quote:
Op zondag 10 april 2005 00:24 schreef Cruoninga het volgende: Maar goed, over de wedstrijd zelf. Die schijnt met name in Brabant nogal beladen te zijn. In Groningen leeft het ook wel iets meer dan de gemiddelde wedstrijd, maar niet zoveel als in Den Bosch heb ik het idee. Waar komt dit eigenlijk precies vandaan?
en je geeft het antwoord zelf al;
quote:
Zover ik het weet begon de vete in de nacompetitie van 1998, toen het flink mis ging in de Oosterparkwijk.
Vervolgens mochten jullie niet komen in de terugwedstrijd van de NC maar de eerstvolgende wedstrijd tegen elkaar het seizoen erop in Den Bosch liep het weer uit de hand,nou ja,zie het maar als wraakactie,toen is er in de rust een korte maar hevige confrontatie geweest achter de tribune met een zwaargewonde FCG supporter als gevolg.
Daarna heb je nog het Veendam incident gehad,dat is de reden waarom ik het niet zo op jullie heb maar ik denk dat het beeld dat je hebt een beetje verkeerd is.
Over het algemeen wordt FCDH wel als vijand nummer 1 beschouwd,dit gaat weer niet op voor mij,en zijn er maar weinig mensen die FCG als nummer 1 hebben.