Een 7 is toch heel mooi?!quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:37 schreef Sovereign het volgende:
ik stond een 6.9 gemiddeld voor mijn doctoraal.
Jij ook al nietquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:07 schreef Andoire het volgende:
[..]
hoow, ik heb geen zin in eur tentamen![]()
![]()
Nog niets.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:04 schreef flubub het volgende:
[..]
Jij ook al niet![]()
Je hebt tenminste wel je bonuspunt, dat scheelt écht een heleboel! Heb je al veel gedaan qua leren enzo?
Eh? Je hebt het toch uit? Dan ben je toch klaar met leren?quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:51 schreef Andoire het volgende:
[..]
Nog niets.
Tenminste, ik heb mezelf gisteren gedwongen om Stein uit te lezen ( van den Bergh had ik gelukkig al uit, maar dat leest ook een stuk makkerlijker)
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:13 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Eh? Je hebt het toch uit? Dan ben je toch klaar met leren?![]()
Tnxquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Sterkte met het leren voor EUR allemaal!! Weet niet meer wat ik er indertijd voor heb gehaald....was eigenlijk in niks erg goed, bahalve in privaatrecht!
Geleerd recht hadden wij ook al!
Mijn dank is grootquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Sterkte met het leren voor EUR allemaal!! Weet niet meer wat ik er indertijd voor heb gehaald....was eigenlijk in niks erg goed, bahalve in privaatrecht!
Geleerd recht hadden wij ook al!
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:35 schreef Andoire het volgende:
[..]![]()
[..] en ik MOET een voldoende halen, ik wil nooit meer herren omdat dat gewoon zwaar klote is
Nee dat klopt niet!quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:41 schreef VeX- het volgende:
Weet iemand of het klopt dat de tussentoets van contractenrecht voor 25% geldt of anderzijds dat je bij de tussentoets een vrijstelling kunt krijgen? Ik ben de laatste 2 weken niet naar contractenrecht geweest, dus ik ben nog in het ongewisse hierover.
Ik hou blackboard nooit echt in de gaten wat dat betreft, maar in ieder geval bedankt. Dan ga ik me liever richten op het halen van Europese Rechtsgeschiedenis.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:44 schreef Andoire het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet!
Heb je t niet op BB gelezen?
Tussentoets Contractenrecht is nu net zo als de tussentoets van Constitutioneel :
Stel je haalt een 8 of zo, dan heb je een vrijstelling op het eindtentamen in Mei ( of Juni ).
Tenminste, zo heb ík t begrepen
Geldt de mate van vrijstelling die je krijgt echt pro rata of is het zo dat je bij 6 of hoger automatisch vrijstelling krijgt voor één gehele casus.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:44 schreef Andoire het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet!
Heb je t niet op BB gelezen?
Tussentoets Contractenrecht is nu net zo als de tussentoets van Constitutioneel :
Stel je haalt een 8 of zo, dan heb je een vrijstelling op het eindtentamen in Mei ( of Juni ).
Ja, dat is inderdaad die Belg. Ik vind geschiedenis altijd al leuk en ik vond hem echt goed vertellen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:33 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Hoorcolleges van hem (belg toch?) ben ik nooit geweest. Die skipte is sowieso meestal. So shoot me.
Een 10, pah, stuud.Mijn hoogste cijfer ooit was een 9.5.
Ja, tussentoets telt niet mee, dus het is veel verstandiger om je te richten op het halen van rechtsgeschiedenis!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:48 schreef VeX- het volgende:
[..]
Ik hou blackboard nooit echt in de gaten wat dat betreft, maar in ieder geval bedankt. Dan ga ik me liever richten op het halen van Europese Rechtsgeschiedenis.
Echt pro rata, dus geen vrijstelling voor een hele casus. Laat het dus maar lekker zitten en ga geschiedenis halen!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:51 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Geldt de mate van vrijstelling die je krijgt echt pro rata of is het zo dat je bij 6 of hoger automatisch vrijstelling krijgt voor één gehele casus.
Okay, maar dan moet u me in de werkgroep niet uitlachen als ik een zeer belabberd resultaat haal met belachelijke antwoorden; als ik het niet weet ga ik voor de originaliteitsprijs. (Nee, ik was niet degeen die opschreef dat 'de man niet aansprakelijk was omdat hij geen familie was van het paard en ook geen kind' of iets dergelijks)quote:Op donderdag 24 maart 2005 07:54 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Echt pro rata, dus geen vrijstelling voor een hele casus. Laat het dus maar lekker zitten en ga geschiedenis halen!!
Tegen de tijd dat het echte tentamen er is weet je veel meer van contractenrecht en haal je dus makkelijker je punten!
Is dat zo? Nooit op gelet eerlijk gezegd, kan me zijn colleges ook niet meer herinneren.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad die Belg. Ik vind geschiedenis altijd al leuk en ik vond hem echt goed vertellen.
Toevallig had ik vandaag nog een college van hem. Zonder ook maar één aantekening te gebruiken schudde hij in een verhaal van drie kwartier even de geschiedenis van Spanje uit zijn mouw. En na de pauze in een half uur de geschiedenis van het Spaanse & Catalaanse recht. Doet ie leuk.![]()
Kan Wiiteveen nog wat van leren, met zijn boek dat hij jaar in jaar uit op dezelfde manier letterlijk staat voor te lezen.
Tja, bij de encyclopedie-hoorcolleges van Witteveen haken de meeste studenten na 1 of 2 keer af, dus dat zal jij dan ook wel gedaan hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:15 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Is dat zo? Nooit op gelet eerlijk gezegd, kan me zijn colleges ook niet meer herinneren.
je moet er gewoon helemaal niet heengaan! Kost allemaal weer veel tijd. De toets met antwoorden komen op Bb te zijn en we gaan um ook nog bespreken in de werkgroep! Dan ga je toch niet helemaal naar Abcoude reizen voor die malle toets!!quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Okay, maar dan moet u me in de werkgroep niet uitlachen als ik een zeer belabberd resultaat haal met belachelijke antwoorden; als ik het niet weet ga ik voor de originaliteitsprijs. (Nee, ik was niet degeen die opschreef dat 'de man niet aansprakelijk was omdat hij geen familie was van het paard en ook geen kind' of iets dergelijks)
Ik zal luisteren naar wat de juffie zegt. Veel plezier met het onveiligmaken van de stad. Ik hoop dat het een kutweekend wordt, anders lig ik aan het stand ipv dat ik leerquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:15 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
je moet er gewoon helemaal niet heengaan!
Hoorcolleges are so overrated.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:53 schreef Pool het volgende:
Tja, bij de encyclopedie-hoorcolleges van Witteveen haken de meeste studenten na 1 of 2 keer af, dus dat zal jij dan ook wel gedaan hebben.![]()
Encyclopedie is so overratedquote:
Nee, wij hebben Stein ( Roman Law in European history) en v/d Bergh ( geleerd recht).quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:09 schreef Desiderius het volgende:
Gebruiken jullie geen Zwalve/Lokin voor RG?
Hoorcolleges zijn inderdaad niet echt nodig om een vak te halen. Bij Witteveen en de bestuursrechtelijke vakken heb ik ze bijna allemaal geskipt. Bij filosofie- en geschiedenisvakken vind ik ze dan wel weer interessant. Soms ga ik trouwens ook vooral voor de gezelligheid.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:49 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Hoorcolleges are so overrated.![]()
Al mijn aantekeningen heb ik digitaal, dus even gechecked en idd heb ik alleen maar aantekeningen van de werkcolleges van encyclopedie. Ergo, de hoorcolleges van dat vak heb ik nooit gevolgd.![]()
Je kan denk beter een knokploeg huren, met encyclopedie heb ik geloof ik geleerd dat je je, wanneer het recht tekort schiet, tot andere middelen moet wenden. Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:20 schreef Andoire het volgende:
Want advocaten zijn er genoeg, maar hoe weet je nou welke goed is?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:18 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Je kan denk beter een knokploeg huren, met encyclopedie heb ik geloof ik geleerd dat je je, wanneer het recht tekort schiet, tot andere middelen moet wenden. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan het je niet vertellen. Het enige wat ik me kan herinneren dat ik daar geleerd heb, is hoe je de woorden 'artikel', 'juncto' en 'Burgerlijk Wetboek' afkort.![]()
Filosofie (A en B) was goed te doen, ik snap niet dat mensen daar zo slecht voor scoren. Dagje of drie studeren, en huppa, vak binnen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:13 schreef Pool het volgende:
Hoorcolleges zijn inderdaad niet echt nodig om een vak te halen. Bij Witteveen en de bestuursrechtelijke vakken heb ik ze bijna allemaal geskipt. Bij filosofie- en geschiedenisvakken vind ik ze dan wel weer interessant. Soms ga ik trouwens ook vooral voor de gezelligheid.![]()
whehehequote:Op donderdag 24 maart 2005 21:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik kan het je niet vertellen. Het enige wat ik me kan herinneren dat ik daar geleerd heb, is hoe je de woorden 'artikel', 'juncto' en 'Burgerlijk Wetboek' afkort.![]()
Nee, dat snap ik inderdaad ook niet. Het ligt denk ik niet zo zeer aan kennis, maar meer aan hoe goed je de vraag leest en hoe je je antwoord formuleert. Sommige mensen gaan er van alles bij verzinnen en brengen totaal geen structuur aan, ik denk dat ze vooral daardoor de mist in gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:48 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Filosofie (A en B) was goed te doen, ik snap niet dat mensen daar zo slecht voor scoren. Dagje of drie studeren, en huppa, vak binnen.Filosofie B heb ik gehaald met alleen de aantekeningen van de docent zelf die op BB stonden.
Hmm, dat hebben we geloof ik niet eens bij encyclopedie gehad. Dat kregen we bij elementair privaatrecht. Ik kan me serieus weinig herinneren wat ik bij encyclopedie in het eerste halve jaar geleerd heb. Pas in het derde blok kregen we wel een interessant boekje over vrijheid: "Twee wegen van vrijheid", van I. Berlin. Alleen het boekje was trouwens leuk, de colleges eromheen waren weer matig.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:49 schreef Andoire het volgende:
[..]
whehehe
Wat bij ook ook een beetje is blijven hangen zijn absolute/relatieve rechten.
maar dat komt ook omdat we dit een beetje kregen bij Eur
quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:52 schreef DeTinux het volgende:
Professor Brouwer verduidelijkte het zelfs aan de hand van 50 Cent!
hahah ja inderdaadquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:52 schreef DeTinux het volgende:
Professor Brouwer verduidelijkte het zelfs aan de hand van 50 Cent!
Pah, deed mijn scriptiebegeleider ook.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:04 schreef Desiderius het volgende:
Zo heb ik een UHD die in z'n mails smiley's gebruikt![]()
Ik kan me vrij weinig herinneren van wat ik de afgelopen vier jaar heb geleerd.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:59 schreef Pool het volgende:
Ik kan me serieus weinig herinneren wat ik bij encyclopedie in het eerste halve jaar geleerd heb.
Jij bent dus ook al studie-ontwijkend bezig op fok! Ik moet zelf mijn pleitnota schrijven voor de oefenrechtbank en ik zie Tinux ook al verdacht veel posten vandaag.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:08 schreef flubub het volgende:
Mag ik even mijn beklag over EUrechtsgs doen.. Ik ben moe, heb hoofdpijn en het lukt totaaaaaaal niet! En ik haat tentamens enzo en ik zal blij zijn als het allemaal voorbij is![]()
LOL, ja, ik heb net één hoofdstuk voor 1/8 deel gelezen in de samenvatting, en deze dag is de meest productieve tot nu toe! Ik wacht op een Adriaantje-bashtopicquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Jij bent dus ook al studie-ontwijkend bezig op fok! Ik moet zelf mijn pleitnota schrijven voor de oefenrechtbank en ik zie Tinux ook al verdacht veel posten vandaag.![]()
Hehe, nou Adriaantje is gewoon een relkloon van de gebande user Braun, een bekende ONZ-user. Ik denk dus niet dat er veel moeite wordt gestoken in een Adriaantje-bash.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:30 schreef DeTinux het volgende:
[..]
LOL, ja, ik heb net één hoofdstuk voor 1/8 deel gelezen in de samenvatting, en deze dag is de meest productieve tot nu toe! Ik wacht op een Adriaantje-bashtopic
Nu weer terug naar Peter Stein
Ik zit niet zo in het familiercht, maar je kunt het vragen aan een collegaatje van mij, Coby de Graaf. Weet haar kamernummer niet uit mijn hoofd maar dat staat wel in de studiegids. Ze gaf gisteren juist nog een PAO-cusus "de praktische familierecht-advocaat" o.i.d.; dus zij moet wel iemend weten!quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:20 schreef Andoire het volgende:
Ik heb een vraagje welke misschien niet helemaal OT is, maar welke jullie misschien kunnen beantwoorden.
Ik zoek een advocaat ( familierecht). Een góede advocaat die niet heel duur is.
Het is niet voor 'mij' maar voor mn moeder eigenlijk, het gaat om alimentatie van mn zusje.
Mn moeder hád wel al een advocaat een paar jaar geleden, maar dat mens was echt zo gek als een deur, alles verloren en zo.. was echt heel naar.
Maar goed, nu wil mijn moeder dus de alimentatie van mijn zusje als het ware opeisen, want de alimentatie is nooit vastgesteld aangezien de vader van mn zusje 'niet voldoende draagkracht' had toendertijd ( onzin trouwens, want hij heeft een kooppand en hij huurt een huis, maar hij heeft geen vast contract aangezien hij vooral freelance werkt en erg veel zwart bijverdient. En toen had hij dus niet voldoende draagkracht op papier).
Maar goed, het wordt nu toch echt een beetje absurd omdat hij wel een nieuwe auto kan rijden, wel op vakanties kan gaan etc, maar dus geen alimentatie 'kan' betalen. Hij betaalt nml echt níets.
Dit is dus een beetje de situatie, en aangezien er verder geen normaal contact is tussen mn moeder en de vader van mn zusje, moet het dus echt via de rechtbank.
Maar hóe vind je in godsnaam een goede advocaat? De gouden gids openslaan en dan zoeken op advocaat familierecht te amsterdam?
Want advocaten zijn er genoeg, maar hoe weet je nou welke goed is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |