Hoezo slechter dan het origineel?quote:Op woensdag 28 december 2005 03:21 schreef kinky_queen het volgende:
Mjah, precies wat ik d8 eigenlijk, ik vind het origineel maar zo zo, en deze sequel is precies volgens de sequel regels. Meer bloed, meer kills en niet te vergeten slechter dan het origineel.
Ik vind dit een beetje op een vooroordelen gebaseerde mening. Deze film is oorspronkelijk niet geschreven als de opvolger van Saw 2, maar aangepast het als een opvolger van Saw 1 te laten dienen. Daarnaast zijn er volgens mij helemaal niet zoveel meer gruwelijkheden dan in deel 1. Ik vind dan ook niet dat je kan zeggen dat het het meer om de zieke scenes draait dan in deel 1.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:40 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vond hem iets minder dan het origineel. Eigenlijk wat KQ ook beschrijft. Er moesten weer zoveel mogelijk gruwelijkheden in en daar omheen is een verhaaltje gemaakt. In deel 1 stonden 'de spelletjes' nog in dienst van het verhaal, nu draait alles om de zieke scenes en is het verhaal niet meer dan een kapstok om deze scenes aan te kunnen ophangen.
Best vermakelijk, maar idd een typische sequel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 december 2005 23:45 schreef the_legend_killer het volgende:
Deel 2 vond ik minder
Stak wel allemaal weer geweldig in elkaar !Ik vond deel 2 best wel goed, alleen de 'twist' in deel 1 was groter. Alhoewel ik deze ook erg strak vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 december 2005 00:03 schreef JK het volgende:
[..]
Ik vond deel 2 best wel goed, alleen de 'twist' in deel 1 was groter. Alhoewel ik deze ook erg strak vond.Idd twist in deel 2 was ook wel goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmmm nee ik ging vrij onbevangen kijken omdat ik er goede verhalen over had gehoord. Maar het kwam soms gewoon wat geforceerd over. In deel 1 waren het ook nog echt puzzels om over na te denken. Nu kreeg je situaties als 'spring in een bad met naalden en zoek een sleutel'.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:38 schreef TC03 het volgende:
Ik vind dit een beetje op een vooroordelen gebaseerde mening. Deze film is oorspronkelijk niet geschreven als de opvolger van Saw 2, maar aangepast het als een opvolger van Saw 1 te laten dienen. Daarnaast zijn er volgens mij helemaal niet zoveel meer gruwelijkheden dan in deel 1. Ik vind dan ook niet dat je kan zeggen dat het het meer om de zieke scenes draait dan in deel 1.
Bronquote:Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
jammer dat de producer inmiddels is overleden, hopelijk komt er een deel 3 alsnog
Er is zelfs al sprake van een deel 4 en 5.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
jammer dat de producer inmiddels is overleden, hopelijk komt er een deel 3 alsnog
quote:“Saw” film producer Hoffman dies at age 42 Posted on Wednesday 7 December 2005
LOS ANGELES (Reuters) - Film producer Gregg Hoffman, who with his partners turned a $1 million horror movie called “Saw” into a $102 million hit, has died at the age of 42, associates said on Tuesday.
Lions Gate Entertainment, which distributed “Saw” and its successor “Saw II,” said Hoffman died on Sunday in a Hollywood hospital of natural causes but gave no specifics. An autopsy is planned.
“Saw,” financed by Hoffman and his partners at Twisted Pictures, cost about $1 million to make but reaped $102 million worldwide at the box office when it was released in October 2004. The sequel “Saw II” brought in even more earlier this year, and a third movie in the series was in production.
“Saw” is the grisly story of a serial killer called Jigsaw who devises intricate situations to get his victims to kill each other.
Hoffman and his partners independently financed their films which allowed them to reap the profits, a fact that led Hoffman to tell the Los Angeles Times that he had hit the jackpot.
Hoffman “had the uncanny ability to pursue creative and professional endeavors in a collaborative and inspiring fashion, traits all too rare in our industry,” said Peter Block, president of production at Lions Gate.
- reuters.com
Seven kloon? Ik weet niet welke film jij hebt zitten kijken hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 02:05 schreef Lamon het volgende:
Nog een tweede keer gezien. Domme film eigenlijk zeg.
Op zich nog wel doorkoombaar, maar echt niveautje Wrong Turn, House of wax, en noem nog maar 100 van die hersenloze horrortitels.
Deel 1 was eigenlijk ook maar een zeer matige se7en kloon, maar had nog iets mede dankzij het onverwacht aardige resultaat van zo'n low-budget film.
Deel 2, not so much.
Me tooquote:Op zondag 1 januari 2006 17:39 schreef Baris het volgende:
5 jan in de bioscoop:
Klik
Alhoewel ik de film al gezien heb ga ik toch naar de premiere.
was al een tijdje bekend, kijk maar naar de datumquote:
Ga m dus zeker op dvd aanschaffenquote:Erg cool vervolg waarbij het allemaal wat goorder, grover en harder is als in het eerste deel. De montage is opnieuw erg snel en flitsend, ondersteund door een coole soundtrack. De sfeer is spannend en de film blijft de hele tijd interessant genoeg en wordt niet saai. Het acteerwerk is niet super maar voldoet bij een film als deze. De twist op t einde is wederom cool, maar het feit dat je weet dat er een plottwist aan zit te komen haalt de verassing er wel wat van af. Maar dat doet niets af aan het feit dat de twist erg cool, en eigenlijk een beetje ziek is.
Kortom: cool vervolg die erg de moeite waard is maar het net niet haalt bij het origineel.
IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Iets dieper kijken dan.quote:Op zondag 1 januari 2006 18:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Seven kloon? Ik weet niet welke film jij hebt zitten kijken hoor.Het enige wat overeenkomt is dat er een moordenaar in het spel is (typisch Seven!) en dat de slachtoffers gestraft worden voor hun zonden. Maar verder niks.
Ik weet echt niet wat je bedoelt, ik vind de films heel anders.quote:
Getormenteerde protagonisten, donkere locaties, een seriemoordenaar die iedereen manipuleert, de onvoorspelbare voorspelbare plottwists, inventieve (en vrij grafische) manieren om mensen te doden.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:00 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet echt niet wat je bedoelt, ik vind de films heel anders.Maar leg het maar uit.
Als het verhaal nou net zo goed of beter was geweest was het leuk geweest ja, maar dit was volgens mij toch vooral compenseren. Zovan, het script is dan zwaar slecht maar we vullen het gewoon met nog smeriger moorden zodat het niet opvalt. Ik vond hem goed waardeloos, echt heel zonde, want deel 1 was echt super.quote:Erg cool vervolg waarbij het allemaal wat goorder, grover en harder is als in het eerste deel
Ja oké, maar dat zijn motieven die in beide films opduiken. De setting is verder toch heel anders. In Seven ligt er een stuk minder nadruk op de slachtoffers dan in Saw bijvoorbeeld. Er komt inderdaad redelijk veel overeen, maar je kan Saw (2) echt niet zo maar een Seven kloon noemen vind ik.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Getormenteerde protagonisten, donkere locaties, een seriemoordenaar die iedereen manipuleert, de onvoorspelbare voorspelbare plottwists, inventieve (en vrij grafische) manieren om mensen te doden.
Maar de Sawfilms hebben ook dingen die niet in Se7en zaten en uit helemaal andere films gepikt zijn.
Yesquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:40 schreef De_Loet het volgende:
Hij krijgt 3 sterren van me.
wat?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:13 schreef Smeich het volgende:
beetje jammer wel
dan is ze domquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:11 schreef Maikuuul het volgende:
Kheb hem gister gezien, hij was weer meesterlijk hoor
Mijn moeder snapte het einde niet eens rofls
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SAW I was gewoon briljant vond ik en dat geouwehoer direct hierboven slaat noch kant noch wal want dat kun je niet vinden mbt beide eindes. Ik heb niets tegen sequels en had de ontknoping eigenlijk al aan zien komen in dit twede deel en hoopte dat ik t fout zou hebben.. wel mooi dat Jigsaw zei dat t jochie safe en secure zit..
Nou, uitmelken maar en kom maar op met t deel 3 hoor... zal m heus wel weer gaan zien.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:43 schreef chansadres het volgende:
Saw 3 komt ook al weer heel snel. Denk dat we die 1e periode van 2007 verwachten (oktober 2006 in USA)
Regisseur is Eli Roth, die we kennen van Hostel en Cabin Fever
Enige naam op de acteurslijst is natuurlijk Tobin Bell
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:19 schreef Sailmaker het volgende:
vermakelijke film, leuke plottwist!
--------------- Spoiler ------------------------SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Evertje op 06-01-2006 16:24:46 ]
Ik geloof niet dat Roth 'm gaat maken. Die heeft zelf nog meer dan genoeg films op stapel staan...daarnaast staat er ook niks over op IMDB.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]Nice. stoer dat Eli Roth `m gaat regisseren, dan kunnen we waarschijnlijk wel een lekker goor filmpje verwachten
Cabin Fever is geweldig, de trailer voor z`n nieuwe film Hostel ziet er super uit. Goede keuze hebben ze gemaakt dus wat mij betreft. Nou hopen dat t verhaal een nog wat om `t lijf heeft...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even maar in spoilers gezet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:11 schreef LENUS het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ik haal mijn info van Rotten Tomatoes!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Roth 'm gaat maken. Die heeft zelf nog meer dan genoeg films op stapel staan...daarnaast staat er ook niks over op IMDB.
hoop echt dat t waar gaat zijnquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:48 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik haal mijn info van Rotten Tomatoes!
Link: http://www.rottentomatoes.com/m/1155431-saw_3/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:47 schreef Scarface_ het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
Da's volgens mij ook de enige plek op internet waar het genoemd wordt. Ik ga voorlopig uit van IMDB en kan me niet voorstellen dat Roth nu opeens snel gaat beginnen aan Saw 3.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:48 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik haal mijn info van Rotten Tomatoes!
Link: http://www.rottentomatoes.com/m/1155431-saw_3/
Nietquote:Op donderdag 1 september 2005 17:06 schreef HAL9000S het volgende:
Leuk, ik ben alleen benieuwd hoe ze dit concept weer verassend kunnen laten overkomen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:47 schreef Scarface_ het volgende:Omg, heb je de film wel goed bekekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
2000 light years from home
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:11 schreef LENUS het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten percent faster with a sturdier frame
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |