Wel grappig dat D66 nu ineens zo over het milieu begint. Ik ben voor hoor maar waarom hoorde ik ze daar eerder niet over en waren ze gewoon voor het boren in de waddenzee?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:31 schreef Sater het volgende:
Jongerenpartij D66 stelt benoeming milieuminister voor. Eens groen, altijd groen nietwaar.
Tenslotte was D66 de eerste partij met groen in haar vaandel.
Boren brengt geen schade toe aan het wad, D66 kon dus makkelijk voor zijn. Dat een aantal gefrustreerde GroenLinkshuillies per definitie tegen is heeft weinig uit te staan met het groene gezicht van D66.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:33 schreef SCH het volgende:
Wel grappig dat D66 nu ineens zo over het milieu begint. Ik ben voor hoor maar waarom hoorde ik ze daar eerder niet over en waren ze gewoon voor het boren in de waddenzee?
D66 was altijd tegen, ze gingen mee vanwege de coalitie.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
Boren brengt geen schade toe aan het wad, D66 kon dus makkelijk voor zijn. Dat een aantal gefrustreerde GroenLinkshuillies per definitie tegen is heeft weinig uit te staan met het groene gezicht van D66.
Volgens mij ging men mee op basis van een rapport waaruit bleek dat er geen schade aan het Wad was te verwachten.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
D66 was altijd tegen, ze gingen mee vanwege de coalitie.
Onder voorwaarde dat een deel van de opbrengst weer wordt geïnvesteerd in de Waddenzee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
D66 was altijd tegen, ze gingen mee vanwege de coalitie.
Gelukkig maarquote:Redding kabinet-Balkenende nabij
DEN HAAG Bij het topberaad in Den Haag
zijn de partijen het in principe eens
geworden over voortzetting van het
kabinet-Balkenende.De afspraken moeten
naar verluidt alleen nog op papier
worden gezet.
quote:Alexander Pechtold is sinds het najaarscongres van 2002 voorzitter van D66. Pechtold is afgestudeerd kunsthistoricus. Tot begin medio 2003 was Pechtold achtereenvolgens namens D66 lid van de gemeenteraad in Leiden en wethouder in Leiden. Op dit moment is hij burgemeester van Wageningen.
Weblog van Pechtold:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:02 schreef Sidekick het volgende:
Pechtold lijkt me uitgesloten vanwege zijn uitspraken de laatste dagen.
Van der Ham is nog niet genoemd in de media en mede daardoor al een grote kans.
Volgens de media zit Pechtold wel op het binnenhof. Wellicht meer als een adviseur o.i.d.quote:24 maart 2005
Vanaf het begin van deze weblog is het me nog gelukt om u wekelijks op de hoogte te houden van mijn werkzaamheden en de zaken die me bezighouden. Deze week is tot nu toe erg hectisch, waardoor ik er helaas nog niet aan toe ben gekomen een nieuw bericht te plaatsen. Zodra de gelegenheid zich voor doet, hoort u weer van mij!
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 21:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Weblog van Pechtold:
[..]
Volgens de media zit Pechtold wel op het binnenhof. Wellicht meer als een adviseur o.i.d.
[/q]quote:D66-partijleider Pechtold is ook op het ministerie van premier Balkenende, maar hij zit niet bij de onderhandelaars aan tafel, aldus de woordvoerder van Balkenende. Wel overleggen Dittrich en Brinkhorst nauw met Pechtold. Die zal, als D66 verder gaat in het kabinet, het akkoord tijdens een partijcongres moeten verdedigen bij de eigen achterban.
Bron: De Volkskrant
http://www.nos.nl/nieuws/(...)litievoortgezet.htmlquote:Coalitiepartijen bereiken akkoord 26-03-'05
De regeringspartijen CDA, VVD en D66 hebben na ruim elf uur onderhandelen een akkoord bereikt over voortzetting van het kabinet.
De afspraken gaan over bestuurlijke vernieuwing, onderwijs en innovatie en de publieke omroep.
Onder leiding van de opvolger van de woensdag afgetreden D66-minister Thom de Graaf wordt een nieuwe 'agenda' voor bestuurlijke vernieuwing opgesteld, met voorstellen over het kiesstelsel en de gekozen burgemeester.
Gemeenten die dat willen, kunnen met behulp van een referendum de mening van hun volk vragen over een nieuwe burgemeester. Het kabinet gaat die gemeenten daarbij helpen. Het kabinet zal voorstellen doen om de gekozen burgemeester in de Grondwet op te nemen.
Onderwijs, een ander belangrijke aandachtspunt van D66, krijgt er bijna 1 miljard euro bij.
D66-fractievoorzitter Boris Dittrich is verheugd over het pakket, waar hij nog wel toestemming van een speciaal D66-congres voor moet krijgen.
Compensatie
De nieuwe afspraken vormen een compensatie voor het voorlopig niet doorgaan van de gekozen burgemeester. De linkse oppositiepartijen stemden dinsdag in de Eerste Kamer tegen het uit de grondwet halen van de door de Kroon benoemde burgemeester.
Die tegenstemmen torpedeerden de plannen voor een gekozen burgemeester in 2006.
Bovendien was er bij D66 irritatie over de weerzin van de coalitiepartijen CDA en VVD tegen het nieuwe kiesstelsel.
Bij het overleg van zaterdag waren behalve de fractieleiders van de coalitiepartijen waren premier Balkenende, vice-premier Zalm van de VVD en D66-minister Brinkhorst aanwezig bij de besprekingen op het ministerie van Algemene Zaken.
Ik ben voor! Alleen ff kijken waar en waarneer het Congres gehouden zal worden. Maar ik heb eigenlijk geen vrees dat een meerderheid tegen zal zijn.quote:Ik ben benieuwd wat de leden er van vinden....
Net of het CDA en de VVD daar moeite mee hebben gehad. Overigens komt dat geld van een meevaller. Je kan beter 'ns kijken waar je het precies aan uit gaat geven. De kwaliteit van het onderwijs holt achteruit, maar volgens mij komt dat niet door geld problemen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
Ik hoop dat er wat meer info er over komt, maar zoals ik het nu zie, o.a. de jaarlijkse 250 M + eenmailig 250 M voor onderwijs ziet er positief uit.
De voorkeursstemmen krijgen een zwaardere weging (wordt uitgevoerd, niet onderzocht). Er wordt onderzocht of er ook districtvarianten mogelijk zijn. Volgens mij is het zo.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:39 schreef the_disheaver het volgende:
Ook de onderzoek naar een kiesstelsel waar voorkeusstemmen meer 'macht' krijgen, ben ik geheel voor. Dus zoals ik het lees: het oude nieuwe kiesstelsel, zonder districten.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1111824253947.htmlquote:Op zaterdag 26 maart 2005 22:45 schreef the_disheaver het volgende:
Iemand linkjes naar artikelen over het Akkoord? (naast die van NOS.nl)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |