abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2005 @ 08:11:43 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_26561960
quote:
Op donderdag 28 april 2005 07:26 schreef mechatronics het volgende:
Waarom verplaatsen we de W-opleiding van de THR niet gewoon naar Laakhaven? (HHS Den Haag)
Omdat de HHS al zijn techniek wil bundelen op de THR zodat het geheel t.z.t. naar Delft kan verhuizen.

Zoiets?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 april 2005 @ 08:13:10 #52
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_26561964
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Omdat de HHS al zijn techniek wil bundelen op de THR zodat het geheel t.z.t. naar Delft kan verhuizen.

Zoiets?
Correct.
  donderdag 28 april 2005 @ 08:18:08 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_26561985
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:13 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Correct.
Hogere machten, niet beïnvloedbaar. Topic kan dicht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 april 2005 @ 08:19:26 #54
13783 Anthraxx
pi_26561999
Maar ze zijn zo bang van de wiskunde hier

Er moet iemand toch medelijden met ze hebben?
pi_26566034
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zoiets?
Niet correct, en dermate foutief

Hier in de notulen van Cvb van HHS EN THR, staat toch echt dat ze in 1 keer naar Delft willen gaan.
Dat is meer correct.

Of dat wegens financiele redenen is niet, ik ruik (en hoor uit zeer betrouwbare bronnen) andere dingen dan de financiele redenen. Want de docenten op en neer laten pendelen was het probleem niet, dat heeft de afdelingsraad zelf uitgezocht
-
  donderdag 28 april 2005 @ 12:05:14 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_26566420
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:52 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Niet correct, en dermate foutief
Dit kan genuanceerder, zie onder. Verder een dubbelzegging, maar goed.
quote:
Hier in de notulen van Cvb van HHS EN THR, staat toch echt dat ze in 1 keer naar Delft willen gaan.
Dat is meer correct.

Of dat wegens financiele redenen is niet, ik ruik (en hoor uit zeer betrouwbare bronnen) andere dingen dan de financiele redenen. Want de docenten op en neer laten pendelen was het probleem niet, dat heeft de afdelingsraad zelf uitgezocht
Natuurlijk zit er een hoger doel achter, namelijk een betere integratie tussen TU en HTS. Daar zit momenteel nogal een kloof tussen. En stel je voor: als je op de HTS in Delft zit en je hebt toegang tot de TU-bieb! Daarmee vergeleken is de bieb van de HHS een ladenkastje. Verder natuurlijk de integratie op het gebied van masters, en TU drop-outs die makkelijker op de THR verder kunnen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 april 2005 @ 12:13:12 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_26566654
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:19 schreef Anthraxx het volgende:
Maar ze zijn zo bang van de wiskunde hier
Ja wie wordt er niet bang van wisko-Kees?
quote:
Er moet iemand toch medelijden met ze hebben?
Het spijt me, ik heb geen behoefte aan een verdere devaluatie van het HTS-diploma.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_26574588
quote:
Op donderdag 28 april 2005 12:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit kan genuanceerder, zie onder. Verder een dubbelzegging, maar goed.
[..]

Natuurlijk zit er een hoger doel achter, namelijk een betere integratie tussen TU en HTS. Daar zit momenteel nogal een kloof tussen. En stel je voor: als je op de HTS in Delft zit en je hebt toegang tot de TU-bieb! Daarmee vergeleken is de bieb van de HHS een ladenkastje. Verder natuurlijk de integratie op het gebied van masters, en TU drop-outs die makkelijker op de THR verder kunnen.
Ik heb ook niks tegen op een verhuizing naar Delft, absoluut niet, dat was ook duidelijk toen ik aan de HHS ging studeren, dat dat rond 2006-2008 ging gebeuren. Ik zou het dus net wel / net niet meemaken, en tóch heb ik mede daarom bewust gekozen voor de HHS. Dan kon ik mooi misschien het laatste jaar (semester 7) handig keuzevakken volgen aan de TU. Ik noem maar een voorbeeld, redelijk perfect zo.

Totdat ze me ineens in de reet naaien met van ja jongens, helaas had ik een leuk idee, juliie gaan volgend jaar naar Rijswijk. Dat gaat er o.a. bij mij niet in.
Even kijken of ik het artikel uit de schoolkrant van vandaag hier kan plaatsen, (foto)
ben je wel eens in de bieb van de HHS geweest?
maar ik snap je wel hoor, TU is nog een factor zoveel groter
-
pi_26574794
Bron, Atrium nummer 235, april-mei '05, pagina 7, oplage rond de 14.000
[quote]
voorpagina: [7] Studenten Werktuigbouwkunde in opstand
[...]
pagina 7
[...]
Werktuigbouwkundestudenten protesteren met handtekeningenachtie tegen verhuizing naar Rijswijk
Met hart en ziel
[ insert foto met tig boze werktuigbouwers ]
Boze studenten Werktuigbouwkunde willen in hoofdvestiging blijven.

En een reactie op het artikel, praten doe ik wel, zo ongeveer 10 - 15 uur per week.
-
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:06:18 #60
71115 Rnej
I walk the line
pi_26710285
ik geef jullie groot gelijk, hhs is een chill gebouw (2jaars ipo'er hierzo )

vraag me ook echt af waarom jullie naar het th rijswijk gebouw moeten
pi_26710484
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:06 schreef Rnej het volgende:
ik geef jullie groot gelijk, hhs is een chill gebouw (2jaars ipo'er hierzo )

vraag me ook echt af waarom jullie naar het th rijswijk gebouw moeten
Heyy, teken jij wel eens in de 2e rugzak, helemaal achterin links zeg maar?
Daar zitten wij ook vaak, leuk volk loopt daar rond

P.s. Atrium pagina 7 ook gelezen / foto gezien?

Ik vraag het me ook af, korte termijn financien gaat er bij niet helemaal in maar ik doe em erbij.
Redenen:
  • Financiën (hoe gaan deze beter als er geen docenten ontslagen worden, is de huur van lokalen goedkoper? We hebben maar 4 collegeuren / week of minder, huh?)
  • Acreditatieproblemen? (of hoe je het ook mag schrijven)
  • Teamvorming (en hier kan ik wel een beetje in komen). Om een samenwerkend docententeam te creëren wat over een paar jaar (als het goed is 2007) naar Delft gaat. Dan zijn ze in Delft in ieder geval alvast aan elkaar gewend.

Maar we hebben nu zelf een voorstel ontwikkeld, ik met een paar studenten, en vanmiddag tijdens een terugkoppeling is dat allemaal goed gegaan, en daar houden we ook rekening met alle punten, maar blijven we toch hier op de HHS, én er komt betere teamvorming én de docentenbeschikbaarheid / expertise gaat vooruit. Even afwachten wat de hogere managementlagen hierop te zeggen hebben.
  • -
      dinsdag 3 mei 2005 @ 22:54:41 #62
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_26712270
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 22:12 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Heyy, teken jij wel eens in de 2e rugzak, helemaal achterin links zeg maar?
    Daar zitten wij ook vaak, leuk volk loopt daar rond

P.s. Atrium pagina 7 ook gelezen / foto gezien?

Ik vraag het me ook af, korte termijn financien gaat er bij niet helemaal in maar ik doe em erbij.
    Redenen:
  • Financiën (hoe gaan deze beter als er geen docenten ontslagen worden, is de huur van lokalen goedkoper? We hebben maar 4 collegeuren / week of minder, huh?)
  • Acreditatieproblemen? (of hoe je het ook mag schrijven)
  • Teamvorming (en hier kan ik wel een beetje in komen). Om een samenwerkend docententeam te creëren wat over een paar jaar (als het goed is 2007) naar Delft gaat. Dan zijn ze in Delft in ieder geval alvast aan elkaar gewend.

Maar we hebben nu zelf een voorstel ontwikkeld, ik met een paar studenten, en vanmiddag tijdens een terugkoppeling is dat allemaal goed gegaan, en daar houden we ook rekening met alle punten, maar blijven we toch hier op de HHS, én er komt betere teamvorming én de docentenbeschikbaarheid / expertise gaat vooruit. Even afwachten wat de hogere managementlagen hierop te zeggen hebben.
  • mja, ik weet ook wie je bent, heb je een tijdje terug met printerproblemen geholpen geloof ik

enne, de hhs is helaas een flink bureaucratisch zootje, alhoewel frank buskermolen een redelijke vent is

(soms ook niet, er ging van t budget van tienduizenden euros voor de IPO werkplaats 100 euro per jaar naar cup a soup en lollies en dat heeft hij geschrapt.... waarom?!?!, das 50 cent per jaar per student die daar elke week komt ofzo)

maargoed
    pi_26718074
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 22:54 schreef Rnej het volgende:

[..]

mja, ik weet ook wie je bent, heb je een tijdje terug met printerproblemen geholpen geloof ik
    Ah die! Volgens mij weet ik het nu ook, bedankt nog daarvoor
    quote:
    enne, de hhs is helaas een flink bureaucratisch zootje, alhoewel frank buskermolen een redelijke vent is
    Het is overal wel een zooitje hoor.(THR ook wel, die heeft ook ernstige tekorten(o.a. op WTB), en nog 2 lastige dossiers lopen, wat ik maar even voor me hou) Maar ik heb net even gezocht, Frank Buskermolen is iemand in de AfdelingsRaad van TMD, misschien dat ik daar ook even mee moet gaan praten.
    quote:
    (soms ook niet, er ging van t budget van tienduizenden euros voor de IPO werkplaats 100 euro per jaar naar cup a soup en lollies en dat heeft hij geschrapt.... waarom?!?!, das 50 cent per jaar per student die daar elke week komt ofzo)

maargoed
    T zijn de kleine dingen he, principe dingen die soms zwaarder tellen, vreemd is dat

Ohja, feli met 15 jaar IPO!

Ps..... ik heb nu een PvA liggen van de afdeling Engineering, en ik zie dus dat de THR ongeveer evenveel, zoniet meer tekort heeft dan de afdelingENG @ HHS

TMD dus niet meegerekend
    TMD=Technology Management & Design (IPO dus e.d.)

[ Bericht 4% gewijzigd door mechatronics op 04-05-2005 10:11:35 ]
    -
      woensdag 4 mei 2005 @ 10:40:30 #64
    71115 Rnej
    I walk the line
    pi_26720448
    Frank Buskermolen is afdelingsmanager van TMD , dus hij heeft ook wel redelijk wat te melden over de opleidingen die eronder vallen...

en ik dus denken dat werktuigbouwkunde eronder viel :s
    pi_26722964
    nee dat niet, ik spreek wel met de afdelingsRAAD, waar Engineering EN TMD onder vallen, maar niet met de afdelingsmanager van TMD, die heeft hier (als uitzondering) niks mee te maken.
    -
    pi_26895153
    morgenavond hebben ze een vergadering, de hogeschoolraad, die gaat dit bespreken.
    ik ga er iig bij zijn, en er morgenavond verslag van doen.

Ik verwacht dat er dan niet zoveel uit komt, maar de week daarop zit de hogeschoolraad met het college van bestuur, als die niks doen, gaan ze nog een heel vies juridisch bommetje krijgen van een hele stel medestudenten, die hebben wat voorbereid

Natuurlijk is dit gewoon handelen, en zullen ze niet met de eerste keer meegeven, maar de tijd dringt goed hard.

Als ze wel de eerste keer meegeven, het College van Bestuur, dan kan ik alvast zeggen dat ze dat bergen met rotzooi gaat besparen, en dan denk ik in mate's van InHolland - dossier

want ik heb het beste voor hoor met de HHS, puike school, goede college's, en daarom wou ik er ook graag blijven.

Maar als het A beloven, en B uitvoeren, dan zijn ze bij ons een klein beetje veel verkeerd bezig
    -
    pi_26896092
    valt mij net iets op, voor me enalaatste post was het rond de 900 views, op zich al veel
    maar nu zit het gewoon (terwijl er niets gepost was, alleen dat stuk in het atrium kwam uit) staat dit nu op 1600 of 1700 views

zou dit forum, en met name dit topic, wat bekend is bij de adviseur interne communicatie, ineens rondgaan op de HHS?
    -
      dinsdag 10 mei 2005 @ 21:57:15 #68
    13783 Anthraxx
    pi_26896114
    Nee, maar wel op de TH
    pi_26896304
    whehehe, aaaah dat verklaard.

Maar dude, serieus?
    Ik heb in notulen namelijk ook al gevonden dat de TH het helemaal niet eens is met dit, ze vragen zich 1 af of er geen fusie-afspraken worden geschonden (volgens mij wel)
    en 2 of er zo niet een probleem wordt verplaatst (op zich weer niet, maar omdat ze ons verplaatsen veranderen wij van topstudenten helaas in lastige relschoppers )

Ik was er vandaag nog trouwens, schijnbaar hebben ze ons project ook lopen op de TH.
    Het wordt daar het TIN (Technische INstallaties) project genoemd.
    Doel van het project is de Souterrain en de Top vleugel in te meten, met name hoe de ventilatie gaat (voor onze deelprojectgroep dan), andere groepen doen koellast, electriciteitsverbruik etc.

Tenminste, ik heb van onze tutor begrepen, die eerst alleen maar les gaf op de TH (puike tutor overigens) dat wij er meer op ingaan, dat de TH niet ingaat op dingen als koellast en warmteafgifte e.d.
    Wij wel, omdat wij niet zoveel college's hebben. Presto!
    Ja idd, wij hebben niet zoveel college's, dus je zou kunnen zeggen dat we minder leren, maar dat is offtopic

Ik was even 1 van die koelmachines aan het bekijken, in het 2e trappenhuis zeg maar, en ik voel mijzelf ineens duizelig worden en haast achterover de trap afvallen gewoon van die lucht daar, en ik was er rond 11.00 ofzo.

Maar het meeste medelijden heb ik toch wel met die gast in het repro hok, die heeft helemaal geen ventilatie, die moet zn deur overdag maar open zetten, want de ramen kunnen niet open én er zijn geen ventilatieroosters.
    Souterrain bij het 2e trappenhuis van de ingang zit die zeg maar

Nogmaals, serieus, gaat dit rond op de TH?
    -
      dinsdag 10 mei 2005 @ 22:08:38 #70
    13783 Anthraxx
    pi_26896478
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 22:03 schreef mechatronics het volgende:

Nogmaals, serieus, gaat dit rond op de TH?
    Dunno. Ik weet alleen dat het in mijn projectgroep en de totale projectgroep rondgegaan is. Daarbuiten weet ik het niet.
    pi_26896551
    quote:
    Op dinsdag 10 mei 2005 22:08 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dunno. Ik weet alleen dat het in mijn projectgroep en de totale projectgroep rondgegaan is. Daarbuiten weet ik het niet.
    dit topic, jouw projectgroep rond, ik voel zomaar ineens dat zoiets wel eens doorgegeven kan worden via dingen als MSN enzo
    Veenbrand effect e.d.

Onverwacht bij-effect zo

Aannemende dat jij dit topic heb laten zien, of zag je iemand anders die dit topic gaf? In dat laatste geval, dan zit dit topic echt flink rond te zwerven.

edit weg-ge-edit

[ Bericht 8% gewijzigd door mechatronics op 10-05-2005 22:17:01 ]
    -
    pi_26931601
    Damn guesten, ik heb n blunder gemaakt.
    week geleden op de portal gekeken, staat er 18.15 vergadering
    vanochtend gekeken, net wakker, staat er nog steeds 18.15, maar wel met wat tekst erbij, 17.15 start vergadering.

Ik dacht (denken is niet goed voor mij) nouja, ik zal wel niet wakker zijn.
    Dus hup het college in, kwart over 4 waren we klaar. Hop naar buiten.
    Iemand zegt, nou gasten, biertje? Jahoor, dus hup ff n biertje of 4 op het buitenterrasje van Siezo.
    Werelds met die zon.
    18.00 besloot ik toch maar dat we moesten gaan, was ook tijd, iedereen moest zn trein een beetje halen enzo. 18.05 alles klaar, en ik moest nog eten.
    Ff gauw een hamburger van de schoolkantine naar binnen gewerkt, 18.12 bij het lokaal waar ze gingen vergaderen.

Zit iedereen al binnen, ik zie ze eten, ik denk nee, what the F....
    Loop zo binnen, gelijk 4 mensen op me af, 2 studenten en 2 niet studenten zeg maar.
    Ja gast je bent te laat, ik mikte het maar op dat ik me verkeken had.
    Maar het hele verhaal uitgelegd, dat het net geweest was, en dat we zeer binnekort weer een afspraak zouden maken, voor volgende week. Zoveel had de Hogeschoolraad er niet mee gedaan, maar ze nemen het wél mee, dus dat is positief.
    De HR is ook niet zo invloedrijk, die moeten af en toe besluiten of het ja of nee is, en kunnen soms, in dit geval dus, advies uitbrengen.

Maar aankomende woensdag gaat die HR met het College van Bestuur vergaderen. De school staat nu goed onder druk, ik hoor van verschillende mensen dat als ze mijn naam maar laten vallen zonder eerst zichzelf voor te stellen, ze gelijk weten waar het over gaat. Of het nu de HR is, een afdelingsraad, of de receptie. Dus das goed

Maargoed, dat was snel, half 7 liep ik alweer buiten, zo de bij tram 11 wachten.
    Bel ik er 1tje op, zo willekeurig die ik even het verhaal wou vertellen. Eind van het verhaal zeg ik ja ik stap in tram 11 nu, hij zo, oh joh die komt vlak langs bij mij.
    Bakkie doen?
    Best, dus dat was dan wel weer cool.
    Tuurlijk wel gewoon een blundertje dat nu nog steeds op de portal (ik had er op school al n printje van gemaakt..) dat er staat, start 18.15, sluiting 20.15

en vervolgens wat verder naar beneden staat er opening vergadering 17.15
    Dat kwam er alleen later bij, en had ik nooit goed gelezen, knom-diddy
    -
      donderdag 12 mei 2005 @ 08:37:07 #73
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_26935233
    quote:
    Op donderdag 12 mei 2005 00:00 schreef mechatronics het volgende:
    Damn guesten, ik heb n blunder gemaakt.
    Mijn god, wat een woordenbrij! Volgende keer eerst je roes uitslapen voor je gaat posten...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_26942781
    quote:
    Op donderdag 12 mei 2005 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mijn god, wat een woordenbrij! Volgende keer eerst je roes uitslapen voor je gaat posten...
    Sorry, inderdaad, ik lees het net terug en tering. Ik had geen biertje moeten doen savonds bij een klasgenoot en vervolgens gaan posten, k zal het niet meer doen
    -
      dinsdag 17 mei 2005 @ 23:16:42 #75
    71951 Hiflyer
    Year of Physics 2005
    pi_27101666
    Wat is dr nu helemaal tegen op de THR? T is tien minuten van de HHS af. Nog los van het feit dat het een van de beste hogescholen van Nederland is! En tja, als je meer van managen dan van berekeningen houdt, ben je op een andere opleiding wellicht beter op je plaats.
    Overigens, ALS je wat aan die stinklokalen in het souterrain kan doen, ben ik je errug dankbaar. Ik zit nl 10 uur per week in dat lokaal colleges te volgen, en dat is geen pretje!!!

*zit in NH19a en is frequent bezoeken van de SooS.
    Denk niet zwart-wit. Er zijn heeeel veel mooie grijstinten!
    pi_27102279
    quote:
    Op dinsdag 17 mei 2005 23:16 schreef Hiflyer het volgende:
    Wat is dr nu helemaal tegen op de THR? T is tien minuten van de HHS af. Nog los van het feit dat het een van de beste hogescholen van Nederland is! En tja, als je meer van managen dan van berekeningen houdt, ben je op een andere opleiding wellicht beter op je plaats.
    Overigens, ALS je wat aan die stinklokalen in het souterrain kan doen, ben ik je errug dankbaar. Ik zit nl 10 uur per week in dat lokaal colleges te volgen, en dat is geen pretje!!!

*zit in NH19a en is frequent bezoeken van de SooS.
    Inlezen is zeker een keuzevak zonder creditpoints
    Sorry hoor, maar ik heb het nu al 5x gezegd dat mijn studie niet veranderd.
    Dat het voor mij zelfs dichterbij is.
    En, ik kan alvast zeggen dat een tutor van ons, die eigenlijk leraar is @ THR, tegen ons zegt dat wij er dieper op in gaan, op dat project in souterrain.
    Dat wij meer berekenen (jazeker! ) omdat wij meer tijd hebben, dus bijvoorbeeld transmissieverliezen, koellast etc. Dat doet de THR groep niet.
    Maar dat is uiteraard puur subjectief.
    Want de THR groep doet dat niet omdat ze veel meer college hebben.

NOG EEN KEER:
    MIJN STUDIE VERANDERD NIET, OP MIJN DIPLOMA STAAT STRAKS (mocht ik het halen dan, ik ga nergens van uit) NOG STEEDS HAAGSE HOGESCHOOL, EN GEEN THR.
    Zo, en ik ga dat niet nog n keer posten.

Voel je niet persoonlijk aangevallen ofzo

Ik ga meer voor de faciliteiten e.d. Ik zat het eerste semester, voordat ik voor advocaat ging spelen 10-15 uur per week (waar ik onbewust onwijjjjjjs veel van leer) zat ik 10-15 uur in de week in de bieb. Heerlijk in te lezen, al dan niet met klasgenoten stof uitwerken.
    Lekker een boekje van chemische technologie erbij pakken voor wat chemie dingen enzo. Ik vond dat heerlijk. Geweldige school, super klimaat (alaa, die PC lokalen zijn soms wat warm, maar een raam opengooien doet wonderen)

Verder heb ik gewoon het idee dat ik goed vrijgelaten wordt op de HHS, je je eigen verantwoordelijk heb.
    Op de THR staan alle lokalen die niet in gebruik zijn op slot, en kunnen er geen ramen open vanwege diefstalpreventie, Souterrain / Top vleugel iig.

En of het nou wel of geen WTB is wat ik studeer laat ik er lekker buiten, ik heb het geweldig naar me zin nu, ik leer precies wat ik altijd had willen leren, en ook heel veel techniek ja.
    Natuurlijk niet zo diep in de wiskunde ivm jullie club, maar dat wordt ook niet aangepast.

Zoals je weet moet een leerplan, eenmaal aangeboden, ook 10 jaar aangeboden blijven.
    Dus waar wij aan begonnen zijn, maken we ook af. Sim-pel.

Verder, morgenmiddag / avond gaat het College van Bestuur van de HHS samen met de HogeschoolRaad hierover vergaderen.

Mocht ik morgenavond nuchter thuiskomen, zal ik het hier wel updaten

[ Bericht 12% gewijzigd door mechatronics op 17-05-2005 23:38:35 ]
    -
      dinsdag 17 mei 2005 @ 23:34:33 #77
    34721 BrauN
    U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
    pi_27102324
    mechatronics gaat strijden aan het front!

Zet 'm op jongen, laat ze een poepie ruiken, die hoge heren.

Het doel heiligt de middelen, dus bloed mag gieten!
    pi_27102580
    quote:
    Op dinsdag 17 mei 2005 23:34 schreef BrauN het volgende:
    mechatronics gaat strijden aan het front!

Zet 'm op jongen, laat ze een poepie ruiken, die hoge heren.

Het doel heiligt de middelen, dus bloed mag gieten!
    Power to the people!
    Fight the system!
    -
    pi_28176123
    Het is goed en wel afgelopen voor ons.
    Zie: Tóch pluimpje voor Haagse Hogeschool

Dit topic mag dus op slot, svp
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: