Super!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:47 schreef _Etter_ het volgende:
nou heb net ff het parool gehaald pagina 6 tot 9 erover
ow, ik ben lid...ff m'n brievenbusje legen !quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:47 schreef _Etter_ het volgende:
nou heb net ff het parool gehaald pagina 6 tot 9 erover
mja, als de playboy foto's niet mogen in B&H lijkt me dit ook net kunnenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:28 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
mag dat? valt dat niet onder copyright? (modje???)
nou jongens dat word toch zelf het parool kopen (kost maar 2 euro)quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:32 schreef speknek het volgende:
Nou, het is wat lastig. Het valt inderdaad onder copyright, en ik denk dat kopiëren of scannen inderdaad niet mag. Je mag daarentegen wel weer citeren..
dat is dus helemaal niet waar blijkt nuquote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:00 schreef Djaser het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom dat script het evangelie van Judas heet als Judas zelfmoord pleegde vlak voor de kruisiging. Lees ik ergens over heen?
Ja, over deze post:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:00 schreef Djaser het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom dat script het evangelie van Judas heet als Judas zelfmoord pleegde vlak voor de kruisiging. Lees ik ergens over heen?
Dat gebeurde bij de meeste evangelies. Zo ook bij Johannes bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:14 schreef DennisMoore het volgende:
Door (o.a.) de gnostici werden veel boeken geschreven 'uit naam van'.
Het "thomas evangelie" stelt geen ene fuck voor. 57 losse zinnetjes. Een paar verzen zijn zelfs ook in de erkende evangelien terug te vinden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:22 schreef De_Hertog het volgende:
Het zelfde is een tijdje geleden 'onthult' over Thomas (u weet wel, de ongelovige). Daar heb ik nog ergens een krantenartikel over liggen, geloof ik
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Super!
Ben erg benieuwd of er iets instaat over de precieze inhoud!
Dat hoeft helemaal niet. Meerdere vroeg-christelijke stromingen concurreerden een tijdlang met elkaar, en hadden hun eigen evangeliën, of schreven deze zelf. De 'winnende' stroming tenslotte bepaalde welke van de evangeliën de Bijbel haalden, en welke de brandstapel.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:16 schreef Djaser het volgende:
Dit roept natuurlijk allemaal wel een hoop vragen op:
Hoe oud is dit evangelie precies? Het zou ouder moeten zijn dat de de andere omdat daar een heel andere kijk op Judas staat die altijd stand heeft gehouden. En waarom die verandering in de kijk op Judas.
het is alleen wel het oudste geschrift van de hele bijbel, daarom ook de meeste kans dat het ook echt citaten van Jesus zijn, en als jij dat geen ene fuck noemt... achquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het "thomas evangelie" stelt geen ene fuck voor. 57 losse zinnetjes. Een paar verzen zijn zelfs ook in de erkende evangelien terug te vinden.
Oudste geschrift van de hele bijbel? Wat bedoel je?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:38 schreef _Etter_ het volgende:
het is alleen wel het oudste geschrift van de hele bijbel, daarom ook de meeste kans dat het ook echt citaten van Jesus zijn, en als jij dat geen ene fuck noemt... ach![]()
Volgens theologen is het thomas evangelie ouder dan de boeken uit de bijbel.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oudste geschrift van de hele bijbel? Wat bedoel je?
En Harry Potter dan?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:22 schreef Natalie het volgende:
Kenners noemen het stuk veel boeiender dan de Da Vinci Code.
Je bedoelt die van het Nieuwe Testament natuurlijk.quote:Op zondag 27 maart 2005 13:30 schreef _Etter_ het volgende:
Volgens theologen is het thomas evangelie ouder dan de boeken uit de bijbel.
En daaruit vooral de evangeliën waarschijnlijk.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:04 schreef Akkersloot het volgende:
Je bedoelt die van het Nieuwe Testament natuurlijk.
dat lijkt mij behoorlijk logischquote:Op zondag 27 maart 2005 14:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je bedoelt die van het Nieuwe Testament natuurlijk.
Ja. Lijkt mij ook. Verhaaltechnisch zijn de handelingen der apostelen en daarna ook nog eens de bieven van Paulus e.d. ná de erkende (beste benaming lijkt mij) evangelien geplaatst.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:08 schreef DennisMoore het volgende:
En daaruit vooral de evangeliën waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |