Nee, maar een webforum valt wel te vergelijken met Usenet. Bij de moderated nieuwsgroepen op Usenet is er wel sprake van een redactie-functie bij de moderators. Met de kanttekening dat de moderated groepen op Usenet vrijwel nul bezoekers krijgen en er meer sprake is van een weblog-achtige functie van de moderators.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maar dan nog. Je probeert krampachtig de vergelijking te maken tussen een IRL discussieplatform, en een open online forum. Die vergelijking gaat al op een aantal zaken direct mank, waardoor de rol van een moderator online niet te vergelijken is met die van een moderator IRL:
Moderated nieuwsgroepen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zit al 7/8 jaar op usenet maar ken de term moderator daar niet..
M.a.w. sinds wanneer hebben we daar een moderator?
Users zijn daar uitstekend in staat elkaar te corrigeren
De drukste usenet groepen zijn dan ook degenen waar niemand moderator is en waar je vanzelf compleet afgefakkeld word door de rest van de bezoeker als je over de schreef gaat. Iets waar de mods hier ook voor moeten waken, geen geflame.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, maar een webforum valt wel te vergelijken met Usenet. Bij de moderated nieuwsgroepen op Usenet is er wel sprake van een redactie-functie bij de moderators. Met de kanttekening dat de moderated groepen op Usenet vrijwel nul bezoekers krijgen en er meer sprake is van een weblog-achtige functie van de moderators.
Ik probeer helemaal niet krampachtig de vergelijking te maken, sterker nog, ik zeg juist dat, wil je enige ordening aanbrengen in het toch al chaotische discussieverloop van een online forum, je juist moderators moet hebben die nog meer eigen inbreng hebben en dus anders zijn dan die van een IRL discussieplatform. Wat ik wél zeg is dat in de basis zij hetzelfde doel hebben, het in goede banen leiden van discussies en dat ze in feite dezelfde ultieme maatregelen hebben voor wat betreft het in goede banen leiden van een discussie (het afkappen van het gesprek of één spreker). Tenminste, in mijn ogen zouden dat de ultieme maatregelen moeten zijn, vandaar ook mijn eerdere opmerking hoe de modjes híer daar tegenaan kijken, maar waar Northernstar geen antwoord op heeft, wellicht vanwege het feit dat hij juist selectief daar heel makkelijk in is; zie daarvoor ook de eerder gepostte lijst met gesloten topics en de onwil om daar substantieel bij te sturen in plaats van de makkelijkste weg te verkiezen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar dan nog. Je probeert krampachtig de vergelijking te maken tussen een IRL discussieplatform, en een open online forum. Die vergelijking gaat al op een aantal zaken direct mank, waardoor de rol van een moderator online niet te vergelijken is met die van een moderator IRL:
Dat is geen vanzelfsprekendheid.quote:De hele vergelijking van een internetforum met een IRL discussieplatform gaat wat dat betreft compleet mank, en daarmee ook de vergelijking tussen wat je van een moderator op een forum en een discussieplatform mag verwachten.
Puik plan amice!quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:10 schreef NorthernStar het volgende:
We denken Mutant maar dat staat nog niet vast.
Kan iemand mij uitleggen waarom de familie Youssef/Hicham geen ban forever krijgt?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:45 schreef machteld het volgende:
Nog erger vind ik dat het probleem niet gewoon bij de wortels aangepakt wordt. De zogenaamde 6 miljoen joden, die "zogenaamd zijn vergast", "maar nu zonnebadend in Israël wonen" moeten gewoon alleen teruggedeporteerd worden naar de landen van herkomst.
Ongelofelijk dat men een probleem creëert. Het is algemeen bekend dat Israël, gesteund door de VS voor grote spanningen in het Midden-Oosten zorgt. Die mensen planten zich voort als konijnen, en deze minikonijntjes kunnen zich verbonden gaan voelen met een land dat helemaal geen bestaansrecht heeft.
Haat tegen Joden en Moslims groeit.
Veel mij onduidelijke aanhalingstekens en moslimfascistisch gepuber.
*zucht*quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:22 schreef machteld het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom de familie Youssef/Hicham geen ban forever krijgt?
Ik zal in het vervolg ook met wat smeriger teksten komen (hoewel ik daar dan zelf niet achter sta) om mij een beetje aan het niveau zoals dat hier geaccepteerd wordt aan te passen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
*zucht*
Hoe lang zit je nu al op Fok?
Voor bans moet je bij de FA's zijn, en dan via de mail want bans worden op het forum niet besproken.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:13 schreef NightH4wk het volgende:
NorthernStar, waar is je reply gebleven?
(..)
Naar aanleiding van eerdere discussies over het onderwerp op Fok, en het lezen van het betreffende vonnis, ben ik van mening dat het ontkennen van de Holocaust in Nederland niet per definitie strafbaar is. Maar dat het wel als belediging gezien werd in de specifieke situatie waar sprake van was. (iemand die al werd vervolgd, ontkent in de rechtbank de holocaust tegenover mensen van het CIDI)quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:22 schreef machteld het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen waarom de familie Youssef/Hicham geen ban forever krijgt?
Och, veel rotter dan je sig kun je niet, dus...quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik zal in het vervolg ook met wat smeriger teksten komen (hoewel ik daar dan zelf niet achter sta) om mij een beetje aan het niveau zoals dat hier geaccepteerd wordt aan te passen.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:30 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Och, veel rotter dan je sig kun je niet, dus...
Mogen wij dan een ban voor jou aanvragen?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:29 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik zal in het vervolg ook met wat smeriger teksten komen (hoewel ik daar dan zelf niet achter sta) om mij een beetje aan het niveau zoals dat hier geaccepteerd wordt aan te passen.
Hebben 'jullie' daar dan mijn toestemming voor nodig?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mogen wij dan een ban voor jou aanvragen?
Zie MED, heefttie toch ook?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:22 schreef machteld het volgende:
[..]
Sorryquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:36 schreef NorthernStar het volgende:
Kappen nu.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:46 schreef shmoopy het volgende:
Youssef, helemaal weg.
Ontkenning van de holocaust is nota bene strafbaar in Nederland.
Hoeft voorlopig absoluut niet te mailen.
Slimmerik.quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:22 schreef machteld het volgende:
quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Tijd voor echte Feedback:
[..]
Ik meen dat het ontkennen van de holocaust in Nederland strafbaar is.
quote:
Je zou haast denken dat ze het er om doet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:45 schreef machteld het volgende:
[...]
Veel mij onduidelijke aanhalingstekens en moslimfascistisch gepuber.
Niet gezienquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |