Hou nu aub eens op die leugens te herhalen die constant worden rondgestrooit door Pro Life randdebielen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:53 schreef simoneschop het volgende:
Ze ligt in deze houding omdat ze van haar man al tien jaar geen therapie mag krijgen, geen enkele, dus ook geen handdoek tussen haar handen on het verkrampen van haar handen tegen te gaan.
Tevens heeft haar hart nooit stil gestaan, ze heeft nooit geen hart stilstand gehad.
Ze werd inderdaad gevonden met meerdere gebroken ribben en verwondingen aan haar nek die bijna alleen voorkomen door wurging.
Ik moet zeggen dat ik het allemaal erg vreemd vind,
http://hyscience.typepad.(...)neurologist_on_.html
http://www.foxnews.com/story/0,2933,101458,00.html
Is inderdaad allemaal heel vreemd, maar doet verder niets aan de situatie af, zoals die nu is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:53 schreef simoneschop het volgende:
[..]
Ze ligt in deze houding omdat ze van haar man al tien jaar geen therapie mag krijgen, geen enkele, dus nog geen handdoek tussen haar handen om het verkrampen van haar handen tegen te gaan.
Tevens heeft haar hart nooit stil gestaan, ze heeft nooit geen hart stilstand gehad.
Ze werd inderdaad gevonden met meerdere gebroken ribben en verwondingen aan haar nek die bijna alleen voorkomen door wurging.
Waarom is ze nou beter af als ze dood is? Ze voelt niks meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:56 schreef Gia het volgende:
doet verder niets af aan het feit dat ze zo geen leven heeft en beter af is als ze sterft.
Je vergeet het motief: de levensverzekering.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:53 schreef simoneschop het volgende:
Ze ligt in deze houding omdat ze van haar man al tien jaar geen therapie mag krijgen, geen enkele, dus nog geen handdoek tussen haar handen om het verkrampen van haar handen tegen te gaan.
Ik jouw redenatie ook. Denk je niet dat als Terri gewurgd was dat dat in de 15 jaar durende rechtzaak naar voren was gekomen? Wel tof dat jij allemaal weet hoe het zit in tegenstelling tot de vele rechtbanken en deskundigen die deze zaak al gepasseerd heeft.quote:Ik moet zeggen dat ik het allemaal erg vreemd vind,
Beter af? Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:59 schreef JohnDope het volgende:
Waarom is ze nou beter af als ze dood is? Ze voelt niks meer.
Mjah, een man die bij herhaling miljoenen afslaat heeft natuurlijk geprobeerd zijn vrouw te vermoorden voor de levensverzekering....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:02 schreef Xenomaniac het volgende:
Je vergeet het motief: de levensverzekering.
Oh wacht, da's de zogenaamde Nobel prijs kandidaat die voor de rechter beweerde zwaardere gevallen als Terry Schiavo genezen te hebben maar die geen medische dossiers kon produceren, geen patienten kon noemen die hij genezen had en niet kon aangeven welke methodes hij daarvoor zou gebruiken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:02 schreef Xenomaniac het volgende:
Volgens mij is deze dokter door de rechtbank zelf uit genodigd en heeft ie terri zelf onderzocht, in tegenstelling tot die bijna nobelprijs winnaarquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:53 schreef simoneschop het volgende:
[..]
http://www.foxnews.com/story/0,2933,101458,00.html
http://libertytothecaptives.net/hammesfahr_dr._report.html
En even voor diegene die zei dat ze geen pijn voelde:
De dokter verklaarde voor de rechtbank: The patient would immediately respond to sound, tone of voice and to touch and pain
Ok dan:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:08 schreef simoneschop het volgende:
En even voor diegene die zei dat ze geen pijn voelde:
De dokter verklaarde voor de rechtbank: The patient would immediately respond to sound, tone of voice and to touch and pain
Dan rest de vraag waar je de meeste waarde aan hecht, een arts die de zaak presenteert op medisch en academisch gronden of een arts die met een horen zeggen verhaal komt, ik weet wel welke arts ik aan mijn bed zou willen hebben.quote:The clinical evidence presented by the five physicians reflected their examinations and reviews of the medical records. Four of the physicians were board certified in neurology, as suggested by the court, and one physician was board certified in radiology and hyperbaric medicine. All of the physicians had excellent pedigrees of medical training.
The scientific quality, value and relevance of the testimony varied. The two neurologists testifying for Michael Schiavo provided strong, academically based, and scientifically supported evidence that was reasonably deemed clear and convincing by the court. Of the two physicians testifying for the Schindlers, only one was a neurologist, the other was a radiologist/hyperbaric physician. The testimony of the Schindler's physicians was substantially anecdotal, and was reasonably deemed to be not clear and convincing.
The fifth physician, chosen by the court because the two parties could not agree, presented scientifically grounded, academically based evidence that was reasonably deemed to be clear and convincing by the court.
Following exhaustive testimony and the viewing of video tapes, the trial court concluded that no substantial evidence had been presented to indicate any promising treatment that might improve Theresa's cognition. The court sought to glean scientific, case, research- based foundations for the contentions of the Schindler's physician experts, but received principally anecdotal information.
Evidence presented by Michael Schiavo's two physicians and the fifth physician selected by the court was reasonably deemed clear and convincing in support of Theresa being in a persistent vegetative state with no hope for improvement.
http://jb-williams.com/ts-report-12-03.htm
Nee, dr. Hammesfahr is door de ouders gevraagd om Terry te onderzoeken en zijn bevinding zijn door de rechtbank als onbetrouwbaar en ononderbouwd aangemerkt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:08 schreef simoneschop het volgende:
Volgens mij is deze dokter door de rechtbank zelf uit genodigd en heeft ie terri zelf onderzocht, in tegenstelling tot die bijna nobelprijs winnaar
Ik gooi de foto der foto's, ja, moeder aller foto's in deze zaak er maar weer eens in.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:08 schreef simoneschop het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik een expert ben, ik lees dit op internet en dat raakt me, ik dacht dit ook in een discussie hier mee te kunnen nemen maar blijkbaar mag alleen jouw mening hier gegeven worden
+quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze ligt niet in een coma en heeft nooit in coma gelegen, haar hersenen zijn grotendeels afgestorven cq opgelost.
Ja, en jij? Nu inhoudelijk aub.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:21 schreef CANARIS het volgende:
+
Lees jij überhaupt voor je iets schrijft?
Nouja of je het een wens kan noemen..... wie heeft dat verhaal naar buiten gebracht? Het gebeurt namelijk wel vaker dat wanneer mensen dood of in dit geval klinisch dood zijn dat andere mensen voor die persoon gaan denken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beter af? Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat om een ding, dat haar wens gerespecteert wordt om zo niet te 'leven' en dat mag niemand haar afnemen.
omdat ze met aleen de hersen stam hoogstwaarschijnlijk niet meer gelukkig of ongelukkig kan zijnquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nouja of je het een wens kan noemen..... wie heeft dat verhaal naar buiten gebracht? Het gebeurt namelijk wel vaker dat wanneer mensen dood of in dit geval klinisch dood zijn dat andere mensen voor die persoon gaan denken.
Als je je dierbare nog een beetje gelukkig kan maken door in coma te blijven liggen ipv onder de groene zoden, waarom zou je dat dan niet willen doen? (Aan zo'n punt denken de meeste niet wanneer ze zo'n 'wens' doen.)
Ik zou niet willen dat mijn dierbaren zich mij als zodanig herinneren.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef JohnDope het volgende:
Als je je dierbare nog een beetje gelukkig kan maken door in coma te blijven liggen
Er zijn meedere getuigenissen afgegeven dat dit de overtuiging van deze mevrouw was.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nouja of je het een wens kan noemen..... wie heeft dat verhaal naar buiten gebracht? Het gebeurt namelijk wel vaker dat wanneer mensen dood of in dit geval klinisch dood zijn dat andere mensen voor die persoon gaan denken.
Als je je dierbare nog een beetje gelukkig kan maken door in coma te blijven liggen ipv onder de groene zoden, waarom zou je dat dan niet willen doen? (Aan zo'n punt denken de meeste niet wanneer ze zo'n 'wens' doen.)
Kennelijk denken haar ouders daar anders over.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:37 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
omdat ze met aleen de hersen stam hoogstwaarschijnlijk niet meer gelukkig of ongelukkig kan zijn
Terri heeft ooit eens toen ze naar een film zaten te kijken waarin eenzelfde situatie werd getoond, tegen vrienden gezegd dat ze dat nooit zou willen. 'No tubes for me', zou ze tegen die vrienden gezegd hebben...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor jou zou het makkelijker zijn om het zo af te sluiten, maar niet iedereen is hetzelfde zoals jij.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Er zijn meedere getuigenissen afgegeven dat dit de overtuiging van deze mevrouw was.
Ik denk dat die arme mensen gelukkiger zijn als ze het afsluiten in plaats dat ze blijven hopen op een genezing.
Dat heb ik ook wel eens gezegd. Maar als me moeder wilt dat ik kunstmatig in leven wordt gehouden, dan is moeders wil toch echt wet en daar zou ik zeker achter staan, ondanks ik ook een keer gezegd heb tegen vrienden dat het van mij niet zo verder zou hoeven als ik van voren niet meer wist dat ik van achter nog leefde.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Terri heeft ooit eens toen ze naar een film zaten te kijken waarin eenzelfde situatie werd getoond, tegen vrienden gezegd dat ze dat nooit zou willen. 'No tubes for me', zou ze tegen die vrienden gezegd hebben...
Euh...deze hele zaak draait om een wens, mijn beste.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef JohnDope het volgende:
Uhmmmmmm, makelijk is het niet hoor om iemand te laten versterven of mbv euthenasie dood te laten gaan. Voor niemand niet, maar het gaat om wat er voor de patient het beste is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor jou zou het makkelijker zijn om het zo af te sluiten, maar niet iedereen is hetzelfde zoals jij.
En die meerdere getuigenissen komen zeker van haar man?
Dat jij dat graag wilt is jou keuze, maar in mijn geval is MIJN wil wet en de rechters zijn ervan overtuigd dat ook Terri's wil, wet is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gezegd. Maar als me moeder wilt dat ik kunstmatig in leven wordt gehouden, dan is moeders wil toch echt wet en daar zou ik zeker achter staan, ondanks ik ook een keer gezegd heb tegen vrienden dat het van mij niet zo verder zou hoeven als ik van voren niet meer wist dat ik van achter nog leefde.
Nou dan ben je super egoistisch of je hebt een verotte moeder!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat jij dat graag wilt is jou keuze, maar in mijn geval is MIJN wil wet en de rechters zijn ervan overtuigd dat ook Terri's wil, wet is.
En dat is prima zolang jouw moeder het voor het zeggen heeft, echter is het zo dat zodra jij getrouwd bent jouw moeder het niet meer voor het zeggen heeft.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:41 schreef JohnDope het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gezegd. Maar als me moeder wilt dat ik kunstmatig in leven wordt gehouden, dan is moeders wil toch echt wet en daar zou ik zeker achter staan, ondanks ik ook een keer gezegd heb tegen vrienden dat het van mij niet zo verder zou hoeven als ik van voren niet meer wist dat ik van achter nog leefde.
Dan ken je mijn moeder nog niet in zo'n situatiequote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is prima zolang jouw moeder het voor het zeggen heeft, echter is het zo dat zodra jij getrouwd bent jouw moeder het niet meer voor het zeggen heeft.
Wat is hier super egoïstisch aan? Wat is het nut van als een amoebe door te leven alleen om het feit dat je moeder dat zo graag wilt. Ik zie het niet hoor!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou dan ben je super egoistisch of je hebt een verotte moeder!
Ik vraag me af of het wel zo egoïstisch is. Ik heb liever dat mijn moeder en andere familie door kunnen gaan met hun eigen leven na mijn 'dood'. Want bij Terri is er van leven niet echt sprake meer, wat de ouders ook mogen denken en aan welke strohalm ze zich ook vastklampen. En zeker de laatste zeven jaar hebben de ouders van Terri ook niet echt een leven meer, met al die rechtzaken en valse hoop...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We zijn weer lekker bezig, he?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:44 schreef JohnDope het volgende:
Leg het maar vast zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:48 schreef JohnDope het volgende:
Dan ken je mijn moeder nog niet in zo'n situatie
Dan ken jij de wet nog niet in zo'n situatie. Jij denkt toch niet echt dat een arts jouw moeder een beslissing laat nemen als zij daartoe niet wettelijk gerechtigd is, he?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:48 schreef JohnDope het volgende:
Dan ken je mijn moeder nog niet in zo'n situatie
Nou het is in zoverre egoistisch....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:48 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wat is hier super egoïstisch aan? Wat is het nut van als een amoebe door te leven alleen om het feit dat je moeder dat zo graag wilt. Ik zie het niet hoor!
Als ik in dezelfde staat zou verkeren als Schiavo in dit geval, of het nou getriggert zou zijn door een ziekt, een falen van vitale functies of een een geval, mogen ze van mij de stekkers eruit trekken. Ook al zou het alleen maar gaan om een handicap. Een coma is toch ook niet echt een ziekte?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:46 schreef CANARIS het volgende:
De-jure leidt ze niet aan een ziekte, ( wat met name ook in Nederland van belang zou zijn)
Ze is gehandicapt.
Kerel wetten zijn leuk als je ver van een situatie staat. Wanneer volgens de wet men mij toch laat versterven tegen de wil van me familie in, dan gaat er echt her en der verhaal gehaald worden en als ze het dan over zouden kunnen doen zouden ze me in leven gelaten hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan ken jij de wet nog niet in zo'n situatie. Jij denkt toch niet echt dat een arts jouw moeder een beslissing laat nemen als zij daartoe niet wettelijk gerechtigd is, he?
Mijn moeder heeft zich maar te houden aan mijn wilsbeschikking.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou het is in zoverre egoistisch....
Je moeder die alles voor je gedaan heeft, ze zou door muren voor je gaan wanneer dat moet...
Vervolgens beland jij in coma, je voelt geen pijn meer, je voelt helemaal niks, je bent een kasplantje.
Als je moeder meer gelukkig is wanneer je nog leeft en misschien kan herstellen ookal is de praktijk helemaal niet zo, waarom zou je je moeder dan niet dat laatste kleine beetje geluk gunnen. Je hoeft er niet eens wat voor te doen, je licht daar maar voor dood een boodschap doen bij de bakker voor je moeder is theoretisch vermoeiender.....
Ik vind het dan super egoistisch om dan te zeggen dat je liever dood bent terwijl je een kasplantje bent en je moeder dan nog 'dat' kleine beetje geluk wat haar nog rest niet gunt.
Dat snap ik, maar ik vind je dan wel een egoist, tenzij je een rotmoer hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft zich maar te houden aan mijn wilsbeschikking.
Oeh, de standaard JohnDope reactie, wederom.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kerel wetten zijn leuk als je ver van een situatie staat. Wanneer volgens de wet men mij toch laat versterven tegen de wil van me familie in, dan gaat er echt her en der verhaal gehaald worden en als ze het dan over zouden kunnen doen zouden ze me in leven gelaten hebben.
'De wet' laat jou niet versterven, de wet is er voor om te zorgen dat jouw wensen gerespecteert worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:58 schreef JohnDope het volgende:
Kerel wetten zijn leuk als je ver van een situatie staat. Wanneer volgens de wet men mij toch laat versterven tegen de wil van me familie in, dan gaat er echt her en der verhaal gehaald worden en als ze het dan over zouden kunnen doen zouden ze me in leven gelaten hebben.
Nee hoor, ik heb een hele lieve mams. Erger nog, zij heeft toen ik 16 was erop toegezien dat ik een wilsbeschikking kreeg, en daarvoor heeft zij ook moeten tekenen. Oftewel in mijn geval is het heel duidelijk/quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik vind je dan wel een egoist, tenzij je een rotmoer hebt natuurlijk.
Ik geef helemaal niks aan wat ik wil wanneer ik in coma raak of wat ik wil doen met me organen wanneer ik naar de klote ga. Ik ben nog niet van plan om dood te gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oeh, de standaard JohnDope reactie, wederom.
Maar lieve JohnDope, je hoeft alleen maar aan te geven dat je, tot je lichaam echt van ellende in elkaar stort , aan de apparatuur wilt hoor. Niemand die je tegenhoud, ik hoop alleen wel dat je de kosten van de verzorging dan zelf verzorgt. Zou ik wel zo niet egoïstisch vinden.
Prima, dan wordt er ook niks met jou gedaan en mogen jouw erfgenamen beslissen of ze jouw laten vegeteren of niet. Probleem opgelost.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:06 schreef JohnDope het volgende:
Ik geef helemaal niks aan wat ik wil wanneer ik in coma raak of wat ik wil doen met me organen wanneer ik naar de klote ga. Ik ben nog niet van plan om dood te gaan.
En de kosten van de verzorging zal ik niet verzorgen, want ik ben immers in coma, maar als iemand me in leven wilt laten dan zal diegene dat moeten betalen.
Wat was toen je argument om er maar de stekker uit te trekken in zo'n situatie?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:05 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb een hele lieve mams. Erger nog, zij heeft toen ik 16 was erop toegezien dat ik een wilsbeschikking kreeg, en daarvoor heeft zij ook moeten tekenen. Oftewel in mijn geval is het heel duidelijk/
Hee, een ongeluk zit in een klein hoekje, en een verkoudheid heb je zo opgelopen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik geef helemaal niks aan wat ik wil wanneer ik in coma raak of wat ik wil doen met me organen wanneer ik naar de klote ga. Ik ben nog niet van plan om dood te gaan.
En de kosten van de verzorging zal ik niet verzorgen, want ik ben immers in coma, maar als iemand me in leven wilt laten dan zal diegene dat moeten betalen.
Jammer dan, zo is het leven, maar ik ben het nog niet van plan en denk er dus ook niet over na. Ik heb wel andere plannen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Hee, een ongeluk zit in een klein hoekje, en een verkoudheid heb je zo opgelopen.
nou ja zeg .. je moet als kasplantje door voor mammie ?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:54 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het dan super egoistisch om dan te zeggen dat je liever dood bent terwijl je een kasplantje bent en je moeder dan nog 'dat' kleine beetje geluk wat haar nog rest niet gunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |