Wat wil een school er uberhaupt tegen beginnen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De school doet zijn best om roken tegen te gaan......
your point being...?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb een brugklassertje en kijk mijn ogen uit als ik die met de auto oppik voor de school, de jongeren rennen naar buiten en steken een peuk op. Of roepen naar een ander om een sigaretje als ze zelf niks hebben.![]()
De leraren jagen de meute dan voor de school weg en dan gaan ze ergens verder op om de hoek staan roken.
De school doet zijn best om roken tegen te gaan......
je eigen woordenquote:
Ik zeg dus dat er zat pubers zijn die dat idd doen. Ik ken zelf iemand die op de basisschool gezeten heftige discussies voerde met zijn ouders die toen rookten en dezelfde jongen ging naderhand ook roken en toen waren zijn ouders inmiddels gestopt en helemaal niet blij met hun rokende zoon.quote:En dat is dan in ieder geval hun eigen keus.
Besides, alsof alle pubers maar beginnen met roken
quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Uiteraard.... = feit
[..]
Wat een onzin! Het gaat om je kind! Alsof zwanger zijn vanzelfsprekend is. Jouw kinderen kunnen daar niet voor kiezen. Kies je er dus bewust voor om je ongeboren kind (wellicht, ach, eigenlijk wel zeker) te vergiftigen, dan ben je in mijn ogen gewoon een dom wicht.
[..]
En die laat je dan ook maar, als dat anderen in gevaar brengt.
[..]
![]()
Die mag je toelichten. (en heb het dan niet over mensen die op vakantie een infarct krijgen, dat heeft andere oorzaken.
[..]
Als ik werkelijk zou schrijven wat ik van dat soort idioten vind, krijg ik een [OUD]-ban (ach, sommigen zouden dat niet eens erg vinden)
[..]
Gek he? Het is gewoon dom en vooral egoïstisch! Als je dat voor jezelf niet kunt laten, prima, geen probleem; het is jouw lichaam. Maar het feit dat je dat voor je bloedeigen kind niet kunt laten en dat INDIVIDU dus gewoonweg in gevaar brengt (te klein, allergieën noem maar op), dan heb je gewoon een Chinese Muur voor je debiele harses.
[..]
Ik ga het gewoon zeggen: Als ik jou was, zou ik er inderdaad niet aan beginnen.
Zware eisen? Als je dit al zwaar vindt, dan moet je het inderdaad gewoon niet doen. Blijkbaar kun je dit niet aan en ben je IMHO niet geschikt voor het ouderschap.
Alsof opvoeden van kinderen zo zwaar is. Er worden geen zware eisen gesteld, je moet gewoon normaal doen, dan komt het best goed.
[..]
Kinderen zijn (voor een groot gedeelte) een product van hun opvoeding, dus waar bovenstaande op slaat, weet ik ook niet.
[..]
Ook dit slaat wat mij betreft he-le-maal nergens op. Een trend?
[..]
Waar ik dus tegenin ga.
quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
je eigen woorden
[quote]
En dat is dan in ieder geval hun eigen keus.
Besides, alsof alle pubers maar beginnen met roken
Ja, zat en alle zijn inderdaad precies hetzelfdequote:Ik zeg dus dat er zat pubers zijn die dat idd doen. Ik ken zelf iemand die op de basisschool gezeten heftige discussies voerde met zijn ouders die toen rookten en dezelfde jongen ging naderhand ook roken en toen waren zijn ouders inmiddels gestopt en helemaal niet blij met hun rokende zoon.
Toen waren er dus weer de zelfde heftige discussies.......![]()
In feite heel weinig, ze geven voorlichting, treden streng op als er een leerling betrapt wordt en verder kunnen ze er niks aan doen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat wil een school er uberhaupt tegen beginnen?
Een échte discussie zit er bij jou niet in hé ?quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Ja, zat en alle zijn inderdaad precies hetzelfde
Inderdaad en ik wacht nog steeds op een reactie....quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef vdo28 het volgende:
Kom op deedeetee, lees je eigen reacties eens terug.
Een sterke discussietechniek heb je zelf ook niet, ook kom je erg naief over.
Kijk eerst eens na hoe je zelf de hele tijd hebt gereageerd. Je wordt nogal snel persoonlijk, je reageert zelden to the point, maar komt met allerlei voorbeelden die net niet raken waar het over ging en je reageert erg selectief, zowe; op personen als op wat er in een post werd gezegd.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een échte discussie zit er bij jou niet in hé ?
Zul je ff op moeten wachten want ik ben ondertussen aan 't werken en krijg problemen dat ik niet opschietquote:Op woensdag 30 maart 2005 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Inderdaad en ik wacht nog steeds op een reactie....
quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:59 schreef vdo28 het volgende:
Kom op deedeetee, lees je eigen reacties eens terug.
Een sterke discussietechniek heb je zelf ook niet, ook kom je erg naief over.
Vergiftigenquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat een onzin! Het gaat om je kind! Alsof zwanger zijn vanzelfsprekend is. Jouw kinderen kunnen daar niet voor kiezen. Kies je er dus bewust voor om je ongeboren kind (wellicht, ach, eigenlijk wel zeker) te vergiftigen, dan ben je in mijn ogen gewoon een dom wicht.
Als je het kunt vermijden dan natuurlijk.quote:En die laat je dan ook maar, als dat anderen in gevaar brengt.
Nee hoor ik bedoel mensen die dingen eten en drinken die ook kwaad kunnen voor het ongeboren kind, het ligt er natuurlijk wél aan waar je op vakantie gaat maar in sommige landen is het eten van een ijsje al gevaarlijk.quote:![]()
Die mag je toelichten. (en heb het dan niet over mensen die op vakantie een infarct krijgen, dat heeft andere oorzaken.
Van mij hoef je geen ban hoor, ik vind je wel grappig met je enhousiaste * slechte ouders * tikquote:Als ik werkelijk zou schrijven wat ik van dat soort idioten vind, krijg ik een [OUD]-ban (ach, sommigen zouden dat niet eens erg vinden)
Voor sommige vrouwen zal dat best wel opgaan, ik ken zelf óók een hele ris onverantwoordelijke idioten. Maar ik ben toch niet bereid om dan maar iedereen over één kam te scheren.quote:Gek he? Het is gewoon dom en vooral egoïstisch! Als je dat voor jezelf niet kunt laten, prima, geen probleem; het is jouw lichaam. Maar het feit dat je dat voor je bloedeigen kind niet kunt laten en dat INDIVIDU dus gewoonweg in gevaar brengt (te klein, allergieën noem maar op), dan heb je gewoon een Chinese Muur voor je debiele harses.
TE LAAT !!quote:
Ik ga het gewoon zeggen: Als ik jou was, zou ik er inderdaad niet aan beginnen.
Zware eisen? Als je dit al zwaar vindt, dan moet je het inderdaad gewoon niet doen. Blijkbaar kun je dit niet aan en ben je IMHO niet geschikt voor het ouderschap.
Alsof opvoeden van kinderen zo zwaar is. Er worden geen zware eisen gesteld, je moet gewoon normaal doen, dan komt het best goed.
Ik vind niet dat kinderen hun ouders zo gemakkelijk overal om moeten veroordelen en als dat met de opvoeding te maken heeft heb ik dát dus wél goed gedaanquote:Kinderen zijn (voor een groot gedeelte) een product van hun opvoeding, dus waar bovenstaande op slaat, weet ik ook niet.
oei had ik een T getyptquote:
Ook dit slaat wat mij betreft he-le-maal nergens op. Een trend?
Uiteraard !quote:Waar ik dus tegenin ga.
Vergiftigen ja. Hoe wil je het anders noemen?? Je spreekt jezelf constant tegen, zie je eerste zin en je laatste zin.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
VergiftigenVan overdrijven gesproken, voordat er zo'n hetze tegen kwam zijn er al hele generaties kinderen geboren van rokende moeders en die waren écht niet vergiftigd hoor.
Blijf bij de feiten , roken is erg ongezond voor het ongeboren kind dus je zou het moeten laten.
quote:Ik krijg de indruk dat iedereen die niet jouw mening deelt * dom * is in jouw ogen.
Er zijn niet veel zaken die je NIET kunt vermijden:quote:Als je het kunt vermijden dan natuurlijk.
quote:Nee hoor ik bedoel mensen die dingen eten en drinken die ook kwaad kunnen voor het ongeboren kind, het ligt er natuurlijk wél aan waar je op vakantie gaat maar in sommige landen is het eten van een ijsje al gevaarlijk.
Ja, misschien kun je je maar beter in huis opsluiten met de ramen dicht en de telefoonstekker eruit.quote:En dan zijn de artsen er niet altijd zo goed en voorzichtig als in Nederland. Het reizen op zich kan te inspannend blijken te zijn. Kortom het is veel veiliger om lekker thuis te blijven.
Ik wel. Het is gewoon geen excuus, klaar.quote:Voor sommige vrouwen zal dat best wel opgaan, ik ken zelf óók een hele ris onverantwoordelijke idioten. Maar ik ben toch niet bereid om dan maar iedereen over één kam te scheren.
Wat erg voor je kinderen en voor jou, dat je het er zo zwaar mee hebt. (er worden hele zware eisen aan je gesteld, las ik?)quote:TE LAAT !!
Beter inlezen , ik heb al drie kinderen......
er is er eentje bij die hier wel 'ns mee leest en mij dan van passend commentaar voorziet, dit topic zal ook wel niet onbesproken voorbij gaan
Jij deugt ook niet, volgens jouw theorie, want jij beklaagt je erover dat er zo vaak tegen je gezegd is dat je "een ongewenst kind bent". (let wel: ik vind dat je je ouders daar zeker op aan mag vallen, als dat over je gezegd wordt, maar daar ben je het zelf niet echt mee eens geloof ik)quote:Ik vind niet dat kinderen hun ouders zo gemakkelijk overal om moeten veroordelen en als dat met de opvoeding te maken heeft heb ik dát dus wél goed gedaandoen ze dat wel dan deugen ze zelf ook niet zo best.
quote:Ik geloof overgens niet dat de opvoeding zo alles bepalend is voor het gedrag van een kind. Ik ben van opvatting dat aanleg minstens zo'n grote rol speelt.
quote:Ouders bashen lijkt * in * te zijn, zal wel een bijverschijnsel zijn van de welvarendheid van de mensen. Als de ouders keihard moeten werken om hun kinderen te eten te geven zijn, de kinderen niet zo gauw geneigd om ze om van alles en nog wat te bekritiseren. Zeker niet als de kinderen weten dat het straks hún beurt is om hard te moeten werken om hun eigen kinderen in leven te houden. Ik vind dat als er zulke hoge eisen aan ouders gesteld mogen worden er ook van die hoge eisen voor kinderen moeten komen. Ik sta er soms stomverbaast van te kijken wat sommige kinderen over en tegen hun ouders durven te zeggen. Mijn kinderen kunnen daar zeer smakelijk verhalen over vertellen met de opmerking dat zijzelf dat wel uit hun hoofd zouden laten.
Het beste is natuurlijk wat minder eisen en wat meer verdraagzaamheid naar beide partijen toe.
Heel vroeger vond men dat kinderen hun ouders dankbaar moesten zijn voor hun bestaan, tegen woordig is dat héél anders. Niet dat ik nu het oude idee aanhang, maar een beetje minder kritiek en niet zulke toren hoge eisen komen ouders IMO toch wel toe.
Roken verhoogt toch ook de bloeddruk?quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:22 schreef jessie het volgende:
Ja het word echt gezegd. Tegen mijn vriendin ook. Veel te hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap
Vind ik inderdaad ook fout. Ik meed dan ook feestjes e.d. als ik wist dat er binnen gerookt zou worden. Ook neem ik mijn kind daar nu niet mee naartoe. Dat valt wat mij betreft onder het kopje 'zorgen voor je kind'.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:28 schreef mrdjey het volgende:
Wat vinden mensen hier van als je zwanger bent dat je ook niet uren in cafe's moet rondhangen, want hier hangt natuurlijk ook een enorme nicotine wolk.
Ja verbaasde mij ook al over dat "advies". Vrouwen met een verhoogde bloeddruk hebben al een slechter doorbloedde placenta. Steek een sigaret op en de vaten van die toch al slecht doorbloedde placenta trekken zich samen en je kindje krijgt dan echt even weinig zuurstof. Daarbij komt dat bij hoge bloeddruk kleine infactjes kunnen optreden in de placenta en aan de andere kant zorgen de sigaretjes weer voor tromboses in de placenta. Nee geweldig advies hoorquote:Op woensdag 30 maart 2005 21:34 schreef beefcake het volgende:
[..]
Roken verhoogt toch ook de bloeddruk?
Dat noem ik nog eens dom!!! Dat roken masceert alleen je lage Hb!!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:59 schreef phileine het volgende:
Ach, er was hier toch ook eens iemand die expres bleef roken omdat ze anders bloedarmoede zou krijgen en dat was nog veel erger.
Het komt voor, dat er kinderen in hun gezondheid door geschaad worden. Een vergiftiging is iets anders.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vergiftigen ja. Hoe wil je het anders noemen?? Je spreekt jezelf constant tegen, zie je eerste zin en je laatste zin.
Zeker je zin over "de hetze". Dat gaat echt helemaal nergens over. Dat is geen hetze, maar gewoon iets waar men achter is gekomen. Kinderen worden geboren met een groeiachterstand, met allergieën (en dit openbaart zich vaak pas op latere leeftijd). Niet vergiftigd zei je? Mwoa.
En ik vind dat jij de feiten erg overdrijftquote:
Dat is niet waar. Ik vind gewoon iemand die FEITEN als overdrijvingen ziet, heel dom zelfs.
Nietwaar ,maar die dingen die je opnoemt die zou je kunnen laten. Dat is wel waar.quote:Er zijn niet veel zaken die je NIET kunt vermijden:
Roken? Kun je laten.
Rauw vlees? Kun je laten/voorkomen
Kattenbak? Kun je laten.
Drinken? Kun je laten.
Oftewel: In principe kun je *alles* laten wat gevaar oplevert voor je ongeboren kind.
Onzin ,maar ik begrijp wel dat mijn verhaal niet in jouw kraam te pas komt en dus vrolijk onder de tafel wordt geveegd.quote:In Nederland kan het eten van een ijsje net zo goed gevaar opleveren. Dit vind ik gewoon vergezocht.
Lachenquote:Ja, misschien kun je je maar beter in huis opsluiten met de ramen dicht en de telefoonstekker eruit.
Je geeft dus toe dat je iedereen over een kam scheert !quote:Ik wel. Het is gewoon geen excuus, klaar.
Je trekt weer overdreven conclusies maar daar heb jij nogal een handje van.quote:Wat erg voor je kinderen en voor jou, dat je het er zo zwaar mee hebt. (er worden hele zware eisen aan je gesteld, las ik?)
Zijn mijn ouders in de buurt dan ? Je trekt ook graag dingen uit hun verband hé ?quote:Jij deugt ook niet, volgens jouw theorie, want jij beklaagt je erover dat er zo vaak tegen je gezegd is dat je "een ongewenst kind bent". (let wel: ik vind dat je je ouders daar zeker op aan mag vallen, als dat over je gezegd wordt, maar daar ben je het zelf niet echt mee eens geloof ik)
Dit gooi ik ff op de grote hoop als : onzin. En bespaar me je * uitleg * maar dat is aan mij niet besteed. Ik heb al genoeg gelezen over dat onderwerp.quote:
En die genen krijgen ze van de buurmansoms wel, maar ik heb het over de 90% waarvan de "gewezen" vader ook daadwerkelijk de vader is.
En dat aanleg een even grote rol speelt, is ook niet waar. Je kunt een kind helemaal naar je hand vormen, in de zin dat je hem goed of slecht maakt. Aanleg heeft wat mij betreft alleen invloed op de manier waarop mensen dingen benaderen. (het voert mij te ver om dit helemaal uit te leggen)
Nee, hoor maar ik zou er ook van opkijken als je uberhaupt iets zou begrijpen wat niet precies in jouw straatje past. Als het je niet uitkomt ga je onzin kletsen.quote:Ik begrijp werkelijk niets van bovenstaand verhaal. Wonen de Tokkies bij jou in de buurt ofzo?
Tuurlijk álles is de schuld van de ouders.quote:Ik ervaar dit helemaal niet, echt niet. En als dat al zo is, dan is dat de schuld van de ouders zelf.
Zit wel goed hoor met die ervaring *óók pappa tot de derde macht is*quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:03 schreef deedeetee het volgende:
ehh waar doe jij jouw * ervaringen* op want je lijkt me een beetje wereldvreemd alles is zwart/wit bij jou. Misschien ben je kleurenblind ?
quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:09 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Zit wel goed hoor met die ervaring *óók pappa tot de derde macht is*![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |