Je hebt geen kans vrees ik. Die verhuisplannen stammen nog uit de tijd dat ik op de THR zat (1997-2001), en er was zelfs al sprake van een verhuizing van de THR naar Delft met ingang van 2002. Dat is dus niet gebeurd. Ik heb de "fusie" met de HHS niet meegemaakt gelukkig, maar kan je wel vertellen dat de mensen in Rijswijk toen echt niet zo hard zaten te wachten op mensen van de HHS hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:18 schreef mechatronics het volgende:
Punt is ook nog, ergens in 2009 gaat heel de TH verhuizen naar de TU Delft campus. Dus verhuizen kunnen ze dan weer wel.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik goed bezwaar maken tegen deze verhuizing?
Want nu is het ineens een beetje duidelijk aan het worden dat iedereen van Werktuigbouw naar de TH moet gaan, per 1 september
Voor mij is de reisafstand dus echt niet het probleem, het is gewoon die hele school wat niks voor mij is. Maar, er wonen er ook zat vlakbij de HHS op kamers, voor die mensen wordt reisafstand ineens wel een probleem.
En, met de HHS zit je nog lekker dicht bij een leuk centrum, bij de TH zit je in 1 of andere polder
Tevens, en hier ligt ook een punt van bezwaar, willen ze nu het onderwijssysteem van de TH (veel college) gaan doorvoeren naar ons toe, sommigen zijn al 2-3 jaar projectgestuurd onderwijs gewend, en nu moet je terugstappen naar een HAVO manier van leren. Ammenooitniet!
Goed, de kogel is dus nog niet door de kerk, dus heb je nog enige mogelijkheden om het in een voor jou gewenste richting te bewegen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:12 schreef mechatronics het volgende:
Maar er zijn dus verschillende idee-en nu.
Hm, wat betekent je vakgebied dan voor je??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:30 schreef mechatronics het volgende:
Ik hoor nu al zat stemmen dat er zelfs studenten een andere studie willen gaan nemen die er een beetje op lijkt, om hier te blijven.
Hier schrok de opleidingsmanager wel van.
Jupquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed, de kogel is dus nog niet door de kerk, dus heb je nog enige mogelijkheden om het in een voor jou gewenste richting te bewegen.
Theoretisch zijn er nu idd 140 mensen die werktuigbouw doen aan deze school (HHS) ja.quote:Je moet echter niet vergeten dat het openhouden van een opleiding WTB voor 30 studenten nooit rendabel is. Ik weet niet wat de HHS daar over heeft gezegd in het verleden? Die fusie met Rijswijk is natuurlijk niet voor niets geweest.
Precies, dat is jouw mening, wij hebben dus 2 vormen, PO en PGO, PO is project, waar je in een groep zit, wat laten we zeggen 18 uur / week neemtquote:Wel grappig dat jij het idee hebt dat Rijswijk jouw opleiding opslurpt, terwijl wij een jaar of vier geleden juist het tegenovergestelde wilden voorkomen en daarom tegen verregaande samenwerking hebben gestemd.
Overigens een opmerking over onderwijsstijlen: ik ben geen voorstander van opleidingen waarbij je twee colleges per week hebt en voorderest het lekker mag uitzoeken in een projectteam. Ik ben van mening dat je daar lang niet zoveel leert als in een meer klassieke opzet. Nu krijg je studenten die heel leuk in projecten kunnen meedraaien, maar eigenlijk geen fundamentele kennis bezitten. Ik merk in mijn werk dat 't meedraaien in een project veel minder belangrijk is. Veel dingen zoek ik in mijn eentje uit. Een situatie als in projectteams op de HTS ben ik nog niet tegengekomen. Maar goed, ieder zijn voorkeur en mening.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:46 schreef -marleenhoofd het volgende:
ej Stel je eens niet aan, die school is vast puik.
bron: www.thrijswijk.nlquote:Kleinschalig
Bij de TH Rijswijk ben je geen nummer. De school heeft zo'n 1500 leerlingen en 120 personeelsleden. Overzichtelijk dus. Onze kleinschalige manier van werken vind je terug in de sfeer en het studiesysteem. Als het de kwaliteit van ons onderwijs ten goede komt, benutten we trouwens wel alle mogelijkheden om samenwerkingen aan te gaan. Zo is de TH Rijswijk gefuseerd met de Haagse Hogeschool en hebben we samenwerkingsverbanden met de Hogeschool Leiden en met de TU Delft.
Dat denk ik ook ja, maar toch gaan wij denk ik maar eens een handtekeningenactie houdenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:42 schreef -marleenhoofd het volgende:
de TH is gewoon superieur. er zitten daar geen meiden dus die studenten zijn mieters slim en vele malen beter dan HHS studenten. Mijns inziens.
Als je een boek nodig hebt dan zul je inderdaad even langs moeten in Delft (nog niet eens 10 minuten verderop) waar je gebruik van de TU Bibliotheek kan maken. En als zuipen zo belangrijk is voor je, tsja... waarom denk je dat we een SooS hebben voor de school? Voor de lol ofzo?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:12 schreef mechatronics het volgende:
Kortom, al zou dus de hele opleiding inc. leerstof / etc. verhuizen, dan ben ik er nog op tegen, omdat je van alles mist.
Je mist bijvoorbeeld een geweldig grote bibliotheek, verschrikkelijk divers ook nog.
Verder mis je ook nog het centrum van den haag, zeg nou zelf, af en toe wat drinken met je klasgenoten is toch ook wel eens leuk.
De hele sfeer etc.
En ik kan zelf wel zeggen dat dankzij het moderne gebouw het klimaat hier op en top is, in tegenstelling tot de TH, waar je de ene keer met je jas aan zit te bibberen en de andere keer je rotzweet. Dat terzijde.
Zit jij er op te wachten om de SooS open te stellen voor die Hagenezen dan? Had de TH niet zelf een bieb trouwens, of hebben ze die "alvast" opgeheven?quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als je een boek nodig hebt dan zul je inderdaad even langs moeten in Delft (nog niet eens 10 minuten verderop) waar je gebruik van de TU Bibliotheek kan maken. En als zuipen zo belangrijk is voor je, tsja... waarom denk je dat we een SooS hebben voor de school? Voor de lol ofzo?![]()
Nee, tuurlijk niet. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zit jij er op te wachten om de SooS open te stellen voor die Hagenezen dan? Had de TH niet zelf een bieb trouwens, of hebben ze die "alvast" opgeheven?
Precies!quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:50 schreef Anthraxx het volgende:
Alsof wij jullie ook maar willen op de TH
Ik heb gehoord van de OC dat ze welgeteld 1 (één) boekenkast hebbenquote:Op dinsdag 5 april 2005 18:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar dat terzijde.En een bibliotheek hebben we niet meer tot zover ik weet. Dan zul je of naar de HHS moeten of naar de TU.
1: hoe vaak ga jij nu naar de bieb daaro? helemaal in delft? ik ben haast elke dag te vinden in de bieb nu, juist omdat het dichtbij is.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als je een boek nodig hebt dan zul je inderdaad even langs moeten in Delft (nog niet eens 10 minuten verderop) waar je gebruik van de TU Bibliotheek kan maken. En als zuipen zo belangrijk is voor je, tsja... waarom denk je dat we een SooS hebben voor de school? Voor de lol ofzo?![]()
Op sommige punten ben ik het zeker met je eens maar dit is gewoon gemierenneuk.
Er is bij ons alleen een klimaatbeheersingssysteem aanwezig in de computer lokalen. En het klopt, de lokatie is niet centraal, maar wel prima bereikbaar. Sportfaciliteit worden wij nu ook al door naar de HHS verwezen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:01 schreef mechatronics het volgende:
[..]
1: hoe vaak ga jij nu naar de bieb daaro? helemaal in delft? ik ben haast elke dag te vinden in de bieb nu, juist omdat het dichtbij is.
2: Wat vind jij precies mee eens, en gemierenneuk, dat laat ik dat gemierenneuk uit de petitie
Deze punten heb ik even samengevat
Waarvan ik nu ook vind, omdat het er zoveel zijn, er ook gemierenneuk in zit.
1: Nadelen verhuizing THKopje faciliteiten ( ik denk dat dit het enige zo ongeveer is waar je je hard voor kan maken, sfeer niet) Bibliotheek in de TH is kleiner (1 boekenkast) Diverse opleidingen Geen geavanceerd klimaatbeheersingsysteem aanwezig de architectuur is anders (dit staat ook bij voordelen overigens) de lokatie is niet centraal in de stad Geen interne sportfaciliteit Geen douwe egberts koffie ( , toch? )
Voor sommigen een langere reisafstand (dit staat ook bij voordelen overigens) De sfeer is anders Keuzevakken, of minors, is lastiger, wegens pendelen tussen 2 locaties.
Eens. In weze moet alles er op vooruit gaan, qua faciliteiten. De sfeer wordt echter nog steeds door de leraren en de leerlingen bepaaldquote:2: Voordelen verhuizing THSchool is volledig technisch de architectuur is anders Voor sommigen een kortere reisafstand De sfeer is anders "betere" praktijkruimtes
Zelfstudie ruimtes in de TH zijn er genoeg. Alle lokalen zijn gewoon toegangkelijk voor leerlingen. Ook als je er niets te zoeken hebt. Stilteruimtes zijn er ook genoeg. Ook kun je gewoon achter een computer schuiven, zelfs als er lessen aan de gang zijn. Geen probleem dus. Er is verder maar 1 Open Leer Centrum. En die is voor de hele school bedoeldquote:3: wat hetzelfde blijftDezelfde leraren Dezelfde klasgenoten Dezelfde lesstijl
4: onduidelijkhedenZijn er genoeg Open Leer Centra aanwezig? Zijn er genoeg zelfstudie / stilteruimtes aanwezig?
Dit gaat niet op, omdat de TH en de HHS officieel zijn gefuseerd. Het is dus de zelfde school juridisch gezien, maar dan met twee locaties.quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:33 schreef mechatronics het volgende:(buiten de TH om) is het justitieel allemaal wel mogelijk wat er zo gedaan wordt, is er geen manier om dit aan te vechten? We hebben namelijk nooit getekend voor een studie in de TH Rijswijk, maar aan de HHS.
1. Geen idee.quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:33 schreef mechatronics het volgende:
een paar,Waar is het bewijs dat het uberhaupt goedkoper zou zijn, in plaats van een verplaatsing van de kostenpost?
Er zou bevoorbeeld bespaard worden op verschillende commisies door het samenvoegen, maar heeft dit samenvoegen reorganisatie voor deze korte periode niet meer kosten?Is er nog steeds een wireless-netwerk aanwezig op de TH? (buiten de TH om) is het justitieel allemaal wel mogelijk wat er zo gedaan wordt, is er geen manier om dit aan te vechten? We hebben namelijk nooit getekend voor een studie in de TH Rijswijk, maar aan de HHS.
En vast nog wel meer vragen en onduidelijkheden, maar dit zijn ze voor nu
Beetje offtopic, maar eh...quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
een studievereniging (zoals ik zeg maar als aankomend voorzitter)
De SooS is inderdaad gezellig, best goed vertoeven daar (als de bitterballen niet verbranden).quote:Ook de SooS draagt er aan bij. Dus ik zou het zeker niet een negatief punt noemen. (Nee, we zijn niet allemaal nerds zonder sociaal leven). En anders wil ik je bij deze uitnodigen om een keer op de TH te komen bieren op een donderdag middag
Neuh, ik ken het wel daar...quote:Meer vragen over de TH?
Betekend dus niet lokatieafhankelijk?quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit gaat niet op, omdat de TH en de HHS officieel zijn gefuseerd. Het is dus de zelfde school juridisch gezien, maar dan met twee locaties.
Mja, Electronica / Elektrotechniek. 1 Pot nat. Ik doe dus gewoon Elektrotechniek met afstudeerrichting (nou ja, zit nu in H1) Computers en Datacommunicatiequote:Op dinsdag 5 april 2005 20:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar eh...
Ik lees dat je elektronica doet, valt dat nog steeds onder E, en is die studievereniging nog steeds Ohmega zoals "vroegah"?
[..]
De SooS is inderdaad gezellig, best goed vertoeven daar (als de bitterballen niet verbranden).
* Duvel heeft de oude SooS nog gekend...
[..]
Neuh, ik ken het wel daar...
Er was een paar jaar geleden sprake van een verregaande samenwerking tussen de THR, HHS en de Leidsche Hogeschool. Dit zou dan de SSHHR worden (stichting samenwerkende hogescholen haaglanden en rijnstreek). Dit gedrocht is dus niet doorgegaan destijds; na een hoop gedoe won de MR een geschil met het stichtingsbestuur van de THR. Denk daar ook eens aan: er zit dus een geschillencommissie voor dit soort dingen in Woerden, maar het geschil moet dan wel worden aangegaan op MR-niveau.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:18 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Betekend dus niet lokatieafhankelijk?
damn, ik ga het nog navragen, maar wel jammer dit puntje ja
Ze hadden destijds een hok ergens halverwege de gang op de vierde geloof ik. Ik was niet eens lid, want ze waren net opgericht... De studievereniging die er daarvoor voor E was, heette Omega, dus de h maakt het verschil. Ik heb trouwens destijds Energietechniek gedaan, maar ik geloof dat dat in die vorm ook niet helemaal meer bestaat, al heb ik sinds een paar maanden wel een collega die net is afgestuurd in de Energietechniek aan de THR.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mja, Electronica / Elektrotechniek. 1 Pot nat. Ik doe dus gewoon Elektrotechniek met afstudeerrichting (nou ja, zit nu in H1) Computers en Datacommunicatie. De studievereniging heet nog steeds Ohmega idd en zit wrs zelfs nog in hetzelfde hok
Mja, maar je moet niet vergeten dat je ze in de pan hebt gemikt natuurlijk!quote:De bitterballen van de SooS zijn verder wel prima te doen
We hebben hetzelfde hokquote:Op dinsdag 5 april 2005 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hadden destijds een hok ergens halverwege de gang op de vierde geloof ik. Ik was niet eens lid, want ze waren net opgericht... De studievereniging die er daarvoor voor E was, heette Omega, dus de h maakt het verschil. Ik heb trouwens destijds Energietechniek gedaan, maar ik geloof dat dat in die vorm ook niet helemaal meer bestaat, al heb ik sinds een paar maanden wel een collega die net is afgestuurd in de Energietechniek aan de THR.
[..]
Mja, maar je moet niet vergeten dat je ze in de pan hebt gemikt natuurlijk!
Ja, dat klopt. Al was het eigenlijk een complete herstart, Omega was een tijdje totaal overleden.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
We hebben hetzelfde hokIk denk dat Omega is veranderd naar Ohmega.
Ja, zeker omdat ik MR-werk heb gedaan, dat maakte het wel wat bijzonderder dan gewoon HTS doen.quote:Denk ik. Maar wel leuke ervaringen overgehouden aan de TH?
Ze waren eerder té gefrituurd. Maar we kregen een nieuwe portie en toen kwam alles toch nog goed...quote:Op de niet gefrituurde bitterballen na dus![]()
Dat kan ik me ook nog herinneren, toen zat ik op de MTS, en zou de wiskunde cursus voor weet ik wie gaan gelden.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er was een paar jaar geleden sprake van een verregaande samenwerking tussen de THR, HHS en de Leidsche Hogeschool. Dit zou dan de SSHHR worden (stichting samenwerkende hogescholen haaglanden en rijnstreek). Dit gedrocht is dus niet doorgegaan destijds; na een hoop gedoe won de MR een geschil met het stichtingsbestuur van de THR. Denk daar ook eens aan: er zit dus een geschillencommissie voor dit soort dingen in Woerden, maar het geschil moet dan wel worden aangegaan op MR-niveau.
Nadat deze samenwerking niet was doorgegaan, werd het stil en studeerde ik af. Een jaar later hoorde ik dat de THR en de HHS uiteindelijk dus maar gewoon gefuseerd waren. Dat is dus een andere status dan samenwerken, dus ik vrees inderdaad dat je op dit gebied een probleem hebt.
Tja, succes met je poging.quote:Op woensdag 6 april 2005 21:06 schreef mechatronics het volgende:
that's it
ik heb nog steeds niks
ik ga NU een petitie maken, morgen 500 keer kopieren en laten tekenen
stelletje flikkers, wij zijn klanten aan de haagse hogeschool, geen schapen
k zal eens paniek zaaien door 100 handtekeningen overal in te leveren
Ja bedankt, ik zal het nodig hebben.quote:
Je kan idd door heel weinig te doen ook door de HHS komen, maar dat is je eigen schuld.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:31 schreef loveli het volgende:
Je kunt natuurlijk ook blij zijn dat je naar de TH mag waar ze je een goede basis meegeven, in plaats van je alleen maar in groepjes te laten aanmodderen. Als je van de HHS komt (weet ik vanuit bedrijfsleven), kun je veel blaten en vergaderen, maar niet zelfstandig nadenken. Want daar heb je geen basiskennis genoeg voor.
Mijn mening: voordelen HHS: 1% voordelen TH: 99%.
Dat ene procentje krijg je van me.
En dat is een goed punt, als dat waar is. Als we niet kunnen overleggen, dan faalt alles.quote:je kan beter die studenten die nu op de HHS zitten, daar laten zitten, er zijn hier niet genoeg vergaderruimten voor al die groepen. De school is er simpelweg neit klaar voor.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben,quote:Op donderdag 7 april 2005 11:31 schreef loveli het volgende:
Je kunt natuurlijk ook blij zijn dat je naar de TH mag waar ze je een goede basis meegeven, in plaats van je alleen maar in groepjes te laten aanmodderen. Als je van de HHS komt (weet ik vanuit bedrijfsleven), kun je veel blaten en vergaderen, maar niet zelfstandig nadenken. Want daar heb je geen basiskennis genoeg voor.
Mijn mening: voordelen HHS: 1% voordelen TH: 99%.
Dat ene procentje krijg je van me.
Klinkt als een blauwdruk voor een bepaald slag managers...quote:Op donderdag 7 april 2005 11:31 schreef loveli het volgende:
Als je van de HHS komt (weet ik vanuit bedrijfsleven), kun je veel blaten en vergaderen, maar niet zelfstandig nadenken. Want daar heb je geen basiskennis genoeg voor.
Ehm ja, wat moeten je hier nou op zeggen? Een onafhankelijke meting toont aan dat de THR er qua studentenoordeel het beste uit komt. Vervolgens verklaar jij de oorlog. Hiermee maak je je hele betoog toch totaal waardeloos?quote:Zo'n idee had ik ook, wij denken aan de HHS dat jullie allemaal elitair zijn, en denken dat jullie denken dat jullie de beste zijn, dat zal n puike sfeer geven
Eerder een oorlog...
Ik weet niet waar jij te koud in de winter vandaan haalt, maar over het algemeen lijkt het hier in de winter alsof je in de tropen rondloopt. Dus echt koud is het nietquote:Op donderdag 28 april 2005 07:26 schreef mechatronics het volgende:
Waarom verplaatsen we de W-opleiding van de THR niet gewoon naar Laakhaven? (HHS Den Haag)
Ik bedoel, alles gaat erop vooruit,
-ze passen dan beter in de haagse bachelor (daar valt THR ook onder ja)
-er zijn betere faciliteiten, zoals bieb en sportruimten
-het gebouw en klimaat zijn perfect te noemen
-en die reisafstand? pffft, das toch maar 5 km
-de docenten verhuizen mee
-net als het lessysteem, er veranderd kwa onderwijs zelf dus niks voor de huidige W-studentenTHR
Hopla, perfect idee van een buitenstaander, al zeg ik het zelf![]()
over klimaat, we hebben nu zelfs (frappant genoeg) een project lopen om het klimaat in de Souterrain en Top vleugel (S&T) te verbeteren.
Alles en iedereen @ THR klaagt erover, en de normen worden ook bij lange na niet gehaald, maar regels buigen gaat zo lekker als het gebouw 35 jaar oud is, en 15 jaar geleden is verbouwd...
Probleem is dat er niet goed geventileerd wordt, gevolg; weinig zuurstof, teveel CO2, zweetluchten, frituurluchten, knakworstluchten, benauwd, en te koud in de winter.
En ik kan nu wel een beetje aanvoelen dat wij daar wel eens terecht zouden kunnen komen
Omdat de HHS al zijn techniek wil bundelen op de THR zodat het geheel t.z.t. naar Delft kan verhuizen.quote:Op donderdag 28 april 2005 07:26 schreef mechatronics het volgende:
Waarom verplaatsen we de W-opleiding van de THR niet gewoon naar Laakhaven? (HHS Den Haag)
Correct.quote:Op donderdag 28 april 2005 08:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat de HHS al zijn techniek wil bundelen op de THR zodat het geheel t.z.t. naar Delft kan verhuizen.
Zoiets?
Hogere machten, niet beïnvloedbaar. Topic kan dicht.quote:
Niet correct, en dermate foutiefquote:Op donderdag 28 april 2005 08:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat de HHS al zijn techniek wil bundelen op de THR zodat het geheel t.z.t. naar Delft kan verhuizen.
Zoiets?
Dit kan genuanceerder, zie onder. Verder een dubbelzegging, maar goed.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:52 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Niet correct, en dermate foutief
Natuurlijk zit er een hoger doel achter, namelijk een betere integratie tussen TU en HTS. Daar zit momenteel nogal een kloof tussen. En stel je voor: als je op de HTS in Delft zit en je hebt toegang tot de TU-bieb! Daarmee vergeleken is de bieb van de HHS een ladenkastje. Verder natuurlijk de integratie op het gebied van masters, en TU drop-outs die makkelijker op de THR verder kunnen.quote:Hier in de notulen van Cvb van HHS EN THR, staat toch echt dat ze in 1 keer naar Delft willen gaan.
Dat is meer correct.
Of dat wegens financiele redenen is niet, ik ruik (en hoor uit zeer betrouwbare bronnen) andere dingen dan de financiele redenen. Want de docenten op en neer laten pendelen was het probleem niet, dat heeft de afdelingsraad zelf uitgezocht
Ja wie wordt er niet bang van wisko-Kees?quote:Op donderdag 28 april 2005 08:19 schreef Anthraxx het volgende:
Maar ze zijn zo bang van de wiskunde hier![]()
Het spijt me, ik heb geen behoefte aan een verdere devaluatie van het HTS-diploma.quote:Er moet iemand toch medelijden met ze hebben?
Ik heb ook niks tegen op een verhuizing naar Delft, absoluut niet, dat was ook duidelijk toen ik aan de HHS ging studeren, dat dat rond 2006-2008 ging gebeuren. Ik zou het dus net wel / net niet meemaken, en tóch heb ik mede daarom bewust gekozen voor de HHS. Dan kon ik mooi misschien het laatste jaar (semester 7) handig keuzevakken volgen aan de TU. Ik noem maar een voorbeeld, redelijk perfect zo.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit kan genuanceerder, zie onder. Verder een dubbelzegging, maar goed.
[..]
Natuurlijk zit er een hoger doel achter, namelijk een betere integratie tussen TU en HTS. Daar zit momenteel nogal een kloof tussen. En stel je voor: als je op de HTS in Delft zit en je hebt toegang tot de TU-bieb! Daarmee vergeleken is de bieb van de HHS een ladenkastje. Verder natuurlijk de integratie op het gebied van masters, en TU drop-outs die makkelijker op de THR verder kunnen.
Heyy, teken jij wel eens in de 2e rugzak, helemaal achterin links zeg maar?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:06 schreef Rnej het volgende:
ik geef jullie groot gelijk, hhs is een chill gebouw (2jaars ipo'er hierzo)
vraag me ook echt af waarom jullie naar het th rijswijk gebouw moeten
mja, ik weet ook wie je bent, heb je een tijdje terug met printerproblemen geholpen geloof ikquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:12 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Heyy, teken jij wel eens in de 2e rugzak, helemaal achterin links zeg maar?
Daar zitten wij ook vaak, leuk volk loopt daar rond
P.s. Atrium pagina 7 ook gelezen / foto gezien?
Ik vraag het me ook af, korte termijn financien gaat er bij niet helemaal in maar ik doe em erbij.
Redenen:Financiën (hoe gaan deze beter als er geen docenten ontslagen worden, is de huur van lokalen goedkoper? We hebben maar 4 collegeuren / week of minder, huh?) Acreditatieproblemen? (of hoe je het ook mag schrijven) Teamvorming (en hier kan ik wel een beetje in komen). Om een samenwerkend docententeam te creëren wat over een paar jaar (als het goed is 2007) naar Delft gaat. Dan zijn ze in Delft in ieder geval alvast aan elkaar gewend.
Maar we hebben nu zelf een voorstel ontwikkeld, ik met een paar studenten, en vanmiddag tijdens een terugkoppeling is dat allemaal goed gegaan, en daar houden we ook rekening met alle punten, maar blijven we toch hier op de HHS, én er komt betere teamvorming én de docentenbeschikbaarheid / expertise gaat vooruit. Even afwachten wat de hogere managementlagen hierop te zeggen hebben.
Ah die! Volgens mij weet ik het nu ook, bedankt nog daarvoorquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
mja, ik weet ook wie je bent, heb je een tijdje terug met printerproblemen geholpen geloof ik
Het is overal wel een zooitje hoor.(THR ook wel, die heeft ook ernstige tekorten(o.a. op WTB), en nog 2 lastige dossiers lopen, wat ik maar even voor me hou) Maar ik heb net even gezocht, Frank Buskermolen is iemand in de AfdelingsRaad van TMD, misschien dat ik daar ook even mee moet gaan praten.quote:enne, de hhs is helaas een flink bureaucratisch zootje, alhoewel frank buskermolen een redelijke vent is
T zijn de kleine dingen he, principe dingen die soms zwaarder tellen, vreemd is datquote:(soms ook niet, er ging van t budget van tienduizenden euros voor de IPO werkplaats 100 euro per jaar naar cup a soup en lollies en dat heeft hij geschrapt.... waarom?!?!, das 50 cent per jaar per student die daar elke week komt ofzo)
maargoed
Dunno. Ik weet alleen dat het in mijn projectgroep en de totale projectgroep rondgegaan is. Daarbuiten weet ik het niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:03 schreef mechatronics het volgende:
Nogmaals, serieus, gaat dit rond op de TH?
dit topic, jouw projectgroep rond, ik voel zomaar ineens dat zoiets wel eens doorgegeven kan worden via dingen als MSN enzoquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dunno. Ik weet alleen dat het in mijn projectgroep en de totale projectgroep rondgegaan is. Daarbuiten weet ik het niet.
Mijn god, wat een woordenbrij! Volgende keer eerst je roes uitslapen voor je gaat posten...quote:Op donderdag 12 mei 2005 00:00 schreef mechatronics het volgende:
Damn guesten, ik heb n blunder gemaakt.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mijn god, wat een woordenbrij! Volgende keer eerst je roes uitslapen voor je gaat posten...![]()
Inlezen is zeker een keuzevak zonder creditpointsquote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:16 schreef Hiflyer het volgende:
Wat is dr nu helemaal tegen op de THR? T is tien minuten van de HHS af. Nog los van het feit dat het een van de beste hogescholen van Nederland is! En tja, als je meer van managen dan van berekeningen houdt, ben je op een andere opleiding wellicht beter op je plaats.
Overigens, ALS je wat aan die stinklokalen in het souterrain kan doen, ben ik je errug dankbaar. Ik zit nl 10 uur per week in dat lokaal colleges te volgen, en dat is geen pretje!!!
*zit in NH19a en is frequent bezoeken van de SooS.
Power to the people!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:34 schreef BrauN het volgende:
mechatronics gaat strijden aan het front!
Zet 'm op jongen, laat ze een poepie ruiken, die hoge heren.
Het doel heiligt de middelen, dus bloed mag gieten!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |