abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27606761
pfoeh ik zou ook ontzettend kwaad (en bezorgd) zijn, wat een gevaarlijke actie. kan hij daar zo gemakkelijk op komen? ik weet niet wat ik zou doen, maar in ieder geval wel uitleggen hoe geschrokken je bent, en dat dit absoluut niet meer mag gebeuren. je kent je eigen zoon 't best, dus of hij 't met straf beter onthoudt dan zonder moet je zelf maar ff bekijken.
pi_27606796
Het enige wat hij aan zijn kamer zou moeten doen is stofzuigen voor de rest is het al opgeruimd.
Eerst maar even wachten tot zijn vader thuis is en een goed gesprek met hem houden dan zien we wel verder.
Zouden jullie de ouders van het andere jongetje ook inlichten

We hebben juist klapramen genomen en geen openslaande ramen om dit te vermijden aangezien hij het een jaar of 5 ook al gedaan heeft bij een ander vriendje thuis die dus openslaande ramen had.t
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 13:50:02 #203
43556 miss_dynastie
pi_27606883
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef Sorella het volgende:
Dat zou ik overlaten aan de moeder die het gezien heeft. Of kent die de ouders van dat jongetje niet?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:51:14 #204
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27606925
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:13 schreef Sorella het volgende:
Damien (11) heeft gisterenavond met zijn vriendje bij ons op de nok van het dak gestaan om te zwaaien naar hun vriendje aan de overkant die huisarrest heeft.
Dit vertelde mijn overbuurvrouw vanmorgen, die niet langs durfde te komen omdat ze bang was dat de jongens dat zagen en in hun haast om van het dak af te komen eraf zouden kunnen vallen.
Hoe moet ik dit oplossen, iemand enig idee
Huisarrest. Geen vriendjes langs laten komen, geen TV, geen PC of andere leuke dingen. En zeker niet gezellig bij jou in de huiskamer op de bank. Ik zet mijn zoon (inmiddels 12) zonder probleem een week binnen, en als hij bij ons op het dak zou kruipen dan heeft ie gelijk een maand. Nu heb ik wel het voordeel dat ik heel makkelijk van alles bij hem kan afsluiten, en ruimte zat heb om zijn favoriete spullen te verbergen en verborgen te houden. Zo'n kunstje flikt hij mij maar één keer!

Gelukkig is zijn zus (van 8) een stuk makkelijker. Zij bekijkt wat voor straffen haar broer krijgt, en heeft wijselijk besloten dat die toch wel streng zijn.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:54:20 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_27607034
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef Sorella het volgende:

Ja, kinderen moeten de indruk hebben dat ouderen altijd één front vormen als het gaat om "overtredingen". Dan vinden ze je maar een "verraaier", je bent geen vriendje van ze, dus daar maak ik me niet al te druk om. Afgezien nog van het feit dat het in jouw huis gebeurde, en jij dus verantwoordelijk voor m bent op dat moment.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_27608864
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat zou ik overlaten aan de moeder die het gezien heeft. Of kent die de ouders van dat jongetje niet?
huh nee joh, die heeft toch braaf melding gemaakt bij de mensen waar het gebeurde. zij zijn verantwoordelijk verder lijkt me, dus ook voor het inlichten van de ouders van die andere jongen. zou ik inderdaad dus wel doen hoor!
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 15:31:16 #207
43556 miss_dynastie
pi_27609974
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:51 schreef bixister het volgende:

[..]

huh nee joh, die heeft toch braaf melding gemaakt bij de mensen waar het gebeurde. zij zijn verantwoordelijk verder lijkt me, dus ook voor het inlichten van de ouders van die andere jongen. zou ik inderdaad dus wel doen hoor!
Nou ja, ik dacht, als die jongens vrienden zijn dan kan die moeder dat best zelf doen. Maar ik weet niet of ik de ouders in zou lichten of het kind er zelf op zou aanspreken, ik denk het laatste. Ik heb hier op mn dak ook elk jaar wel een jongen die zn bal zelf wel even zal pakken, ondanks een uitdrukkelijk verbod, en die geef ik gewoon zelf een donderpreek, en daar zijn ze meestal ontzettend van onder de indruk. Méér dan van straf, denk ik. Maar he, tis ook maar een visie hoor
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2005 @ 16:05:24 #208
7074 moussy
kuttekop
pi_27611026
René was aan het zingen dat ze niet bang voor onweer is (is ze wel) tot hij hier achter ergens in sloeg huilen en brullen dat ze bang is. Wij hebben de tv dus loeihard aan staan en zitten met alle gordijnen dicht en het licht aan
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27611841
Als hij zo dichtbij inslaat zou ik de stekkers er maar uithalen Mous en dan maar een boek lezen bij kaarslicht ofzo (trauma heeft)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:28:44 #210
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27613734
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:49 schreef Rewimo het volgende:
Dat heb ik ook hoor Dan zeg ik gewoon dat ik het niet weet. "Waarom?" "Omdat mama ook niet alles weet." Met een beetje mazzel volgt er dan geen nieuw "Waarom?"
Herkenbaar. Hier volgt dan een "Waarom niet?"
Daan is trouwens ontzettend vervelend als hij uit school komt. Hij moet zich dan echt afreageren (het liefst op z'n zusje). Hij heeft het heel erg naar z'n zin op school, maar hij wordt er wel erg moe van.
Hij gaat volgend jaar naar een combi-groep (groep 1-2), daar ben ik erg blij mee! Kan hij evt. ook meedoen met groep 2 en daarna naar groep 3.
Ik wil trouwens vragen of hij ook mee mag doen met lezen (met oudere kinderen). Daan kan nu alles lezen, zonder moeite en op toon. En hij vindt het volgens mij wel leuk om samen te lezen en dat kan natuurlijk niet met z'n klasgenoten. Ik moet het alleen nog even aankaarten bij school.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 juni 2005 @ 18:23:20 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27615076
Krijg net de vraag (out of the blue): Waarom heb jij nee gestemd?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27617448
De buurvrouw die mij waarschuwde kent het vriendje niet, zijn ouders zitten in antwerpen en oma en opa passen nu op, dus ik wacht wel tot ze terug zijn.
Met dak bedoel ik dus de nok.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 08:30:00 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27628013
Ik weet alleen dat ik zelf ook dit soort kunsten uithaalde (via balkon op het dak klimmen of via het ene raam naar het andere raam klimmen) en absoluut het gevaar niet zag. Als ik er nu aan terug denk krijg ik het alsnog spaans benauwd. Ik weet niet of straffen geholpen zou hebben, maar ik weet wel dat het argument dat het gevaarlijk was op mij geen indruk zou hebben gemaakt. Het ging toch altijd goed?

Mijn zus haalde overigens nog veel halsbrekendere toeren uit dan ik en voor haar hadden mijn ouders wel een originele oplossing gevonden. Ze hebben haar op een kindercircus gedaan, waar ze jarenlang aan koorddansen heeft gedaan. Zo kon ze zich op een betere en veiligere manier uitleven. Het heeft wel geholpen overigens.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 08:33:28 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_27628025
Zo, en voordat ik op vakantie ga en voordat het forum down gaat wil ik nog even Eva heel veel succes en plezier wensen op school volgende week.

Spannend, hoor!

En Lois & Clark, ook alvast gefeliciteerd met deze nieuwe mijlpaal. En ook natuurlijk wel sterkte gewenst. Het is niet niks, zo'n eerste schoolweek. Ik ben benieuwd naar de verhalen als ik terug ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2005 @ 10:12:22 #215
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:32:04 #216
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27629922
livelink een hele fijne vakantie
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 juni 2005 @ 12:36:01 #217
13151 crew  Rewimo
pi_27631204
Fijne vakantie, livelink! Veel plezier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_27637478
lang niet geweest, was login en zo heel erg kwijt.
Inmiddels is Merijn ruim 5,5 jr en Timo bijna 4 (nog 3 weken)
Ik reageer op Grijs, Daan kan lezen (en schrijven neem ik aan ?)
Timo start hier in groep 2, ipv 1 na de zomervakantie omdat hij voorloopt. Merijn is een echte late leerling en blijft in 2.
Wat Daan betreft, kaart het snel aan op school, misschien kan hij vervroegd naar groep 3 toe, bijv na een half jaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 juni 2005 @ 22:25:50 #219
13151 crew  Rewimo
pi_27658656
Stout, wat fijn dat Timo naar groep 2 mag!

Lois, ben je erg zenuwachtig?
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 07:06:27 #220
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27664810
sterkte vandaag lois
eva: veel plezier op school
  maandag 6 juni 2005 @ 20:17:17 #221
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27687131
ben heel erg benieuwt hoe het gegaan is lois
  Jubileum moderator maandag 6 juni 2005 @ 20:53:49 #222
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27688499
Ik doe de update gewoon hier, Eva is niet alleen autist nl.

Vannacht hebben Jeroen en ik amper geslapen, ik had het er erg moeilijk mee, het loslaten en was erg bang voor Eva's reacties. In tegenstelling tot sommige autisten is Eva nl. heel erg aan ons gehecht, misschien wel een beetje té. We hebben Eva gisteravond verteld wat we vandaag gingen doen (eerder vertellen heeft weinig zin) en ze was gelijk helemaal enthousiast. "naar sjool met papa en mama!"
Vanmorgen was ze al vroeg wakker en liep om 7 uur al beneden "aankleje mama! Eva sjool!" en wilde maar weg. Pas om kwart over 8 gingen we op weg, en nog steeds had ze er enorm veel zin in "Eva naar de kindjes, Eva naar sjool"
Op school aangekomen waren we 1 van de eersten. Eva's naam stond al op de deur, ze was echt hartstikke welkom.
Ze liep gelijk opgetogen in het rond, al het speelgoed bekijken. Na een paar minuten vond ze al aansluiting bij een jongetje, net zo oud als Eva en de enige van de groep die ook gesproken taal gebruikt. De andere 5 bedienen zich voornamelijk van gebarentaal en picto's.
Samen hebben ze heerlijk gespeeld en vonden elkaar hartstikke lief. Het jongetje kon er niet over uit "een meisje.....*zucht*..... mooie haartjes"
Eva is het enige meisje daar, en maar 1 van de 2 meisjes die de school rijk is.
Na het spelen was het tijd voor de kring waarin werd gezongen en daarna was het tijd voor fruit en drinken. Na de kring was Eva een beetje ontroostbaar, het stilzitten vond ze erg moeilijk en het zingen was niet wat ze had verwacht. Eva is gek op liedjes zingen (poesje mauw, dikkertje dap, alle eendjes etc etc) en had dat verwacht. Ze zingen echter hele andere liedjes en dat was een teleurstelling.
Gelukkig was ze vrij snel weer getroost en daarna was het tijd voor een "les". De groep werd opgedeeld en Eva mocht meedoen aan een sensopatisch spel. Ze mocht allerlei verschillende dingen voelen en vond het prachtig. Een grote bak rijst, macaroni, meel, bambix, erwtjes het een was nog mooier dan het ander. Heerlijk om al die genietende smoeltjes te zien.
Na de "les"was het tijd om buiten te spelen. Ze hadden daar speciale driewielers waar Eva zo op wegscheurde, iets wat ons bij haar fietsje thuis nog niet is gelukt. We bewaren die fiets gewoon nog even en gaan op zoek naar zo'n driewieler die ze op school hebben. Ze was er zo gelukkig op!
Na het buitenspelen was het inmiddels 12 uur en zijn we naar huis gegaan. Ze vroeg voor we weggingen al wanneer ze weer heen mocht, ze wilde eigenlijk niet weg.
Ze viel onderweg naar huis al half in slaap en heeft een heerlijke middagdut gedaan thuis en vanmiddag bleef ze maar enthousiast vertellen wat ze allemaal op school had gedaan.
"eva ballen sjool, eva nasi voelen, eva spelen, samen spelen" en vragen wanneer ze weer heen mocht.
Al met al is er een last van onze schouders gevallen, natuurlijk zullen er ook nog wel moeilijke dagen komen maar de eerste indruk is echt

Woensdagmorgen gaat ze weer en dit keer moeten wij na een kwartiertje al weg om haar alleen te laten wennen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27688615
O Lois wat een mooi verhaal. Wat heerlijk dat Eva zich op haar gemak voelde!!! Dat geeft jullie vast een goed gevoel
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 6 juni 2005 @ 21:03:51 #224
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27688887
wat fijn dat eva het zo leuk vond
zit met een traan in mijn ogen je verhaal te lezen echt super gewoon
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 21:06:42 #225
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2005 @ 21:09:07 #226
13151 crew  Rewimo
pi_27689082
Wat klinkt dat heerlijk (tranen hier), wat moet jullie dat een ongelooflijk goed gevoel geven En wat leuk dat ze al een vriendje heeft "mooie haartjes" wat schattig
  maandag 6 juni 2005 @ 21:10:50 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27689141
Wat een superverhaal Lois! Echt helemaal dat het zo'n goede ervaring geweest is! Dat zal voor jullie ook een stuk prettiger zijn om haar daarheen te laten gaan dan dat het anders geweest was.

Echt helemaal goed!
  maandag 6 juni 2005 @ 21:12:26 #228
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_27689208
Lekker Lois, dat het zo is meegevallen. Het geeft een fijn gevoel dat Eva het zo naar haar zin had. Hopelijk gaat het woensdag alleen ook zo goed en voelt ze zich er fijn....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 21:15:19 #229
81992 Githa
pi_27689309
* Githa breekt even in *

Lois, wat super dat Eva school zo positief ervaren heeft een grote stap hoor en wat een trots straalt er uit je verhaal
  Jubileum moderator maandag 6 juni 2005 @ 21:23:27 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27689586
Ik ben ook ongelooflijk trots en ben zo blij dat het zo goed ging. Jeroen en ik hebben met zoveel verbazing staan kijken, we hebben werkelijk nog nooit meegemaakt dat Eva zo volledig zichzelf ergens is binnen zo'n korte tijd.
Ze was echt absoluut op haar gemak en vond zo makkelijk aansluiting bij "de jonges" en dat heb ik nog nooit gezien met andere kindjes.
Echt echt supah!

Met zo'n stralend smoeltje heeft ze de hele dag rondgelopen, ze was zo trots op zichzelf. We bleven maar zeggen hoe trots we zijn op haar en wat een kanjer ze is en je zag haar groeien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 juni 2005 @ 21:25:17 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27689653
Lekker bekkie! Tijd voor een lekkere lang lijn opwaarts en een blije, happy Eva!
pi_27689778
geweldig lois!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 6 juni 2005 @ 21:30:00 #233
95752 crew  Chell
Kluns
pi_27689831
Eva

Wat een heerlijk verhaal! En dat stralende snoetje is een lust voor het oog. Geweldig dat ze het zo leuk gehad heeft!
  maandag 6 juni 2005 @ 21:30:08 #234
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_27689838
Lois.. wat een fantastisch iets om je verhaal te lezen !!
Je lieve kleine meid, wordt nu echt groot !!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 6 juni 2005 @ 21:34:22 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_27690008
Eva grote meid!!
stormy waters...
sailin'
pi_27690276
Eva en ze heeft t vestje aan
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 6 juni 2005 @ 22:03:02 #237
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27691074
Eva!

Lois, wat klinkt dat allemaal super zeg!!! Wat zal er een last van je schouders zijn afgevallen!
(en wat is 't bloempot-vest leuk!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:18:30 #238
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_27693845
Ik ben echt diep ontroerd door je verhaal Lois. Wat spreekt er een ongelooflijke trots en liefde voor je dochter uit. Ik ben zo ontzettend blij voor jullie en helemaal voor Eva dat ze het er zo naar haar zin heeft. Dat moet echt een megagrote opluchting zijn! Echt fantastisch! En wat een strálend snoetje op de foto!
  maandag 6 juni 2005 @ 23:40:02 #239
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27694624
Eva, echt supah!

Ik moet zo huilen om mijn ventje Jasper
Hij hangt enorm aan me momenteel. Eigenlijk is hij altijd al een mama`s kindje geweest maar nu ik zo vaak weg moet is het alleen maar erger geworden. Vorige week moest hij bij een vriendje gaan spelen omdat er partnerdag was in Rotterdam, toen is hij een uur aan het huilen geweest bij dat vriendje omdat hij het niet naar zijn zin had. Omdat ik wil dat hij eens vriendjes maakt heb ik gevraagd of hij komende vrijdag met een vriendje maar naar huis kan tussen de middag om een boterham te eten maar dat wil hij niet, hij durft niet. Eigenlijk komt het heel slecht uit als hij echt niet wil want ik moet precies tussen de middag in het ziekenhuis zijn voor wat onderzoekjes.
Over 2 weken is er schoolreisje en de juf vroeg al of ik mee kon gaan. Omdat ik niet vrij wilde nemen van het Spine & Joint heb ik dat afgezegd en omdat ik niet wil dat Jasper de hele dag sneu in een hoekje zit omdat hij niet durft te spelen heb ik verteld dat we hem ook niet mee willen laten gaan op schoolreis. Toen ik hem dat vanmiddag vertelde moest hij huilen omdat het vast allemaal wel goed zou gaan en hij het niet eng zou vinden. Toch wéét ik dat hij het wel spannend vind als hij er eenmaal is en zich dan geen raad weet en de hele dag niet van één plek af komt.
ZIjn juf vertelde me nog dat hij trekjes vertoont van iets wat ze eigenlijk niet hardop mocht zeggen maar het toch deed: pdd-nos. Het is een zwaarbeladen term en ik vraag me af of ze wel beseft wat ze me verteld heeft.
Jasper zit in zijn eigen wereldje ja dat klopt, maar hij is gewoon een dromer. Vriendjes heeft hij niet echt, op een of andere manier vind hij het net zo fijn om naast een kindje te spelen als andere kindjes het vinden om samen te spelen.
Bwegh ik weet het allemaal ff niet meer. Ik gun Jasper zijn schoolreisje zo maar ik wil wél dat het leuk is voor hem. Het zou mijn hart breken als ik hem toch mee laat gaan en later te horen krijg dat hij er heeft moeten huilen omdat hij me zo mist
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:47:11 #240
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27694836
coolbabe wat moeilijk inderdaad maar je zult vast wel weten wat het beste is voor hem...
als hij daar in een hoekje blijft zitten is dat ook helemaal niet leuk natuurlijk
pi_27695140
Lois wat een prachtige dag is het geweest voor jullie. Wat zal jij blij en opgelucht zijn zeg!
En wat super dat Eva het heerlijk vond én graag terug wil

Coolbabe, ik vind het nog al wat dat de juf zoiets gewoon zegt. In principe is zij daar toch helemaal niet de aangewezen persoon voor, ze kan dingen signaleren en doorspelen aan iemand die er zeg maar wel voor geleerd heeft? Ik zit nog helemaal niet in dit stukje levensfase natuurlijk, dus ik kan het volledig mis hebben (wat kunnen én mogen juffen tegenwoordig?) Maar dat je geschrokken bent geloof ik best, en dat je gedachten overuren draaien ook.
pi_27698130
Wow Loïs, dat klinkt als een onwijs leuke en goede school voor Eva !
Moeilijk he, dat loslaten, dat is het voor elke ouder maar zal voor jullie nog moeilijker zijn dek ik.

Coolbabe : de juf mag inderdaad zo iets niet zomaar zeggen, ze moet dat wel hele goede redenen hebben en als ze het zegt , zal er ook onderzoek moeten komen als julie dat tenminste willen.
Zelf werk ik met jongeren, waarvan er 2 pddnos hebben (en 1 ook nog met ADHD...) en dat is niet iets dat ze zomaar even zien, daar is uitgebreid onderzoek voor nodig.
Sterkte !
  dinsdag 7 juni 2005 @ 06:30:42 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_27698155
Coolbabe, wat moeilijk zeg met jasper... Ik kan me je gevoel erg voorstellen. Ik zou ook neit weten wat je daar nou mee moet zeg. Als ie ECHT graag wil moet je hem misschien laten gaan? Je kunt hem ook niet overal bij vandaag halen toch? Maarja, je moederhart breekt natuurlijk ook als je weet dat ie dan de hele dag aan het huilen is.
Wat die juf betreft, dat mag ze natuurlijk niet zeggen, dat stickertje wordt tegenwoordig wel erg snel geplakt, lekker makkelijk ofzo? Niet op letten dus! sterkte!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 juni 2005 @ 06:43:07 #244
35189 Troel
scherp en bot
pi_27698169
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 06:14 schreef Stout het volgende:

Coolbabe : de juf mag inderdaad zo iets niet zomaar zeggen, ze moet dat wel hele goede redenen hebben en als ze het zegt , zal er ook onderzoek moeten komen als julie dat tenminste willen.
Zelf werk ik met jongeren, waarvan er 2 pddnos hebben (en 1 ook nog met ADHD...) en dat is niet iets dat ze zomaar even zien, daar is uitgebreid onderzoek voor nodig.
Sterkte !
Ze mag toch rustig zeggen dat ze bepaalde dingen ziet die herkenning vertonen met PDD? Ik vind dat alleen maar eerlijk eigenlijk. Het is vervolgens aan de ouders om te beslissen wat daarmee te doen. Want tekenen vertonen van != hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 7 juni 2005 @ 06:48:12 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_27698173
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 06:30 schreef Belana het volgende:
Wat die juf betreft, dat mag ze natuurlijk niet zeggen, dat stickertje wordt tegenwoordig wel erg snel geplakt, lekker makkelijk ofzo? Niet op letten dus! sterkte!
Lees ik het berichtje van coolbabe zo verkeerd? De juf heeft toch alleen gezegd dat Jasper trekjes vertoond van pdd-nos, niet dat hij het heeft?
Er wordt dus nog helemaal geen stickertje geplakt. Het is misschien erg vervelend om zoiets te horen en ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt, maar ik heb het gevoel dat de juf een beetje de boeman wordt hier en dat ze het niet had mogen zeggen.
Wij leren op school dat soort dingen ook gewoon signaleren (helaas wordt er aan pdd minder aandacht besteed dan ik zou willen), en het is schoolafhankelijk wat er dan zal gebeuren. Wordt er een ib-er bijgehaald of nog wat anders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 06:55:04 #246
37843 lady-wrb
kortaf
pi_27698192
coolbabe, ik zit met hetzelfde bij luca. alleen is de constatering bij riagg jeugd gedaan en niet op school.
ze zijn daar luca al een jaar aan het binnenstebuiten keren en ze zitten ook met wel/geen pdd-nos.
ik heb er over geschreven in het autisme topic.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:45:54 #247
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27698915
Ik geloof best dat hij trekjes vertoont van pdd-nos maar ik denk dat een hoop ook terug te koppelen is naar zijn enorme verlegenheid. Zelfs bij mij en zijn vader durft hij niet te vragen om wat hij wil, maar probeert hij het met hints te geven duidelijk te maken. Zo zal hij nooit vragen "mag ik een koekje?" maar zal hij eerder iets zeggen als "koekjes zijn wel erg lekker hè?!"
Hij is voor veel dingen bang, honden, onweer,etc. maar dat komt misschien ook doordat hij op een leeftijd is dat hij veel over dingen nadenkt. Zo heeft hij de laatste tijd de overtuiging dat hij niet groot mag worden, want dan wordt je oud en ga je dood.
Zolang hij gelukkig is en goed op school mee kan komen wil ik hem niet laten testen en hem een label op laten plakken. De kop in het zandmethode is misschien zo gek nog niet. Ik wil niet dat mensen hem anders gaan behandelen of gaan zien als een kind met een weeffoutje
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 09:11:41 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_27699367
Is pdd-nos de nieuwe rage na ADHD aan het worden?

De (mogelijke) pdd-nossers vallen als blaadjes uit de bomen
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:19:45 #249
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27699552
Je kent me toch Moiussy, ik doe graag mee aan alle soorten modes, ook modeziektes
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 09:22:06 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_27699606
Iig de juf plakt graag een (mogelijk) stickertje

René dr gedrag past ook wel in een autistisch topic, maar ik denk dat ze gewoon kind is en verder ga ik daar niet over tikken, zodat ze het over 10 jaar niet terug hoeft te lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')