Geweldig "dapper" optreden van de sociale dienst.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef niet_links het volgende:
Sociale dienst eist beleefde klanten
De sociale dienst van Den Haag kort cliënten op hun uitkering als ze vrouwelijke medewerkers geen hand geven.
Een Noord-Afrikaanse man die een 'acceptabele begroeting' achterwege liet, is het eerste slachtoffer; hij moet zijn inkomen over februari missen. Het personeel heeft de maatregel zelf bedacht. Aanleiding was de commotie in november over een imam die weigerde minister Verdonk de hand te schudden. PvdA-wethouder P. Heijnen stemt in met de richtlijn, die in december is ingegaan.
Volgens de gemeente staat het niet groeten van een werknemer gelijk aan belediging en kan de uitkering deels worden ingehouden.
Hij of zij weigert niet, maar mag het niet, vanwege zijn Godsdienstquote:Op donderdag 17 maart 2005 12:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een sollicitant die mij weigert de hand te schudden neem ik toch echt niet aan.
Hetgeen aan joui als werkgever is. Uitkering niet meer betaalbaar stellen aan iemand die geen handen wenst te schudden is een andere kwestie. Ik stipuleer: de betreffende ambtenaar handelde volgens eigen richting. Eigen richting is bij wet verboden. Ben en blijf belangstellend naar eventuele reacties vakministers en te verwachten kamervragen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als mensen moedwillig zorgen dat ze geen baan kunnen vinden, dan mag de instantie korten.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:13 schreef Sater het volgende:
[..]
Hetgeen aan joui als werkgever is. Uitkering niet meer betaalbaar stellen aan iemand die geen handen wenst te schudden is een andere kwestie. Ik stipuleer: de betreffende ambtenaar handelde volgens eigen richting. Eigen richting is bij wet verboden. Ben en blijf belangstellend naar eventuele reacties vakministers en te verwachten kamervragen.
ja op middelbare leeftijd en ook nog eens geen diploma's is een zeer wankele basis om op te solliciteren.quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die had hij gekocht voordat hij werd ontslagen bij die betonfabriek (let op: dit is fictief om mijn punt te kunnen maken!!!)
[..]
Je hebt makkelijk praten. Voor een 45 jarige (of oudere) Marokkaanse Moslimvent die geen diploma's heeft, en zijn hele leven alleen fabriekswerk heeft kunnen doen totdat hij werd ontslagen is het momenteel extreem moeilijk of zelfs onmogelijk om aan een baan te komen. Zelfs gediplomeerde mensen starten steeds meer bedrijfjes uit wanhoop omdat er gewoon geen werk is
Gaarne dus wat meer begrip
Dan moet hij gaan solliciteren in een cultuur/maatschappij waar dat wél geaccepteerd wordt, misschien Marokko bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij of zij weigert niet, maar mag het niet, vanwege zijn Godsdienst
Daarom liep de betreffende Noord-Afrikaan ook bij de sociale dienst waarschijnlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Exact!quote:Dan moet hij gaan solliciteren in een cultuur/maatschappij waar dat wél geaccepteerd wordt, misschien Marokko bijvoorbeeld.
Als je principes concequenties hebben, moet je die maar op de koop toe nemen. That's life.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij of zij weigert niet, maar mag het niet, vanwege zijn Godsdienst
Je betoont je deskundig te zijn. Je wil mij zeker wel aangeven welke wet c.q. regelgeving er is aangaande het niet betaalbaar stellen van uitkeringen aan hen die handen weigeren te schudden?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:20 schreef Knarf het volgende:
[..]
Als mensen moedwillig zorgen dat ze geen baan kunnen vinden, dan mag de instantie korten.
Deze meneer zorgt er zelf voor dat hij bij solicitaties een probleem veroorzaakt. Hierdoor is de kans kleiner dat hij een baan krijgt. De enige die daar verantwoordelijk voor is, is hij zelf.
Daardoor is het mogelijk dat een ambtenaar een korting op zijn uitkering geeft.
Ik ben echt serieus. Ik zie niet in wat hier lachwekkend aan zou moeten zijn ?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:28 schreef Snatched het volgende:
Als ik het zo lees, Bansheeboy, dan heb je echt een heel raar wereldbeeld... ben je nou echt serieus, of lig je de hele dag krom van het lachen achter je pc'tje?
Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar de samenleving zal er niet op vooruit gaan als een gezin van 5 kinderen sterft van de honger omdat een mevrouw van de sociale dienst zich gekwetst voelt en het persoonlijk opneemt dat een Islamitische man haar de handquote:Als je bloedserieus bent, dan zou ik me maar eens bedenken dat we zoveel maatschappelijke parasieten en uitschot hebben, doordat types als jij met halfzachte maatregelen en drogredeneringen de boel zo hebben laten versloffen.
Hij leeft in een maatschappij waarin de normen en waarden belangrijker zijn dan geloofsregels. Daarom hebben we een seculieren samenleving (GODDANK).quote:maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats
In Nederland hoeft niemand te sterven van de honger, óók als ie 11 maanden betaald krijgt ipv 12 en het is simpelweg de schuld van papa.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben echt serieus. Ik zie niet in wat hier lachwekkend aan zou moeten zijn ?
[..]
Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar de samenleving zal er niet op vooruit gaan als een gezin van 5 kinderen sterft van de honger omdat een mevrouw van de sociale dienst zich gekwetst voelt en het persoonlijk opneemt dat een Islamitische man haar de hand
niet mag schudden, hij wil het wel, graag zelfs, maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats. Kij, ik zelf zit niet in die situatie gelukkig, ik ben dus echt objectief, ik heb begrip en laat ook mijn hart spreken
Dat maak jij er van. Ze zijn beiden even belangrijk. Als dit niet zo is dan is de zgn. Godsdienst vrijheid niet meer dan een papieren regel die geen bestaansrecht kent in de praktijkquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:44 schreef Snatched het volgende:
Hij leeft in een maatschappij waarin de normen en waarden belangrijker zijn dan geloofsregels.
Ja, met deze "Geert Wilders"-achtige manier van redeneren komen we er welquote:Als het hem niet bevalt, gaat hij lekker een uitkering trekken in de Gobi-woestijn.
Het niet schudden van de hand van een vrouw heeft absoluut niets te maken met ongelijkheid of disrespect, het is een geloofsregel waar Moslims niet van mogen afwijken. En het is bij wet niet verboden om de hand niet te schudden. Dus de persoon in kwestie leeft naar de regels van de wet. En wat normen en waarden betreft, dat neem ik niet serieus, want dat is zo subjectief. Ik kijk naar wat er in de wet staat. Wanneer zoiets verplicht wordt bij wet moet de persoon in kwestie en alle andere Moslims die waarde hechten aan deze regel emigreren naar een beter (Islamitisch) vriendelijk oordquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:54 schreef Snatched het volgende:
Hij heeft een simpele keuze; een vrouw als gelijke behandelen diehem per slot van rekening geld voor niks geeft, of hij kiest er voor de principiële kerel uit te hangen.
Of de dame van de sociale dienst stelt zich begripvol op en we hebben een win-win situatiequote:Kiest hij voor het laatste dan moet hij ook zo principiëel zijn om de consequenties te aanvaarden.
Je bedoelt ongetwijfeld terug sturen naar de Sahara. De Gobiwoestijn ligt in China.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:44 schreef Snatched het volgende:
[..]
Hij leeft in een maatschappij waarin de normen en waarden belangrijker zijn dan geloofsregels. Daarom hebben we een seculieren samenleving (GODDANK).
Als het hem niet bevalt, gaat hij lekker een uitkering trekken in de Gobi-woestijn.
Godsdienstregels stellen niks voor. Die zijn alleen bedoeld om de mensen te onderdrukken en intollerantie te kweken. Het niet geven van een hand, wordt in onze samenleving gezien als een belediging. Heb je al eens gehoord van 'ongeschreven omgangsregels'?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Ze zijn beiden even belangrijk. Als dit niet zo is dan is de zgn. Godsdienst vrijheid niet meer dan een papieren regel die geen bestaansrecht kent in de praktijk
Met de intolerantie van moslims komen we er zeker!quote:Ja, met deze "Geert Wilders"-achtige manier van redeneren komen we er wel
je bent vrij om de godsdienst te belijden die jij wilt, daar heb je glijk in en dat moet blijven, er zit alleen wél een clausule in.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Ze zijn beiden even belangrijk. Als dit niet zo is dan is de zgn. Godsdienst vrijheid niet meer dan een papieren regel die geen bestaansrecht kent in de praktijk
[..]
Ja, met deze "Geert Wilders"-achtige manier van redeneren komen we er wel
heb jij weleens een vrouwelijke collega (danwel vriendin van je moeder of wat dan ook) gefeliciteerd dmv een handdruk?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het niet schudden van de hand van een vrouw heeft absoluut niets te maken met ongelijkheid of disrespect, het is een geloofsregel waar Moslims niet van mogen afwijken. En het is bij wet niet verboden om de hand niet te schudden. Dus de persoon in kwestie leeft naar de regels van de wet. En wat normen en waarden betreft, dat neem ik niet serieus, want dat is zo subjectief. Ik kijk naar wat er in de wet staat. Wanneer zoiets verplicht wordt bij wet moet de persoon in kwestie en alle andere Moslims die waarde hechten aan deze regel emigreren naar een beter (Islamitisch) vriendelijk oord
[..]
Of de dame van de sociale dienst stelt zich begripvol op en we hebben een win-win situatie
Pssst Het is intolerantie, met één l dus..quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:06 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Godsdienstregels stellen niks voor. Die zijn alleen bedoeld om de mensen te onderdrukken en intollerantie te kweken. Het niet geven van een hand, wordt in onze samenleving gezien als een belediging. Heb je al eens gehoord van 'ongeschreven omgangsregels'?
[..]
Met de intollerantie van moslims komen we er zeker!![]()
Dus wij (in dit geval dan die vrouw) moeten ons aanpassen aan hém? Dacht het niet hè, hij is hier met zijn familie heen gekomen en moet zich daarom aanpassen aan wat wij normaal vinden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of de dame van de sociale dienst stelt zich begripvol op en we hebben een win-win situatie
Objectief?! Met je stemmingsmakerij met je '5 kinderen' telkens. Nergens staat dat, ze sterven ook niet en dit is niet het resultaat van de sociale dienst, maar van het weigeren te leven volgens de normen en waarden binnen dit land.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar de samenleving zal er niet op vooruit gaan als een gezin van 5 kinderen sterft van de honger omdat een mevrouw van de sociale dienst zich gekwetst voelt en het persoonlijk opneemt dat een Islamitische man haar de hand
niet mag schudden, hij wil het wel, graag zelfs, maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats. Kij, ik zelf zit niet in die situatie gelukkig, ik ben dus echt objectief, ik heb begrip en laat ook mijn hart spreken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |