quote:
op 01-26-2000 om 11:52 PM schreef SunChaser het volgende:
Ik reed vorige week van NH naar Termunterzijl: Ik deed het bandje van mijn baas zijn dochter in het cassettedeck en hoorde Babe van Thake That. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Een nummer over een man die na de oorlog terugkeert van het front en zijn ex opzoekt.... en zijn zoontje voor het eerst ontdekt.Andere platen waar ik tranen van in mijn ogen krijg: Tie a Yellow Ribbon on the Old Oak Tree, Samen Zijn van Willeke, en dat nieuwe nummer van Abel: onderweg... zo mooi.
Ik weet er nog wel meer, maar ik wacht even op jullie suggesties.
Zelf wil ik hier nog even 'Sweet Baby James' en 'Fire and Rain' van James Taylor noemen. Ik krijg er geen tranen van in mijn ogen, maar wel een beetje kippenvel.
En kent iemand 'The Green Fields of France'? Dat is een Iers nummer en ik kan nu even niet op de naam van de groep komen waarvan ik de versie hier op een bandje heb. Gaat over een gesneuvelde soldaat in de 1e WO en over oorlog in het algemeen.
------------------
Groetjes,
Jane
"Instant Karma's gonna get you"
[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 01 Februari 2000).]
The long and winding road En de prachtige versie van Two of Us (john en paul) van de derde Anthology.
Life is good
bogus.
quote:
op 02-01-2000 om 10:48 PM schreef bogus het volgende:
En de prachtige versie van Two of Us (john en paul) van de derde Anthology.
Geweldig! Bedankt voor het noemen. Ik krijg al kippenvel als ik er aan denk. Ga 'm gelijk straks weer even draaien.
Once again, misschien ligt het aan mij, maar het is een fijne gedachte, niet?
bogus.
quote:
op 02-01-2000 om 11:12 PM schreef bogus het volgende:
Ligt het aan mij dan, of heb jij ook met bijvoorbeeld Two of Us, dat je veel meer voelt dan er misschien is? Je voelt (of wilt het voelen natuurlijk) de spanning, maar ook de relaxedheid. Het boterde dan misschien niet echt meer, maar dit is toch een opname die een en al vriendschap en verbondenheid uitstraalt.Once again, misschien ligt het aan mij, maar het is een fijne gedachte, niet?
bogus.
quote:
En kent iemand 'The Green Fields of France'? Dat is een Iers nummer en ik kan nu even niet op de naam van de groep komen waarvan ik de versie hier op een bandje heb. Gaat over een gesneuvelde soldaat in de 1e WO en over oorlog in het algemeen.
Ik ken wel "and the band played 'Waltzing Matilda'" van the Pogues. Da's ook een Ierse band, en dat gaat ook over WO I !
Alleen deze soldaat sneuvelt niet dus het is waarschijnlijk wel een heel ander nummer
Maar, dat is wel een tranen-in-je-ogen nummer.
Verder....zelfs bij heel lang nadenken kon ik maar weinig nummers bedenken. Maar de absolute "tranen-in-je-ogen"-topper is voor mij toch wel "we dance" van Pavement
quote:
op 02-01-2000 om 11:22 PM schreef Beatrice het volgende:
Ik ken wel "and the band played 'Waltzing Matilda'" van the Pogues. Da's ook een Ierse band, en dat gaat ook over WO I !
Alleen deze soldaat sneuvelt niet dus het is waarschijnlijk wel een heel ander nummer
Nee, dat is niet hetzelfde nummer. Het refrein van het nummer dat ik bedoel gaat als ik het goed heb als volgt (ik kan alleen niet op een klein stukje tekst komen, maar daar zet ik wel puntjes):
'Did they beat the drum slowly?
Did they play the fife lowly?
Did they ........ when they lowered you down?
Did the band play 'The last post' and chorus?
And did the pipes play 'The flowers of the forest'?'
En nu we toch ook over de Beatles bezig zijn, wil ik hier nog even een obscure favoriet van me noemen. Is alleen op bootleg te krijgen. De demo-versie van Goodbye, een nummer geschreven door Paul McCartney voor Mary Hopkin, gezongen door hemzelf met alleen gitaar. Prachtig!
------------------
Groetjes,
Jane
"Instant Karma's gonna get you"
[Dit bericht is gewijzigd door Jane (Datum 01 Februari 2000).]
quote:
op 02-01-2000 om 10:16 PM schreef bogus het volgende:
Kozzmic, dit is misschien wel erg off-topic, maar je lijstje verraad toch enige sympathie jegens Smashing Pumpkins. Heb je ze vorige week ook gezien? Smashingbogus.
Neuh... ben d'r niet geweest... Maar krijg als het goed is nog wel een revanche dit jaar, geloof ik!! Vindt 't zeker één van de betere bands van de jaren '90!!
Ook heel mooi: shine on you, crazy diamond (pt 1 to whatever) (Pink Floyd)
Beatle ontroer nummer: For no one
[Dit bericht is gewijzigd door Doc (Datum 02 Februari 2000).]
"Als de dag van toen, hou ik van jou, misschien bewuster en oprechter trouw, maar wat, wat er ook gebeuren mag, ik hou nog meer van jou als toen die dag."
(ik draai zelf de versie van Mama's Jasje)
------------------
Life is to short to stay out of the sun
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 02 Februari 2000).]
quote:
op 02-02-2000 om 12:37 PM schreef SunChaser het volgende:
Ik krijg het koud bij:"Als de dag van toen, hou ik van jou, misschien bewuster en oprechter trouw, maar wat, wat er ook gebeuren mag, ik hou nog meer van jou als toen die dag."
(ik draai zelf de versie van Mama's Jasje)
Vind ik ook mooi, maar zelf vind ik dat duitse accent van Reinhard Mey (schrijf je dat zo?) juist wel ontroerend (geen geintje).
quote:
op 02-02-2000 om 01:40 PM schreef Jane het volgende:
Vind ik ook mooi, maar zelf vind ik dat duitse accent van Reinhard Mey (schrijf je dat zo?) juist wel ontroerend (geen geintje).
Hoe zou het klinken als we beide versie's tegelijk draaien?
quote:
op 02-02-2000 om 01:54 PM schreef SunChaser het volgende:
Hoe zou het klinken als we beide versie's tegelijk draaien?
Geen gehoor, denk ik. Ik bezit de versie van R.M. ook niet, moet ik zeggen.
quote:
op 02-01-2000 om 11:22 PM schreef Jane het volgende: Inderdaad, ik weet wat je bedoelt, Bogus. Het valt alleen moeilijk onder woorden te brengen.
Er was een hoop spanning tussen die twee (kijk alleen maar naar de film 'Let it be'!) en toch samen zo'n prachtig nummer kunnen opnemen. Dat samenspel en die samenzang zijn echt bijna niet te beschrijven, en daarna zelden meer gehoord.
Er gaat wat mij betreft niets boven Lennon en McCartney samen. Zelfs toen ze nauwelijks meer 'on speaking terms' waren, konden ze nog iets 'hemels' creëren.
Maar ik hou op, voordat het allemaal tè lyrisch wordt.
Ga door, GA DOOR... Je hebt helemaal gelijk, en het geeft ook hun onmogelijke vermogen aan om muziek te maken. Ruzie of niet, als ze muziek maakten ging het puur en alleen om de muziek. Dat is iets wat je niet vaak meer ziet denk ik. Bonje binnen een band, maar toch weten dat ze eigenlijk (nog) niet zonder elkaar kunnen.
Prachtig (bogus wordt week van binnen! )
bogus.
quote:
op 02-02-2000 om 12:50 AM schreef Kozzmic het volgende:
Neuh... ben d'r niet geweest... Maar krijg als het goed is nog wel een revanche dit jaar, geloof ik!! Vindt 't zeker één van de betere bands van de jaren '90!!
Hij zei nog wel dat ze zeker terug zouden komen voor meer concerten. Blijft afwachten natuurlijk, maar zou wel leuk zijn!
bogus.
wat ik ook een mooie nummers vind Mariah Carey en Boyz II Men - One sweet day
Eric Clapton - If I saw you in heaven
opzich is dat niet zo'n mooi nummer maar als je aan de gedachte erachter denkt vind ik het steeds mooier worden.
dat HAD ik ook met het nummer van Elton John ter ere van Diana ( Candle in the wind )
meer weet ik er nu ff niet snif snif .....
quote:
op 02-02-2000 om 10:05 AM schreef Doc het volgende:Ook heel mooi: shine on you, crazy diamond (pt 1 to whatever) (Pink Floyd)
quote:
op 02-02-2000 om 04:31 PM schreef PLAE@ het volgende:nou jane met dat nummer van Take That heb je absoluut gelijk ik heb nog een concert van hun op een video mooie beelden
Dat was SunChaser die ik citeerde. Niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb zelf niets met Take That.
Enne, Bogus, zullen we Danny vragen om een Beatle-forum te creëren . Kunnen we tenminste zonder gêne oeverloos lyrisch zijn.
quote:
op 02-02-2000 om 08:40 PM schreef Jane het volgende:
Enne, Bogus, zullen we Danny vragen om een Beatle-forum te creëren. Kunnen we tenminste zonder gêne oeverloos lyrisch zijn.
I recognize a good idea when i see one..
Heb een tijdje geleden je homepage al gezien, en dat verraad wel wat over je 'background'
Maar we zouden de anderen enorm vervelen met een Beatle-topic denk ik.
bogus.
Gegroet,
Djeez
quote:
op 02-02-2000 om 10:19 PM schreef bogus het volgende:Maar we zouden de anderen enorm vervelen met een Beatle-topic denk ik.
bogus.
Ben er ook bang voor, maar het was een mooie droom...
'The dream is over...'
quote:
op 02-03-2000 om 04:20 AM schreef Jane het volgende:
Ben er ook bang voor, maar het was een mooie droom...
'The dream is over...'
Nou, er worden wel onzinniger topic's geopend. Probeer het maar zou ik zeggen, kijken wat voor reacties er komen. Ik ben laatst geinfecteerd met het B. Virus, maar tot nu toe bevalt het wel
quote:
op 02-02-2000 om 01:59 PM schreef Jane het volgende:
Geen gehoor, denk ik. Ik bezit de versie van R.M. ook niet, moet ik zeggen.
Ik heb ze wel alle 2.
http://home.wxs.nl/~manvliet/Lyrics/Mamas_Jasje-Als_de_dag_van_toen.htm
Ook om te janken:
Is Ook Schitterend - Voltooit verleden tijd
Frank Boeijen - Suzanne (Nee ik bedoel niet dat meebler nummer)
Rob de Nijs - Iets van een wonder
Mariah Carey & Luther Vandros - Endless love
Marco Borsato & Trijntje Oosterhuis - Wereld zonder jou
Whithney Houston - I will always love you
Ik word 's morgens wakker
jouw ogen zijn nog dicht
ik hoor op de radio
het eerste nieuwsbericht
ik kleed me rustig aan
want ik heb nog even tijd
voor een hele lieve knuffel
en een beregoed ontbijt
Ik pak m'n spullen
kijk je even aan
en dan vlakbij de deur
kom je lachend voor me staan
sla mijn armen om je heen
en hou je stevig vast
oh, jij bent de vrouw die
als geen ander bij me past
En wat ik doe voor jou
doe ik met soms zo weinig woorden
ik hou zo'n boel van jou
dat ik die woorden soms vergeet
en wat ik voel voor jou
zeg ik nu met een paar akkoorden
't is maar even dat je 't weet
en het niet vergeet
Metershoge kippenvel bij Carma Police van Radiohead.
Redemption Song van Bob Marley, supergevoelig!
En voor de heerlijke liefdesverdriet momenten Lavender van Marillion en ook With or Without you van U2 en......en.....
Ach elke traan zijn eigen plaat!
Metershoge kippenvel bij Carma Police van Radiohead.
Redemption Song van Bob Marley, supergevoelig!
En voor de heerlijke liefdesverdriet momenten Lavender van Marillion en ook With or Without you van U2 en......en.....
Ach elke traan zijn eigen plaat!
"Verloren tijd" van het Klein Orkest. Absoluut janknummer, fantastische tekst ook!
'My life will be forever autumn
cause you're not here'
quote:
op 02-05-2000 om 09:13 PM schreef Beppie het volgende:
Had ik 'forever autumn' uit Jeff Wayne's War of the world al genoemd?
Try Not To Breathe - REM
Leaving On A Jetplane - John Denver
Please, please, please let me get what I want - The Smiths
Nightswimming - REM
Het Regent Zonnestralen - Acda & de Munnik
There is a light that never goes out - The Smiths
maar toch vooral
Forever Young - Alphaville
www.sjoerd.org
Cover my Eyes - Marillion
Nothing compares 2U - Sinead O'Connor
Good Riddance - Green Day
So Hard - Pet Shop Boys
The Kids are not allright - Offspring
Come as you are - Nirvana
Alive - Pearl Jam
Eh... ja, dat zijn ze wel zo'n beetje denk ik.
www.sjoerd.org
Het begint met een geweldige dialoog tussen Juliette Lewis en Woody Harrelson, waar de muziek langzaam opbouwt. En dan de eerste woorden: 'I still recall the taste of your tears' tot ' Ijust want something that I can never have'... *zucht*
We hebben zelfs even zitten zwijmelen bij de acoustische versie van 'Everlong' van de Foo Fighters, aangezien de tekst daar wat beter tot zijn recht komt. Mooimooimooi...
Ik vind that's the way it is van celine dion heel mooi, goeie herineringen aan, ook aan nothing else matters van metallica
en sommige liedjes van juwel vind ik gewoon heel mooi...
( helmut lotti is trouwens ook wel vet, maar das niet echt om te janken)
Gegroet,
Djeez
W o W
van het lachen:
Screamin' Jay Hawkins (God hebbe zijn ziel) - I Put A Spell On You:
'I don't care if you don't want me, I'm yours, right NOOOOOOOOOOW!'
V
Verder hebbik wel , maar dat lag ook sterk aan me humeur toen, bijna gejankt toenik voor 't eerst die laatste cd van de Manic Street Preachers opzette... Nooit afgeluisterd, pas weken later...
quote:Beetje late reactie, maar wat ik ook echt schitterend vind is de lo-fi akoestische versie van "I'm only sleeping" op Anthology II. Als John en Paul samen "Lying there and staring at the ceiling / Waiting for a sleepy feeling..." zingen, dan kun je me echt opvegen.... *ril*
Op 01 februari 2000 22:48 schreef bogus het volgende:
En nu we nog een beetje 'on the beatles' zijn:The long and winding road En de prachtige versie van Two of Us (john en paul) van de derde Anthology.
Portishead zowieso wel muziek om tranen van in je kopen te krijgen... dE live Cd (live at Nyc) heeft nog meer gevoel.. dies NOG mooier...
'Protection' van Massive attack
Heel erg veel van Tom Waits, maar 'Martha' is toch wel een topper, daar.
Het Requiem van Mozart pas ook wel in dit lijstje..
'Playboy Mommy' en 'Me and a gun' van Tori Amos, zeker als je weet hoe, waarom en wanneer deze nummers geschreven zijn.
'Hurt' van Nine Inch Nails.
Kan nog wel even doorgaan maar ik laat de eer aan anderen Misschin zijn er nog wel nummers die ik he-le-maal vergeten ben...
Oh en 'Runaway Girl' van Marillion.. brr.
[Dit bericht is gewijzigd door puntloos op 21-08-2000 18:36]
Harbour of Tears van Camel
Liefst afspelen 's avonds laat met een glas wijn en een sigaretje (eentje mag wel) ...kippenvel
met oog op ex heb ik er nu nog steeds last van bij nederlandstalige nummers als
Ik denk nooit meer aan jou van de trockener kecks
en dagen dat ik je vergeet van kadanz
Ook: "Here comes a regular" van The Replacements (zanger Paul Westerberg heeft het jaren niet live kunnen zingen aangezien hij dan zelf vaak tranen voelde opwellen)
Van geluk: "Born for Love" door David Bearwald
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 22-08-2000 13:07]
Dan komen die
wel...
Van Droomland heb ik trouwens alleen een live versie, weet iemand of er ook een studio opname van is?
Zo jong (vooral live) van De Kast. Das toch wel bijne
ik heb er wel meer maar deze heb ik nog niet zien staan,
Old and Wise - The Alan Parsons Project
Into Temptation (live) - Crowded House
Honesty - Billy Joel (ook Goodnight Saigon is erg goed)
Ach dit waren er maar drie maar wel hele mooie.
en mijn alltime favorite
You have been loved- George Michael...dan gaat de kraan open
Van blijdschap:
Maria McKee - Show me heaven
WAAR BEN IK GEWEEST TOEN!!!!! Bruce Willis!!! Nouja, als iedereen de humor er maar van inziet
*schaam* hehe
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 26-08-2000 08:42]
quote:eerlijk gezegd wil ik Bruce Willis echt niet horen zingen hoor! Laat hij maar actiefilms maken...
Op 25 augustus 2000 11:21 schreef twi het volgende:
Bruce Willis - Secret Garden
Tokus
Dat nummer roept ook wel vaker (zeg maar altijd) speciale gevoelens op.. Gewoon een onwijs mooi nummer!
[Dit bericht is gewijzigd door teigetje op 06-10-2000 19:11]
quote:Just the memories to that magic night are enough ... i'll never forget it
Op 25 augustus 2000 23:47 schreef teigetje het volgende:
Krezip - I'll be gone.... Special night erbij en dan komen de traantjes wel..De avond was wel magical op één of andere manier.. Meer info is voor de Fok!kers niet boeiend..
quote:Juan pinkt ook altijd een traanje weg bij dock of the bay.
Op 25 augustus 2000 12:22 schreef Ulx het volgende:
Sittin' on dock of the bay, van Otis Redding
Afhankelijk van de stemming houdt Juan het ook moeilijk droog bij:
Winter - Tori Amos
Tomorrow - U2
That joke isn't funny anymore - The Smiths
Now until forever- Giant
Look away - Hootie & The Blowfish
dan vind ik Abel met onderweg mooier.
quote:Die wou ik echt NET gaan zeggen!!!! 1 van de mooiste nummers van de afgelopen tijd!!! IMHO uiteraard
Op donderdag 12 juli 2001 12:16 schreef Tsjettel het volgende:
Ikzelf ben altijd erg onder de indruk van het schitterende gitaarnummer "Particular" van Racoon. Mooie tekst, schitterende samenzang.
Echt een prachtig nummer...
Trouwens heel die CD scoort zeer hoog bij mij!!
quote:Wat zeik je nou weer over Annie MG?
Op donderdag 12 juli 2001 11:05 schreef SunChaser het volgende:
Vluchten kan niet meer, mwoah, ben niet zo'n Annie MG Schmidt fan.dan vind ik Abeltje mooier.
quote:Ben nu "Smoothly" aan het luisteren. Nog zo'n juweeltje...
Op donderdag 12 juli 2001 12:33 schreef diesel_boy het volgende:
....
Trouwens heel die CD scoort zeer hoog bij mij!!
En dat nummer "Spente le stelle" van Emma Chaplin....zoooooo mooi..!!
quote:Ja! Kep ze op Paaspop gezien! Die kerel is echt gestoord, maar die nieuwe nummers die ze speelden waren wel erg goed (iets wat je vaak niet kan zeggen na 1 keer horen)!!! Ik weet alleen niet wanneer die uit zal komen
Op donderdag 12 juli 2001 15:22 schreef Tsjettel het volgende:[..]
Ben nu "Smoothly" aan het luisteren. Nog zo'n juweeltje...
Heb je ze ooit live gezien?! Wat een mafkees is die Bart! Echt een goede band. Wanneer komt het nieuwe album eigenlijk uit?
quote:"Time to say goodbye" van Andrea Bocelli/Sarah Brightman staat tegenwoordig geloof ik zelfs nr 1. in de "uitvaart-top 10".
Op donderdag 12 juli 2001 15:26 schreef Vivi het volgende:
"Time to say goodbye" van Andrea Bocelli,omdat een heel lieve persoon daarbij begraven is.
[Dit bericht is gewijzigd door Los_Bastardos op 12-07-2001 19:57]
Idem voor "Zwerver met een wekker" van Acda en de Munnik. Idem voor "Into Temptation" van Crowded House (was al genoemd). Idem voor "With or Without You" maar dat zal ik aan een zekere TV serie te danken hebben denk ik.
*En voor de mensen die nog naar Shrek nog gaan zien (aanrader!) of al gezien hebben: daar zat ie dus ook in ja...
Cuban Link - Flowers For The Dead (zie ondertitel)
Heel mooi om te horen hoe zo'n harde rapper zijn innerlijk blootgeeft. Ik kan zowiezow niet zo goed tegen liedjes voor overledenen.. Elton John was ook mooi, met dat Candle In The Wind.
Black Boys On Mopeds (Sinead)
Love Is Stronger Than Death (The The)
Masters Of War (in de Eddie Vedder uitvoering)
Working Class Hero (Lennon)
Because The Night (Patti Smith)
Racing In The Streets (Springsteen)
echter heb ik volgens mij nog nooit gejankt op een nummer.
het zijn voor mij dus oo kde tandaard nummers die ik wel vaker heb genoemd en als zeer en zeer mooi beschouw die t voor mij doen..
Verdere ontzettend mooie en gevoelige nummers (voor mij dan) :
Radiohead - Exit Music (for a film)
Dream Theater - Space Dye Vest
Savatage - Believe (en ook When The Crowds Are Gone)
Fish - A Gentleman's Excuse Me
quote:Dat is inderdaad een heel mooi lijstje!
Op woensdag 18 juli 2001 21:50 schreef Duckman het volgende:
Radiohead - Exit Music (for a film)
Dream Theater - Space Dye Vest
Savatage - Believe (en ook When The Crowds Are Gone)
Fish - A Gentleman's Excuse Me
"Muziek waarin je tranen van in je ogen krijgt"
Als ik daaraan denk dan wil ik me eigen gebeurtenissen en herinneringen kunnen gebruiken in een nr, niet iemand anders die erin praat...dat haalt de hele sfeer weg.
Voor mij is heel erg relaxte Trance muziek hier gewoon voor.
Airwave - Escape From Nowhere (vanaf 3:00 minuten)
Airwave - Lightspeed
Sasha - X pander
Als ik aan deze nr's denk en luister...dan moet ik aan mijn ex-vriendin denken. Aan alle fouten die ik gemaakt heb, en waarom het voorbij is. En dat komt door de melodieën, en vorm hoe het nr in elkaar zit
Dit is wat het voor mij betekent. Het klinkt misschien raar maar het is zo.
Prachtig nummer waar ik altijd de rillingen van krijg. Zeker waard om een half uur ruzie te hebben met de buren vanwege het te hard draaien.
Forever Young - Alphaville
Ook deze (en dan zeker de unplugged versie) is ook zo'n nummer wat nooit gaat vervelen.
En zo zijn er nog wel een paar, maar deze 2 zijn voor mij toch wel de betere.
quote:Die hoorde ik ook in de aflevering van 'Friends' als Chandler en dinges trouwen. Dat bandje op de achtergrond speelt ook Everlong van FF (uiteraard akoestisch). Vond ik zo mooi klinken!! Zeker met die bruiloft er dan nog bij...
Op dinsdag 08 februari 2000 15:56 schreef GEeR+ het volgende:
<BR>We hebben zelfs even zitten zwijmelen bij de acoustische versie van 'Everlong' van de Foo Fighters, aangezien de tekst daar wat beter tot zijn recht komt. Mooimooimooi...
Heb veel herinneringen aan dat nummer
En dingen waar ik me mee verbonden voel.
Ik ben zo verliefd geworden op de stad Barcelona en heb deze voor altijd in mijn hart gesloten.
De grootste tranentrekker voor mij is daarom van Freddy Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona.
Die uithalen bezorgen me kippevel, en als ik de eerste tonen hoor dan is het voluit !!
(God, ik ga nu al bijna als ik er alleen maar aan denk!)
Verschrikkelijk mooi liedje.
http://www.within-temptation.com
Ze hebben meer van die prachtige liedjes
quote:Schittterend!
Op dinsdag 14 augustus 2001 08:17 schreef FooFighters het volgende:
Nirvana - All Apologies (unplugged versie is zo verschikkelijk mooi!)
Wel een oud topic, maar verdient imho een tweede kans.. (bovendien heb ik zelf ook een paartoevoegingen )
Our Farewell - Within Temptation
Forever Autumn - Jeff Wayne (die van de LP uiteraard.. geweldig)
Old & Wise - Alan Parsons Project (wil ik gedraaid hebben op mijn eigen begrafenis)
London Rain - Heather Nova
What does your heart say now - Ilse DeLange
Waarom nou jij - Marco Borsato (nog steeds kan ik dat niet horen - zelfs na bijna 10 jaar )
2 beds & a coffee machine (ben de artiest even kwijt)
Con te Partiro (time to say goodbye) - Andrea Bocelli
Nou, meer weet ik er zo niet uit mijn hoofd, moet ik eerst ff in mijn lijst kijken. *LP van War of the Worlds opzet*
Maar verder vind ik de muziek van Marco Borsato wel iets hebben.. Niet dat ik fan ben ofzo, maar als het uit zou gaan met me meissie dan zouden sommige teksten nog wel eens indruk kunnen maken op dat moment....
Ikzelf draai net It's Too Late van Carole King en kreeg wel een beetje een brok in mijn keel...
quote:*Naar de winkel rent om het te kopen*
Op vrijdag 21 maart 2003 15:18 schreef Jane het volgende:
It's Too Late van Carole King
Everloving
The Sky is Broken
van Moby
De sfeer door de samples en de synths op de achtergrond is zo mooi. Als je je even beroerd voelt, of heel moe ben, dan zijn deze nummers ZO mooi.
Street Spirit
Exit Music
Fake Plastic Trees
How to Disappear Completely
van Radiohead
'Viðrar Vel Til Loftárása'
van Sigur Rós. Met die spanning opbouw van die piano, en die strijkers erover heen. Terwijl je niet eens weet wat of waarover hij zingt.
Sleep van Godspeed You Black Emperor. Op een of andere manier geeft de tekst aan het begin van dat nummer meteen zo'n aparte sfeer aan in het nummer. En dat nummer houd die sfeer gewoon ruim 20 minuten lang vast en wordt alleen maar heftiger.
Verder All I Need van Air, Road Trippin' van RHCP. Echoes van Pink Floyd. Winter, Josephine, Strange, Icicle en Bells for Here van Tori Amos.
The Boxer van Simon & Garfunkel is ook een hele sterke. Hij geeft me nog meer kippevel dan Bridge Over Troubled Water. Ook 'Only Living Boy in New York' is een mooi nummer van hun.
Pink Floyd - High Hopes
Air Supply - I'm all out of love (fout, ik weet het, maar toch...)
Bill Withers - Ain't no sunshine
Bette Midler - The Rose
Bruce Springsteen - Secret Garden
Radiohead - Street Spirit
Clannad - Theme from Harry's Game
David Bowie - Space Oddity
Guns 'n Roses - Don't Cry
Jeff Buckley - Hallelujah
Metallica - One
Muse - Unintended
Scorpions - Still Loving you
enz.
Marco Borsato - Als m'n hoofd m'n hart vertrouwt
Marco Borsato - Zonder jou (de "Als Geen Ander" album versie)
Michael Jackson - She's out of my life (live en radio version)
Vreselijk dramatische nummers
Moloney, Keane & O'Connell - Killkenny.
Gaat over een ierse vader die brieven schrijft naar zijn in amerika wonende zoon. In deze brieven hoor je over de aardappelziekte die de oogst verwoest, de dood van moeder en uiteindelijk (de laatste brief geschreven door een broer) ook die van vader.
Trees - The garden of Jane Delawney
Ontzettend mooi stukje engelse folk. Prachtig tweestemmig gezongen.
Nick Drake - Fruit tree
Errug mooie tekst over dat artiesten vaak pas na hun dood bekend worden. Jammergenoeg niet alleen een erg mooi nummer maar ook nog eens de harde waarheid voor Drake
Bijvoorbeeld:
Jeff Buckley - Hallelujah of Satisfied Mind
Jimi Hendrix - Villanova Junction
Glenn Gould - een fuga, maar weet 't nummer niet (de laatste van de cd!)
Bjork - So Broken
Billy Holliday - God bless the child of Lady sings the blues
Soms tranen van verdriet, soms tranen van geluk.
Poison Girls - I've Done it all Before ...2e keer vandaag dat ik dat nummer plaats. Ai! die tekst, zo mooi
The Cure -100Years ... tsjah, als je die een keer op een gevoelig moment hebt gedraait blijft dat gevoel erbij hangen.
Overbodige Luxe - Exit ...maar die kent niemand.
Roxy Music - If There is Something ... ook niet echt de eerste keer dat ik dat nummer hier noem, maar die raakt me gewoon zo enorm.
Joy Division - 24 Hours ...vind zowieso die hele mystiek om Joy Division heen wel aangrijpend en in dit nummer (meerdere, maar goed) voel je hem wel.
Magazine - Feed the Enemy ...meer kippevel dan tranen eigenlijk
Steff Bos - Pappa ...dat zal ook wel een reden hebben
Alice Cooper - Years Ago/Steven ...knallend
REM -World Leader Pretend (t ??) zo'n soepel nummertje, maar stiekem zo gevoelig
Excrementory Grindfuckers - Country Road (zal een iets andere titel hebben)...komt ook die rrataputata onder mn icoon uit. Tranen, van het lachen
Voorlopig wel ff genoeg.
Valley of the Queen van Ayreon - A space opera, is ook errug mooi!
Marco Borsato -
Waarom nou jij?
Wereld zonder jou
Voorbij
Jij hebt mij niet meer nodig
Ben ik je nu al kwijt
Christy Moore -
Ride on
Black is the colour
Abba - S.o.s.
Rush - Tears (de Dream Theater cover)
KCI & Jojo - All my life
The Korgis - Everybody's got to learn sometime
En eigenlijk nog wel meer, kom er nu niet zo snel op, ook wel een hoop nummers die al genoemd zijn...
"Alles geprobeerd" - Het Goede Doel
"Iris" - Goo Goo Dolls
"Anna Begins" - Counting Crows
"No more drama" - Mary J. Blige
"Dagen dat ik je vergeet" - Kadanz
Kan nog wel even doorgaan.
Graveland - Ancient Blood (over hoe europa zou moeten zijn)
Children of Bodom - Bodom after Midnight (geen idee WAAROM, maar het ritme is zo fijn dat ik af en toe wel wil gaan janken van geluk)
Ik heb er nog wel meer maar ja
quote:Cat Stevens.
Op donderdag 4 september 2003 15:16 schreef zwaaibaai het volgende:
* kan dr ff niet opkomen - morning is broken ( die van greenpeace)
quote:En bovendien van WNF...
Op donderdag 4 september 2003 20:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Cat Stevens.
Een aantal...
Pearl Jam - Black
Gary Jules - Mad World
Dire Straits - Brothers in Arms
U2 - One
Tori Amos - Angie (uiteraard gecoverd van de Stones, maar in mijn ogen mooier dan het origineel)
Coldplay - Spies
Het Goede Doel - Alles geprobeerd
Acde en de Munnick - Kees
Spandau Ballet - Through the Barricades
Annie Lennox - Troy
Kan nog even zo doorgaan... Hebben allemaal weer een andere betekenis. Mooi hoe je in muziek je emotie altijd zo kwijt kan...
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 10:41 schreef Xaus het volgende:
Mmm... Ik heb het bij veel muziek... Niet echt tranen, maar wel een bepaalde emotie die in me loskomt omdat het zo mooi is...Een aantal...
Pearl Jam - Black
Gary Jules - Mad World
Dire Straits - Brothers in Arms
U2 - One
Tori Amos - Angie (uiteraard gecoverd van de Stones, maar in mijn ogen mooier dan het origineel)
Coldplay - Spies
Het Goede Doel - Alles geprobeerd
Acde en de Munnick - Kees
Spandau Ballet - Through the Barricades
Annie Lennox - Troy (Of zou ik hier Sinead O' Connor bedoeld hebben :-) )Kan nog even zo doorgaan... Hebben allemaal weer een andere betekenis. Mooi hoe je in muziek je emotie altijd zo kwijt kan...
quote:Ik doe vrolijk met je mee, Iris en vooral Anna Begins
Op donderdag 4 september 2003 15:07 schreef SixCat het volgende:
Mmm, volgens mij ben ik ook een grote jankerd....![]()
"Alles geprobeerd" - Het Goede Doel
"Iris" - Goo Goo Dolls
"Anna Begins" - Counting Crows
"No more drama" - Mary J. Blige
"Dagen dat ik je vergeet" - KadanzKan nog wel even doorgaan.
Counting Crows - o.a. Time and Time Again, Round Here, enz.
Damien Rice - The Blower's Daughter (Check it Out.)
R.E.M. - Everybody Hurts (Spreekt voor zich.)
Sigur Ros - Vidar vel til Loftarasa (Met prachtige clip ook.)
Braveheart - Soundtrack (Niet alle nummers...)
Radiohead - Exit Music (For a Film)
Simon and Garfunkle - Like a Bridge over Troubled Water
Elvis - I Can't Help Falling in Love with You
Beatles - Yesterday
Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen Rain
Laura Pausini - La Solitudine
Kan ook nog wel een hele tijd doorgaan zo, maar dit is wel een indruk...
quote:Ik ken het gevoel, had hem al in m'n lijst net voordat ik je berichtje las...
Op donderdag 4 september 2003 15:44 schreef francia het volgende:
de 1e keer dat ik La Solitudine hoorde van laura Pausini. Kippevel en tranen tegelijkertijd!
* eMAeRCe vind eminem - sing 4 the moment wel goed maar gaat er niet van huilen
en het Ave Maria.... Ben totaal niet gelovig maar dit ontroert me toch telkens weer.
Billy Joel - Leningrad
Radiohead - Exit music
Radiohead - Street Spirit
Terry Jacks - Seasons in the sun
Herman van Veen - een vriend zien huilen
Moby - Everloving
Gary Jules - Mad World (een van de enige covers die ik beter vind dan het origineel)
Dire Straits - Brothers in arms
Faithless - Killer's Lullaby
Stef bos - Papa
U2 - one
Twinkle - Terry (kutnummer, maar ontzettend zielig )
Don Mclean - Vincent
Ook bij Overcome van Live moet ik nog wel is slikken met die clip erbij
ook:
everybody hurts (r.e.m.)
lopen tot de zon komt (Acda en de Munnik)
waarom nou jij (marco borsato)
een spaanse moslim groet zijn god (Acda en de Munnik
[Dit bericht is gewijzigd door danerit op 10-09-2003 00:00]
Vooral die laatste is erg mooi en zegt precies wat me ouders me altijd vertelden en voorhouden:[moraalriddemodus]respecteer mensen zoals ze zijn![/moraalriddermodus]
Alleen om de eerste paar regels, waarbij ik altijd aan mezelf als klein meisje met mijn vader moet denken. Geen slechte gevoelens dus, maar soms wel hele melancholieke.
Op een mooie Pinksterdag
Als het even kon
Liep ik met mijn dochter aan het handje in het parrekie te kuieren in de zon
Gingen madeliefjes plukken
Eendjes voeren
Eindeloos
Een bijna huil nummer is, "Can we still be friends" van Robert Palmer.
Bad memory's all the time.. heb ze allebei wel op cd, en hebben dus al zo'n 3 tot 4 jaar niet meer in mijn cd-speler gezeten.. Kan ze niet aanhoren!
een geweldig lied. Ik ken(de ) het heel goed
well helo young Willie mc bride,
do you mind if I rest
down by your gravesight
Heel erg mooi en ontroerend nummer
de nationale Nicht Rob de njjs met "Hier heb ik nog een foto van heel lang geleden , het was op de ochtend van mijn derde verjardag, een schipperskalviert´je, t´was de wens van mijn dromen "
tering ik jank nu al.
Unchained Melodie
Leningrad van Joel
In den haag staat een huis / Connie van den Bosch
Schuberts s-durr messe
quote:Dat zal dan ook de reden zijn dat je vergeten bent dat Dust in the Wind van Kansas is en niet de Eagles...
Op donderdag 18 september 2003 00:02 schreef engessa het volgende:
Moby - Why does my heart feels so bad
The Eagles - Dust in the WindBad memory's all the time.. heb ze allebei wel op cd, en hebben dus al zo'n 3 tot 4 jaar niet meer in mijn cd-speler gezeten.. Kan ze niet aanhoren!
en nog veeeel meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |