Hij is een stijve hark, zet daar zo'n lief meisje als Halsema voor en dan ja...quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:51 schreef komrad het volgende:
ik moet van aartsen helemaal niet, hij op zich is al een reden om niet voor de VVD te stemmen.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:51 schreef komrad het volgende:
ik moet van aartsen helemaal niet, hij op zich is al een reden om niet voor de VVD te stemmen.
heb je hier ook een bron hiervan? iig Bos heeft naar het schijnt druk gebeld met de PvdA-leden vd Eerste Kamer om juist voor de wijziging te stemmen:quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:18 schreef more het volgende:
[..]
Zoals elke politicus!
Bijna al de PvdA burgermeesters in den landen, waren tegen een gekozen burgermeester, want die vinden natuurlijk nooit meer een echte baan. En die hebben dus massaal gebeld met de leden van de PvdA eerste kamer fractie.
"ONS KENT ONS"
http://www.nos.nl/nieuws/(...)erterugvaneutop.htmlquote:...
Volgens fractieleider Noten van de PvdA in de senaat heeft Bos zware druk uitgeoefend - onder meer via telefoontjes en sms'jes tijdens het debat - op zijn partijgenoten in de Eerste Kamer om toch akkoord te gaan met de grondwetswijziging. "Bos betaalt straks de prijs voor onze tegenstem", voorspelde Noten.
Volgens hem hebben ze goed naar de argumenten van de PvdA-leider geluisterd, maar uiteindelijk hun eigen afweging gemaakt. "Anders kun je de Eerste Kamer net zo goed afschaffen."
...
Nee, hij kreeg de kinderachtige tafelklappertjes van de kamer over zich heen. Objectief blijven, spuit11.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:50 schreef SCH het volgende:
Van Aartsen speelde op een oneigenlijke professionele manier op de man, op de vrouw in dit geval, door te zeggen dat "we dit gewend zijn van deze mevrouw". En nog een paar van die sneren in de persoonlijke sfeer, hij kreeg de hoon van de kamer over zich.
Ik heb het niet gevolgd, maar wat was er aan de hand, dan?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:20 schreef SCH het volgende:
- Van Aartsen moet zijn excuus aanbieden aan Halsema. Niet eerder vertoond asociaal gedrag in de Kamer. Weisglas had moeten ingrijpen.
Vertel me dan eens wat mijn politieke voorkeur isquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Alsof jij sowieso ooit op de VVD zou stemmen.
Zie hierboven.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb het niet gevolgd, maar wat was er aan de hand, dan?
V.
Toch leuk, de PvdA zet de voet dwars en de VVD krijgt de schuld. Als de PvdA in de Eerste Kamer gewoon had gestemd volgens hun overtuiging ipv. op een opportunistische manier tegen hun eigen mening te stemmen was er nu niets aan de hand geweest.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:57 schreef Monidique het volgende:
Van Aartsen is gewoon een slechte verliezer en wederom is het de VVD die een kabinet Balkenende verpest. Bij het CDA zullen ze toch ondertussen wel gaan nadenken of het voordelig genoeg is met de VVD te regeren.
quote:Ik vond de uitspraken van Wallage hierover buitengewoon tendentieus. Bolkestein had er een puntje aan kunnen zuigen. De PVDA moet zich afvragen of ze zo iemand nog wel als burgemeester wil hebben.
http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=nieuws.details&kolumn_id=5632quote:Fractieleider Halsema noemt het "treurigmakend zoals Remkes blijk geeft van falend crisismanagement en politiek amateurisme". Volgens haar zoekt Remkes "steun via de media omdat hij in het kabinet een conflict heeft". Halsema noemt dat "een zwaktebod".
De Graaf heeft duidelijk gemaakt dat na het verzet van de gehele Eerste Kamer, behalve de drie regeringspartijen, tegen het huidige voorstel voor de direct gekozen burgemeester, hij niet wilde opstappen. Echter, de VVD wilde niet meewerken om D66 een ander absurd zogenaamd democratisch stokpaardje te gunnen en toen pas, ná het besluit van de VVD, was het voor De Graaf duidelijk en stapte hij op.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:02 schreef Jalu het volgende:
[..]
Toch leuk, de PvdA zet de voet dwars en de VVD krijgt de schuld
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1111558433149.htmlquote:D66'ers gaan tekeer tegen 'dat tuig' van de PvdA
Van onze verslaggever Raoul du Pré
DEN HAAG - 'Eens een rat, altijd een rat', zegt minister Brinkhorst over de opstelling van de PvdA in de senaat. De D66'ers zijn na het verloren burgemeestersdebat ontstoken in een collectieve tirade tegen 'de kampioen van het regentendom'.
Tussen de PvdA en D66 komt het voorlopig niet meer goed. Bert Bakker, oude rot in de Tweede Kamer en vertrouweling van Thom de Graaf, loopt dinsdagochtend alweer vroeg door het parlementsgebouw. Hij heeft de hele tijd dat ene zinnetje uit De Internationale in zijn hoofd, vertelt hij: Sterft, gij oude vormen en gedachten. Bakker: 'Hoe ver is de PvdA van haar oorsprong afgedwaald?'
De haat-liefdeverhouding tussen de progressieve broederpartijen PvdA en D66 kent een geschiedenis van decennia, maar raakte niet eerder zo bekoeld als na de Nacht van Van Thijn. Thom de Graaf is dinsdagavond laat zelf de eerste die de aanval opent.
Heel even zit hij in de Eerste Kamer stil voor zich uit te staren, de lippen stijf op mekaar. Dat is vlak nadat PvdA-senator Ed van Thijn het vernietigende oordeel heeft geveld over de gekozen burgemeester.
Dan staat De Graaf op om via de eerste de beste microfoon die hem wordt toegestoken zijn teleurstelling om te zetten in een spervuur van bittere woede richting de sociaal-democraten: 'De PvdA is de kampioen van het regentendom!'
Het is het startsein voor een collectieve tirade waaraan de rest van de nacht en volgende dag geen einde meer komt. 'De partij van de achteruitgang is niet meer te volgen', zegt D66-senator Eddy Schuyer. 'Een onbegrijpelijk en ongeloofwaardig optreden van de PvdA', briest partijleider Boris Dittrich.
Kamerlid Lousewies van der Laan: 'Nou zien we weer wat de PvdA eigenlijk is: een oude regentenpartij die erop uit is gevestigde belangen te verdedigen.' Verderop in de gang bij de fractiekamer vinden twee partijmedewerkers elkaar in hun verontwaardiging: 'Schoften, dat zijn het.'
De toorn treft niet alleen de senaatsfractie van Ed van Thijn en Han Noten. Ook partijleider Wouter Bos komt er in de ogen van D66 niet zomaar mee weg. Kamerlid Boris van der Ham: 'De teleurstelling van Wouter Bos was geloofwaardig geweest als hij had gezegd: dat daar, die oude mannen aan de overkant, dat is de oude PvdA en daar wil ik niks mee te maken hebben. Maar dat durft Bos dus niet.'
Zoals zo vaak in crisissituaties, blijken politici te beschikken over een feilloos geheugen. Van der Ham bijvoorbeeld herinnert zich opeens weer als de dag van gisteren waarom hij in de politiek is gegaan. 'Vanwege de strijd tegen dat soort tuig daar.' Hij wijst naar het gebouw van de Eerste Kamer. 'Toen ik 15 was, zat er bij ons in Nieuwkoop een stelletje PvdA-regenten in het gemeentebestuur. Die symboliseerden alles wat er mis was met de politiek. Dáárom, om daarmee af te rekenen, ben ik in de politiek gegaan. Daar moet ik vandaag steeds aan denken.'
De gedachten van Laurens Jan Brinkhorst, de minister van Economische Zaken, gaan nog veel verder terug. Hij herinnert zich het jaar 1974. Toen koerste D66 aan op vergaande samenwerking met de toenmalige mede-progressieven van de PvdA en de PPR. Het leek veelbelovend, totdat de PvdA van, jawel, Ed van Thijn, de prille samenwerking de nek omdraaide. 'Zo zie je maar', zegt Brinkhorst, 'eens een rat, altijd een rat. Van Thijn heeft D66 altijd dwars willen zitten. Deze actie hier vanavond is niets minder dan moord met voorbedachten rade.'
Naast Van Boxtelquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:15 schreef HarigeKerel het volgende:
Zonde, hij was mijn favoriete poedel!![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:14 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1111558433149.html
Ondanks de pogingen van de oppositie de coalitiegenoten de schuld in de schoenen te schuiven weet D'66 als geen ander wie de echte schuldigen zijn.
Ehmm, het is D66, niet D'66. Waarom moeite doen om die enkele aanhalingsteken op te gaan zoeken, als het fout is?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:14 schreef nikk het volgende:
[snip]weet D'66 als [snap]
Als van Aarsten onterecht excuses moet maken, dan zou D66 dat ook moeten doen? Ik zie geen enkel verwijt van de fractie. Enkel het 'het zijn schoften' gaat een beetje ver, maar dies niet van de fractie afkomstigquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:24 schreef POLL het volgende:
[..]
Als Van Aartsen zijn excuses moet aanbieden dan moet de D66 fractie dat ook! Ik lees zo al vijf opmerkingen die veel verder gaan dan "u ziet spoken".
'Eens een rat, altijd een rat' vind ik, als ik eerlijk ben, voor een bewindsman ook over the top.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Als van Aarsten onterecht excuses moet maken, dan zou D66 dat ook moeten doen? Ik zie geen enkel verwijt van de fractie. Enkel het 'het zijn schoften' gaat een beetje ver, maar dies niet van de fractie afkomstig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |