Je hebt dagen dat het loopt als een zonnetje, ze voelt zich dan duidelijk veilig en is vrolijk. Je hebt ook dagen dat zelfs Iris niet van mijn schoot afdurft omdat Eva zo'n beetje met alles smijt wat ze voor handen krijgt. Dat zijn de dagen dat ik verlang naar een ontlastende hand, in de vorm van opvang of wat ook. Vooral voor Iris zijn die dagen echt heel moeilijk, ze kan nergens mee spelen of ze krijgt het naar haar hoofd en ze krijgt ook niet de aandacht die ze, vind ik, verdient.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:26 schreef Genuivere het volgende:
laatste post vorig deeltje:
Lois, is het voor jouw nog wel goed te doen met Eva nog hele dagen thuis. Eigenlijk ben ik hier zo blij met die 4 dagen Storrm naar school en de rust die het bij de andere twee geeft...
Daarom gaf ik ook aan dat ik niet precies wist of het hier wel thuis hoortquote:Op zondag 27 maart 2005 19:48 schreef Lois het volgende:
Dit is meer iets voor R&P Troel, ik laat het wel staan maar denk er de volgende keer even aan als je wilt oke?
Mss een hele domme vraag, maar kan hij dat voelen? Ik bedoel, toen hij de vorige keer in de opvang zat deed hij daar toch redelijk onverschillig over als ik me goed herinner.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:31 schreef Logician het volgende:
en ik ben zo bang dat hij denk dat ik hem afwijs omdat hij anders is..
Daar ben je moeder voor, ik zou me meer zorgen gaan maken als je onverschillig emotieloos achter je pc zat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:48 schreef Logician het volgende:
Ik heb zoveel tegenstrijdige emoties in me, zelfs een reply typen gaat me niet meer af zonder dat de tranen over mijn wangen rollen
Lieve logi, voel je alsjeblieft niet schuldig. Je kiest niet tegen Chavez, je kiest niet voor iets dat zijn welzijn schaadt, eerder andersom, die mensen daar kunnen hem helpen, waarschijnlijk op een adequatere manier dan jij, jij bent tenslotte zijn mama en kan moeilijk evenveel kennis en wetenschap hebben als de hulpverleners die ervoor gestudeerd hebben. Dat is kut, dat is hardstikke klote, maar je kan jezelf dat niet kwalijk nemen, echt niet! Het is geen keuze die je maakt omdat je niet van hem houdt, het is een keuze die je ook uit liefde voor hem maakt. Het kan zo ook niet langer, lieverd, het begint nu ook gevaarlijk te worden, als hij de boel laat overstromen en zo. Wees niet te hard voor jezelfquote:Op woensdag 30 maart 2005 14:31 schreef Logician het volgende:
ik sta telkens voor de keuze tussen mijn oudste kind, mijn twee jongsten en mijn relatie en ik word er letterlijk misselijk van dat ik die keuze nu toch heb gemaakt, het voelt zo oneerlijk en onnatuurlijk en gemeen tegenover chavez hij is nog maar zo klein en zo kwetsbaar en ik ben zo bang dat hij denk dat ik hem afwijs omdat hij anders is..
Ah gelukkigquote:Op woensdag 30 maart 2005 14:57 schreef Logician het volgende:
drmarten, misschien heb ik er overheen gelezen, ik kan niets bots vinden
Ik vond het eerst ook niet leuk dat ik weg ''moest'' bij mijn ouders. Als een rechtstreekse afwijzing zag ik het volgens mij niet, maar het was een verandering waar ik moeilijk mee om kon gaan. Eerst kon ik me ook helemaal niet voorstellen dat mijn ouders het zo moeilijk hebben gehad toen ze alle moeite deden om mij thuis te houden. Nu nog steeds niet, want ik kan niet hetzelfde voelen als zei. Pas na een hele tijd is het gaan dagen dat ouders van 'gezonde' kinderen een heel ander gezinsleven hebben. Dat is me door therapie iets duidelijker geworden dat het wel anders voor ze is geweest.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Je kiest niet tegen Chavez, je kiest niet voor iets dat zijn welzijn schaadt, eerder andersom, die mensen daar kunnen hem helpen, waarschijnlijk op een adequatere manier dan jij, jij bent tenslotte zijn mama en kan moeilijk evenveel kennis en wetenschap hebben als de hulpverleners die ervoor gestudeerd hebben.
ik kan je er niet mee helpen, maar zou je misschien de spelletjes die je hebt willen posten...quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:22 schreef rena het volgende:
Ik weet niet of dat hier mag, maar ik ben voor school bezig met een opdracht te maken waarbij ik spelletjes moet verzinnen voor bijv. kinderen met autisme die de ontwikkeling stimuleert, ik heb er zelf al een paar gevonden, maar zouden jullie nog een paar spelletjes weten?
17 jaar en 2 maanden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:22 schreef DrMarten het volgende:
@ Oxymoron: Een vraag die ongetwijfeld al een keer beantwoord is, maar hoe oud was jij toen je het huis uit ging?
Bedoel je sociale ontwikkeling? Speeltjes die ik altijd leuk vond waren de knikkerbaan, tollen en auto's en patience (kaartspel). Geen samenspeel dingen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:22 schreef rena het volgende:
Ik weet niet of dat hier mag, maar ik ben voor school bezig met een opdracht te maken waarbij ik spelletjes moet verzinnen voor bijv. kinderen met autisme die de ontwikkeling stimuleert, ik heb er zelf al een paar gevonden, maar zouden jullie nog een paar spelletjes weten?
ik denk wel dat het goed is dat hij uit huis gaat en de toegespitste zorg krijgt die hij ook nodig heeft. En natuurlijk is dat zwaar klut voor jouw, je moet al ''alleen'' voor hem zorgen en nu heb je het gevoel dat je hem in de steek laat. Maar die hele speciale zorg die Chavez nodig heeft vindt hij niet in een druk gezin met nog twee kleine kinderen en veel onvoorspelbaarheden. Houdt daarbij rekening met de analyse van de bleskolk dat Chavez emotioneel weinig ontwikkelt is en dat hij het niet erg vindt. Ik weet wel dat dat het moeilijkste is om te bevatten, dat je kind er zo onverschillig onder blijft en dat je niet weet of het echt is. Maar op deze manier kun je niet doorgaan, hoe klein en kwetsbaar hij ook nog is, hier worden jullie geen van allen beter van.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:31 schreef Logician het volgende:
ik vind het heel moeilijk als mensen zeggen dat ik er weinig aan kan doen, het voelt fijn, maar als ik dat fijne gevoel toelaat heb ik meteen ook het gevoel dat ik tegen mezelf lieg, of er gemakkelijk van af wil komen, ik heb zo de angst dat ik het helemaal fout doe, dat het misschien toch aan mij ligt, dat ik meer had moeten opgeven .. hoe weet je nu dat je de goede keus maakt? ik sta telkens voor de keuze tussen mijn oudste kind, mijn twee jongsten en mijn relatie en ik word er letterlijk misselijk van dat ik die keuze nu toch heb gemaakt, het voelt zo oneerlijk en onnatuurlijk en gemeen tegenover chavez hij is nog maar zo klein en zo kwetsbaar en ik ben zo bang dat hij denk dat ik hem afwijs omdat hij anders is..
O dat klinkt heel leukquote:Op donderdag 31 maart 2005 18:09 schreef Logician het volgende:Het huis was een ontzettend gezellig ikea stijl kinderhuis, met een speelweiland met een speeltuin er in en een trampoline en skelters, het zag er allemaal geweldig uit..
Iedereen bedanktquote:Op maandag 4 april 2005 19:46 schreef phileine het volgende:
waarom wordt die vloer niet gedekt Logician?
Enne... nu de ipg-er weg is en Chavez in de bleskolk zit, is er nog wel iemand waar jij je ei kwijt kunt, die er speciaal is voor Logician en niemand anders?
Bel je inboel/opstal verzekering eens.quote:Op maandag 4 april 2005 20:35 schreef Logician het volgende:Ze zeiden dat schade aangericht door eigen kinderen niet word gedekt![]()
(wij zijn wa verzekerd bij centraal beheer).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |