Han Noten betreurt dat hij niet eerder heeft ingezien hoe nonchalant De Graaf omging met de forse kritiek die hij gaf.quote:Op zondag 27 maart 2005 21:52 schreef lucida het volgende:
[..]
Over de oorzaken en gevolgen die uiteindelijk tot het aftreden van Thom de Graaf hebben geleid valt nog wel een behoorlijke boom op te zetten. Feit is dat de interne verdeeldheid [url] http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/1653 [/url] van de PvdA m.b.t. de gekozen burgermeester de aanleiding vormde voor de afstemming door 1e Kamerfractie van de PvdA, en dat nu - uit een misplaatst gevoel van onschuld - de zwarte piet bij coalitiepartners wordt gelegd. De enige die dit partijpolitieke machtspelletje achteraf betreurt de enige ook die openlijk de fouten heeft toegegeven is Han Noten.
Ach ja, daar komt de regenten-troef weer naar voren. Nu zelfs voorafgegaand door te zeggen dat landsbelang van ondergeschikt belang is. Volkomen misplaatst als je het hebt over het tegenhouden van de gekozen burgemeester waar het ging om een garantie dat gemeenten zelf het moment mogen kiezen om de gekozen burgemeester in te voeren, mits voor 2010. Nog niemand, en al helemaal geen lid van de sjun-clan, heeft nog kunnen uitleggen waarom De Graaf zijn plan enkele steden in 2006 wilde opdringen.quote:De oppositie - met de PvdA voorop - heeft maar weer eens duidelijk aangetoond dat het landsbelang van ondergeschikt belang is op momenten dat partijpolitieke privileges veilig gesteld moeten worden. Het heeft bovendien te zien gegeven dat de regentenmentaliteit binnen de PvdA nog niets aan bestuurlijke dominantie en arrogantie heeft ingeboet; ondanks het zo populistisch gevoerde "boetekleedoffensief" van Wouter Bos!...
Nou, noem mij hoogbegaafd, maar de boodschap lijkt mij vrij helder. Hij houdt zich gewoon aan de uitslag van de ledenraadpleging en erkent dat dat in de media niet altijd duidelijk is geweest. Deze zelfkritiek is heel wat constructiever dan het schuive van de schuld op de media of anderen.quote:Het grote verhaal van Wouter Bos blijft domweg steken in een woordenbrij van Chinese grammatica en vertoont een onuitstaanbare interne leegte:
Oh jee, zo goed had ik de plannen nog niet bestudeerd maar het is wel tekenend voor de bord-voor-hun-kop-mentaliteit.quote:Op zondag 27 maart 2005 21:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hetzelfde?
Nee, in plaats van de Kroon-benoeming uit de Grondwet te halen waar alleen CDA, CU en SGP tegen zijn, willen ze nu direct een door de kiezer gekozen burgemeester in de grondwet, en dat idee heeft eigenlijk alleen maar draagvlak binnen D66.
Het voordeel is wel dat de Eerste Kamer geen problemen gaat geven, want het komt niet eens door de Tweede Kamer.
Maar ze hebben nog een gemeentelijk referendum achter de hand om een burgemeester te kiezen.
Ik ben er bijna 100% zeker van dat Rottenberg hiermee doelde op het taalgebruik van Wouter Bos. Misschien een idee om de herhaling later op de avond er nog eens op na te zien?quote:
Linkse partijen tegen nieuw burgemeesterplanquote:Op zondag 27 maart 2005 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh jee, zo goed had ik de plannen nog niet bestudeerd maar het is wel tekenend voor de bord-voor-hun-kop-mentaliteit.
quote:Onderwijsbonden verdeeld over akkoord
ANP
RIJSWIJK - De verschillende onderwijsbonden zijn verdeeld over het nieuwe regeringsakkoord tussen CDA, VVD en D66. De Algemene Onderwijsbond (AOb) noemde zondag de nieuwe plannen 'een grote stap in de goede richting', maar waarschuwde 'niet alleen in de top van het onderwijs te investeren'. De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) noemt het akkoord 'laf'. 'D66 heeft zich laten afschepen met een klein bedrag', aldus Kim Toering, voorzitter van de LSVb.
Het budget voor onderwijs wordt in de nieuwe plannen van regeringspartijen CDA, VVD en D66, structureel verhoogd met een kwart miljard euro. Eenmalig krijgt onderwijs een bedrag van een half miljard voor kennis en innovatie.
De AOb is verheugd dat in het akkoord het VMBO speciaal aandacht kijgt. 'De top van het onderwijs kan niet pieken als de basis niet goed is, dus laten we die niet vergeten', aldus een woordvoerder.
De VSNU, de vereniging van universiteiten, is ook positief over het extra geld. 'Wij zijn natuurlijk erg blij met elke extra investering, maar zien dit graag in de toekomst omgezet in een structurele bijdrage', aldus een woordvoerster. De eenmalige investering in kennis en innovatie wordt gefinancierd door extra aardgasopbrengsten.
Ook de LSVB had liever gezien dat er afspraken gemaakt waren over structurele investeringen in het (hoger) onderwijs. 'Het is een snoepje en we weten nog niet eens precies hoe groot het snoepje is.'
De gedachte dat Nederland met deze extra investering 'oprukt naar de Europese voorhoede', zoals de regeringspartijen dit geformuleerd hebben, lijkt het VSNU aan de optimistische kant. 'Het lijkt een goede eerste stap, maar of we hiermee oprukken? We wachten het af.'
De AOB vindt het een gemiste kans van het kabinet dat er niets afgesproken is over het leraarschap. 'Hoe goed kan het onderwijs zijn als er geen leraren zijn', aldus een woordvoerder. De bond vindt het belangrijk dat de aantrekkelijkheid van het beroep benadrukt wordt. 'We moeten leerkrachten vast houden in het onderwijs, anders lopen we over een aantal jaren weer achter de feiten aan en hebben we te weinig leraren.'
De christelijke onderwijsbond CNV sluit zich hier helemaal bij aan. 'In de komende jaren gaan er 105.000 leraren met pensioen. Als we die niet nu al opvangen, komt er een gigantisch lerarentekort', aldus voorzitter Marleen Barth. 'Het kabinet had hier oog voor moeten hebben en structureel hier geld aan moeten bijdragen.'
De werkgeversorganisatie VNO-NCW is erg positief over de gemaakte keuze van het kabinet om in innovatie te investeren. 'Het is een heel eind in de goede richting', zei een woordvoerder zondag.
Zaterdag schreef de organisatie een brandbrief naar het kabinet om 600 miljoen te investeren in de ontwikkeling van de kenniseconomie. Het VNO-NCW hoopt dan ook dat het kabinet bij de uitwerking van het gesloten akkoord de voorgestelde ideeën van de werkgeversorganisatie meeneemt.
Bron: De Volkskrant
Al die special interests hoeven we toch niet serieus te nemen?quote:Op zondag 27 maart 2005 22:33 schreef Sidekick het volgende:
Nog wat reacties op het paasakkoord, nu uit onderwijsland:
Hij had het toen over de voorstellen van minister de Graaf.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:17 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik ben er bijna 100% zeker van dat Rottenberg hiermee doelde op het taalgebruik van Wouter Bos. Misschien een idee om de herhaling later op de avond er nog eens op na te zien?![]()
Als we jouw uitleg moeten geloven, dan heeft Thom de Graaf bij de duivel de biecht gedaan! Het 'betreuren' van Han Noten heeft toch echt betrekking op het aftreden van Thom de Graaf en de negatieve electorale terugslag die dit mogelijk voor de PvdA kan hebben.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Han Noten betreurt dat hij niet eerder heeft ingezien hoe nonchalant De Graaf omging met de forse kritiek die hij gaf.
Tot nu toe is nog niemand van de linkse kerkgangers er in geslaagd aan te tonen dat de PvdA niet nog steeds ook een partij van regenten en behoudzuchtige nihilisten is.quote:]
Ach ja, daar komt de regenten-troef weer naar voren.
Waar jij je mogelijk op blindstaart is het onderwerp, waardoor je nauwelijks nog oog hebt voor de marchanderende grondhouding binnen de PvdA waarmee ze hoe dan ook een paternalistische "obstructiepolitiek" voert tegen om het even welk beleid van dit kabinet.quote:
Nu zelfs voorafgegaand door te zeggen dat landsbelang van ondergeschikt belang is. Volkomen misplaatst als je het hebt over het tegenhouden van de gekozen burgemeester
De PvdA heeft al vaker door haar wispelturigheid anderen zand in de ogen proberen te strooien. We denken nog maar eens aan het voorstel van Donner 'de wet op godslastering aan te scherpen'. Toen door de commotie die hierover ontstond - o.a. bij coalitiepartner D66 - een motie werd ingediend waar het artikel op godslastering juist uit het wetboek moest worden geschrapt, was de PvdA bij monde van Wouter Bos voor (afschaffing). Echter verscheurd door een onverwacte interne verdeeldheid kwam (t)weifelkontje Bos al weer vlug terug op zijn woorden en stemde alsnog tegen de motie, met als gelijksoortig argument dat de tijd er nog niet rijp voor was.quote:
waar het ging om een garantie dat gemeenten zelf het moment mogen kiezen om de gekozen burgemeester in te voeren, mits voor 2010.
Aangezien ik mij zelf niet reken tot welke clan dan ook, is daarmee nog niet aangetoond dat er geen verklaring zou zijn waarom De Graaf voor enkele (grote) steden alvast een uitzondering wilde maken. Zoals je ongetwijfeld zult weten waren het juist de Burgermeesters van deze steden die zich zonder voorbehoud hadden uitgesproken voor een gekozen burgermeester. In Amsterdam is zelfs een heuse linkse mediacampagne opgezet om de kandidatuur van Cohen te promoten. De Graaf zou gedacht kunnen hebben: 'als een schaap over de dam is, volgt de rest van zelf!...'quote:
Nog niemand, en al helemaal geen lid van de sjun-clan, heeft nog kunnen uitleggen waarom De Graaf zijn plan enkele steden in 2006 wilde opdringen.
Als jij jezelf voor bepaalde zaken blind wenst te houden kan niemand jou dat beletten. Ik heb liever dat je zegt mij niet te begrijpen, dan dat je valselijk beweert mij te begrijpen! Dat heb jij kennelijk ook ingezien - houden zo!...quote:En ik wil niet eens weten vanuit welke subjectieve werkelijkheidsbeleving jij het landsbelang ziet om dergelijke onzin te verkopen.
Nou, noem mij dan maar schijnheilig, maar het "boetenkleedoffensief" van Wouter Bos liegt er niet minder om.quote:Nou, noem mij hoogbegaafd, maar de boodschap lijkt mij vrij helder.
Nu je zo stellig in je ontkenning bent weet ik het zeker: Rottenberg doelde daarmee op het taalgebruik van Wouter Bosquote:Op zondag 27 maart 2005 22:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Hij had het toen over de voorstellen van minister de Graaf.
En neeik ga niet op blijven 's nachts.
Zou je het artikel waarin Noten zijn verhaal doet even kunnen posten, dan is het zo duidelijk hoe het zit.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:11 schreef lucida het volgende:
[..]
Als we jouw uitleg moeten geloven, dan heeft Thom de Graaf bij de duivel de biecht gedaan! Het 'betreuren' van Han Noten heeft toch echt betrekking op het aftreden van Thom de Graaf en de negatieve electorale terugslag die dit mogelijk voor de PvdA kan hebben.
Zie mijn vorige post.quote:[..]
Tot nu toe is nog niemand van de linkse kerkgangers er in geslaagd aan te tonen dat de PvdA niet nog steeds ook een partij van regenten en behoudzuchtige nihilisten is.
Je ronkende zinnen kennen we onderhand wel lucida, maar zoals gewoonlijk ontbreekt de inhoud.quote:Nogmaals PvdA strateeg Rottenberg wreef op niet mis te verstane wijze de incompetenties die aan het leiderschap van Wouter Bos kleven fijntjes onder diens neus!. Hij legde tevens de ideologische breukvlak binnen de huidige sociaal democratie bloot. Een onuitstaanbare interne leegte en verdeeldheid op grond waarvan de PvdA elke vorm van democratische vernieuwingsdrang domweg tegenhoudt en of bureaucratisch traineert.
Als er toch al genoeg steden waren waar de gekozen burgemeester ingevoerd zou worden met instemming van de gemeente, waarom ging De Graaf dan niet overstag om aan de eisen van de PvdA te voldoen zonder dat er feitelijk iets ging veranderen? Nee, er speelt dus meer in het spel, dat is duidelijk.quote:[..]
Aangezien ik mij zelf niet reken tot welke clan dan ook, is daarmee nog niet aangetoond dat er geen verklaring zou zijn waarom De Graaf voor enkele (grote) steden alvast een uitzondering wilde maken. Zoals je ongetwijfeld zult weten waren het juist de Burgermeesters van deze steden die zich zonder voorbehoud hadden uitgesproken voor een gekozen burgermeester. In Amsterdam is zelfs een heuse linkse mediacampagne opgezet om de kandidatuur van Cohen te promoten. De Graaf zou gedacht kunnen hebben: 'als een schaap over de dam is, volgt de rest van zelf!...'
Zeker, dat liegt er niet om. Het is zeer duidelijk, in tegenstelling tot jouw eerdere bewering dat je het niet zou snappen vanwege Chinese gramatica.quote:[..]
Nou, noem mij dan maar schijnheilig, maar het "boetenkleedoffensief" van Wouter Bos liegt er niet minder om.
Zou je het artikel waarin Noten zijn verhaal doet even kunnen posten, dan is het zo duidelijk hoe het zit.quote:Op zondag 27 maart 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Han Noten betreurt dat hij niet eerder heeft ingezien hoe nonchalant De Graaf omging met de forse kritiek die hij gaf.
Je zit simpelweg fout lucida. Toad heeft het gezien, ik heb het gezien, en pberends heeft het gezien. Het is drie tegen 1.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:12 schreef lucida het volgende:
[..]
Nu je zo stellig in je ontkenning bent weet ik het zeker: Rottenberg doelde daarmee op het taalgebruik van Wouter Bos![]()
Ik was al aan het zoeken, maar ik kan het even niet vinden, waardoor ik het aan jou vroeg. Mar jij kan het dus ook al niet vinden.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:23 schreef lucida het volgende:
[..]
Zou je het artikel waarin Noten zijn verhaal doet even kunnen posten, dan is het zo duidelijk hoe het zit.
![]()
Kijk eens beste sidekick je begaat een vergissing. Ik heb nergens beweerd dat ik de retoriek van Bos niet zou snappen. Ik heb slechts aangegeven dat Rottenberg het begrip Chinese grammatica gebruikte om het taalgebruik van wouter Bos te typeren. Ik snap dat zelfs zijn partijgenoten daar vaak geen touw aan kunnen vastknopen, maar dat wil nog niet zeggen dat ook ik niet in staat zou zijn de gordiaanse knopen van Wouter Bos te ontwarren.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:20 schreef Sidekick het volgende:
Zeker, dat liegt er niet om. Het is zeer duidelijk, in tegenstelling tot jouw eerdere bewering dat je het niet zou snappen vanwege Chinese gramatica.
Wanneer je zoals ik een diepgravende analyse hebt gemaakt van de gestage teloorgang van de sociaal democratie en haar ideologische leegte, dan is het gewoonweg logisch als de eindconcluise luidt, dat inhoud ontbreekt - scherp opgemerkt dus Sidekick.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je ronkende zinnen kennen we onderhand wel lucida, maar zoals gewoonlijk ontbreekt de inhoud.
"Het grote verhaal van Wouter Bos blijft domweg steken in een woordenbrij van Chinese grammatica en vertoont een onuitstaanbare interne leegte:"quote:Op zondag 27 maart 2005 23:29 schreef lucida het volgende:
[..]
Kijk eens beste sidekick je begaat een vergissing. Ik heb nergens beweerd dat ik de retoriek van Bos niet zou snappen. Ik heb slechts aangegeven dat Rottenberg het begrip Chinese grammatica gebruikte om het taalgebruik van wouter Bos te typeren. Ik snap dat zelfs zijn partijgenoten daar vaak geen touw aan kunnen vastknopen, maar dat wil nog niet zeggen dat ook ik niet in staat zou zijn de gordiaanse knopen van Wouter Bos te ontwarren.![]()
Onvermijdelijk als je de sociaal democratische zielenroerselen van Wouter Bos onder de loep neemt.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:35 schreef Sidekick het volgende:
Jammer dat je telkens gaat draaien om je fouten maar niet te hoeven toegeven.
Tsja, jammer dit hoor. Je geeft weer aan dat je niet kan lezen. Mijn scherpe opmerking is hierdoor idd bevestigd, maar ik betwijfel of je er ooit achter komt dat onderbouwing aan jou niet besteed is.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:34 schreef lucida het volgende:
[..]
Wanneer je zoals ik een diepgravende analyse hebt gemaakt van de gestage teloorgang van de sociaal democratie en haar ideologische leegte, dan is gewoobnweg logisch als de eindconcluise luidt, dat inhoud ontbreekt - scherp opgemerkt dus Sidekick.![]()
Wat is nu eigenlijk het probleem?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsja, jammer dit hoor. Je geeft weer aan dat je niet kan lezen. Mijn scherpe opmerking is hierdoor idd bevestigd, maar ik betwijfel of je er ooit achter komt dat onderbouwing aan jou niet besteed is.
Je komt echt niet verder dan wat "jij-bakken", he? Typisch.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:38 schreef lucida het volgende:
[..]
Onvermijdelijk als je de sociaal democratische zielenroerselen van Wouter Bos onder de loep neemt.![]()
Om jou te bereiken is dat voorlopig ver genoeg.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je komt echt niet verder dan wat "jij-bakken", he? Typisch.
Ik geloof dat jij de discussie niet aankunt en het nu vooral van smileys moet hebben. Geef eens antwoord!quote:Op zondag 27 maart 2005 23:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je komt echt niet verder dan wat "jij-bakken", he? Typisch.
Het jammere is dat wanneer je een gebrek aan inhoud en onderbouwing bij lucida constateert, hij alleen maar verder doorgaat met niet-onderbouwde nonsens in een poging de aandacht van zijn eerdere gebreken af te leiden.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk het probleem?
Ik heb het uit bevoegde bron.quote:Op zondag 27 maart 2005 23:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik was al aan het zoeken, maar ik kan het even niet vinden, waardoor ik het aan jou vroeg. Mar jij kan het dus ook al niet vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |