Ik ben voor diegene in Nederland zijn naar Argentina - Colombia geweest in het stadion Monumental van River Plate. Het stadion op zich vind ik niet zo heel erg bijzonder, het is wel mooi rond en ondanks de atletiekbaan zit je toch best dicht op het veld. Het stadion ligt in de wijk Nunez, een van de duurste wijken van Buenos Aires en daarom heeft River Plate ook de bijnaam ´Milionarios´
Na ongeveer een kwatier pas had ik een taxi en er was veel verkeer dus was ik pas rond 8 uur bij het stadion. De wedstrijd was al begonnen en ik ging op zoek naar een loket waar ze kaartjes verkochten maar die bleken niet open te zijn. Ik zag ook niet echt zwarthandelaren rond lopen dus besloot ik maar rond het stadion te gaan lopen op zoek naar een kaartje.
Het bleek dat een kant van het stadion was afgezet door de politie en op een gegeven moment kwam ik langs een snelweg te lopen en dacht ik vanzelf aan de andere kant van het stadion uit te komen maar dat bleek niet zo te zijn. Na ongeveer een kwatier kwam ik weer bij het stadion en vond ik meteen een zwarthandelaar.
Ik kocht voor een euro of 12 een kaartje en ik had goede plaatsen. Half hoog, zitplaatsen en ongeveer op de middenlijn. Rond mij zaten veel gezinnen en dergelijke en de sfeer was best relaxt. Al mis ik wel een beetje de echte Argentijnse passie bij het nationale team. Er werd bijvoorbeeld weinig gezongen en dergelijke al waren er wel veel vlaggen.
Argentinie was het uur dat ik gezien heb en zeker toen vlak voor rust een Colombiaan met 2 keer geel van het veld werd gestuurd veel beter. Ongeveer halverwege de 2e helft scoorde Crespo een makkelijke intikker(opvallend was het precies een jaar geleden dat hij voor het laatst scoorde) en Argentinie kwam verder niet meer in gevaar.(Diego moest hard juigen bij de 1-0
![]()
)
Na de wedstrijd moest ik eerst een stukje lopen en pakte ik een taxi en was ik rond elf uur thuis waar ik nog een stukje gezien heb van de 1-1 van Brazilie tegen Uruguay en Peru tegen Equador.
Al met al een leuke wedstrijd in een stadion waar ik nog niet eerder was geweest. Ik verwacht dat de volgende wedstrijd een wedstrijd van Boca wordt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".