abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:18:49 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25710958
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:16 schreef Sidekick het volgende:
De Hond heeft gepeild dat 28% van de D66-kiezers wil dat D66 uit het kabinet stapt. Jaja, peiling, De Hond...
Da's bitter weinig.

Nouja, zoals een volk de regering krijgt die het verdient, zal een partijaanhang ook wel z'n verdiende partij krijgen. Een partij van angsthazen zonder ballen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25711462
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's bitter weinig.

Nouja, zoals een volk de regering krijgt die het verdient, zal een partijaanhang ook wel z'n verdiende partij krijgen. Een partij van angsthazen zonder ballen.
Bullshit. Wat bereikt D66 nu concreet met een val van het kabinet? Helemaal niks. Ik hoop dat ze nu focussen op onderwijs en die Rutte zn ballen omdraaien. Ik vind juist opstappen als je je zin niet krijgt kinderachtig en geen ruggegraat.

D66 is geen one-issue partij, er is meer dat speelt in Nederland!
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:55:19 #228
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25711956
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:37 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

Bullshit. Wat bereikt D66 nu concreet met een val van het kabinet? Helemaal niks. Ik hoop dat ze nu focussen op onderwijs en die Rutte zn ballen omdraaien. Ik vind juist opstappen als je je zin niet krijgt kinderachtig en geen ruggegraat.

D66 is geen one-issue partij, er is meer dat speelt in Nederland!
Kijk daar heb je het al. Zeker een D'66-stemmer?

Op zich is elke keer opstappen als je je zin niet krijgt inderdaad kinderachtig en ruggegraatloos. Maar we hebben hier niet te maken met kleine kinderen, en D'66 laat zich al tientallen jaren de kaas van het brood eten. Wat alleen maar heeft geleid tot een gestaag slinkende aanhang. En dan wordt het toch echt tijd om eens een daad te stellen.

Door elke keer mee te gaan in het gekonkel van de grote partijen bereik je uiteindelijk helemaal niks (dat bleek eergisteravond maar weer). En wordt je een soort schoothondje: 'geef poot en houd je waffel!' 'Woef'

Persoonlijk was en ben ik van mening dat ze al nooit in dit kabinet hadden moeten stappen, magoed.
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:55:38 #229
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25711963
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:16 schreef Sidekick het volgende:
De Hond heeft gepeild dat 28% van de D66-kiezers wil dat D66 uit het kabinet stapt. Jaja, peiling, De Hond...
Wat is dat toch voor een zinloze bezigheid en wie zijn überhaupt de debielen die daar waarde aan hechten, aan die peilingen?
pi_25712136
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kijk daar heb je het al. Zeker een D'66-stemmer?

Op zich is elke keer opstappen als je je zin niet krijgt inderdaad kinderachtig en ruggegraatloos. Maar we hebben hier niet te maken met kleine kinderen, en D'66 laat zich al tientallen jaren de kaas van het brood eten. Wat alleen maar heeft geleid tot een gestaag slinkende aanhang. En dan wordt het toch echt tijd om eens een daad te stellen.

Door elke keer mee te gaan in het gekonkel van de grote partijen bereik je uiteindelijk helemaal niks (dat bleek eergisteravond maar weer). En wordt je een soort schoothondje: 'geef poot en houd je waffel!' 'Woef'

Persoonlijk was en ben ik van mening dat ze al nooit in dit kabinet hadden moeten stappen, magoed.
Ik ben persoonlijk ook zeker tegen deelname aan dit kabint (maar ben dan ook een linkse liberaal ), maar ik zie het opstappen niet als het stellen van 'een daad', eerder als vluchten voor verantwoordelijkheid. Zeker in tijden als deze lijkt het me beter dat D66 in de coalitie blijft (alles behalve wilders-vvd-lpf kabinet...)

Ik denk dat D66 juist nú een daad moet stellen ín de regering:
Dus: Onderwijs!
Dus: Zorg!
Dus: Minder bureaucratie!
pi_25712217
Jozias van Aartsen blijft als een idioot vol houden dat alleen de PvdA ervoor heeft gezorgd dat Thom is ogpestapt. Terwijl de kranten vanochtend kopten dat de VVD ervoor heeft gezorgd.

Pfff..... gaat allemaal wat te snel voor hem.
pi_25712316
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 17:55 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat is dat toch voor een zinloze bezigheid en wie zijn überhaupt de debielen die daar waarde aan hechten, aan die peilingen?
De SBS kijkers
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:11:24 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25712356
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:02 schreef dewitteparel het volgende:
Ik ben bersoonlijk ook zeker deelname aan dit kabint (maar ben dan ook een linkse liberaal ), maar ik zie het opstappen niet als het stellen van 'een daad', eerder als vluchten voor verantwoordelijkheid.
Als er één ding is waar je D'66 niet van kunt beschuldigen, ook niet als die partij het huidige kabinet doet vallen, dan is het wel dat ze zou vluchten voor haar verantwoordelijkheden. Dat krediet hebben ze sowieso al, dit is hèt moment om dat krediet eens (deels) in te lossen.
quote:
Zeker in tijden als deze lijkt het me beter dat D66 in de coalitie blijft (alles behalve wilders-vvd-lpf kabinet...)
Het is nooit een goede tijd voor de val van een kabinet. En bovendien wordt het waarschijnlijk een PvdA-+-kabinet, dus waar maak je je druk om.
quote:
Ik denk dat D66 juist nú een daad moet stellen ín de regering:
Dus: Onderwijs!
Dus: Zorg!
Dus: Minder bureaucratie!
Dat kan ook, en dat had men sowieso moeten doen natuurlijk, ook zonder dit debacle. Maar dat zie ik echt niet allemaal gebeuren in de tijd die dit kabinet nog rest. Men had alles ingezet op die gekozen burgemeester.
pi_25712467
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het is nooit een goede tijd voor de val van een kabinet. En bovendien wordt het waarschijnlijk een PvdA-+-kabinet, dus waar maak je je druk om.
[..]
Hmm, ik vrees toch voor een neoconservatieve dwaling van het volk. De PvdA maakt zich ook niet veel populairder door op dergelijke wijze tegen te stemmen... De lachende derde blijft in mijn ogen Geertje Wilders... (Zo kan zelfs de SGP in het kabinet komen..)
quote:
Dat kan ook, en dat had men sowieso moeten doen natuurlijk, ook zonder dit debacle. Maar dat zie ik echt niet allemaal gebeuren in de tijd die dit kabinet nog rest. Men had alles ingezet op die gekozen burgemeester.
Volkomen mee eens. Vooraf zijn de prioriteiten verkeerd gesteld. Alhoewel op de ALV waar ingestemd werd met deelname aan dit kabinet, beloofd is dat er geen concessies gedaan zouden worden op het gebied van onderwijs/zorg... (Heb ik gehoord van een aanwezige )

NB: Gelukkig quote je mijn reactie met typefouten
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:31:52 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25712795
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:16 schreef dewitteparel het volgende:
Hmm, ik vrees toch voor een neoconservatieve dwaling van het volk. De PvdA maakt zich ook niet veel populairder door op dergelijke wijze tegen te stemmen... De lachende derde blijft in mijn ogen Geertje Wilders... (Zo kan zelfs de SGP in het kabinet komen..)
Neejoh, dat valt best mee. Het gekozen burgemeesterschap is amper een issue bij 'het volk'. Dat leeft alleen een beetje in de grote steden, omdat sommigen balen van mensen als Cohen. De PvdA zou er zelfs nog sterker uit kunnen komen als de regeringspartijen het niet handig spelen.

Afijn, het blijft toch koffiedik kijken. Maar vrijwel iedereen, ook de Fortuynisten, vindt die Wilders maar een engerd.
quote:
NB: Gelukkig quote je mijn reactie met typefouten
Typefouten

Oh ik zie ze al. Daar stoor ik me niet aan, ik ben niet zo'n vervelende taalpurist.
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:36:33 #236
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25712920
quote:

[..]

Nog een peiling van de Hond dan, omdat het je zo bezig houdt.
quote:
'Nederland wil nieuwe verkiezingen'

Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: donderdag 24 maart 2005 @ 18:06

De Nederlandse kiezer wil nieuwe verkiezingen. Dat blijkt althans uit een onderzoek van opiniepeiler Maurice de Hond. Zijn bureau Peil.nl verrichtte het onderzoek naar aanleiding van het opstappen van minister Thom de Graaf van Bestuurlijke Vernieuwing. Tweederde van de Nederlanders is van mening dat de rest van het kabinet de D66-bewindspersoon moet volgen.

Alleen bij de VVD is een duidelijke meerderheid tegen het uitschrijven van nieuwe parlementsverkiezingen, namelijk 61 procent. Bij kiezers met een CDA-voorkeur is de verhouding 50/50. Bij de overige kiezers is een grote meerderheid voor een nieuwe gang naar de stembus. Het onderzoek werd gehouden onder zevenhonderd respondenten.

Uit de peiling blijkt dat de gebeurtenissen van de afgelopen week de negatieve gevoelens over politiek en politici hebben versterkt. Zes op de tien Nederlanders maakt zich absoluut niet druk over het niet doorgaan van de gekozen burgemeester, een vrijwel evengroot aantal stelt dat met de bestaande politieke partijen geen echte bestuurlijke vernieuwing mogelijk is. De helft van de respondenten twijfelt aan het nut van D66. Ook de PvdA en haar voorman Wouter Bos krijgen er van langs. 57 procent vindt dat de sociaal-democraten in feite een conservatieve partij zijn, 54 procent is het eens met de stelling dat Bos niet heeft laten zien dat hij een sterke leider is.

'Nederland wil nieuwe verkiezingen'
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:41:10 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25713029
'Nederland wil nieuwe verkiezingen' (en dat is begrijpelijk), maar heeft volgens mij geen enkel idee waarop te stemmen. Men smacht naar een vernieuwende figuur als Fortuyn, maar die is dood. Je zou er bijna melancholisch van worden .
pi_25713189
volgensmij kunnen we de democratie beter afschaffen
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:51:44 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25713285
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:47 schreef MrBadGuy het volgende:
volgensmij kunnen we de democratie beter afschaffen
Zou die bestuurlijke vernieuwing wel door de Eerste Kamer komen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 24 maart 2005 @ 18:55:25 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25713385
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zou die bestuurlijke vernieuwing wel door de Eerste Kamer komen?
De PvdA heeft er veel bij te winnen, dus wie weet.
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 19:02:03 #241
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25713529
Typisch Nederlands: Welke crisis er ook is, maar ze gaan eerst met Paas-reces.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25713624
Ze zijn bijna meer op reces dan in de Kamer
pi_25713737
quote:

[..]

Misschien omdat ze vaak een richting aangeven en een kern van waarheid blijken te bevatten?
pi_25713790
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien omdat ze vaak een richting aangeven en een kern van waarheid blijken te bevatten?
*kuch* Het gaat over Maurice de Hond *kuch*
pi_25714010
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 19:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

*kuch* Het gaat over Maurice de Hond *kuch*
Ja en?
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 19:24:36 #246
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25714052
Er zijn ook mensen die in horoscopen geloven.

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25714054
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Men smacht naar een vernieuwende figuur als Fortuyn,
Is dat zo? Waar leid je dat dan precies uit af?
pi_25714098
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en?
Maurice is niet echt de beste peiler, om het even zacht uit te drukken.

Maar back on topic: het kabinet blijft gewoon uitzitten tot 2007
pi_25714163
D66 heeft geen ruggegraat dus het kabinet blijft zitten hoe spijtig dat ook is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25714173
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 19:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar back on topic: het kabinet blijft gewoon uitzitten tot 2007
Het zou goed kunnen. Dittrich voorspelt nu al een week onderhandelen en wellicht herhaalt de geschiedenis zich en laat hij zich opnieuw paaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')