Hmm even denken hoor...denk in elk geval ook aan mijn usernaam... dat is wel een hint....quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:
TVP TVP
Dubbelepuntentopic!!!
Al genoemd zijn: Tom Jones, Iggy Pop, Peter Koelewijn en Richard Cheese.
Eindelijk 'ns aan mijn topic-open-verplichting voldaan, en nog een mooi getal ook!
Een hint is toch aan te raden hoor Peaceman, anders had DaisyDuke het al direct geroepen... zegt al genoeg over de moeilijkheidsgraad van de vraag dunkt me...
quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:16 schreef pyl het volgende:
Geweten, maar verdrongen...
Was het niet Jeff Buckley?
Nee, maar je komt dichterbij...quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Zal wel iemand zijn die in de sixties ook al zong dan?
Gokje Eric Burdon ??
Roger Daltrey? Paul McCartney?quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:19 schreef peaceman het volgende:
Oke nog een hint: hij zingt nog steeds...en heeft ooit in een soort project-band gezeten, waarvan er inmiddels 2 overleden zijn.
hahahahahaquote:
Zanger uit een ver verleden????quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
Moby?
Heel goed!!!quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Traveling Wilburys waarschijnlijk dan..Bob Dylan?
Deze vraag telt nog voor een enkel punt want gestart in het vorige topicquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:35 schreef peaceman het volgende:
Nou deze vraag is zijn dubbele punten ook wel waard geloof ik.... niemand enig idee?
Geen idee hoe je dat vet maakt, maar +1 newbiedoobiedooquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[kuch] Ik ben al blij met 1 punt, hoor[/kuch]
Hmm hulpmiddelen mogen toch niet?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:05 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Een opsomvraagje terug:
Noem 12 bands/acts/projecten etc. met in de naam het woord 'bass' of 'beat'
Tip: pak je oude house cd-tjes erbij als je die hebt![]()
Eigen cd-collectie mag wel (zie OP)quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmm hulpmiddelen mogen toch niet?
Ik blijf dat een rare regel vinden. Doe het zelf dan ook zo min mogelijk. Alleen als het me helpt om dichter bij het antwoord te komen. Maar bij een vraag als deze beslist niet. Dat is me te min.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:08 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Eigen cd-collectie mag wel (zie OP)
The Beat = The English Beatquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:12 schreef DaisyDuke het volgende:
Bomb the Bass
Beat Farmers
The Beat
Beat Happening
Culture Beat
Beats International
Bronski Beat
Mary beats Jane
English Beat
B.A.S.S.
Meat Beat Manifesto
Ja hoor prima!quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
...
OK, zo had ik het nog niet bekeken. Die noemden wij hier trouwens Paul Collins' Beat, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ze heten the english beat, omdat er ook een amerikaanse The beat was..die heeft dus ook bestaan
Is fout gespeld, moet dcBasehead zijn...quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
dc Basshead ken ik niet, maar die zal ook wel kloppen.
idd...gelukkig had ik een reservequote:Op donderdag 24 maart 2005 22:20 schreef GLO het volgende:
[..]
Is fout gespeld, moet dcBasehead zijn...
De naam werd ook vaak afgekort.quote:Taking their name from an NME feature on the group Jamie Wednesday (later known as Carter the Unstoppable Sex Machine), the archetypal grebo bandformed in Stourbridge, England in 1986.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dead kennedys
Maar de captain is right!quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Bauer ??
met dat UZI-achtige ding erop...quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:02 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Jonathan Davis?
Dit is niet Keane?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:34 schreef bukgeit het volgende:
Starsailor, Coldplay, Keane en (nieuwste sensatie) :
...................
bigshadow +2quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:41 schreef bigshadow het volgende:
thirteen senses misschien? De No-risk plaat momenteel
quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:48 schreef bukgeit het volgende:
Oei, heb je geen grotere foto?
Nee, maar de voornaam komt akeling in de buurtquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:07 schreef Ascaroth het volgende:
Anja Garbadinges?
Ja dus, google geeft deze matches bij afbeeldingen dus ik ga er maar vanuit dat het kloptquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:08 schreef bukgeit het volgende:
Is dit Ane Brun? Op het bovenste plaatje lijkt ze erop, op het onderste niet.
Ik vind het een mooi albumquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:11 schreef bukgeit het volgende:
Dat album wel eens gehoord, maar ik vond er niet veel aan.
Pvda leiders luisteren voornamelijkquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:18 schreef bukgeit het volgende:
Naar welke muziek luistert Wouter Bos? Ik wil vijf namen horen.
En dan ook zeker wel U2 en The beatles?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:24 schreef bukgeit het volgende:
Wouter kiest Coldplay en Radiohead en Prince erbij.
of pearl jam en remquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:24 schreef bukgeit het volgende:
Wouter kiest Coldplay en Radiohead en Prince erbij.
Kunnen we daar over stemmen/kiezen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:33 schreef bukgeit het volgende:
Zie ik hier een vervolgvraag aankomen?
********************************************************************************quote:*interpol
*air
*live
*eels
*toto
*pavement
*oasis
*cast
*mercury rev
*incubus
*cornershop
*arid
*fun lovin criminals
*tonic
*supergrass
*blur
*no doubt
*counting crows
*obituary
*verve
*waltari
*asrai
*soulfly
*yazoo
*zea
*portishead
*animals
*ween
*afi
*faint
*moloko
*monza
*bzn
*zzz
*abba
*mum
*laibach
*carcass
*lard
*rush
*byrds
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:50 schreef GLO het volgende:
Paul Young?
Ben al een end op weg. Trustenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:59 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Iedereen succes met de PrePaasPuzzel gewenst!
Reken ik goed. De Veronica Top 40 eigenlijk, maar goed.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 02:04 schreef bigshadow het volgende:
De nieuwe top 40?
Wel dusquote:Op vrijdag 25 maart 2005 02:06 schreef bigshadow het volgende:
oplossing paaspuzzelniet jullie puzzelplezier vergalt hoop ik
Zitten puzzelen zeker.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 02:14 schreef bukgeit het volgende:
Kut, en ook de Grace-vraag gemist.
André Hazes?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 02:48 schreef bukgeit het volgende:
Het Amsterdamse Bevrijdingsfestival staat dit jaar in het teken van een persoon. Wie?
quote:Biography
Althoughhas played with some of rock's biggest names over the years (Frank Zappa, David Bowie, the Talking Heads, King Crimson, etc.), he remains one of the most underrated and woefully overlooked guitarists of recent times. Like all great guitarists,
has his own recognizable style/sound (one that admittedly tends to be quirky and off-the-wall at times), and is an incredibly versatile player, as he's always found a way to make his signature style fit into a wide variety of musical genres: hard rock, funk, new wave, experimental, Beatlesque pop, and more. Born
on December 23, 1949, in Covington, KY,
's first instrument of interest was the drums, as he soon kept the backbeat in his high school's marching band. But not long after his discovery of the Beatles,
picked up the guitar, teaching himself how to play and to write original songs.
Wow..had jij je pubertijd in de mid-nineties?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:09 schreef iggy_in_the_house het volgende:
laat me raden
e-rotic, 20 fingers, outhere brothers?
Topprestatie, zonder ironiequote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:09 schreef iggy_in_the_house het volgende:
laat me raden
e-rotic, 20 fingers, outhere brothers?
nog 4 van de 6quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:58 schreef bukgeit het volgende:
ABBA - Dancing Queen ------> 1
Tavares - Heaven Must Be Missing An Angel -----> 2
BZN - Mon Amour -----> 4
Queen - Bohemian Rhapsody ------> 9
Boney M - Ma Baker
Boney M - Daddy Cool -----> 12
Pussycat - Mississippi
Roger Clover - Love Is All
Nazareth - Love Hurts ----> 3
Bryan Ferry - Let's Stick Together
dit is 7quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:26 schreef bukgeit het volgende:
Peter Frampton - Show Me The Way
Ja, die zomer herinner ik me nog wel. Maar qua muziek vooral van elpees. Fly Like An Eagle van de Steve Miller Band bijvoorbeeld, de perfecte langewarmezomerplaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dit is 7
1976 had een lange warme zomer, met lome hits
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:49 schreef GLO het volgende:
Ja, die zomer herinner ik me nog wel. Maar qua muziek vooral van elpees. Fly Like An Eagle van de Steve Miller Band bijvoorbeeld, de perfecte langewarmezomerplaat.
55, kwam in november in de hitparade.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:42 schreef bukgeit het volgende:
Op welke plaats staat Mississippi eigenlijk?
dit maakt de 10 vol:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:43 schreef pyl het volgende:
8: Arms of Mary, van The Sutherland Brothers and Quiver?![]()
Mij hoor je niet klagen, maar wat is nummer 5 dan?quote:
Hoezo Iggy?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Jozef is goed...
opgezocht, zie:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:38 schreef pyl het volgende:
[..]
Hoezo Iggy?
Ik wil gewoon het woord dat in de aria wordt gebezigd.....
Mmmm.....Ik zocht gewoon naar 'ich'....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
opgezocht, zie:
http://www.katholieknederland.nl/synccp/awmdk/index.php?p=index&sub=weblog&u=vicky&o=5
maar als jij de precieze persoon zoekt heb ik niks gezegd...
En ik maar denken dat je de tekstschrijver bedoeldequote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Mmmm.....Ik zocht gewoon naar 'ich'....
En die mevrouw die je aanhaalt heeft het m.i. ook niet helemaal begrepen. Ik meende tenminste dat het 'ich' waarnaar ik zocht stond voor 'wij allen, de mensen", althans in het achttiende-eeuwse Duits en in de toenmalige theologie.
Ik stel wel een gemakkelijke nieuwe vraag:
[afbeelding]
Da's goed, natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:51 schreef bukgeit het volgende:
The Jesus And Mary Chain
Dat kloptquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:43 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Adrian Belew lijkt me?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:45 schreef bigshadow het volgende:
Mu - Out of breach (met de single Paris Hilton)
Sorry Method, maar het album werd nadrukkelijk gevraagdquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:19 schreef Grobbel het volgende:
En het album is dan Us.
Stel maar een nieuwe vraag hoorquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:56 schreef Z het volgende:
Ah, dat zijn dan makkelijke punten, of zal ik een nieuwe vraag stellen? En idd een mooie plaat.
In elk geval: Jannes van der Wal door De Boegies.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:55 schreef bukgeit het volgende:
Ik moet zo weg, dus ik stel 'm alvast:
Noem twee beroemde denksporters die zijn bezongen en door wie dat gebeurde.
Arular?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:11 schreef Grobbel het volgende:
En die gelekte M.I.A.-plaat draai ik al maanden, echt geweldig.
Ojaquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:09 schreef belsen het volgende:
[..]
In elk geval: Jannes van der Wal door De Boegies.
Denk eerder aan een dancehall-diva op redelijk originele en dansbare beats, al vermoed ik dat zo'n omschrijving je niet echt zal aanspreken, afgaande op je smaak overall.quote:
En Niet Uit Het Raam zingt in Mooi banaan:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:09 schreef belsen het volgende:
[..]
In elk geval: Jannes van der Wal door De Boegies.
En ook nog eens:quote:Ik heb Timman leren schaken,
ik kan op mijn handen staan,
een imitator imiteren
Peter: en ik kan mooi banaan.
quote:Allen: Ik heb Karpov leren dammen,
ik heb een absoluut gehoor.
Zing Vader Jacob in mijn eentje
als een canon in een koor.
quote:Emerging during the latter half of the '90s, the enormously prolificwas one of the leaders of the conscious dancehall movement. Along with Buju Banton and Capleton, he helped lead dancehall back to the musical and spiritual influence of roots reggae, favoring organic productions and heavily Rastafarian subject matter. A member of the militant Bobo Ashanti sect, he sometimes courted controversy with his strict adherence to their views, particularly his aggressive condemnations of homosexuals and white Western oppressors. Yet overall, his music was generally positive, advocating faith, compassion for poor black youth, and respect for women. He remained something of an enigma to the public at large, rarely granting interviews and keeping his concert appearances to a minimum. Nonetheless, he still ranked as arguably the most popular conscious reggae artist of his time, thanks to a normally high standard of quality control -- all the more impressive given the frequency with which he recorded. A versatile singjay-style vocalist with a gruff, gravelly tone, he was capable of both rapid-fire chatting and powerful, melodic singing, and his best backing riddims were among the strongest in contemporary dancehall.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:44 schreef GLO het volgende:
Shaggy?
Juist!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:00 schreef GLO het volgende:
Alleen die gast links komt me bekend voor. Kopna Kopna?
morge, sackquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Jippie, bijna een heel 2 punten topic gemist
De foto dateert uit 1971.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:19 schreef lubje25 het volgende:
hintje misschien? ik zie het niet zo in ieder geval
Hiquote:
quote:
Zo mag ik het horenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:32 schreef bukgeit het volgende:
CCC Inc.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 02:06 schreef bigshadow het volgende:
oplossing paaspuzzelniet jullie puzzelplezier vergalt hoop ik
Foutains of wayne
way out west
Btw, spelfout met de verve
Yep. En Joost Belinfante helemaal links. Tweede van links Huib Schreurs, later directeur van Paradiso, nu van De Groene Amsterdammer. En derde van rechts Jaap van Beusekom, nu directeur van het Nationaal Pop Instituut.quote:
Doe maar. Ik ga zo toch ook etenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:41 schreef bukgeit het volgende:
Ook nu moet ik weer weg. Wat zal ik doen: vraag achterlaten of niet?
Inderdaad, heel wat latere kopstukken bij elkaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:42 schreef GLO het volgende:
[..]
Yep. En Joost Belinfante helemaal links. Tweede van links Huib Schreurs, later directeur van Paradiso, nu van De Groene Amsterdammer. En derde van rechts Jaap van Beusekom, nu directeur van het Nationaal Pop Instituut.
Maar daarom kun je 't nog wel kennenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ver voor mijn tijd, toen kenden m'n ouders elkaar nog niet eens......nog lang niet zelfs
quote:
haha, makkelijk is ie niet. Hij bleef niet voor niets open. Maar misschien of moet ik zeggen waarschijnlijk weet GLO het welquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:47 schreef bukgeit het volgende:
Ik had nog een vraag openstaan:
Belsen wist er al 1 te noemen: Jannes van der Wal door De Boegies.
Succes!
Ja, die van De Boegies. Maar die andere?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:50 schreef lubje25 het volgende:
[..]
haha, makkelijk is ie niet. Hij bleef niet voor niets open. Maar misschien of moet ik zeggen waarschijnlijk weet GLO het wel![]()
Die andere die door belsen was genoemd eerder op deze pagina telt niet? (was Mooi Banaan van Niet Uit Het Raam)quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:47 schreef bukgeit het volgende:
Ik had nog een vraag openstaan:
Belsen wist er al 1 te noemen: Jannes van der Wal door De Boegies.
Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |