abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2005 @ 14:46:52 #101
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_25977281
wij gingen vandaga in leiden (1e jaar) ook ECG's maken met ontbloot bovenlijf. Dat is in t begin ff raar, maar went snel. Omdat dit de eerste keer was, was t niet gemengd. En werkten we in 2 tallen...
imagination is more important than knowledge
pi_25977383
vriend van me is ook 1e jaars in leiden
pi_25979879
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:53 schreef Jan-Ton het volgende:
neeej he, moet je leren voor een studie??? dat is nog noooooit voorgekomen.. je moet overal voor leren en dan hoef je egt niet een klein beetje nerd te zijn hoor
Niet zo bijdehand jij. Ik bedoel natuurlijk dat je veel meer moet doen en veel meer tijd moet besteden dan de gemiddelde studie. Ga voor de gein eens naar een hoorcollege (kun je zo doen, want het wordt toch niet gecontroleerd) en kijk rond. Je ziet dat 90% van die studenten alles overpennen, terwijl de betreffende presentatie op het web wordt gezet. En ..."een klein beetje nerd" kun je ook opvatten als leergierigheid, als je daardor beter kunt slapen vanavond.
Maar goed, ff terug komen op jouw opmerking; ik ken studies waarvoor je niet tot nauwelijks hoeft te leren of bijna geen les hebt.
pi_25979886
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:18 schreef thabit het volgende:
Ga maar uit van een 50-urige studieweek waarvan bijna alle colleges verplicht zijn te volgen.
Wat een onzin, de colleges en werkgroepen zijn nooit verplicht.. de practica wel.

Ik kan het me niet voorstellen ooit 50 uur per week bezig te zijn met mn studie, op co-schappen na natuurlijk..
quote:
Op maandag 4 april 2005 16:48 schreef darkie_blue het volgende:
Niet zo bijdehand jij. Ik bedoel natuurlijk dat je veel meer moet doen en veel meer tijd moet besteden dan de gemiddelde studie. Ga voor de gein eens naar een hoorcollege (kun je zo doen, want het wordt toch niet gecontroleerd) en kijk rond. Je ziet dat 90% van die studenten alles overpennen, terwijl de betreffende presentatie op het web wordt gezet. En ..."een klein beetje nerd" kun je ook opvatten als leergierigheid, als je daardor beter kunt slapen vanavond.
Maar goed, ff terug komen op jouw opmerking; ik ken studies waarvoor je niet tot nauwelijks hoeft te leren of bijna geen les hebt.
Ik snap dat nooit, ik schrijf echt nooit wat op tijdens colleges..omdat zoals je al zei alles toch wel op internet komt.. dan besteed ik liever meer aandacht aan het daadwerkelijk luisteren, ipv powerpoint slides kansloos over te pennen..
pi_25980522
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:46 schreef akkien het volgende:
wij gingen vandaga in leiden (1e jaar) ook ECG's maken met ontbloot bovenlijf. Dat is in t begin ff raar, maar went snel. Omdat dit de eerste keer was, was t niet gemengd. En werkten we in 2 tallen...
Hmmm in mijn naïviteit had ik hier ook geen flauw benul van. Mijn werkgroep is niet zo dik met elkaar. Ik moet donderdag...
pi_25982551
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:10 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Ik ben in Maastricht wezen kijken en dat beviel me wel. De stad beviel me, alle mensen heel sociaal en vriendelijk, veel internationale studenten die er rondlopen, moderne manier van leskrijgen met PGO's en vaardighedenlabs enzo beviel me wel.
Tjah Nijmegen... goeje vraag. Heb ik eigenlijk niet zo goed naar gekeken. Ik hou wel van Brabanders enzo, dat sfeertje En het is een stuk centraler dan Groningen. Qua opleiding volgens mij niet zo bijzonder maargoed, daarom twijfel ik daar ook een beetje over en ga ik in leiden kijken. Waarom leek het jou niets?
Vanuit hier gaat bijna iedereen vanzelf naar Groningen.. echt een Noorderlingenstad in een uithoek van NL. Op zich niets mis mee maar ik wil juist wel graag andere mensen leren kennen. En ik hou ervan om makkelijk overal heen te kunnen. Misschien dat ik Groningen nog wel naar de derde plaats verschuif.
Waar studeer je nu uiteindelijk dan? of moet je nog beginnen?
Ik ben nu tweedejaars in Groningen. Toen ik mijn keuze maakte heb ik eerlijk gezegd niet zo op lessystemen gelet. Van wat ik heb gehoord heb is het systeem in Groningen vergelijkbaar met Maastricht (ook PGO's, vaardighedenlab enzo). Ik heb wel Amsterdam uit mijn keuze laten vallen omdat ze daar vertelden dat je ontzettend veel uren maakt. Nijmegen heeft wel een goede opleiding, ik geloof een officieuze 1e plaats voor Groningen en Maastricht. Ik zou alleen niet in Nijmegen willen studeren, mijn zus studeert daar het is niks voor mij. Groningen vind ik meer een studentenstad dan Nijmegen. Utrecht lijkt me trouwens ook wel leuk, ik ben er laatst een keer uitgeweest en dat was erg gezellig daar.
Maar natuurlijk!
pi_25983147
quote:
Op maandag 4 april 2005 16:48 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

ik ben al bij zo'n college geweest en ja ik moet je gelijk geven. een hoog gehalte jongetjes en meisjes dat in aamerking komt voor de benaming nerd. maar er waren ook gewoon meiden enjongens die helemaal niet zo zijn.
  maandag 4 april 2005 @ 20:00:07 #108
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_25984345
quote:
Op maandag 4 april 2005 17:17 schreef nlse het volgende:

[..]

Hmmm in mijn naïviteit had ik hier ook geen flauw benul van. Mijn werkgroep is niet zo dik met elkaar. Ik moet donderdag...
valt echt mee...ik ben een ontzettend preutse doos, maar je moet je er gewoon even overheen zetten en iemand uitzoeken met wie je t goed kan vinden.

Verder zijn werkgroepen en practica allebei verplicht, hoorcolleges niet...
  maandag 4 april 2005 @ 21:26:00 #109
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_25986375
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:18 schreef thabit het volgende:
Ga maar uit van een 50-urige studieweek waarvan bijna alle colleges verplicht zijn te volgen.
1e jaar heb je genoeg aan ongeveer alle colleges volgen (10uur per week), de vaardigheidsonderwijs volgen (4 uur per week) en alle zelfstudie een beetje overschrijven (maximaal 10 uur per week).. en dan moet je voor de tentamen 1 of 2 dagje hard blokken en dan haal je het wel.. tenminste, zo doe ik het nu, alleen ik doe minder zelfstudie..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 4 april 2005 @ 21:29:35 #110
17274 Wuder
pi_25986471
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:46 schreef akkien het volgende:
Bij ons (Rotterdam) 1e jaar gewoon longen/hart percuteren/ausculteren(beluisteren met stethoscoop) en gewoon door elkaar, zonder BH. Maar eerst begin je met een paar practica's bloedvaten voelen, vet percentage meten en lichaam bekijken met BH aan.

Je zou misschien denken: damn ik ga die geile wijf uit me groep naakt zien en ik krijg een dikke vatsige boner van en dan ga ik over haar heen kwijlen

Maar nee dat is niet zo. De sfeer is zeer professioneel en al heel snel voelt alles vertrouwd aan. Niemand schaamt zich en iedereen probeert zoveel mogelijk te leren van het moment.
pi_25986736
quote:
Op maandag 4 april 2005 21:29 schreef Wuder het volgende:

[..]

Bij ons (Rotterdam) 1e jaar gewoon longen/hart percuteren/ausculteren(beluisteren met stethoscoop) en gewoon door elkaar, zonder BH. Maar eerst begin je met een paar practica's bloedvaten voelen, vet percentage meten en lichaam bekijken met BH aan.

Je zou misschien denken: damn ik ga die geile wijf uit me groep naakt zien en ik krijg een dikke vatsige boner van en dan ga ik over haar heen kwijlen

Maar nee dat is niet zo. De sfeer is zeer professioneel en al heel snel voelt alles vertrouwd aan. Niemand schaamt zich en iedereen probeert zoveel mogelijk te leren van het moment.
prachtig verwoord
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:17:51 #112
81202 blublub
snob and a half
pi_26000916
tja ik vind nou eenmaal dat er bijzonder veel nerds zitten. en dan bedoel ik niet mensen die gewoon tijd in hun studie stoppen, maar van die onwijs irritant mensen die proberen anderen omlaag te halen door te laten zien dat ze veel slimmer zijn dan anderen. terwijl ze misschien de tekst gewoon beter hebben gelezen dan een ander (of extra hebben zitten bijlezen)

en dan doet het er niet toe in welk cluster je zit, dat komt in elk cluster voor. of van die mensen die onwijs geirriteerd doen als jij een bepaald medicijnenmerknaam niet uit je hoofd kent (en dan bedoel ik niet een NSAID als naproxen ofzo maar een of ander vaag middel dat niet bijzonder vaak wordt gebruikt) daar kan ik me echt aan doodergeren. je kunt best wel merken dat er veel van die '8-of-hoger-strebertjes' bijzitten. en met de kakkers valt het wel mee vind ik

maar dat boeit allemaal niet, je moet niet een studie kiezen om de mensen, maar gewoon omdat het je interesseert
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:26:40 #113
17274 Wuder
pi_26002576
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:17 schreef blublub het volgende:
tja ik vind nou eenmaal dat er bijzonder veel nerds zitten. en dan bedoel ik niet mensen die gewoon tijd in hun studie stoppen, maar van die onwijs irritant mensen die proberen anderen omlaag te halen door te laten zien dat ze veel slimmer zijn dan anderen. terwijl ze misschien de tekst gewoon beter hebben gelezen dan een ander (of extra hebben zitten bijlezen)

en dan doet het er niet toe in welk cluster je zit, dat komt in elk cluster voor. of van die mensen die onwijs geirriteerd doen als jij een bepaald medicijnenmerknaam niet uit je hoofd kent (en dan bedoel ik niet een NSAID als naproxen ofzo maar een of ander vaag middel dat niet bijzonder vaak wordt gebruikt) daar kan ik me echt aan doodergeren. je kunt best wel merken dat er veel van die '8-of-hoger-strebertjes' bijzitten. en met de kakkers valt het wel mee vind ik

maar dat boeit allemaal niet, je moet niet een studie kiezen om de mensen, maar gewoon omdat het je interesseert
Dat zijn geen nerdjes, dat zijn gewoon arrogante mensen.. Maar goed, ik denk dat je automatisch een beetje arrogant wordt door geneeskunde, aangezien je "geneeskunde" doet.. Arts zijn, het blijft een eervol beroep
pi_26002733
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef Wuder het volgende:

[..]

Dat zijn geen nerdjes, dat zijn gewoon arrogante mensen.. Maar goed, ik denk dat je automatisch een beetje arrogant wordt door geneeskunde, aangezien je "geneeskunde" doet.. Arts zijn, het blijft een eervol beroep
maar dat is het probleem, want je bent nog SHIT, je bent nog lang geen arts
pi_26002835
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef Wuder het volgende:

[..]

Het zijn idd geen nerdjes, want ze werken alle opdrachten goed uit en sharen ze meestal ook:P, maar mensen die alle uitgewerkte opdrachten voor zichzelf houden en het liefst zoveel mogelijk van jou overschrijven tijdens een werkgroep.
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:05:23 #116
17274 Wuder
pi_26003558
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:37 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

, maar mensen die alle uitgewerkte opdrachten voor zichzelf houden en het liefst zoveel mogelijk van jou overschrijven tijdens een werkgroep.
ok, die mensen moeten gewoon sterven
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:05:46 #117
17274 Wuder
pi_26003567
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 17:32 schreef fokaapje het volgende:

[..]

maar dat is het probleem, want je bent nog SHIT, je bent nog lang geen arts
Maar je bent nog steeds de BETERE shit
  dinsdag 5 april 2005 @ 18:49:32 #118
10580 dr_bob
 Not again
pi_26004551
quote:
tja ik vind nou eenmaal dat er bijzonder veel nerds zitten.
quote:
en dan doet het er niet toe in welk cluster je zit, dat komt in elk cluster voor.
Als dat jouw mening is... prima natuurlijk. Maar ik vind dat Utrecht nu net overkomt alsof het vol nerds zit en als je die gedachte hebt, moet je eens bij andere opleidingen polshoogte nemen. Ik vind dat het aantal nerds en +8 strebers best meevalt, tenminste bij de mensen waarmee ik werkgroepen draai.

De categorie ik heb net ff het farmacotherapeutisch kompas bekeken en daarom ga ik je even afzeiken, is mij de moeite niet waard. Die mag je van mij idd scharen onder de nerds/arrogante wannebe.

En persoonlijk zou ik rekening houden met de groep mensen waarmee ik ga studeren. Je zit zes jaar met de mensen opgescheept en als het werkelijk zo zou zijn dat bijv. Utrecht = Nerd en Groningen, whatever = cool dan wist ik het wel. Zeker gezien onze structuur van onderwijs, het is nou niet bepaald individualistisch ingesteld.
pi_26006019
quote:

Een 8-of-hoger-mentaliteit daar is niets mis mee. Het lijkt me juist heel erg fout om niet zo'n instelling te hebben bij het volgen van een studie.
  dinsdag 5 april 2005 @ 20:06:50 #120
10580 dr_bob
 Not again
pi_26006508
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 19:48 schreef thabit het volgende:

Een 8-of-hoger-mentaliteit daar is niets mis mee. Het lijkt me juist heel erg fout om niet zo'n instelling te hebben bij het volgen van een studie.
Ten koste van een ander of ten koste van de eigenwaarde van een ander is wel iets mis mee. En daar gaat het hier om.
pi_26010728
Ik ga er denk ik maar voor... Leiden is lekker dichtbij, maar Maastricht lijkt me ook wel een hele relaxde stad om te studeren.... Of zal ik toch maar werktuigbouwkunde gaan doen... Ben zo bang dat ik een verkeerde keus maak
pi_26010835
Maastricht is zeker relaxt, en geneeskunde
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_26011562
kuttopic
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:33:45 #124
1239 Singa
Fear me!
pi_26011902
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:21 schreef KonnieKipke het volgende:
kuttopic
Nuttige bijdrage, petje af!!!
pi_26023401
Wanneer beginnen eigenlijk de studies weer in 2005? Kan het nergens vinden....
pi_26023474
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:24 schreef Repeat het volgende:
Wanneer beginnen eigenlijk de studies weer in 2005? Kan het nergens vinden....
Verschilt volgens mij per Universiteit.
pi_26027815
Reken op de eerste week van september. De meeste introducties (van de studie dan, niet de introductie van Leiden bv) beginnen rond die periode..
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_26032119
en wanneeer begint dan de introductie van leiden? weet je dat ook?
pi_26033302
El Cid is dit jaar vanaf maandag 15 aug (oid). Duurt een week, dan is er twee weken voor alle KMT's van de verenigingen, dan is er facultaire introductie (2-3 dagen), de week dáárna beginnen de colleges.
pi_26039619
Inderdaad, de El Cid week (Voor meer info daarover: http://elcid.leidenuniv.nl/ ) begint op maandag 15 augustus. De facultaire introductie begint op 5 september en de college's beginnen op 12 september.
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_26883885
Ik heb me uiteindelijk opgegeven voor geneeskunde in leiden, tweede keus rotterdam

Maar omdat het zo lang duurde totdat ik een bevestiging oid kreeg ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan bij de ib groep. Bleek dus dat ze daar helemaal niks van mij hadden, lekker dan
Formulier nog maar een keer opgestuurd, en hopen dat ze het deze keer wel ontvangen/goed verwerken, anders ben ik straks te laat, want 15 mei is al bijna
pi_26885683
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:56 schreef Repeat het volgende:
Ik heb me uiteindelijk opgegeven voor geneeskunde in leiden, tweede keus rotterdam
quote:
Maar omdat het zo lang duurde totdat ik een bevestiging oid kreeg ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan bij de ib groep. Bleek dus dat ze daar helemaal niks van mij hadden, lekker dan
Formulier nog maar een keer opgestuurd, en hopen dat ze het deze keer wel ontvangen/goed verwerken, anders ben ik straks te laat, want 15 mei is al bijna
Is een kennis van me ook overkomen. Die had z'n brief aangetekend verstuurd, dus met bewijs dat de verzenddatum 9 mei was. Somehow is dat ding niet bij de IBG aangekomen, en ze konden niets meer voor hem doen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_26885786
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:09 schreef intoxicated het volgende:

[..]

[..]

Is een kennis van me ook overkomen. Die had z'n brief aangetekend verstuurd, dus met bewijs dat de verzenddatum 9 mei was. Somehow is dat ding niet bij de IBG aangekomen, en ze konden niets meer voor hem doen.
Ja daar ben ik ook zo bang voor. Dus als ik overmorgen nog geen bevestiging heb ga ik die brief persoonlijk langsbrengen op het kantoor in den haag Weet ik iig zeker dat ze hem ontvangen hebben en dan kan ik het ook aantonen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:04:27 #134
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_26887363
Huppaaa
Mn coschappen rooster binnen, waarmee ik volgend jaar begin.
in jaar 4 ga ik regelen om voor 12 weken naar australie te gaan, traumatologie, dan in jaar 5 heeft de uni 8 weken aruba (kindergeneeskunde) geregeld en de helft van jaar 6 ga ik ook nog ergens anders doen . Ik hou ineens weer van de uni.
pi_26889540
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:04 schreef Fixxxer het volgende:
Huppaaa
Mn coschappen rooster binnen, waarmee ik volgend jaar begin.
in jaar 4 ga ik regelen om voor 12 weken naar australie te gaan, traumatologie, dan in jaar 5 heeft de uni 8 weken aruba (kindergeneeskunde) geregeld en de helft van jaar 6 ga ik ook nog ergens anders doen . Ik hou ineens weer van de uni.
Meen je niet
Op welke uni zit je? Ik wil ooooook! vooral 8 weken aruba kindergeneeskunde lijkt me geweldig!
pi_26889594
Ik heb trouwens een vraagje..
Kun je na 15 mei nog wel de volgorde van je voorkeursteden veranderen? of is dat dan niet meer mogelijk?
pi_26890599
quote:
Mensen die komend jaar aan de UvA gaan studeren?
Of er nu al zitten?
Ik moet helaas nog een jaartje Maar een vriendin van me is vastbesloten daar Geneeskunde te gaan doen. (Wel volgend jaar dan)
pi_26893669
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:09 schreef Nory het volgende:

[..]

Ik moet helaas nog een jaartje Maar een vriendin van me is vastbesloten daar Geneeskunde te gaan doen. (Wel volgend jaar dan)
Amsterdam is de meest verpauperde stad die er is Zou daar voor geen goud willen studeren.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:54:13 #139
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_26896003
Maar als je geneeskunde in Groningen gaat doen, loop je wel de kans dat je in the middle of nowhere je co-schappen moet lopen of niet?
pi_26896185
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:54 schreef Kang-He het volgende:
Maar als je geneeskunde in Groningen gaat doen, loop je wel de kans dat je in the middle of nowhere je co-schappen moet lopen of niet?
Yep, ik werd geheel tegen mijn zin in Almelo geplaatst.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:33:49 #141
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_26897442
Sjees, Almelo, dat trek je ook niet.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:42:48 #142
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_26897839
Dat programma Dokter in Opleiding is trouwens niet onaardig.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:43:45 #143
27605 Fixxxer
EET FUK!
pi_26897874
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:30 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Meen je niet
Op welke uni zit je? Ik wil ooooook! vooral 8 weken aruba kindergeneeskunde lijkt me geweldig!
Tsjek muh preaufile
pi_26898049
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:42 schreef Kang-He het volgende:
Dat programma Dokter in Opleiding is trouwens niet onaardig.
leuk programma idd Zeker voor de mensen (zoals ondergetekende) die geneeskunde (willen) gaan doen.
pi_26903806
De EUR wordt door hoogleraren als beste geneeskunde uni aangewezen in Elsevier.

Maastricht door studenten.
pi_26909687
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:22 schreef Repeat het volgende:

[..]

Tis niet zo dat ik van mn ouders thuis moet blijven wonen hoor
Maarja, het eerste jaartje blijf ik liever nog even thuis wonen. Is allemaal wat makkelijker en goedkoper
Niet doen
Maar natuurlijk!
pi_26912252
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:38 schreef Repeat het volgende:
Amsterdam is de meest verpauperde stad die er is Zou daar voor geen goud willen studeren.
Ja, dat lijkt me ook geen leuke stad om te studeren. Ik ga het liefst naar Nijmegen of Groningen. En ik hoorde dat Leiden het slechtst stond aangeschreven om Geneeskunde te gaan doen? (Maar andere studies zijn daar juist wel goed, rechten ofzo)
quote:

Yep, ik werd geheel tegen mijn zin in Almelo geplaatst.
Nou, Almelo is niet de middle of nowhere Ik woon in Oldenzaal, ligt er redelijk dichtbij.
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:18:50 #148
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_26913068
Ja, maar stel je komt uit Zuid-Holland of verder om in Groningen te gaan studeren en dan moet je plots elke dag naar Almelo.
pi_26913226
Ja, oke.. Maar zodra je buiten Groningen komt, dat is pas de middle of nowhere. Ik bedoel, Almelo is niet groot maar het is iig nog een stad en geen gehucht..
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:33:19 #150
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26913434
leiden was vroeger slecht, omdat er teveel hoorcollege werd gegeven. Door dat commentaar is de afgelopen jaren t onderwijs helemaal omgegooid en nu wel erg praktijkgericht, maar leiden kotm niet van haar reputatie af..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')