abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25716750
Binnenkort wil ik dit misschien gaan doen. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? En wat waren de bijwerkingen voor jullie? Het moet heel goed verdienen he?

Maar lijkt het niet erg op ratten die worden getest. Hoe zit het met de wet, mag dit zomaar??

De groeten
pi_25716835
Je bedoelt van die advertenties die in de Metro en Spits e.d. staan?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_25717796
Je kunt er goed ziek van worden. als je dat risico wilt lopen is het een leuke bijverdienste.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:01:43 #4
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25717809
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:01 schreef longinus het volgende:
Je kunt er goed ziek van worden. als je dat risico wilt lopen is het een leuke bijverdienste.
ongenezelijk ziek?
Where's my fear???
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:03:39 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25717856
Mij niet gezien maar ik ken iemand die 't wel 'ns gedaan heeft en er verder weinig last van heeft gehad. Je moet wel goed uitkijken wát er getest wordt. Zoek iets uit dat weinig kwaad kan doen.
Die kennis van mij testte een middeltje tegen verkoudheid geloof ik.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25718026
er zijn strenge richtlijnen voor zoiets op mensen getest mag worden, dus als het in de menselijke testfase terecht gekomen is dan is het al zo goed als veilig...
het moet alleen nog bevestigd worden
pi_25718092
Ik wil best een week in bed liggen voor 10.000 euro
  donderdag 24 maart 2005 @ 22:13:54 #8
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25718184
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:11 schreef yootje het volgende:
heb ze nooit gevonden een week voor 10.000... als je mij ff verteld waar dan ga ik ook ff cashen.
Where's my fear???
pi_25718188
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:01 schreef jagermaster het volgende:

[..]

ongenezelijk ziek?
Meestal niet, maar ook van gewone reguliere medicijnen worden mensen flink ziek, ik heb met een bepaald medicijn slechte ervaringen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25718895
Ik heb het zelf wel eens gedaan. Ik zou wel een beetje selecteren op welk type medicijn je wil gaan testen. Psychose-remmers of antidepressiva, dingen die aan je zenuwstelsel gaan werken, zou ik niet snel willen testen. Maar een antidiarree middel zou ik weinig moeite mee hebben. Ik ken eigenlijk niemand die heeft meegedaan en aan de hand daarvan zei, dat doe ik nooit meer. Het is alleen saaaaai.
Jesus saves but death prevails.
pi_25718915
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:28 schreef Manneke_Pils het volgende:
Je bedoelt van die advertenties die in de Metro en Spits e.d. staan?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_25718945
loop ff langs in het ziekenhuis. hangen zat van die papiertjes op (in maastricht iig wel)
pi_25724884
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:36 schreef Shivo het volgende:
Ik heb het zelf wel eens gedaan. Ik zou wel een beetje selecteren op welk type medicijn je wil gaan testen. Psychose-remmers of antidepressiva, dingen die aan je zenuwstelsel gaan werken, zou ik niet snel willen testen. Maar een antidiarree middel zou ik weinig moeite mee hebben. Ik ken eigenlijk niemand die heeft meegedaan en aan de hand daarvan zei, dat doe ik nooit meer. Het is alleen saaaaai.
hier kan ik me bij aansluiten.. heb het een aantal keer gedaan.. en steeds met bloedverdunner of iets dergelijks...

altijd goed om je te bedenken dat ze niet de werking van het medicijn testen, ook niet de bijwerkingen.. maar het voornamelijk doen om de opname en uitscheidingssnelheid te meten en om de dosering te kunnen bepalen (je weet wel..3maal daags voor of na het eten blabla)

ik vond het trouwens altijd wel erg gezellig... je moet ook niet denken trouwens dat je de hele periode op bed gekluisterd ligt ofzo..dat is alleen maar op de 'prik'dag.. de andere dagen ben je de hele dag een beetje film aan het kijken of spelletjes aan het spelen..(of studeren natuurlijk )
  vrijdag 25 maart 2005 @ 09:15:34 #14
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_25724973
Ik zie me daar al de hele dag achter een PC zitten te Fok!ken en nog betaald krijgen ook
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_25725087
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 09:15 schreef JaJoah het volgende:
Ik zie me daar al de hele dag achter een PC zitten te Fok!ken en nog betaald krijgen ook
dat kan dus.. (behalve op je prikdag )
pi_25727106
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 09:09 schreef nikao het volgende:

[..]

hier kan ik me bij aansluiten.. heb het een aantal keer gedaan.. en steeds met bloedverdunner of iets dergelijks...

altijd goed om je te bedenken dat ze niet de werking van het medicijn testen, ook niet de bijwerkingen.. maar het voornamelijk doen om de opname en uitscheidingssnelheid te meten en om de dosering te kunnen bepalen (je weet wel..3maal daags voor of na het eten blabla)

ik vond het trouwens altijd wel erg gezellig... je moet ook niet denken trouwens dat je de hele periode op bed gekluisterd ligt ofzo..dat is alleen maar op de 'prik'dag.. de andere dagen ben je de hele dag een beetje film aan het kijken of spelletjes aan het spelen..(of studeren natuurlijk )
Klinkt goed. Wat kreeg je dan? En waar kan ik me inschrijven?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 11:14:20 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25727242
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:09 schreef plasticvlinder het volgende:
er zijn strenge richtlijnen voor zoiets op mensen getest mag worden, dus als het in de menselijke testfase terecht gekomen is dan is het al zo goed als veilig...
het moet alleen nog bevestigd worden
Dat is natuurlijk wel waar, al is niets risicoloos.
Er slippen altijd medicijnen doorheen die -achteraf- zeer ongewenste bijwerkingen blijken te hebben (het DES-hormoon bijvoorbeeld).
pi_25727633
Je moet daar zeker 18 voor zijn lijkt me?
pi_25727645
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:13 schreef jagermaster het volgende:

[..]

heb ze nooit gevonden een week voor 10.000... als je mij ff verteld waar dan ga ik ook ff cashen.
Ik noemde maar een bedrag

Wat is een normaal bedrag dan?
pi_25728074
erg afh van de tijd die je er door moet brengen. Lees maar eens een paar van die advertenties staat het wel in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 11:49:12 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25728117
Ik heb ook weleens overwogen mee te doen, maar ik haakte toch af toen ik hoorde hoe vaak er bloed moet owrden afgenomen. Ik haat prikken.
pi_25731215
hier staat nog wat meer info

linkje
ze streven er dus naar dat het niet gevaarlijker is dan deelnemen ah verkeer
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_25731285
Ik heb er zelfs al voor gebeld.. maar ik kwam niet in aanmerking. Onder gezond verstaan ze dat je geen enkel medicijn slikt, ook geen anticonceptie pil. Jammer kon wel mooi 775 euro verdienen door mee te doen..
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:44:27 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25731331
Als vrouw in de vruchtbare leeftijd kom je sowieso nauwelijks in aanmerking voor deelname aan onderzoek helaas..
pi_25731395
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 22:11 schreef yootje het volgende:
Ja.. wilde ik ook, maar het was een test voor een paar weken of maanden in Frankrijk ergens. Gaat een beetje moeilijk in mijn examenjaar. Was wel onschuldig. Iets met de zwaartekracht en ongesteldheid. Ze zouden je voeteneind van je bed dan iets meer omhoog doen. Ik weet nog wel dat je er heel veel geld mee kon verdienen.. 10.000 nogwattes. Maar ja, je was dan ook lang weg van huis. Als er nog eens zoiets komt ga ik het doen
pi_25731438
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:44 schreef Aventura het volgende:
Als vrouw in de vruchtbare leeftijd kom je sowieso nauwelijks in aanmerking voor deelname aan onderzoek helaas..
Jawel hoor.. was van 18-45, maar je moest gewoon geen enkel medicijn gebruiken Was voor middel tegen depressies en angststoornissen. Begrijp nog steeds niet echt waarom ze dat op "gezonde" mensen testen en niet op mensen die het hebben. Ik d8, koel.. misschien voel ik me wel stukken beter met die "nieuwe" medicijnen.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:18:24 #27
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_25732148
Jammer dat de zoekfunctie het niet doet, er waren al meer topics over
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 maart 2005 @ 14:22:57 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25733194
Hmm ik zal is kijken in het ziekenhuis.
pi_25733730
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:48 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Jawel hoor.. was van 18-45, maar je moest gewoon geen enkel medicijn gebruiken Was voor middel tegen depressies en angststoornissen. Begrijp nog steeds niet echt waarom ze dat op "gezonde" mensen testen en niet op mensen die het hebben. Ik d8, koel.. misschien voel ik me wel stukken beter met die "nieuwe" medicijnen.
dat poste ik dus al eerder : de werking wordt niet zozeer getest.. meer de dosering.. er wordt dus gekeken heo het middel wordt opgenomen en uitgescheiden bij verschillende doseringen en voor of na het eten...
pi_25736564
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:01 schreef versteegrob het volgende:
Hmm ik zal is kijken in het ziekenhuis.
He familie van rolf?
pi_25736588
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 15:25 schreef nikao het volgende:
dat poste ik dus al eerder : de werking wordt niet zozeer getest.. meer de dosering.. er wordt dus gekeken heo het middel wordt opgenomen en uitgescheiden bij verschillende doseringen en voor of na het eten...
Hmm.. en dat kan niet beter bij mensen die ook daadwerkelijk depressief zijn, omdat het bij de een erger is dan de ander ofzo?
pi_25737863
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 17:30 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Hmm.. en dat kan niet beter bij mensen die ook daadwerkelijk depressief zijn, omdat het bij de een erger is dan de ander ofzo?
nee..want ze willen gezonde mensen.. je krijgt ook een uitgebreide medische keuring vooraf..
heel af en toe zijn ze wel op zoek naar diabetici ofzo.. maar voor de meeste onderzoeken moet je juist kerngezond zijn (das truowens ook nog een bijkomend voordeel.. een gratische complete checkup van jezelf )
pi_25740492
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 18:27 schreef nikao het volgende:
nee..want ze willen gezonde mensen.. je krijgt ook een uitgebreide medische keuring vooraf..
heel af en toe zijn ze wel op zoek naar diabetici ofzo.. maar voor de meeste onderzoeken moet je juist kerngezond zijn (das truowens ook nog een bijkomend voordeel.. een gratische complete checkup van jezelf )
Weinig mensen die er dan wel doorheen komen
pi_25746147
ik heb afgelopen dinsdag mee gedaan aan een onderzoek.
quote:
Er zal dan gekeken worden naar de effecten van morfine en morfine-6-glucuronide (M6G). Morfine is een bekende pijnstiller, M6G is een natuurlijk gevormd produkt na afbraak van morfine in het lichaam. M6G is een niet geregistreerde (experimentele) pijnstiller waarmee inmiddels een goede, jarenlange ervaring is opgebouwd binnen ons onderzoek. Naast dit verschil duurt deze nieuwe studie 5 uur, en er zal geen bloed worden afgenomen. De vergoeding bedraagt evenals de afgesproken studie Euro 150,-. Ik heb nadere informatie bijgesloten.
met andere woorden ik heb dinsdag met een infus in mijn slagader en een normaal infus een paar uur lang op een bed gelegen helemaal aan het trippen op de morfine echt geweldig. 150 euro in de pocket. het enige nadeel is dat je 2 dagen geen alchol mag. ik vind het in iedergeval een aanrader dit soort onderzoeken en ga zeker vaker mee doen
eten!!!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 23:22:49 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25746378
Ik was een keer heel ver in het voorstadium van het onderzoek naar de (weet ik nu) NuVaring. (Dat is een hormonaal anticonceptiemiddel dat je vaginaal inbrengt). Maar de vrouw aan de telefoon legde het zo raar uit: dat je een ring moest inbrengen en dat die dan om je baarmoederhals kwam te liggen - tenminste, zo had ik het begrepen. Het leek me een enorm gedoe Ik heb toen vriendelijk doch beslist afgezegd.
Nu is het een middel wat ik best zelf eens uit zou kunnen gaan proberen.
pi_25746538
Er wordt in het topic gesproken over dat er geen testen op de werking is, maar zijn dit soort testen er ook juist niet om 2 groepen te hebben?
Om de werking van medicijnen op gezonde mensen, en op zieken te kunnen beoordelen? (als referentie groep zeg maar, of juist om te testen hoe giftig een stof is voor iemand die die ziekte niet heeft, er zijn medicijnen die je alleen mag innemen indien je echt ziek bent, die voor andere mensen zelfs dodelijk kunnen zijn)
pi_25746639
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:22 schreef Aventura het volgende:
Ik was een keer heel ver in het voorstadium van het onderzoek naar de (weet ik nu) NuVaring. (Dat is een hormonaal anticonceptiemiddel dat je vaginaal inbrengt). Maar de vrouw aan de telefoon legde het zo raar uit: dat je een ring moest inbrengen en dat die dan om je baarmoederhals kwam te liggen - tenminste, zo had ik het begrepen. Het leek me een enorm gedoe Ik heb toen vriendelijk doch beslist afgezegd.
Nu is het een middel wat ik best zelf eens uit zou kunnen gaan proberen.
Aan die test zou ik niet snel mee willen doen.
Blijkt dat die nuvaring toch niet te zijn wat die zegt, en zit je ongewild met een kind omdat je voor die test van je normale pil bent afgestapt

Of je wilt juist aan kinderen, en blijk jij net die ene met als bijwerkingen verstopte eileiders te zijn
pi_25746974
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 23:28 schreef frederik het volgende:
Er wordt in het topic gesproken over dat er geen testen op de werking is, maar zijn dit soort testen er ook juist niet om 2 groepen te hebben?
Om de werking van medicijnen op gezonde mensen, en op zieken te kunnen beoordelen? (als referentie groep zeg maar, of juist om te testen hoe giftig een stof is voor iemand die die ziekte niet heeft, er zijn medicijnen die je alleen mag innemen indien je echt ziek bent, die voor andere mensen zelfs dodelijk kunnen zijn)
klinische testen bestaan uit vele testen.
- Vaak beginnen ze meteen kleine groep om te kijken of het middel niet giftig is en zo.. (vaak worden ongeneeselijk zieke patienten gevraagd of ze hieraan mee willen werken, zo ook mijn oma enkele jaren geleden) Is het middel wel giftig, valt het middel meteen af.
- Daarna gaan ze kijken naar de bijwerkingen: krijgen gezonde patienten klachten, dit is met een iets grotere groep.
- Als volgende gaan ze de werkzaamheid onderzoeken, weer met een grotere groep
- En als allerlaatst doen ze onderzoek naar de juiste dosering (de fine tuning).. dat is met een hele grote groep: voor deze testen zoeken ze vaak via universiteiten en zo vrijwilligers of benaderen ze mensen met een kleine vergoeding. Dit zijn dus de testen die je tegen komt in de spits/metro etc etc. Je hebt het dan echt over duizenden mensen

Even voor de duidelijkheid, uiteindelik haalt slechts 5 procent van de medicijnen die aan de tests beginnen de laatste fase, de rest is in eerdere stappen al afgevallen. Enige twijfel, hoe klein ook, is einde van het nieuwe medicijn.

Als je nagaat hoe duur het ontwikkelen is, en hoe duur al die testen zijn, terwijl maar 1 op de 20 medicijnen op de markt komt, weet je meteen waarom medicijnen soms zo duur zijn!
pi_25810859
Een kennis van mij doet wel eens mee aan voedingsonderzoek van TNO. Dat levert ongeveer net zoveel geld op als medicijnenonderzoek, maar je hoeft er geen (potentieel) gevaarlijke dingen voor te slikken. Je krijgt dan bijv. voor een paar weken precies genoeg voedsel en dan kijken ze naar je verbranding ofzo. Misschien kan je dat proberen als je medicijnen te gevaarlijk vindt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 28 maart 2005 @ 19:04:19 #41
73290 Huttenkloas76
zeur maar ff door
pi_25812071
Heb eind vorig jaar meegedaan aan een onderzoek. Het ging hier om een medicijn dat de aanmaak van bloedplaatjes stimuleert. Moest voor een week in een centrum in Leiden verblijven. Het was erg relaxed en ik zat in een leuke groep. Een nadeel was dat je regelmatig geprikt werdt. Je kreeg een tapje in je arm omdat er voor het onderzoek geregeld bloed moest worden afgenomen. Dit was het enigste nadeel omdat je soms geprikt werdt door studenten geneeskunde en die zijn natuurlijk niet zo ervaren. Voor de rest heb ik geen enkele bijwerking ondervonden. Daarnaast wordt er veel gedaan om je verblijf aangenaam te maken. Het eten is prima geregeld. Er ligt genoeg qua chips, snoep, koek, fruit thee en frisdrank. En het avondeten wordt door een goede cateraar verzorgt. Het is aan te raden maar hou wel rekening met het type medicijn waar mee getest gaat worden. bij medicatie voor depressies of andere geesteziektes kan je nogal misselijk worden
Be yourself no mather what they say
pi_25828376
Klinkt heel positief maar hoeveel leverde het op/ Kijk dit klinkt heel super maar als het allemaal zo kort is schiet het niet echt op. Ik heb een beetje vastigheid nodig.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:42:01 #43
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_25829120
ik denk dat ik me ook ga aanmelden met 2 vrienden oid. Gewoon samen proberen te komen, en die dingen slikken beetje lopen gamen en niks doen, heerlijk toch? En zo gevaarlijk zou het wel niet zo zijn, de Nederlandse overheid kennende.

Maar ik heb me gewoon even aangemeld, misschien dat ik een week kan in de tulpvakantie heb ik ook weer aardig wat vakantiegeld opgespaard
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
  dinsdag 29 maart 2005 @ 19:38:16 #44
73290 Huttenkloas76
zeur maar ff door
pi_25837865
ik heb er toen iets minder als ¤1000 mee verdient. Kreeg daarnaast ook nog een hele goede reiskosten vergoeding. Hierbij moest heb ik ongeveer 5 dagen in het testcentrum verbleven en moest ik zeker een stuk of 5 keer terugkomen voor verder onderzoek. check anders

www. proefpersoon.nl

Bij dit bedrijf heb ik dus meegedaan aan een onderzoek.
Be yourself no mather what they say
  † In Memoriam † woensdag 30 maart 2005 @ 03:10:08 #45
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25848002
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 21:26 schreef versteegrob het volgende:
Binnenkort wil ik dit misschien gaan doen. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? En wat waren de bijwerkingen voor jullie? Het moet heel goed verdienen he?

Maar lijkt het niet erg op ratten die worden getest. Hoe zit het met de wet, mag dit zomaar??

De groeten
Alle info die je zoekt kun je vinden op de site van Pharma Bio Research ( http://www.pbr.nl/startflash.asp )
pi_25876850
Lag vandaag in mn mailbox van Pharma Bio Research

Zuidlaren, 31 maart 2005

Met spoed zijn wij op zoek naar enkele gezonde mannen voor een onderzoek dat op 13 april van start gaat. 13 Dagen in de kliniek en een ambulant bezoek. Vergoeding 1262 euro.

Heb je interesse? Meld je dan direct aan per telefoon (0800- 7427622) of e-mail. Vraag naar Inge, Marieke of Anneke. We kunnen dan direct een keuringsafspraak maken voor volgende week.
Lees hieronder meer informatie.

Onderzoeknaar een middel ter behandeling van HIV-1 infectie PBR-047821

Gezochte deelnemers
Gezonde mannelijke en vrouwelijke vrijwilligers tussen de 18 en 55 jaar oud. Vrouwen kunnen zich alleen opgeven als ze meer dan 2 jaar niet meer menstrueren, een baarmoederverwijdering hebben ondergaan of gesteriliseerd zijn.

Periode
Het onderzoek bestaat uit 1 periode waarbij u in totaal gedurende 13 dagen (12 nachten) in het onderzoekscentrum zult verblijven. Daarnaast brengt u op 2 dagen na de studie een kort bezoek aan het onderzoekscentrum.

Groep NL-3: 13 april 2005 – 25 april 2005
nakeuringen zijn op 29 april of 2 mei en tussen
24 - 27 mei.

Let op: dit zijn de data waarop de studie op dit moment gepland staat, echter deze kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.

Bijzonderheden
Zowel niet-rokers als lichte tot matige rokers mogen aan dit onderzoek deelnemen. Voordat u mag deelnemen, ondergaat u een uitgebreide medische keuring.

Vergoeding
¤ 1262,- (bruto) exclusief reiskosten van ¤ 0,18 per kilometer, ongeacht de wijze van vervoer.

Meer informatie?
Wil je meer lezen over deze of andere onderzoeken bij Pharma Bio-Research? klik dan hier om naar onze website te gaan. lees meer

Aanmelden?
Wil je je opgeven voor het onderzoek of wil je meer informatie? Klik om een reply te sturen of verzend een e-mail. Vermeld duidelijk je naam, geboortedatum en het onderzoek van jouw keuze in het mailbericht.
'The world is mine'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')