quote:coolbabe schreef:
Ik heb mijn labret nu 7 maanden en hij is nog steeds geirriteerdZou het schelen als ik er een ringetje in zet? Want ik wil hem echt niet kwijt.
Het staafje wat er nu in zit is niet te kort, als ik een langere er in doe steekt dat ding mijn mond in en dat maakt praten lastig omdat dat schijfje steeds achter m`n ondertanden blijft hangen
Het is echter wel zo dat dat schijfje nu niet in m`n onderlip verdwijnt maar de voorkant (het bolletje) te strak tegen m`n onderlip aanzit en het volgens mij daarom irriteert.
quote:Scandalous schreef:
Hee, s-bloom![]()
Ik weet niet of een ringetje zou helpen, daar heb ik juist altijd meer last van. Mijn piercer zei ook dat maar weinig mensen nooit last hebben van hun ringetje. (Ik heb nu ook even een paar dagen weer een labret erin, omdat het ringetje ging irriteren)
Ik denk dat je eens PFTE erin moet zetten. Of heb je dat al eens geprobeerd?quote:Op zondag 27 maart 2005 16:11 schreef coolbabe het volgende:
[..]
[..]
Scandy
![]()
![]()
Hmmz balen dat een ringetje ook irritatie geeft :-/
Ik zit nu ff te dubben over wat wijsheid is, aan 1 kant wil ik hem niet kwijt maar aan de andere kant vraag ik me af hoe lang ik het nog uithou want hij zit me zo in de weg. Ik vind het zo zonde want ik vind hem zo leuk
Slecht voor je tanden? Alleen als je er teveel mee gaat zitten spelen, in de zin van tegen je tanden aan tikken of i.d. Of je moet erop bijten natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2005 00:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
gisteren weer staan dubieėren over een tongpiercing
ik bengewoon te schijterig.
ik ben bang dat het gaat ontsteken, terwijl dat heel zelden schijnt te gebeuren.
hoe zit dat trouwens met je gebit?
ik begreep dat dat 'slecht is voor je tanden' ?
Staafje kan er gewoon meteen inquote:Op zondag 27 maart 2005 23:11 schreef Adurothiel het volgende:
Zoveel mensen zeggen het, en piercings zijn inderdaad verslavend
Ik heb nu 2,5 maand een labretpiercing (m'n eerste) en zit nu alweer serieus na te denken over een tepelpiercing... maar ik vrees dat ik nog lang niet durf.
M'n labret deed nauwelijks pijn, was echt een fluitje van een cent. M'n pijngrens is sowieso vrij hoog, maar door je tepel...dat is toch wel even een ander verhaal.
Iemand ervaringen ermee? En kan je er ook al meteen een staafje doorheen krijgen, of moet je eerst een ringetje?
Gewoon proberen johquote:Op maandag 28 maart 2005 00:57 schreef Adurothiel het volgende:
Oh gelukkig, ik vind zo'n ringetje namelijk geen gezicht. En lijkt me nogal eng met blijven hangen... *ril*.
Waarschijnlijk moet ik gewoon maar op m'n tanden gaan bijten... ik loop de laatste tijd ook steeds flink hard in m'n tepel te knijpen om mezelf te doen geloven dat het vast wel zal meevallen
Maar een naald, brrr!
Ik kan je ervan verzekeren dat het pijn doet. Da's maar een paar seconden maar best intens en je went natuurlijk aan pijn. Daarna is het 6 weken supergenot (alleen dat was het al waardquote:Op maandag 28 maart 2005 00:57 schreef Adurothiel het volgende:
Oh gelukkig, ik vind zo'n ringetje namelijk geen gezicht. En lijkt me nogal eng met blijven hangen... *ril*.
Waarschijnlijk moet ik gewoon maar op m'n tanden gaan bijten... ik loop de laatste tijd ook steeds flink hard in m'n tepel te knijpen om mezelf te doen geloven dat het vast wel zal meevallen
Maar een naald, brrr!
Heb jij ook tepelpiercings?quote:Op maandag 28 maart 2005 00:58 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Gewoon proberen johDe pijn valt altijd mee
iig 6 a 8 weken niet en daarna kan het nog wel een half jaar tot een jaar duren eer het helemaal genezen is (en bij sommige mensen langerquote:Op maandag 28 maart 2005 10:53 schreef M1RR1E het volgende:
Is het waar dat je na het zetten van een navelpiercing een hele tijd niet mag zwemmen enzo?
Maar als het nog niet helemaal genezen is mag je dus wel gewoon zwemmen? Wat bedoel je met dat het een jaar duurt tot het 'helemaal' genezen is. Betekent dat dat je het nog een jaar speciaal moet verzorgen?quote:Op maandag 28 maart 2005 11:20 schreef Nuek het volgende:
[..]
iig 6 a 8 weken niet en daarna kan het nog wel een half jaar tot een jaar duren eer het helemaal genezen is (en bij sommige mensen langer).
Zwemmen is niet echt bevordelijk als het nog niet helemaal genezen is maar het kan wel mits je het naderhand goed verzorgd. Dat betekent inderdaad dat je het een jaar lang speciaal moet verzorgen (dagelijks met unicura/seba med wassen en evt. met zout spoelen mocht het irriteren, maar zelfs een 3 jaar oude piercing kan nog gaan irriteren dus....).quote:Op maandag 28 maart 2005 11:33 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Maar als het nog niet helemaal genezen is mag je dus wel gewoon zwemmen? Wat bedoel je met dat het een jaar duurt tot het 'helemaal' genezen is. Betekent dat dat je het nog een jaar speciaal moet verzorgen?
Thanxz! Ben weer een stuk wijzer geworden. Mn zusje wil namelijk graag een navelpiercing en ik zit eraan te denken om dat cadeau aan dr te doen... maar is missvhien verstandiger na de zomer dan. Ze is trouwens 15 en de minimumleeftijd is 16 las ik net. Mag het wel met toestemming van de ouders, of gewoon helemaal niet?quote:Op maandag 28 maart 2005 11:37 schreef Nuek het volgende:
[..]
Zwemmen is niet echt bevordelijk als het nog niet helemaal genezen is maar het kan wel mits je het naderhand goed verzorgd. Dat betekent inderdaad dat je het een jaar lang speciaal moet verzorgen (dagelijks met unicura/seba med wassen en evt. met zout spoelen mocht het irriteren, maar zelfs een 3 jaar oude piercing kan nog gaan irriteren dus....).
met toestemming van een van de ouders mag het wel..je gaat drheen en dan vul je een formuliertje in handtekening van de pap of de mam dronder en dan kan het gewoon..quote:Thanxz! Ben weer een stuk wijzer geworden. Mn zusje wil namelijk graag een navelpiercing en ik zit eraan te denken om dat cadeau aan dr te doen... maar is missvhien verstandiger na de zomer dan. Ze is trouwens 15 en de minimumleeftijd is 16 las ik net. Mag het wel met toestemming van de ouders, of gewoon helemaal niet?
Ik denk dat het niet veel uit maakt. Als jij een normaal wondje hebt (bv. in je mondhoek, dat ken je vast wel) en het rekt uit dan heeft het misschien iets meer tijd nodig om te genezen maar het geneest wel.quote:Op maandag 28 maart 2005 11:44 schreef Thomasumo het volgende:
Ik ben aan het Dubben over tepelpiercings. Ik doe aan krachttraining en ik vraag me af wat veel beweging (denk aan het trainen van borstspieren) voor invloed heeft op het genezingsproces.
Oh en bedankt audurothiel ik heb me zelf heel hard in mijn tepels geknepen. AU!
Eentje jaquote:
Damn............ ik dacht dat je lesbisch was!quote:Op maandag 28 maart 2005 15:43 schreef coolbabe het volgende:
tepelpiercingsAls ik definitief klaar ben met kindjes baren wil ik mijnes weer terug
quote:Op maandag 28 maart 2005 16:03 schreef Nuek het volgende:
[..]
Damn............ ik dacht dat je lesbisch was!
Ze kan toch ook kindjes baren ookal is ze lesbischquote:Op maandag 28 maart 2005 16:03 schreef Nuek het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 maart 2005 16:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ze kan toch ook kindjes baren ookal is ze lesbisch![]()
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Misschien moet je eens op wildcat.de rondneuzen of je iets ziet (of wildcat.be maar dan heb je een creditcard nodig).quote:Op maandag 28 maart 2005 16:26 schreef nik2043 het volgende:
wat voor sierarden kun je eingelijk in een helix piercing (boven/zijkant van je oor) doen? ik zie heel veel ball-closure-ringen, maar die vind ik helemaal niet zo mooi. ik zoek eigenlijk een wat breder ringetje, maar wel dun, dus niet gewoon rond. meer iets zoals de ring van lord of the rings (maar dan kleiner, en die text hoeft er ook niet op haha).
kunnen dat soort ringetjes ook daardoor heen? ik zie nergens dat soort ringen namelijk.
en zo ja, weet iemand misschien waar ik die kan vinden?
Voor jou maak ik graag een uitzonderingquote:Op maandag 28 maart 2005 16:03 schreef Nuek het volgende:
[..]
Oeh!quote:Op maandag 28 maart 2005 16:44 schreef Nuek het volgende:
[..]![]()
Als ze vreemdgaat wel...
* Nuek spanks s-bloompie
Omdat het niet zo glad is als een piercing en daarom dus niet zo goed schoongemaakt kan worden en ook maar een draad heeft van 1,2mm misschien?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:16 schreef nik2043 het volgende:
[afbeelding]
is b.v. breder dan een gewoon normaal ringetje.
maar je ziet ze nooit staan tussen de piercings!
heeft dat een reden? het is natuurlijk niet echt een piercing-sieraard, maar meer een gewone oorbel.
waar heb je besteld?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:21 schreef Tique het volgende:
Er zijn wel een soort van nep-sieraden voor bijvoorbeeld gaatjes in je oorlel, die zijn dus erg dun dus ik weet niet of dat handig is voor je oor. Zulke dingen heb ik alleen nog gezien bij de 'grotere' piercings.
Ik heb vanmiddag ff een aantal dingen besteld, 2 glazen BCR's, een niet volledig gesloten ring en een vergroter
BCR's (Oranje en blauw)
[afbeelding]
ringetje
[afbeelding]
Vergroter
[afbeelding]
in Kappelebrug (vlakbij Hulst) zit een piercing zaak, ben alleen ff de naam kwijt, misschien dat ze daar iets hebben.quote:Op maandag 28 maart 2005 11:10 schreef ParanoidEv het volgende:
Weet iemand in de buurt van Goes en/of Terneuzen een shop waar ik een ringetje (voor mijn neus) kan kopen en die het er voor mij in willen zetten? Ik had er zelf namelijk een maar die kreeg ik er niet in en nou heb ik het balletje met een tang ook nog eens plat geknependus dat doe ik maar niet meer.
Ik heb 4en halve week geleden een tepelpiercing laten prikken bij 'mijn vaste' piercer. Ik had van tevoren zoveel verschillende verhalen gehoord dat ik er maar niks van verwacht heb. Uiteindelijk vond ik het wel meevallen, de pijn is echt een paar seconden heel intens ja. Mijn piercer vertelde ook dat hij heel erg graag zelf een tepelpiercing wil, maar dat hij in de 11 jaar dat hij nu pierced zoveel mannen tegen het plafond heeft zien schieten of zien flauwvallen, dat hij zelf niet durft.quote:Op maandag 28 maart 2005 10:47 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik kan je ervan verzekeren dat het pijn doet. Da's maar een paar seconden maar best intens en je went natuurlijk aan pijn. Daarna is het 6 weken supergenot (alleen dat was het al waard)
De genezing langer kan duren dan je denkt en men zegt en kan ook pijnlijk kan zijn met korstjes e.d. Voor mij (en ook voor mijn partner) waren het wel de piercings die het langst de tijd namen om volledig te genezen.
(Ik heb trouwens meerdere grote kerels tegen de vlakte zien gaan tijdens het zetten van een tepelpiercing)
Bij All over piercings, als het goed is heb ik het dan zaterdag of volgende week maandag binnen.quote:
alloverpiercings.nl is zeker een aanrader. Ze zijn niet duur en de kwaliteit van het acryl is ok (van de metalen dingen weet ik niet want dat heb ik niet besteld, maar het ziet er een beetje gemiddeld uit). Ik kreeg mijn spulletjes keurig netjes gesealed ingepakt afgeleverd en had zeker het gevoel dat er echt zorg was besteed aan mijn bestelling. Ook het semi-doorzichtige begeleidend schrijven gaf zeker wat extra's. Ben benieuwd hoe jouw gedachte er over zal zijn. Zowieso is het leuk om een pakketje te ontvangen maar van hen is het extra leuk.quote:Op maandag 28 maart 2005 22:58 schreef Tique het volgende:
[..]
Bij All over piercings, als het goed is heb ik het dan zaterdag of volgende week maandag binnen.
Hoop ik dan![]()
Er zijn een boel sites met een groter aanbod maar op een of andere manier krijg ik het idee dat de service niet echt zo goed is... En van die site van wildcat snapte ik al helemaal niets![]()
Het is bij iedereen verschillend hoelang de 'genezing' duurt. Je tong zwelt altijd een beetje op en dat is bij de een meer als bij de ander.. Ik heb nog nooit gehad dat er etensresten oid achter bleef hangen,zou ook eigenlijk niet weten hoe dat zou moetenquote:Op maandag 28 maart 2005 11:53 schreef oZner het volgende:
Ik zit er al tijden over te denken om een tong piercing te nemen, maar ik ben nog onzeker over de volgende dingen:
- genezing (hoe lang | oplossen met eten e.d. eerste dagen, weken, ... )
- hygiene (blijft er veel achter hangen qua eten of misschien in het gat? | kan hij er makkelijk uit en in?
- mocht ik er zat van zijn, zeg als ik 50 ben, hoe verloopt het als ik de piercing eruit haal? blijft er altijd een gat, en is dat gat goed schoon te maken?
Graag wat ervaringen![]()
Ja die ken ik wel, ben er zelfs binnen geweestquote:Op maandag 28 maart 2005 21:59 schreef joeri_e het volgende:
[..]
in Kappelebrug (vlakbij Hulst) zit een piercing zaak, ben alleen ff de naam kwijt, misschien dat ze daar iets hebben.
http://www.wildcat.de/shop/do.php?action=shopstartquote:Op dinsdag 29 maart 2005 06:08 schreef Tique het volgende:
Nuek je geeft juist nuttige informatie!
Als jou spullen binnen zijn post dan ook wat foto's!
Kan je me misschien wat hints/tips geven hoe te zoeken op wildcat.de, mijn duits is niet zo best
http://www.wildcat.be/ bestaat ook hequote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:39 schreef Nuek het volgende:
[..]
http://www.wildcat.de/shop/do.php?action=shopstart![]()
De spullen zijn veelal hetzelfde. De prijzen ietsje anders maar je hebt perse een creditcard nodig om te bestellen (had ik laatst al gezegdquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:10 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
http://www.wildcat.be/ bestaat ook heMisschien is Engels makkelijker te lezen. Geen idee of de inhoud anders is maar toch
Oh sorry dan heb ik daar overheen gekeken. Tijd om iets te gaan eten dus!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:52 schreef Nuek het volgende:
[..]
De spullen zijn veelal hetzelfde. De prijzen ietsje anders maar je hebt perse een creditcard nodig om te bestellen (had ik laatst al gezegd)
Ik druk hem er niet zomaar weer in, ik was m'n handen en desinfecteer het knopje en 't gaatje in m'n neus. Maar bedankt voor je bezorgdheid.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:22 schreef Nuek het volgende:
Lllaura: Lekker hygienisch ook dat ie eruit valt constant en jij em er zo weer in drukt
Misschien is het nog beter er een normaal anti-allergisch oorbelletje erin te drukken en dan hop, zsm naar de piercingshop
Grappig trouwens, ik woon in Goes, bijna naast het ROC waar jij, gok ik, SPW doet.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:50 schreef ParanoidEv het volgende:
Oeh da's geen piercen he, maar ik neem aan dat je de OP gelezen hebtMaar goed, ik heb ook 2 van die 'jeugdzonden' in mijn neus. Knopje gelijk er uit gegooid en zo'n ding met een krom uiteinde er in gezet. Wat zat dat opeens lekker.
Goed gegoktquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:21 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Grappig trouwens, ik woon in Goes, bijna naast het ROC waar jij, gok ik, SPW doet.![]()
Je bedoeld je Clit Hoed!quote:Op maandag 28 maart 2005 14:23 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een tepel- en een clitorispiercing en dat bevalt me prima
Ik vond het laten zetten helemaal geen pijn doen, had het veel erger verwacht en heb ook geen ontstekingen gehad
ja daar doorheen ja, maar het heet gewoon een clitoris of genitale piercingquote:Op donderdag 31 maart 2005 15:19 schreef Pearly het volgende:
[..]
Je bedoeld je Clit Hoed!![]()
Grappig woord.
Dan zal ik je ook maar ff bedankenquote:
dump eens een foto van jouw wenkbrouw piercingquote:
yEP .... Precies... Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja daar doorheen ja, maar het heet gewoon een clitoris of genitale piercing
woon je in Oldenzaal ja??quote:Op donderdag 31 maart 2005 04:31 schreef Cici het volgende:
Dat is niks vergeleken bij een tongpiercing waarbij je op zondagochtend ineens een van de balletjes los schiet en doorslikt
En je hebt geen reserveballetjes.
En op zondag was er niks open.
Gelukkig was Van Olffen wel open, piercer met een ijswinkel
Had ik ff geluk
Ik had ook een wenkbrauwpiercing, maar ben er een keer met mijn ring langs gegaan, ook 's ochtends toen ik net wakker was.
Bloedde als een rund, maar deed geen zeer.
Sindsdien groeide die er langzaam uit en op een gegeven moment zat die alleen nog maar vast dmv een klein korstje.
Toen ik die weghaalde viel mijn wenkbrauwpiercing (wat een woord) eruit.
En nu heb ik daar een litteken.
(Volgens mijn zusje wel stoer, de meesten scheren daar een stukje weg (jongens dan) en ik heb er gewoon permanent een)
Nee, Enschede.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:05 schreef oldenzaaltjuh.nl het volgende:
[..]
woon je in Oldenzaal ja??
quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:45 schreef Pearly het volgende:
maar goed...
Ik wil een tong piercing. Zo'n clithoed pierce lijkt me ook wel gaaf maar helaas is het me niet gegeven dat mijn lichaam doorboringen ( dus spullen in mijn lijf ) accepteert.
Het gaat bij mij zweren tot ik hetgeen eruit haal. Dan geneest het in no time.
Dit jaar komt er nog een tongpiercing in.
Ik laat 'm in Den Bosch zetten.
Waar heef jou allergie vor?quote:Op donderdag 31 maart 2005 21:17 schreef Pearly het volgende:
Nee ....
Want pierce gaten in slijmvlies gedeeltes zijn als het goed is niet zo lastig hiermee ....
De gaatjes in mijn oren veroorzaken ontstekingen.
quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:10 schreef Tique het volgende:
Nuek wat heb jij gedronken dat je zo'n vage vraag steld
@Pearly, je wilt een tongpiercing, tuurlijk, is hardstikke leuk en als je gepijpt wordt door iemand met een tongpiercing die het nog kan ook..GEWELDIG
Maar eh..voor je een tongpiercing neemt moet je je wel even wat bedenken..een piercing is een open wond, net zo een als in je oor zit als je een gaatje hebt laten schieten...
Als die gaatjes in je oor ontstekingen veroorzaken dan moet je serieus na gaan denken over hoe goed je het schoon hebt gemaakt, een tong-piercing zal namelijk veeel meer nazorg nodig hebben, dat is een plek waar heel veel voorbij komt dat voor ontstekingen kan zorgen. succes iig
En PFTE? Of niobium? Ook al geprobeerd? En wat had die hoodpiercing ermee te maken?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:17 schreef Pearly het volgende:
geen .... maakt niet uit welk metaal ik erin douw.
Een tongpiercing is makkelijker om er uit te halen zonder dat je snel een litteken ziet. Dus dat risico neem ik!
Zweerknopjes zijn tegenwoordig vaak van titanium (betaal je iets meer voor maar de keus is er wel) en ik veel legeringen zit zowieso nikkel om het metaal hard te maken. Veel mensen reageren op een kleine hoeveelheid niet maar sommige mensen dus wel. Vervelend maar er valt natuurlijk altijd een andere oplossing te zoeken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:20 schreef Tique het volgende:
Nou ze zei al, ze vind het wel gaaf, maar ze kan geen piercings nemen want haar lichaam accepteerd het niet, ze had altijd oorbellen maar dat ging altijd ontsteken, maar nu wil ze wel een tongpiercing...
Wat ik gehoord heb krijg je in je gaatjes in je oren als je die laat schieten zo'n nikkel of zilver zweerringetje. Veel mensen kunnen niet tegen nikkel en dan gaat het idd ontsteken, mijn moeder heeft dat ook, die draagt alleen maar zilveren of gouden sieraden omdat ze anders een alergische reactie krijgt. (Zilver lijkt me trouwens geen juiste keus om mee te gaan piercen. Ik ken ook geen piercer die dat zou doen.)
Wat dan DENK ik het beste voor Pearly zou zijn is laten piercen met titanium, zilver, niobium of goud
Je zou natuurlijk ook een kunststof staafje er in kunnen zetten maar ik weet van al die soorten kunststoffen niet of ze er direct ingezet mogen worden, al staat het naar mijn mening vaak niet echt mooi.
edit: Dan moeten we blackline ook natuurlijk niet vergetenquote:bioplast staafjes
Bioplast is een nieuw, 100% ‘biocompatible’ materiaal, uiteraard nikkelvrij, dat in de autoclaaf (tot 130 graden) kan worden gesteriliseerd.
Het kan gemakkelijk op elke lengte worden afgesneden en is 'self-threading'.
Dit betekent dat elk los onderdeel van chirurgisch staal of titanium met schroefdraad, er zelf-tappend opgeschroefd kan worden.
Het materiaal is zeer flexibel maar het behoudt zijn vorm zelfs nadat je het gebogen hebt.
Het is bewezen dat Bioplast het genezingsproces van een nieuw gezette piercing sterk versnelt en een bestaande geļrriteerde piercing vlug doet genezen.
Als je het nog niet hebt geprobeerd, moet je dat beslist eens doen.
En: verkrijgbaar in verschillende kleuren.
Stel dus met Bioplast als basis en andere onderdelen je eigen piercingsieraad samen.
Ook in goud kan nikkel zitten (of koper bv). Dat zou jouw allergische reactie teweeg kunnen brengen.quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:38 schreef Pearly het volgende:
De hood pierce vind ik gewoon mooi! Ik vind het wel stoer als meiden dat laten doen/ hebben....
Ik heb gouden knopjes en ringetjes maar de meeste gaatjes gaan pikken wat voor mij al betekend dat ik er elke dag een ontsmettingsmiddel op moet doen om geen ontsteking te krijgen. Soms laat ik ze uit.
Ik heb de gaatjes al lange tijd maar ik denk dat dit altijd zo zal blijven.
Titanium spreekt me overigens enorm aan!
heel wat jaartjes ouder dan jijquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:58 schreef Tique het volgende:
Nuek, bedankt voor de info
hoe oud ben jij eigenlijk als ik het zou mogen vragen??![]()
quote:Op donderdag 31 maart 2005 23:40 schreef Tique het volgende:
Jah dat dacht ik dus daarom dacht ik laat ik maar vragen of ik mag vragen hoe oud je bent, als dat niet zou mogen zou je 35+ zijn
Maar ik ben er gewoon nieuwsgierig naar..
Volgens mij ben je wel jonger dan 30, heb ik gelijk??![]()
![]()
Ik heb zelf ook een tongpiercing en heb eigenlijk nog nooit gehoord dat je daar enge zweren enzo op kan krijgen.. Je speeksel zorgt er namelijk voor dat je de boel schoon houdt..quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:10 schreef Tique het volgende:
Nuek wat heb jij gedronken dat je zo'n vage vraag steld
@Pearly, je wilt een tongpiercing, tuurlijk, is hardstikke leuk en als je gepijpt wordt door iemand met een tongpiercing die het nog kan ook..GEWELDIG
Maar eh..voor je een tongpiercing neemt moet je je wel even wat bedenken..een piercing is een open wond, net zo een als in je oor zit als je een gaatje hebt laten schieten...
Als die gaatjes in je oor ontstekingen veroorzaken dan moet je serieus na gaan denken over hoe goed je het schoon hebt gemaakt, een tong-piercing zal namelijk veeel meer nazorg nodig hebben, dat is een plek waar heel veel voorbij komt dat voor ontstekingen kan zorgen. succes iig
helemaal balen dusquote:Op vrijdag 1 april 2005 18:42 schreef Tique het volgende:
Mooie dubbelpost B.A.Trix
Ik denk dat je wel een ontstoken tong kan krijgen als je een nikkelbevattende piercing in je tong hebt terwijl je niet tegen nikkel kan, dan heb je een constante factor die er voor zorgt dat het uiteindelijk gaat ontsteken, hoe reinigend je speeksel ook werkt. (dat is dus wat ik denk, hoeft uiteraard niet zo te zijn)
@Sylvana: ik kreeg vandaag dus pas de bevestiging dat het geld overgemaakt is
Dat betekend dus dat ik dinsdag of woensdag mijn bestelling pas krijg, hangt er vanaf of ze wat op zaterdag doen
Ligt eraan of je al een gaatje hebt of niet...quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:59 schreef Tique het volgende:
yay![]()
Wat is eigenlijk de beste manier om te zorgen dat je een tunnel in je ook kan dragen. Een gat op maat laten piercen een gaatje laten piercen en dat steeds vergroten met een vergroter?
ja nog ff wennen hequote:Op vrijdag 1 april 2005 18:42 schreef Tique het volgende:
Mooie dubbelpost B.A.Trix
Ik denk dat je wel een ontstoken tong kan krijgen als je een nikkelbevattende piercing in je tong hebt terwijl je niet tegen nikkel kan, dan heb je een constante factor die er voor zorgt dat het uiteindelijk gaat ontsteken, hoe reinigend je speeksel ook werkt. (dat is dus wat ik denk, hoeft uiteraard niet zo te zijn)
@Sylvana: ik kreeg vandaag dus pas de bevestiging dat het geld overgemaakt is
Dat betekend dus dat ik dinsdag of woensdag mijn bestelling pas krijg, hangt er vanaf of ze wat op zaterdag doen
Mits niet totaal kapot geforceerd kan 8mm wel weer tot normaal gaatje 'dichtgroeien'. Tot een 16mm kan dit naar mijn idee (ervaring en wat ik zo om me heen gezien en gehoord heb) wel weer terug kunnen naar een klein gaatje. Oren zijn heel elastisch maar zowel het stretchen als dichtgroeien heeft een hoop tijd nodig.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:41 schreef Tique het volgende:
Internet is natuurlijk niet zo populair bij de ouderen
Nuek,, als je bijvoorbeeld een gat van 8 mm hebt gehad, wat zal je dan uiteindelijk overhouden als je het er uithaald (als je hem op gaat rekken van ong 2 mm dus)??
en bedankt maar weer..quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:41 schreef Tique het volgende:
Internet is natuurlijk niet zo populair bij de ouderen
Nuek,, als je bijvoorbeeld een gat van 8 mm hebt gehad, wat zal je dan uiteindelijk overhouden als je het er uithaald (als je hem op gaat rekken van ong 2 mm dus)??
quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Tique het volgende:
Tsjah zkh vraagt er natuurlijk om met zo'n naam he
Ik weet niet of ik het ga doen Nuek, ik vind het heel erg vet staan maar het is natuurlijk wel een heel opvallende piercing he
Ik denk als je een milimeter per maand aanhoudt het al erg snel gaat. Ik rekte ongeveer eens per 6-8 wk en soms langer en dan nog begon het nog wel eens te bloedenquote:Op zondag 3 april 2005 00:31 schreef saaw het volgende:
ohh wauw Nuek die tubbel [nja tunneltje] is zoooo tof!
hoe lang ben je ongeveer bezig met rekken tot dat formaat?
ik heb er nu wel een piercing in ipv gewone oorbel, dat scheelt toch ook al een milimeter ofzo?
1.6 mm kan heel goed zijn ja.quote:Op zondag 3 april 2005 00:44 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik denk als je een milimeter per maand aanhoudt het al erg snel gaat. Ik rekte ongeveer eens per 6-8 wk en soms langer en dan nog begon het nog wel eens te bloedenHier moet je de tijd voor nemen anders kun je echt een lelijk oor krijgen (of een heel harde tunnel ivm littekenweefsel).
Ik weet niet wat voor een dikte je er nu in hebt zittenIk denk 1,6mm? Probeer je een ring van 2,4mm erdoor te krijgen bv. en dan steeds een stapje meer.
Een ringetje zonder schroefdraad is makkelijk te doenquote:Op zondag 3 april 2005 00:48 schreef saaw het volgende:
[..]
1.6 mm kan heel goed zijn ja.
maar met zo'n ring, moet ik die gewoon duurdrukken? is zo een punt dan niet handiger? dan kan je het geleidelijk doen...
maar bij die ringetjes zonder schroefdraad moet je het bolletje er in wippen toch? is dat niet heel lastig? [zeker als je er net vaseline op hebt gesmeerd]quote:Op zondag 3 april 2005 00:55 schreef Nuek het volgende:
[..]
Een ringetje zonder schroefdraad is makkelijk te doenWel glijmiddel of vaseline eraan smeren uiteraard en als het niet lukt niet met kracht doordrukken maar morgen weer proberen. Het kan echt meer pijn doen dan het piercen zelf, houd daar rekening mee (en verder is het vrij verslavend
)
quote:Op zondag 3 april 2005 00:57 schreef saaw het volgende:
[..]
maar bij die ringetjes zonder schroefdraad moet je het bolletje er in wippen toch? is dat niet heel lastig? [zeker als je er net vaseline op hebt gesmeerd]
en je zegt dat 2.4mm een handige volgende stap is, wat komt er daarna? en vanaf welke maat kan je tunneltjes kopen?
oke thanks voor de info, ik ga deze week maar eens rondkijken voor sieraden. ik denk dat een tunneltje van 2.4 mm niet zo heel interessant is, en dat is natuurlijk ook duurder dan een gewoon ringetje.quote:Op zondag 3 april 2005 09:57 schreef Nuek het volgende:
[..]Ja, da's lastig dus ik zou het maar niet doen
Je kunt ook eerst 2mm proberen natuurlijk maar een gedoe blijft het zowieso met die balletjes.
Er zijn nu minitunneltjes (2,4mm). Misschien is dat een optie voor je?
Verder heb je setjes en leuke sieraden (vergroters) op de markt (zie plaatje) waarmee je je gaatjes op kunt rekken. Stretchen is hoe je het ook went of keert een dure aangelegenheidDe spullen die je aanschaft heb je naderhand misschien nooit meer nodig.
[afbeelding]
(En bij een goeie piercingshop willen ze je ook best helpen met het inbrengen van de juiste maat ring zonder te overstretchen)
ik ben een hetero jongen en heb een tongpiercing. HEb er eigenlijk zelf bijna alleen nog maar positieve reacties op gekregen. Af en toe zit er wel 1 tussen die grappig denkt te zijn ofzo maar goed daar trek ik me niets van aanquote:Op zondag 3 april 2005 12:16 schreef Unity het volgende:
Wat vinden de mensen hier van een tongpiercing, bij een (hetero) jongen? Misschien handig om te vertellen dat ik niet alternatief gekleed ga?Tot nu toe 0 positieve reacties gekregen ("verwijfd", "voor homo's", "voor foute types, zo ben jij niet", etc... Je kent het wel), misschien dat dat wel een duidelijke hint is, maar het lijkt me stiekem toch wel leuk om er een te nemen.
Nu kan je wel zeggen: "je trekt je toch niets aan van anderen" maar dat is natuurlijk de grootste bullshit. Ik ben 19 btw.
Tunnels zijn idd duurder dan ringen. De tunnels die ik draag waren 25 euro per stuk maar je hebt ze ook wel voor 20,-quote:Op zondag 3 april 2005 10:33 schreef saaw het volgende:
[..]
oke thanks voor de info, ik ga deze week maar eens rondkijken voor sieraden. ik denk dat een tunneltje van 2.4 mm niet zo heel interessant is, en dat is natuurlijk ook duurder dan een gewoon ringetje.
als het klopt dat ik nu 1,6mm heb wil ik zowiezo meteen 2,4 proberen want eerst 2 is wel een heel klein stapje en dan schiet het niet op. maar welke maat is handig voor daarna?
ik ga zowiezo ook kijken vanaf welke maat tunneltje ik het mooi vind, dan heb ik in ieder geval een doel.
op waterloo hier in amsterdam hebben ze een hoop piercing kraampjes, weet jij misschien iets over de kwaliteit van die sieraden? daar is het namelijk best goedkoop, maar ik wil wel goede spullen
Gewoon doenquote:Op zondag 3 april 2005 12:16 schreef Unity het volgende:
Wat vinden de mensen hier van een tongpiercing, bij een (hetero) jongen? Misschien handig om te vertellen dat ik niet alternatief gekleed ga?Tot nu toe 0 positieve reacties gekregen ("verwijfd", "voor homo's", "voor foute types, zo ben jij niet", etc... Je kent het wel), misschien dat dat wel een duidelijke hint is, maar het lijkt me stiekem toch wel leuk om er een te nemen.
Nu kan je wel zeggen: "je trekt je toch niets aan van anderen" maar dat is natuurlijk de grootste bullshit. Ik ben 19 btw.
Hahahaquote:Op zondag 3 april 2005 13:02 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Gewoon doenTis eigenlijk stom gelul dat t verwijfd is enzo want je ziet m toch niet... ( of je moet de hele dag met je tong uit je mond gaan lopen...
)
Ja daar heb je gelijk in. Ik zal wel eens rondkijken bij piercingshops. En weet je misschien een goede webwinkel?quote:Op zondag 3 april 2005 12:38 schreef Nuek het volgende:
[..]
Tunnels zijn idd duurder dan ringen. De tunnels die ik draag waren 25 euro per stuk maar je hebt ze ook wel voor 20,-
Van 1,6 naar 2,0 kan een klein stapje lijken maar voor sommige mensen is dat zelfs heel strak. Neem niet te grote stappen, dan duurt het nl. alleen maar langer.
Ik zou zelf nooit piercings of materiaal op de markt kopen. Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit hetzelfde is als in de piercingshop of bij een leverancier/webshop e.d. Bij stretchen kunnen er heel gemakkelijk scheurtjes in je huid komen en dat is op zich nog geen probleem maar kan het wel worden als je er slecht afgewerkt en/of niet zo'n glad spul in gaat hangen. Onderschat het niet, het kan snel fout gaan en dan kan het dagenlang pijn doen (en kun je weer een maatje terug).
Lees de OP eensquote:Op zondag 3 april 2005 13:28 schreef saaw het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Ik zal wel eens rondkijken bij piercingshops. En weet je misschien een goede webwinkel?
oeh ja ik zie hetquote:Op zondag 3 april 2005 13:43 schreef Nuek het volgende:
[..]
Lees de OP eensen aan het begin van dit topic zijn een paar webwinkels uitvoerig besproken...
Succes ermee
als het heel erg pijn doet en nog niet bloedtquote:Op zondag 3 april 2005 13:51 schreef Tique3 het volgende:
Wanneer weet je eigenlijk of je je vergroter ver genoeg doorgedrukt hebt?
Maakt niet echt uit waar je stretched. Mijn navel bv. is opgestretched tot 3.6mm...quote:Op maandag 4 april 2005 21:18 schreef Tique3 het volgende:
Nuek..t was niet in me oor..t was in me wenkbrauw
K zit nog te twijfelen of ik iets in mijn oor ga nemen, k wil het wel maar wil dat me wenkbrauwpiercing het eerst nog volhoudt (dat hij niet uitgroeit enz.)
Tijdens het genezen is het nooit echt verstandig sieraden te wisselen (en al helemaal niet met regelmaat).quote:Op maandag 4 april 2005 22:50 schreef Tique3 het volgende:
Ik heb tijdens het genezen een ring gehad en daarna beetje afgewisseld tussen ring en staafjes (recht en 'banana'). Ik heb wel het idee dat hij al iets naar voren is gekomen
Dat moet dan gebeurd zijn toen ik het rechte staafje droeg denk ik
Uitproberenquote:Op dinsdag 5 april 2005 12:50 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag twee 3 millimeter enlargers in mijn oren gedaan. Bij mijn rechter ging alles ok(ik heb daar al eerder 5 millimeter in gehad), maar vanmorgen kwam er uit mijn linkeroor een soort pus.
Het is niet veel, alleen maar een klein korstje om het gaatje heen, maar hij begint nu ook een beetje gevoelig te worden.
Zal ik de enlarger iets terugschuiven, of hem er gewoon zo inhouden en blijven desinfecteren?
Je hebt kans dat het al veel eerder dicht zit dan pas na 8 uur. Heb je al geprobeert er een doorzichtig of kleurloos staafje in te zetten?quote:Op donderdag 7 april 2005 23:29 schreef Little_Acorn het volgende:
Vraagje. Ik heb nu een half jaartje een labret. Nu mag ik op m'n werk geen piercings dragen of ik moet em afplakken met een pleister. Dat is natuurlijk geen gezicht en het is ook nog eens irritant. Kan ik m'n piercing er 8 uur uit laten zonder dat 'ie dicht groeit? Of moet ik tussendoor de labret er nog even in doen om te zorgen dat het gaatje niet dicht groeit?
Helaas, ik ben geen uitzondering.quote:Op zondag 10 april 2005 00:13 schreef Janetje het volgende:
Jeej, ik heb sinds vanmiddag een neuspiercing!
Nou lees ik dit topic en ik werd een beetje nerveus van de reactie van Nuek, dat het gaatje na jaren nog niet dichtgegroeid is. Mij werd namelijk verzekerd dat ie wel weer dichtgroeit als ik hem eruit wil halen.
Wat klopt er nu? Is nuek een uitzondering?
das vrij vervelend...quote:Op zondag 10 april 2005 00:34 schreef Nuek het volgende:
[..]
Helaas, ik ben geen uitzondering.
* Nuek heeft vanmiddag het balletje van de tongpierce doorgeslikt
maar als je hem er daarna uit haalt, hou je dan nog een zichtbaar litteken over?quote:Op zondag 10 april 2005 12:16 schreef Darkphorze het volgende:
Ik heb er twee gehad aan beide kanten, De eerste begon uit te groeien (slecht gezet en een gekleurd staafje, dit blijkt dus helemaal niet te mogen dus mijn lichaam begon het te verstoten). De tweede was wel goed gezet maar naarmate ik ouder (volwasener) werd ging het me een beetje tegen staan. Dus nu heb ik 2 gaatjes aan beide kanten onder me wenkbrauwen uitsteken.
Ik zou het iig niet meer doen
Dat heb ik ook al twee keer gedaanquote:Op zondag 10 april 2005 00:34 schreef Nuek het volgende:
[..]
Helaas, ik ben geen uitzondering.
* Nuek heeft vanmiddag het balletje van de tongpierce doorgeslikt
goed?quote:Op maandag 11 april 2005 07:31 schreef Darkphorze het volgende:
In ieder geval 2 gaatjes en die groeien niet meer dicht, athans het middenstuk wel maar de gaatjes blijf je zien.
Ligt er ook een beetje aan hoe lang je de piercing gedragen hebt denk ik. Ik heb 4 gaatjes bij elkaar zittenquote:
Misschien heb je de OP wel gelezen. Dit topic gaat over piercings en niet over geschoten gaatjes.quote:Op maandag 11 april 2005 15:22 schreef Lllaura het volgende:
Haai,
Ik heb nu zo'n tweeenhalve week een zweerknopje in m'n neus. Ik ontsmet het twee of drie keer per dag. Het voelt niet ontstoken, maar ķn m'n neus is het rond het gaatje wel een beetje dik. Verder ziet het er goed uit, alleen af en toe nog een héél klein beetje wondvocht. Dat zweerknopje ben ik onderhand wel beu, zou er al een zilveren knopje in kunnen?
Duidt u mij vooral niet euvel, opperhoofd van het piercing-topic, mevrouw Nuek...quote:Op maandag 11 april 2005 19:20 schreef Nuek het volgende:
[..]
Misschien heb je de OP wel gelezen. Dit topic gaat over piercings en niet over geschoten gaatjes.
Lijkt het je trouwens zelf verstandig er iets anders doorheen te drukken terwijl het opgezwollen is (ook al is dat aan de binnenkant)?
quote:Op maandag 11 april 2005 19:48 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Duidt u mij vooral niet euvel, opperhoofd van het piercing-topic, mevrouw Nuek...Jij hebt je hart blijkbaar op je tong liggen. Misschien was het toch niet zo verstandig om daar een gat in te laten prikken..?
Ja, ik zou gelijk gaan. Je zou eventueel je oor kunnen spoelen met een zoutwateroplossing om het schoon te maken zodat de druk wat weggenomen wordt (het zout laat de rotzooi eruit komen). Succes!quote:Op woensdag 13 april 2005 13:04 schreef martinuhhh het volgende:
Ik heb sinds vrijdag een knopje halverwege mijn oor (laten schieten... dom, dom, dom). Maar mijn oor in enorm gaan opzwellen en volgens mij knelt alles een beetje af, nu heb ik hem al een beetje losser gedaan maar hij zit eigenlijk nog steeds veel te strak. En als ik het knopje iets naar voren doe gaat het gelijk bloeden en komt er allemaal rotzooi uit. Straks krijg ik nog een bloemkool oor![]()
. Moet ik langs de huisarts gaan?
Vla zou ik zelf persoonlijk laten. Melkproducten worden slijmerig en da's niet echt lekker en hygienisch. Brood kan wel met drinken erbij natuurlijk en soep bv. Ook slappe hapjes als macaroni en pasta ging best ok in mijn geval maar ik at zelf nog pizza (hoewel je dat echt wel voelt).quote:Op woensdag 13 april 2005 18:36 schreef gecko18 het volgende:
Kijk dat is duidelijk , heel erg bedankt
is het trouwens ook verstanding om de eerste paar dagen dat je een tongpiercing hebt beetje vloeibaar voedsel te eten zoals vla enzo of hoeft dit niet ?
Aan uitgroeien kun je helemaal niets doen. Het lichaam stoot je piercing af.quote:Op woensdag 13 april 2005 18:15 schreef MAX_crazy het volgende:
Heb niet zo'n zin om alle 9 forums compleet door te lezen dus vraag het maar gewoon ff hier.
Ik zit er dus over na te denken of ik een wenkbrauwpiercing zal nemen. Maar nu hoor ik van veel mensen dat het eigenlijk altijd uitscheurt en dat je daar dan een lelijk litteken aan overhoud. Maar naar mijn idee valt dit toch best wel mee? Als je een goeie weerstand hebt (dus gezond eet en veel sport zoals ik doe) zal dat toch geen probleem zijn? En blijft er een lelijk litteken achter als je hem eruit haalt omdat je hem zat bent?. Een klein litteken maakt me niks uit maar hou er liever niet een lelijk litteken aan over.
Ik haal al mijn piercings er regelmatig 2 ą 3 dagen uit, geen enkel probleem.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:29 schreef Little_Acorn het volgende:
Vraagje. Ik heb nu een half jaartje een labret. Nu mag ik op m'n werk geen piercings dragen of ik moet em afplakken met een pleister. Dat is natuurlijk geen gezicht en het is ook nog eens irritant. Kan ik m'n piercing er 8 uur uit laten zonder dat 'ie dicht groeit? Of moet ik tussendoor de labret er nog even in doen om te zorgen dat het gaatje niet dicht groeit?
Muchos Gracias, Zal morgen het resultaat wel ff showen ;-)quote:Op woensdag 13 april 2005 19:06 schreef Nuek het volgende:
[..]
Vla zou ik zelf persoonlijk laten. Melkproducten worden slijmerig en da's niet echt lekker en hygienisch. Brood kan wel met drinken erbij natuurlijk en soep bv. Ook slappe hapjes als macaroni en pasta ging best ok in mijn geval maar ik at zelf nog pizza (hoewel je dat echt wel voelt).
okeej... Dan zal ik er nog over nadenken en waarschijnlijk gewoon doenquote:Op woensdag 13 april 2005 19:09 schreef Nuek het volgende:
[..]
Aan uitgroeien kun je helemaal niets doen. Het lichaam stoot je piercing af.
*gaat opletten* Want ik wil er over 2 maanden ook eentje laten zetten.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:59 schreef ParanoidEv het volgende:
Iemand ervaring met een septumpiercing (evt in combinatie met meerdere neusgaten)?
Ik heb er zelf, na lang twijfelen, geen maar kan misschien wel je vraag beantwoordenquote:Op woensdag 13 april 2005 21:59 schreef ParanoidEv het volgende:
Iemand ervaring met een septumpiercing (evt in combinatie met meerdere neusgaten)?
Waar ze precies er door gaan, net onder dat stukje been? Zit het nog lekker als je veel moet niezen/snot (heb veel last van allergie in de lente/zomer vandaar)?quote:Op donderdag 14 april 2005 09:39 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik heb er zelf, na lang twijfelen, geen maar kan misschien wel je vraag beantwoorden
Ik kon nog gewoon etenquote:Op woensdag 13 april 2005 19:06 schreef Nuek het volgende:
[..]
Vla zou ik zelf persoonlijk laten. Melkproducten worden slijmerig en da's niet echt lekker en hygienisch. Brood kan wel met drinken erbij natuurlijk en soep bv. Ook slappe hapjes als macaroni en pasta ging best ok in mijn geval maar ik at zelf nog pizza (hoewel je dat echt wel voelt).
Yeps, net onder dat stukje beenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:38 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Waar ze precies er door gaan, net onder dat stukje been? Zit het nog lekker als je veel moet niezen/snot (heb veel last van allergie in de lente/zomer vandaar)?
Jammer hoor, het staat vast beeldig. Maar terzake: de ring wordt afgesloten met een balletje dat er tussen geklemd wordt. Dit betekent dus voor jou dat je inderdaad het ringetje moet uitrekken met een tangetje en dat dan het balletje eruit valt.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:30 schreef kantoorslaaf het volgende:
Ik heb twee "intiempiercings" blijf dat een mooi woord vinden maar ik wil ze er eik wel uit hebben (met fietsen regelmatig er last van en voor de rest doe ik er weinig meer mee)
Het zijn echter twee ringetjes en ik heb géén idee hoe ik ze eruit krijg. De piercer die ze er destijds (jaar of 5 geleden) voor me ingezet heeft is er niet meer en ik zie het niet zo zitten om in een willekeurige shop met de benen wijd te gaan.
Ik heb al geprobeerd het ringetje uit elkaar te trekken maar dat lukt ook niet. Laatste alternatief is natuurlijk de huisarts maar als ik het zelf kan is me dat wel zo lief.
Dus als iemand me zo plastisch mogelijk kan vertellen hoe ik ze eruit krijg.......
Het is bij iedereen een beetje anders hoe snel iets dicht trekt maarje navelpiercing is iig na 2,5 maand nog helemaal niet genezen. Niet doen dus. Je stoot wat al geheeld is weer kapot en watnog open is trekt dicht. Het is een van de moeilijkste piercings om te genezen. En waarom zou je em eruit halen?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef Knorknor het volgende:
Mijn clthoodpiercing kan ik er makkelijk een dag uithalen en steek ik er zo weer door, maar hoe zit dit met een navelpiercing? Kun je deze zelf verwisselen en hoe makkelijk krijg je deze er dan weer door? Het gebied dat overbrugd wordt is nl wel groter dan dat van m'n clithood. Ik heb m nu 2 1/2 maand. Piercingshop is te ver weg om zo even langs te rijden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Great, dit is het antwoord waar ik dus al bang voor wasquote:Op donderdag 14 april 2005 16:11 schreef Nuek het volgende:
[knip]
Een piercingstudio heeft speciale tangetjes hiervoor. Als je het zelf moet doen kan het nl. makkelijk gebeuren dat je uitschiet en je jezelf verwond.
Succes
Eh, waar woon je?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:21 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Great, dit is het antwoord waar ik dus al bang voor was![]()
Op zich staat het idd beeldig (kan er zelfs een inimini slotje aan hangen)
En die speciale tangetjes worden natuurlijk weer niet verkocht enzoNou ja, denk dat ik van het weekend een laatste poging ga wagen en als het dan nog niet lukt dan wacht ik tot ik een piercer tegen kom bij wie ik wel met m'n benen wijd wil
![]()
Omgeving Den Haag, hoezo weet je een goede dan?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:31 schreef Nuek het volgende:
Eh, waar woon je?
Ik kan wel aan een soort vergelijkbaar tangetje komen..quote:Op donderdag 14 april 2005 16:21 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
En die speciale tangetjes worden natuurlijk weer niet verkocht enzo![]()
Endless Arts, Fahrenheitstraat misschien iets voor je dan , heel erg relaxte mensen daar.quote:Op donderdag 14 april 2005 16:33 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Omgeving Den Haag, hoezo weet je een goede dan?
Ik wil m er ook niet helemaal uithalen, gewoon eens afwisselen met een andere. Ik heb volgens mij gehoord dat dit na 3 maanden kan. Is het wel mogelijk om zelf te verwisselen als ie helemaal genezen is?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:16 schreef Nuek het volgende:
[..]
Het is bij iedereen een beetje anders hoe snel iets dicht trekt maarje navelpiercing is iig na 2,5 maand nog helemaal niet genezen. Niet doen dus. Je stoot wat al geheeld is weer kapot en watnog open is trekt dicht. Het is een van de moeilijkste piercings om te genezen. En waarom zou je em eruit halen?
Over het algemeen wordt aangeraden dat pas na een maand of 6 te doen mits er geen complicaties zijn of zijn geweest. En verder ligt het aan je sieraad of je dat zelf kunt of nietquote:Op donderdag 14 april 2005 22:24 schreef Knorknor het volgende:
[..]
Ik wil m er ook niet helemaal uithalen, gewoon eens afwisselen met een andere. Ik heb volgens mij gehoord dat dit na 3 maanden kan. Is het wel mogelijk om zelf te verwisselen als ie helemaal genezen is?
Blue-tattoo in Delft. Kitty is superaardigquote:Op donderdag 14 april 2005 16:33 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Omgeving Den Haag, hoezo weet je een goede dan?
Hm, daar misschien maar eens langs gaan dan (is dat die shop die je kan zien vanuit tram 1??)quote:Op donderdag 14 april 2005 23:53 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Blue-tattoo in Delft. Kitty is superaardig
Hm, Fahrenheidstraat. Dat is nou niet direct de meest frisse buurt van Den Haag geloof ik.quote:Op donderdag 14 april 2005 18:37 schreef gecko18 het volgende:
[..]
Endless Arts, Fahrenheitstraat misschien iets voor je dan , heel erg relaxte mensen daar.
Ik heb geen verstand van tram 1quote:Op vrijdag 15 april 2005 09:01 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Hm, daar misschien maar eens langs gaan dan (is dat die shop die je kan zien vanuit tram 1??)
Ziet er goed uit en het is idd de shop die ik dacht dat het was. Mooi, met een beetje mazzel ben ik binnenkort van die ringetjes afquote:Op vrijdag 15 april 2005 09:24 schreef coolbabe het volgende:
Ik heb geen verstand van tram 1maar hij zit in de phoenixstraat, schuin tegenover de molen
site
Ooh leuk! Die wil ik ook nog steeds, maar niet zolang ik mijn lippiercing nog hebquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:51 schreef ParanoidEv het volgende:
Nou ik kan nog minimaal 10 dagen nadenken over mijn septum. Ik denk dat ik voor die tijd al een afspraak heb ergens
Of je doet het als je die bijna zat heb, kan je kijken hoe het samen staatquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:52 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Ooh leuk! Die wil ik ook nog steeds, maar niet zolang ik mijn lippiercing nog heb
Nah ik wil er maar 1 tegelijk in mijn gezichtquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:54 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Of je doet het als je die bijna zat heb, kan je kijken hoe het samen staat
Leuke meid inderdaad (y) Die vent is weer wat minder, maar ja :|quote:Op donderdag 14 april 2005 23:53 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Blue-tattoo in Delft. Kitty is superaardig
Hmm, dat vraag ik me ook af, ik heb dus al een navelpiercing en ben hem eigenlijk wel een beetje zat. Maar als ik hem eruit haar zie je zo'n gat zitten, ook niet echt charmantquote:Op maandag 18 april 2005 10:01 schreef Vla het volgende:
Ik wil misschien een navelpiercing, maar ben bang voor een lelijk litteken als ik de piercing er ooit uithaal.![]()
Heeft iemand een navelpiercing gehad, die er nu (voorgoed) uit is?
Is het een groot litteken?
Groeit het gat wel dicht?
Alvast bedankt.![]()
Tnxquote:Op maandag 18 april 2005 10:07 schreef TheSorrow het volgende:
Verschilt per persoon denk ik... een vriendin van me heeft hem eruit moeten halen ivm medische redenen, en bij haar is heel haar navel misvormd erdoor... Maar ik ken ook iemand die hem er ook uit gehaald heeft en er geen last van heeft, en gewoon een klein gaatje heeft, eigenlijk net zoiets als met een oorbel maar dan net wat groter... dus tja, het verschilt per persoon dus.... Succes in ieder geval als je er 1 laat zetten
De navel is een moeilijk helende piercing dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen kun je het laten piercen beter laten en wellicht een nepperd kopenquote:Op maandag 18 april 2005 13:37 schreef Vla het volgende:
[..]
TnxMja, ik heb ook even rondgekeken op internet, daar hoor je en griezelverhalen en verhalen over een goede genezing... Ik vind het een heel belangrijke overweging... Ik wil absoluut geen lelijk litteken er aan overhouden.. Ik neig nu meer naar niet doen dan wel doen...
Ik heb mijn navelpiercing er 3 jaar geleden uit gehaald, en je ziet het gaatje nog steeds. Weg gaat het nooit meer, maar dichtgegroeit is het welquote:Op maandag 18 april 2005 10:14 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Hmm, dat vraag ik me ook af, ik heb dus al een navelpiercing en ben hem eigenlijk wel een beetje zat. Maar als ik hem eruit haar zie je zo'n gat zitten, ook niet echt charmant
Gaat dat nog weg?
Ik heb hetzelfde met tongpiercings hoor... Mn mams, zus en zwager hebben er 1, me zus voelde er wel iets van, maar mijn zwager en moeder daarintegen niet... Op internet lees je ook van 'ik voelde nix' en anderen posten hele horror verhalen, en die beinvloeden dan toch weer je keuze, althans, ik stel het steeds maar uit, toch een beetje angstig denk ikquote:Op maandag 18 april 2005 13:37 schreef Vla het volgende:
[..]
TnxMja, ik heb ook even rondgekeken op internet, daar hoor je en griezelverhalen en verhalen over een goede genezing... Ik vind het een heel belangrijke overweging... Ik wil absoluut geen lelijk litteken er aan overhouden.. Ik neig nu meer naar niet doen dan wel doen...
Gaat prima denk ikquote:Op woensdag 20 april 2005 20:23 schreef Adurothiel het volgende:
Ik heb m'n tepelpiercing nu zo'n 2,5 week, en ben natuurlijk braaf bezig met schoonmaken.
2 keer per dag met unicura zeep en daarna en zalfje erop, en dan ook nog om de dag extra 5 ą 10 minuten met een borrelglaasje met zeezout erin opgelost.
Als ik dat doe maak ik mn piercing eerst gewoon schoon, dus zeep erop, ronddraaien en afspoelen.
Dan zet ik dat glaasje erop en als ik die eraf gehaald heb doe ik nog zalf op m'n piercing.
Nu is m'n vraag of dat ok is? Of is het misschien beter om de zeep en zalf weg te laten als ik het met zeezout schoonmaak? (de keren dat ik dat niet gebruik, gebruik ik natuurlijk wel de zeep en zalf...).
Voor de rest gaat het wel vrij goed overigens. Er komen nog wel af en toe korstjes op, maar dat lijkt me vrij normaal... toch? Ik heb er verder geen last van, alleen wat jeuk soms, ik veronderstel dat dat komt doordat het geneest...
Nou, ik denk dat dat niet echt wat uitmaakt sinds er geen bond of echte opleiding voor piercers is. Het is een vrij beroep, iedereen mag het uitvoeren.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:46 schreef TheSorrow het volgende:
Mocht niemand tijdig reageren, zou ik gewoon ergens gaan waar toch wel wat certificaten oid aan de muur hangt
IK heb de ervaring niet MissyMirjaM maar het lijkt mij dat je tepels minder gevoelig worden omdat je daar die baantjes door gaat prikken die er voor zorgen dat je daar meer gevoel hebt!quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
worden tepels overigens gevoeliger, als er een piercing ingejast is? of juist minder gevoelig?
Ziet er goed en vrij volledig uitquote:Op vrijdag 22 april 2005 19:17 schreef schatje het volgende:
http://wiki.fok.nl/index.php/Piercing
Ik heb dat artikel gisteren aangemaakt. Het staat ieder vrij om nuttige informatie toe te voegen of zo nodig te wijzigen.
Of je kunt ook een nieuw artikel aanmaken waarin ervaringen met piercingstudio's komen te staan.
Voor meer informatie: LIFestyle Wiki
als je al erg bang bent voor een tongpiercing zul je wel een zware zenuwendobber hebben als je eenmaal in de stoel ligt voor een tepelpiercingquote:Op zaterdag 23 april 2005 01:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
t lijkt me op zich wel wat, een tepel piercing
twijfel nog wel
Na 3 wk kun je dat echt niet zeggen. De eerste 6 a 8 wk is het zowieso heel gevoelig en daarna blijft het iets gevoeliger maar niet extreem ofzo...quote:Op zaterdag 23 april 2005 01:48 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
als je al erg bang bent voor een tongpiercing zul je wel een zware zenuwendobber hebben als je eenmaal in de stoel ligt voor een tepelpiercing
Maar als je je over je zenuwen heen kan zetten en je vindt het echt mooi, zou ik het doen. De pijn duurt tenslotte relatief kort.
Ik heb de mijne pas drie weken, maar ik merk dat mijn tepel er zeker wel gevoeliger van is geworden - lekker! Maar het kan ook zijn dat dat weer minder is, terug naar normaal, zodra het helemaal genezen is, dat weet ik niet.
Aha, nou ja, dan haal ik hem er binnenkort maar uit. Zolang het geen gapend gat blijft vind ik het goedquote:Op maandag 18 april 2005 15:34 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Ik heb mijn navelpiercing er 3 jaar geleden uit gehaald, en je ziet het gaatje nog steeds. Weg gaat het nooit meer, maar dichtgegroeit is het wel
Ik heb er geen last van hoor, ik ben alleen wat paranoide met schoonmaken, want ik ben als de dood dat het gaat ontstekenquote:Op zaterdag 23 april 2005 07:44 schreef anne_Chris het volgende:
Als ik de verhalen van Adurothiel hierboven lees over schoonmaken heeft zij veel meer last dan ik. Ik gebruik alleen sebamed zeep als ik onder de douche ga.
Misschien ben ik een geluksvogel daarmee. Het heen en weer schuiven is nog flink pijnlijk (en dat zeg ik net gauw) maar dat zal ook met een paar weken wel over zijn. 'n Beetje knijpen of aan de tepel zelf trekken kan alweer
![]()
![]()
Een eindje hoger op deze pagina heb ik gepost hoe ik het verzorg, ik denk dat dat wel algemeen is.quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb wat vraagjes
wat voo naverzorging heeft een tepelpiercing nodig?
hoelang uurt t voordat je er iets anders in mag stoppen? andere piercingsieraad dus
is er een tijd dat je niet mag douchen, zwemmen ofzo?
begin je met een ringetje of een staafje, of mag je kiezen
[t was vanmiddag te druk bij de piercingshop om even rustig wat orienterende vraagjes te stellen]
Ik weet niet of het nog nodig is, maar ik ben erg tevreden over tattoo arie. Tony werkt daar en die heeft jaren bij dragon gewerkt en is nu ietsvoor zich eigen begonnen met Arie. Het is gewoon een omgebouwde schuur maar super hygienisch en gezelligquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:16 schreef Retox het volgende:
Ik wil een tongpiercing laten zetten. Weet er iemand een goede (hygienische en professionele) tattoo/piercing shop in Eindhoven?
Je mag kiezen, maar mij werd bij beide piercings (allebei bij dezelfde winkel laten zetten maar door verschillende mensen gedaan) geadviseerd een staafje te nemen omdat je daarmee minder snel ergens achter blijft hangen. Het zit ook heel mooi echt onder de tepel, op de tepelhofquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
begin je met een ringetje of een staafje, of mag je kiezen
[t was vanmiddag te druk bij de piercingshop om even rustig wat orienterende vraagjes te stellen]
Okee, ik snap je. Ik ben juist heel erg makkelijk met die dingen vandaar dat ik je niet goed begreep. Maar je doet toch gewoon dat waar je je goed bij voeltquote:Op zaterdag 23 april 2005 21:06 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van hoor, ik ben alleen wat paranoide met schoonmaken, want ik ben als de dood dat het gaat ontsteken![]()
Ik vond de pijn meevallen. Ja, het doet zeer, maar niet ondraaglijk. Ik denk ook wel dat het aan je pijngrens ligt, ik heb sowieso niet snel ergens last van. Overigens werd er bij mij wel van tevoren een koude spray gebruikt die iets verdoofde, dat doen ze niet overal.quote:Op maandag 25 april 2005 21:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
bedankt voor de info
[kinderachtig] hoe voelt dat nou, n tepelpiercing zetten? is het echt even pijn lijden, of valt t allemaal wel mee?
en kan je daarna wel gewoon je bh blijven dragen[geen idee of t gaat schuren ofzo..? ]
en hoe voelt t nadat je m gezet hebt
[/kinderachtig]
Da's iets wat je zelf dient te bepalen. Of je doet gewoon beide.quote:Op maandag 25 april 2005 21:26 schreef MissyMirjaM het volgende:
aha, kijk, dat zijn de tips![]()
nog meer tips?
ik ben bijna zover dat ik er 1 ga laten zetten
ik twijfel alleen nog onwijs waar. boven mn linkerborst heb ik een aardige tattoo, dus zou ik m dan voor t evenwicht rechts moeten zetten? terwijl ik m toch liever links heb
vragen, vragen, vragen
ik begin toch liever even met 1quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:44 schreef Nuek het volgende:
[..]
Da's iets wat je zelf dient te bepalen. Of je doet gewoon beide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |