Bronquote:De meeste scheldwoorden die je op straat hoort hebben weinig subtiels of onschuldigs meer. De site www.hetnieuwevloeken.nl wil de oude scheldwoorden weer terug.
Hart luchten
De site vindt dat de scheldwoorden die mensen de laatste jaren gebruiken ruwer zijn geworden. Niet dat de site het gebruik van scheldwoorden veroordeelt. Integendeel. Het kan juist heel goed zijn om op zo'n manier je hart te luchten.
Milder
Maar schelden kan ook op een andere manier. Scheldwoorden uit de oude doos zijn vaak milder, spontaner en een stuk minder agressief. Omdat ze vaak ook grappig zijn, kunnen ze vaak ook de angel uit een ruzie halen. Dus kom maar op met die 'belhamels', 'boerentrienen' en 'blaaskaken'!
? Ik gebruik dat nog zo'n beetje elke week...quote:Op zondag 4 december 2011 19:08 schreef Karina het volgende:
Gisteren in een topic tegengekomen (niet echt een scheldwoord, maar wel een leuke, ouderwetse uitdrukking):
"zit niet zo te miepen"
Elke dag wel.quote:Op zondag 4 december 2011 19:43 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
? Ik gebruik dat nog zo'n beetje elke week...
Is dat ouderwets? Ik zeg het nog regelmatigquote:Op zondag 4 december 2011 19:08 schreef Karina het volgende:
Gisteren in een topic tegengekomen (niet echt een scheldwoord, maar wel een leuke, ouderwetse uitdrukking):
"zit niet zo te miepen"
quote:Op zondag 29 juli 2012 13:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
Is dat ouderwets? Ik zeg het nog regelmatig
Stoethaspelquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:09 schreef BorisDeLul het volgende:
Hampel!
(Voor een nogal onhandig en/of sullig persoon)
Heee die ken ik ook maar dan een andere versie :quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:09 schreef BorisDeLul het volgende:
Hampel!
(Voor een nogal onhandig en/of sullig persoon)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |