Sorry, hij is geintegreerd en wil geen slaafse bruid als huisdier. Daarom vindt hij mij ook zo leukquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:16 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Jôh, wat maakt dat nou uit? Als het echte liefde is ben je vast wel bereid een hoofddoek en gewaad te dragen. Drie passen achter hem lopen moet dan ook geen probleem zijn.
Welcome to hell.
Ik ben ook wel zuinig op hem, en ik weet dat hij beschaafd is, maar hoe maak ik dat de rest van de wereld duidelijk?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:17 schreef zijle het volgende:
Een beschaafde Marokkaan, daar moet je zuinig op zijn
Vandaar ook mijn twijfels. Ik weet het allemaal ook wel en hij is ook geweldig, maar als Marokkaan in Nederland heb je het toch wat zwaarder dan de gemiddelde Kees.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als hij modern, ontwikkeld, geëmacipeerd, leuk, lief, lekker, aardig etc is, wat is dan je punt?
Laat de mensen maar kletsen.
Nou, schamen. Ik maak me gewoon zorgen over hoe mijn omgeving gaat reageren en of dat het allemaal wel waard is.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:18 schreef Posdnous het volgende:
Je bent verliefd, maar schaamt je voor hem, lekker veel karakter.
Precies mijn gedachte. Alleen het feit al dat je er een topic over maakt zegt genoeg...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:18 schreef Posdnous het volgende:
Je bent verliefd, maar schaamt je voor hem, lekker veel karakter.
Het is waar :quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:12 schreef MeMia het volgende:
Hij is namelijk Marokkaans. Nu zie je dat niet aan hem en spreekt hij accentloos Nederlands
Als je niet ziet dat het een marokkaan is en hij spreekt accentloos nederlands, waarom de neuk komt hij dan nergens binnen?!quote:We kunnen nooit samen uitgaan, omdat hij bijna nergens binnenkomt.
Omdat uitsmijters tegenwoordig aan alles en iedereen wat niet blond en blauwogig is vraagt of ze een pasje hebben. Hij kan makkelijk als Italiaan door het leven gaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:21 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
[..]
Als je niet ziet dat het een marokkaan is en hij spreekt accentloos nederlands, waarom de neuk komt hij dan nergens binnen?!
ik dacht eigenlijk dat je uit een of ander boerengehucht kwam toen ik die OP las, btw.quote:
Hoe kan ik zorgenloos van hem genieten als iedereen met een oordeel over hem en onze relatie klaarstaat?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
sorry hoor, maar hoe triest ben je als je je hier serieus zorgen over gaat maken.... geniet van elkaar en je ziet wel waar t schip strand (t kameel eindigt?)
Dat wordt een beetje moeilijk zolang jij de vooroordelen in stand houdt.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:19 schreef MeMia het volgende:
[..]
Ik ben ook wel zuinig op hem, en ik weet dat hij beschaafd is, maar hoe maak ik dat de rest van de wereld duidelijk?
blijkbaar sta je zelf al met je oordeel klaar... (zo schrijf je iig)quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:23 schreef MeMia het volgende:
[..]
Hoe kan ik zorgenloos van hem genieten als iedereen met een oordeel over hem en onze relatie klaarstaat?
Het dorp genaamd Mokum!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:23 schreef Wolkje het volgende:
[..]
ik dacht eigenlijk dat je uit een of ander boerengehucht kwam toen ik die OP las, btw.
Maar je zit zelf wel met behoorlijk wat vooroordelen zo te horen he?
Het is toch naief om te denken dat niemand over zijn afkomst gaat oordelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:24 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
blijkbaar sta je zelf al met je oordeel klaar... (zo schrijf je iig)
Het "leuke" is dat het zo onderhand helemaal geen vooroordelen meer zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:25 schreef MeMia het volgende:
[..]
Het dorp genaamd Mokum!
en nee, dat zijn niet MIJN vooroordelen, lees hier maar eens een willekeurig marokkanentopic.
ik vind het simpel als jij gaat nadenken over wat anderen van je vriend zullen denken. lijkt wel alsof JIJ je schaamtquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:26 schreef MeMia het volgende:
[..]
Het is toch naief om te denken dat niemand over zijn afkomst gaat oordelen.
Als iedereen commentaar op jouw nieuwe liefde zou hebben en jou dom zou vinden en een Mocrohoer, kan jij dan zorgeloos van hem genieten en al die achterlijke reacties terzijde schuiven?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:26 schreef goddess-in-heaven het volgende:
je hecht een beetje teveel waarde aan andermans mening....
Geen paktiserend moslim. Hij drinkt alcohol, eet varkensvlees en bid niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:30 schreef Grumbellll het volgende:
Is die ook moslim?
Maar uiteindelijk trouwen ze allemaal een maagd. Hij kan toch niet thuis aan komen zetten met een hollands sletje dat de eerste nacht haar beentjes voor hem spreidde? De schande voor de familie zou groot zijn!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:31 schreef MeMia het volgende:
[..]
Geen paktiserend moslim. Hij drinkt alcohol, eet varkensvlees en bid niet.
Waar maak je je dan druk om?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:31 schreef MeMia het volgende:
[..]
Geen paktiserend moslim. Hij drinkt alcohol, eet varkensvlees en bid niet.
Gelukkig trekt hij zich op dat gebied niet zoveel aan van de wensen van zijn ouders.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar uiteindelijk trouwen ze allemaal een maagd. Hij kan toch niet thuis aan komen zetten met een hollands sletje dat de eerste nacht haar beentjes voor hem spreidde? De schande voor de familie zou groot zijn!
Jij daarentegen kennelijk welquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:34 schreef MeMia het volgende:
[..]
Gelukkig trekt hij zich op dat gebied niet zoveel aan van de wensen van zijn ouders.
Maar voor een man is het toch anders dan voor een vrouw, lees de comments hier maar. Hij is een player, als we gaan trouwen moet ik een hoofddoek dragen en 3 meter achter hem lopen, blablablablablab.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:33 schreef Duracell het volgende:
Je moet niet zo vaag lullen.
Als ik vrijgezel was en een marocaanse meid zal ontmoeten, die ik mooi vind en waarmee ik lol heb.
Zal ik er voor gaan, maakt geen reet op
Natuurlijk doe ik dat. Iedereen vindt het toch fijn om in de smaak te vallen bij zijn/haar schoonouders?quote:
Ik bedoel dat jij je wel wat aantrekt van wat jouw ouders en de rest van Nederland van deze vermeende relatie zouden vindenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:36 schreef MeMia het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat. Iedereen vindt het toch fijn om in de smaak te vallen bij zijn/haar schoonouders?
Who cares about de rest van de wereldquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:19 schreef MeMia het volgende:
[..]
Ik ben ook wel zuinig op hem, en ik weet dat hij beschaafd is, maar hoe maak ik dat de rest van de wereld duidelijk?
Kijk alleen al naar de reacties die DarkElf net allemaal heeft moeten verwijderen en dat is dan alleen nog maar op internet. Ik heb er gewoon geen zin in dat mensen dat soort dingen in mijn gezicht (of achter mijn rug!) gaan zeggen over de man waar ik om geef en over mij.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:37 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik bedoel dat jij je wel wat aantrekt van wat jouw ouders en de rest van Nederland van deze vermeende relatie zouden vinden
En vervolgens dat je met die jongen ook gelijk de koffer in dook heb je het "hoer" deel van "mocrohoer" al redelijk voor elkaar. Niet dat je geen lol mag hebben bij/na het uitgaan, misschien zou ik in jouw positie ook lekker de bloemetjes buitenzetten als ik de kans had. Maar een tikje losbandig klinkt dit zeker wel, vind je niet?quote:Omdat ik nu dus weer vrijgezel ben, heb ik me vol overgave in het uitgaansleven gestort en dat bevalt goed. Af en toe wat rondneuken, niks vast en ik amuseer me kostelijk.
Ja, wat dat zou betekenen dat m'n omgeving vrijwel enkel uit kortzichtige losers bestaat die gerust mogen opzij geschoven worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:27 schreef MeMia het volgende:
[..]
Als iedereen commentaar op jouw nieuwe liefde zou hebben en jou dom zou vinden en een Mocrohoer, kan jij dan zorgeloos van hem genieten en al die achterlijke reacties terzijde schuiven?
Als vrijgezel na een lange relatie af en toe wat rondneuken en ik ben meteen een hoer?? Ik ben een goede tegengekomen en daarbij blijven hangen, dus nee, ik beschouw mezelf zeker niet als een hoer.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:42 schreef TR08 het volgende:
No offence, maar als ik dit lees:
[..]
En vervolgens dat je met die jongen ook gelijk de koffer in dook heb je het "hoer" deel van "mocrohoer" al redelijk voor elkaar. Niet dat je geen lol mag hebben bij/na het uitgaan, misschien zou ik in jouw positie ook lekker de bloemetjes buitenzetten als ik de kans had. Maar een tikje losbandig klinkt dit zeker wel, vind je niet?
Het gaat me niet zozeer om goedkeuring danwel afkeuring, maar over of ik het aankan om in een bekrompen land, waar de Marokkanen-haat welig tiert, een relatie te hebben met iemand van Marokkaanse afkomst, zonder me steeds druk te maken om achterlijke reacties.quote:Verder lijk je eigenlijk meer bezig met wat de wereld van jou vind dan met wat jij van je omgeving denkt. Ik zou proberen daar overheen te stappen en gewoon doen wat je zelf goed dunkt. Op deze manier ga je niet blij worden met jezelf omdat je bij van alles en nog wat zorgen krijgt over of je omgeving het wel goed keurt.
Hij is ook leuk.quote:Je vriendje lijkt aan de hand van wat je beschrijft een prima kerel en als je hem leuk vind moet je daar gewoon voor uitkomen. Als hij gewoon netjes een baan/studie heeft, goede manieren etc etc kun je prima met hem aankomen. Je vriendje zou zich eerder zorgen moeten maken om jou dan andersom.
Touchè! Hier ga ik even goed over nadenken.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, wat dat zou betekenen dat m'n omgeving vrijwel enkel uit kortzichtige losers bestaat die gerust mogen opzij geschoven worden.
Toch lijk je in je openingspost al helemaal voor je te zien hoe je omgeving gaat reageren. Je bent bang een hoer genoemd te worden, je image gaat eraan (ben je wel jezelf op je werk trouwens?), je vader krijgt een hartprobleem, etc etc. Kortom: Je praat alsof er al ik weet niet wat aan de hand is, terwijl nog niemand je vriend gesproken lijkt te hebben. Dat is wel een beetje voorbarig, denk je niet?quote:Het gaat me niet zozeer om goedkeuring danwel afkeuring, maar over of ik het aankan om in een bekrompen land, waar de Marokkanen-haat welig tiert, een relatie te hebben met iemand van Marokkaanse afkomst, zonder me steeds druk te maken om achterlijke reacties.
Nog een kleine tip: Probeer niet teveel te "testen". Dat werkt bij mensen op de zenuwen, met name bij je vriendje en dat wil je nietquote:Misschien zou ik wel gewoon de proef op de som moeten nemen...
Niks van aantrekken. Zolang het tussen jullie het goed blijft, is er geen reden te bedenken om het af te kappen . . .quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:12 schreef MeMia het volgende:
Wat moet ik nu? Gevoel verdingen en het toch maar bij de spetterende seks houden?
Hoiquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:12 schreef MeMia het volgende:
Hallo allemaal!
Als jij er zelf niet in gelooft, dan ben je het niet.quote:[...] echt geweldig en ik ben tot over mijn oren verliefd.Geen probleem dus zou je zeggen, maar toch twijfel ik of ik deze relatie voort moet zetten.
Hij is namelijk Marokkaans. Nu zie je dat niet aan hem en spreekt hij accentloos Nederlands, maar toch, het is een Marokkaan. En gezien het huidige klimaat in Nederland, zie ik het niet zitten om door het leven te gaan als een "Mocrohoer".
Tis weer eens wat anders dan Vincent, Mark of Lucas.quote:Ik heb er geen zin in om aan mijn vrienden te vertellen dat mijn nieuwe vriend Moustapha El Massakouri heet.
Het is alleen maar meer verdacht als je het geheimhoudt....quote:En mn vader! Die krijgt een hartverknettering! Ik zou mn vriend nooit mee kunnen nemen naar een bedrijfsfeest, omdat dat dan mijn zorgvuldig opgebouwde imago wegvaagt en welke klant wil er zaken doen met een Mocrohoer?
Dat is dan toch een kwestie van houding, want mensen die qua gedrag in het publiek passen (vooral met een Nederlands meisje erbij die ook nog eens geloofwaardig overkomt) worden met de meest extreme huidskleuren binnen gelaten.quote:We kunnen nooit samen uitgaan, omdat hij bijna nergens binnenkomt.
Is dat een vraag? Natuurlijk kan hij jou voorstellen aan zijn ouders. Netzo als jij hem kan voorstellen aan jouw eigen ouders. Je hebt gewoon een beetje Romeo en Julia syndroom, waarbij jouw liefde alleen maar versterkt wordt omdat je je inbeeldt dat jullie relatie verboden is. Of iets heel spannends.quote:Hij kan mij nooit voorstellen aan zn ouders, omdat ik geen maagd ben met een hoofddoekje?
Niemand kan je vertellen wat je moet doen in het leven. Daarin gaat iedereen zijn of haar hormonen achternaquote:Wat moet ik nu? Gevoel verdingen en het toch maar bij de spetterende seks houden?
Djeezus, wat een geblabla zeg. Hierbij mijn ervaringen als uberarische Nederlander met een Marokkaanse vriendin.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:12 schreef MeMia het volgende:
-knip-
Hij is namelijk Marokkaans. Nu zie je dat niet aan hem en spreekt hij accentloos Nederlands, maar toch, het is een Marokkaan. En gezien het huidige klimaat in Nederland, zie ik het niet zitten om door het leven te gaan als een "Mocrohoer". Ik heb er geen zin in om aan mijn vrienden te vertellen dat mijn nieuwe vriend Moustapha El Massakouri heet. En mn vader! Die krijgt een hartverknettering!
Ik zou mn vriend nooit mee kunnen nemen naar een bedrijfsfeest, omdat dat dan mijn zorgvuldig opgebouwde imago wegvaagt en welke klant wil er zaken doen met een Mocrohoer? We kunnen nooit samen uitgaan, omdat hij bijna nergens binnenkomt. Hij kan mij nooit voorstellen aan zn ouders, omdat ik geen maagd ben met een hoofddoekje?
Wat moet ik nu? Gevoel verdingen en het toch maar bij de spetterende seks houden?
Dat is ook zeker waar, maar ik denk dat het globaal ongeveer wel te vergelijken is. Het is volgens mij vooral zo dat jongens zelf meer 'op het Marokkaan zijn' worden aangekeken. Hoe er tegen de relatie word aangekeken is niet zo heel veel verschil denk ik, misschien hier en daar een iets heftigere reactie en misschien dat de jongen in het begin wat argwanender zal worden aangekeken door de omgeving, maar als hij zelf niet aan de stereotypen voldoet zal dat snel over zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:00 schreef HenryHill het volgende:
@Sack Blabbath: ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar ergens heb ik het idee dat een marokkaans meisje met gemiddelde opleiding minder vooroordelen tegen zich heeft spreken dan een marokkaanse jongen met gemiddelde opleiding.
In mijn ogen wel iig. Marokkaanse jongens hebben een slechte reputatie die ze eerst moeten zien kwijt te raken, voordat men ze als persoon gaat bekijken. Marokkaanse meisjes hebben dit volgens mij niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 00:10 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat is ook zeker waar, maar ik denk dat het globaal ongeveer wel te vergelijken is. Het is volgens mij vooral zo dat jongens zelf meer 'op het Marokkaan zijn' worden aangekeken. Hoe er tegen de relatie word aangekeken is niet zo heel veel verschil denk ik, misschien hier en daar een iets heftigere reactie en misschien dat de jongen in het begin wat argwanender zal worden aangekeken door de omgeving, maar als hij zelf niet aan de stereotypen voldoet zal dat snel over zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |