En dan krijgen we strax ook nog een vet-tax en moeten we allemaalquote:Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb zaterdag ¤2,32 voor een broccoli en ¤1,92 voor 2 vleestomaten moeten betalen bij de Ap.
Leuk hoor gezond eten, maar een aanslag op je portemonnee....
Ga naar de marktquote:Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb zaterdag ¤2,32 voor een broccoli en ¤1,92 voor 2 vleestomaten moeten betalen bij de Ap.
Leuk hoor gezond eten, maar een aanslag op je portemonnee....
is dat ook duurder geworden dan???quote:Op maandag 21 maart 2005 18:55 schreef Dos37 het volgende:
Bier is ook veelste duur
Ik werk vaak overdag en naar de markt in R'dam wil je eigenlijk nietquote:
Zelfs bij de groenteboer is het voordelig dan bij appie....quote:Op maandag 21 maart 2005 19:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik werk vaak overdag en naar de markt in R'dam wil je eigenlijk niet.
Mja ik ga ook vaak genoeg naar andere supermarkten hoor, het kwam nu toevallig ff handig uit om bij de Ap naar binnen te stappen, maar toen ik die prijzen zag had ik daar eigenlijk al acuut spijt van. Niet normaal... 5 gulden voor een broccoliquote:Op maandag 21 maart 2005 19:07 schreef Shreever het volgende:
[..]
Zelfs bij de groenteboer is het voordelig dan bij appie....
Als ik even snel iets moet hebben ga ik ook naar Appie, maar het is gewoon reteduur. Dat ik daar regelmatig kom is gewoon uit gemakzuchtquote:Op maandag 21 maart 2005 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja ik ga ook vaak genoeg naar andere supermarkten hoor, het kwam nu toevallig ff handig uit om bij de Ap naar binnen te stappen, maar toen ik die prijzen zag had ik daar eigenlijk al acuut spijt van. Niet normaal... 5 gulden voor een broccoli.
En dan te bekijken dat sommige mensen nog steeds omrekenen naar guldens... Nutteloosquote:Op maandag 21 maart 2005 19:22 schreef ToYDoLL het volgende:
guldens zijn zo jaren 90als je nog steeds terug rekent kan je helemaal niks meer kopen met het commentaar: (vul random product in) voor (vul enorm te hoog bedrag in) gulden
...
Ik ben een AH groenteboer en ook ik vind de groente op dit moment veels te duur. Alleen is daar een simpele reden voor namelijk ruim 50% van de oogst in Spanje/Italie waar veel groentes van de AH vandaan komen, is mislukt. Ik heb plaatjes gezien met ijsbergslavelden met 10 centimeter sneeuw eropquote:Op maandag 21 maart 2005 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mja ik ga ook vaak genoeg naar andere supermarkten hoor, het kwam nu toevallig ff handig uit om bij de Ap naar binnen te stappen, maar toen ik die prijzen zag had ik daar eigenlijk al acuut spijt van. Niet normaal... 5 gulden voor een broccoli.
Maar omdat de AH enkele tonnen i.p.v. een paar kilo koopt kunnen ze goedkoper inkopen...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:00 schreef febster het volgende:
En natuurlijk is het op de markt veel goedkoper, waar hij/zij zijn groente vandaan haalt hoeft maar een paar honderd kilo ofzo te hebben, terwijl de AH alleen al wekelijks tonnen nodig heeft die ze in NL niet of nauwelijks kunnen produceren.
Dat was niet meer dan terecht. Wat een ranzige chips is datquote:Op maandag 21 maart 2005 18:46 schreef LintuxCx het volgende:
Nee, maar ze halen wel alle lekkere dingen (Piccalilli chips bijvoorbeeld) uit hun assortiment.
Bedankt voor de uitleg want ik sloeg vanmiddag stijl achterover toen ik ¤ 2.98 voor een bloemkool moest neerleggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:00 schreef febster het volgende:
Ik ben een AH groenteboer en ook ik vind de groente op dit moment veels te duur. Alleen is daar een simpele reden voor namelijk ruim 50% van de oogst in Spanje/Italie waar veel groentes van de AH vandaan komen, is mislukt. Ik heb plaatjes gezien met ijsbergslavelden met 10 centimeter sneeuw erop. Ik snap dat je dat als klant niet leuk vind, maar de AH zeker ook niet. Alleen willen we kwaliteit leveren dus zullen we dan de prijzen aanpassen. En natuurlijk is het op de markt veel goedkoper, waar hij/zij zijn groente vandaan haalt hoeft maar een paar honderd kilo ofzo te hebben, terwijl de AH alleen al wekelijks tonnen nodig heeft die ze in NL niet of nauwelijks kunnen produceren
.
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:03 schreef Murray het volgende:
[..]
Maar omdat de AH enkele tonnen i.p.v. een paar kilo koopt kunnen ze goedkoper inkopen...
AH is mijn favo supermarkt en dat zal zo blijven.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:24 schreef Shreyas het volgende:
Met de AH betaal je iets meer, maar ik vind alles wat ik zoek en ik weet zeker dat de kwaliteit van de spullen goed zijn.
Het leuke is dat de Telegraaf laatst een onderzoek heeft gedaan naar een aantal basis producten (chips, cola, appelmoes etc) en dan zo goedkoop mogelijk. Het verschil tussen de AH en de Lidl bedroeg maar liefst 5 hele eurocentenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:24 schreef Shreyas het volgende:
Albert Heijn is niet goedkoop nee. Maar na al die prijsverlagingen kan ik wel leven met de huidige prijzen. C1000 is nu ongeveer even duur. Hoogvliet is goedkoper, maar heeft een veel kleiner assortiment, net als Digros. Supermarkten als Aldi en Lidl hebben k-kwaliteit spullen (ik hoef vast niet uit te leggen waar die k voor staat), zoals beestjes in de suiker en de meel
Met de AH betaal je iets meer, maar ik vind alles wat ik zoek en ik weet zeker dat de kwaliteit van de spullen goed zijn.
Je kan ook wel goedkoop inkopen doen bij de Appie, maar die groenteprijzenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:31 schreef febster het volgende:
[..]
Het leuke is dat de Telegraaf laatst een onderzoek heeft gedaan naar een aantal basis producten (chips, cola, appelmoes etc) en dan zo goedkoop mogelijk. Het verschil tussen de AH en de Lidl bedroeg maar liefst 5 hele eurocenten, dus als je goed zoekt is de AH niet eens zoveel duurder als de discounters
.
Vind het wel jammer dat ze daar niet alles hebben. Dan moet ik later alsnog naar de Appie omdat ze het daar wel hebben.quote:
Jij bent er zeker zo een die alleen maar Lays/Smiths troep lust?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:06 schreef Xennia het volgende:
Dat was niet meer dan terecht. Wat een ranzige chips is dat
quote:Op maandag 21 maart 2005 18:41 schreef GiSH het volgende:
Vandaag bij de appie Vifit drink yoghurt gehaald.. zie ik dat ze die in prijs hebben verhoogd en 5 cent van de 1/2 ltr en 7 cent 1 ltr
als ze iets 2 cent goedkoper maken dan moet het in alle kranten en reclame blokken...![]()
zijn er nog meer dingen duurder geworden...???
Het zou me niks verbazen...quote:Op maandag 21 maart 2005 18:53 schreef Peewee het volgende:
Morgen in de krant een advertentie van C1000: "AH Verhoogt haar prijzen"
Ze werken onafhankelijk van elkaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:36 schreef greatgonzo het volgende:
denk ik niet C100=schuitema=ahold. Die gaan niet tegen zichzelf reclame maken lijkt me
Ahold heeft wel een meerderheidsbelang in Schuitema maar ze werken zeker niet van harte samen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:36 schreef greatgonzo het volgende:
denk ik niet C100=schuitema=ahold. Die gaan niet tegen zichzelf reclame maken lijkt me
Goed zo tijger, helemaal mee eens. AH is gewoon de beste supermarkt en er valt overal wel wat over te zeiken. Ga vooral door.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:27 schreef Xenomaniac het volgende:
AH is mijn favo supermarkt en dat zal zo blijven.
Ik heb toevallig een hele grote in de buurt die tot 10 uur open is en achterlijk veel heeft. Top.
kan zijn, maar volgens mij zullen ze echt niet gaan adverteren met "koop niet bij de AH, want dat is een klotewinkel. Wij zijn goedkoper"quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:47 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ahold heeft wel een meerderheidsbelang in Schuitema maar ze werken zeker niet vanharte samen.
Je verhaal klopt, maar Moberg is wel van plan de boel wat meer te synchroniseren :quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:47 schreef Pony-Lover het volgende:
Ahold heeft wel een meerderheidsbelang in Schuitema maar ze werken zeker niet van harte samen.
Schuitema doet dus niet wat Ahold wil en Ahold is niet van plan ze te dwingen.
bron DFT.quote:AMSTERDAM (DFT) - Supermarktconcern Ahold verstevigt zijn greep op 73%-deelneming Schuitema. Dit blijkt uit een ´voorstel tot statutenwijziging´ en een toelichting van Schuitema, zo meldt De Financiële Telegraaf dinsdag.
De voorgenomen statutenwijziging van Schuitema geeft de Zaanse grootaandeelhouder meer invloed op het bestuur van de organisatie achter winkelketen C1000.
Kut, die was ik in iedere supermarkt al kwijt.quote:Op maandag 21 maart 2005 18:46 schreef LintuxCx het volgende:
Nee, maar ze halen wel alle lekkere dingen (Piccalilli chips bijvoorbeeld) uit hun assortiment. Net zo irritant. Kut-AH.
En bij de C1000 zijn de bloemkolen momenteel ook ¤ 3,50quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:36 schreef greatgonzo het volgende:
Dat ze de groenten en suikervrije producten maar goedkoper maken, ipv op semi-ongezond spul een vet-tax te zetten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
En bij de C1000 zijn de bloemkolen momenteel ook ¤ 3,50.
Eensch. Zolang gezonde producten fors duurder zijn dan ongezonde, denk ik niet dat het overgewicht-probleem in Nederland ook maar iets zal verminderen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:45 schreef fratsman het volgende:
[..]
Dat ze de groenten en suikervrije producten maar goedkoper maken, ipv op semi-ongezond spul een vet-tax te zetten.
Bewijst eens te meer dat Hoogervorst zich alleen maar met onzinnige dingen bezig houd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Eensch. Zolang gezonde producten fors duurder zijn dan ongezonde, denk ik niet dat het overgewicht-probleem in Nederland ook maar iets zal verminderen.
Dat lijkt maar zoquote:Op maandag 21 maart 2005 19:08 schreef APK het volgende:
Ik was 3,5 maand in het buitenland en vond de AH bij terugkomst een stuk goedkoper.![]()
De vet-tax is het debielste wat ik ooit heb gehoord. Om te beginnen omdat de meeste mensen vooral aankomen door suiker (koolhydraten) uit snoep en frisdrank.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:58 schreef fratsman het volgende:
[..]
Bewijst eens te meer dat Hoogervorst zich alleen maar met onzinnige dingen bezig houd.
*mensen dwingen om orgaandonor te worden
*prijzen van bier, sterke drank en sigaretten
* De vet-tax
Laat die man zich bezig houden met nuttige dingen. De ouderen van onze samenleving liggen uit te drogen in de verzorgingstehuizen, alleen omdat meneer Hoogervorst steeds meer bezuinigd.
Maar dat is weer een heeeel ander topic.
Of het sponsoren van je sportlidmaatschap (even de officiele naam ervoor kwijt) zodat nederland eens meer gaat bewegen. De helft van de overgewichtigen zou al afvallen als ze eens van zn luie reet afkwamen en eens op het sportveld/baan/apparaat zouden gaan staanquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:58 schreef fratsman het volgende:
[..]
Bewijst eens te meer dat Hoogervorst zich alleen maar met onzinnige dingen bezig houd.
*mensen dwingen om orgaandonor te worden
*prijzen van bier, sterke drank en sigaretten
* De vet-tax
Laat die man zich bezig houden met nuttige dingen. De ouderen van onze samenleving liggen uit te drogen in de verzorgingstehuizen, alleen omdat meneer Hoogervorst steeds meer bezuinigd.
Maar dat is weer een heeeel ander topic.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:54 schreef Realzm het volgende:
[..]
Of het sponsoren van je sportlidmaatschap (even de officiele naam ervoor kwijt) zodat nederland eens meer gaat bewegen. De helft van de overgewichtigen zou al afvallen als ze eens van zn luie reet afkwamen en eens op het sportveld/baan/apparaat zouden gaan staan
Waarom?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:13 schreef greatgonzo het volgende:
die ah to go's zijn standaard 30% duurder
Ik heb vorige week nog drie zakken in weten te slaan bij een Edah in Enschede!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:55 schreef ParanoidEv het volgende:
Kut, die was ik in iedere supermarkt al kwijt.
Deels waar natuurlijk. Waarom was er anders bijvoorbeeld die rel(/rechtzaak) over de 600 grams Peijnenburg ?? Verder is er wel degelijk een flinke prijsverlaging, maar zal die meer uitgekiend zijn dan de meesten vermoeden. Kaas is volgens mij ook goedkoper geworden, er zijn in ieder geval flinke prijsverlagingen (nee, ik ga niks concreets zoeken). Al is je verhaal geen onzin, maar een feit.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:14 schreef schatje het volgende:
Dat lijkt maar zo.
Ik zal een voorbeeld noemen, de pakjes met plakken jonge kaas van het AH huismerk hadden voor de prijsverlagingen een gewicht van 200 gram. Na de zogenaamde prijsverlaging een gewicht van 190 gram. Dan kun je het dus doen lijken alsof het goedkoper is. In feite is dat niet het geval. Als het echt goedkoper zou zijn zou je gewoon die 200 gram krijgen.![]()
![]()
.
Ik ga door.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:48 schreef elcastel het volgende:
Ga vooral door.
Klopt, er zijn ook artikelen daadwerkelijk goedkoper geworden. Coca Cola bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:40 schreef elcastel het volgende:
[..]
Deels waar natuurlijk. Waarom was er anders bijvoorbeeld die rel(/rechtzaak) over de 600 grams Peijnenburg ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |