenseren dan maar
[afbeelding]* wie is dit, en waar slaat z'n artiestennaam op?
bijna..quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:06 schreef bartrid het volgende:
[..]
dat is Jan en zijn artiestennaam slaat als een lul op een gebakje.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:25 schreef Scrutinizer het volgende:
DJ Zeiljack? Reden spreekt voor zich.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:30 schreef bukgeit het volgende:
Dom & Roland?
quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
En natuurlijk van het geweldige 'KNMI'..
ik heb het wel geweten..volgens mij is ze blond.
Maar dat is helemaal goedquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Op de 1 of andere manier moet ik aan Verona denken...en Brenda Steunbeer..
Tiet veur un pafke en Stille Willem hadden ook nog gekundquote:Op woensdag 30 maart 2005 23:53 schreef bukgeit het volgende:
Als Ik Maar Niet Meer op M'n Poef Hoef
Dennisbier
Koud He
Popie Jopie
De Gewone Man
ach ja, die oude cd's...quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:16 schreef bukgeit het volgende:
Dubnobasswithmyheadman
Second Toughest In The Infants
Beaucoup Fish
A Hundred Days Off
Die oldskool Underwold-albums zou ik ff niet weten.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:19 schreef GLO het volgende:
Zij van Transvision Vamp? naam ff kwijt - dit vergeeft ranja me nooit
quote:
Ja ja ik zag het.... maar tochquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:24 schreef GLO het volgende:
Maar in dezelfde minuut nog te binnen geschoten.
Die ene heet Underneath The Radar. Die heb ikquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:24 schreef bukgeit het volgende:
Tja.. weather en radar.. ik weet die albumnamen niet.
Nog geen weeën ook dus? Hoe is het gisteravond afgelopen?quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:29 schreef bukgeit het volgende:
Nog geen klein geitje hier btw..
quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:32 schreef bukgeit het volgende:
Change The Weather?
Buikpijn and stuff, maar verder niets.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:33 schreef GLO het volgende:
[..]
Nog geen weeën ook dus? Hoe is het gisteravond afgelopen?
quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:33 schreef timbob het volgende:
[..]
heb je toch je puntje nog
bukgeit + 1
Ja, zo begint het. Spannend. Afijn, we horen het wel hè?quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:33 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Buikpijn and stuff, maar verder niets.
Pfff. Ik vind 'Underneath The Radar' weinig aan. Typische 80's rock.quote:
precies.. maar als je d'r van houdquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:38 schreef GLO het volgende:
[..]
Pfff. Ik vind 'Underneath The Radar' weinig aan. Typische 80's rock.
Nóg niks...quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Huh, wat heb ik gemist over kleine geitjes?
Of Britney?quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:51 schreef bigshadow het volgende:
Christina aquilera?
Puntje terug!quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:53 schreef timbob het volgende:
missy eliot?
Das waar.quote:Op donderdag 31 maart 2005 00:57 schreef bukgeit het volgende:
Als het niet zo was zou ik het ook niet vragen he
Fijn dromen van Missyquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Sjit, herrineren die schoenen me eraan dat ik nog wat anders moest opzoeken op site van Adidas....is het eerste wat ik te zien krijg op de site van wie die schoenen zijn.....en ik denk dat ik nog wel geraden zou hebben ook anders
Naja, dan ga ik maar slapen
edit:
Naja......ik was toch veeeeeeeeeeeeeels te laat geweest
Uhm, tja, nee, doe maar nie.....quote:
Misschien Tong vragen als quizmasterquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Misschien wel leuk om een schoenentrivia te beginnen......
met strikvragen
En aanknopingspuntenquote:Op donderdag 31 maart 2005 00:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Misschien wel leuk om een schoenentrivia te beginnen......
met strikvragen
Of een andere halve zoolquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:00 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Misschien Tong vragen als quizmaster
Kom maar naar beneden en raad je paarquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:00 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Misschien Tong vragen als quizmaster
Jamiroquai?quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:00 schreef timbob het volgende:
u vraagt, wij draaien
[afbeelding]
aangezien adidas een hele collectie schoenen door bekende mensen heeft laten doen
wie deed deze?
Nou eeh.. Dizee Rascal?quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:00 schreef timbob het volgende:
u vraagt, wij draaien
[afbeelding]
aangezien adidas een hele collectie schoenen door bekende mensen heeft laten doen
wie deed deze?
als dat zo was had ik er meteen 300 gekochtquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:01 schreef bigshadow het volgende:
orbital misschien ?
quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:04 schreef bukgeit het volgende:
Op de inlegzool meen ik 'Toto' te ontwaren. Toto?
Nee, dat verkooptquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:04 schreef bukgeit het volgende:
Op de inlegzool meen ik 'Toto' te ontwaren. Toto?
Aphex twin? Underworld (weerquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:05 schreef timbob het volgende:
[..]
neen..
bigshadow zat meer in de buurt qua stijl
Hee ik ben ook geen twintig meerquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:06 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nee, dat verkoopt![]()
Hippe schoenen bukgeit, zijn dat Toto's
Ik heb er over gelezen die hele serie, het is iets dancerigs iig
en dizzee is cool
quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:06 schreef bukgeit het volgende:
Underworld weer?
these boots are made for walkingquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:10 schreef bukgeit het volgende:
Weer een punt
Nog een rondje schoenen doen?
Zelfreflectie is altijd goedquote:Op donderdag 31 maart 2005 01:11 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Nee, maar ik ook niet, dus dat kwam goed uit
quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Fok! Schoenen Trivia deel II
In afwachting van de vraag van Timbob mogen er TVP's geplaatst worden
Toto?quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:26 schreef bukgeit het volgende:
Van wie is deze ene schoen?
[afbeelding]
oasis?quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:31 schreef bukgeit het volgende:
Niet Supergrass. Aan gene zijde van de oceaan.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 01:38 schreef bigshadow het volgende:
RHCP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |