Ik weet even niet hoe ik die ene zin moet interpreteren... is het nou een 'grap', of is er serieus een wet die het ontkennen van de holocaust strafbaar maakt?quote:Youssef, helemaal weg.
Ontkenning van de holocaust is nota bene strafbaar in Nederland.
Hoeft voorlopig absoluut niet te mailen.
Let wel: gedegen onderzoek he, niet verachtelijk revisionisme.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Om precies te zijn; het zogenaamde Verbeke-arrest stelt het strafbaar om het Joodse volk te belasteren door de Holocaust voor te stellen als een leugen om munt uit te slaan. Als jij echter gedegen onderzoek verricht waarin je het aantal doden op c. 4.5 miljoen stelt, dan ben je echt niet strafbaar. Zulke debatten worden ook nu nog door historici gevoerd.
Al wat Youssef in zijn tijd op Fok! heeft bewezen is dat zijn emailadres geldig was ten tijde van zijn registratie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Let wel: gedegen onderzoek he, niet verachtelijk revisionisme.
Leer Nederlands aap!quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:12 schreef Stranger het volgende:
De doofpot rijkt tot diep in het wetboek.
En niet alleen gelovige joden zijn vergast. Helaas wordt dat vergeten door die lui die islamhaat in verband brengen met de holocaust. Dus waarvoor Jaques Wallage (PvdA burgemeester Groningen) voor is terug gefloten.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:13 schreef longinus het volgende:
Niet alleen Joden zijn vergast, helaas wordt dit vaak vergeten.
Stranger doet alleen maar zijn naam eer aan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:24 schreef XeriuM het volgende:
Leer Nederlands aap!
"rijkt"
Je kunt niet spellen, en dan ga je ons het wetboek verkondigen... raar...
En nu hem nog het land uitschoppen, dan zijn we weer een stap verder...quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Stranger doet alleen maar zijn naam eer aan.![]()
En dat hij het niet meer had kunnen navertellen als hij onder de euthanasiewetten van het Derde Rijk had geleefd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:19 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Al wat Youssef in zijn tijd op Fok! heeft bewezen is dat zijn emailadres geldig was ten tijde van zijn registratie.
Dan heb je 2 keuzes... Optieften uit ons land of integreren....quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:28 schreef Stranger het volgende:
Ja, ik ben wereldvreemd, en dus ook de nederlandse taal
En daar hoor "reikt" schrijven met een korte ij ook bei !quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:31 schreef XeriuM het volgende:
Dan heb je 2 keuzes... Optieften uit ons land of integreren....
Het ontkennen van feiten kan prima strafbaar worden gesteld.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Hmm, bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik had dit echt totaal niet verwacht, dat zoiets werkelijk strafbaar zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
Wat denk je. De moord op 6 miljoen mensen ontkennen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Hmm, bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik had dit echt totaal niet verwacht, dat zoiets werkelijk strafbaar zou zijn, maar blijkbaar dus wel.
én de mensen die de oorlog hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het ontkennen van feiten kan prima strafbaar worden gesteld.
Daarnaast betreft het het beledigen van een complete groep mensen (de joden in dit geval).
Is het zo absurd dat iets dergelijks strafbaar wordt gesteld? Valsheid in geschrifte is toch ook verboden?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef Adriaantje het volgende:
Dronken harses op het Rembrandtplein zijn sowieso al strafbaar.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:11 schreef Adriaantje het volgende:
Hoe kunnen ze je daar in godsnaam de cel voor ingooien? Stel ik loop met mijn dronken hersens over het Rembrandtplein en roep naar een paar agenten: "Hey, die holocaust hè, die was er nie heur!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |