Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat wél gebeurt is dat hij jou kan beïnvloeden door de nadruk te leggen op passages die in zijn optiek belangrijk zijn, terwijl hij de voor jou wellicht belangrijke andere passages links laat liggen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:24 schreef Youssef het volgende:
Loop niet slap te lullen Lithion. Het is niet zo dat de imam je kan verwijzen naar verkeerde gedeelten die gaan over het handen schudden en goede gedeelten laat liggen ofzo.
Dit vind ik vreemd. Je doet hier net of 'wij' expres het handschudden verplicht stellen omdat 'anderen' geen handen willen schudden en dat 'wij' daarom het handschudden als begroeting tot gebruik hebben gemaakt. Volgens mij zit het zo niet in elkaar.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Voor mij heeft het helemaal niets te maken met de integratie. Het heeft slechts te maken met mensen die kankeren over alles wat ook maar een 'buitenlands' tintje heeft. (de islam is uiteraard onderhand binnenlands, maar ok ) Een handje geven was pas een van de normen en waarden toen anderen deze niet wilde geven.
Dit vind ik ook vreemd. Waarom neem jij het op voor die islamitische mannen die de medewerksters geen hand willen schudden of geen respectvolle begroeting willen geven?? Want het ging per slot van rekening niet over het hand schudden alleen, zoals je kan lezen is het ook goed als de islamitische man een andere respectvolle begroeting kan geven, in dat geval wordt zijn uitkering ook niet gekort.quote:Als ik iemand tegenkom die ik niet ken zal ik er alles aan doen om vriendelijk en respectvol met elkaar om te kunnen gaan. Als diegene bijvoorbeeld geen handje wil geven, dan geef ik hem die niet, als diegene bijvorbeeld zijn sokken binnenste buiten wil dragen dan laat ik hem dat. Maar ik ga hem niet dwingen een bepaalde handeling te verrichten waar die zich niet prettig bij voelt.
Iemand de hand schudden is een maatschappelijk verschijnsel dat zo verankerd ligt in (onder andere) de Nederlandse cultuur dat het onder de normen en waarden valt van ons land.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Youssef het volgende:
[..]
Voor mij heeft het helemaal niets te maken met de integratie. Het heeft slechts te maken met mensen die kankeren over alles wat ook maar een 'buitenlands' tintje heeft. (de islam is uiteraard onderhand binnenlands, maar ok) Een handje geven was pas een van de normen en waarden toen anderen deze niet wilde geven.
Subjectief! Wij kijken naar de wet !quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Iemand de hand schudden is een maatschappelijk verschijnsel dat zo verankerd ligt in (onder andere) de Nederlandse cultuur dat het onder de normen en waarden valt van ons land.
omg er zijn zo veel gedragsregels die niet direct zijn opgeschreven. valt onder algemeen fatsoen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Subjectief! Wij kijken naar de wet !
Dus alle nederlandse normen en waarden, sterker nog, alle normen en waarden in niet-islamitische landen zijn ondergeschikt aan de islam?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In ieder geval wel wanneer deze botsen met de Islamitische "normen en waarden", dan zijn ze zekers ondergeschiktquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:49 schreef Redux het volgende:
[..]
Dus alle nederlandse normen en waarden, sterker nog, alle normen en waarden in niet-islamitische landen zijn ondergeschikt aan de islam?
Ik hoop dat je je realiseert dat niet alle normen en waarden die Nederland kent verankerd liggen in de wet.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die zo dacht:quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In ieder geval wel wanneer deze botsen met de Islamitische "normen en waarden", dan zijn ze zekers ondergeschikt
Dan zijn ze toch niet zo belangrijk, anders werden ze wel verankerd in de wetquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik hoop dat je je realiseert dat niet alle normen en waarden die Nederland kent verankerd liggen in de wet.
Dus je vindt het o.k. dat niet-islamiten zich aanpassen aan de islam, maar andersom hoeft van jou niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
In ieder geval wel wanneer deze botsen met de Islamitische "normen en waarden", dan zijn ze zekers ondergeschikt
Ook als dat betekend dat je dan een wet van een bepaald land overtreedt en daardoor kans loopt op een boete of gevangenisstraf?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is zo'n belachelijke vergelijking. Ik zag je als volwaardige serieuze gesprekspartner, maar het is me nu wel duidelijk in wat voor categorie je mij wilt scharen, jij vergelijkt mij met een lassiehond die de dood van zeker een paar miljoen jodenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:54 schreef Darkster het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die zo dacht:
"beter 10 dode joden dan 1 levende"
was ook een norm die 1 persoon bedacht en die het volk uitvoerde...
aangezien jij dat goed keurt zou jij er ook geen problemen mee hebben dat we een moslim versie hier van maakten..
aangezien het ons land is is die norm belangrijker dan de norm gij zult niet doden dus we mogen alle moslims hier uitmoorden in nederland ...
Je mocht van je ouders zeker ook kiezen of je wel of niet goed wilde leren schrijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef Darkster het volgende:
ach misschien ben ik wel gezegend met zeer goede ouders.
In plaats van mij elke zondag mee te slepen naar de kerk hoefde ik nooit mee (begrafenis en trouwerij daargelaten). mijn ouders hebben ook aan mij de keuze gelaten of ik gelovig zou worden.
aangezien ik 6 jaar oud was, de enigste heiden op een katholieke school, heb ik me maar laten dopen zodat ik gezellig met de communie mee mocht doen. dit was natuurlijk allemaal nog voordat ik echt wist hoe dom een geloof is en ik net zo goed in sinterklaas kan geloven.
In mijn ogen zijn de meeste gelovigen dom aangezien ze niet snappen waarom geloof oorspronkelijk is uitgevonden. hoe radicaler een gelovige is hoe dommer. moslims en gereformeerden spannen echt de kroon....alleen beetje jammer dat gereformeerden mensen niet in elkaar slaan en vermoorden en moslims wel ...
Ze zijn wel degelijk belangrijk. Normen en waarden gaan verder dan een wetboek.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan zijn ze toch niet zo belangrijk, anders werden ze wel verankerd in de wet
ik vond de nederlandse taal niet leuk om te leren. en zeker grammatica en spelling vond ik een ontzettende ramp of misschien ben ik wel dyslectisch. naja ik til er niet zo zwaar aan of mijn nederlandse schrift bagger is. ik heb wel ms word spellingscontrolequote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Je mocht van je ouders zeker ook kiezen of je wel of niet goed wilde leren schrijven.
No way dat jij op de uni zit.
Nou ja, Wageningen misschien.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Je mocht van je ouders zeker ook kiezen of je wel of niet goed wilde leren schrijven.
No way dat jij op de uni zit.
Handen schudden schoffeert wel, handje ophouden frustreert geen moslim normen en waarden.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben benieuwd hoeveel habith's een islamitische man overtreedt door geld te vragen en werkeloos thuis te zitten.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:02 schreef Sater het volgende:
[..]
Handen schudden schoffeert wel, handje ophouden frustreert geen moslim normen en waarden.![]()
Maar elk bestuurlijk handelen dient uiteindelijk een wettelijke basis te hebben. Dus of de man in kwestie daadwerkelijk gekort dient te worden op zijn uitkering, hangt af van de juridische waarden en normen, die uiteindelijk weer op een wet gebaseerd dienen te worden. In dit geval belediging, waarbij ik me afvraag of het weigeren van een hand ver genoeg gaat om van juridische belediging te spreken.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk belangrijk. Normen en waarden gaan verder dan een wetboek.
en dan ook nog geld aannemen dat afkomstig is van:quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:04 schreef Redux het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben benieuwd hoeveel habith's een islamitische man overtreedt door geld te vragen en werkeloos thuis te zitten.
Als het om geld gaat verdwijnt een ideologie al gauw naar de 2e plaats.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:02 schreef Sater het volgende:
[..]
Handen schudden schoffeert wel, handje ophouden frustreert geen moslim normen en waarden.![]()
Een jaartje rechten zou je waarschijnlijk wel een beter figuur doen slaan op internetfora als deze.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:01 schreef Darkster het volgende:
ach tenminste doe ik nog een leuke studie en geen recht![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |