Daarom wil ik er niet eens over nadenken wat er gebeurd zou zijn als ik wèl gerookt had, met een niet ondekte zwangerschapsdiabetes, en een gevalletje HELLPquote:Op woensdag 30 maart 2005 21:54 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ja verbaasde mij ook al over dat "advies". Vrouwen met een verhoogde bloeddruk hebben al een slechter doorbloedde placenta. Steek een sigaret op en de vaten van die toch al slecht doorbloedde placenta trekken zich samen en je kindje krijgt dan echt even weinig zuurstof. Daarbij komt dat bij hoge bloeddruk kleine infactjes kunnen optreden in de placenta en aan de andere kant zorgen de sigaretjes weer voor tromboses in de placenta. Nee geweldig advies hoor![]()
Moet je idd maar niet aan denken, word je toch helemaal naar van?quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:15 schreef Leah het volgende:
[..]
Daarom wil ik er niet eens over nadenken wat er gebeurd zou zijn als ik wèl gerookt had, met een niet ondekte zwangerschapsdiabetes, en een gevalletje HELLP. Ik denk maar zo dat een klein kereltje het dan niet gered had...
Maar daar ging dit topic niet overquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:20 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Maar tja ik citeer:"er zijn zat andere zaken zijn die ook niet goed zijn en vaak veel slechter"
Idd jaquote:
quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het komt voor, dat er kinderen in hun gezondheid door geschaad worden. Een vergiftiging is iets anders.
Feiten zijn waarheden en die kan ik niet overdrijven.quote:En ik vind dat jij de feiten erg overdrijft![]()
quote:Nietwaar ,maar die dingen die je opnoemt die zou je kunnen laten. Dat is wel waar.
Onzin? Lees jij wel eens een krant?quote:Onzin ,maar ik begrijp wel dat mijn verhaal niet in jouw kraam te pas komt en dus vrolijk onder de tafel wordt geveegd.
quote:Lachendat wilde ik nou tegen jou zeggen met je overdrijvingen over * het kwaad van roken en andere zaken *
quote:Je geeft dus toe dat je iedereen over een kam scheert !
quote:Je trekt weer overdreven conclusies maar daar heb jij nogal een handje van.
quote:Zijn mijn ouders in de buurt dan ? Je trekt ook graag dingen uit hun verband hé ?
quote:Dit gooi ik ff op de grote hoop als : onzin. En bespaar me je * uitleg * maar dat is aan mij niet besteed. Ik heb al genoeg gelezen over dat onderwerp.
quote:Nee, hoor maar ik zou er ook van opkijken als je uberhaupt iets zou begrijpen wat niet precies in jouw straatje past. Als het je niet uitkomt ga je onzin kletsen.
quote:Tuurlijk álles is de schuld van de ouders.![]()
quote:ehh waar doe jij jouw * ervaringen* op want je lijkt me een beetje wereldvreemd alles is zwart/wit bij jou. Misschien ben je kleurenblind ?
Kijk, dat is nou een opmerking die mij serieus doet overwegen of ik het gevaar niet onderschatquote:Op woensdag 30 maart 2005 22:15 schreef Leah het volgende:
Daarom wil ik er niet eens over nadenken wat er gebeurd zou zijn als ik wèl gerookt had, met een niet ondekte zwangerschapsdiabetes, en een gevalletje HELLP. Ik denk maar zo dat een klein kereltje het dan niet gered had...
Maar kennelijk doen links naar sites van mensen die onderzoek hebben gedaan en er verstand van hebben je ook niet zoveel. Dat begrijp ik dan niet zo goed. Op al die sites staat dat roken vreselijk slecht is, met alle risico's erbij, en dat is dan niet afdoende? En een opmerking die nog niet eens is gestaafd met onderzoek maar meer emotioneel is (hoe terech took hoor, ik kan me haar woorden en gevoelens goed voorstellen) die helpt je over de streep om er nog eens over na te denken?quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Botheden en meppen onder de gordel doen mij niet zo veel
Zo bedoelde ik het nietquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:49 schreef Leah het volgende:
Nou ja, niet gestaafd door onderzoek is natuurlijk niet helemaal waarroken is slecht voor de placenta, HELLP en (niet behandelde) zwangerschapsdiabetes ook. 't Is meer een optelsom dus, en ik denk dat roken in mijn geval misschien het verschil tussen leven en dood had kunnen zijn.
Dit was het punt waar het mij om ging :quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet
Ik bedoel dat er al meerdere links zijn gepost in dit topic, die het standpunt van deedeetee geen van allen ook maar enigszins aan het wankelen konden brengen. Deze links gingen allemaal naar sites van instanties die weten waar ze over praten en hetadvies om niet te roken geven op basis van onderzoek.
Jij bent geen onafhankelijk onderzoeker, je mening is voor een groot deel toch ook gebaseerd op hetgeen je van dezelfde soort instanties en onderzoeken hebt als waar de links heenwijzen, en toch is jouw opmerking ineens wel voldoende om deedeetee te laten bedenken dat ze haar mening nog eens onder de loep zou kunnen nemen.
ik vind dat dus vreemd.
Door het verhaal van Leah realiseerde ik me dat het écht erg gevaarlijk kan zijn, die linkjes lieten mij een heleboel * verhalen * zien waarvan ik zo niet kan beoordelen wat die waard zijn.quote:Laat ik maar voorop stellen dat roken tijdens de zwangerschap gewoon slecht is.
Ik heb er geen problemen mee om dat toe te geven. Ik heb er problemen mee dat er zo zwaar wordt geoordeeld over mensen die niet álles op kunnen geven omdat ze zwanger zijn.
Wat maakt het uit. Gaat het je erom dat ddt haar mening nog eens onder de loep neemt, of dat zij dat doen naar aanleiding van punten die jij aangedragen hebt? Iedereen wordt getriggerd door andere zaken: voor ddt heeft 'eigen ervaring' een hogere waarde dan onderzoeken en voor jou ligt dat weer net andersom. Prima toch?quote:
quote:Laat ik maar voorop stellen dat roken tijdens de zwangerschap gewoon slecht is.
Ik heb er geen problemen mee om dat toe te geven. Ik heb er problemen mee dat er zo zwaar wordt geoordeeld over mensen die niet álles op kunnen geven omdat ze zwanger zijn.
Ik vind dat dus gewoon dom. Zie het maar als een botte opmerking/trap onder de gordel of wat ook, misschien begrijp je mijn irritatie(en die van Five) wat beter als je wat gevolgen van roken voor het kind hebt meegemaakt. Tja veel verhalen zul je er niet over vinden van ervaringsdeskundigen(hiermee doel ik op de rokende moeders) op dat gebied, welke moeder zou aan Jan en alleman toegeven dat zij haar kind schade heeft toegebracht of ergerquote:Op donderdag 31 maart 2005 12:59 schreef miss_sly het volgende:
ik vind dat dus vreemd.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:40 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ik vind dat dus gewoon dom. Zie het maar als een botte opmerking/trap onder de gordel of wat ook, misschien begrijp je mijn irritatie(en die van Five) wat beter als je wat gevolgen van roken voor het kind hebt meegemaakt. Tja veel verhalen zul je er niet over vinden van ervaringsdeskundigen(hiermee doel ik op de rokende moeders) op dat gebied, welke moeder zou aan Jan en alleman toegeven dat zij haar kind schade heeft toegebracht of erger![]()
"Helaas" heb ik mijn beroepsgeheim, ik had graag wat voorbeelden over de balk gegooid om jouw laconieke mond te snoeren
quote:Op donderdag 31 maart 2005 14:40 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ik vind dat dus gewoon dom. Zie het maar als een botte opmerking/trap onder de gordel of wat ook, misschien begrijp je mijn irritatie(en die van Five) wat beter als je wat gevolgen van roken voor het kind hebt meegemaakt. Tja veel verhalen zul je er niet over vinden van ervaringsdeskundigen(hiermee doel ik op de rokende moeders) op dat gebied, welke moeder zou aan Jan en alleman toegeven dat zij haar kind schade heeft toegebracht of erger![]()
"Helaas" heb ik mijn beroepsgeheim, ik had graag wat voorbeelden over de balk gegooid om jouw laconieke mond te snoeren
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |