quote:
Zoals al eerder gezegd: het is ook een soort investering in jezelf, dus zo moet je het dan maar zien. Het is bijna per definitie goedkoper als je zelf iets regelt, dus niet via een travelactive achtige organisatie. Punt is wel dat zelf regelen tijd kost, vaak wat handigheid en flexibiliteit (in de zin dat je geen garanties hebt dat het goed geregeld is bijvoorbeeld en in ontwikkelingslanden wil de realiteit nog wel eens iets minder "romantisch" zijn als je vooraf boven tafel kreeg) en sowieso vaak wat kennis van de taal.
Het adres wat ik hierboven gaf is iets waar je heen kunt zónder organisatie en wat ook (vrijwel) gratis is. Je betaalt een bedrag aan slaapplaats en eten, maar dat is niet al te veel (Bolivia is een goedkoop land).
Ik heb niet gezien waar de discussie eerder over ging, maar mocht het de huidige situatie in Bolivia zijn: ik zou er ook op dit moment zonder aarzelen heengaan. Maar verdiep je wel een beetje in de situatie en zorg dat je een beetje de tijd hebt daarKort en goed: wil je echt niéts/zeer weinig bijdragen aan ontwikkelingswerk/vrijwilligerswerk en heb je ook geen speciale vaardigheden te bieden dan kun je het vergeten. Je moet er op rekenen dat je áltijd een bedrag kwijtbent aan accomodatie, vervoer en eten. Had de organisatie geld om dat soort dingen voor jou te betalen, dan konden ze beter een lokale kracht huren, zo simpel is het.
Maar met een een beetje sparen en zelf regelen kom je een heel eind.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.