abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_25644281
Bij deze allereerst mijn excuses voor het volposten van deel 1.







Na Berlijn, Londen en Parijs ben ik eigenlijk wel zeer benieuwd naar Rome. Staat hoog op mijn stedenlijstje. Vanaf Eindhoven vliegen met Ryanair was erg voordelig. Iemand daar ervaring mee toevallig?

Die appartementen in Ostia zagen er overigens goed uit. Dichtbij en niet al te duur. Maar zijn er verder nog goede plaatsen om te overnachten aan te raden?

Alvast bedankt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Pizza_Shooter op 21-03-2005 20:46:28 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_25644775
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[afbeelding]
ik wilde vragen waar dat plaatje van was, maar nu ik quote zie ik dus dat het de van het Vaticaan is
kun je daar komen als tourist dan?


heb geen ervaringen met vliegen met Ryanair of vliegen vanaf Eindhoven, toen ik naar Rome ging vlogen we vanaf Osnabruck.

En ook weet ik geen overnachtingsplaatsen, sorry.

Maar Rome is geweldig
People live to learn things, and I learn to live...
pi_25644884
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:55 schreef Piepje het volgende:

[..]

ik wilde vragen waar dat plaatje van was, maar nu ik quote zie ik dus dat het de van het Vaticaan is
kun je daar komen als tourist dan?
Geen idee, vast niet.
quote:
heb geen ervaringen met vliegen met Ryanair of vliegen vanaf Eindhoven, toen ik naar Rome ging vlogen we vanaf Osnabruck.
Scheelt dat veel geld, vanaf Osnabruck vliegen, of valt dat mee? Heb toevallig een OV, maar voor de anderen is treinreizen ook niet bepaald gratis..
quote:
En ook weet ik geen overnachtingsplaatsen, sorry.

Maar Rome is geweldig
Ergens in de binnenstad een leuke hotelletje zou leuk zijn, hoeft absoluut niet luxe. Zal alleen wel niet erg betaalbaar zijn..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  Moderator maandag 21 maart 2005 @ 21:59:52 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25646883
Nu ook met link naar deel 1: Rome
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 21 maart 2005 @ 22:24:51 #5
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_25647623


Omdat mijn ander topic gesloten was.

Nu ga ik van de zomer naar Rome toe, en ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop hotelletje in de stad. Iemand tips.
Nu moet ik van Rome Ciampano naar de stad toe. Het beste kun je dit doen met de trein of gewoon met zon taxibusje.

Hebben nog dingen die je echt moet zien in Rome, maar niet beschreven staan in de meeste boeken.
Dus geen colloseum of de spaanse trappen want die zie ik toch wel

Alvast bedankt

Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 21 maart 2005 @ 22:58:41 #6
56698 bubbelbobbel
scratching at the eight ball
pi_25648689
hehe als iedereen weer hier gaat posten dan alsnog werderom mijn vraag :
Ik zoek een camping(liefst een jongeren camping aan strand, omgeving Rome. Dus een camping in een stadje aan zee, waarbij je makkelijk met het openbaar vervoer naar Rome kan. Ik las in het vorige topic dat Ostia als strandganger not the place to be was. Iemand andere ideeen ?>

Vliegen met RyanAir van Eindhoven naar Rome kost ongeveer 110 Euro incl taxes, boetens, verzekering etc. Zie ook vliegticketvergelijker.nl Wij zijn ook van plan met Ryanair te vliegen.

@Jackal ik zag wat tips in het vorige topic lopen over leuke plekjes. Moet je even doorheen bladeren. Ik ben niet bekend met wat wel en niet in de boeken staat, maarmisschien staat er wel iets leuks.
@pizza_shooter in mn zoektoch naar campings zag ik ook wel appartementjes of hotelletjes, die zijn inderdaad niet goedkoop, zekers tegen de 100 per nacht. Maar misschien kan je met beter zoeken iets beters vinden omdat ik niet op appartementen zoek.
www.goodfeather.tk Eastside Loungecore
pi_25648823
Ik ga in mei weer

Qua Ryanair: boek op tijd! Hoe later je bent, hoe duurder en Rome is nogal een populaire bestemming. Behalve als je in augustus gaat, wat ik niet kan aanraden
  maandag 21 maart 2005 @ 23:08:48 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25649013
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:



Omdat mijn ander topic gesloten was.

Nu ga ik van de zomer naar Rome toe, en ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop hotelletje in de stad. Iemand tips.
Nu moet ik van Rome Ciampano naar de stad toe. Het beste kun je dit doen met de trein of gewoon met zon taxibusje.

Hebben nog dingen die je echt moet zien in Rome, maar niet beschreven staan in de meeste boeken.
Dus geen colloseum of de spaanse trappen want die zie ik toch wel

Alvast bedankt

Als je een taxi neemt, niet vergeten af te bieden, wij hebben er vorige keer in Rome een serieus pak van kunnen afdoen.
pi_25650945
Mijn ervaring over vliegen vanaf Eindhoven naar Rome Ciampino en hoe je daarvandaan in het centrum komt staat hier:

Ervaringen vliegmaatschappijen.. [centraal topic]
pi_25653033
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 00:23 schreef DutchTrain het volgende:
Mijn ervaring over vliegen vanaf Eindhoven naar Rome Ciampino en hoe je daarvandaan in het centrum komt staat hier:

Ervaringen vliegmaatschappijen.. [centraal topic]
Ah, dankje. Even lezen. Zit inderdaad nog al een prijsverschil tussen het vliegen in eind augustus en eind juli. Maar is eind augustus echt 'bloody hot' of valt dat mee?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:21:07 #11
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_25654765
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 00:23 schreef DutchTrain het volgende:
Mijn ervaring over vliegen vanaf Eindhoven naar Rome Ciampino en hoe je daarvandaan in het centrum komt staat hier:

Ervaringen vliegmaatschappijen.. [centraal topic]
Dank je wel, Hoe lang duurt de trip van ciampano naar rome stad.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_25654779
Rome .

Ben er op werkweek geweest, verliefd geworden op die stad.

Mijn ouders gaan er trouwens 20 april heen .
slettebak [@] gmail.com
pi_25655016
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 10:21 schreef Jackal_Omega het volgende:
Dank je wel, Hoe lang duurt de trip van ciampano naar rome stad.
Ik geloof dat we er een uur over gedaan hebben, neem iets van 2 uur in totaal van het moment dat je landt tot het moment dat je incheckt in je hotel in de stad.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 11:14:45 #14
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25655632
quote:
Op maandag 21 maart 2005 20:55 schreef Piepje het volgende:

[..]

ik wilde vragen waar dat plaatje van was, maar nu ik quote zie ik dus dat het de van het Vaticaan is
kun je daar komen als tourist dan?
Je kunt naast de St. Pieter en de Vaticaanse musea ook de Vaticaanse tuinen bezoeken. Je moet wel 30 dagen van te voren reserveren (of proberen wat te regelen bij de tourdesk in het Vaticaans Museum, want er zijn altijd mensen die niet komen opdagen )

Ik vond het wel een leuk 'kijkje' in het hart van dit geheimzinnige ministaatje!
quote:
VATICAN GARDENS (2 hours)

The guided tour of the Vatican Gardens is also a glimpse of the Vatican City State, the smallest independent state in the world: Journey through natural settings, historic monuments and works of art that span its 2000 year history.

From March through October: at 10.00 am on Tuesday, Thursday and Saturday

From November through February: only on Saturday at 10.00 a.m.

Rates: full fare ¤ 12.00; reduced ¤ 8.00
zie hier verder voor reseveringen e.d. : http://mv.vatican.va/3_EN(...)_Servizi_Visite.html
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:00:11 #15
43497 Afunados
Get Therapy
pi_25658715
Vanaf volgende week "verhuis" ik drie maanden naar Roma! Heb appartement vlakbij station, drie uur per dag cursus IT in de namiddag, en voor de rest genieten van het leven
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:02:46 #16
43497 Afunados
Get Therapy
pi_25658782
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:


Nu moet ik van Rome Ciampano naar de stad toe. Het beste kun je dit doen met de trein of gewoon met zon taxibusje.
Beste is om normale bus te pakken naar dichtsbijzijnde metrostation. In totaal ben je dan zo'n 3-4 Euro kwijt, minder dan de helft dan de Ryanair bus. Wanneer je veel bagage hebt, is deze RyanAir bus wellicht wel handiger..
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:00:34 #17
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_25670525
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 14:02 schreef Afunados het volgende:

[..]

Beste is om normale bus te pakken naar dichtsbijzijnde metrostation. In totaal ben je dan zo'n 3-4 Euro kwijt, minder dan de helft dan de Ryanair bus. Wanneer je veel bagage hebt, is deze RyanAir bus wellicht wel handiger..
Had ook de tip gekregen om met de bus voor 1 euro naar de Aganini te gaan en dan met de metro naar termini, dan was je 2 euro kwijt.
Voor die 8 euro ga ik liever met Ryanair bus, geen gezeik met tassen sjouwen, en perrons zoeken
Als ik zelf een retourtje boek bij de Ryanair shuttle dan betaal ik maar 13,50 pp retour
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_25940112
hallo iedereen

ik ga 31 mei tot 7 juni 2005 naar rome.. voor de tweede keer. we vliegen wederom met ryan air, vanaf eindhoven. vorig jaar vanaf charloi ook niet slecht. wij nemen de ryan air us, omdat deze ons bijna voor ons hotel afzet.

we zitten dit jaar wederom in het cristina hotel
( www.cristinahotels.com ) goede service, ze hebben ons geholpen met kaarten enso, er is een internet verbinding gratis te gebruiken. moooie nette kamer in de uurt van termini

ik kan niet wachten..

als je vragen hebt... stel ze maar ik beantwoord ze met smart... ik hou van die stad
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_25949795
Wij gaan misschien ook naar Rome en we zijn op zoek naar de meest Cheap-ass achtige manier om er te komen. Ryan Air is dus het goedkoopste?

Ter plekke blijven we waarschijnlijk in een hostel slapen, dat hoeft niet veel meer te kosten dan 20 euro per nacht
pi_25950368
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:12 schreef Kontiki het volgende:
Wij gaan misschien ook naar Rome en we zijn op zoek naar de meest Cheap-ass achtige manier om er te komen. Ryan Air is dus het goedkoopste?

Ter plekke blijven we waarschijnlijk in een hostel slapen, dat hoeft niet veel meer te kosten dan 20 euro per nacht
voor de reis ernaartoe, check www.wegolo.nl of www.nl.lastminute.com voor de beste vliegtarieven... ws. is Ryanair het goedkoopst, zeker omdat ze ook naar Ciampino vliegen.
pi_25950431
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:



Omdat mijn ander topic gesloten was.

Nu ga ik van de zomer naar Rome toe, en ben eigenlijk op zoek naar een goedkoop hotelletje in de stad. Iemand tips.
Nu moet ik van Rome Ciampano naar de stad toe. Het beste kun je dit doen met de trein of gewoon met zon taxibusje.

Hebben nog dingen die je echt moet zien in Rome, maar niet beschreven staan in de meeste boeken.
Dus geen colloseum of de spaanse trappen want die zie ik toch wel

Alvast bedankt

Als ik jou was zou ik in de buurt van station "Termini" kijken, kom je overal makkelijk met de metro je hebt daar veel 2/3 sterren hotelletjes.

@TS ga niet met het vliegtuig maar met de trein. Misschien wat langer en duurder. Maar je bent ook een hele ervaring rijker.

En verder is Rome natuurlijk gewoon gaaf
  zondag 3 april 2005 @ 12:46:11 #22
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_25950468
Leuke stad!
Ik zat vorig jaar overigens in www.thebeehive.com
Was wel ok.
  zondag 3 april 2005 @ 16:12:02 #23
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25954814
quote:
Op zondag 3 april 2005 12:41 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

voor de reis ernaartoe, check www.wegolo.nl of www.nl.lastminute.com voor de beste vliegtarieven... ws. is Ryanair het goedkoopst, zeker omdat ze ook naar Ciampino vliegen.
Was het daarentegen niet weer makkelijker om vanaf Fiumicino naar het centrum te geraken? Vanuit Amsterdan vliegt Virgin Express ook erg goedkoop naar Rome (en dan wel Fiumicino). Als je een beetje op tijd boekt moet het voor een ¤ootje of 70/80 wel lukken.
Hotels zat in de buurt van Termini inderdaad... maar Termini lag in mijn beleving overal wel vrij ver vanaf. Ja, goede metro, bussen enzo... maar toch .
  zondag 3 april 2005 @ 16:15:57 #24
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_25954939
Ja!!! Dat herken ik!!
Alles was wel aan te lopen, maar het waren wel flinke wandelingen!
Misschien dat het wel scheelt dat de stad op een aantal heuvels is gebouwd en niet echt lekker liep.
pi_25981380
Tof hostel gevonden! Het zit op de Via Palestro, is dat een goede buurt?



Ook hebben we een hotelletje op het oog, in de Via Marsala. Is dat goed te doen?
  dinsdag 5 april 2005 @ 15:30:32 #26
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25999851
Ik had hem hier (http://forum.fok.nl/topic/681070) ook al geplaatst, maar dit is een goed(koop) hotel vlak bij de Spaanse Trappen: www.hotelpanda.it

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 5 april 2005 @ 16:29:30 #27
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_26001170
Wij zitten nu in Hotel Center, dichtbij termini en met airco. Voor 100 euro pp voor 4 nachten en vijf dagen. Geen geld toch. Voor 180 euro zit ik 5 dagen in Rome.
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 6 april 2005 @ 14:48:51 #28
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26024053
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:58 schreef bubbelbobbel het volgende:
hehe als iedereen weer hier gaat posten dan alsnog werderom mijn vraag :
Ik zoek een camping(liefst een jongeren camping aan strand, omgeving Rome. Dus een camping in een stadje aan zee, waarbij je makkelijk met het openbaar vervoer naar Rome kan. Ik las in het vorige topic dat Ostia als strandganger not the place to be was. Iemand andere ideeen ?>
Vroeger gingen wij in de zomer altijd stappen in Fregene.
Lekker douchen!
  woensdag 6 april 2005 @ 16:34:15 #29
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26026847
ik ga deze zomer ook, 11 juli tot 23 augustus. Ben er een paar maanden geleden, in september/oktober, ook geweest en ga nu dus al weer terug!
Ik kom aan op Fiumicino, ik weet wel dat er vanaf daar een shuttletrein rijdt, om het half uur, die naar termini gaat, en vanaf daar heb je Rome aan je voeten.

Maar weet iemand ook waar de kaartjes voor het openbaar vervoer te krijgen zijn? Volgens mij bij kiosken en bij het station zelf, klopt dit? En is dit makkelijk te doen? Niet dat je ene half uur in discussie moet met een italiaanse verkoper die geen idee heeft waar ik nou eigenlijk heenmoet? Of is er gewoon 1 kaartsoort? (BIG)
deze ruimte is te huur
  woensdag 6 april 2005 @ 16:42:16 #30
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26027051
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:58 schreef bubbelbobbel het volgende:
hehe als iedereen weer hier gaat posten dan alsnog werderom mijn vraag :
Ik zoek een camping(liefst een jongeren camping aan strand, omgeving Rome. Dus een camping in een stadje aan zee, waarbij je makkelijk met het openbaar vervoer naar Rome kan. Ik las in het vorige topic dat Ostia als strandganger not the place to be was. Iemand andere ideeen ?>
ik weet zo niet een camping die speciaal op jongeren is afgestemd, maar ik weet wel een leuke camping in de buurt van rome aan een mooi helder kratermeer. Je bent zo bij het station (is in het dorpje ernaast). Je stapt op de trein en gaat zo rechtstreeks naar Rome toe.

Hier de site: www.porticciolo.it (daar ben ik deze zomer te vinden )

anders kun je even kijken op www.eurocamp.net, staan veel campings op in europa, OOK in de buurt van Rome.
deze ruimte is te huur
pi_26127070
Zo, een weekje Rome geboekt. We gaan van 20 t/m 27 juli. We vliegen met Ryan Air en zitten in een klein hotel, hotel Viennese

Totaal 250 euro kwijt, best netjes denk ik zo.
pi_26181290
ik moet wel zeggen dat jullie allemaal in een hele warme tijd gaan... *puf puf* ik ben dan 2 jaar geleden in begin mei gegaan en had het toen al bloedje loedje heet... ik ga nu dan in begin juni en dat wordt nog warmer... mar heb er wel zin in...

ik zit in cristina hotels... heeeeeeel chill
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26181997
Zeer leuke stad, Zorg dat je in de buurt van het Termini station zit, dan kun je met de metro en bus overal makkelijk komen. Hierom heen ligt ook een goedkope wijk!!
-
-
  dinsdag 12 april 2005 @ 22:18:34 #34
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26182269
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:08 schreef Tallz het volgende:
Zeer leuke stad, Zorg dat je in de buurt van het Termini station zit,
Correctie: Paus Johannes Paulus de Tweede station
pi_26182698
vraagje...

ik ben nu pas 18 geworden... heeft iemand tips over met de trein (en korting ov-jaarkaart) naar rome gaan.....?????

ik ben volgend jaar vanaf januari een half jaar vrij en wil dus europa gaan bezichtigen met eindbestemming roma....

if you know anything please let me know
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26182952
Rome
  woensdag 13 april 2005 @ 10:29:40 #37
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26189683
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:32 schreef soares het volgende:
vraagje...

ik ben nu pas 18 geworden... heeft iemand tips over met de trein (en korting ov-jaarkaart) naar rome gaan.....?????

ik ben volgend jaar vanaf januari een half jaar vrij en wil dus europa gaan bezichtigen met eindbestemming roma....
Als je een half jaar met de trein wilt reizen, kun je denk ik het beste losse Euro Dominotickets kopen voor de landen waar je naar toe wilt. Een Interrailkaart is namelijk maar een maand geldig.

Zie hier: http://ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382365861&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page

of hier: www.eurorail.nl

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26189731
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:08 schreef Tallz het volgende:
Zeer leuke stad, Zorg dat je in de buurt van het Termini station zit, dan kun je met de metro en bus overal makkelijk komen. Hierom heen ligt ook een goedkope wijk!!
Da's mooi, ik zit op 2 minuten lopen van het Termini-station. En ik hoor inderdaad dat juli erg heet schijnt te zijn. Ben wel eens rond die tijd in Venetie geweest en dat was inderdaad afzien. Maar we hebben iig airco op de kamer.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:37:52 #39
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26189836
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:29 schreef Litman het volgende:

[..]

Als je een half jaar met de trein wilt reizen, kun je denk ik het beste losse Euro Dominotickets kopen voor de landen waar je naar toe wilt. Een Interrailkaart is namelijk maar een maand geldig.

Zie hier: http://ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382365861&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl〈=nl&c=Page

of hier: www.eurorail.nl

aanvulling: daarnaast hebben de verschillende binnenlandse spoorwegmaatschappijen vaak ook nog allerlei aanbiedingen zoals in Italië bijv: http://trenitalia.it/en/p(...)i/liberta_viagg.html
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  woensdag 13 april 2005 @ 12:05:43 #40
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26191936
Uitermate puike stad. Ik ben daar ooit een geweest met een reis van mijn middelbare school, maar wil er binnenkort graag weer eens naar terug.
pi_26192776
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:05 schreef BrauN het volgende:
Uitermate puike stad. Ik ben daar ooit een geweest met een reis van mijn middelbare school, maar wil er binnenkort graag weer eens naar terug.
Waren er lekkere wijven dan
© ©
pi_26219259
thanQQ voor die info over treinreizen... maar die eurorail geeft een andere site...
And It Hurts With Every HeartBeat
  donderdag 14 april 2005 @ 13:27:13 #43
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26220400
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:39 schreef soares het volgende:
thanQQ voor die info over treinreizen... maar die eurorail geeft een andere site...
Ahum, bedoelde www.interrail.nl of www.eurail.com (wel buiten Europa aanschaffen).

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26245122
tog ff eenv raagje... er staat dat je niet in europa mag wonen als je zo'n eurail wilt
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:34:02 #45
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26246847
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:25 schreef soares het volgende:
tog ff eenv raagje... er staat dat je niet in europa mag wonen als je zo'n eurail wilt
Officieel niet, maar een Nederlandse vriend van mij die (tijdelijk) in de VS woonde, kon daar zonder problemen een Eurailkaart kopen. Hij hoefde verder geen bewijs te laten zien, dat hij in Amerika woonde. Ook tijdens controles werd niet moeilijk gedaan door de conducteurs.

Dus mocht je nog in de VS komen voor je gaat.......

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zaterdag 16 april 2005 @ 22:04:25 #46
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26282481
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:32 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Da's mooi, ik zit op 2 minuten lopen van het Termini-station. En ik hoor inderdaad dat juli erg heet schijnt te zijn. Ben wel eens rond die tijd in Venetie geweest en dat was inderdaad afzien. Maar we hebben iig airco op de kamer.
Boven de grond is het dan lekker warm (heet ), onder de grond (lees: Metro) is het erg heet, heel erg heet zelfs...
deze ruimte is te huur
pi_26298900
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 22:04 schreef Boeman het volgende:
Boven de grond is het dan lekker warm (heet ), onder de grond (lees: Metro) is het erg heet, heel erg heet zelfs...
Gelukkig hebben we airco
Opvallend trouwens: het eerste wat mensen zeggen als ik ze vraag naar hun ervaringen met Rome, is: "heet".

pi_26299536
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 22:08 schreef Tallz het volgende:
Zeer leuke stad, Zorg dat je in de buurt van het Termini station zit, dan kun je met de metro en bus overal makkelijk komen. Hierom heen ligt ook een goedkope wijk!!
Ik had in oktober een ook hotelletje dichtbij het Termini station, ik dacht dat is wel makkelijk en idd een goedkope wijk. Daar aangekomen bleek de wijk klote te zijn; vechtpartijen, veel politie, ruzies, van die hang mensen en heel veel buitenlanders. Het hotel was ook 10x niks, een heel hard bed en 's ochtends knoerharde broodjes die amper te (vr)eten waren.

Maar Rome zelf was echt een super stad
pi_26299789
quote:
Op zondag 17 april 2005 16:41 schreef MooNLiGhT84 het volgende:

[..]

Ik had in oktober een ook hotelletje dichtbij het Termini station, ik dacht dat is wel makkelijk en idd een goedkope wijk. Daar aangekomen bleek de wijk klote te zijn; vechtpartijen, veel politie, ruzies, van die hang mensen en heel veel buitenlanders. Het hotel was ook 10x niks, een heel hard bed en 's ochtends knoerharde broodjes die amper te (vr)eten waren.

Maar Rome zelf was echt een super stad
Toch niet Hotel Vienesse?
pi_26299813
quote:
Op zondag 17 april 2005 16:20 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we airco
Opvallend trouwens: het eerste wat mensen zeggen als ik ze vraag naar hun ervaringen met Rome, is: "heet".

Ik vond Rome niet heet... Maar wij gingen dan ook in mei, en t was wel warm, maar niet heet... vergeleken met Italie zomers dan
People live to learn things, and I learn to live...
pi_26300232
quote:
Op zondag 17 april 2005 16:50 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Toch niet Hotel Vienesse?
neehoor Manzani e Pisa ofzoiets
pi_26303673
me love romeeeeeeeeeeeee
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26307290
nou wilde even melden... dat ik waarschijnlijk een interrail ga doen... met nederland belgie luxemburg en frankrijk en dan een enkeltje naar brcelona vanuit france... vanuit france een ryanair vluchtje naar sardinië en vanuit daar 1 naar mijn favo stad ROMA!!!

maar dan wel pas volgend jaar.... hihihihi
And It Hurts With Every HeartBeat
  zondag 17 april 2005 @ 21:30:56 #54
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_26307379
Wij gaan van 7 t/m 11 augustus. Zitten Hotel Central, vlakbij Termini. Kamer met airco en ontbijt.
Dit alles kost ons nog geen 180 euro. dus incl. vlucht en alle belastingen.

Wordt een leuk weekje.

kent iemand trouwens de reisgids over Rome van Mo'Media. Boekje heet Mo'Rome. Stond laatst een stukje over in de Metro. Ging over niet alledaagse plekken, zoals de oudste slager van Rome
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_26320289
quote:
Op zondag 17 april 2005 16:41 schreef MooNLiGhT84 het volgende:

[..]

Ik had in oktober een ook hotelletje dichtbij het Termini station, ik dacht dat is wel makkelijk en idd een goedkope wijk. Daar aangekomen bleek de wijk klote te zijn; vechtpartijen, veel politie, ruzies, van die hang mensen en heel veel buitenlanders. Het hotel was ook 10x niks, een heel hard bed en 's ochtends knoerharde broodjes die amper te (vr)eten waren.

Maar Rome zelf was echt een super stad
hahah ja je kunt ook niet iets super luxe verwachten dan... Rond het station zit je eigenlijk overal dicht bij en het is goedkoop, verder heb je in die wijk ook weinig te zoeken. Bij ons stonden ook verklede mannelijke hoeren voor de deur!
-
-
pi_26321866
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:30 schreef Jackal_Omega het volgende:
Wij gaan van 7 t/m 11 augustus. Zitten Hotel Central, vlakbij Termini. Kamer met airco en ontbijt.
Dit alles kost ons nog geen 180 euro. dus incl. vlucht en alle belastingen.
Waar heb je geboekt? Bookings.nl en Ryanair?
Wij zitten er 7 dagen voor 250. Dan heb ik het wel over het meest el-cheapo hotel wat we konden vinden.
pi_26329856
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Waar heb je geboekt? Bookings.nl en Ryanair?
Wij zitten er 7 dagen voor 250. Dan heb ik het wel over het meest el-cheapo hotel wat we konden vinden.
Klopt dan toch ongeveer... Hij gaat een paar dagen minder!
-
-
  maandag 18 april 2005 @ 19:27:51 #58
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_26330103
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Waar heb je geboekt? Bookings.nl en Ryanair?
Wij zitten er 7 dagen voor 250. Dan heb ik het wel over het meest el-cheapo hotel wat we konden vinden.
ik heb bij Ryanair geboekt, en bij de hotelsite van Ryanair. Hotel is niet de cheapste, ligt ook niet in de slechte wijk. Terras is ook mooi omheind. En we hebben airco. Niet geheel onbelangrijk
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_26331637
Hoe doen jullie dat met reserveren bij hostels? Ik heb wel een leuke hostel gezien maar moet voor het reserveren m`n creditcard gegevens mailen. Ik heb geen eigen creditcard maar m`n vader wil zijn gegevens alleen geven als er niks mee kan gebeuren. Iemand hier ervaring mee?
pi_26331772
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:18 schreef Tallz het volgende:

[..]

Klopt dan toch ongeveer... Hij gaat een paar dagen minder!
Het was gewoon een vraag, niet een competitie. Hoe meer bronnen, hoe beter toch?
pi_26335037
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:53 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Het was gewoon een vraag, niet een competitie. Hoe meer bronnen, hoe beter toch?
Tuurlijk, ikzelf kijk vaak bij http://www.bookings.nl/. Word makkelijk aangegeven daar en meestal zijn er de scherpste prijzen te vidnen
-
-
pi_26349807
Ben zelf 2 dagen in Rome geweest, en vond het maar een stapel oude stenen (jaja, noem me maar een cultuurbarbaar... ) ik kan leukere steden in italië noemen...maar ok, ieder zn ding natuurlijk. Wat ik wel gaaf vond was de rijstijl... Rood licht is niet meer dan een goed advies om vaart te minderen
pi_26400311
C.....U.....L....T...UU.....R...B...A....R...B...AA....R....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26400321
HIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26412540
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:28 schreef kroegtijger het volgende:
Ben zelf 2 dagen in Rome geweest, en vond het maar een stapel oude stenen (jaja, noem me maar een cultuurbarbaar... ) ik kan leukere steden in italië noemen...maar ok, ieder zn ding natuurlijk.


maarja, wat wil je dan ook zien in 2 dagen, dat is niks...

wat heb je dan gezien wat je een stapel oude stenen vond? het forum romanum oke, maar er is meer in Rome dan die heeeeeeele oude gebouwen.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_26416257
quote:
Op donderdag 21 april 2005 20:29 schreef Piepje het volgende:

[..]



maarja, wat wil je dan ook zien in 2 dagen, dat is niks...
Tja, eigenlijk was ik maar 1 dag in rome...toen had ik t wel gezien en ben maar op de camping gebleven.... bier zuipen is toch veel mooier
quote:
wat heb je dan gezien wat je een stapel oude stenen vond? het forum romanum oke, maar er is meer in Rome dan die heeeeeeele oude gebouwen.
zo'n beetje ALLES is daar een stapel ouwe stenen... Dat colosseum, De Sint Pieter, you name it, and it's een stapel ouwe stenen... boooooorriiiiiiing
  donderdag 21 april 2005 @ 22:28:00 #67
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26416298
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:28 schreef kroegtijger het volgende:
Ben zelf 2 dagen in Rome geweest, en vond het maar een stapel oude stenen (jaja, noem me maar een cultuurbarbaar... ) ik kan leukere steden in italië noemen...maar ok, ieder zn ding natuurlijk. Wat ik wel gaaf vond was de rijstijl... Rood licht is niet meer dan een goed advies om vaart te minderen
Heb jij 2 dagen lang op het Forum rondgelopen? ach jonge moet je niet doen!
deze ruimte is te huur
pi_26418388
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:26 schreef kroegtijger het volgende:
Tja, eigenlijk was ik maar 1 dag in rome...toen had ik t wel gezien en ben maar op de camping gebleven.... bier zuipen is toch veel mooier
Toch wel Italiaans bier op zijn minst?
pi_26424285
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:26 schreef kroegtijger het volgende:
De Sint Pieter, een stapel ouwe stenen...
oh! Ik vond de Sint Pieter machtig mooi, dat mozaiek dat net een echt schilderij leek enzo, maja...


wat vind jij dan wel een leuke stad?
People live to learn things, and I learn to live...
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:09:36 #70
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26425464
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:11 schreef Piepje het volgende:

[..]

oh! Ik vond de Sint Pieter machtig mooi, dat mozaiek dat net een echt schilderij leek enzo, maja...


wat vind jij dan wel een leuke stad?
dat zal wel iets worden als Bloemendaal/Ibiza ofzo...
deze ruimte is te huur
pi_26426565
Wat ik zo mooi vind van 'een stapel oude stenen' is de gedachte dat exact op die plek zo'n enorme beschaving ooit standhield. Je kan letterlijk een kijkje nemen in het verleden, als je een beetje fantasie gebruikt. Dat klinkt allemaal heel cliche, maar ik denk dat de meeste mensen hier wel begrijpen wat ik bedoel.

Films als bijv. Gladiator krijgen er ook een extra lading door, omdat je zelf in dat Colloseum gestaan hebt e.d.
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:32:29 #72
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26427381
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:59 schreef Kontiki het volgende:
Wat ik zo mooi vind van 'een stapel oude stenen' is de gedachte dat exact op die plek zo'n enorme beschaving ooit standhield. Je kan letterlijk een kijkje nemen in het verleden, als je een beetje fantasie gebruikt. Dat klinkt allemaal heel cliche, maar ik denk dat de meeste mensen hier wel begrijpen wat ik bedoel.
Ik heb in Rome altijd het idee, dat ik in een Asterix en Obelix-stripboek ben beland!
Vooral het contrast tussen de moderne, bezonnebrilde, druk tegen hun mobiele telefoon schreeuwende italianen en het klassieke decor vind ik uniek.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26428080
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:32 schreef Litman het volgende:

[..]

Ik heb in Rome altijd het idee, dat ik in een Asterix en Obelix-stripboek ben beland!
Vooral het contrast tussen de moderne, bezonnebrilde, druk tegen hun mobiele telefoon schreeuwende italianen en het klassieke decor vind ik uniek.

Een soort tijdmachine eigenlijk
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:03:46 #74
119388 DeStofzuiger
Ik zuig nu eenmaal
pi_26428209
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:59 schreef Kontiki het volgende:
Wat ik zo mooi vind van 'een stapel oude stenen' is de gedachte dat exact op die plek zo'n enorme beschaving ooit standhield. Je kan letterlijk een kijkje nemen in het verleden, als je een beetje fantasie gebruikt. Dat klinkt allemaal heel cliche, maar ik denk dat de meeste mensen hier wel begrijpen wat ik bedoel.

Films als bijv. Gladiator krijgen er ook een extra lading door, omdat je zelf in dat Colloseum gestaan hebt e.d.
Ik snap wat je bedoeld, alleen heb ik bij het Forum Romanum toch op een gegeven moment zoiets van d'r is wel heel weinig vn over. Het Colloseum is gewoon

* me gaat over 3 weken weer naar Rome
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:16:27 #75
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_26428564
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:03 schreef DeStofzuiger het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, alleen heb ik bij het Forum Romanum toch op een gegeven moment zoiets van d'r is wel heel weinig vn over. Het Colloseum is gewoon
Zo is het
Je hebt op een bepaalde plaats, als je van de typmachine komt, een prachtig uitzicht en overzicht over het forum-romanum. Maar om nu te betalen om er te wandelen... Dan ga je veel beter naar "de Thermen van Caracalla"
pi_26430747
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:11 schreef Piepje het volgende:

[..]

oh! Ik vond de Sint Pieter machtig mooi, dat mozaiek dat net een echt schilderij leek enzo, maja...


wat vind jij dan wel een leuke stad?
Tja, het was wel mooi gemaakt enzo, maar t kan me niet echt boeieh... ik zie echt alleen een stapel ouwe stenen en iedereen staat er bij te gapen van "Oh wat mooi" en "denk eens aan hoe het vroeger was".. Ik krijg er weinig feeling mee eigenlijk

Ik kan genoeg steden bedenken waar ik me veel beter heb vermaakt. Warschau vonnik heel gaaf, Londen is een fantastische stad, Villach is ook niet verkeerd en zelfs Barcelona heeft op zich nog wel wat (al wel in mindere mate) maar voor mij blijft de winnaar van de hoofdsteden in europa Amsterdam (op de voet gevolgd door Londen overigens). Nergens anders heb je zo veel vrijheid als daar. Alles kan en niemand zal je raar aan staan kijken als je iets "vreemds" doet zolang je er maar niemand mee lastig valt.
pi_26430804
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:09 schreef Boeman het volgende:

[..]

dat zal wel iets worden als Bloemendaal/Ibiza ofzo...
daar noem je dus juist de plaatsen op die het NIET hebben. Dat zijn plaatsen die graag hip willen zijn maar het dus juist niet zijn. Bloemendaal is helemaal zwaar overrated en Ibiza is al heel flink op zn retour.
  vrijdag 22 april 2005 @ 14:12:18 #78
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26431409
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:03 schreef DeStofzuiger het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, alleen heb ik bij het Forum Romanum toch op een gegeven moment zoiets van d'r is wel heel weinig vn over. Het Colloseum is gewoon
Bij de ingang van het Forum staan vaak oude mannetjes, die je graag rondleiden. Ik heb eens een rondleiding gehad van een oud Belgisch mannetje, die volgens eigen zeggen priester was geweest. Als we zijn entreekaartje betaalde zou hij ons rondleiden.
Hij bleek alles te weten van de geschiedenis van Rome en het Forum en we hebben bijna 5 uur over het Forum gelopen. Ik heb zelden zo'n goede gids gehad!

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 22 april 2005 @ 14:24:42 #79
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_26431704
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:42 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Tja, het was wel mooi gemaakt enzo, maar t kan me niet echt boeieh... ik zie echt alleen een stapel ouwe stenen en iedereen staat er bij te gapen van "Oh wat mooi" en "denk eens aan hoe het vroeger was".. Ik krijg er weinig feeling mee eigenlijk
Is inderdaad vaak moeilijk met overblijfselen uit de oude tijd. Wij hadden destijds onze leraar Latijn mee, en die kon machtig mooi vertellen hoe het ging. Dan krijg je er echt een beeld bij, en dan is het veel leuker dan wanneer je zonder informatie, of zonder kennis van de oude cultuur naar een hop stenen staat te kijken
Hatsjoe!
pi_26432501
ik ga 17 mei naar Rome tot de 24e met school, he er echt heel veel zin in. Het forum lijkt me ook erg mooi/indrukwekkend maar we hebbend an ook al mandnen gewerkt met een boek op school met allerlei reconstructietekeningen etc. Wij verblijven in hotel Marisa dus is vrij goedkoop denk ik maar maar die is hier al eerder vermeld zag ik
Hoi :W
pi_26435982
Ik ken Rome ook wel redelijk goed, een keer 1,5 week met school geweest en vorige zomer nog een paar dagen gebleven daar. Wat mij de tweede keer opviel, was toen ik Termini uitliep, je ineens een klap voor de kop kreeg door de hitte
pi_26452495
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 14:24 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Is inderdaad vaak moeilijk met overblijfselen uit de oude tijd. Wij hadden destijds onze leraar Latijn mee, en die kon machtig mooi vertellen hoe het ging. Dan krijg je er echt een beeld bij, en dan is het veel leuker dan wanneer je zonder informatie, of zonder kennis van de oude cultuur naar een hop stenen staat te kijken
ja idd, als je zonder gids ofzo ergens naar staat te kijken, sja... maar wij hadden ook 2 leraren mee, en 1 kon ook zo mooi vertellen. dat was helemaal geweldig
People live to learn things, and I learn to live...
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:40:32 #83
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26456833
Wat zijn nou echt leuke winkeltjes in Rome?

En zijn er mensen die weten waar er leuke platenzaken zijn?
deze ruimte is te huur
  zaterdag 23 april 2005 @ 18:11:35 #84
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_26457408
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:59 schreef Kontiki het volgende:
Films als bijv. Gladiator krijgen er ook een extra lading door, omdat je zelf in dat Colloseum gestaan hebt e.d.
Nou als je eerst Gladiator kijkt en dan in het Colloseum komt is het niet zo groot. Ik vond het te klein, totdat ik me herinnerde dat Gladiator Hollywood is, dan realiseer je je dat heel de film bullshit was en dit de werkelijkheid.
Foro Romano is echt een hoop stenen. Ik heb met wat groepjes meegelopen, handig die duiters en dat maakte het leuker, maar als je niet weet wat het was stelt het vaak niet veel voor.
St. Pieter daar in tegen is alles behalve een hoop stenen, dat is het centrum van het katholieke geloof en dat merk je binnen ook.
Maar om de meeste dingen te zien in rome ben je met 3 dagen klaar. Was leuk om te zien en ik had net de mazzel dat ik alle stemmingen van de nieuwe paus heb kunnen meemaken.




Je kan trouwens het beste de (noord-)oost buurt van Termini hebben. De zuid en zuidwestelijke buurt zijn onguur. En leer wat simpele woorden italiaans, het zal je verbazen hoe weinig mensen en daar engels spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door PS op 23-04-2005 18:14:15 (bad link) ]
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_26471627
Rome, heerlijke stad !! alles Perfect te doen met openbaar vervoer, veel moois te zien, lekker eten, leuk nachtleven.
ik ga over 4 weekjes weer, verheug me er nu al op
Doctor, your bulova plant needs special tending to
Doctor, we need more oxygen we need more co2
Doctor, dr. greenthumb you’re needed
pi_26473670
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:40 schreef Boeman het volgende:
Wat zijn nou echt leuke winkeltjes in Rome?

En zijn er mensen die weten waar er leuke platenzaken zijn?
Heb niet echt op de namen van winkels en straten gelet, maar als je gewoon gaat lopen kom je echt ontzettend veel tegen. Veel kleding uiteraard, maar heb ook een paar hele goeie platenzaken gezien. Eik gewoon alles daar
  zondag 24 april 2005 @ 21:04:56 #87
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26483265
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:32 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Heb niet echt op de namen van winkels en straten gelet, maar als je gewoon gaat lopen kom je echt ontzettend veel tegen. Veel kleding uiteraard, maar heb ook een paar hele goeie platenzaken gezien. Eik gewoon alles daar
Allemaal in de buurt van de Via del Corso?
Of was het in een bepaalde andere wijk?
deze ruimte is te huur
pi_26483474
quote:
Op zondag 24 april 2005 21:04 schreef Boeman het volgende:

[..]

Allemaal in de buurt van de Via del Corso?
Of was het in een bepaalde andere wijk?
Ja onder andere... ik weet al die namen niet meer, maar via del corso is daar aan de overkant van de engelenburcht als ik het me goed herinner. Daar is zat te doen dacht ik.
pi_26492792
de dure winkels zitten bij de spaanse trappen... en bij vitorio de emanuelle ofso zitten de wat goedkopere winkels....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26492919
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:42 schreef soares het volgende:
de dure winkels zitten bij de spaanse trappen... en bij vitorio de emanuelle ofso zitten de wat goedkopere winkels....
Bij de spaanse trappen zit een geweldig lekkere ijssalon
  maandag 25 april 2005 @ 11:01:20 #91
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26493233
Bij de Spaanse trappen vind je o.a. de Via Condotti (de Italiaanse PC Hooftstraat zeg maar, oei, oei laat de Italianen dat niet horen ). Hier zitten alle bekende modehuizen.

Rond de Piazza Campo de Fiori vindt je veel boekwinkeltjes en kunstgaleries

Op zondagochtend wordt in Trastevere de grootste vlooienmarkt van Rome gehouden, de Porta Portese, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het daar kopen. Aanrader voor liefhebbers van markten!

Op de Campo de Fiori heb je elke dag een markt met vooral eten en bloemen.



[ Bericht 1% gewijzigd door Litman op 25-04-2005 11:54:24 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26496582
ik heb zooooooooooooooooooooooon zin in roma
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26513216
Goed, volgende week ga ik weer naar Rome toe. Ben er al een keer 2 weken geweest.

Nu ga ik vier dagen en moet mijn reisgenoot zoveel mogelijk laten zien. Ons hotel ligt nabij de Spaanse trappen.

Absolute do's worden het Vaticaan, Colosseum en de pauselijke basilieken. Echter, hoe kan ik de dagen het meest logisch inplannen? Iemand tips?
pi_26516622
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:18 schreef veekeend het volgende:
Goed, volgende week ga ik weer naar Rome toe. Ben er al een keer 2 weken geweest.

Nu ga ik vier dagen en moet mijn reisgenoot zoveel mogelijk laten zien. Ons hotel ligt nabij de Spaanse trappen.

Absolute do's worden het Vaticaan, Colosseum en de pauselijke basilieken. Echter, hoe kan ik de dagen het meest logisch inplannen? Iemand tips?
alle ouwe stenen de eerste dag bekijken, daarna alleen nog maar zuipen
pi_26517826
Ik vertrek vanavond naar Rome, weet iemand een goedkoop hotel/motel voor 2 personen daar in de buurt (ga met de auto)
pi_26525621
Ik ga komende donderdag vijf dagen naar Rome met mijn vriendin. Naast alle verplichte, culturele nummers willen we ook nog een avondje het nachtleven induiken. Weet iemand wat de leuke en hippe uitgaansplekken in Rome zijn?
pi_26525761
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 18:58 schreef kipkarma het volgende:
Ik ga komende donderdag vijf dagen naar Rome met mijn vriendin. Naast alle verplichte, culturele nummers willen we ook nog een avondje het nachtleven induiken. Weet iemand wat de leuke en hippe uitgaansplekken in Rome zijn?
Rond het Campo dei Fiori liggen heel wat leuke café's restaurant's en zelfs een club volgens mij.
-
-
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:14:18 #98
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26530843
Je hebt tegenwoordig een supperclub in Rome. Weet allen niet of ie hip is.
Lekker douchen!
pi_26606129
vertel eens wat meer over mijn geliefde rome.. ervaringen etc... leuke dingen die je niet op je eerste reis bekijkt... maar juist dingen waar je naar op zoek moet...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26608612
Goed, hier komt ie

In 2003 gingen wij op schoolreis naar Italië. Wij hadden het voorrecht om tien dagen aldaar te vertoeven. Om ontopic te komen zal ik direct naar mijn fijnste avond in Italië, in Rome om precies te zijn, gaan.
De laatste avond ben ik aan het begin van de avond eerst met een vriend van mij gaan drinken op de Spaanse Trappen. Hij had z'n gitaar bij zich en na een tijdje had zich al een flinke groep verzameld rondom ons. Wij hebben daar flink zitten drinken en daarna zijn we de stad ingegaan. We wisten vantevoren dat er om Campo di Fiori een Irish Pub genaamd The Drunken Ship was waar het happy hour was tussen 9 en 10, dus dat werd de plek waar we onze koers naar zette. Na een tijdje zoeken bereikten we de plek en kregen we tegen betaling van 5 euro een glas die we onbeperkt konden laten bijvullen met Heineken Aldaar kwamen we een American Footballspeler tegen die beweerde voor de Amsterdam Admirals te gaan spelen. een team waar ik groot fan van ben. Ik heb natuurlijk een hele tijd met die kerel zitten ouwehoeren over de Admiral, onze Romereis en hij over z'n footballteam. Toen begon hij ons enkele shots aan te bieden en daardoor ging het helemaal fout In die kroeg waren nog een paar andere vrieden van mij dus daar hebben we vrij hard mee zitten zuipen. Toen we die shots kregen ging het hard. Jagermeister, Tequilla en weet ik veel wat nog meer en voor ik het wist werd ik door een vriend van mij een bus ingesleept terug naar het hotel waar we overnachtten. Wij kwamen ruim anderhalf uur telaat en aldaar stonden een aantal van de begeleidende leraren op ons te wachten en hebben we voor de deur en de neus van die leraren onze maaginhoud geleegd. De volgende dag ging ik, terecht naar mijn mening, mijn excuses aanbieden aan de desbetreffende leraren en ik kreeg een reactie in de trant van "Ahjo, dat kan gebeuren. Geeft niet joh"
Mijn Romereis
  zaterdag 30 april 2005 @ 02:56:25 #101
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_26613291
Mijn romereis vorig jaar:

8 dagen vermaak met leeerlingen en leraren

Hoop cultuur in het echt gezien

Het avondleven was erg gezellig, eten was goed, net als het ov
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_26618365
Ben afgelopen week 5 dagen in Rome geweest op studiereis. Geweldige stad.

Groot voordeel is dat de meeste toeristenattracties relatief dicht bij elkaar liggen waardoor alles goed te belopen is.

Het colosseum en forum romanum hadden overigens gratis toegang, waarschijnlijk om het vaticaan te ontlasten.
pi_26618418
Forum Romanum is altijd gratis toegang (toch )
Toen wij er waren wel iig... heb er m'n scriptie over geschreven
  zondag 1 mei 2005 @ 00:18:25 #104
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26632930
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 22:01 schreef Thomas B. het volgende:
Goed, hier komt ie

Mijn Romereis
Bij ons was het zo dat de ene helft van de leraren ons eigenlijk een bepaalde slaaptijd op wouden leggen. (We stonden op een camping in Bracciano en sliepen in stacaravans). Dus in de trant van 'om 12 uur is iedereen binnen en is het stil'. Maar gelukkig hadden we een afspraak met de 'opperleraar' die zei dat hij ze heeft overtuigd dat we ons zelf wel konden redden, en dat we hem niet teleur moesten stellen. Gelukkig deden we dat ook niet, of laten we zeggen, ze merkten niet dat we dat deden. Want om 2 uur 's nachts bleken ze al lang en breed te slapen, en merkten dus niet dat iederen half laveloos over het campingterrein liep. Flessen werden in de flessencontainer gegooid, wat natuurlijk op dat moment erg lachwekkend was
Maar ze sliepen door

Toen gingen we naar het strandje, waar de helft van de mensen nog op lag, al dan niet met partner. Overal lagen natuurlijk flessen bier en martini. Leeg te wezen natuurlijk. Er waren ruzies, ze sliepen door. Er waren zwempartijen, idd. Er waren verhuizingen midden in de nacht, hun oogjes waren nog steeds gesloten. En toen ik als laatste van iedereen ook de caravan in ging, was het eindelijk wat stiller, uur of 3.30. 7 Uur moesten we er weer uit, want de prachtige stad Rome wachtte op ons. Alleen door het mooie weer, en het frisse water overal knapte ik al snel op.

Een van de vele prachtige anekdotes die mijn herinnering aan Rome met school rijk is
deze ruimte is te huur
pi_26690097
Ben ook naar Rome geweest met school, prachtige stad, echt heel veel mooie dingen te zien. Vooral het Pantheon, waar ze met herstelwerkzaamheden bezig waren, en de Sant`Ignazio kerk (plafondschilderingen!) maakten veel indruk op me. Wat ook leuk was, een dagje naar Ostia, het was lekker weer dus lekker gezwommen
Hotel was minder, vier bedden op een tweepersoonskamer en een klote ontbijt, maar echt veel ben je toch niet op de kamer en fatsoenlijk ontbijten kon in het barretje ernaast
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:06:11 #106
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26699682
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:22 schreef brighton het volgende:
Ben ook naar Rome geweest met school, prachtige stad, echt heel veel mooie dingen te zien. Vooral het Pantheon, waar ze met herstelwerkzaamheden bezig waren, en de Sant`Ignazio kerk (plafondschilderingen!) maakten veel indruk op me. Wat ook leuk was, een dagje naar Ostia, het was lekker weer dus lekker gezwommen
Hotel was minder, vier bedden op een tweepersoonskamer en een klote ontbijt, maar echt veel ben je toch niet op de kamer en fatsoenlijk ontbijten kon in het barretje ernaast
ostia is toch zeg maar het huidige dorp daar, en ostia antica de oude havenstad.
Waar heb je dan gezwommen? En was het daar erg druk?
deze ruimte is te huur
pi_26702577
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:06 schreef Boeman het volgende:

[..]

ostia is toch zeg maar het huidige dorp daar, en ostia antica de oude havenstad.
Waar heb je dan gezwommen? En was het daar erg druk?
Ostia Antica is inderdaad de oude havenstad, daar ben ik 's morgens geweest.
Lido Di Ostia is de huidige plek, als je uitstapt op station Lido Centro is het nog een klein stukje met de bus naar het strand. Het is volgens mij een echte badplaats, te zien aan het aantal parasols wat er stond, maar nu was het nog rustig. Slechts een paar Italianen en nog een andere Nederlandse groep...
pi_26704547
Ontbijt is sowieso verschrikkelijk. Was bij ons ook. Wij kregen dan wat sneetjes oud brood en een kuipje abrikozenjam... Dat hadden we na één keer wel gezien dus de dagen erna zijn we gewoon heerlijk uitgebreid gaan ontbijten met lekkere broodjes en goeie cappuccino ergens in een straat naast het hotel
Daar was het ook iedere dag markt en dan haalden we allemaal lekker fruit enzo voor de rest van de dag, want de lunch die wij krijgen was ook niks. Paar broodjes waarmee je iemand een gat in z'n hoofd kon slaan met een plakje kaas ofzo

Maar idd... Romereis is dé bron voor anekdotes... kan nog wel een tijdje doorgaan
pi_26716346
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:50 schreef Thomas B. het volgende:
Dat hadden we na één keer wel gezien dus de dagen erna zijn we gewoon heerlijk uitgebreid gaan ontbijten met lekkere broodjes en goeie cappuccino ergens in een straat naast het hotel
Inderdaad Lekker broodje, goeie cappucino erbij, heerlijk

Heimwee
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:48:37 #110
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26723861
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:34 schreef brighton het volgende:

[..]

Ostia Antica is inderdaad de oude havenstad, daar ben ik 's morgens geweest.
Lido Di Ostia is de huidige plek, als je uitstapt op station Lido Centro is het nog een klein stukje met de bus naar het strand. Het is volgens mij een echte badplaats, te zien aan het aantal parasols wat er stond, maar nu was het nog rustig. Slechts een paar Italianen en nog een andere Nederlandse groep...
mooie zee en mooi strand daar?

Zoja, dan moet ik daar ook maar eventjes gaan kijken binnenkort
deze ruimte is te huur
pi_26724673
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:48 schreef Boeman het volgende:

[..]

mooie zee en mooi strand daar?

Zoja, dan moet ik daar ook maar eventjes gaan kijken binnenkort
Lekker zandstrand ja En het water was ook lekker, niet echt schoon ofzo maarja het blijft de zee he
pi_26750537
Ik vertrek zaterdag voor 11 daagjes [met school... ]
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_26750841
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:14 schreef Shantee het volgende:
Ik vertrek zaterdag voor 11 daagjes [met school... ]
*jaloers is
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:44:02 #114
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26754026
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:14 schreef Shantee het volgende:
Ik vertrek zaterdag voor 11 daagjes [met school... ]
veel plezier!

Dit wordt vast en hoogtepunt in je leven (tot nu toe)
Was bij mij wel zo iig
deze ruimte is te huur
pi_26757846
Een close-up van Jezus op een van de bedankposters voor Johannes Paulus II.
De poster is nogal groot dus die paste niet in z'n geheel onder de scanner



Best lachen, zo'n ding van de muur trekken
pi_26757940
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 13:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]

Het colosseum en forum romanum hadden overigens gratis toegang, waarschijnlijk om het vaticaan te ontlasten.
Colosseum kostte bij mij 8 euro. Ik ben 17 t/m 24 april geweest.

Maar Rome is echt een hele mooie stad. Met hele mooie bezienswaardigheden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 5 mei 2005 @ 18:40:55 #117
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_26758894
Colosseum koste mij 6 euro Korting omdat ik onder de 26 was (of was het nou 24?) Hoe dan ook je kan ook korting krijgen als je niet ouder dan 22 bent
Moet je wel een ID bij je hebben om het aan te tonen.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_26758918
Idd. En studentenkorting. Dus neem je pasje mee als je studeert.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26763282
ik moet nog 17 daagjes wachten maar dan ga ik oooook.... heb zin ...... zucht.....
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:50:55 #120
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_26785768
ik ga over 11dagen
Hoi :W
pi_26785869
De Romereizen beginnen dus weer....
Jullie gaan echt het hoogtepunt van je schoolcarriere tegemoet
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:42:29 #122
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_26787218
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:54 schreef Thomas B. het volgende:
De Romereizen beginnen dus weer....
Jullie gaan echt het hoogtepunt van je schoolcarriere tegemoet
1 van de hoogtepunten vorig jaar Barcelona ook maarja wat wil je als je nooit verder komt dan je eigen plaats in de vakanties
Hoi :W
pi_26787282
Zijn jullie OOK naar Barcelona geweest?
Damn, dat is ook zo'n toffe stad. Om gewoon te zijn zegmaar vind ik Rome leuker, maar in Barca ben ik wezen skateboarden en keer en das ook geniaal
Redelijk betaalbaar, mooi architectuur, fijne sfeer... prachtige stad!
pi_26805985
ik ga niet met school ik ga met me moeder familie opzoeken... ben al vaker geweest...
And It Hurts With Every HeartBeat
  zondag 8 mei 2005 @ 16:56:46 #125
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_26827957
Ja ik heb geluk gehad dat mn ouders me ook dit jaar mee laten gaan naar Rome aangezien alleen in de 4e klas voor mij exscursie verplicht was en Rome best duur is nog maar ja
Hoi :W
pi_26828166

Ik had dat ook. Ik was in 2003 in de 5e geweest met school. Toen bleef ik zitten en we wilden eik allemaal weer mee. Ik had de financien al rond zelfs, want ik moest dit keer wel een groot deel zelf betalen (toch effe iets van 650 euro excl. zakgeld). iig... de school had dus aan het begin van het jaar ook gezegd dat het wel kon. Paar weken later wilden we ons in gaan schrijven "Nee, nee, jullie mogen niet mee, jullie zijn al geweest" "Ja godverdomme, we betalen toch gewoon en eerst mocht het wel!".
Mijn school is een beetje een hele vage school met vele dubbele standaarden
  zondag 8 mei 2005 @ 17:10:06 #127
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26828292
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:05 schreef Thomas B. het volgende:

Ik had dat ook. Ik was in 2003 in de 5e geweest met school. Toen bleef ik zitten en we wilden eik allemaal weer mee. Ik had de financien al rond zelfs, want ik moest dit keer wel een groot deel zelf betalen (toch effe iets van 650 euro excl. zakgeld). iig... de school had dus aan het begin van het jaar ook gezegd dat het wel kon. Paar weken later wilden we ons in gaan schrijven "Nee, nee, jullie mogen niet mee, jullie zijn al geweest" "Ja godverdomme, we betalen toch gewoon en eerst mocht het wel!".
Mijn school is een beetje een hele vage school met vele dubbele standaarden
volgens mij is dat bij de meeste zo...
deze ruimte is te huur
pi_26828349
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:10 schreef Boeman het volgende:

[..]

volgens mij is dat bij de meeste zo...
Hadden ze dat meteen moeten zeggen!
  zondag 8 mei 2005 @ 17:58:44 #129
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26829503
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:12 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Hadden ze dat meteen moeten zeggen!
ja tuulk, maar ik bedoelde dat dat knullig gedrag op veel scholen voorkomt. Ik zie het bij mij op school ook zo gebeuren nl.
deze ruimte is te huur
pi_26829972
Owja
Maarja, ik hoor het van iedereen hor. Ik zit echt op een achterlijke school
Het is dan wel een gymnasium maar mijn school is echt raar.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:40:56 #131
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26858375
quote:
Op zondag 8 mei 2005 18:19 schreef Thomas B. het volgende:
Owja
Maarja, ik hoor het van iedereen hor. Ik zit echt op een achterlijke school
Het is dan wel een gymnasium maar mijn school is echt raar.
gelukkig hoef je volgens mij nog maar een ruim jaartje

Kun je dan weer naar Rome toe (om het te vieren )
deze ruimte is te huur
pi_26873651
Mijn vriendin en ik willen graag een weekje ofzo naar Rome, en we twijfelen tussen augustus en de herfstvakantie. Augustus is heet, maar hoe is het weer in oktober?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:18:36 #133
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_26875976
Ik ben in oktober een weekje in rome geweest.. en ik wil sinds die tijd ook zeker weer terug Echt een geweldige stad! Alles op loopafstand en anders pak je de metro die helemaal niet duur is.

Ik mis in dit topic eigenlijk de ijssalons Mijn favoriet is Gioliti (een paar straatjes van het Pantheon af) en La Palma heeft ook zeer lekker ijs(ook in de buurt van Pantheon).

Ook een tip voor de mensen die wat vaker in Rome zijn geweest en wat anders willen zien: De tuinen van Tivoli! Je moet hier voor wel een half uurtje met de trein reizen, maar je zit dan midden in de bergen en hebt een prachtig uitzicht, mooie tuinen met honderden fonteinen en watervallen. Ook dat stadje is de moeite waard om eens door te lopen.

Verder in Rome zelf vond ik Villa Borghese de moeite waard! Een mooi park waar je lekker rustig kan uitrusten van de lange wandeltochten in Rome

Ook het Olympisch stadion (voor de voetbal liefhebbers) is wel mooi om te zien, alleen kwam ik helaas niet binnen na wat aanslijmen met de bewaker. Ik heb ook wat buitenwijken bezocht daar in de buurt waar de echte Romeinen wonen, want in het centrum zelf zitten haast alleen maar toeristen.
pi_26883691
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:05 schreef Thomas B. het volgende:

Ik had dat ook. Ik was in 2003 in de 5e geweest met school. Toen bleef ik zitten en we wilden eik allemaal weer mee. Ik had de financien al rond zelfs, want ik moest dit keer wel een groot deel zelf betalen (toch effe iets van 650 euro excl. zakgeld). iig... de school had dus aan het begin van het jaar ook gezegd dat het wel kon. Paar weken later wilden we ons in gaan schrijven "Nee, nee, jullie mogen niet mee, jullie zijn al geweest" "Ja godverdomme, we betalen toch gewoon en eerst mocht het wel!".
Mijn school is een beetje een hele vage school met vele dubbele standaarden
wow, zo duur?
bij ons was het iets in de 300

ik was ook in 2003 geweest, 2 tot 12 mei.

11 mei was toen Paul McCartney daar
People live to learn things, and I learn to live...
pi_26884439
Zo net terug uit Rome en op een meter van de Paus gestaan
pi_26886651
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:49 schreef Piepje het volgende:

[..]

wow, zo duur?
bij ons was het iets in de 300

ik was ook in 2003 geweest, 2 tot 12 mei.

11 mei was toen Paul McCartney daar
Oew heb je dat concert ook gezien?

Mja was duur idd. Kwam vooral door de bus. We waren er in twee bussen naartoe die altijd tot onze beschikking stonden, dus dat is opzich al een dure grap. Voor ons was het ook niet alleen een Romereis, maar meer een Italiereis. We zijn in Venetie, Florence, Napels, Siena, Pompeii, nog wat oorden en Rome geweest. Dat waren drie verschillende hotels. Drie maaldtijden per dag en entree voor de tientallen kerken, kathedralen en musea die we hebben gezien. Tikt aardig aan dan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2005 16:42:15 ]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:55:13 #137
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_26887098
Rome...*zucht*... echt een SUPER stad! Ik ben er vorig jaar geweest, ook met school, en zooo herkenbaar al jullie verhalen (-> zelfs de droge witte sneetjes brood met kuipje jam....)

Idd, Mr-Z, die ijssalon in 't straatje van Pantheon af, echt super! En 'gewoon' de standaarddingen: Forum, tig kerken, St. Pieter... zo mooi en zo groot, echt niet voor te stellen als je er nooit geweest bent!

Zeer zeker voor herhaling vatbaar!
...en das terecht :)
pi_26888806
ik weet niet meer hoe ze heten maar 1 in de buurt van piazza navona.... en ergens in de buurt van het colloseum... maar ik weet wel dat ze heeeeeerlijk waren....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26888962
Zitten er zat in Rome natuurlijk, maar de ijssalon waar Roos het over heeft ben ik volgens mij ook geweest. Heeerlijk idd
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:52:53 #140
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_26892012
ohhh ik wil echt weer terug na deze verhalen allemaal gelezen te hebben... Ik zat net alle foto;s weer eens te bekijken en het is er gewoon geweldig.. Ik ben in oktober een weekje geweest zoals ik al zei... Ik sliep toen bij mijn broer die daar voor 3 maanden zat. Dit betekende dat ik wel helemaal in m'n eentje door Rome ben gegaan, maar dit vond ik juist geweldig! Ik ben niet zo'n museum figuur, maar ik kan wel van allerlei andere dingen genieten. Zo heb ik alle bezienswaardigheden in zo'n 3 dagen gezien, en de rest van de week heb ik van het romeins leven geproefd. Ik zal straks nog wat fotootjes hier neerzetten die ik in die tijd heb gemaakt ( en dan niet van de standaard monumenten die al op miljoenen foto's staan). Ik had geen perfect weer in Rome.. af en toe een buitje, maar het was wel net warm genoeg om zonder jas te lopen. Ik denk ook dat je Rome in die tijd het best kunt bekijken zonder dat je op iedere straat hoek naar een fonteintje zoekt om af te koelen en bij te drinken. Ook geweldig aan Rome ja.. Je kan overal uit ieder kraantje op straat water drinken.. Geweldig gewoon
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:22:36 #141
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_26893081
Nou hier de foto's dan

Om te beginnen een uitzicht op Piazza del Popolo genomen vanaf het hoog gelegen park Villa Borghese. Mooi om de zonsondergang te kijken, en 's avonds is er altijd leuke bedrijvigheid in dit park.


Hier het Colleseum van een andere hoek... Met palmbomen :p


BOE!!! Leuke schildering in Villa D' Este in Tivoli


En hier een van de honderden fonteinen in de tuinen van Villa D' Este in Tivoli.. Geloof me.. ik geef niks om tuinen, maar dit is echt een aanrader


En nog eentje


Rome bij nacht ook prachtig


Een typisch Romeins straatje


als ik meer foto's moet plaatsen roep maar dit is wel ff zat denk ik
pi_26893373
Toffe foto's!
Mijne staan ook nogsteeds online ( http://www.thomas-b.com/rome/ ). Zitten er ook een paar van Villa D'Este en Piazza de Popolo enzo bij.
Wij hadden echt prachtig weer. Was in augustus, dus echt constant 30/35 graden, wat ook wel frustrerend kan zijn als je de hele fokking dag aan het lopen bent.
We hebben twee buien gehad en die waren ook echt gruwelijk hard
pi_26893718
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:29 schreef Thomas B. het volgende:
Toffe foto's!
Mijne staan ook nogsteeds online ( http://www.thomas-b.com/rome/ ). Zitten er ook een paar van Villa D'Este en Piazza de Popolo enzo bij.
Wij hadden echt prachtig weer. Was in augustus, dus echt constant 30/35 graden, wat ook wel frustrerend kan zijn als je de hele fokking dag aan het lopen bent.
We hebben twee buien gehad en die waren ook echt gruwelijk hard
http://www.thomas-b.com/rome/PDRM0346.jpg



Dat mocht niet!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26895109
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

http://www.thomas-b.com/rome/PDRM0346.jpg



Dat mocht niet!
I know
Daarom is die foto ook zo slecht geworden.
Heb er ook een van de David in Florence bijstaan. Zat ook een wijf de hele tijd te zeiken. Toen lieten we iemand een foto maken aan de ene kant zodat dat wijf eropaf sprong en kon ik er ook een maken
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:42:40 #145
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26897831
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:55 schreef --Roos-- het volgende:
Rome...*zucht*... echt een SUPER stad! Ik ben er vorig jaar geweest, ook met school, en zooo herkenbaar al jullie verhalen (-> zelfs de droge witte sneetjes brood met kuipje jam....)

Idd, Mr-Z, die ijssalon in 't straatje van Pantheon af, echt super! En 'gewoon' de standaarddingen: Forum, tig kerken, St. Pieter... zo mooi en zo groot, echt niet voor te stellen als je er nooit geweest bent!

Zeer zeker voor herhaling vatbaar!
Ik weet wel een ijssalon tegenover het Pantheon, zeg maar in het straatje rechts van de Mcdonalds. Die was ook lekker . Maaar ik vond het ijs van het ijssalon aan de noordkant van het Piazza Navona nóóóg Lekkerder!!

Ook wij hadden trouwens van dat kleffe brood. In Italië is het niet de gewoonte om 's morgens uitgebreid te ontbijten. Dus toen wij daar zaten was het brood natuurlijk binnen no time op. Die Italianen keken vreemd op en kwamen telkens weer met nieuwe mandjes aanzetten. Wat we dan op die kleine stukjes brood smeerden was een soort vreemde boter, VEEEEEL Nutella (dat lussen die Italianen wel ), en Jam natuurlijk. 's Morgens was het wel degelijk anders dan 's avonds. Want toen kregen we zoveeeel te eten dat ze ons gek aankeken dat we het niet helemaal opkregen. (ik wel, maar veel niet )

Voortaan eerst even goed acclimatiseren dus

En Mr-Z: Tivoli lijkt me ook erg leuk om daar eens te gaan kijken. In welke richting moet je dan met de trein (welk station stapte je ergens op?) en wat is er verder daar in Tivoli te doen? Ik bedoel in de trant van restaurant, winkeltje om drinken te kopen etc..

[ Bericht 9% gewijzigd door Boeman op 10-05-2005 22:49:00 ]
deze ruimte is te huur
pi_26898089
Ik heb sinds mijn Romereis bewust geen abrikozenjam meer gegeten
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:54:11 #147
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26898262
Waar zijn er in Rome nog leuke winkeltjes te vinden?

Dus meer 'alternatievere' winkels in kleding, muziek enz (geen Energie achtige dingen aan de Via del Corso e.o. dus )
deze ruimte is te huur
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:43:49 #148
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_26905281
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:29 schreef Thomas B. het volgende:
( http://www.thomas-b.com/rome/ ).
Super joh! Echt heeel herkenbaar, ik geloof dat mijn set foto's aardig overeen komt Ga ze binnenkort weer eens opzoeken...
...en das terecht :)
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:45:12 #149
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_26905304
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:42 schreef Boeman het volgende:
Ik weet wel een ijssalon tegenover het Pantheon, zeg maar in het straatje rechts van de Mcdonalds. Die was ook lekker . Maaar ik vond het ijs van het ijssalon aan de noordkant van het Piazza Navona nóóóg Lekkerder!!
In Trastevere heb je ook veel te lekker ijs
...en das terecht :)
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:37:41 #150
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26915678
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:45 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

In Trastevere heb je ook veel te lekker ijs
ga ik binnenkort ook maar even proeven dan
deze ruimte is te huur
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:16:53 #151
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_26919160
quote:
[b]Op woensdag 11 mei 2005 15:37
ga ik binnenkort ook maar even proeven dan
Hoezo 'ik-maak-mensen-jaloers-want-ik-ga-lekker-naar-Rome'

Maar veel plezier he!
...en das terecht :)
pi_26919722
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:43 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

Super joh! Echt heeel herkenbaar, ik geloof dat mijn set foto's aardig overeen komt Ga ze binnenkort weer eens opzoeken...
Ben benieuwd
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:43:28 #153
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_26919987
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:16 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

Hoezo 'ik-maak-mensen-jaloers-want-ik-ga-lekker-naar-Rome'

Maar veel plezier he!
als je er een keer geweest bent dan wil je terug (erg herkenbaar voor de meesten denk ik )

Voor mij is het deze zomer idd weer zover
Maar Fok! & MSN enz gaan mee dan (Laptop+draadloos Netwerk )
deze ruimte is te huur
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:32:42 #154
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_26921398
Ja, als je een keer geweest bent wil je zeer zeker terug!! Helemaal nou ik die foto's enzo weer zie, dan begint 't echt wel weer te kriebelen joh... Collegaatje van me gaat deze zomer ook weer. Voor mij zou 't er voorlopig wel niet van komen. Maar ach, herinneringen zijn ook mooi! En (reis)verhalen van Fokkers maken ook een hoop goed
...en das terecht :)
pi_26921437
heeft iemand hier ook ervaring met appartementen huren tussen de zee en roma... dat lijkt me ook heel leuk...???????? wil volgend jaar met een groep vrienden gaan...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_26966215
niemand??????
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:59:06 #157
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26975292
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 18:33 schreef soares het volgende:
heeft iemand hier ook ervaring met appartementen huren tussen de zee en roma... dat lijkt me ook heel leuk...???????? wil volgend jaar met een groep vrienden gaan...
Is een landbouw-achtig gebied, en het strand is ook nog eens 3x niks.
pi_26998014
thanqqqqqq
And It Hurts With Every HeartBeat
  zondag 15 mei 2005 @ 21:04:41 #159
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27035834
Door dit topic is mijn Rome-kriebel weer een beetje opgeborreld En ik heb dan ook net mijn cd-tje met foto's weer eens bekeken... Echt super joh! Ik wil graag wat plaatjes hier laten zien, heb toen der tijd (nu dus een jaar geleden) beetje crea lopen doen met wat foto's. Maar aangezien ik zeg maar 2 linker-computer-handen heb, heb ik echt geen enkel idee hoe ik die foto's hier op kan krijgen.... help?!
...en das terecht :)
pi_27036991
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:04 schreef --Roos-- het volgende:
Door dit topic is mijn Rome-kriebel weer een beetje opgeborreld En ik heb dan ook net mijn cd-tje met foto's weer eens bekeken... Echt super joh! Ik wil graag wat plaatjes hier laten zien, heb toen der tijd (nu dus een jaar geleden) beetje crea lopen doen met wat foto's. Maar aangezien ik zeg maar 2 linker-computer-handen heb, heb ik echt geen enkel idee hoe ik die foto's hier op kan krijgen.... help?!
Het meest eenvoudig is om een account aan te maken op Freefilebox.com en daar je foto's up te loaden, om ze vervolgens in dit topic te zetten.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27037094
Ben zelf trouwens ook geinteresseerd in Rome (logisch, anders had ik dit topic ook niet geopend natuurlijk..), dus vandaar dat het de bedoeling is om naast Florence, Venetië en Griekenland ook Rome te bezoeken voor een dag of drie.

Sowieso willen we de Sint Pieter bezoeken, maar wat zijn verder nog dingen die je eigenlijk gezien moet hebben? De Trevi-fontein en de Spaanse trappen schijnen bijv. weer zwaar overrated te zijn.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27039795
Je moet gewoon in die drie dagen door de stad gaan trekken... je komt zat tegen, want de cultuur ligt daar gewoon op straat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2005 23:09:50 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 01:07:03 #163
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27043442
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:43 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ben zelf trouwens ook geinteresseerd in Rome (logisch, anders had ik dit topic ook niet geopend natuurlijk..), dus vandaar dat het de bedoeling is om naast Florence, Venetië en Griekenland ook Rome te bezoeken voor een dag of drie.

Sowieso willen we de Sint Pieter bezoeken, maar wat zijn verder nog dingen die je eigenlijk gezien moet hebben? De Trevi-fontein en de Spaanse trappen schijnen bijv. weer zwaar overrated te zijn.
ik vond de Trevi juist weer veel mooier dan ik me had voorgesteld
De spaanse trappen, tsja het zijn trappen, tegenover het spaanse consulaat (het was een geschenk van spanje). 's avonds moet het er erg gezellig zijn, klopt dat? ik ben er toen('s avonds) niet geweest. Het is gewoon wel aardig.

Maar alles is mooi daar. Ik zie het dan ook niet als een trapje hier en een fonteintje daar, maar als Rome!! EN rome is gewoon Fant... achja spreekt voor zich
deze ruimte is te huur
  maandag 16 mei 2005 @ 01:07:38 #164
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27043467
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:09 schreef Thomas B. het volgende:
Je moet gewoon in die drie dagen door de stad gaan trekken... je komt zat tegen, want de cultuur ligt daar gewoon op straat.
uhu
deze ruimte is te huur
  maandag 16 mei 2005 @ 07:35:33 #165
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27046578
De Trevi fontein is een geweldige plaats om van een overheerlijk ijsje te genieten!
De spaanse trappen zijn erg geschikt om op te lunchen. Gewoon in een supermarkt wat broodjes en beleg halen en op eten op de spaanse trappen. Errug leuk!
  maandag 16 mei 2005 @ 12:53:38 #166
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27050743
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:43 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Sowieso willen we de Sint Pieter bezoeken, maar wat zijn verder nog dingen die je eigenlijk gezien moet hebben? De Trevi-fontein en de Spaanse trappen schijnen bijv. weer zwaar overrated te zijn.
Idd, Trevi is echt super! Overdag lekker om in 't zonnetje te zitten, maar 's avonds is het daar ook goed uit te houden, erg mooi qua verlichting etc. Spaanse trappen vond ik ook iets minder (in vergelijking met de rest dan). 't Forum vond ik ook echt geweldig, vooral om het 'idee', dat dat heeeel lang geleden gewoon DE plaats was zeg maar.

Naja, Rome is gewoon helemaal geweldig, dus waar je ook bent, mooie dingen zul je zeer zeker zien! Veel plezier
...en das terecht :)
pi_27050787
De Spaande Trappen vond ik wel leuk, de Trevi-fontein niet zo. Maar ik was die avond dat we dat bezochten ook nogal wat moe en wilde eigenlijk niet mee, maar we konden geen sleutel krijgen, dus moesten we nog de hele avond meesjouwen.
Maja, op zich wel leuk, maar ik vond het dus niet zo heel spectaculair.

Pantheon is natuurlijk ook leuk, en Villa Borghese, en Forum Romanum en Palatijn, en er zijn ook nog wel wat kerken die we in waren geweest die leuk waren, alleen dat waren zoveel kerken daar dat ik geen enkele naam meer weet
People live to learn things, and I learn to live...
  maandag 16 mei 2005 @ 13:19:34 #168
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27051228
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:40 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Het meest eenvoudig is om een account aan te maken op Freefilebox.com en daar je foto's up te loaden, om ze vervolgens in dit topic te zetten.
Ok... gedaan dus... Als 't goed is zijn hier dus wat Rome-kiekjes te bekijken ....

http://www.freefilebox.com/ims/album.php?u_id=357wBgZk
...en das terecht :)
pi_27052256
quote:
Op maandag 16 mei 2005 13:19 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

Ok... gedaan dus... Als 't goed is zijn hier dus wat Rome-kiekjes te bekijken ....

http://www.freefilebox.com/ims/album.php?u_id=357wBgZk
Dat werkt prima inderdaad. Foto's zijn stijlvol bewerkt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27052315
Leuk gedaan die foto's
Ik wil weer terug

Ik ben ook in Pompeii geweest... met 35 graden
Was om te besterven daar toen, maar wel indrukwekkend.
  maandag 16 mei 2005 @ 17:08:29 #171
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27057111
Gaat over 12uur de bus in op weg naar Rome
Hoi :W
pi_27057179
grrrrrr
veel plezier
  maandag 16 mei 2005 @ 17:18:21 #173
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27057380
dank je dat gaat wel lukken
Hoi :W
pi_27057867
hoe lang ga je?
En ga je alleen naar Rome of ook door de rest van Italie?

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2005 17:36:04 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 17:41:05 #175
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27058013
Ik ga met school en kom de 24e weer terug m 21uur ofzo en we gaan ook naar Pompeii en Hercalaneum (ofzo) verder alleen Rome
Hoi :W
  maandag 16 mei 2005 @ 18:32:46 #176
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27059313
Das niet verkeerd, AmyLee!
...en das terecht :)
  maandag 16 mei 2005 @ 18:49:29 #177
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27059728
Zeker niet Roos zal straks mn tas inpakken en dan slapen en 3.30uur op en dan is jhet al zo ver *zin in heeft*
Hoi :W
  maandag 16 mei 2005 @ 18:52:34 #178
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27059827
Echt wel super joh! Heb je je al beetje voorbereid, qua wat je gaat zien enzo? Ik zag in je profiel dat je nu VWO5 deed, dus je zit zeg maar in 't zelfde schuitje als ik vorig jaar. Ben namelijk ook in V5 naar Rome geweest. Waarschijnlijk vaste prik... Maargoed, fototoestel mee incl. tig rolletjes/memorysticks En je komt ogen te kort! Veel plezier he!
...en das terecht :)
  maandag 16 mei 2005 @ 19:09:06 #179
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27060281
JA ben voorbereid we hebben speciale "Rome"lessen gehad dus komt goed en dank je wel en weg ben ik nu
Hoi :W
pi_27079668
ik ga over precies 2 weken naar rome... vanuit eindhoven, samen met me moeder... familie opzoeken en naar mijn lievelings stad....

joepie!!!
And It Hurts With Every HeartBeat
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:27:42 #181
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27083301
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:52 schreef --Roos-- het volgende:
Echt wel super joh! Heb je je al beetje voorbereid, qua wat je gaat zien enzo? Ik zag in je profiel dat je nu VWO5 deed, dus je zit zeg maar in 't zelfde schuitje als ik vorig jaar. Ben namelijk ook in V5 naar Rome geweest. Waarschijnlijk vaste prik... Maargoed, fototoestel mee incl. tig rolletjes/memorysticks En je komt ogen te kort! Veel plezier he!
hoelang zijn jullie geweest? Ik ben afgelopen jaar ook geweest (in 5VWO ja ) toen gingen wij zeg maar 8 dagen incl busreis van 2 keer 24 uur. Wij zaten op een camping 45 min van rome, en jullie?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 17 mei 2005 @ 17:45:19 #182
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27089585
wij zaten wel gewoon in 'n 'hotel', en echt tussen aanhalingstekens want 't stelde zeer weinig tot niets voor... (koud douche, als je boven in 't stapelbed lag lag je ook onder etc. etc.). Wij zijn geloof ik nog korter dan 'n week geweest, incl. 2x 24uur reizen. Dinsdagavond vertrekken, dinsdagavond weer terug...precies 'n week dus.
...en das terecht :)
pi_27090041
Ons 'hotel' in Rome was ook een ramp. Nouja je kan het geen hotel noemen... het was gewoon een krot met bedden en een waterleiding die het soms deed. En een wc die altijd verstopt zat.
Er waren iets van drie badkamertjes die eruit zagen alsof ze werden bewoond door een stelletje junks en een douch met meestal koud water en een straal vergelijkbaar met die van een plassend baby'tje
Maargoed, overdag was je toch altijd weg en 's avonds was je lazerus als je terugkwam.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 18:03:57 #184
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27090142
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 18:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ons 'hotel' in Rome was ook een ramp. Nouja je kan het geen hotel noemen... het was gewoon een krot met bedden en een waterleiding die het soms deed. En een wc die altijd verstopt zat.
Er waren iets van drie badkamertjes die eruit zagen alsof ze werden bewoond door een stelletje junks en een douch met meestal koud water en een straal vergelijkbaar met die van een plassend baby'tje
Maargoed, overdag was je toch altijd weg en 's avonds was je lazerus als je terugkwam.
naughty you
deze ruimte is te huur
  dinsdag 17 mei 2005 @ 18:05:10 #185
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27090198
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 18:01 schreef Thomas B. het volgende:
Ons 'hotel' in Rome was ook een ramp. Nouja je kan het geen hotel noemen... het was gewoon een krot met bedden en een waterleiding die het soms deed. En een wc die altijd verstopt zat.
Er waren iets van drie badkamertjes die eruit zagen alsof ze werden bewoond door een stelletje junks en een douch met meestal koud water en een straal vergelijkbaar met die van een plassend baby'tje
Maargoed, overdag was je toch altijd weg en 's avonds was je lazerus als je terugkwam.
Klinkt als ons 'hotel' ja

Ik had nog 't beste bed van onze kamer, dus mij heb je weinig horen piepen (anderen lagen bijv. met 3 in 2persoonsbed enzo ). En het soort-van-hotel lag ook erg centraal, dus dat was prima.
...en das terecht :)
pi_27090547
Wij hadden vier bedden op een tweepersoonskamer (er hing info over de kamer op de deur waarin stond dat het een tweepersoonskamer was), veel te weinig kastruimte voor vier mensen waardoor we alles maar op de grond moeten gooien, de douchekop was ongeveer boven de wc-pot en natuurlijk was het warm water na twee keer douchen op, en er zou een kluisje zijn, wij denken achteraf dat ze daarmee bedoelden dat je de deur op slot kon doen
Maar gelukkig was je er inderdaad niet veel tijd en het was ook nog eens vlakbij Termini
pi_27093367
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 18:05 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

Klinkt als ons 'hotel' ja

Ik had nog 't beste bed van onze kamer, dus mij heb je weinig horen piepen (anderen lagen bijv. met 3 in 2persoonsbed enzo ). En het soort-van-hotel lag ook erg centraal, dus dat was prima.
Weet je nog hoe dat heette toevallig?
Dat van ons was vlak bij Termini...
zat ook een lift in de het iedere keer begaf

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2005 19:25:44 ]
  dinsdag 17 mei 2005 @ 19:35:29 #188
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27093802
Pfff, nee ik kan echt ff niet op de naam komen. Misschien als ik 't hoor...
...en das terecht :)
pi_27094700
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 19:35 schreef --Roos-- het volgende:
Pfff, nee ik kan echt ff niet op de naam komen. Misschien als ik 't hoor...
Ja dat dacht ik dus ook
Iets met Star ofzo...
Het zat geloof ik vlak tegenover een of ander ministerie en iets van 200 meter van Termini.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:37:00 #190
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27097953
Nee, niks met Star bij mij Kzou morgen eens vragen of iemand 't nog weet... Kword nou zelf ook wel erg benieuwd
...en das terecht :)
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:33:24 #191
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27100074
Ik hoor wel dat ik 'geluk' heb gehad met onze camping. Wij zaten gewoon in een mooie ruime stacaravan (mobil home) met daarin 6 slaapplaatsen (eigenlijk 8 ), een fornuis, borden, bestek, douche, WC, kasten, koelkast, een mooi terras met stoelen tafel en partytent enz.

En vervolgens hadden we dus ook nog een mooi meer binnen handbereik
deze ruimte is te huur
pi_27120553
ik verblijf in cristina hotels...

casa cristina... vorig jaar in het hotel gezeten... was goed... internet op de gang voor iedereen in het hotel, lekkere bedden, airco...... was goede prijs kwaliteit verhoudgin.
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_27120666
Airco!
Dat had wel heel fijn geweest als je de hele dag in 35 graden hebt lopen sjokken en dan in zo'n bloedhete kamer komt
pi_27121116
Wij hadden een ventilator aan het plafond hangen
pi_27125857
gaan er nog mensen de eerste week van juni naar rome?????
And It Hurts With Every HeartBeat
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:26:29 #196
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_27164532
ik ben net terug uit rome en het was geniaal
vanaf zaterdag-namiddag daar geweest en vanmiddag teruggekomen

was met school [5vwo] dus een hele hoop gezien maar ook lekker op terrasjes gezeten in het zonnetje
ik vond het prachtig
an urge to help mankind overcomes me
pi_27165526
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:26 schreef saaw het volgende:
ik ben net terug uit rome en het was geniaal
vanaf zaterdag-namiddag daar geweest en vanmiddag teruggekomen

was met school [5vwo] dus een hele hoop gezien maar ook lekker op terrasjes gezeten in het zonnetje
ik vond het prachtig

ik vond mijn Romereis in de 5de klas gymnasium ook prachtig
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:22:21 #198
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27167078
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:26 schreef saaw het volgende:
ik ben net terug uit rome en het was geniaal
vanaf zaterdag-namiddag daar geweest en vanmiddag teruggekomen

was met school [5vwo] dus een hele hoop gezien maar ook lekker op terrasjes gezeten in het zonnetje
ik vond het prachtig
en mis je Rome al?

Ik had toen ik terugkwam wel even een behoorlijke tijd nodig om bij te komen. En dat meen ik, ik voelde me de eerste tijd zo alleen, daar was je namelijk altijd omringd door leuke mensen, en toen zat je thuis, alleen, op je kamer, met Rome en de hele sfeer die daar aan vast zat ...
deze ruimte is te huur
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:37:29 #199
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_27167818
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:22 schreef Boeman het volgende:

[..]

en mis je Rome al?

Ik had toen ik terugkwam wel even een behoorlijke tijd nodig om bij te komen. En dat meen ik, ik voelde me de eerste tijd zo alleen, daar was je namelijk altijd omringd door leuke mensen, en toen zat je thuis, alleen, op je kamer, met Rome en de hele sfeer die daar aan vast zat ...
nee valt best mee
ik mis de stad en de spaanse trappen en de muziek en gekke duitsers
in het vliegtuig terug was ik sip en zag er tegenop om alleen te zijn
maar toen ik alleen [iedereen werd opgehaald] de aankomsthal uitliep en mn vriendje me om mn nek vloog was ik toch even blij om terug te zijn
vrijdag avond gelukkig ook uit en zaterdag weer, maar zondag wordt even gek

zelfs de lelijke hotelkamer en ranzige zoete broodjes bij het ontbijt ga ik missen
en de lekkere koffie en ijs en pasta en pizza
de trevi-fontijn, spaanse trappen en piazza navona
zucht
ik wil terug!

maar we hebben met zn allen afgesproken terug te gaan de zomer dat we geslaagd zijn
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 22 mei 2005 @ 19:49:50 #200
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_27252697
Ik ga ook morgen
pi_27253431
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:24 schreef soares het volgende:
gaan er nog mensen de eerste week van juni naar rome?????
Begin augustus ook goed? Das wel voor slechts drie dagen overigens. In de herfstvakantie nog een keer, maar dan wat langer.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  zondag 22 mei 2005 @ 20:36:31 #202
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_27254210
Wat valt er allemaal op de Spaanse trappen te doen dan?
pi_27254343
Beetje hangen en drinken
pi_27303433
nog precies een week en dan ga ik.... :d
And It Hurts With Every HeartBeat
  dinsdag 24 mei 2005 @ 15:13:33 #205
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27310119
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:13 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Begin augustus ook goed? Das wel voor slechts drie dagen overigens. In de herfstvakantie nog een keer, maar dan wat langer.
dan ben ik er ook
deze ruimte is te huur
pi_27311458
quote:
Op zondag 22 mei 2005 20:36 schreef Burbo het volgende:
Wat valt er allemaal op de Spaanse trappen te doen dan?
zuipen, mensen kijken... gewoon beetje chillen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:18:21 #207
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_27317902
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

zuipen, mensen kijken... gewoon beetje chillen
Spullen kopen van egyptische straat verkopers. Goedkope zonnebrillen, nep Louis Vitton tassen etc....
If your shaking it more than twice, your playing with it.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:21:15 #208
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27317980
Ja, verkopers van je afslaan... Die lui zijn echt f*cking 'fanatiek' (lees: IRRITANT!). Vooral die verkopers met rozen, die duwen ze echt letterlijk in je hand en houden dan hun handje op zodatje betaald...
...en das terecht :)
pi_27318964
Die rozenlui zijn zwaar irritant ja. Komen zelfs restaurants binnen en komen brutaal bij je tafel staan enzo. Toen maar geprobeerd lege bierflesjes aan die gast te verkopen. Iemand uit de groep bood voor de gein z'n zonnebril aan voor twee euro, en die man legde 't geld gelijk op tafel. Toch maar niet gedaan

's Avonds gingen we ze dan terugpakken. Die verkopers beschijnen met hun eigen laserlampjes of ze rare dingen laten zeggen in het Nederlands

Wat ook erg lachen was, 's avonds op Piazza Navona, al die Indiërs en Afrikanen met hun zonnebrillen en tassen en andere rotzooi, en die Chinezen met hun letters. Kwam er een politie auto zachtjes langsrijden met zwaailicht aan, hadden ze binnen 10 seconden allemaal hun spullen gepakt en waren ze weg
pi_27319136
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 15:13 schreef Boeman het volgende:

[..]

dan ben ik er ook
Herfstvakantie of begin augustus?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27319259
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:54 schreef brighton het volgende:
Wat ook erg lachen was, 's avonds op Piazza Navona, al die Indiërs en Afrikanen met hun zonnebrillen en tassen en andere rotzooi, en die Chinezen met hun letters. Kwam er een politie auto zachtjes langsrijden met zwaailicht aan, hadden ze binnen 10 seconden allemaal hun spullen gepakt en waren ze weg
Ja precies
Daar zat ik vanrmiddag nog over te denken dat het heel rasgebonden is wat je verkoopt daar
Ik vond het ook wel wat zieligs hebben hor. Was bv zo'n klein chinees vrouwtje van in de 40 die 's avonds op Piazza Navona d'r laserpennetjes en sleutelhangers of weetikveel probeert te verkopen om eten voor haar kindertjes op tafel te krijgen en dan van die kuttoeristen die toch zat geld hebben en nog gaan lopen afdingen ook. Ze begon bij 7... ik heb uiteindelijk 1,50 voor die laserpen betaald
Ik wilde 'm eik helemaal niet, maar ik wilde gewoon zien hoever ze ging en toen kon ik geen nee meer zeggen.
Maar die negers met die zonnebrillen zijn ook wel grappig... van die net-echte Lacoste en Ray Ban brillen en dan denken dat je daar 40 euro voor gaat betalen. Maarje van me had 'm voor een tientje
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:10:18 #212
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27322532
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Herfstvakantie of begin augustus?
ook begin augustus
van 11 juli tot 23 aug. ben ik in de omgeving van Rome.
Hoe ga jij er heen, en hoelang?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:12:04 #213
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_27322576
ik wil truuuhuuuuug
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:02:05 #214
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27323940
Is net weer terug uit Rome en het was echt super *zucht* terug ga ik zeker nog eens!
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:16:43 #215
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27324365
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:02 schreef AmyLee het volgende:
Is net weer terug uit Rome en het was echt super *zucht* terug ga ik zeker nog eens!
muntje in de trevi gegooid?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:18:13 #216
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27324413
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:16 schreef Boeman het volgende:

[..]

muntje in de trevi gegooid?
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:20:27 #217
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27324481
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:18 schreef AmyLee het volgende:

[..]

ja, dan ga je idd weer es terug

wel grappig om te zien hoeveel mensen daar geld aan het rondstrooien zijn. Bij elkaar opgeteld een enorm groot bedrag!

Je bent school gegaan neem ik aan btw?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:22:39 #218
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27324549
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:20 schreef Boeman het volgende:

[..]

ja, dan ga je idd weer es terug

wel grappig om te zien hoeveel mensen daar geld aan het rondstrooien zijn. Bij elkaar opgeteld een enorm groot bedrag!

Je bent school gegaan neem ik aan btw?
Klopt met school erg druk en vermoeiend programma maar de moeite waard
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:25:38 #219
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27324643
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:22 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Klopt met school erg druk en vermoeiend programma maar de moeite waard
ja tuuuurlijk!!
hoelang ben je weg geweest? En al de grote en bekende dingen gezien??

btw: Ik zag dat je uit Sneek komt, dus zit jij dan op de RSG Magister Alvinus??
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:29:14 #220
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27324750
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:25 schreef Boeman het volgende:

[..]

ja tuuuurlijk!!
hoelang ben je weg geweest? En al de grote en bekende dingen gezien??

En zit jij soms op de RSG Magister Alvinus??
Ja dat heb je helemaal goed, hoezo?
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:32:32 #221
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27324868
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:29 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Ja dat heb je helemaal goed, hoezo?
nou ik zit in Dokkum op school, en ooit lang geleden heb ik meegedaan aan het FJP (fries jeugd parlement) en daar was jouw school ook vertegenwoordigd, dus dat kwam zo opeens in me op, verder niks eigenlijk haha

Hoelang ben je al terug nu?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:34:31 #222
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27324915
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:32 schreef Boeman het volgende:

[..]

nou ik zit in Dokkum op school, en ooit lang geleden heb ik meegedaan aan het FJP (fries jeugd parlement) en daar was jouw school ook vertegenwoordigd, dus dat kwam zo opeens in me op, verder niks eigenlijk haha

Hoelang ben je al terug nu?
Net een uurtkje thuis
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:38:32 #223
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27325041
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:34 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Net een uurtkje thuis
en nu alweer aan de fok
Ik weet wel dat toen ik zon 8 maanden geleden thuis kwam van mijn romereis met school, dat ik eerst een behoorlijke tijd nodig had om eerst weer even wat te acclimatiseren. Maargoed, jij mist die stad ook enorm zoals je al zei

jullie zaten in een hotelleke?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:41:51 #224
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27325143
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:38 schreef Boeman het volgende:

[..]

en nu alweer aan de fok
Ik weet wel dat toen ik zon 8 maanden geleden thuis kwam van mijn romereis met school, dat ik eerst een behoorlijke tijd nodig had om eerst weer even wat te acclimatiseren. Maargoed, jij mist die stad ook enorm zoals je al zei

jullie zaten in een hotelleke?
Ja hotel Marisa tegeonver terministation. En ja t weer is ff wennen en was/ben ook behoorlijk met de dagen in de war en ik moet er weer om gaan denken wat en hoe ik iets tegen iemand zeg
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:47:08 #225
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27325296
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:41 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Ja hotel Marisa tegeonver terministation. En ja t weer is ff wennen en was/ben ook behoorlijk met de dagen in de war en ik moet er weer om gaan denken wat en hoe ik iets tegen iemand zeg
dat weer komt de komende dagen volgens mij wel weer goed (voor eventjes dan, tsjah, het blijft nederland!)
maarja klinkt bekend verder En dat na een weekje weg, erg eigenlijk

Roma, ti amo!
deze ruimte is te huur
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:49:45 #226
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_27325365
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:47 schreef Boeman het volgende:

[..]

dat weer komt de komende dagen volgens mij wel weer goed (voor eventjes dan, tsjah, het blijft nederland!)
maarja klinkt bekend verder En dat na een weekje weg, erg eigenlijk

Roma, ti amo!
Zeker ik nu ook maar ben best brakjes van 28uur bus dus ga richting bedje.
Hoi :W
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:50:20 #227
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27325379
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef AmyLee het volgende:

[..]

Zeker ik nu ook maar ben best brakjes van 28uur bus dus ga richting bedje.
heel verstandig, trusten, ik ga ook
deze ruimte is te huur
pi_27341637
nog 6 nachtjes....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_27348794
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 22:10 schreef Boeman het volgende:

[..]

ook begin augustus
van 11 juli tot 23 aug. ben ik in de omgeving van Rome.
Hoe ga jij er heen, en hoelang?
De bedoeling is om met een groep vrienden een rondreis door Italië te maken en een Grieks eilandje aan te doen. Vervoer gaat per trein, namelijk met zo'n interrailkaart. Naar Rome gaan we slechts 3 dagen, maar dat komt omdat we ook nog Florence, Venetië en Griekenland willen bezoeken.. Totaal wordt het rond de 3 weken vakantie.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:54:26 #230
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_27354872

ik wil terug

[ Bericht 95% gewijzigd door saaw op 25-05-2005 21:58:34 (plaatje goedmaken) ]
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 26 mei 2005 @ 09:37:17 #231
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27365259
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 19:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

De bedoeling is om met een groep vrienden een rondreis door Italië te maken en een Grieks eilandje aan te doen. Vervoer gaat per trein, namelijk met zo'n interrailkaart. Naar Rome gaan we slechts 3 dagen, maar dat komt omdat we ook nog Florence, Venetië en Griekenland willen bezoeken.. Totaal wordt het rond de 3 weken vakantie.
woow, lijkt me een erg mooie vakantie!
deze ruimte is te huur
pi_27367260
WAs een beetje aan het lezen hier en het valt me op dat de meesten het bij de oude vertrouwde toeristen-trekkers houden. Hebben jullie wel eens gehoord van het Knekelhuis? Is erg leuk om eens te bezoeken, zit ergens in de buurt van de Engelenbrug.
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:02:45 #233
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_27369856
ik ga vrijdag 10 juni voor 4 dagen naar rome met school. Ben er een paar jaar geleden al een week geweest en vond het er fantastisch!

levert nog 2 ects op ook
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_27371703
karin b.... is dat van die capucijnen moninken... want die wil ik graag bezoeken maar we kunnen niet vinden waar die is....
And It Hurts With Every HeartBeat
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:08:09 #235
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27375869
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:44 schreef KarinBee het volgende:
WAs een beetje aan het lezen hier en het valt me op dat de meesten het bij de oude vertrouwde toeristen-trekkers houden. Hebben jullie wel eens gehoord van het Knekelhuis? Is erg leuk om eens te bezoeken, zit ergens in de buurt van de Engelenbrug.
ik heb ervan gehoord ja, maar volgens mij was het zo dat je daar niet (meer) bij kon komen. Klopt dat?

Of vertel ons aub anders hoe we er wel kunnen komen!! Lijkt me leuk ja
deze ruimte is te huur
pi_27376471
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:44 schreef KarinBee het volgende:
WAs een beetje aan het lezen hier en het valt me op dat de meesten het bij de oude vertrouwde toeristen-trekkers houden. Hebben jullie wel eens gehoord van het Knekelhuis? Is erg leuk om eens te bezoeken, zit ergens in de buurt van de Engelenbrug.
ja waren we ook gewoon geweest met school, was wel leuk, eerder grappig dan eng
People live to learn things, and I learn to live...
pi_27381917
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 09:37 schreef Boeman het volgende:

[..]

woow, lijkt me een erg mooie vakantie!
Dat leek ons ook eigenlijk, dus vandaar.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27391038
Toen er begin 16e eeuw steeds minder ruimte was om hun doden te begraven, kwamen deze monniken op het idee om de skeletten van hun overleden broeders dan maar ter decoratie van hun kapellen te gebruiken. In 300 jaar tijd hebben ze vier kapellen vol 'geklust'. Daar kan Eigen Huis En Tuin nog een puntje aan zuigen...

Je vindt het Knekelhuis onder de Santa Maria della Concezione (kerk). Open van 09:00 tot 12:00 en van 15:00 tot 18:00. Donderdags gesloten.

pi_27396288
Ook geweest, bizar om te zien, echt alles van botten. Toegang is gratis, bijdrage vrijwillig, is wel de moeite waard om even doorheen te lopen.
pi_27407423
over 4 daagejs ga ik kijken...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_27410321
Wat zijn nou een beetje leuke clubs en bars om je nachten in door te brengen? Mijn oog viel op een kleine alinea waarin werd verteld over club Alien, met een decor geinspireerd door de gelijknamige film. Dat klinkt interessant!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:39:30 #242
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27415733
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:12 schreef KarinBee het volgende:
Je vindt het Knekelhuis onder de Santa Maria della Concezione (kerk). Open van 09:00 tot 12:00 en van 15:00 tot 18:00. Donderdags gesloten.
Waarom is hij nou speciaal op Donderdag dicht, weet je dat?
deze ruimte is te huur
pi_27417221
Zo hehe, vele topics doorgelezen, helemaal gaar maar goed

Ik en m'n gaan eind augustus naar Rome, 5 dagen (incl vlucht heen en transfer naar Toscane) en daarna nog een week in een appartement in Toscane. Lekker relaxen zeg maar

Ben benieuwd, probeer nu een beetje een beeld te krijgen van alle dingen die we willen zien. Wat ik eigenlijk nog zoek is een locatie die niet zo bekend is. Zo was er pas een docu over Parijs op Discovery, daar kwamen ze ergens in een hele kleine wijngaard middden in Parijs en in een bibliotheek met slaapplaatsen waar je gratis mag slapen, in een heel duur gedeelte van de stad. Zulke dingen zoek ik dus ook in Rome Iemand leuke tips ?

Heel veel locaties met uitleg:
http://travel.discovery.c(...)s/rome/overview.html

Ben er zelf even een boekwerk van aan het maken, komen ook foto's bij e.d., zal het later wel posten maar verwacht het niet binnen nu en enkele weken

[ Bericht 19% gewijzigd door UnleashMitch op 27-05-2005 21:26:09 ]
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:53:42 #244
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_27432619
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:15 schreef Kontiki het volgende:
Wat zijn nou een beetje leuke clubs en bars om je nachten in door te brengen? Mijn oog viel op een kleine alinea waarin werd verteld over club Alien, met een decor geinspireerd door de gelijknamige film. Dat klinkt interessant!
vaak is er al heel wat volk rond de spaanse trappen, is erg leuk
verder zijn er rond de piazza navona wel wat barretjes
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_27432913
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 16:15 schreef Kontiki het volgende:
Wat zijn nou een beetje leuke clubs en bars om je nachten in door te brengen? Mijn oog viel op een kleine alinea waarin werd verteld over club Alien, met een decor geinspireerd door de gelijknamige film. Dat klinkt interessant!
The Drunken Ship
Is Irish pub op Campo di Fiori... op woensdagavond volgens mij happy hour.
Goeie herinneringen aan
pi_27434236
karin b weet je waar die knekel huis ind e buurt is ergens, ben een soort van planning aan het maken wat we willen zien in zome... kn ik een route uitzetten...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_27435439
@ soares:
Als ik het me goed herinner is het in de buurt van de Engelenbrug. Maar de naam van die kerk staat vast wel op een beetje fatsoenlijke plattegrond.
Geen idee waarom het op donderdag gesloten is.


@ UnleashMitch: misschien heb je deze tip al gehoord maar als je toch in Toscane bent moet je absoluut een bezoekje brengen aan San Gimignano. Voor het geavl je er nog niet van gehoord zou hebben: klein dorpje waar vroeger een aantal families elkaar probeerden te overtroeven. Toen één familie een torentje bij hun woning wilde, wilde de anderen een nog hoger torentje. Het antwoord daarop was een weer iets hoger torentje, en zo nog even door. Gezellig klein dorpje vol "wolkenkrabbertjes". Echt bizar. Maar ook zo erg gezellig kwa winkeltjes en eettentjes.
pi_27447652
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 18:28 schreef KarinBee het volgende:
@ UnleashMitch:
Nog niet gehoord Heb me alleen nog maar met Rome bezig gehouden, ga zo eens kijken naar waar we precies zitten en wat voor leuke dingen er te doen zijn.

Bedankt voor de tip iig
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27465159
http://www.italybyclick.com/rome/city_guide/RomeMap.pdf

Mooi kaartje van Rome Kan je thuis alvast kijken waar je heen wil
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_27483802
nog 1 dagjeeeeeeee
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_27674306
Zaterdag ga ik weer voor een paar dagen naar Rome.

Heb er zin in. .
pi_27688259
Echt leuk dit, een virtuele wandeling door Rome:
http://www.lecittadellemeraviglie.it/main.asp

Ik weet niet of het helemaal klopt met de werkelijkheid. Je moet wel even je popup killer uitzetten, anders komt er geen uitleg over de hotspots in beeld.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:14:46 #253
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27743182
Hoogstwaarschijnlijk begin juli een klein weekje naar Rome. Wat adviseren jullie, vliegreis en hotel apart boeken of gewoon een stedentrip bij een reisbureau boeken?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:04:48 #254
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_27745040
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:14 schreef zjroentje het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk begin juli een klein weekje naar Rome. Wat adviseren jullie, vliegreis en hotel apart boeken of gewoon een stedentrip bij een reisbureau boeken?
Apart boeken, wij gaan voor 180 euro pp 5 dagen in een hotel. Incl vlucht en alle belastingen en reisverzekering
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_27812232
Dat Villa d'Este, waar is dat ergens in Rome? Ziet er mooi uit. .
  vrijdag 10 juni 2005 @ 18:53:54 #256
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_27813513
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:04 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Apart boeken, wij gaan voor 180 euro pp 5 dagen in een hotel. Incl vlucht en alle belastingen en reisverzekering
Waar boek je dat dan? Dat klinkt wel heel erg voordelig!
pi_27814853
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat Villa d'Este, waar is dat ergens in Rome? Ziet er mooi uit. .
Stukje buiten Rome... half uurtje rijden gok ik.
Erg mooi idd
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:58:52 #258
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27815602
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat Villa d'Este, waar is dat ergens in Rome? Ziet er mooi uit. .
Tivoli geloof ik
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_27816884
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:53 schreef Liejannuh het volgende:
Waar boek je dat dan? Dat klinkt wel heel erg voordelig!
Kijk eens bij Ryanair.com naar een vlucht en vervolgens naar een hotel via bookings.nl
Dan is dat best te realiseren. Wij blijven 7 nachten in een hotel en betalen 250 euro voor alles.
pi_27831519
ryanair? wilde vanochtend terug naar huis- rome-niederrhein. watgbeurt? vlucht vol meneer. ja maar ik heb geboekt... jammer dan probeer het morgen nog maar een keer
pi_27831609
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 11 juni 2005 @ 20:49:00 #262
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_27842595
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 19:58 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Tivoli geloof ik
ja klopt, gaat volgens mij ook een bus heen.
deze ruimte is te huur
pi_27858139
Net de vlucht geboekt voor de herfstvakantie voor 5 dagen, dus dat wordt leuk.

Al ben ik begin augustus ook al een paar dagen in Rome te vinden. Ach, je kunt er waarschijnlijk niet vaak genoeg naar toe.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_27951114
Het was weer prachtig. .
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:38:30 #265
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_27953961
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:21 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het was weer prachtig. .
*jaloers*
...en das terecht :)
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:10:02 #266
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_27957282
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 18:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat Villa d'Este, waar is dat ergens in Rome? Ziet er mooi uit. .
Ligt een half uurtje met de trein buiten Rome ja.. Zeker de moeite waard, ook het dorp Tivoli zelf is prachtig. Bijna geheel middeleeuwse straatjes en steegjes. De Villa d'Este was een zomer verblijf van de keizers. Doordat water uit de bergen stroomt was het mogelijk om er honderden fonteinen aan te leggen.

(toch maar weer ff wat foto's opgezocht)
bij aankomst met de trein kom je al meteen in een heel andere wereld als dat je in rome gewend bent:


Hier nog een van de prachtige fonteinen:


En toen we dachten dat we al het moois gezien hadden gingen we ff het dorp in en kwamen we dit tegen:
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:48:48 #267
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28000252
Woow, daar wil ik heeeen!!!
deze ruimte is te huur
pi_28000447
Jaa Villa D'Este
Mooie foto's gemaakt daar ook
  donderdag 16 juni 2005 @ 22:58:59 #269
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28000620
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 22:54 schreef Thomas B. het volgende:
Jaa Villa D'Este
Mooie foto's gemaakt daar ook
heb je die ook online staan??
deze ruimte is te huur
pi_28000861
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 22:58 schreef Boeman het volgende:

[..]

heb je die ook online staan??
www.thomas-b.com/rome
373 t/m 375

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2005 23:05:55 ]
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:17:14 #271
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28302787
In zuid-europa is het op moment vrij heet heb ik begrepen. Was zelfs op het journaal
Ben blij dat er door de hele stad van die fonteintjes/kraantjes staan waar je zo uit kunt drinken!!

Maar is Ostia (antica) ook een aanrader om te bekijken? Bij ostia is het strand dacht ik, is dat HET strand van Rome, en dus altijd erg druk?
deze ruimte is te huur
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:54:24 #272
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_28304000
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:17 schreef Boeman het volgende:
Maar is Ostia (antica) ook een aanrader om te bekijken? Bij ostia is het strand dacht ik, is dat HET strand van Rome, en dus altijd erg druk?
Ostia zelf wel, het strand niet: Ostia aan Zee! Of niet?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 18:48:05 #273
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_28311168
Tip:

Bij het kruidvat kosten de lonely planet reisgids van Rome nu maar 7 euro. Is een van de beste beknopte reisgidsen die er is. Staat zelfs een stuk in over de gay-scene. Ook boekenwinkels en een grote metrokaart.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_28317989
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
Tip:

Bij het kruidvat kosten de lonely planet reisgids van Rome nu maar 7 euro. Is een van de beste beknopte reisgidsen die er is. Staat zelfs een stuk in over de gay-scene. Ook boekenwinkels en een grote metrokaart.
Deze van de ANWB is net zo goedkoop, ook met kaart en ongeveer even dik. Vind de boekjes uit deze serie vrij aardig, zijn die van de LP zoveel beter dan?
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:44:18 #275
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_28319794
Volgens mij wel, ze hebben iig een eigen serie op discovery.
Ze krijgen op allerlei sites ook goede reviews. Maken deze boekjes ook al meer dan 30 jaar.
Wel in het engels, maar uitgebreider dan de meeste reisgidsen.

Staan bijvoorbeeld ook alle boekwinkels in
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_28368348
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:57 schreef Helly het volgende:

[..]

Deze van de ANWB is net zo goedkoop, ook met kaart en ongeveer even dik. Vind de boekjes uit deze serie vrij aardig, zijn die van de LP zoveel beter dan?
Ik vind het ANWB boekje niet echt handig en kan er niet echt mee uit de voeten.
Het LP boekje ziet er erg goed uit en is naar mijn mening overzichtelijker. Maar dat kan ook aan mij liggen, ik ben nogal LP fan. Het uitvouwbare kaartje in de kaft ziet er ook duidelijk uit.

Het ANWB boekje is overigens een vertaling uit het duits en het kaartje vond ik zelf redelijk slecht en de wandelroutes waren niet te volgen!
  maandag 4 juli 2005 @ 13:23:21 #277
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28473895
Die van capitool (die grote) is naar mijn mening het overzichtelijkst en het volledigst. Als je hem wil kopen kost hij wel wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb die LP gezien bij kruidvat, doet me wat denken aan die kleine van capitool (alleen dan in het Engels )
deze ruimte is te huur
pi_28481178
Laatst was de Capitoolgids van Rome bij de Albert Heyn voor air miles ofzo iets, dus die kan mooi mee van de zomer.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_28487024
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 18:48 schreef Jackal_Omega het volgende:
Tip:

Bij het kruidvat kosten de lonely planet reisgids van Rome nu maar 7 euro. Is een van de beste beknopte reisgidsen die er is. Staat zelfs een stuk in over de gay-scene. Ook boekenwinkels en een grote metrokaart.
Bedankt voor de tip, meteen 1 gehaald. Er lagen daar ook volledige Lonely Planets van Spanje en Italie voor maar 15 euro. Een koopje!
pi_28487763
Wij krijgen (toen we met school gingen) vooraf allemaal een boekje van Cantecleer Stedengidsen. Heb in Rome ook nog een boek gekocht bij zo'n straatverkoper over de stad en over vaticaanstad... moet je gewoon een beetje op afdingen... heb je voor 5 euro ofzo een prachtig boek.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2005 20:08:55 ]
  maandag 4 juli 2005 @ 22:23:34 #281
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28493094
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef Thomas B. het volgende:
Wij krijgen (toen we met school gingen) vooraf allemaal een boekje van Cantecleer Stedengidsen. Heb in Rome ook nog een boek gekocht bij zo'n straatverkoper over de stad en over vaticaanstad... moet je gewoon een beetje op afdingen... heb je voor 5 euro ofzo een prachtig boek.
ja, en anders ga je naar de concurrent
deze ruimte is te huur
  dinsdag 5 juli 2005 @ 09:01:53 #282
116598 --Roos--
Ik (l) HW!
pi_28502447
quote:
Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef Thomas B. het volgende:
Wij krijgen (toen we met school gingen) vooraf allemaal een boekje van Cantecleer Stedengidsen. Heb in Rome ook nog een boek gekocht bij zo'n straatverkoper over de stad en over vaticaanstad... moet je gewoon een beetje op afdingen... heb je voor 5 euro ofzo een prachtig boek.
Ja, zo'n boek heb ik toen ook gekocht bij een straatverkoper. Hij begon (uiteraard in mijn ogen) veel te hoog, dus toen liep ik weg. Dat had effect, want hij riep mij terug en ik mocht het voor veeeel minder kopen, 'speciale prijs voor jou'. Dat heeft hij geweten want vervolgens kwam ook de rest van mijn groep (zo'n 20 mensen) dat boek eisen voor die lage prijs
...en das terecht :)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:53:38 #283
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28514743
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:01 schreef --Roos-- het volgende:

[..]

Ja, zo'n boek heb ik toen ook gekocht bij een straatverkoper. Hij begon (uiteraard in mijn ogen) veel te hoog, dus toen liep ik weg. Dat had effect, want hij riep mij terug en ik mocht het voor veeeel minder kopen, 'speciale prijs voor jou'. Dat heeft hij geweten want vervolgens kwam ook de rest van mijn groep (zo'n 20 mensen) dat boek eisen voor die lage prijs
iedereen blij dan want hij maakt nog echt wel winst dan.
Al zijn er natuurlijk genoeg toeristen die wel die hoge prijs willen betalen omdat ze niet durven af te dingen
deze ruimte is te huur
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:23:47 #284
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28640763
hopen dat die mafkezen niet met bom en al in de sint pieter of midden op termini gaan staan
deze ruimte is te huur
pi_28658747
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:23 schreef Boeman het volgende:
hopen dat die mafkezen niet met bom en al in de sint pieter of midden op termini gaan staan
Tja, hou je toch niet tegen. Misschien staan ze morgen wel op de Dam.
  woensdag 13 juli 2005 @ 18:10:59 #286
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_28775980
ik zit nu ergens vlakbij rome op het moment, in Bracciano wel te verstaan. Dus binnenkort stap ik weer even in de trein en zit ik weer in die Stad.
deze ruimte is te huur
pi_28823778
ik wil in de herfstvakantie naar roma... iemand nog een heeel goedkoop hotel dat wel heeeel schoon is....?
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 15 juli 2005 @ 10:44:21 #288
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_28824052
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:54 schreef saaw het volgende:
[afbeelding]
ik wil terug
Mag ik met jullie mee?
pi_28829468
Nog 6 daagjes en dan zit ik een weekje in de Eeuwige Stad
Zal wel flink heet zijn daar.
pi_28862939
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 10:34 schreef soares het volgende:
ik wil in de herfstvakantie naar roma... iemand nog een heeel goedkoop hotel dat wel heeeel schoon is....?
Heb zelf ook al een vlucht geboekt voor de herfstvakantie en ben dus alleen nog naar een hotel op zoek, iemand suggesties?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_28886030
http://www.galvinized.com/pano/rome/index.html
Leuke panorama's.

Wij zitten in hotel Viennesse, naast station Termini. Kostte maar 20 euro per persoon per nacht.
http://www.hotelvienneseroma.com/
pi_28964981
Ik ben net gisteren terug van 6 dagen Rome. Het was inderdaad behoorlijk warm (32 tot 35 graden op het heetst van de dag) maar toch te doen omdat er een windje stond.

We zaten in hotel Galileo. Drie sterren hotel, niet te duur, schoon en fatsoenlijk ontbijt, vlakbij Termini op de Via Palestro.

Even een bang momentje gehad: we zaten in zo'n open tourbus die steeds rondjes rijdt en waar je info krijgt over alles via een hoofdtelefoontje (echt aan te raden trouwens want je kunt de hele dag lang in- en uitstappen waar je wil). De bus zou vanaf Piazza Venezia de weg naar het Colosseum indraaien maar dat ging niet want die hele weg was afgesloten door zo'n 7 politiewagens met zwaailichten aan... Maar volgens mij was er niets aan de hand want later die dag was de blokkade weer opgeheven.
pi_29184942
Net terug uit Rome, fantastische stad. Later meer foto's en filmpjes.
Ons hotel was alles behalve luxe (toilet en douche in 1) maar daar hadden we al op gerekend.
pi_29185357
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:31 schreef Kontiki het volgende:
http://www.galvinized.com/pano/rome/index.html
Leuke panorama's.

Wij zitten in hotel Viennesse, naast station Termini. Kostte maar 20 euro per persoon per nacht.
http://www.hotelvienneseroma.com/
Dat ziet er best aardig uit, zal het eens overleggen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29185473
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:40 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Dat ziet er best aardig uit, zal het eens overleggen.
We hebben inmiddels het hotel live mogen aanschouwen, en je moet er niet teveel van verwachten. De 'lobby' (een gangetje) zit op de 2e etage, de badkamer is een ingebouwde cabine, etc.

Wij waren met een groep van 5 op 1 kamer en dat was echt heel erg krap. Zeker met de gare badkamer erbij. Maar we hadden met het ergste rekening gehouden, dus het viel mee. Maar een aanrader is het hotel zeker niet!
pi_29185495
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:43 schreef Kontiki het volgende:

[..]

We hebben inmiddels het hotel live mogen aanschouwen, en je moet er niet teveel van verwachten. De 'lobby' (een gangetje) zit op de 2e etage, de badkamer is een ingebouwde cabine, etc.

Wij waren met een groep van 5 op 1 kamer en dat was echt heel erg krap. Zeker met de gare badkamer erbij. Maar we hadden met het ergste rekening gehouden, dus het viel mee. Maar een aanrader is het hotel zeker niet!
Hmz, toch iets minder dus. Het mag van mij wel iets luxer eigenlijk. Het is ook nog vakantie.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29185577
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Hmz, toch iets minder dus. Het mag van mij wel iets luxer eigenlijk. Het is ook nog vakantie.
Inderdaad. Wij hadden helaas niet genoeg euro's De buurt is trouwens prima, in diezelfde straat zaten een hoop mooie hotels. Supermarktje aan de overkant (Termini station), metro idemdito.
pi_29193723
Ik ben er vanaf 29 aug. t/m 6 sept.

Iemand bekend met hostel Tiber?
  donderdag 28 juli 2005 @ 15:59:51 #299
114913 AmyLee
Dus... :P
pi_29204631
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:46 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Inderdaad. Wij hadden helaas niet genoeg euro's De buurt is trouwens prima, in diezelfde straat zaten een hoop mooie hotels. Supermarktje aan de overkant (Termini station), metro idemdito.
Jaaaa herinneringen ik wil terug wij zaten trouwens in hotel Marisa en dat beviel goed was met school dus niet erg duur ook
Hoi :W
pi_29210780




Is er iemand nog bij de Domus Aureus geweest, het Gouden Huis van Nero? Dat vond ik eigenlijk de grootste verrassing van Rome. Vooral de geschiedenis die erachter schuilgaat. Het Gouden Huis -een soort van enorm paleis- is rond 65 A.D. door de geflipte keizer Nero gebouwd, maar na zijn dood enkele jaren later volgestort met beton door zijn opvolger. Vervolgens is het complete complex in de vergetelheid geraakt totdat iemand het per toeval onder de grond ontdekte in de 16e eeuw.
Nu is het een enorm gangencomplex onder de grond, en het is pas sinds 1999 voor publiek toegankelijk.
pi_29212174
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:47 schreef Kontiki het volgende:
[afbeelding]



Is er iemand nog bij de Domus Aureus geweest, het Gouden Huis van Nero? Dat vond ik eigenlijk de grootste verrassing van Rome. Vooral de geschiedenis die erachter schuilgaat. Het Gouden Huis -een soort van enorm paleis- is rond 65 A.D. door de geflipte keizer Nero gebouwd, maar na zijn dood enkele jaren later volgestort met beton door zijn opvolger. Vervolgens is het complete complex in de vergetelheid geraakt totdat iemand het per toeval onder de grond ontdekte in de 16e eeuw.
Nu is het een enorm gangencomplex onder de grond, en het is pas sinds 1999 voor publiek toegankelijk.
Das toch vlak bij het Colosseum? Met al die mozaieken op de vloer als ik het me goed herinner...
Wel mooi is dat ja
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:42:07 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29218476
Het nieuwe deel: Rome #3
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')