abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25950775
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 21:25 schreef Jan-Ton het volgende:
kamer? ik heb me nog niet ingeschreven voor een kamer. Blijf dus eerst thuis wonen (woon in Woerden). en ga dan langzaam aan het huis uit. Maar dat kan ook gelijk aan t begin zijn. Punt is ik moet een kamer vinden en kan pas beginnen eind augustus (dan ben ik weer terug van zomervakantie)...

o en ik heb geen famillie of iets dergelijks in nieuw zeeland. ik ga backpacken met één van me vrienden (die op dit moment in australie zit)
wat zijn je andere keuzesteden, waar woon je eignelijk?
Hmm nouja ik zou je als ik jou was nu alsnog snel gaan inschrijven, ookal wil je pas over een jaar op kamers want bij de SSH is de wachttijd toch wel 12-18 maanden...
Ik heb ook een beetje dat probleem, geen tijd om kamers te zoeken op het juiste moment, omdat ik dus eigenlijk de hele zomervakantie weg ben. Dus ik denk dat ik dat maar moet doen voodat ik wegga.. en twee maanden teveel huren moet je er gewoon voor over hebben om een kamer te krijgen. Maargoed dan weet ikdus nog niet eens of ik wel ingeloot ben in Utrecht :S En als het er niet voor lukt moet ik t vanuit Californie maar in de gaten houden en mn ouders op pad sturen ofzo
Hoelang is het van woerden naar Utrecht? Ik woon in Overijssel, is 1,5 uur met de trein vanaf hier. Mn tweede keuzestad is Maastricht, das 3,5 uur vanaf hier maargoed, gewoon leuke stad en goeje opleiding. Als 3e en 4e heb ik nu geloof ik Nijmegen en Groningen, maar ik ga de 22e nog even in Leiden kijken of ik het nog ga veranderen. Wat zijn die van jou?
Geniewt van Nieuw zeeland echt.. ik ben jaloers dat is ook nog een van mn dromen Maar als je pas in Augusus terug bent doe je dus ook niet mee met de UIT-dagen enzo en het begin van de studie?
pi_25953948
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:58 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Hmm nouja ik zou je als ik jou was nu alsnog snel gaan inschrijven, ookal wil je pas over een jaar op kamers want bij de SSH is de wachttijd toch wel 12-18 maanden...
Ik heb ook een beetje dat probleem, geen tijd om kamers te zoeken op het juiste moment, omdat ik dus eigenlijk de hele zomervakantie weg ben. Dus ik denk dat ik dat maar moet doen voodat ik wegga.. en twee maanden teveel huren moet je er gewoon voor over hebben om een kamer te krijgen. Maargoed dan weet ikdus nog niet eens of ik wel ingeloot ben in Utrecht :S En als het er niet voor lukt moet ik t vanuit Californie maar in de gaten houden en mn ouders op pad sturen ofzo
Hoelang is het van woerden naar Utrecht? Ik woon in Overijssel, is 1,5 uur met de trein vanaf hier. Mn tweede keuzestad is Maastricht, das 3,5 uur vanaf hier maargoed, gewoon leuke stad en goeje opleiding. Als 3e en 4e heb ik nu geloof ik Nijmegen en Groningen, maar ik ga de 22e nog even in Leiden kijken of ik het nog ga veranderen. Wat zijn die van jou?
Geniewt van Nieuw zeeland echt.. ik ben jaloers dat is ook nog een van mn dromen Maar als je pas in Augusus terug bent doe je dus ook niet mee met de UIT-dagen enzo en het begin van de studie?
Waarom Maastricht en Nijmegen boven Groningen als ik vragen mag? Ik zelf had Groningen als eerste keus met Utrecht als tweede. Kon zelf moeilijk kiezen tussen Groningen en Utrecht. Maastricht en Nijmegen leek mij helemaal niks (vooral Nijmegen niet )
Maar natuurlijk!
pi_25954302
quote:
Op zondag 3 april 2005 11:52 schreef akkien het volgende:

volgens mij ligt het aan de stad. BW in leiden mag geen 2e keus zijn en BW in Utrecht wel.
Hmmm, weet iemand dan misschien of het in Nijmegen of Groningen?
pi_25954310
mag
pi_25958530
jah ach UIT dagen zijn UIT dagen. en ik ken utreg tog al, is namelijk kwartiertje met trein hier vandaan. Dus ja, studie introductie ben ik waarschijnlijk wel bij, mits ik ingeloot wordt natuurlijk..
pi_25959681
quote:
Op zondag 3 april 2005 15:35 schreef Melv het volgende:
[..]
Waarom Maastricht en Nijmegen boven Groningen als ik vragen mag? Ik zelf had Groningen als eerste keus met Utrecht als tweede. Kon zelf moeilijk kiezen tussen Groningen en Utrecht. Maastricht en Nijmegen leek mij helemaal niks (vooral Nijmegen niet )
Ik ben in Maastricht wezen kijken en dat beviel me wel. De stad beviel me, alle mensen heel sociaal en vriendelijk, veel internationale studenten die er rondlopen, moderne manier van leskrijgen met PGO's en vaardighedenlabs enzo beviel me wel.
Tjah Nijmegen... goeje vraag. Heb ik eigenlijk niet zo goed naar gekeken. Ik hou wel van Brabanders enzo, dat sfeertje En het is een stuk centraler dan Groningen. Qua opleiding volgens mij niet zo bijzonder maargoed, daarom twijfel ik daar ook een beetje over en ga ik in leiden kijken. Waarom leek het jou niets?
Vanuit hier gaat bijna iedereen vanzelf naar Groningen.. echt een Noorderlingenstad in een uithoek van NL. Op zich niets mis mee maar ik wil juist wel graag andere mensen leren kennen. En ik hou ervan om makkelijk overal heen te kunnen. Misschien dat ik Groningen nog wel naar de derde plaats verschuif.
Waar studeer je nu uiteindelijk dan? of moet je nog beginnen?
  zondag 3 april 2005 @ 19:13:50 #82
81202 blublub
snob and a half
pi_25959750
ik zit in Utrecht, en wij doen idd gewoon bh uit en dat ook gewoon al in het eerste jaar. snap zowiezo niet waarom ze dat in andere steden niet doet, later bij je patienten moet ie ook uit en hoe kun je de longen goed percuteren of het hart ausculteren met een bh aan???

en wij begonnen geloof ik in december met snijzaal, eerst alleen preparaten bekijken (zowel hele lichamen als organen en babys) en in je 2e jaar ga je zelf beginnen met prepareren (dus vet wegsnijden en spier vrij prepareren) t blijft toch wel vies, stinken, en prikken aan je ogen, en tis redelijk jammer als je een stukje vet je haar in lanceert, maar ach alles went he...

wij doen blok onderwijs van 6 weken, waarin steeds (door je studie heen) dezelfde blokken terugkomen zoals Gezonde & zieke cellen (o.a. celfysiollgie en oncologie), Stofwisseling, Circulatie (hart, nieren & longen), Zintuigen, Hersenen en Beweging, Regulatie & Integratie en Groei en Ontwikkeling. 1e jaar is voornamelijk gericht op hoe de processen in het lichaam normaal verlopen (=saai) en daarna meer wat er mis kan gaan (=interessant) in je 3e jaar 2x 6 weken een coschap Interne en Chirurgie en daarnaast keuzeonderwijs en voorbereidend onderwijs voor de coschappen

naast dit onderwijs heb je verder ook in 1e jaar bloedprikken, eerst op fantoom, daarna op elkaar, en bloeddruk meten, eigenlijk het gehele lichamelijk onderzoek, ECG, longfunctieonderzoek, hechten, en in je 2e jaar reanimeren (met crashcar, superleuk), subcutane injecties, verbinden, wondverzorging, vaginaal toucher en rectaal toucher en catether inbrengen o.a. verder ook vanaf het eerste jaar communicatie onderwijs, eerst voornamelijk gericht op anamnese afnemen, later meer gericht op voorlichting, advies en slecht nieuwsgesprekken.

en of het een zware studie? mwah, het is te doen, maar ik moet gemiddeld wel meer doen dan jaarclubgenootjes merk ik. ook omdat je in Utrecht in elk blok 2 toetsen hebt (na 3 weken facultatieve toets, na 6 weken verplichte toets) ben je toch best wel regelmatig bezig. maar als je gewoon je N&G VWO diploma kunt halen moet je op zich wel in staat zijn om het te kunnen halen

succes met loten! al enig idee in welke lotingsgroep je terecht gaat komen?
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
pi_25959984
Ja, mijn eerste keus is ook Geneeskunde.. Ik zit eraan te denken om het in Nijmegen te gaan doen, daarna Groningen en dan Utrecht (denk ik) En natuurlijk hopen dat ik dan ingeloot wordt.. pff
pi_25960500
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:13 schreef blublub het volgende:
ik zit in Utrecht, en wij doen idd gewoon bh uit en dat ook gewoon al in het eerste jaar. snap zowiezo niet waarom ze dat in andere steden niet doet, later bij je patienten moet ie ook uit en hoe kun je de longen goed percuteren of het hart ausculteren met een bh aan???

en wij begonnen geloof ik in december met snijzaal, eerst alleen preparaten bekijken (zowel hele lichamen als organen en babys) en in je 2e jaar ga je zelf beginnen met prepareren (dus vet wegsnijden en spier vrij prepareren) t blijft toch wel vies, stinken, en prikken aan je ogen, en tis redelijk jammer als je een stukje vet je haar in lanceert, maar ach alles went he...

wij doen blok onderwijs van 6 weken, waarin steeds (door je studie heen) dezelfde blokken terugkomen zoals Gezonde & zieke cellen (o.a. celfysiollgie en oncologie), Stofwisseling, Circulatie (hart, nieren & longen), Zintuigen, Hersenen en Beweging, Regulatie & Integratie en Groei en Ontwikkeling. 1e jaar is voornamelijk gericht op hoe de processen in het lichaam normaal verlopen (=saai) en daarna meer wat er mis kan gaan (=interessant) in je 3e jaar 2x 6 weken een coschap Interne en Chirurgie en daarnaast keuzeonderwijs en voorbereidend onderwijs voor de coschappen

naast dit onderwijs heb je verder ook in 1e jaar bloedprikken, eerst op fantoom, daarna op elkaar, en bloeddruk meten, eigenlijk het gehele lichamelijk onderzoek, ECG, longfunctieonderzoek, hechten, en in je 2e jaar reanimeren (met crashcar, superleuk), subcutane injecties, verbinden, wondverzorging, vaginaal toucher en rectaal toucher en catether inbrengen o.a. verder ook vanaf het eerste jaar communicatie onderwijs, eerst voornamelijk gericht op anamnese afnemen, later meer gericht op voorlichting, advies en slecht nieuwsgesprekken.

en of het een zware studie? mwah, het is te doen, maar ik moet gemiddeld wel meer doen dan jaarclubgenootjes merk ik. ook omdat je in Utrecht in elk blok 2 toetsen hebt (na 3 weken facultatieve toets, na 6 weken verplichte toets) ben je toch best wel regelmatig bezig. maar als je gewoon je N&G VWO diploma kunt halen moet je op zich wel in staat zijn om het te kunnen halen

succes met loten! al enig idee in welke lotingsgroep je terecht gaat komen?
En bij wie oefen je dan vaginaal en rectaal toucher enz?

En toch, bh uit, is dat dan ook gemengd? Neem toch aan dat veel mensen zich daar niet prettig bij voelen...
pi_25960725
Ja, dat vroeg ik me ook al af!
pi_25960836
ja de leukste, de eerste
  zondag 3 april 2005 @ 21:03:10 #87
10580 dr_bob
 Not again
pi_25962409
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:45 schreef Repeat het volgende:

En bij wie oefen je dan vaginaal en rectaal toucher enz?

En toch, bh uit, is dat dan ook gemengd? Neem toch aan dat veel mensen zich daar niet prettig bij voelen...
Touchers oefen je op fantomen, en in het derde jaar tijdens je co-schappen op patiënten. Dus opletten tijdens het praktijkonderwijs is wel handig zeg maar

En nee, we splitsen niet de groep op in M/V bij praktijk onderwijs. En ach, als iemand zich er zo onprettig bij voelt dan zoek je even een groep op waar geen jongens rondlopen. Ik heb het nog niet meegemaakt dat weet ik wel. En bij een toets heb je gewoon pech als je als vrouw aan wordt gewezen als proefpersoon. Risico van het vak. En het is dan niet handig als je alles alleen bij mannen of vrouwen hebt geoefend. Met name thorax onderzoek is tja... net iets anders zeg maar. Uiteraard kun je zwaar wegende redenen voorleggen aan de coordinator van het onderwijs.
  zondag 3 april 2005 @ 23:00:24 #88
81202 blublub
snob and a half
pi_25965642
idd rectaal en vaginaal toucher op fantomen

en idd niet ongemengd. serieus, het klinkt heel erg (voor sommigen, ik heb er nooit moeite mee gehad, al dat gezeik om niks, er zijn genoeg mensen die topless zonnen, maar voor lichamelijk onderzoek je bh uit doen, oeh eng!) maar hat valt echt iedereen mee. dat bodypainten is er ook een beetje ingevoerd om er 'spelenderwijs' aan te wennen. en het is bovendien erg goed voor je patient begrip. als je daar topless staat dan begrijp je ook hoe een patient zich kan voelen, en leer je meer discreet om te gaan met de privacy en de gene gevoelens van de patient. en als je het heel erg vindt dan zorg je gewoon dat je met een meisje moet oefenen. jammer alleen als je dan een mannelijk studentassistent hebt want die komt altijd ook even kijken

ik heb 1 keer van een meisje gehoor dat het niet wilde doen, maar dat resulteerde erin dat ze ook bij niemand mocht oefenen (onder het mom: voor wat hoort wat) en dus ook geen punten kreeg. daarna heb ik er nooit meer over gehoord...
pi_25965785
Even voor de duidelijkheid: Ik ben dus een jongen he
  zondag 3 april 2005 @ 23:19:03 #90
81202 blublub
snob and a half
pi_25966116
dus?

mijn ervaring is dat de jongetjes het nog 10x erger vinden dan de meiden als ze een onderzoek moeten doen. zeker van die nerds (die je redelijk wat hebt) die dan toch proberen hun handen en hun stem zo min mogelijk te laten trillen als ze die stethoscoop pakken. je krijgt gewoon bijna medelijden
pi_25966149
Mjah zo zal ik me ook wel voelen dan Tis toch raar, maar ik moet ook even benadrukken dat ik geen nerd ben
  zondag 3 april 2005 @ 23:57:19 #92
10580 dr_bob
 Not again
pi_25967119
quote:
Op zondag 3 april 2005 23:19 schreef blublub het volgende:
zeker van die nerds (die je redelijk wat hebt) die dan toch proberen hun handen en hun stem zo min mogelijk te laten trillen als ze die stethoscoop pakken. je krijgt gewoon bijna medelijden
Jongetjes, groot deel nerds.... welk cluster hebben we het hier over? Tenminste ik zie er niet veel trillend bij PLO staan, of het mag een tussentoets of eindtoets zijn.
  maandag 4 april 2005 @ 09:17:06 #93
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_25970713
quote:
dus?

mijn ervaring is dat de jongetjes het nog 10x erger vinden dan de meiden als ze een onderzoek moeten doen. zeker van die nerds (die je redelijk wat hebt) die dan toch proberen hun handen en hun stem zo min mogelijk te laten trillen als ze die stethoscoop pakken. je krijgt gewoon bijna medelijden

Valt toch wel mee.. maar ik neem aan dat bij toets anamnese afleggen of lichamelijk onderzoek wel veel mensen zenuwachtig zijn..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_25971707
quote:
dus?

Weinig nerds uitziende mensen bij ons in Utrecht. Wel veeeeellll kakkers, echt niet normaal, van die polo- of een trui-over-shirt-dragende gasten met uiteraard bijhorende lerenschoenen.
Maar goed, in feite is elke gnk student wel een beetje nerd, want je moet er wel voor leren hoor.
pi_25973512
neeej he, moet je leren voor een studie??? dat is nog noooooit voorgekomen.. je moet overal voor leren en dan hoef je egt niet een klein beetje nerd te zijn hoor
  maandag 4 april 2005 @ 12:04:44 #96
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_25973783
Detail

Bij onze zuiderburen leer je gewoon ECG's maken en ausculteren met BH's en vaak shirts nog aan.
(in de praktijk gebeurt het ook vaak zo)
Daarbij komt nog het volgende: niemand is te verplichten zich hiervoor te ontbloten, het mag ook geen aanleiding zijn voor puntenaftrek.
pi_25974046
Ga maar uit van een 50-urige studieweek waarvan bijna alle colleges verplicht zijn te volgen.
pi_25974148
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:18 schreef thabit het volgende:
Ga maar uit van een 50-urige studieweek waarvan bijna alle colleges verplicht zijn te volgen.
Daarmee spreek je de anderen verhalen wel een beetje tegen hoor?
pi_25974890
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

Daarmee spreek je de anderen verhalen wel een beetje tegen hoor?
Ach, je moet niet alles geloven wat ze zeggen.
  maandag 4 april 2005 @ 13:33:02 #100
1239 Singa
Fear me!
pi_25975662
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:57 schreef thabit het volgende:
Ach, je moet niet alles geloven wat ze zeggen.
quote:
Op maandag 4 april 2005 12:18 schreef thabit het volgende:
dit bijvoorbeeld niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')