abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25561526
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:05 schreef Redux het volgende:
Hoe kan integratie bevorderd worden als we blijven haken op dit soort punten? Moeten de mensen van landen buiten de islamlanden altijd buigen voor de regels van de islam, met als eindresultaat landen buiten de islam die de regels van de islam overnemen? Is het altijd 1 kant op met de islam? De islam schikt nooit voor andere godsdiensten/gebruiken?
Voor mij heeft het helemaal niets te maken met de integratie. Het heeft slechts te maken met mensen die kankeren over alles wat ook maar een 'buitenlands' tintje heeft. (de islam is uiteraard onderhand binnenlands, maar ok ) Een handje geven was pas een van de normen en waarden toen anderen deze niet wilde geven.

Als ik iemand tegenkom die ik niet ken zal ik er alles aan doen om vriendelijk en respectvol met elkaar om te kunnen gaan. Als diegene bijvoorbeeld geen handje wil geven, dan geef ik hem die niet, als diegene bijvorbeeld zijn sokken binnenste buiten wil dragen dan laat ik hem dat. Maar ik ga hem niet dwingen een bepaalde handeling te verrichten waar die zich niet prettig bij voelt.
pi_25561549
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom moet je door iemand anders ergens op gewezen worden? Je kunt toch zélf lezen?
Je kunt er op gewezen worden omdat er geen index, register of zoekfunctie in de boeken zit. Hooguit ingedeeld op een aantal hoofdonderwerpen. De imam kan je dus op de goede weg helpen, daarna kun je zelf aan het lezen gaan kleine Lithion .
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:12:45 #253
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25561555
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom moet je door iemand anders ergens op gewezen worden? Je kunt toch zélf lezen?
Sommige mensen hebben meer kennis van zaken dan de ander, vandaar

Zie het als een leerling-leraar model

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:13:50 #254
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25561574
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Youssef het volgende:
Een handje geven was pas een van de normen en waarden toen anderen deze niet wilde geven.
Nee hoor, een hand geven was altijd al de norm, zéker bij een hooggeplaatst persoon. Dat iemand dat vervolgens niet oppikt is te wijten aan een gebrek aan maatschappelijke participatie en sociale interactie.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:14:50 #255
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25561598
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:12 schreef Youssef het volgende:
Je kunt er op gewezen worden omdat er geen index, register of zoekfunctie in de boeken zit.
Waarom heb je een index of een register nodig? Pik je er maar wat passages uit of léés je het ook echt?

Verder mag je je denigrerende toon voortaan wel achterwege laten.
pi_25561618
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor, een hand geven was altijd al de norm, zéker bij een hooggeplaatst persoon. Dat iemand dat vervolgens niet oppikt is te wijten aan een gebrek aan maatschappelijke participatie en sociale interactie.
Doe niet zo gek, mallerd De kille bewoners van Nederland kunnen slechts een knikje of een norse mogguh laten horen als wijze van begroeting. De handen geef cultuur komt toch echt van buiten Nederland
pi_25561628
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:38 schreef Youssef het volgende:

[..]

Maroc.nl is een website die ik werkelijk nog nooit heb bezocht, het niveau ligt daar lager dan het vriespunt edoch hoger dan hier.
waarom blijf je dan wel ingaan op de reacties hier?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:16:04 #258
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25561633
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Sommige mensen hebben meer kennis van zaken dan de ander, vandaar
Door het zélf te lezen neem je er kennis van. Daar heb je iemand anders niet bij nodig.
pi_25561648
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:14 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waarom heb je een index of een register nodig? Pik je er maar wat passages uit of léés je het ook echt?
Om vanuit honderden ahadith en verzen slechts degene die je nodig hebt te kunnen destilleren? Probeer je nu echt een discussie uit iets ondiscussieerbaars te ontlokken of verveel je je gewoon.
pi_25561662
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

waarom blijf je dan wel ingaan op de reacties hier?
Ik voel me thuis
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:17:13 #261
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25561664
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:15 schreef Youssef het volgende:
Doe niet zo gek, mallerd De kille bewoners van Nederland kunnen slechts een knikje of een norse mogguh laten horen als wijze van begroeting. De handen geef cultuur komt toch echt van buiten Nederland
Nee hoor, het werkt anders. Wanneer iemand zijn hand uisteekt (en wederom, vooral bij een hooggeplaatst persoon), dan is het de norm om die hand te schudden.
pi_25561665
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:55 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zeg je wel hoor Jij zegt dat de man gewoon de hand van een vrouw moet kunnen schudden terwijl onze Profeet Mohammed vrede zij met hem dit heeft verboden. Dit is aan ons overgeleverd in een Sahih Hadith (correcte overlevering)
[..]

Dan moet je een andere werkgever zoeken
[..]

Ik ben hier geboren. Welke keuze heb ik gemaakt? En ook hier stel je dat als je dan toch in een niet Islamitisch land woont het je eigen schuld is dus alles moet doen wat Allah verboden heeft als de regering (of wie dan ook) dat opdraagt, het is toch je eigen schuld. Neen broeder, daar ga je de fout in

Mijn inziens maak je zelfs onderscheid in de Islamitische verboden/geboden. Men mag niet lichtzinnig doen over welk Islamitisch gebod of verbod dan ook, hoe klein het ook LIJKT

Bij het nemen van een zware beslissing in het leven die je naar de eigen interpretatie van je geloof moet doen, maar deze druist in tegen de wetten van een land (dat niet Islamitisch is), laat je je er dan van weerhouden om de wet niet te overtreden - en het land in zijn vormen te accepteren-, of kies je dan voor het conflict, dat ondergeschikt is aan de belijding van je geloof?
Yeah baby Yeah!
pi_25561671
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:15 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zou me maar eens verdiepen in het ontstaan van de gewoonte om handen te schudden
pi_25561689
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik voel me thuis
Ah van hetzelfde niveau dus
pi_25561695
Nog een vraagje aan de moslims hier.....

op mijn universiteit hebben we ontzettend veel soorten mensen. Van syrier, chinees, kakker tot gabber.
allemaal netjes en wel... we geven elkaar allemaal de hand mogen we elkaar ontmoeten ergens voor...
wat me ontzettend opvalt is dat het aantal moslims op mijn uni ontzettend laag is verhoudingsgewijs... en dan ken ik wel moslims maar die zijn dan niet bepaald gelovig of juist heel tolerant en discussieren graag en willen ook toegeven als ze fout zijn.

zijn jullie:

BSB
Mutant
yussef

gewoon ontzettend dom en achterlijk en representatief voor de moslimgemeenschap of studeerd de rest in land van herkomst?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:19:01 #266
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25561703
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:16 schreef Youssef het volgende:
Om vanuit honderden ahadith en verzen slechts degene die je nodig hebt te kunnen destilleren?
En hoe weet jij welke je nodig hebt anders dan door ze zélf te lezen en vervolgens zélf aantekeningen erbij te maken?

Nu zeg je dus dat je iemand anders laat bepalen wat jij nodig zou hebben. Daarmee laat je jezelf sturen door het referentiekader van iemand anders in plaats van zélf te onderzoeken wat belangrijk voor je is.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:19:21 #267
13462 BansheeBoy
pi_25561714
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Door het zélf te lezen neem je er kennis van. Daar heb je iemand anders niet bij nodig.
Klopt Lithion. Maar de Islam is zo groot en omvat zoveel kennis, dat kun je simpelweg niet allemaal leren als je daarnaast nog werkt en misschien een gezin hebt en af toe naar de Lidl gaat. Dus gaan mensen op zoek naar kant en klare antwoorden in de vorm van Fatwa's van Islamitische geleerden die hun hele leven al kennis opdoen over de Islam. Zie bv. www.islamqa.com Dat is een voorbeeld van zo'n site

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_25561732
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat een on islamtische benadering kies je hier weer. Dit soort vragen krijg ikm normaliter alleen van nederlandse trolls, jammer dat ik die vraag nu net van jou krijg. Ik geef alleen een hand aan een vrouw vanwege mijn zwakheid, maar ik besef wel dat dit verkeerd is. Voor het moeder - zus - nichtje verhaal zal ik je toch moeten verwijzen naar het rijk der fabelen aangezien ik die niet serieus kan nemen.
je klinkt alsof je vindt dat je een dolk in eigen rug krijgt, terwijl het doodnormale vragen zijn van iemand die het zelfde geloof aanhangt als jij.

Dat jij er niet op in wilt gaan is een teken van zwakte.
Yeah baby Yeah!
pi_25561792
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:20 schreef Elgigante het volgende:

[..]

je klinkt alsof je vindt dat je een dolk in eigen rug krijgt, terwijl het doodnormale vragen zijn van iemand die het zelfde geloof aanhangt als jij.

Dat jij er niet op in wilt gaan is een teken van zwakte.
Je klinkt als een big die wordt geharpoeneerd, ligt dat aan mij of verbeeld ik me dat maar?
pi_25561826
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:19 schreef Lithion het volgende:

[..]

En hoe weet jij welke je nodig hebt anders dan door ze zélf te lezen en vervolgens zélf aantekeningen erbij te maken?

Nu zeg je dus dat je iemand anders laat bepalen wat jij nodig zou hebben. Daarmee laat je jezelf sturen door het referentiekader van iemand anders in plaats van zélf te onderzoeken wat belangrijk voor je is.
Loop niet slap te lullen Lithion. Het is niet zo dat de imam je kan verwijzen naar verkeerde gedeelten die gaan over het handen schudden en goede gedeelten laat liggen ofzo. Als jij in je aardrijkskunde boek geen 'islamistan' kan vinden, vraag je vervolgens ook eerst aan je aardrijkskunde leraar waar een overzicht staat van de landen in de wereld.

Wat probeer je nu precies te zeggen Lithion? Je mag best zeggen dat je zit te trollen hoor, ouwe gabber

pi_25561870
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:03 schreef Pool het volgende:
*bookmark plaatst*

Hier kan ik mooi naar verwijzen wanneer andere users klagen dat moslims niet in het openbaar kritisch zijn tegenover elkaar.
Een zwaluw maakt nog geen zomer Pool...

Aan Banshee en Youssef zie je al dat deze discussies uitzondering zijn.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:27:24 #272
13462 BansheeBoy
pi_25561887
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:26 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Aan Banshee en Youssef zie je al dat deze discussies uitzondering zijn.
Hoe bedoel je ? Ik discussieer al 4 jaar op Fok!

pi_25561944
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:18 schreef Darkster het volgende:
Nog een vraagje aan de moslims hier.....

op mijn universiteit hebben we ontzettend veel soorten mensen. Van syrier, chinees, kakker tot gabber.
allemaal netjes en wel... we geven elkaar allemaal de hand mogen we elkaar ontmoeten ergens voor...
wat me ontzettend opvalt is dat het aantal moslims op mijn uni ontzettend laag is verhoudingsgewijs... en dan ken ik wel moslims maar die zijn dan niet bepaald gelovig of juist heel tolerant en discussieren graag en willen ook toegeven als ze fout zijn.

zijn jullie:

BSB
Mutant
yussef

gewoon ontzettend dom en achterlijk en representatief voor de moslimgemeenschap of studeerd de rest in land van herkomst?
Wel vriend, ik vraag me uberhaupt af waarom je zo beledigend en denigrerend bent naar mij toe. Heb ik je iets aangedaan? Zeg het dan gewoon. Voor de rest doe ik net als jij gewoon een Universitaire studie, Nederlands Recht welteverstaan, 2e jaars. Nogmaals, vertel mij eens wat ik je misdaan heb.

Ps. op de EUR Rechtenfaculteit, zitten verhoudingsgewijs juist zeer veel moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25561993
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:22 schreef Youssef het volgende:

[..]

Je klinkt als een big die wordt geharpoeneerd, ligt dat aan mij of verbeeld ik me dat maar?
Ik stelde een normale vergelijking hoor, je hoeft niet zo uit je slof te schieten..
Yeah baby Yeah!
pi_25562021
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ? Ik discussieer al 4 jaar op Fok!

Je moet wel even teruglezen he Banshee.

het ging over discussies en verschil van inzicht tussen moslims onderling, niet over de andere dingen waar jij al 4 jaar aan deelneemt.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')