Oh, spelfoutje, maar dat vindt Cyan3 niet erg, hij noemt zijn tegenstanders ook altijd graag anders.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:51 schreef machteld het volgende:
Cyan3??
Dat is voor mij een van de belangrijkste redenen om Turkije de eerste 100 jaar niet tot de EU toe te laten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als je de dode Armeniers ontkent, dan kun je zelfs nog gewoon toetreden tot de EU, dus waar hebben we het over?
Natuurlijk is het onfatsoenlijk om serieus te beweren dat dergelijke gebeurtenissen niet hebben plaatsgevonden, zeker tegenover overlevenden of familie van de slachtoffers.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:47 schreef machteld het volgende:
Aangenomen dat je het antwoord wel weet is je vraagstelling reeds insinuerend en provocatief, een ban waardig. Maar zo werkt het hier op fok (helaas) niet.
Wanneer jij het fatsoen niet kunt opbrengen om de nagedachtenis van Stalin's slachtoffers te eerbiedigen, ga je gang. Je komt jezelf alsdan nog wel eens flink tegen.
Die vraag is hier inmiddels al zo vaak beantwoord dat de vraag stellen bij mij meer vragen oproept dan de vraag beantwoorden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Natuurlijk is het onfatsoenlijk om serieus te beweren dat dergelijke gebeurtenissen niet hebben plaatsgevonden, zeker tegenover overlevenden of familie van de slachtoffers.
Maar waar het hier om gaat is de vraag waarom is de ene ontkenning strafbaar en de andere niet?
Kom, laten we nou eerlijk zijn. De enige reden voor jou om Turkije niet in de EU te willen is iets anders, gezien je grappige ondertitels. Maar als je over de toetreding van Turkije wilt praten, zit je hier niet in het juiste topic.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:58 schreef machteld het volgende:
[..]
Dat is voor mij een van de belangrijkste redenen om Turkije de eerste 100 jaar niet tot de EU toe te laten.
Een land met zo weinig wil tot zelfonderzoek that is.
Ik denk dat ik dat dan over het hoofd heb gezien. Na nogmaals naar de reacties gekeken te hebben, heb ik het antwoord nog altijd niet gevonden. Dus nogmaals de vraag, waarom is enkel de ontkenning van de dood van de miljoenen joden wel strafbaar en de ontkenning van alle andere miljoenen doden niet strafbaar? Misschien kun je het betreffende antwoord tonen. Dan kan er in ieder geval geen twijfel over bestaan dat de vraag al is beantwoord.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:10 schreef machteld het volgende:
[..]
Die vraag is hier inmiddels al zo vaak beantwoord dat de vraag stellen bij mij meer vragen oproept dan de vraag beantwoorden.
Die vraag is steeds vakkundig door Cyan3 omgezet in drang naar fascisme, zodat de vraagsteller gestigmatiseerd wordt. Een bekende pvda-truc overigens.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:10 schreef machteld het volgende:
[..]
Die vraag is hier inmiddels al zo vaak beantwoord dat de vraag stellen bij mij meer vragen oproept dan de vraag beantwoorden.
Arafat zou geverft moeten hebben, logisch toch.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Arafat should have dyed...???? (tav het onderwijs in Nederland)
Van insinuaties ben ik niet gediend.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:11 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Kom, laten we nou eerlijk zijn. De enige reden voor jou om Turkije niet in de EU te willen is iets anders, gezien je grappige ondertitels. Maar als je over de toetreding van Turkije wilt praten, zit je hier niet in het juiste topic.
Mijn vraag vannacht was aanvullend. Zou de wet niet moeten worden uitgebreid naar andere "holocausten"? En moet die wet niet internationaal gelden?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:23 schreef machteld het volgende:
[..]
Van insinuaties ben ik niet gediend.
Ik reageerde op Aaahikwordgek, en de kwestie is hier wel zeker relevant.
Met mensen die de Armeense volkerenmoord ontkennen/bagatelliseren leef ik liever niet onder één dak, onder één grondwet.
Ik vind dat Ryan3 wat dat betreft de plank inderdaad flink mis slaat.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die vraag is steeds vakkundig door Cyan3 omgezet in drang naar fascisme, zodat de vraagsteller gestigmatiseerd wordt. Een bekende pvda-truc overigens.
Wat mij betreft liever niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn vraag vannacht was aanvullend. Zou de wet niet moeten worden uitgebreid naar andere "holocausten"? En moet die wet niet internationaal gelden?
Wat mij betreft hoeft het ook niet, maar ik zie graag een onderzoek naar welke groep op dit moment van leven het meest de holocaust ontkent. Ryan3 doet graag geloven dat dat onder Wilders/Fortuynaanhangers is. Overigens bestaan in zijn ogen geen andere holocausts dan De Holocaust. Ik denk dat R3 een verstokte ouwe Jood is, die egoistisch als zo vaak bij Joden, toch met name zijn eigen zaak het allerbelangrijkste vindt. Schijnbaar is het ook beter om over 6 miljoen Joden te hebben en niet een veelvoud daarvan aan mensen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:35 schreef machteld het volgende:
[..]
Wat mij betreft liever niet.
Hoe minder wetten wat dit betreft hoe beter.
Maar wat nodig is is nodig .........
En kennelijk leeft de holocaustontkenning nogal.......
Ga je lekker ........quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
die egoistisch als zo vaak bij Joden
Er is een veelvoud van 6 miljoen aan mensen gestorven, maar Joden zijn natuurlijk veel belangrijker dan zigeuners, homo's en bejaarden. Het is daarom belangrijk om er op te wijzen dat er méér dan alleen Joden zijn gesneuveld. Het lijkt wel of juist die andere groep mensen ontkend wordt door egoisten als Cyan3.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:46 schreef machteld het volgende:
[..]
Ga je lekker ........
En waar slaat "Schijnbaar is het ook beter om over 6 miljoen Joden te hebben en niet een veelvoud daarvan aan mensen. " op??
Ik geef het op.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Er is een veelvoud van 6 miljoen aan mensen gestorven, maar Joden zijn natuurlijk veel belangrijker dan zigeuners, homo's en bejaarden. Het is daarom belangrijk om er op te wijzen dat er méér dan alleen Joden zijn gesneuveld. Het lijkt wel of juist die andere groep mensen ontkend wordt door egoisten als Cyan3.
?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:51 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Tegen zoveel onwil of onwetendheid ben ik niet opgewassen.
Er staat hier boven ergens het door Johan_de_With gegeven antwoord: krachtens het Verbeke-arrest. Ga dat arrest dan lezen, en lul niet zo slap.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:14 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat dan over het hoofd heb gezien. Na nogmaals naar de reacties gekeken te hebben, heb ik het antwoord nog altijd niet gevonden
De door deze of gene aangevoerde abjectie van het ontkennen van de holocaust wil niet impliceren dat men dat alleen op Joden van toepassing acht. En die opmerkingen over veelvoud riekt naar een uit blinde Arabische sentimenten voortkomend antisemitisme. Was jouw opa soms nsb'er?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Er is een veelvoud van 6 miljoen aan mensen gestorven, maar Joden zijn natuurlijk veel belangrijker dan zigeuners, homo's en bejaarden. Het is daarom belangrijk om er op te wijzen dat er méér dan alleen Joden zijn gesneuveld. Het lijkt wel of juist die andere groep mensen ontkend wordt door egoisten als Cyan3.
Gevalletje laag incasseringsvermogen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:51 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik geef het op.
Tegen zoveel onwil of onwetendheid ben ik niet opgewassen.
Kijk, Machteld, dat bedoel ik dus. QED.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:56 schreef DeTinux het volgende:
[..]
De door deze of gene aangevoerde abjectie van het ontkennen van de holocaust wil niet impliceren dat men dat alleen op Joden van toepassing acht. En die opmerkingen over veelvoud riekt naar een uit blinde Arabische sentimenten voortkomend antisemitisme. Was jouw opa soms nsb'er?
JdW neem ik net zo serieus als mijn cavia. JdW is zelf een fervent beschermengel van het joodse geloof. Natuurlijk zal hij er alles op alles zetten om de uitzonderingssituatie in stand te houden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:54 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Er staat hier boven ergens het door Johan_de_With gegeven antwoord: krachtens het Verbeke-arrest. Ga dat arrest dan lezen, en lul niet zo slap.
En hiermee is jouw domheid evident. Hij noemt alleen het arrest krachtens welke het ontkennen strafbaar is. Dat is een falsifieerbaar en objectief gegeven. Maar daar hebben onze Palestijnse Nazi's niet zoveel mee op hè, die gaan meer voor: "Die Fahne hoch, die reien fest gesloßen, SA marchiert"quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:01 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
JdW neem ik net zo serieus als mijn cavia. JdW is zelf een fervent beschermengel van het joodse geloof. Natuurlijk zal hij er alles op alles zetten om de uitzonderingssituatie in stand te houden.
Als je de rest van de post niet leest, begrijp ik wel waarom jou een gebrek aan eruditie niet ontzegd kan worden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kijk, Machteld, dat bedoel ik dus. QED.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kijk, Machteld, dat bedoel ik dus. QED.
Zelf post je alleen maar ad hominem. En je moet het arrest lezen zoals ik al zei, maar waarop je niet reageerde. Daar staan de door de Hoge Raad geformuleerde regels, en dat is het positieve recht, hetgeen objectiviteit omtrent dit vraagstuk garandeert.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:10 schreef JanPoedel het volgende:
Je anale fixatie op Palestijnen is vertederend. Topic gaat over of het ontkennen van de holocaust strafbaar is en waarom het ontkennen van andere volkerenmoorden dat niet is.
Wat volgt straks? Ga je ons vervelen met je relatieproblemen in dit topic? Blijf dus aub ontopic en probeer wat minder op de man te spelen door op vermeende eigenschappen te wijzen als deze zelfde eigenschappen jezelf niet onbekend zijn.
Welk motief mag dat wel niet zijn dan? Dat ik streef naar gelijkheid? Arresteer me dan maar, dan ben ik schuldig.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:18 schreef DeTinux het volgende:
Jouw twijfelen lijkt andere motieven te hebben, zoals machteld al zei.
Ik wilde het gisteravond niet roepen, maar ik dank u vriendelijkquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die vraag is steeds vakkundig door Cyan3 omgezet in drang naar fascisme, zodat de vraagsteller gestigmatiseerd wordt. Een bekende pvda-truc overigens.
Dat zou je niet moeten doen, ik ben namelijk niet zindelijk. Ik heb ook helegaar niets met het Verbeke-arrest uitstaande, dus schei eens uit.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:01 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
JdW neem ik net zo serieus als mijn cavia.
Bron? En wat heeft dat te maken met een korte samenvatting van het arrest?quote:JdW is zelf een fervent beschermengel van het joodse geloof.
Zoals alle leden van mijn Lobby. Maar hoe houd ik een uitzonderingssituatie in stand? Ben ik daartoe in staat? Ben ik misschien een grotere poedel dan jij? En heb je wel gelezen wat ik schreef? Zou ik niet liever de ontkenning van de Armeense genocide en de Gulag ook strafbaar gesteld zien worden?quote:Natuurlijk zal hij er alles op alles zetten om de uitzonderingssituatie in stand te houden.
sjoa doet dan weer aan soja of SOA denken.... als we toch aan het aanpassen zijn...quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:01 schreef het_fokschaap het volgende:
Onder holocaust (van het Griekse ολοκαυστον, 'brandoffer') verstaat men voornamelijk de moord op ongeveer 6 miljoen Europese joden en op andere groeperingen, zoals homoseksuelen, zigeuners en Polen, grotendeels in concentratiekampen, door de Duitse nazi's en hun handlangers gedurende de Tweede Wereldoorlog. Vanwege het feit dat er bij de holocaust niets aan God werd geofferd en de term holocaust dat eigenlijk een vrijwillig brandoffer betekent, daarom een nare bijklank heeft, geven veel joden (en steeds meer anderen) er de voorkeur aan te spreken over sjoa (שואה = vernietiging).
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust
de wet moet aangepast worden !
De rest van de post bevat weer die totale focus op Joden alleen. Iedereen die ook maar iets zegt over andere slachtoffers wordt door jou en je vriendje Cyan3 voor fascist/Geert Wilders/Fortuyn/whatever rechts-aanhanger versleten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:07 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Als je de rest van de post niet leest, begrijp ik wel waarom jou een gebrek aan eruditie niet ontzegd kan worden.
Welnee, iedereen die geschiedenis heeft gehad weet dat naast joden alle aan nazi discrepante mensen slachtoffer zijn van de holocaust. Ik heb nergens iets anders beweerd, en als Cyan3 dat wel doet, wens ik niet met hem in één adem genoemd te worden. Overigens is ook ontkenning van andere slachtoffers dan joden strafbaar, lijkt me. (dit is een feitelijke schatting, en geen normatief oordeel, houd ook dat niet door elkaar.)quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De rest van de post bevat weer die totale focus op Joden alleen. Iedereen die ook maar iets zegt over andere slachtoffers wordt door jou en je vriendje Cyan3 voor fascist/Geert Wilders/Fortuyn/whatever rechts-aanhanger versleten.
Dat klinkt al een stuk beter en ja, Cyan3 doet dat. Lees dit topic er maar eens op door.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:50 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Welnee, iedereen die geschiedenis heeft gehad weet dat naast joden alle aan nazi discrepante mensen slachtoffer zijn van de holocaust. Ik heb nergens iets anders beweerd, en als Cyan3 dat wel doet, wens ik niet met hem in één adem genoemd te worden. Overigens is ook ontkenning van andere slachtoffers dan joden strafbaar, lijkt me. (dit is een feitelijke schatting, en geen normatief oordeel, houd ook dat niet door elkaar.)
Zo simpel is het nu ook niet. Een jood kan altijd een ander geloof aannemen en niemand die hem of haar zou kunnen onderscheiden van anderen van hetzelfde "ras". Joden kunnen zwart, bruin en blank zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Een jood is een jood ongeacht of ie gelooft of niet. Het is een volk, niet alleen een geloof.
Onzin, laat je geen rotzooi aan praten door die bewuste user. Ik ontken helemaal niets. Betreffende user munt uit in het verdraaien van alles wat bepaalde andere users te berde brengen en dit met als enige doel alles wat, in zijn ogen, links is belachelijk te maken. Meneer doet daarbij nog alsof ik geschiedvervalser ben, omdat hij zogenaamd geen kritische vragen mag stellen over de Holocaust. Pure onzin ook weer. Ik doe niet aan geschiedenis en die user al helemaal niet. Het bagatelliseren van de Holocaust wordt niet gedaan door historici (zoals ik eerder schreef over de Holocaust bestaat een paradigma onder geschiedwetenschappers) en degenen die het doen mogen de naam historicus, wat mij betreft, niet gebruiken. Holocaustontkenning en -bagatellisering heeft op dit forum dan ook maar 1 enkel oogmerk en dat is het in een kwaad daglicht stellen van alles wat links is. Het is geen geschiedenis, het zijn onsmakelijke praatjes van rechtsradicale puistenkoppen. Nogmaals een forum als Fok! onwaardig...quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:50 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Welnee, iedereen die geschiedenis heeft gehad weet dat naast joden alle aan nazi discrepante mensen slachtoffer zijn van de holocaust. Ik heb nergens iets anders beweerd, en als Cyan3 dat wel doet, wens ik niet met hem in één adem genoemd te worden. Overigens is ook ontkenning van andere slachtoffers dan joden strafbaar, lijkt me. (dit is een feitelijke schatting, en geen normatief oordeel, houd ook dat niet door elkaar.)
Je ziet spoken en bent een grenzeloze fantast. Zeg, wat grappig, kom je altijd met Stali samen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:23 schreef Ryan3 het volgende:
Holocaustontkenning en -bagatellisering heeft op dit forum dan ook maar 1 enkel oogmerk en dat is het in een kwaad daglicht stellen van alles wat links is.
Kun je nog even kort resumerend aanhalen waar jij staat in dit debat?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin, laat je geen rotzooi aan praten door die bewuste user. Ik ontken helemaal niets. Betreffende user munt uit in het verdraaien van alles wat bepaalde andere users te berde brengen en dit met als enige doel alles wat, in zijn ogen, links is belachelijk te maken. Meneer doet daarbij nog alsof ik geschiedvervalser ben, omdat hij zogenaamd geen kritische vragen mag stellen over de Holocaust. Pure onzin ook weer. Ik doe niet aan geschiedenis en die user al helemaal niet. Het bagatelliseren van de Holocaust wordt niet gedaan door historici (zoals ik eerder schreef over de Holocaust bestaat een paradigma onder geschiedwetenschappers) en degenen die het doen mogen de naam historicus, wat mij betreft, niet gebruiken. Holocaustontkenning en -bagatellisering heeft op dit forum dan ook maar 1 enkel oogmerk en dat is het in een kwaad daglicht stellen van alles wat links is. Het is geen geschiedenis, het zijn onsmakelijke praatjes van rechtsradicale puistenkoppen. Nogmaals een forum als Fok! onwaardig...
quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:21 schreef Stali. het volgende:
tvp
OMG, die gast is wat in de war met zijn kloon? Hij heeft er een relatie mee, maar ze bestaat dus niet?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:37 schreef BMW_Master het volgende:
Nu heeft Ryan die post?
Tussen al jouw gedraai en persoonlijke discussies door zie ik dat je graag wil weten waarom het ontkennen van de andere moorden niet strafbaar is volgens de wet. Nou, hierbij dan een antwoord.quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Even serieus weer:
Ik heb nog steeds geen antwoorden op mijn vragen. Zoals blijkt, wordt de discussie gesmoord in rechts-links. Waar heb ik de Holocaust ontkend?? (ben nl. middelrechts en voel me aangesproken). de werkelijke discussie wordt niet aangegaan, terwijl alle vragen nog open staan.
Okay, dat is het echte veldwerk, maar nogmaals, ik ontken geen enkele genocide, ik vraag mij alleen af hoe Joden blijkbaar een status aparte kregen en de tijd toen schijnbaar stil is blijven staan. Ik roep Afrikanen vooral op om daar eens tegenin te gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Tussen al jouw gedraai en persoonlijke discussies door zie ik dat je graag wil weten waarom het ontkennen van de andere moorden niet strafbaar is volgens de wet. Nou, hierbij dan een antwoord.
Antwoord
Er is wél een wetsbepaling waarmee het strafbaar kan worden gesteld. Namelijk de algemene strafrechtelijke vorm van belediging. Blijkbaar is er ooit iemand naar de rechter gestapt die zich door een ontkenning van de holocaust beledigd heeft gevoeld. Die zaak is tot de Hoge Raad gekomen, waarbij werd bepaald dat holocaustontkenning inderdaad een strafbare belediging is.
Zo'n zaak is er naar mijn weten gewoon nog niet geweest wat betreft de ontkenning van andere massamoorden. Dus is er nog geen arrest van de Hoge Raad over verschenen en zullen we nu niet weten hoe strafbaar dit is. That's all.
Wat nu?
Zoek een Nederlandse Armeen, met enige kennis van het Nederlandse rechtssysteem. Bestook hem met door jou ondertekende brieven waarin je de massaslachting ontkent. Ga door totdat hij aangifte doet. Wanneer de politie de zaak laat liggen, ga je door tot de politie wél iets doet. Dat kan even duren, maar je moet wat voor de zaak over hebben.
Wacht op de dagvaarding en kom naar de rechter. Blijf de massaslachting ontkennen en zeg dat je geen spijt hebt. Ga in hoger beroep en in cassatie bij de Hoge Raad. Daarna weet je hoe het zit.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |