Nou, er blijft niet veel over denk ik.. Kan het aantal netten ook wel van 3 naar 2.quote:Amusement weg bij Publieke Omroep
HILVERSUM Puur amusement is over enkele
jaren geen taak meer van de Publieke
Omroep.CDA,VVD en D66 hebben dat in het
herziene regeerakkoord van zaterdag
vastgelegd.Staatssecretaris Van der
Laan zei vandaag dat een programma als
Sterrenslag dan niet meer mag.Ze ziet
Lingo als een twijfelgeval.
De Publieke Omroep krijgt volgens haar
drie soorten programma's te verzorgen:
1.nieuws en sport,2.maatschappelijk
debat en opinie,en 3.kunst,cultuur,
drama en educatie.
In de nieuwe Raad van Bestuur krijgen
de voorzitters van de verschillende
omroepen geen plaats meer.
Nee, er blijft juist meer ruimte over voor goede programma's!quote:Op maandag 28 maart 2005 17:54 schreef -Mk- het volgende:
Nou, er blijft niet veel over denk ik.. Kan het aantal netten ook wel van 3 naar 2.
En de Belgenquote:Op maandag 28 maart 2005 18:15 schreef -Mk- het volgende:
Overigens mag de reclame dan ook wel weg
BBC
eindelijk een goed autoprogramma dan?? Dat duidelijk hun OPINIE geeft van van de testen auto's.. en de huidige autoprogramma's, die commerciele troep is toch een groot DRAMA.. moet kunnen zou je zeggenquote:
Dat wordt niet gemaakt door een van de omroepenquote:
Ook uitzenden mag niet, schat ik zoquote:Op maandag 28 maart 2005 18:20 schreef California het volgende:
[..]
Dat wordt niet gemaakt door een van de omroepen.
Volgens mij gaat dit alleen over productie, dus Nederlandse programma's.
Sport mag van mij betreft geheel en al opzouten naar een aparte zender, liefst een commerciele zodat er tenminste geen belastinggeld naartoe hoeft, maar als het niet anders kan desnoods publiek, zolang ik het maar eenvoudig kan vermijden en negeren. Weinig dingen irriteren me meer dan dat een regulier programma op de publieke omroep moet wijken voor een of andere kutwedstrijd.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:48 schreef SlimShady het volgende:
Ik vraag me af of ze sport nog wel mogen uitzenden.
Het zou echt jammer zijn als dat ook voorbij is.
Helemaal mee eens! ook commerciele zenders laten bijv. oudere mensen links liggen en die zijn nu eenmaal gek op dit soort spelletjes.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:46 schreef Schorpioen het volgende:
De BBC heeft het inderdaad veel beter gedaan. Geen reclame, wel veel meer kwaliteit, en hun inkomsten halen ze uit de verkoop van video/dvd's van hun programma's en andere merchandise. Ik noem dat een win/win situatie. Waarom een door de staat gesubsideerde zender nog zoveel reclame moet uitzenden heb ik nooit begrepen. Op sommige vlakken is de publieke omroep niet meer te onderscheiden van de commercielen, en daar wil ik niet mijn belastingcenten aan spenderen.
Overigens vind ik de beslissing om alle amusement weg te snijden van de publieke omroep niet echt een geweldige beslissing. Sommige programma's kunnen idd best naar de commercielen, maar dat geldt niet voor alle amusement. Niet dat ik er persoonlijk een traan om zal laten als een programma als Get the picture zou verdwijnen, maar veel mensen, vooral bejaarden, vinden dergelijke programma's geweldig, en het is nou eenmaal zo dat deze doelgroep voor commerciele zenders niet interessant genoeg is (want te weinig beinvloedbaar, te weinig geld, en dus te weinig consumerend) dus zal deze groep tussen de wal en het schip vallen. Is het niet juist de taak van de publieke omroep om dingen uit te zenden die commercieel niet interessant genoeg zijn, maar waar wel interesse voor is?
Deels mee eensquote:Op maandag 28 maart 2005 20:23 schreef DennisMoore het volgende:
De BBC wordt enórm overschat. Kijk eens in de tv-gids en zie wat er nou éigenlijk voor goeds vertoond wordt, da's maar bar weinig. Ze geilen daar veel te veel op (home)makeover-, kook- en veilingshows.
Nee, de NL publieke omroep is zo gek nog niet..
Trappen ze éindelijk die Caroline Tensen terug naar de commerciëlen, met daar domme Lottobingototopostcodemiljonairshow.
Makeover-, kook en veilingsshows zijnquote:Op maandag 28 maart 2005 20:23 schreef DennisMoore het volgende:
De BBC wordt enórm overschat. Kijk eens in de tv-gids en zie wat er nou éigenlijk voor goeds vertoond wordt, da's maar bar weinig. Ze geilen daar veel te veel op (home)makeover-, kook- en veilingshows.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |