abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26315855
nu.nl:
quote:

pi_26317437
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:31 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja precies, dat zijn dingen waar jij mee geconfronteerd wordt, op de werkvloer. Het lijkt mij ook sterk dat omdat jij geen klanten hoort over de gelijkenis unilever verkeerd bezig is met haar rechtzaak.
Je bent in mijn ogen sowieso stom bezig als je niet kijkt wat je pakt. als je gewoon normaal kijkt dan zie je het verschil toch wel.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26317500
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:54 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Je bent in mijn ogen sowieso stom bezig als je niet kijkt wat je pakt. als je gewoon normaal kijkt dan zie je het verschil toch wel.
Dan onderschat jij de verpakking van een product en de grote mate van gelijkenis van die verpakking met andere producten.
pi_26317560
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:56 schreef Redux het volgende:

[..]

Dan onderschat jij de verpakking van een product en de grote mate van gelijkenis van die verpakking met andere producten.
MIsschien wel ja, misschien ook wel niet. Of ik denk gewoon te goed over de gemiddelde consument en zijn het in werkelijkheid allemaal idioten.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_26317670
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:59 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

MIsschien wel ja, misschien ook wel niet. Of ik denk gewoon te goed over de gemiddelde consument en zijn het in werkelijkheid allemaal idioten.
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer iemand een product wil kopen, in de schappen 2 verschillende merken ziet liggen die qua verpakking sterk op elkaar lijken maar waarvan 1 (het huismerk) goedkoper is, denkt dat omdat de producten een heel sterke gelijkenis hebben de kwaliteit/smaak/betrouwbaarheid ook wel hetzelfde zal zijn terwijl dit niet altijd zo hoeft te zijn. En dit consument kiest dan toch voor het goedkopere product, en dat is precies wat ah wil.
pi_26318307
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:59 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

In werkelijkheid betalen zij jouw boterham
pi_26318494
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:43 schreef wdn het volgende:

[..]

Die huismerk artikelen komen ook van Unilever (alleen is dat tegen een lagere prijs verkocht aan AH).
Nee, dat is niet waar.
Ik werk zelf in een van de fabrieken van Unilever waar we de produkten van maken waar het hier over gaat en er worden totaal geen huismerken geproduceerd!!!
  Eindredactie Games maandag 18 april 2005 @ 11:54:24 #183
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26318829
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:32 schreef Integrity het volgende:

[..]

In werkelijkheid betalen zij jouw boterham
maar het intereseert hem en mij geen ene ruk wat de consument koopt, zolang ze het maar kopen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_26325054
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:54 schreef donald_dick het volgende:

[..]

maar het intereseert hem en mij geen ene ruk wat de consument koopt, zolang ze het maar kopen
Dan sta jij met je bek vol tanden wanneer ze niets kopen, nietwaar? Waar sta je dan zelf? Misschien moet je het dan maar vragen, maar ja... het interesseerde je geen fuck toch? Kom aub met inhoudelijke materie of ga normaal op iemand in en niet op deze "stoere" wijze! Ik lach je straal in je gezicht uit, doe wat aan je houding man!
  maandag 18 april 2005 @ 17:41:22 #185
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26327321
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:09 schreef Integrity het volgende:
Dan sta jij met je bek vol tanden wanneer ze niets kopen, nietwaar? Waar sta je dan zelf? Misschien moet je het dan maar vragen, maar ja... het interesseerde je geen fuck toch? Kom aub met inhoudelijke materie of ga normaal op iemand in en niet op deze "stoere" wijze! Ik lach je straal in je gezicht uit, doe wat aan je houding man!
Iksnap niet waar jij je druk om maakt. hij heeft toch gelijk ? Het interesseert hem niks welk merk er wordt verkocht als er maar wordt verkocht. Als dat een anti Unilever standpunt was geweest had ie wel gezegd dat hij wilde dat de consument huismerken zou kopen, denk je niet ?

Overigens vind ik huismerk vloeibare boter van AH meer op de Vomar (Laurus) versie lijken.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26327612
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Iksnap niet waar jij je druk om maakt. hij heeft toch gelijk ? Het interesseert hem niks welk merk er wordt verkocht als er maar wordt verkocht. Als dat een anti Unilever standpunt was geweest had ie wel gezegd dat hij wilde dat de consument huismerken zou kopen, denk je niet ?

Overigens vind ik huismerk vloeibare boter van AH meer op de Vomar (Laurus) versie lijken.
.
Ik bekijk het vanuit ethische oogkleppen tegenover de klant, zie het als: "de klant is koning, dus een beetje dankbaarheid mag wel." Voor de rest ben ik een behoorlijke druktemaker, dat werkt zowel tegen me als voor me. Ik vond zijn opmerking overigens ook niet echt "leuk".
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:39:00 #187
16715 Mylene
*schatje*
pi_26343711
De Telegraaf meldt dat AH de verpakking van de huismerk fruitkoekjes gaat aanpassen. Dit om juridische stappen van Verkade voor te zijn, die ook al haar ongenoegen kenbaar heeft gemaakt omdat ze van mening zijn dat de verpakking teveel lijkt op die van Sultana.

En volgens Unilever gaat de misleiding van AH verder dan alleen het uiterlijk. Het artikel:
quote:
Mark Goedhart, marketingdirecteur: "De misleiding van AH is dubbel. Je zou als AH kunnen zeggen 'we proberen zo goed mogelijk op het A-merk te lijken, maar we bieden een ander product'. Maar men gaat verder. Dick Boer (directievoorzitter bij AH, red.) doet alsof je als klant alleen voor de reclamefilmpjes betaalt, als je voor ons Amerk kiest. Zo van, het is één pot nat, het komt vast uit dezelfde fabriek en het is dús van dezelfde kwaliteit. Dat is de wereld op zijn kop. Ja, we maken filmpjes, maar daarin wijzen we de consument op de superieure productkwaliteit gebaseerd op de nieuwste technologie."

Unilever vindt dat het producten heeft die inhoudelijk afwijken van de huismerken van AH. Bij de pindakaas gaat het om smaak. Unilever roostert zelf, en dat is uniek, zijn pinda's om het hele proces te controleren. En het gaat om gezondheidsclaims, zoals de antioxidanten in de Lipton Ice Tea en de gezonde toevoegingen aan Becel. Dat AH deze zelfde claims niet kan waarmaken, blijkt volgens Goedhart uit onderzoek van Handelslaboratorium Verweij.

Wij gebruiken alleen eenvoudig geperste plantaardige olie. Dit betekent dat we geen hexaan gebruiken om de achtergebleven olie uit de schil te weken. Daar slaat de claim 'puur en natuurlijk' op." Ook zou het alleen Unilever lukken om zowel de vetzuren Omega 3 en 6, aanbevolen door de Gezondheidsraad, en meer dan 50% aan meervoudig onverzadigde vetzuren aan Becel toe te voegen.

Goedhart vindt de AH-claim op zijn margarine een gotspe. "Daar zitten slechts enkele sporen Omega 3 in. In plaats van vier boterhammen moet je er tachtig eten voor dezelfde hoeveelheid vetzuren."
bron

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 19-04-2005 15:49:42 ]
pi_26352051
Hiermee geeft AH dus toe dat zij hun verpakking baseert op de verpakking van de concurrent d.m.v. een bewust beleid. Dit of zij zijn zich bewust van hun verpakkingsbeleid en zijn voorzichtiger geworden.
  Eindredactie Games dinsdag 19 april 2005 @ 17:05:02 #189
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26352299
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:51 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik bekijk het vanuit ethische oogkleppen tegenover de klant, zie het als: "de klant is koning, dus een beetje dankbaarheid mag wel." Voor de rest ben ik een behoorlijke druktemaker, dat werkt zowel tegen me als voor me. Ik vond zijn opmerking overigens ook niet echt "leuk".
jij denkt echt dat als de klant niks meer koopt dat ik niet uitbetaald krijg ik wordt betaald naar uurloon en ik veracht niet dat binnen een maand Albert Hijen of Ahold failliet is. ik werk daar om vakken te vullen en na een maand krijg ik die uren uitbetaald, ik krijg geen specificatie als mensen Ah huismerk of unilever dingen kopen. al is het poep, we dont care, alleen Dick, want die krijgt krijgt een vette winstuitkering en opslag
de klant krijgt wat ie wil, dat wordt aangepast aan de leefomgeving vande winkel, als ze merken dat het AH huismerk niet verkoopt dan gaan die er echt wel uit. en visa versa

btw: de klant is idd koning, als ie om informatie over een product vraag krijgt hij die mooi, we gaan het halen vor je, hell, we brengen het zelfs naar je auto als je slecht te been bent, maar we gaan niet beslissen hoe de verpakking eruit ziet. ik heb 120 uur al achter de couter gestaan(waar je spulle o.a. kan retourneren) en ik heb nog nooit iemand gehad die gekochte procten kwam terug brengen omdat hij/zij vergist had in het merk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Oscar. op 19-04-2005 17:12:49 ]
  Eindredactie Games dinsdag 19 april 2005 @ 17:08:26 #190
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26352363
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:41 schreef elcastel het volgende:

.
weet het niet meer zeker, maar volgens mij kwam die uit dezelfde fabriek, omdat de 1ste 3 streepjescode gelijk zijn
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:20:10 #191
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26352630
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:39 schreef schatje het volgende:
- knip -
Ondersteunend stukje uit de DFT :
quote:
AH wijzigt verpakking koekjes

ZAANDAM (ANP)
- Albert Heijn gaat de verpakkingen van vijf soorten fruitkoekjes van zijn huismerk aanpassen. De Zaanse supermarktketen doet dit na een klacht van koekjesfabrikant Verkade, die vond dat de fruitkoekjes in de schappen te veel leken op zijn Sultana-verpakkingen.

Dit heeft een woordvoerder van Albert Heijn dinsdag gezegd. De concessie is opvallend omdat Albert Heijn ook in een conflict is verwikkeld met leverancier Unilever over verpakkingen. Beide partijen kwamen elkaar vorige week voor de rechter tegen in een kort geding dat door Unilever was aangespannen.

Het traject dat nu is bewandeld met Verkade, zou ook met Unilever tot de mogelijkheden behoren, aldus de zegsman van Albert Heijn. "Wij zijn altijd van goede wil geweest." Hij verwacht evenwel dat Unilever het op een uitspraak van de rechtbank laat aankomen. Die wordt op 28 april verwacht.

Unilever wil niet reageren op de uitkomst van het conflict tussen Verkade en Albert Heijn. Een woordvoerder van het was- en voedingsmiddelenconcern zei dinsdag dat voor het kort geding van vorige week vrijdag gesprekken zijn gevoerd over de aanpassing van de verpakkingen van de huismerken van Albert Heijn. "De wijzigingsvoorstellen die zij deden, waren voor ons onacceptabel."

Albert Heijn zegt al 2500 huismerken een nieuw jasje te hebben gegeven. Daar vallen ook de producten onder die Unilever te veel op zijn producten vindt lijken. De supermarktketen wil de verpakkingen van nog eens 2000 van zijn 4500 huismerk-artikelen gaan wijzigen. "Wij vinden dat ze een herkenbare AH-stijl moeten hebben", aldus de woordvoerder van het concern.
Bron : DFT

Lekkere draaikonten zijn het gewoon.
.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26353135
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:05 schreef donald_dick het volgende:

[..]

jij denkt echt dat als de klant niks meer koopt dat ik niet uitbetaald krijg ik wordt betaald naar uurloon en ik veracht niet dat binnen een maand Albert Hijen of Ahold failliet is. ik werk daar om vakken te vullen en na een maand krijg ik die uren uitbetaald, ik krijg geen specificatie als mensen Ah huismerk of unilever dingen kopen. al is het poep, we dont care, alleen Dick, want die krijgt krijgt een vette winstuitkering en opslag
de klant krijgt wat ie wil, dat wordt aangepast aan de leefomgeving vande winkel, als ze merken dat het AH huismerk niet verkoopt dan gaan die er echt wel uit. en visa versa

btw: de klant is idd koning, als ie om informatie over een product vraag krijgt hij die mooi, we gaan het halen vor je, hell, we brengen het zelfs naar je auto als je slecht te been bent, maar we gaan niet beslissen hoe de verpakking eruit ziet. ik heb 120 uur al achter de couter gestaan(waar je spulle o.a. kan retourneren) en ik heb nog nooit iemand gehad die gekochte procten kwam terug brengen omdat hij/zij vergist had in het merk.
Jij weet niet wat ik denk en je weet ook niet hoe ik het bedoel. Jouw redenatie na die uitspraak slaat nergens op, hou je monoloog aub voor je amateur.
  Eindredactie Games dinsdag 19 april 2005 @ 19:54:37 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26356477
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:47 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jij weet niet wat ik denk en je weet ook niet hoe ik het bedoel. Jouw redenatie na die uitspraak slaat nergens op, hou je monoloog aub voor je amateur.
heb je echt borderline of had je beter niet kunnen reageren, draagt niet bij tot de discussie
pi_26363167
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:54 schreef donald_dick het volgende:

[..]

heb je echt borderline of had je beter niet kunnen reageren, draagt niet bij tot de discussie
Ja ik heb echt borderline, maar ik studeer ook commerciele economie. Ben 3e jaars en ik heb de mbo variant marketing en communicatie ook gedaan. Heb behoorlijk wat ervaring op het vakgebied marketing opgedaan en vind het ontzettend leuk om me ermee bezig te houden. Wat mijn borderline betreft; daar heb je vaardigheden voor die je kunt aanleren. Als je weet wat het is snap ik overigens al helemaal niet waarom je daarop probeert in te hakken... Zoiets kun je vergelijken als snoep pikken van een klein kindje of een mongooltje pesten. Oftewel heel sneu.

Mijn borderline is ook helemaal niet relevant voor deze discussie, mocht ik je te persoonlijk benaderd hebben dan bied ik daarvoor welgemeend mijn excuses. Ik ken je namelijk niet persoonlijk en ik ben daarom ook niet in staat om daarover te oordelen.

Los hiervan ben ik wel keihard wanneer het gaat om inhoud en niveau over dit onderwerp, dus als je niet weet waar je over lult en toch graag wilt meepraten dan krijg je dit ook te horen. Dit is in sociaal opzicht totaal niet nieuw, lijkt me.

De hele discussie vanuit mijn perspectief baseer ik op zuivere kennis over feiten die ik op heb gedaan met betrekking tot marketing en recht. Bij marketing kun je denken aan de investering die je maakt als bedrijf in je verpakking, het hele productontwikkelingsproces, je marketinginformatie, het bepalen van je doelgroep en het communiceren met je doelgroep. Wij praten hier over miljoenen en niet over ¤ 1,50 voor een pakje boter. Bij recht kun je denken aan het beschermen van je investeringen.

Ik ben van mening dat deze discussie betrekking heeft op deze onderwerpen, dus de achterliggende gedachte van positionering van een A-merk in het schap en de kosten die dit met zich meebrengt. Jij wordt geconfronteerd met het schap, dat ene pakje boter. Maar reken erop dat er heel wat tijd en moeite aan vooraf is gegaan voordat het zover is dat jij het zo te zien krijgt. Vanuit de perspectief kan ik jou onmogelijk serieus nemen in deze discussie, met alle respect en dat meen ik!

Ik wil niet hebben dat je me op borderline pakt, dan wil ik nooit meer met jou in discussie. Dit meen ik ook!
  woensdag 20 april 2005 @ 06:45:42 #195
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26366690
Jezus, gaan we nu allemaal een intake gesprek houden ofzo ? Nou ik ben Pepijn, ik ben foliedrukker en ik heb eigenlijk geen recht van spreken. Ik studeer niks en heb geen duidelijk voorkeur voor A-merken of huismerken. Doei.
.

Oh ja Integrity, grappig dat je de positionering aanhaalt, daar heb ik Unilver niet over gehoord, maar iedereen weet dat het hier uiteindelijk om draait. En volgens mij bepaald AH nog altijd waar zij de producten plaatst (tenzij anders afgesproken). VOlgens mij is het nog altijd begonnen met de rookworst van AH huismerk, waarmee de vrouw van een of andere Unilever directeur mee thuis kwam.
.
pi_26368207
Nou Pepijn , ik zal volgende week eens vragen aan de Unilever directeur hoe dat nou zit met die rookworst, want volgens mij zit er een luchtje aan dit verhaal.
  Eindredactie Games woensdag 20 april 2005 @ 10:54:00 #197
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26369497
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:00 schreef Integrity het volgende:
ik kan natuurlijk je op elk punt keihard onderuit schoffelen, maar als je eht borderline hebt, snap ik je reactie wel. ik heb ook een vriend met borderline dus ik weet hoe leuk maar soms wel naief die mensen kunne zijn. dat je het zo ver geschopt hebt is leuk en aardig, maar ik heb zelfs ook havo en studeer nu economie. om dat te bekostigen werk ik al 5 jaar bij appie hijen en heb daardoor veel praktijkkennis opgedaan.
wat jij 'zuivere'feiten noemt (feiten zijn al zuiver, ze kloppen wel of niet) heb ik allemaal gehad al in havo4 dus je hoeft jezelf echt niks wijs te maken dat je nou echt beter bent.
succes verder met je verdere leven. ik hoop dat je geen personen tegenkomt die 'lager' van jouw niveau zijn en meer sociaal begrip hebben voor jouw situatie, want anders kom je niet ver met je studie

PS: het is behoorlijk dom om iemand erop te wijzen waarvanje denkt dat hij/zij niet sociaal is terwijl je zelf alleen maar denigrerend bezig bent en nog eens borderline hebt want je hele stuk wankelt en je dragt niet bij tot de discussie

[ Bericht 15% gewijzigd door Oscar. op 20-04-2005 11:48:53 ]
  Eindredactie Games woensdag 20 april 2005 @ 10:57:05 #198
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26369564
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/680412/4/50#26366690]woensdag 20 april 2005 06:45
Oh ja Integrity, grappig dat je de positionering aanhaalt, daar heb ik Unilver niet over gehoord, maar iedereen weet dat het hier uiteindelijk om draait. En volgens mij bepaald AH nog altijd waar zij de producten plaatst (tenzij anders afgesproken). VOlgens mij is het nog altijd begonnen met de rookworst van AH huismerk, waarmee de vrouw van een of andere Unilever directeur mee thuis kwam.
.
idd, daar is het mee begonnen, mooi toch ach, omdat alle huismerken tegenwoordig op grijphoogte lichen en de duurdere merken op herniahoogte, daalde de omzet van unilever binnen Ah, waardoor er minder ingekocht werd, maar de meeste mensen willen het AH huismerk helemaal niet, zoals ik, want andere merken blijven lekkerder
pi_26378436
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:54 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ik kan natuurlijk je op elk punt keihard onderuit schoffelen, maar als je eht borderline hebt, snap ik je reactie wel. ik heb ook een vriend met borderline dus ik weet hoe leuk maar soms wel naief die mensen kunne zijn. dat je het zo ver geschopt hebt is leuk en aardig, maar ik heb zelfs ook havo en studeer nu economie. om dat te bekostigen werk ik al 5 jaar bij appie hijen en heb daardoor veel praktijkkennis opgedaan.
wat jij 'zuivere'feiten noemt (feiten zijn al zuiver, ze kloppen wel of niet) heb ik allemaal gehad al in havo4 dus je hoeft jezelf echt niks wijs te maken dat je nou echt beter bent.
succes verder met je verdere leven. ik hoop dat je geen personen tegenkomt die 'lager' van jouw niveau zijn en meer sociaal begrip hebben voor jouw situatie, want anders kom je niet ver met je studie

PS: het is behoorlijk dom om iemand erop te wijzen waarvanje denkt dat hij/zij niet sociaal is terwijl je zelf alleen maar denigrerend bezig bent en nog eens borderline hebt want je hele stuk wankelt en je dragt niet bij tot de discussie
Voor iemand met ervaring heeft met een borderliner kom je niet over alsof je weet hoe je ermee om moet gaan. Je blijft maar persoonlijk aanvallen, je zou moeten weten dat dit niet het geval is. Ik wil inhoudelijke wel op je ingaan, want zoveel meer dan jou voel ik me niet. Ik werk nu 7 jaar op de businessbalie van de tpg in een sorteercentrum, ben dan wel begonnen met pakketjes. Ik heb ooit in het distributiecentrum van de AH gewerkt en ik doe er ook boodschappen. Mijn opdracht in het vorige blok was onder andere een bedrijfstakanalyse van een supermarkt, ik beroep me daarop wanneer het gaat om de prijzenoorlog en bedrijfsvoering van een supermarkt.

Mijn zuivere feiten heb ik verder niet uitgelegd, dit komt omdat ik het in het algemeen had meegedeeld aan je. Wanneer ik over feiten spreek, kom ik met een inleiding, een argument en een bron. Zonder dit is een uitspraak ongefundeerd, zo profileer ik mijn standpunt hierin.

Als ik denk dat ik alles ben, ga er dan niet tegenin wil je? Zodra je je eraan stoort zou ik me afvragen welke erekwestie ik bij jou geraakt heb dat jij je er niet overheen kon zetten. Dat bewijst dus dat je er niet boven kunt staan.

Als laatste had ik al mijn excuses aangeboden, dit neem ik bij deze weer terug. Ik heb geen spijt tegenover een persoon die eigenlijk alleen maar rot doet. Je eigen discussieopmerkingen maken me eerlijk gezegd ook van streek, maar dat komt bovenal vanwege mijn allergie voor hypocriet gelul. Welk inhoudelijk punt heb jij eigen bijgedragen de afgelopen paar reacties?

Ik heb jou iets toegezegd in mijn vorige reactie en ik ben nu ook op dit punt gekomen; ik neem jou niet meer serieus en vanaf nu reageer ik niet meer op jou. Dit geldt voor welk topic dan ook.
pi_26389278
quote:
Op woensdag 20 april 2005 09:41 schreef Integrity het volgende:
Nou Pepijn , ik zal volgende week eens vragen aan de Unilever directeur hoe dat nou zit met die rookworst, want volgens mij zit er een luchtje aan dit verhaal.
nou pepijn is Pijenburg nog niet failliet want zij missen nu al 300.000 omzet door AH
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')