abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25541315
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef niet_links het volgende:
Sociale dienst eist beleefde klanten

De sociale dienst van Den Haag kort cliënten op hun uitkering als ze vrouwelijke medewerkers geen hand geven.

Een Noord-Afrikaanse man die een 'acceptabele begroeting' achterwege liet, is het eerste slachtoffer; hij moet zijn inkomen over februari missen. Het personeel heeft de maatregel zelf bedacht. Aanleiding was de commotie in november over een imam die weigerde minister Verdonk de hand te schudden. PvdA-wethouder P. Heijnen stemt in met de richtlijn, die in december is ingegaan.
Volgens de gemeente staat het niet groeten van een werknemer gelijk aan belediging en kan de uitkering deels worden ingehouden.
Geweldig "dapper" optreden van de sociale dienst.
Zouden ze ook zo reageren als Kut_Marokkanen of Kampers onder bedreiging hun vaak onterechte uitkering komen ophalen ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:12:25 #52
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25541606
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 12:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een sollicitant die mij weigert de hand te schudden neem ik toch echt niet aan.
Hij of zij weigert niet, maar mag het niet, vanwege zijn Godsdienst

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25541633
quote:

[..]

Hetgeen aan joui als werkgever is. Uitkering niet meer betaalbaar stellen aan iemand die geen handen wenst te schudden is een andere kwestie. Ik stipuleer: de betreffende ambtenaar handelde volgens eigen richting. Eigen richting is bij wet verboden. Ben en blijf belangstellend naar eventuele reacties vakministers en te verwachten kamervragen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:20:30 #54
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_25541782
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:13 schreef Sater het volgende:

[..]

Hetgeen aan joui als werkgever is. Uitkering niet meer betaalbaar stellen aan iemand die geen handen wenst te schudden is een andere kwestie. Ik stipuleer: de betreffende ambtenaar handelde volgens eigen richting. Eigen richting is bij wet verboden. Ben en blijf belangstellend naar eventuele reacties vakministers en te verwachten kamervragen.
Als mensen moedwillig zorgen dat ze geen baan kunnen vinden, dan mag de instantie korten.
Deze meneer zorgt er zelf voor dat hij bij solicitaties een probleem veroorzaakt. Hierdoor is de kans kleiner dat hij een baan krijgt. De enige die daar verantwoordelijk voor is, is hij zelf.
Daardoor is het mogelijk dat een ambtenaar een korting op zijn uitkering geeft.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_25541785
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die had hij gekocht voordat hij werd ontslagen bij die betonfabriek (let op: dit is fictief om mijn punt te kunnen maken!!!)
[..]

Je hebt makkelijk praten. Voor een 45 jarige (of oudere) Marokkaanse Moslimvent die geen diploma's heeft, en zijn hele leven alleen fabriekswerk heeft kunnen doen totdat hij werd ontslagen is het momenteel extreem moeilijk of zelfs onmogelijk om aan een baan te komen. Zelfs gediplomeerde mensen starten steeds meer bedrijfjes uit wanhoop omdat er gewoon geen werk is

Gaarne dus wat meer begrip

ja op middelbare leeftijd en ook nog eens geen diploma's is een zeer wankele basis om op te solliciteren.
Maar als hij daarvoor een goedbetaalde baan had en daardoor een BMW rijdt zal hij die ook moeten inleveren, 't is niet anders.
Yeah baby Yeah!
pi_25541801
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan moet hij gaan solliciteren in een cultuur/maatschappij waar dat wél geaccepteerd wordt, misschien Marokko bijvoorbeeld.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:27:42 #57
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_25541907
quote:

[..]

Daarom liep de betreffende Noord-Afrikaan ook bij de sociale dienst waarschijnlijk.

En verder: ik was er niet bij dus ik kan niet oordelen over wat er precies gebeurd is. Punt.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_25541915
quote:
Dan moet hij gaan solliciteren in een cultuur/maatschappij waar dat wél geaccepteerd wordt, misschien Marokko bijvoorbeeld.
Exact!

Als ik het zo lees, Bansheeboy, dan heb je echt een heel raar wereldbeeld... ben je nou echt serieus, of lig je de hele dag krom van het lachen achter je pc'tje?

Als je bloedserieus bent, dan zou ik me maar eens bedenken dat we zoveel maatschappelijke parasieten en uitschot hebben, doordat types als jij met halfzachte maatregelen en drogredeneringen de boel zo hebben laten versloffen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_25542010
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als je principes concequenties hebben, moet je die maar op de koop toe nemen. That's life.
Kortom, the usual.
pi_25542019
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:20 schreef Knarf het volgende:

[..]

Als mensen moedwillig zorgen dat ze geen baan kunnen vinden, dan mag de instantie korten.
Deze meneer zorgt er zelf voor dat hij bij solicitaties een probleem veroorzaakt. Hierdoor is de kans kleiner dat hij een baan krijgt. De enige die daar verantwoordelijk voor is, is hij zelf.
Daardoor is het mogelijk dat een ambtenaar een korting op zijn uitkering geeft.
Je betoont je deskundig te zijn. Je wil mij zeker wel aangeven welke wet c.q. regelgeving er is aangaande het niet betaalbaar stellen van uitkeringen aan hen die handen weigeren te schudden?
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:42:45 #61
13462 BansheeBoy
pi_25542137
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:28 schreef Snatched het volgende:
Als ik het zo lees, Bansheeboy, dan heb je echt een heel raar wereldbeeld... ben je nou echt serieus, of lig je de hele dag krom van het lachen achter je pc'tje?
Ik ben echt serieus. Ik zie niet in wat hier lachwekkend aan zou moeten zijn ?
quote:
Als je bloedserieus bent, dan zou ik me maar eens bedenken dat we zoveel maatschappelijke parasieten en uitschot hebben, doordat types als jij met halfzachte maatregelen en drogredeneringen de boel zo hebben laten versloffen.
Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar de samenleving zal er niet op vooruit gaan als een gezin van 5 kinderen sterft van de honger omdat een mevrouw van de sociale dienst zich gekwetst voelt en het persoonlijk opneemt dat een Islamitische man haar de hand
niet mag schudden, hij wil het wel, graag zelfs, maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats. Kij, ik zelf zit niet in die situatie gelukkig, ik ben dus echt objectief, ik heb begrip en laat ook mijn hart spreken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_25542173
quote:
maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats
Hij leeft in een maatschappij waarin de normen en waarden belangrijker zijn dan geloofsregels. Daarom hebben we een seculieren samenleving (GODDANK).
Als het hem niet bevalt, gaat hij lekker een uitkering trekken in de Gobi-woestijn.
pi_25542231
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben echt serieus. Ik zie niet in wat hier lachwekkend aan zou moeten zijn ?
[..]

Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar de samenleving zal er niet op vooruit gaan als een gezin van 5 kinderen sterft van de honger omdat een mevrouw van de sociale dienst zich gekwetst voelt en het persoonlijk opneemt dat een Islamitische man haar de hand
niet mag schudden, hij wil het wel, graag zelfs, maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats. Kij, ik zelf zit niet in die situatie gelukkig, ik ben dus echt objectief, ik heb begrip en laat ook mijn hart spreken

In Nederland hoeft niemand te sterven van de honger, óók als ie 11 maanden betaald krijgt ipv 12 en het is simpelweg de schuld van papa.

Misschien dat hij zijn auto eens verkoopt kan ie van de opbrengst zijn gezin een maand te eten geven.

Waar een wil is is een weg Banshee, zeker als het om handdenschudden gaat.
Als hij dat écht niet kan vanwege zijn godsdienst ziet er niets anders op dan in de bijstand komen of in het buitenland solliciteren.

De plaatselijke Islamitische supermarkt/slager geen idee?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:51:22 #64
13462 BansheeBoy
pi_25542287
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:44 schreef Snatched het volgende:
Hij leeft in een maatschappij waarin de normen en waarden belangrijker zijn dan geloofsregels.
Dat maak jij er van. Ze zijn beiden even belangrijk. Als dit niet zo is dan is de zgn. Godsdienst vrijheid niet meer dan een papieren regel die geen bestaansrecht kent in de praktijk
quote:
Als het hem niet bevalt, gaat hij lekker een uitkering trekken in de Gobi-woestijn.
Ja, met deze "Geert Wilders"-achtige manier van redeneren komen we er wel

pi_25542343
Hij heeft een simpele keuze; een vrouw als gelijke behandelen diehem per slot van rekening geld voor niks geeft, of hij kiest er voor de principiële kerel uit te hangen.

Kiest hij voor het laatste dan moet hij ook zo principiëel zijn om de consequenties te aanvaarden.
  donderdag 17 maart 2005 @ 13:58:55 #66
13462 BansheeBoy
pi_25542427
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:54 schreef Snatched het volgende:
Hij heeft een simpele keuze; een vrouw als gelijke behandelen diehem per slot van rekening geld voor niks geeft, of hij kiest er voor de principiële kerel uit te hangen.
Het niet schudden van de hand van een vrouw heeft absoluut niets te maken met ongelijkheid of disrespect, het is een geloofsregel waar Moslims niet van mogen afwijken. En het is bij wet niet verboden om de hand niet te schudden. Dus de persoon in kwestie leeft naar de regels van de wet. En wat normen en waarden betreft, dat neem ik niet serieus, want dat is zo subjectief. Ik kijk naar wat er in de wet staat. Wanneer zoiets verplicht wordt bij wet moet de persoon in kwestie en alle andere Moslims die waarde hechten aan deze regel emigreren naar een beter (Islamitisch) vriendelijk oord
quote:
Kiest hij voor het laatste dan moet hij ook zo principiëel zijn om de consequenties te aanvaarden.
Of de dame van de sociale dienst stelt zich begripvol op en we hebben een win-win situatie

donderdag 17 maart 2005 @ 14:01:02 #67
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_25542464
Het is mij onbegrijpelijk dat er mensen zijn die regels uit een bij elkaar verzonnen boekje belangrijker vinden dan de geldende omgangsvormen. Geloof (en geloofsregels) is privé (of zou dat moeten zijn), in de samenleveing heb je dan te maken met anders denkenden. Dan dien je je aan te passen. Het niet geven van een hand (als die je wordt aangeboden) wordt naar onze maatstaven gezien als een belediging. Het wordt eens tijd dat de moslims zich ook eens aan gaan passen, zij zijn tenslotto hier te gast in een westerse samenleving met andere omgangsvormen dan in een islamitische samenleving.

Banshee: ANTI ISLAM = GEZOND VERSTAND
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_25542520
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:44 schreef Snatched het volgende:

[..]

Hij leeft in een maatschappij waarin de normen en waarden belangrijker zijn dan geloofsregels. Daarom hebben we een seculieren samenleving (GODDANK).
Je bedoelt ongetwijfeld terug sturen naar de Sahara. De Gobiwoestijn ligt in China.
  donderdag 17 maart 2005 @ 14:06:23 #69
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_25542544
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Ze zijn beiden even belangrijk. Als dit niet zo is dan is de zgn. Godsdienst vrijheid niet meer dan een papieren regel die geen bestaansrecht kent in de praktijk
Godsdienstregels stellen niks voor. Die zijn alleen bedoeld om de mensen te onderdrukken en intollerantie te kweken. Het niet geven van een hand, wordt in onze samenleving gezien als een belediging. Heb je al eens gehoord van 'ongeschreven omgangsregels'?
quote:
Met de intolerantie van moslims komen we er zeker!

[ Bericht 1% gewijzigd door AvispaCS op 17-03-2005 14:35:44 ]
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_25542598
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

je bent vrij om de godsdienst te belijden die jij wilt, daar heb je glijk in en dat moet blijven, er zit alleen wél een clausule in.

Deze vrijheid en deze belijding mag NIET ten kostte gaan van 'algemeen goed'

Als een bepaalde godsdienst zou vereisen dat er eens per jaar mensenvlees wordt gegeten wordt dat ook niet toegestaan, maar men mag deze godsdienst belijden binnen een bepaald kader.

je hebt geen onbeperkt mandaat binnen je belijding Banshee.
Yeah baby Yeah!
pi_25542624
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het niet schudden van de hand van een vrouw heeft absoluut niets te maken met ongelijkheid of disrespect, het is een geloofsregel waar Moslims niet van mogen afwijken. En het is bij wet niet verboden om de hand niet te schudden. Dus de persoon in kwestie leeft naar de regels van de wet. En wat normen en waarden betreft, dat neem ik niet serieus, want dat is zo subjectief. Ik kijk naar wat er in de wet staat. Wanneer zoiets verplicht wordt bij wet moet de persoon in kwestie en alle andere Moslims die waarde hechten aan deze regel emigreren naar een beter (Islamitisch) vriendelijk oord
[..]

Of de dame van de sociale dienst stelt zich begripvol op en we hebben een win-win situatie

heb jij weleens een vrouwelijke collega (danwel vriendin van je moeder of wat dan ook) gefeliciteerd dmv een handdruk?

Bij mij op kantoor werken moslims van allerlei stromingen en niemand voelt zich bezwaard om en vrouwelijke collega de hand te schudden, zijn dit allemaal nep-moslims?
Yeah baby Yeah!
pi_25542633
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:06 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Godsdienstregels stellen niks voor. Die zijn alleen bedoeld om de mensen te onderdrukken en intollerantie te kweken. Het niet geven van een hand, wordt in onze samenleving gezien als een belediging. Heb je al eens gehoord van 'ongeschreven omgangsregels'?
[..]

Met de intollerantie van moslims komen we er zeker!
Pssst Het is intolerantie, met één l dus..
War. War never changes.
pi_25542763
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]

Dus wij (in dit geval dan die vrouw) moeten ons aanpassen aan hém? Dacht het niet hè, hij is hier met zijn familie heen gekomen en moet zich daarom aanpassen aan wat wij normaal vinden.
Het zou een mooie boel worden als wij ons zouden moeten aanpassen aan mensen die hier als gast komen!
pi_25542929
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Objectief?! Met je stemmingsmakerij met je '5 kinderen' telkens. Nergens staat dat, ze sterven ook niet en dit is niet het resultaat van de sociale dienst, maar van het weigeren te leven volgens de normen en waarden binnen dit land.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_25543493
een 2 snijdend zwaard

IK ben een protagonist van de "Hoofdoeken-af wanneer je ambtenaar bent "-discussie.

Ik pleit ervoor dat de staat volledig neutraal ageert en haar dienstnemers geen persoonlijke voorkeur middels kleding ten uiting brengen. Dus die hoofddoek gaat af , wanneer je een ambtenaar bent.

Zo heeft diezelfde staat het ook te accepteren , dat er mensen in dit land wonen , die uit wat voor redenen dan ook , een vrouw geen hand willen geven.

Dat is geen belediging voor de dienstnemer, want deze is Neutraal en geeft geen uiting van haar persoonlijke preferenties.

Ik vind het daarom een sterk staaltje willekeur en absoluut ongewenst

Als die ambtenaren Respect en handjes willen hebben worden ze maar PR manager van Op Losse Schroeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')