yup | zondag 27 maart 2005 @ 01:47 | |
![]() ![]() ![]() Thread: http://uk-mkivs.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=56490 GOD-DAMN Dat is een veilig autootje zeg... (understatement van de eeuw)... Echt ongelofelijk dit... Bestuurder is via achterdeur eruitgekomen... | ||
JohnnyKnoxville | zondag 27 maart 2005 @ 01:50 | |
Nou lijkt het mij dat je deze stunt wel met elke willekeurige moderne auto kan uitvoeren. | ||
DubbelFrisss | zondag 27 maart 2005 @ 01:50 | |
idd ongelofelijk! ![]() | ||
matjas | zondag 27 maart 2005 @ 01:54 | |
dat moet je niet met een oude panda proberen.... | ||
dr.dunno | zondag 27 maart 2005 @ 03:03 | |
staat nergens dat die oplegger op die plek geladen was; een paar stalen constructiebalken hebben niet gelijk een desastreus effect op zo'n wagentje, een paar ton lading wel degelijk. | ||
existenz | zondag 27 maart 2005 @ 03:06 | |
quote:Inderdaad, en de vrachtwagen ziet er ook niet echt beladen uit op de foto's. | ||
ThaFreak | zondag 27 maart 2005 @ 03:07 | |
VW ![]() | ||
Error51 | zondag 27 maart 2005 @ 03:07 | |
er zaten kartonnen dozen in met vulsul ![]() | ||
BMW_Master | zondag 27 maart 2005 @ 03:07 | |
Jullie krijgen het indruk dat een auto bij dit zowat in elkaar deukt, sterker, het is verplicht. Iedere auto heeft een bepaalde kreukelzones, aan zijkant, achterkant en van voren, waarvan akte in EU-regels. Alleen, er is een grote maar: dit geldt niet voor de daklijnen. Dus die hebben ze gewoon lekker zo gelaten, zonder kreukelzones dus. Zo kan een een auto ook door een betonnen muur, maar de kreukelzones compenseren dit echter, waardoor hij 'terugbotst'. Jullie zijn verbaasd bij deze polio, logisch hé? De dakskelet bevat zelf geen kreukelzones. De Volvo's Polar, en 240 hebben geheel helemaal géén kreukelzones! Vandaar dat ze niet meer geproduceerd werden nadat de EU-richtlijnen kwamen. Als ze ergens tegenaan botsen (dus zonder kreukelzones), dan is het knal echt groot zonder noemenswaardige schade voor Volvo's, maar de passagiers worden ECHT door elkaar gedenderd, wat niet het geval is bij wagentjes met kreukelzones. | ||
yup | zondag 27 maart 2005 @ 03:08 | |
Volgens mij is dat ding eropgevallen, niet eropgekantelt (dus langzaam op de auto laten zakken). Ook al is het ding leeg het is geen lichtgewicht... Lijkt me nog steeds ontzagwekkend zwaar... | ||
yup | zondag 27 maart 2005 @ 03:13 | |
BMW master ik ben op de hoogte van de kreukelzones e.d. maar over dat dak wist ik het echt niet... Verklaart ook een hoop (dat de auto niet geplet is). Over de andere kreukelzones: dat verklaart meestal ook waarom de meeste mensen gewoon zonder een schrammetje uitstappen bij relatief zware ongelukken... Doe dat met een ouwe Panda uit 89 ofzo en ze kunnen je in stukjes bij elkaar schrapen... En dat verklaart ook waarom die ouwe Volvo's dus helemaal niet veilig zijn... Ze zullen wel veilig zijn tegen andere auto's e.d. (meeste auto's zijn niet zo sterk, dus fungeren die dingen zelf als kreukelzone) maar ik zou wel uit de buurt van muren en bomen en andere niet meegevende obstakels blijven... | ||
BMW_Master | zondag 27 maart 2005 @ 03:18 | |
Dan moet ik hier een leuke anekdote aan halen, anderhalf jaar geleden reed ik met iemand mee, we reden door Heesbeen, toen zag ik een VW Passat, van dat recente model, die lag helemaal in kreukels, bumper lag helemaal ingekapseld. Hij was achter tegen een ouwe volvo gebotst (740 geloof ik), van die volvo was alleen de uitlaatpijp verbogen ![]() ![]() | ||
Flurry | zondag 27 maart 2005 @ 03:21 | |
small, but tough ![]() | ||
Sander | zondag 27 maart 2005 @ 04:11 | |
quote:Maarre, vertel nu eens iets op een manier dat je de zinnen wel afmaakt? | ||
Dr_Crouton | zondag 27 maart 2005 @ 04:24 | |
Kooiconstructie heeft zijn werk gedaan! ![]() | ||
rickyB | zondag 27 maart 2005 @ 08:09 | |
Altijd handig zo'n reserve-rim voor een vrachtwagen ![]() | ||
Croga | zondag 27 maart 2005 @ 08:15 | |
quote:Hehh... zelfde met een Seat Alhambra..... Staat mijn schoonvader te wachten voor het stoplicht, hoort ie een doffe tik..... Stapt uit... VW Passat tot aan zijn kreukelzones in de prak. De Alhambra (waarbij opgemerkt moet worden dat die voorzien was van trekhaak) had een kras op de bumper en verder niets..... Lang leve de kreukelzones! | ||
Hugster | zondag 27 maart 2005 @ 09:26 | |
![]() ![]() | ||
RemcoDelft | zondag 27 maart 2005 @ 09:40 | |
Ziet er uit als een leuke reclamefoto... vooral omdat de achterdeur nog open gaat! | ||
RemcoDelft | zondag 27 maart 2005 @ 09:41 | |
quote:Die ouwe ranzige volvo had dan simpelweg geen kreukelzones... Net als dat je een Jeep Grand Cherokee kan opvouwen tegen een Fiat Panda die geen deuk heeft...... Maar het is geen kunst om een auto te maken die heel blijft, het is de kunst om een auto te maken die finaal aan gort gaat; en dan zodanig dat de passagiers heel blijven! Want parkeer een auto zonder kreukelzones maar eens tegen een andere auto zonder kreukelzones............... | ||
Hyperdude | zondag 27 maart 2005 @ 09:50 | |
Ik heb geen verstand van vrachtwagens, maar is dat nou 1 heel lange vrachtwagen? Cardan as van 10 meter, en overhang van 6 meter. Is toch geen oplegger ofzo? | ||
smahs | zondag 27 maart 2005 @ 09:55 | |
Het ding ziet er wel geladen uit....Boven de polo zie je de lading tegen het dekzeil steken.. En het is volgens mij geen oplegger maar wel een aardig lang ding ![]() Dan nog had nie graag in die polo gezeten al was het alleen maar voor het schrikken als je dat ding op je af ziet komen :| | ||
HPoi | zondag 27 maart 2005 @ 09:58 | |
duh, Volkswagen! ![]() | ||
rayteon | zondag 27 maart 2005 @ 10:24 | |
Klopt die ene reclame met die terrorist die zich in een Polo opblaast toch ![]() | ||
matjas | zondag 27 maart 2005 @ 15:57 | |
quote:seat = volkswagen hoor.... verder is mijn pa weleens tegen een oude golf 3 aangeknalt, maar net tegen zijn voorwiel aan... onze bumper was alleen kapot en het voorwiel van die golf maakte een hoek die eigenlijk niet kon, dus total los.... het ligt er gewoon puur aan hoe je iemand raakt.... en een trekhaak is meestal niet iets positiefs voor diegene die achteropknalt. | ||
Repeat | zondag 27 maart 2005 @ 16:19 | |
modderfok ![]() | ||
keijz | zondag 27 maart 2005 @ 16:27 | |
quote:ik geloof het niet! photoshop! ![]() | ||
Alexxxxx | zondag 27 maart 2005 @ 17:15 | |
Wat een kutauto ![]() ![]() | ||
jochem8 | zondag 27 maart 2005 @ 17:25 | |
Vrachtwagen zal idd niet of nauwelijks geladen zijn. | ||
MutZ | zondag 27 maart 2005 @ 18:05 | |
Ongelooflijk ![]() | ||
BillGates | zondag 27 maart 2005 @ 22:39 | |
waar zijn de plaatjes dan? | ||
hermandeperman | zondag 27 maart 2005 @ 23:00 | |
modderfok ![]() | ||
ook_gek | zondag 27 maart 2005 @ 23:51 | |
TERING ![]() | ||
mr.marcus | zondag 27 maart 2005 @ 23:53 | |
modderfok | ||
MrX1982 | zondag 27 maart 2005 @ 23:57 | |
Goede kwaliteit. Had niets anders verwacht ![]() | ||
BillGates | maandag 28 maart 2005 @ 00:17 | |
quote:ik wil niet lullig doen, maar hoe kun je dat nou helemaal weten???!!? die plaatjes zijn al een dag offline.... http://home.pchome.com.tw/club/jeffchang8/polo/pic23847.jpg
| ||
TheOneAndOnly | maandag 28 maart 2005 @ 00:31 | |
zo te zien ligt het chassis van de vrachtwagen op de motorkap en aangezien de vrachtwagen maar 1 achteras heeft zal deze ook niet zo heel veel kunnen laden... denk als je er een corsaatje onder gezet had dat die ook nog wel zo zou staan.... | ||
hermandeperman | maandag 28 maart 2005 @ 00:36 | |
quote:ik weet niet wat jij allemaal zit te eikelen maar de foto's doen het gewoon prima hoor ![]() | ||
Ultimora | maandag 28 maart 2005 @ 01:24 | |
nou ik heb liever wel als geen kreukelzone.. en in het dak is dat ook niet nodig.. lijkt me logisch. dat is dus de veiligheidskooi. die zorgt voor de veiligheid van de inzitenden. . de kreukelzone is er alleen om de passagiers een zo lang mogelijke afstand tot aan de klap maakt. verder zijn er nogsteeds van die mongolen die denken dat een trekhaak veilig is. trekhaak monteren is kreukelzone achter weghalen. leuk als je niet goed kan parkeren, of als iemand met 5 km/h achter op je klapt, maar als ie met 50km/h achter op je klapt heb je een significant groter probleem, met de trekhaak nog op zijn plaats. (mits je auto natuurlijk kreukelzone's heeft. vandaar dat er tegenwoordig wegklapbare trekhaken en dergelijke worden ontworpen door diverse fabrikanten. die er al bij de ontwikkeling van de auto er rekening mee houden dat er een trekhaak op moet die als die weggeklapt is, niet de kreukelzone nadelig beinvloed. (dus niet die huis tuin en keuken afneembare kogel) helaas zijn hier nog maar weinig mensen van op de hoogte. | ||
JF_ | maandag 28 maart 2005 @ 11:32 | |
quote:Nadeel van een trekhaak is dat alle klappen van achteren vrijwel direct aan het chassis worden doorgegeven, waardoor je heel snel de boel scheef hebt staan. Om nog maar te zwijgen van de klap in je nek :-) Overigens is een kop-staart vrijwel altijd nadelig voor de auto achterop, ook bij gebrek aan een trekhaak. De kreukelzones aan de voorzijde zijn een stuk zachter dan die aan de achterzijde. Rij een BX met 30kmh achterop een andere, en de voorste heeft alleen een verschoven achterbumper (kwestie van terugklikken), de achterste zit tot aan z'n vooras in de kreukels. Met nieuwere (of stevigere) auto's heb ik 't nog niet geprobeerd, vind 't toch een beetje zonde - maar als ik zo op de snelweg eens rondkijk bij alle kop-staart aanrijdingen is de achterste bijna altijd zwaar 't haasje, terwijl de voorste (meestal) weinig zichtbare schade heeft. Maar, als de achterste vooral blikschade is, en de voorste chassis-werk nodig heeft weet ik nog zo net niet welke van de twee er sneller hersteld kan worden. | ||
InTrePidIvity | maandag 28 maart 2005 @ 11:37 | |
Godver, moet je die vrachtwagen zien!! Helemaal niks! Knap staaltje vakmanschap ![]() | ||
Repeat | maandag 28 maart 2005 @ 13:52 | |
quote:Zie ook het hoofdstuk bullbar. | ||
Kluupkluup | maandag 28 maart 2005 @ 13:54 | |
Z'n achterband is lek ![]() ![]() * Kluupkluup heeft ook een Polo | ||
ook_gek | maandag 28 maart 2005 @ 14:04 | |
is dat een lichtgewichte vrachtwagen of zo ![]() | ||
gekke_sandra | maandag 28 maart 2005 @ 14:07 | |
![]() ![]() | ||
ook_gek | maandag 28 maart 2005 @ 14:26 | |
quote:ja maar als je dood gaat in die auto moeten je ouders hier niet komen zeuren dat wij gezegt hebben dat je het gaat overleven in die bak he ![]() | ||
yup | maandag 28 maart 2005 @ 16:21 | |
Hey wie heeft modderfok uit me titel gehaald ![]() ![]() ![]() | ||
Tjabbo | maandag 28 maart 2005 @ 19:11 | |
quote:Ja ik ja. problemen mee joh? ![]() | ||
hermandeperman | maandag 28 maart 2005 @ 21:21 | |
quote:dat je het durft te vragen ![]() | ||
yup | maandag 28 maart 2005 @ 22:29 | |
Als er drie keer dezelfde reactie is in de trant van: modderfok ![]() Tjah dan mag je het weghalen. Maja ik weet dat die Polo's echt veilig zijn bij crashtests enzo man, wel goed van VW. | ||
Mikkie | dinsdag 29 maart 2005 @ 01:34 | |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 68% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:40:39 ] | ||
Tjabbo | dinsdag 29 maart 2005 @ 09:45 | |
quote:Schelden, scheldwoorden e.d. in een topictitel horen niet en worden derhalve aangepast. het is hier ONZ niet. | ||
Richard_Zutphen | dinsdag 29 maart 2005 @ 14:50 | |
quote: ![]() | ||
menmul | dinsdag 29 maart 2005 @ 15:48 | |
Hahaha zag het van de week ook zo'n kia jeep achtig geval die achterop een honda accord was gereden, de honda het echt een dikke knik in de auto net boven de achterwielen was helemaal krom de kia had zover ik kon zien amper schade ![]() | ||
Metro2005 | dinsdag 29 maart 2005 @ 16:52 | |
VW Polo ![]() hoevaak valt er een vrachtwagen op je auto ![]() | ||
Alexxxxx | dinsdag 29 maart 2005 @ 17:56 | |
quote:Als je op het parkeerterrein van Heisterkamp je personenwagen neerzet best vaak... | ||
Sterke_Yerke | dinsdag 29 maart 2005 @ 18:16 | |
Max. dakdraag gewicht 20ton ? ![]() |