Ja godver weet je, ik kan dan ookwel doorlessen tot ik er 120 gedaan heb, dat kan vast ook geen kwaad! Wij hebben geen onuitputbare bronnen ofzo en 42 is gewoon veel.quote:Op zondag 27 maart 2005 21:41 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Goedzo!
Meer lessen kan uiteraard veel kwaad!
![]()
Nee, morgen heb ik m'n eerste praktijklesquote:Op maandag 28 maart 2005 00:58 schreef H4ze het volgende:
Ga jij dan eerst je theorie halen en daarna pas aan je praktijk beginnen? Zo ja, begin dan toch ook maar met praktijklessen. Daar leer je echt heel veel van.
Nee, dat is wel zo, maar een beetje oefenen op de speciale verrichtingen is niet fout, en het kost minder als een nieuw examenquote:Op maandag 28 maart 2005 11:32 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ja godver weet je, ik kan dan ookwel doorlessen tot ik er 120 gedaan heb, dat kan vast ook geen kwaad! Wij hebben geen onuitputbare bronnen ofzo en 42 is gewoon veel.
quote:Op zondag 27 maart 2005 20:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik doe mee met het theorie-examen, jullie ook?
Laat hier even weten of je geslaagd of gezakt bent ok?
in slaap gevallen is geen goede idee.... dus neem koffie ..om wakker te blijven..quote:Op maandag 28 maart 2005 16:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]Ik ben tot vraag 28 gekomen en toen ben ik in slaap gevallen, is de uitzending nog ergens terug te bekijken?
Maar ik vond het pittige vragen, volgens mij had ik er van die 28 al een stuk of 3 fout...
Ja dat is zo, maar die uitzuiger had al die speciale verrichtingen allang gedaan kunnen hebben, wat hij nu doet is alles zoveel mogelijk uitspreiden over alle lessen zodat hij het maximale eruit haalt. Een beetje flauw dus.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:25 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Nee, dat is wel zo, maar een beetje oefenen op de speciale verrichtingen is niet fout, en het kost minder als een nieuw examen
Ik heb 10 lessen alleen maar bijzondere verrichtingen gedaan...quote:Op maandag 28 maart 2005 19:27 schreef Sylvana het volgende:
Dat is idd niet normaal nee
Ik heb al mijn bijzondere verrichtingen al meerdere keren gedaan en ik heb net 10 lessen gehad
Had ik precies hetzelfde.. Heel laat pas dingen geoefend..quote:Op maandag 28 maart 2005 18:39 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ja dat is zo, maar die uitzuiger had al die speciale verrichtingen allang gedaan kunnen hebben, wat hij nu doet is alles zoveel mogelijk uitspreiden over alle lessen zodat hij het maximale eruit haalt. Een beetje flauw dus.
Ik bedoel, in totaal nu pas 2 keer bochtje achteruit gedaan en vorige week heb ik zelf moeten drammen dat ik de hellingproef met de handrem wilde doen omdat ze dat ook kunnen vragen op het examen, dat had ik met 35 lessen dus nog NOOIT gedaan. Dat is toch niet normaal?
Haha! Maar heeft het dan nog wel zin om 't verder te proberen?quote:Op maandag 28 maart 2005 22:55 schreef H4ze het volgende:
Ja maar in je ondertitel staat dan ook dat je een meisje bent.....
Sorry flauw ja ik weet het...niet boos worden ofzo, ik kon het niet laten om 't ff te zeggen![]()
Ja, gewoon zelf nu heel veel oefenen. Dan gaat 't denk ik vanzelf wel goed op een gegeven momentquote:Op dinsdag 29 maart 2005 08:05 schreef M_M het volgende:
[..]
Haha! Maar heeft het dan nog wel zin om 't verder te proberen?![]()
Ehm tja...als het geld er nog is moet je 't gewoon blijven proberenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:18 schreef TheGreatestOfAll het volgende:
Ik moet binnekort voor de 8e keer afrijden. Tot nu is heb nog steeds niet gelukt om het te halen. Wat vinden jullie, moet ik gewoon doorgaan, of ermee stoppen? Omdat ik misschien toch geen aanleg heb voor autorijden heb.
Staatsexamen heet inderdaad BNOR tegenwoordig.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 13:40 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ehm tja...als het geld er nog is moet je 't gewoon blijven proberenMaar waarom was je de vorige keren gezakt? Puur steeds domme (kleine) foutjes, of heb je zelf 't idee dat 't gewoon echt allemaal niet gaat en dat je helemaal in paniek raakt zodra je achter 't stuur zit? En heb je al dat staatsexamen gedaan? Of gewoon steeds normaal afrijden bij 't CBR zeg maar...
Goed uitegrust en met veel zelfvertrouwen,en hopen dat je een leuke examinator heb waarmee je een leuk praatje kan maken voor de afleiding.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:01 schreef Foxxy het volgende:
Ik moet donderdag afrijden!Iemand tips hoe ik mijn zenuwen een beetje kan onderdrukken?
Dat remmen is echt gewoon ff wennen enzo. De één die heeft 't in 1 keer door, en de ander doet er wat meer lessen over. Zelfde geld trouwens voor de koppeling (met terugkoppelen wil het bij mij ook nog wel is schokkerig gaanquote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:06 schreef Gelderland het volgende:
ik heb nu 4 lessen gehad en heb er toch vrij veel moeite mee...niet zozeer het rijden...maar wél koppelen/remmen/terugschakelen/kijken etc..allemaal tegelijkmijn instructeur moet ook nog gewoon veel ingrijpen bij veel dingen (meeremmen/koppeling vergeet ik soms etc.)
Wat ik wel irri vind ik mijn Golfje TDI is de rem. die is echt mega-gevoelig...ik had van 't weekend in een andere auto gereden en daar moest je de rem best flink indrukken en in deze auto (was ik weer helemaal vergeten) moet je hem ietsjtes maar naar beneden drukken, dus ja...bij de eerste bocht super hard remmen, mijn instructeur: 'niet zo hard remmen joh'
![]()
![]()
Bij die rem moet je onderhand met je tenen voelen....ik rem dus nog veels te hard, hadden vandaag bijna auto achterop zitten![]()
![]()
Een van mijn eerste auto's was een Suzuki Alto uit de oude serie (gemaakt door Maruti). Daar zat geen stuurbekrachtiging en geen rembekrachtiging in. Als er 'vreemde' mensen in reden dan waarschuwde ik altijd van te voren dat je HARD op de rem moest trappen om vaart te minderen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 18:06 schreef Gelderland het volgende:
Wat ik wel irri vind ik mijn Golfje TDI is de rem. die is echt mega-gevoelig...ik had van 't weekend in een andere auto gereden en daar moest je de rem best flink indrukken en in deze auto (was ik weer helemaal vergeten) moet je hem ietsjtes maar naar beneden drukken, dus ja...bij de eerste bocht super hard remmen, mijn instructeur: 'niet zo hard remmen joh'
![]()
![]()
Ik moet donderdag ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:01 schreef Foxxy het volgende:
Ik moet donderdag afrijden!Iemand tips hoe ik mijn zenuwen een beetje kan onderdrukken?
Zonder rembekrachtiging kan je minstens even snel vertragen als met rembekrachtiging, je moet alleen harder op het pedaal trappen. Sterker nog: ik denk dat je de rem beter kan 'aanvoelen' als er geen 'hulpje' tussenzit.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:09 schreef AnnekeM het volgende:
De auto van mijn ouders heeft geen rembekrachtiging en dat hebben ze van te voren niet gezegdOp een ochtend mocht ik mijn opa en oma ophalen en toen wilde ik bij een stoplicht stoppen. Kep geluk gehad dat er geen auto voor me stopte, want dan kon ik nie op tijd remmen. Nu rem ik ruim van te voren. Groot verschil met auto met rembekrachtiging.
potje valeriaan hielp redelijk bij mijquote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:01 schreef Foxxy het volgende:
ik begon 3 dagen van te voren met een stuk of 10 van die kleine pilletjes per dagquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:07 schreef heaven7 het volgende:
Hoever van te voren moet je daarmee beginnen? Een week?
Net mn 37e rijles gehad, het kon beterBen ik nou zo'n schaap? Ieder ander was al afgereden
Ga er maar wel van uit.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:23 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor mn eerste rijles! Wordt 9 april 18 en dan mag ik diezelfde dag voor t eerst in de auto stappen. Dus ik adviseer iedereen om uit de buurt van de weg te blijven hier in de omgevingIk heb echt nog 0 ervaring en heb ook niet echt aanleg volgens mij
Dus dat gaat nog leuk worden
hoop niet dat t mn hele feestbui op die dag verknald
![]()
Ik moet morgen examen doen. Mijn eerste les was niet écht opbeurend.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:48 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Thanxz for your support enzoHelpt echt dit
![]()
btw, ervaring mee ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |