Maar je krijgt niet zoals de NPS gratis zendtijd om elke dag maar weer de linkse boodschap te verkondigen ook al heb je nul komma nul leden.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:44 schreef Internationalist het volgende:
Waarom begin je zelf geen programma als je het allemaal zelf zoveel beter kan? Die vrijheid heb je.
Wat zendt de NPS dagelijks uit en over welke linkse boodschap heb je het?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Maar je krijgt niet zoals de NPS gratis zendtijd om elke dag maar weer de linkse boodschap te verkondigen ook al heb je nul komma nul leden.
Als ik een rechtse oproep zou willen beginnen heb ik eerst duizenden betalende leden nodig. Wat een vrijheid.
Nee, dat item over dat 26.000 mensen project.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Leg het dan even uit man, dit soort holle "kritiek" is niks. Bedoel je het item over de Falun Gong?
NOVA - voor en door progressievenquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat zendt de NPS dagelijks uit en over welke linkse boodschap heb je het?
Waarom?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:51 schreef Mea_Culpa het volgende:
Vals sentiment
Noem er dan eens 15.quote:, ronduit halve waarheden[/qoute] Welke?
[quote] en nog eens een poging of 30 om op het sentiment in te spelen
Netwerk deed die waarschuwingen zelf??? Quote ze even.quote:tot en met dictator-en censuurwaarschuwingen aan toe omdat het Kabinet die halve waarheden die asielzoekers in de media gooien alleen met de waarheid gaat beantwoorden.
Krouwel bedoel je. Die praat voor eigen rekening maar daar kan je inderdaad kritiek op hebben, op die keuze.quote:En dan die Droopy die het toelichte, ongelovelijk dat ze dat 'journalistiek' noemen.
Maar dat is het niet.quote:Ik noem het propaganda.
Wat heeft dat met NOVA te maken?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:49 schreef Strolie75 het volgende:
Maar toegegeven, ze doen het tegenwoordig een stuk subtieler. Ik mis die goede oude tijd toen er gewoon met het programmaboekje van Jan Maat werd gezwaaid.
Waarom? Ik kijk het programma regelmatig. Zulk soort programma's, die duidelijk een bepaalde politieke keuze voorstaan, horen alleen niet uitgezonden te worden door een omroep die niet afhankelijk is van leden en vrij met belastingsgeld programma's kan gaan maken. Laat bijvoorbeeld de VARA dat maar doen.quote:
Dank u wel voor deze informatie.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het hangt er helemaal van af of je ouderenparti links of rechts noemt, maar '94 komt sowieso in de buurt.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g9bf6rrs
Maar dan ook alléén '94.
Voor welke politieke keuze staat Rayman dan? En Zembla? En Prem? Blijkbaar heb je moeite met programma's omdat allochtonen er een hoofdrol in spelen, wen er maar aan. En de VARA gebruikt ook belastinggeld dus dat blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:04 schreef Tikorev het volgende:
Waarom? Ik kijk het programma regelmatig. Zulk soort programma's, die duidelijk een bepaalde politieke keuze voorstaan, horen alleen niet uitgezonden te worden door een omroep die niet afhankelijk is van leden en vrij met belastingsgeld programma's kan gaan maken. Laat bijvoorbeeld de VARA dat maar doen.
NOVA, Zembla, Gewest, Dokwerk programma´s waar allochtonen de hoofrol spelen? Doe eens niet zo simpel zeg...quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je moeite met programma's omdat allochtonen er een hoofdrol in spelen
De VARA is afhankelijk van leden de NPS niet. Dat is het grote verschil. Al die programma´s die ik heb genoemd zijn programma´s die overduidelijk links getind zijn. Dat hoort niet thuis bij de NPS.quote:En de VARA gebruikt ook belastinggeld dus dat blijft hetzelfde.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:57 schreef SCH het volgende:
Wie zo vol lafheid en haat is heeft niks in ons land te zoeken.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:57 schreef SCH het volgende:
doe maar snel een strop om je nek
Maar die kritiek slaat ook al helemaal nergens op. Je onderbouwt het niet. Het zjin losse flodders en daardoor niet interessant. Als ik alle programma's van de TROS als erg rechts af doe, vind je dat geloofwaardig?quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
NOVA, Zembla, Gewest, Dokwerk programma´s waar allochtonen de hoofrol spelen? Doe eens niet zo simpel zeg...
Ze zijn niet links getint. Het zijn journalistieke programma's en volgens jouw merkwaardige criteria zijn ze niet goed, dat mag natuuriljk.quote:De VARA is afhankelijk van leden de NPS niet. Dat is het grote verschil. Al die programma´s die ik heb genoemd zijn programma´s die overduidelijk links getind zijn. Dat hoort niet thuis bij de NPS.
Kom op SCH je snapt best wel wat ik bedoel met onafhankelijk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Mwah, ik ben ook echt afhankelijk hoor. In uiterste zin dan. Er zit hier een directie en vooral nog een bestuur met een vereniging en leden. En de bladen waar ik voor werk hebben ook een hoofdredacteur en een directie. En die hebben een agenda en een koers en niet zelden commerciele motieven.
Had het ook iets breder moeten stellen, dit topic is wel een voorbeeld van wat ik bedoel trouwens. Dit soort geluiden lees je ook in ingezonden brieven in kranten, hoor je op de radio enz enz.quote:Ik weet niet of je dit topic nou als een goed voorbeeld daarvan moet zien. Wat er gebeurt: 1 user geeft een nogal matig uitgewerkt voorbeeld zonder echt diep in te gaan op wat zijn grieven precies zijn. Verder volgt dan het gebruikeiljke riedeltje van mensen die in wat korte zinnen roept dat NOVA links en dat Mingelen een lul is en dergelijke. Nou niet echt een onderbouwing van de stelling.
Heb je gelijk in maar daarom juist zou ik DHV liever als losstaand programma zien.quote:Natuurlijk moeten ze objectiviteit nastreven, dat moet iedere journalist en dat zal heel vaak mislukken. Maar laten we dat dan goed benoemen en niet met voorspelbare oneliners.
Proberen in te spelen op het zieligheidsargument terwijl dit gewoon rationele beslissingen zijn.quote:
Prima, doe jij dat dan even in het Geert Mak-topic?quote:Noem er dan eens 15.
Nee, die Droopy die erbij zat.quote:Netwerk deed die waarschuwingen zelf??? Quote ze even.
Yep, wat een zielig stukje vooringenomenheid. De vleesgeworden sentimentalisering met die jankogen van hem.quote:Krouwel bedoel je. Die praat voor eigen rekening maar daar kan je inderdaad kritiek op hebben, op die keuze.
Dat was het wel, het enige wat ze deden was die Droopy en die advocate hun zielige, van elk feit ontstoken praatje af te laten steken. Geen enkele voorstander, geen uitleg van het beleid, niets nakko nada alleen een zeepkist voor de zieligheids-retoriek.quote:Maar dat is het niet.
Ik leg je uit dat het niet zo'n eenduidig begrip is. Wat bedoel je er dan precies mee.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kom op SCH je snapt best wel wat ik bedoel met onafhankelijk.
Daar heb je gelijk in, dat is ook prachtig - dat steeds meer mensen kritisch zijn er een mening over hebben. Maar de tegenovergestelde mening is er natuuriljk ook volop.quote:Had het ook iets breder moeten stellen, dit topic is wel een voorbeeld van wat ik bedoel trouwens. Dit soort geluiden lees je ook in ingezonden brieven in kranten, hoor je op de radio enz enz.
Is goed, maar ik zie het verschil niet zo. Maar ik heb ook niet zoveel op met dat zogenaamde linkse imago van NOVA. NOVA is ook de rubriek die een soort van hetze tegen moskeeen en islamitische scholen in gang heeft gezet dus ik kan die geluiden nauwelijks serieus nemen. Ik vind het trouwens prima dat NOVA over de islam bericht, en kritisch bericht. Maar over delen van die reportages heb ik inhoudeljike klachten.quote:Heb je gelijk in maar daarom juist zou ik DHV liever als losstaand programma zien.
Dus jij vindt dat Netwerk verantwoordelijk is voor wat Droopy zegt, dat het samenvalt en dat het hun mening is? Ze hadden in deze reportage een tegengeluid kunnen laten horen maar het ministerie wilde niet reageren, dus dan wordt het lastig.quote:
SP.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:28 schreef Chewie het volgende:
[edit]Was/Is Prem trouwens niet een actief GL lid? Volgens mij een keer gelezen in een interview met hem, maakt voor zijn programma weinig uit trouwens, al was het een aanhanger van Wilders geweest zijn programma zuigt gewoon[/edit]
Nee, het was een zieligheidsverhaal met feitelijke onwaarheden totaan zelf bullshit dat dit dreigementen en censuur waren. Totale onzin gewoon. Wat er gaat gebeuren is dat asielzoekers die ZELF met zielige verhalen de media opzoeken van repliek worden voorzien omdat ze vaak de halve waarheid vertellen en het geen wat belastend voor hun is (en vaak de reden dat ze geweigerd worden) achterwege laten. DAT is wat gaat gebeuren en dat is niet meer dan terecht en lijkt in NIETS op de onzin die Droopy en co aan het uitstorten waren daar. Ze waren alleen bang voor hun eigen op zieligheidsverhalen drijvende asielindustrie. Mevrouw de advocaat zag al wat minder klantjes op komen dagen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze hadden in deze reportage een tegengeluid kunnen laten horen maar het ministerie wilde niet reageren, dus dan wordt het lastig.
Het was geen zieligheidsverhaal (wordt dat de nieuwe modeterm van rechts?) maar een vrij zakelijk verhaal over wat er aan de hand is. Ik had er zelf voor gekozen om nog een kamerlid van VVD of CDA aan het woord te laten, denk ik.
Nou het is vaak toch overduidelijk waar zijn sympathie ligt en dat is meestal bij de medelanders. Maar goed nu hebben we het ineens niet meer over NOVA.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
SP.
Ik hou niet zo van zijn opgefokte toon maar ik vind wel dat hij nogal eens dingen naar voren brengt die anderen laten liggen en hij heeft wel lef. Hij stapt op kutmarocs en kaalkopjes af en neemt geen blad voor de mond, tegen beiden niet.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:40 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Totale onzin gewoon. Wat er gaat gebeuren is dat asielzoekers die ZELF met zielige verhalen de media opzoeken van repliek worden voorzien omdat ze vaak de halve waarheid vertellen en het geen wat belastend voor hun is (en vaak de reden dat ze geweigerd worden) achterwege laten. DAT is wat gaat gebeuren en dat is niet meer dan terecht en lijkt in NIETS op de onzin die Droopy en co aan het uitstorten waren daar. Ze waren alleen bang voor hun eigen op zieligheidsverhalen drijvende asielindustrie. Mevrouw de advocaat zag al wat minder klantjes op komen dagen.
Daar verschillen we dus van mening over.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:59 schreef Razz_Gul het volgende:
Sorry maar ik denk dat ik namens velen spreek als ik stel dat zuiver registrerende berichtgeving geen karakter heeft (als t aankomt op politiek maatsch kwesties) ,daarvoor volstaat slechts beeld met een lapje tekst , een journalist lijkt me dan overbodig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |