quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Weblog van Pechtold:
[..]
Volgens de media zit Pechtold wel op het binnenhof. Wellicht meer als een adviseur o.i.d.
[/q]quote:D66-partijleider Pechtold is ook op het ministerie van premier Balkenende, maar hij zit niet bij de onderhandelaars aan tafel, aldus de woordvoerder van Balkenende. Wel overleggen Dittrich en Brinkhorst nauw met Pechtold. Die zal, als D66 verder gaat in het kabinet, het akkoord tijdens een partijcongres moeten verdedigen bij de eigen achterban.
Bron: De Volkskrant
http://www.nos.nl/nieuws/(...)litievoortgezet.htmlquote:Coalitiepartijen bereiken akkoord 26-03-'05
De regeringspartijen CDA, VVD en D66 hebben na ruim elf uur onderhandelen een akkoord bereikt over voortzetting van het kabinet.
De afspraken gaan over bestuurlijke vernieuwing, onderwijs en innovatie en de publieke omroep.
Onder leiding van de opvolger van de woensdag afgetreden D66-minister Thom de Graaf wordt een nieuwe 'agenda' voor bestuurlijke vernieuwing opgesteld, met voorstellen over het kiesstelsel en de gekozen burgemeester.
Gemeenten die dat willen, kunnen met behulp van een referendum de mening van hun volk vragen over een nieuwe burgemeester. Het kabinet gaat die gemeenten daarbij helpen. Het kabinet zal voorstellen doen om de gekozen burgemeester in de Grondwet op te nemen.
Onderwijs, een ander belangrijke aandachtspunt van D66, krijgt er bijna 1 miljard euro bij.
D66-fractievoorzitter Boris Dittrich is verheugd over het pakket, waar hij nog wel toestemming van een speciaal D66-congres voor moet krijgen.
Compensatie
De nieuwe afspraken vormen een compensatie voor het voorlopig niet doorgaan van de gekozen burgemeester. De linkse oppositiepartijen stemden dinsdag in de Eerste Kamer tegen het uit de grondwet halen van de door de Kroon benoemde burgemeester.
Die tegenstemmen torpedeerden de plannen voor een gekozen burgemeester in 2006.
Bovendien was er bij D66 irritatie over de weerzin van de coalitiepartijen CDA en VVD tegen het nieuwe kiesstelsel.
Bij het overleg van zaterdag waren behalve de fractieleiders van de coalitiepartijen waren premier Balkenende, vice-premier Zalm van de VVD en D66-minister Brinkhorst aanwezig bij de besprekingen op het ministerie van Algemene Zaken.
Ik ben voor! Alleen ff kijken waar en waarneer het Congres gehouden zal worden. Maar ik heb eigenlijk geen vrees dat een meerderheid tegen zal zijn.quote:Ik ben benieuwd wat de leden er van vinden....
Net of het CDA en de VVD daar moeite mee hebben gehad. Overigens komt dat geld van een meevaller. Je kan beter 'ns kijken waar je het precies aan uit gaat geven. De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit, maar volgens mij komt dat niet door geld problemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
Ik hoop dat er wat meer info er over komt, maar zoals ik het nu zie, o.a. de jaarlijkse 250 M + eenmailig 250 M voor onderwijs ziet er positief uit.
De voorkeursstemmen krijgen een zwaardere weging (wordt uitgevoerd, niet onderzocht). Er wordt onderzocht of er ook districtvarianten mogelijk zijn. Volgens mij is het zo.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
Ook de onderzoek naar een kiesstelsel waar voorkeusstemmen meer 'macht' krijgen, ben ik geheel voor. Dus zoals ik het lees: het oude nieuwe kiesstelsel, zonder districten.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1111824253947.htmlquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:45 schreef the_disheaver het volgende:
Iemand linkjes naar artikelen over het Akkoord? (naast die van NOS.nl)
Ihkv de Wederopstanding van Balki llquote:Op zaterdag 26 maart 2005 23:50 schreef Toad het volgende:
paasakkoord.
Als ik D66 lid was zou ik overigens ook willen weten of er nu een soort minister van onderzoek naar bestuurlijke vernieuwing en koninkrijksrelaties komt. Dat is dus echt een minister van niets.quote:
Nu komt er geld bij voor onderwijs, wordt ingezetenen bijgebracht dat een arbeidszame attitude noodzakelijk is om een samenleving op termijn leefbaar en betaalbaar te houden en is er een begin gemaakt van benoeming van getaboeïseerde maatschappelijke problematiek die jarenlang ongestoord kon doorrotten.quote:Op zondag 27 maart 2005 09:08 schreef DaMart het volgende:
Jammer, het kabinet blijft... was veel beter geweest als we een nieuw kabinet hadden mogen kiezen, want die Bak Ellende met zijn kneuzenkabinet bakt er niks van.
[quote]
Want?
[quote] Elke beslissing valt slecht uit voor de burger, dus oprotten met die handel.
Namens wie spreek jij allemaal?quote:Maar goed, laten we hopen dat er voor 2007 toch nog iets gebeurt waardoor we alsnog vervroegd afscheid mogen nemen van dit K-kabinet.
Dat vind JIJ. Ik niet. Ik vind het een lapzwans eersteklas met de uitstraling van een verlepte kiwi, die absoluut niet geschikt is voor de rol van Minister President. Het beleid dat door dit kabinet wordt gevoerd kan ik ook niet steunen. Ok, er moeten dingen veranderen, dat is gewoon een continue proces, maar niet op de manier die dit kabinet voorstaat.quote:Op zondag 27 maart 2005 09:13 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Nu komt er geld bij voor onderwijs, wordt ingezetenen bijgebracht dat een arbeidszame attitude noodzakelijk is om een samenleving op termijn leefbaar en betaalbaar te houden en is er een begin gemaakt van benoeming van getaboeïseerde maatschappelijke problematiek die jarenlang ongestoord kon doorrotten.
Balkenende doet het dus prima.
[..]
We = wij allemaal... dat WIJ, dus iedereen in Nederland weer mag stemmen....quote:Namens wie spreek jij allemaal?
Het kabinet kreeg een electoraal mandaat voor vier jaar. Als er dan halverwege alweer gedraaikont moet worden omdat de oppositie wat meer belooft dan zal het land uiteindelijk door populisme geregeerd worden. Ik moet er niet aan denken.quote:Op zondag 27 maart 2005 09:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat vind JIJ. Ik niet. Ik vind het een lapzwans eersteklas met de uitstraling van een verlepte kiwi, die absoluut niet geschikt is voor de rol van Minister President. Het beleid dat door dit kabinet wordt gevoerd kan ik ook niet steunen. Ok, er moeten dingen veranderen, dat is gewoon een continue proces, maar niet op de manier die dit kabinet voorstaat.
[..]
We = wij allemaal... dat WIJ, dus iedereen in Nederland weer mag stemmen....![]()
En als ik een peiling van afgelopen week moet geloven is ruim 65% van de Nederlanders het met me eens: dit kabinet moet weg!
Ouwe reclametruc. Product in nieuw jasje stoppen. Nou [b]lijkt de rechtstreeks gekozen burgemeester in de grondwet te worden opgenomen. Aldus wordt het kroonbesluit omzeild?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:05 schreef Toad het volgende:
Geen concrete punten. Volgens mij heeft D66 zich laten afschepen door onderzoeken en wat geld voor onderwijs en de kenniseconomie.
Ik ben benieuwd wat de leden er van vinden....
quote:Op zondag 27 maart 2005 09:20 schreef DaMart het volgende:
Dat vind JIJ. Ik niet. Ik vind het een lapzwans eersteklas met de uitstraling van een verlepte kiwi, die absoluut niet geschikt is voor de rol van Minister President. Het beleid dat door dit kabinet wordt gevoerd kan ik ook niet steunen. Ok, er moeten dingen veranderen, dat is gewoon een continue proces, maar niet op de manier die dit kabinet voorstaat.
We = wij allemaal... dat WIJ, dus iedereen in Nederland weer mag stemmen....![]()
En als ik een peiling van afgelopen week moet geloven is ruim 65% van de Nederlanders het met me eens: dit kabinet moet weg!
Gelet op de strekking van DaMart's reactie lukt ze dat bij een deel van het volk nog steeds!quote:Dan zal de PvdA wel nog lachen maar dan als een boer met kiespijn, en is de CDA in feite de lachende derde. Want de coup Bos/ van Thijn is in de kiem gesmoord. Niets geen kabinetscrisis, niets geen mogelijke vervroegde verkiezingen maar slechts electoraal gezichtsverlies is hun hoon. De wispelturigheid binnen de PvdA (1e kamer-breed uitgemeten) is wederom bevestigd. De flip-flop strategie van Wouter Bos om zijn handen in onschuld te wassen, versterken alleen nog maar de beeldvorming over hem van een gehaaide politieke Judas.
Maar het heeft ook aangetoond dat er binnen de PvdA geen centrale leiding bestaat en dat het in feite een autonome regenteske sociaal democratische elite is die, als royaal betaald tijdsverdrijf, de taak heeeft partijpolitieke priveleges veilig te stellen en het plebs vooral monddood te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |