abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25755501
Michael Schiavo heeft erg dubieuze motieven om die sonde er uit te laten slopen. Voor haar ouders is het best zielig dat hun dochter dat ongeluk heeft gehad en dat haar nu het leven wordt ontnomen door een op een papiertje beluste maniak zoals Michael Schiavo.

Ik ga boodschappen doen. Mocht ik als ik terugkom een zinnige bijdrage kunnen vinden van V. of iemand anders, dan reageer ik daar nog wel op.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 13:13:19 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25755502
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan kan je er niet meer van houden? Dan ben je triest, misselijk en slecht opgevoed. Een bejaarde lijkt ook in niets meer in de vrouw/man die 70 jaar terug aan het altaar stond.
CMT kun je vanaf hier even normaal gaan doen?
Je reacties zijn beneden alle peil.
Houden van is ook loslaten en in dit geval zou ik (indien je een keuze zou hebben) liever hebben dat mijn echtgenoot mij loslaat.
Dit IS geen leven.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:14:54 #253
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_25755531
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarom begrijpend lezen niet is weggelegd voor bepaalde mensen onder ons is mij ook compleet een raadsel.
quote:
Dus als jouw partner met wie je jaren lief en leed hebt gedeeld door een ongelukje wat schrammetjes heeft opgelopen en niet echt meer lijkt op degene die aan het altaar stond dan dump je hem.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25755541
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jawel, maar in die 70 jaar kan er veel gebeuren. Als iemand een ongeluk krijgt en invalide wordt, dan dump jij hem ook maar. Misselijk kind ben je.
Ja, de medische wereld kan veel.. Ernsige handicaps waardoor een persoon zijn/haar leven in een klap veranderd, genezen echter niet ( en dan doel ik niet op het belanden in een rolstoel of het verliezen van zicht, spraak of gehoor, maar over een geval als Schiavo of een coma ). Ja ze proberen het wel, maar de grootste voortuitgang dmv stamceltechnologie word helaas tegengewerk door de Regering Bush en collega extreem- conservatieven.

Tot op het moment dat er genezing van deze ernstige handicaps mogelijk en dus met een minieme kans op lichtelijk herstel mag in mijn opinie iemand van de apparatuur worden gehaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 26-03-2005 13:35:16 (uhmmm) ]
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 13:15:45 #255
43556 miss_dynastie
pi_25755553
'Leven' is dan wel een heel erg rekbaar begrip.
Als Terri's leven het mijne zou zijn, geef dan mijn portie maar aan fikkie.
En dat meen ik echt.
Goddank geldt voor mijn partner hetzelfde.
Want om deze lieve, actieve, levenslustige jongen blijvend te zien veranderen in een plantje zoals Terri, zonder enige hoop of kans op verbetering, zou echt mijn hart breken.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 13:16:59 #256
43556 miss_dynastie
pi_25755576
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
( en dan doel ik niet op het belanden in een rolstoel of het verliezen van zicht, spraak of gehoor, maar over een geval als Schiavo of een coma )
En ik ook.
Jeminee, Cherry doet net alsof ik mijn partner letterlijk wil laten vermoorden als ie zijn been breekt of zo.
pi_25755586
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk wat nou zo moeilijk is aan die hele zaak. Terri heeft (ondertussen duidelijk bewezen) aangegeven dat ze dit niet gewild zou hebben. En eigenlijk zou het daarmee gewoon klaar moeten zijn. Ze was ten tijde van het ongeluk toch echt al volwassen hoor, dus daarmee heeft ze dus ook het recht op zelfbeschikking.

En eerlijk gezegd geef ik die man groot gelijk dat hij verder wil en wil hertrouwen. Kans is groot dat hij al vijftien jaar afscheid moet nemen van zijn, in zijn (en vele anderen hun) ogen, overleden vrouw. Ik geloof er geen zak van dat hij het doet voor het geld of omdat hij niet meer van Terri houdt. Maar ik geef hem geen ongelijk als hij na vijftien jaar gewoon verder wil.
Bananenyoghurt...
pi_25755602
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als het niet in jouw straatje past is het emotie ipv ratio. De ratio van Schiavo is verwerpelijk. Die sonde eruitmollen om het papiertje van zijn scheiding te kunnen regelen. Misselijke vent is het. Ik mag hopen dat hij snel Terri achter na kan gaan.
[..]

Maar ze leeft nog steeds.
het lichaam leeft nog steeds de delen van de hersennen die ervoor zorgde dat terri kon voelen, emoties tonen en er voor zorgden dat zij Terri was zijn al 15 jaar dood.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_25755627
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik bedoel het vermoorden van zijn vrouw.
[..]

Wat ben jij een misselijk kind zeg. Dus als jouw partner met wie je jaren lief en leed hebt gedeeld door een ongelukje wat schrammetjes heeft opgelopen en niet echt meer lijkt op degene die aan het altaar stond dan dump je hem. Gadverdamme zeg.
[..]

Goed gezegd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_25755656
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:18 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

het lichaam leeft nog steeds de delen van de hersennen die ervoor zorgde dat terri kon voelen, emoties tonen en er voor zorgden dat zij Terri was zijn al 15 jaar dood.
Dus dan maar dood?
Dan kun je ook mongooltjes bij de geboorte laten versterven.

Kappen

[ Bericht 5% gewijzigd door Loedertje op 26-03-2005 13:32:13 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_25755704
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus dan maar dood?
Nee, want mongooltjes hebben een persoonlijkheid, tonen emotie en kunnen in veel gevallen met wat hulp een redelijk bestaan hebben. De vergelijking slaat nergens op.

[ Bericht 16% gewijzigd door Loedertje op 26-03-2005 14:26:48 ]
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_25755753
Het is sowieso geen moord, het is alleen stoppen met een leven kunstmatig in leven houden.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 13:27:56 #263
43556 miss_dynastie
pi_25755804
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:17 schreef groningerstudent het volgende:
Ik geloof er geen zak van dat hij het doet voor het geld of omdat hij niet meer van Terri houdt.
Ik ook niet. Dan had hij al die kapitalen die hem geboden zijn al wel aangenomen, denk ik.
pi_25755805
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:20 schreef JohnDope het volgende:

Dus dan maar dood?
uhm wat is de overeenkomst tussen een mongoolltje en iemand waarvan alleen de hersenstam over is

[ Bericht 10% gewijzigd door Loedertje op 26-03-2005 13:34:56 ]
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 13:33:14 #265
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 13:36:41 #266
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25755999
Er is een verschil tussen een mening hebben over zaken en het persoongerichte geneuzel wat hierboven stond.
Gaarne ontopic en inhoudelijk reageren .
pi_25756423
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Het is sowieso geen moord, het is alleen stoppen met een leven kunstmatig in leven houden.
Helemaal mee eens...

De medische wetenschap kan veel, en wellicht wel te veel. Deze vrouw was al lang 15 jaar dood geweest zónder tussenkomst van doktoren. Toch hebben ze haar behandeld, maar uit die behandeling is geen menswaardig leven meer gekomen. Althans, er is nog leven, in dezelfde fase als er leven is bij een krop sla of een bladluis: De fysieke processen werken allemaal, de reflexen (die ontbreken bij sla, maar luizen hebben ze vast wel) werken nog, maar de hersenen, datgene wat ons mensen tot mens maakt, werken niet afdoende meer om er voor te zorgen dat Terri haar emoties kan tonen, zich kan bewegen, zich kan uiten, dingen kan begrijpen...

Of de behandeling stop gezet moet worden? Vanuit mijn oerhollandse nuchterheid zeg ik direct ja. Maar in feite is het natuurlijk niet aan mij te beslissen, maar aan Terri. Aangezien zij het niet meer kan, zullen anderen het voor haar moeten doen. Hoe dan ook worden er altijd beslissingen gemaakt, of er nou wordt gestopt met voeden of niet, altijd moeten anderen het voor haar doen en is er de mogelijkheid dat ze het anders had gewild. Het is echter wel zo, dat ze aan haar man heeft doorgegeven dat ze dit niet heeft gewild. Wat kan hij anders doen dan die wens volgen? Daarnaast vind ik, dat ze zelf voor haar partner heeft gekozen, en dat die daarmee de beslissende stem heeft gekregen. Hij was haar keuze tot het moment dat het fout ging, dus is hij de aangewezen persoon om de uiteindelijke beslissingen te nemen... Niet haar ouders, en zeker niet van die idioten als George en broer Bush...

Mocht het mij overkomen, ik wil het niet... Ik wil niet leven in een coma, ik wil niet leven als ik een dwarsleasie heb waarbij ik vanaf mijn nek verlamd ben (als mijn armen het maar doen...), ik wil niet leven als ik voor de meerderheid van mijn huid ernstig verbrand ben. Euthanasie hoeft nog niet direct, maar de behandeling staken, ja graag... Gelukkig denkt mijn vriend en familie hier hetzelfde over, we zijn daar allemaal vrij nuchter onder...

en nu ga ik een soort van codicil schrijven en ondertekenen, zodat er straks geen idioten zoals enkele kortzichtige Fok!kers (ik noem geen namen) zullen zijn, die mijn levenspartner ervan beschuldigen dat hij mij bij het oud vuil zet. Hij volgt mijn wens, en ik weet zéker dat het voor hem op dat moment moeilijker zal zijn dan voor mij!
pi_25756650
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je vertrouwt uitspraken van rechters alleen als het jou uitkomt.
eeuh .. was het niet bush die uit vakantie terug kwam omdat de uitspraken van hele kuddes gerechtshoven hem niet bevielen .. je zou toch haast zeggen dat hij diegene is die zijn eigen rechters niet vertrouwd
quote:
Niet getreurd overigens, de komende tijd worden er wel wat rechters vervangen en dat onder het bewind van Bush, dus het komt goed met de VS. In elk geval zullen smerige moordenaars zoals Schiavo hun willetje niet meer via het gerecht kunnen doordrammen.
klopt .. we gaan alle rechters die ons niet bevallen gewoon afschaffen en mochten diegenen die we ervoor in de plaats neerzetten iets beslissen wat ons niet bevalt .. tja, dan mag de gouverneur in z'n eentje beslissen .. hoezo uitverkoop van onafhankelijke rechterlijke macht .. gewoon de hele democratie in een klap van tafel vegen als een rechterlijke uitspraak je niet bevalt

en tja, idd, een paar jaar terug mocht er na een handtekening van bush wel een zonde verwijdert worden van een kindje tegen de wil van de ouders .. maar ja, die konden de behandeling niet zelf betalen, de ouders van Terri Shiavo hebben met deze hele mediacircus inmiddels meer dan genoeg verdiend om hun dochter nog tientallen jaren in leven te houden
pleased to meet you
pi_25757626
Moussie: Het is al tijden zo dat rechters na een bepaalde tijd worden vervangen. Eerst even zorgen dat je weet waar het om gaat, voordat je oeverloos begint te blaten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 15:13:52 #270
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_25757949
Ik zie dat men druk aan 't babbelen is over Terri Schiavo, maar ik vraag me af of men de volgende beeldfragmenten al eens heeft gezien:

- Watch Terri Laugh With Her Dad:
http://gordonwatts.com/ConversationWithTerri.wmv

- Watch Terri Communicate With Her Mother:
http://web.tampabay.rr.com/ccb/videos/hows_that_cold.rm

...en hoe men er na het zien van deze beelden over denkt.

Ik besef dat de emoties geprikkeld kunnen worden tijdens het zien van bovenstaand beeldmateriaal, en dat deze emoties misschien irrationele reacties veroorzaken, maar even serieus, waarom zou je dit mens dood laten gaan? Als de ouders nou met alle liefde voor haar willen zorgen, waarom kan dat dan niet?

Ze ziet er sowieso niet uit alsof ze hevige pijn heeft ofzo.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_25758168
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:13 schreef Hallulama het volgende:
Ik zie dat men druk aan 't babbelen is over Terri Schiavo, maar ik vraag me af of men de volgende beeldfragmenten al eens heeft gezien:

- Watch Terri Laugh With Her Dad:
http://gordonwatts.com/ConversationWithTerri.wmv

- Watch Terri Communicate With Her Mother:
http://web.tampabay.rr.com/ccb/videos/hows_that_cold.rm

...en hoe men er na het zien van deze beelden over denkt.

Ik besef dat de emoties geprikkeld kunnen worden tijdens het zien van bovenstaand beeldmateriaal, en dat deze emoties misschien irrationele reacties veroorzaken, maar even serieus, waarom zou je dit mens dood laten gaan? Als de ouders nou met alle liefde voor haar willen zorgen, waarom kan dat dan niet?

Ze ziet er sowieso niet uit alsof ze hevige pijn heeft ofzo.
omdat als de rechter inderdaad gelijk heeft het Terri's eigen wens was om niet zo te "leven"
en de video's zijn slechts een klein deel van al het video materiaal en volgens experts die haar onderzocht hebben zijn dit geen bewuste reacties maar gewoon wilekeurige signalen die ze afgeeft.
Dus wie zijn wij om tegen haar wens in te gaan
pi_25758237
Gewoon willekeurige signalen

De beeldfragmenten gezien, haar dood laten gaan is irrationeel en moord. Het is Michael Schiavo ook niet te doen om het lot van Terri, maar om de papierwinkel die hij kan ondertekenen als ze kassie wijlen is.
pi_25758318
Had ze al gezien, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit niet is wat zij zelf zou willen. Ik pretendeer niet alle ins en outs van de situatie te kennen, dus ik vertrouw op datgene wat uit de rechtszaken naar voren is gekomen. En in die rechtszaken kwam naar voren dat dat:

a. Terri duidelijk heeft aangegeven dit zelf niet te willen (bevestigd door meerdere bronnen)
b. Terri's man niet op het geld uit is, of een geheime agenda heeft
c. doktoren duidelijk hebben gemaakt dat de kans op vooruitgang in Terri's situatie nihil is.

Zoals ik hierboven al heb gezegd, ik snap niet waarom dit uberhaupt zo ver heeft moeten komen. Terri was een volwassen vrouw toen zij haar wensen kenbaar maakte en heeft dus recht op zelfbeschikking. Mocht er geen zelfbeschikking zijn geweest, dan was gaat (net als nu) de zeggenschap naar haar man, hoe hard het ook mogen zijn. Terri heeft haar man gekozen.

Hebben de ouders dan helemaal geen inspraak. Bot gezegd, nee. In dit geval zijn er twee personen die kunnen mogen beslissen over haar leven: Terri zelf en haar man. En beide hebben duidelijk gemaakt welke keuze het moet zijn.
Bananenyoghurt...
pi_25758365
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

De beeldfragmenten gezien, haar dood laten gaan is irrationeel en moord. Het is Michael Schiavo ook niet te doen om het lot van Terri, maar om de papierwinkel die hij kan ondertekenen als ze kassie wijlen is.
daarom heeft hij 7 jaar bij haar ouders gewoont voor haar gezorgd en pas daarna toen het bleek dat de schade onomkeerbaar was en ze altijd in deze staat zou blijven gevraagd om beeindiging van deze situatie.
De ouders hebben echter de hoop dat ze door therapie beter kan worden wat onmogelijk is
pi_25758412
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

En ik zou bijna zeggen nog terecht ook. Het lijkt mij dat voor hem Terri dood is. Dan geef ik hem groot gelijk dat hij ook verder wil met zijn leven. Als ik als een kasplantje zou moeten leven mag bij mij de stekker er ook uit. Ik zou zelf dan ook willen zien dan m'n vriendin na zoveel jaar een hoofdstuk kan afsluiten en kan doorgaan. En ja, dat kan dan best met een ander zijn. Ik moet er niet aan denken dat mensen een leven lang verdriet om mij moeten gaan hebben.... *ril*
Bananenyoghurt...
pi_25758456
Een man die ik ken is eens van een ladder gepleurd en lag ook aan de apparatuur, de artsen wilde ook de boel stopzetten omdat het geen zin meer zou hebben. De familie wilde dat niet en nu leeft hij gewoon weer zoals hij altijd al geleefd heeft.

De wens van de ouders om met therapie proberen de schade te herstellen zou ik gewoon respecteren. Maar Michael Schiavo is een beest, een hufter en een moordenaar. Ik hoop dat iemand hem vol lood pompt.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 15:39:27 #277
111260 Charmian
a little joy
pi_25758472
De beeldfragmenten gezien, en ik blijf het geen menswaardigbestaan vinden.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_25758558
In Almere wonen vind ik ook niet menswaardig.
pi_25758567
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar Michael Schiavo is een beest, een hufter en een moordenaar. Ik hoop dat iemand hem vol lood pompt.
Dan vind ik jou dus zelf net zo'n klootzak als dat jij Terri's man vindt. Bovendien, en het is al vaker gezegd, hij is geen moordenaar, maar jij vindt hem een moordenaar. Het ligt er maar net aan waar je de definitie van dood neerlegd.

edit: bb-code foutje
Bananenyoghurt...
pi_25758579
Hij is nog lager dan een moordenaar.
pi_25758587
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Moussie: Het is al tijden zo dat rechters na een bepaalde tijd worden vervangen. Eerst even zorgen dat je weet waar het om gaat, voordat je oeverloos begint te blaten.
oh ja ? En hoe kom je daarbij als ik mag vragen ? Een rechter in de states zit net zo lang tot die of zijn baan inleverd of vervangen wordt door een door de zittende president voorgedragen en de senaat goedgekeurd persoon .. zo zit bvb in de surpreme court nog steeds een dame die in 1987 door Reagan werdt aangewezen !

Het is idd usance dat een president bij het aantreden van zijn regeringsperiode rechters vervangt die naar zijn mening zijn beleid niet zullen ondersteunen ..dat wel ja, maar het is geen regel, van te voren vastgesteld ambtstermijn oid ..
dus mr i-know-everything-about-america .. wie zit hier nou te blaten ?

maar dit nieuwe idee dus .. en imho .. als je dan toch zoiets als een uiteindelijke beslissende stem aan de gouverneur wil geven als de uitspraak van stuk of tig rechtbanken je niet bevalt, dan kan je de hele rechterlijke macht net zo goed in een klap opdoeken .. alleen maar geldverspilling

btw .. valt wel op dat je niet ingaat op de rest van me post .. maar ja, propaganda is altijd leuker leesvoer dan de realiteit
pleased to meet you
pi_25758633
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hij is nog lager dan een moordenaar.
Ik wil dat bij mij in een dergelijk geval de stekker eruit getrokken wordt. De mensen die dit moeten weten, weten dat ook. Stel dat ik nou ik een dergelijke situatie raak waarbij de kans op herstel nihil is en dat m'n ouders besluiten de stekker er uit te trekken. Zijn zij dan ook moordenaars, ondanks dat ik dat zelf bij m'n volle verstand heb duidelijk gemaakt?
Bananenyoghurt...
pi_25758640
Niets nieuws dus en het is niet vanwege dit incident dat de rechters worden vervangen. Het was allang bekend dat er een groot aantal rechters vervangen zouden worden. Niet omdat Bush ze onder druk zet, maar omdat rechters nu eenmaal ook weleens met pensioen gaan.

Het gaat er niet overal zo aan toe zoals onder jouw idool Chavez.
pi_25758660
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:47 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Ik wil dat bij mij in een dergelijk geval de stekker eruit getrokken wordt. De mensen die dit moeten weten, weten dat ook. Stel dat ik nou ik een dergelijke situatie raak waarbij de kans op herstel nihil is en dat m'n ouders besluiten de stekker er uit te trekken. Zijn zij dan ook moordenaars, ondanks dat ik dat zelf bij m'n volle verstand heb duidelijk gemaakt?
De ouders van Terri willen dat ze blijft voortleven. Een wezenlijk verschil dus. Ik vind niet dat bij jou in dat geval de stekker eruit getrokken zou moeten worden.
pi_25758690
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een man die ik ken is eens van een ladder gepleurd en lag ook aan de apparatuur, de artsen wilde ook de boel stopzetten omdat het geen zin meer zou hebben. De familie wilde dat niet en nu leeft hij gewoon weer zoals hij altijd al geleefd heeft.

De wens van de ouders om met therapie proberen de schade te herstellen zou ik gewoon respecteren. Maar Michael Schiavo is een beest, een hufter en een moordenaar. Ik hoop dat iemand hem vol lood pompt.
maar therapie in dit geval staat gelijk aan iemand leren te lopen waarbij de benen voledig verlamt zijn
ze heeft geen hogere hersenfuncties meer dus er is geen therapie die haar kan helpen terwijl de artsen die de ouders willen "helpen" hun vertellen dat dit wel kan ( en zo waarschijnlijk veel geld kunnen verdiennen terwijl haar man juiist veel geld heeft afgeslagen om te voorkomen dat zij dood ging)
wie zijn de grotere hufters degene die Terri nog jaren willen helpen en haar ouders de hoop geven dat het ooit beter zal kunnen gaan, of haar man die iig volgens de rechters alleen haar wens wil laten uitvoerren
pi_25758705
Die man wil dat ze doodgaat zodat hij van haar kan scheiden, dat is wat anders dan haar wens uitvoeren. Dan zouden haar ouders ook zeker van die wens hebben geweten en dat is niet het geval.
pi_25758724
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De ouders van Terri willen dat ze blijft voortleven. Een wezenlijk verschil dus. Ik vind niet dat bij jou in dat geval de stekker eruit getrokken zou moeten worden.
Zo'n wezenlijk verschil is het niet hoor. Het woord waar het hier namelijk om draait is zelfbeschikking. Ik beslis hoe ik in een dergelijk geval mijn leven wil beeindigen. Waarom is het da'n zo'n probleem om tegen iemands wens in te gaan? Want dat is wat er nu gebeurd bij Terri. Haar wens word ontzettend grof aan de kans gezet, terwijl duidelijk is wat zij zou willen.
Bananenyoghurt...
pi_25758772
In jouw geval zullen jouw ouders zeggen dat de stekker eruit moet, net zoals jouw partner. Nu zijn de partner en de ouders het niet eens over wat er moet gebeuren, wel degelijk een wezenlijk verschil dus.
pi_25758790
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niets nieuws dus en het is niet vanwege dit incident dat de rechters worden vervangen. Het was allang bekend dat er een groot aantal rechters vervangen zouden worden. Niet omdat Bush ze onder druk zet, maar omdat rechters nu eenmaal ook weleens met pensioen gaan.

Het gaat er niet overal zo aan toe zoals onder jouw idool Chavez.
pff .. ten eerste is chavez niet mijn idool maar wordt blijkbaar nog steeds gesteunt door de meerderheid van zijn bevolking .. paralell met dit geval is dat het dezelfde regering is die zich niet wil neerleggen bij een meerderheidsbesluit maar met alle mogelijke en onmogelijke propaganda komt om alsnog hun gelijk te halen .. lang leve onze verdediger van vrijheid en democratie !!
pleased to meet you
pi_25758796
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In jouw geval zullen jouw ouders zeggen dat de stekker eruit moet, net zoals jouw partner. Nu zijn de partner en de ouders het niet eens over wat er moet gebeuren, wel degelijk een wezenlijk verschil dus.
nee want het gaat om wat ze zelf ooit gewild heeft wat er in dit geval gebeuren moet niet wat haar ouders willen of haar man wil
pi_25758820
Zet je oogkleppen eens af. Kennelijk volg je het nieuws over Venezuela niet echt. Die verkiezingen waren uiterst dubieus, maar dat wil jij kennelijk niet inzien.

Welk meerderheidsbesluit? Heeft het volk van de VS gekozen over deze situatie? Waarom zou er überhaupt een meerderheid moeten zijn in deze zaak? De ouders willen dat ze blijft voortleven, haar man wil dat ze doodgaat zodat hij wat papiertjes binnen heeft.
pi_25758842
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:56 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

nee want het gaat om wat ze zelf ooit gewild heeft wat er in dit geval gebeuren moet niet wat haar ouders willen of haar man wil
Die sonde terugplaatsen dus.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 16:01:27 #293
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25758907
Zelfs al zou het zo zijn dat haar man het uit puur eigenbelang doet, dan nog zou je kritiek zich moeten richten op het Amerikaans rechtssysteem.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 16:02:13 #294
43556 miss_dynastie
pi_25758921
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:56 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsgierig: als zij zelf geen wil had gehad in deze, wiens wil had moeten prevaleren: die van man of ouders?
pi_25758929
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goed, gaan we een stapje verder. Stel dat ik volgend jaar als een kasplantje in het ziekenhuis lig. Mijn vriendin (nee, laten we zeggen mijn vrouw) wil de behandeling stoppen, maar mijn ouders willen tegen beter weten (en tegen mijn wensen) in dat de behandeling doorgaat. Dus feitelijk dezelfde situatie als Terri zich nu in bevind. Nu is er dus sprake van jouw situatieschets waar onenigheid ter sprake komt.

Later, inrtussen schrijven we 2015, is het al weer meer dan 10 jaar geleden dat ik had aangegeven dit niet te willen. Nog steeds lig ik daar. Waar is mijn zelfbeschikkingsrecht gebleven?
Bananenyoghurt...
pi_25758954
Het zelfsbeschikkingsrecht is niet oneindig. Je kan niet alles hebben wat je wil.
pi_25758966
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die sonde terugplaatsen dus.
Pardon?!?
Bananenyoghurt...
pi_25759023
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het zelfsbeschikkingsrecht is niet oneindig. Je kan niet alles hebben wat je wil.
Dat vind ik nou weer jammer he, zo'n dooddoener.

Tuurlijk kan dat niet. Maar in deze hebben maar weinig mensen te beslissen over mijn besluit hoor. Ik heb bij mijn volle verstand als volwassenen mijn wensen te kennis gegeven. Dat valt wel degelijk binnen het zelfbeschikkingsrecht.
Bananenyoghurt...
pi_25759060
Dat is geen dooddoener, het is de werkelijkheid. Ik kan hier ook niet alles doen wat ik wil, dat kan in geen enkel land.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:09:47 #300
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25759073
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
En dan noem je haar man lager dan een moordenaar.

Jeetje, dom kereltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')