abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25618445
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:24 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind het trouwens een wat zinloze discussie. Doet me denken aan een studiegenoot van me. Stond in de kroeg, praat een half uur met een leuk meisje. Totdat ze verteld wat ze studeert. Psychologie ofzo. Waarop hij in lachen uitbarst, en nog zoiets probeert te zeggen als "nee joh, hartstikke leuk voor je".
Iedereen moet toch zelf weten wat ie doet? Als mensen hier stellen dat op je zelf wonen zo'n gigantische persoonlijke ontwikkeling is, vind ik erg overtrokken. Dan hebben ze kennelijk thuis niet genoeg mee gekregen. Woon zelf nu 2 jaar op kamers, en om nou te zeggen dat ik zo veel ben veranderd...
Ja sorry hoor, maar die studiegenoot van je heeft helemaal gelijk. Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.
  zondag 20 maart 2005 @ 20:45:35 #202
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_25619085
Aardige quote uit een artikel in het NRC van gisteren:
quote:
Uit een onderzoek van de UvA is gebleken dat thuis blijven wonen een positief effect heeft op de studieresultaten. Ook decaan Jansen vindt de bemoeienis van de ouders niet altijd vervelend. ‘‘Ouders stimuleren hun kinderen om hard te studeren.’’ Maar hoogleraar Meeus vindt deze ontwikkeling niet onverdeeld goed. ‘‘Kinderen worden in Nederland heel luxe opgevoed, daardoor krijgen ze het idee dat alles wel voor ze wordt geregeld.

Ze komen er steeds later achter dat dit idee niet klopt. Dat is een groot probleem, want als deze jongeren dan geconfronteerd worden met de werkelijke wereld, kan dat rauw op hun dak vallen. Ze krijgen meer aansluitproblemen op de arbeidsmarkt en in hun latere zelfstandige leven.’’
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  zondag 20 maart 2005 @ 20:54:21 #203
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25619273
quote:
Op zondag 20 maart 2005 20:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar die studiegenoot van je heeft helemaal gelijk. Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.
Maar dan ga je ze toch niet uitlachen ...
  zondag 20 maart 2005 @ 21:28:46 #204
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25620240
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_25620319
Ik gok zelf idd op financien ja.
Ik ben nu aan het zoeken naar een bijbaantje dicht bij school, voor kamers sta ik al ingeschreven, en als dat baantje dan lekker loopt ga ik van de zomervakantie wel lekker relaxed verhuizen ja
(tevens ben ik eerstejaars, en woon ik op een uur reizen van school, verder heb ik het best naar me zin bij mn ouders, k krijg dan wel niks,maar het werk bijvoorbeeld is 200 meter lopen vanuit mn slaapkamer, en als je eens een keer half 7 thuiskomt staat er eten klaar, ook relaxed)
Het is idd wel teveel luxe.
Overigens heb ik wel n half jaar op mezelf gewoont in het buitenland, zonder begeleidende organisatie, en dat beviel me super, mijn eigen boontjes doppen.
-
pi_25622862
quote:
Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.
Ik vind dat gedrag dieptriest. Je laat je dan enkel leiden door wat jij leuk vindt en de rest is zogenaamd "bagger". Kortzichtig en het getuigt niet van inlevensvermogen in wat de ander leuk en nuttig vindt. Smaken verschillen. Dat is nu eenmaal zo. Stel dat iemand van jouw studie loopt te roepen dat het allemaal klote is en niks voorstelt. Dan vind je dat ook niet echt prettig om te horen aangezien jij er wel jaren van je leven aan hebt gespendeerd en het ook heel interessant vindt.

Dat merk ik bij veel mensen hier. Hun opvattingen en hun manier van leven wordt als "het beste" gezien en iedereen die dat niet onderschrijft mist bepaalde vaardigheden en dergelijke. Hoe simpelminded kan iemand denken vraag ik me wel eens af.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25623011
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:02 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ik vind dat gedrag dieptriest. Je laat je dan enkel leiden door wat jij leuk vindt en de rest is zogenaamd "bagger". Kortzichtig en het getuigt niet van inlevensvermogen in wat de ander leuk en nuttig vindt. Smaken verschillen. Dat is nu eenmaal zo. Stel dat iemand van jouw studie loopt te roepen dat het allemaal klote is en niks voorstelt. Dan vind je dat ook niet echt prettig om te horen aangezien jij er wel jaren van je leven aan hebt gespendeerd en het ook heel interessant vindt.

Dat merk ik bij veel mensen hier. Hun opvattingen en hun manier van leven wordt als "het beste" gezien en iedereen die dat niet onderschrijft mist bepaalde vaardigheden en dergelijke. Hoe simpelminded kan iemand denken vraag ik me wel eens af.
Je hebt het dan ook over Thabit hé,...
-
pi_25623633
Toch hoop ik dat hij het sarcastisch bedoelde...
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25624025
Als je psychologie meisje uitlacht is dat natuurlijk nooit goed voor jezelf, want het percentage mooie meisjes op de psychologie faculteit is bij ons ver boven gemiddeld en daar heb ik altijd respect voor

Ontopic:
Bovendien denk ik dat het alleen al voor je netwerk goed is om op kamers te gaan En dat is vaak veel belangrijker dan of je 3 vakken beter hebt afgesloten (omdat thuiswoners over het algemeen beter presteren doel ik dan op).
ik ben sowieso da bomb
pi_25624665
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:

[..]

Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.

Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"

Nu denk ik dat jij één ding in grote lijnen over het hoofd ziet. Alles hangt natuurlijk samen met de persoon die het betreft. Een paar maanden rondreizen in een wildvreemd land maakt sommige mensen óók veel wijzer en zelfstandiger.
Zelf ben ik een paar maanden rondgetrokken en heb veel mensen ontmoet. Van heel veel mensen kon je gewoon 'proeven' dat het voor hun echt een hele ontwikkeling was. Voor mij was het dit echter niet, afgezien van de ervaring van het reizen heeft het bij mij geen nieuwe ontwikkelingen gebracht, ik ben er ook niet zelfstandiger door geworden.
Ik vind dan ook niet dat ik dit als een échte ervaring (zoals ik begrijp dat jij bedoelt) mee kan nemen in mijn 'verdere leven'. Uiteindelijk zal iedereen er toe streven zelfstandig te worden, hetzij bewust, hetzij onbewust.
Echter, de één zal dit vinden in een rondreis, de ander in het op kamers gaan wonen, weer een ander begint een eigen bedrijf etc. etc. Het is niet specifiek te wijten aan het op kamers gaan, dat wil ik er mee zeggen.

Kortom, ik begrijp je punt (en op sommige punten vind ik ook dat je gelijk hebt) maar vergeet niet dat het niet zo simpel ligt als jij nu probeert voor te doen.
geen commentaar
pi_25626197
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:41 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Als je psychologie meisje uitlacht is dat natuurlijk nooit goed voor jezelf, want het percentage mooie meisjes op de psychologie faculteit is bij ons ver boven gemiddeld en daar heb ik altijd respect voor

Ontopic:
Bovendien denk ik dat het alleen al voor je netwerk goed is om op kamers te gaan En dat is vaak veel belangrijker dan of je 3 vakken beter hebt afgesloten (omdat thuiswoners over het algemeen beter presteren doel ik dan op).
Het is idd ook een beetje sociale vaardigheden dat je ontwikkeld.. Tuurlijk thuis kun je ook stappen, maar volgens mij is dat niets vergeleken met de studentensfeer .
pi_25626315
of je kunt t zo zien, als mijn 22 jarige zoon, student, richting NERD. ING.
" ik woon " op mijn eigen stekkie"
mja, mijn ouders wonen beneden, ergens.
er ....sluipt een vrouw \ mens rond in huis die de was doet, en om half 6 t eten klaar heeft.
en dat alles gratis!
hoezo op kamers wonen?
De Puta Madre
  maandag 21 maart 2005 @ 12:32:59 #213
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25632470
quote:
Op maandag 21 maart 2005 01:36 schreef Killer_Mom het volgende:
of je kunt t zo zien, als mijn 22 jarige zoon, student, richting NERD. ING.
" ik woon " op mijn eigen stekkie"
mja, mijn ouders wonen beneden, ergens.
er ....sluipt een vrouw \ mens rond in huis die de was doet, en om half 6 t eten klaar heeft.
en dat alles gratis!
hoezo op kamers wonen?
Zodat je leert zelf koken, zelf te wassen. Kortom voor jezelf te zorgen zoals een normaal volwassen persoon.
  maandag 21 maart 2005 @ 12:35:20 #214
27074 Dezz
The Dog
pi_25632507
Ik ben 3e jaars student en ik heb totaal geen behoefte om op kamers te gaan. Ik heb het wel goed thuis.

Die argumenten van 'je leert voor jezelf koken en wassen' enzo, die vind ik nergens op slaan. Ik kook regelmatig thuis en wassen en strijken kan ik ook al
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 21 maart 2005 @ 13:56:06 #215
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25634335
quote:
Op maandag 21 maart 2005 12:35 schreef Dezz het volgende:
Ik ben 3e jaars student en ik heb totaal geen behoefte om op kamers te gaan. Ik heb het wel goed thuis.

Die argumenten van 'je leert voor jezelf koken en wassen' enzo, die vind ik nergens op slaan. Ik kook regelmatig thuis en wassen en strijken kan ik ook al
Dat is anders, als je thuis woont, maar zelf gewoon moet koken en wassen. Dan dat je thuis woont en je moeder alles voor je doet. Het gaat namelijk niet alleen om het kunnen, maar ook om het doen.
pi_25634438
het is meer dat je er harder van wordt denk ik, dat je je eigen zaken kan regelen, dat je niet zomaar een keertje niet kan koken, (ja dan maar naar de Mac, maar dat leert je portomonnee je ook wel snel af)
Ik heb ook een half jaar door een wereldvreemd land gereisd, en 4 maanden op een vaste plek gewoond, op kamers.
En dat was geweldig! Je leert je eigen boontjes te doppen, zelf koken en wassen deed ik thuis ook wel, maar er komen nog zoveel dingen meer bij.
Waar denk ik wel een groot verschil in zit is of je zelfstandig woont (in je 1tje dus) of met huisgenoten een gebouwtje deelt. Ik denk dat bij dat laatste er meer kans is dat je eerder gaat stappen terwijl je de volgdende dag tentamens heb, en als je compleet zelfstandig bent, je veel serieuzer kan worden. Nu is dit ook weer persoonsafhankelijk, diegene die met gasten op kamers zit (gedeelde keuken etc.) blijft misschien gewoon op school studeren en doet thuis niks aan school, en degene die zelfstandig is die werkt, FOK!t en gaat naar school, en versloft door gebrek aan motivatie door derden zijn studie.

Enfin,
De keuze is IMO natuurlijk volledig vrij, maar op kamers gaan leer je zeker wel van.
Nadeel bijvoorbeeld, in mijn klas zit iemand van 24 die nog thuis woont, ondertussen wel geld overhoudt om zijn motorrijbewijs te betalen en een Honda CBR te onderhouden, ja dat zijn de voordelen ja.

Iemand die al jaren op kamers woont heeft dan een veel goedkopere motor, om maar een voorbeeld te noemen. Of geen geld / plaats voor een motor. Je zal dus denk ik ook meer de waarde van geld in gaan zien, en wel haast zeker weten minder gadgets gaan kopen.

[offtopic]
Zelf zou ik heel graag op kamers willen wonen, maar er bestaat nu een beetje onduidelijkheid over waar mijn studie heen gaat verhuizen, ze zijn van plan werktuigbouwkunde in THrijswijk te geven ipv hier in de Haagse HogeSchool. Het is nu het gerucht dat ze de aankomende studenten daar neerzetten, en de overige studenten nog aan de HHS laten. Het zou dus een beetje vreemd zijn om op kamers te gaan (reisafstand nu 55 minuten) en dan volgend jaar vanuit den haag elke dag alsnog weet ik hoe lang onderweg naar rijswijk te gaan.

Rijswijk is nu een half uurtje van mij weg ofzo.
En ik WIL ER NIET STUDEREN!@@ desnoods bind ik mijzelf een dag of wat lang aan de ketting bij de ingang met een rood pak ofzo, maar ik ga echt nooit niet naar rijswijk, ik heb niet voor niets gekozen voor den haag (overigens, ik heb een half jaar wiskunde cursus gevolgd op de TH dus ik weet waar ik het over heb)
-
pi_25651873
koken, wassen en strijken kunnen die van ons ook. wij zijn regelmatig weken weg.
komen ze ooit op " hun eigen" te wonen , dan leren ze t ook wel.

dat hebben wij ook geleerd..lekker laten prutsen, komt allemaak goed.....
maar als er geen noodzaak is om op je zelf te gaan wonen , is er ook niks mis mee als je thuiswoont.
3 -4 keer per week , 80 km rijden voor een paar uurtjes school.,
dan is t zeker goedkoper, voor beiden, dat je nog thuis woont.

om heel eerlijk te zijn, ik ben heel blij dat ze nog hier wonen, 20, 22....
ik zou de gezelligheid en al dat gedoe heel zeker missen.
ooit komt t ervan, maar nu nog even niet.
De Puta Madre
pi_25652387
Het is heel moeilijk om een betaalbare kamer te vinden. Dat is denk ik het grootste probleem. Het is meer dat ik geen zin heb om zoveel moeite te doen als ik thuis nog goed zit. Maar het idee om op mezelf te wonen lijkt me echt fantastisch.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_25656034
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 02:18 schreef Shreyas het volgende:
Het is heel moeilijk om een betaalbare kamer te vinden. Dat is denk ik het grootste probleem. Het is meer dat ik geen zin heb om zoveel moeite te doen als ik thuis nog goed zit. Maar het idee om op mezelf te wonen lijkt me echt fantastisch.
Dat is ook onzin, ken niemand die als die echt zoekt geen kamer kan vinden (heb et hier over Amsterdam)... Kwestie van moeite doen en je dus niet alleen op die websitejes inschrijven ... Ga ook es bij de lokale antikraak enzo kijken, daar kan je altijd wat moois voor weinig geld krijgen! (hoewel het vaak wel tijdelijk is, maar ach tegen de tijd dat je eruit moet heb je wel iets permanenters gevonden )
ik ben sowieso da bomb
pi_25658982
quote:
Op zondag 20 maart 2005 20:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom psychologie minder leuk is dan culturele antropologie....
Het kan mij weinig boeien wat andere mensen studeren, hoewel ik wel een bepaalde mening over studies heb natuurlijk.
pi_25659004
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 02:18 schreef Shreyas het volgende:
Sorry hoor, maar dat is echt een kul-argument. Je moet ook een beetje moeite doen, wil je een kamer vinden. Het is heus niet zo dat huurbazen bij jouw aanbellen of je ook een kamer wilt hebben. Daar zul je echt wat tijd in moeten steken. En dan kun je prima een kamer vinden.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:29:20 #222
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25659400
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:07 schreef mechatronics het volgende:
\Je hebt het dan ook over Thabit hé,...
Inderdaad, die nemen we dan ook niet al te serieus.

Voor iemand die wiskunde heeft gestudeerd, ontbeert het hem wel heel erg vaak aan logisch denken.
pi_25665990
quote:
Volgens mij is de voornaamste reden dat het lekker makkelijk is: je hoeft niet te koken, niet schoon te maken, de was wordt voor je gedaan, wat wil je nog meer? En je kunt je geld lekker uitgeven aan uitgaan etc.

25 jaar thuiswonend afgezien van een keer 4 en een keer 5 maanden Spanje en nu wonend in Buenos Aires
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:24:38 #224
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_25666044
Ik ben ook thuiswonende student... Ik ben ook laatstjaars student .. MIjn opleiding is al meer dan 75 procent afgemaakt. Ik ga 2 keer per week naar school. en rest ga ik zelf studeren en casus maken.
pi_25673076
vijfdejaars en nog steeds thuiswonende student meldt zich!

Bij mij is het nu eenmaal zo gegroeid. Vlak voordat ik in Amsterdam zou gaan studeren, is mijn moeder overleden. Zij heeft me gevraagd om thuis e blijven wonen. Dat heb ik gedaan. Ik heb mijn hele toekomst overhoop gegooid, en ben in Nijmegen gaan studeren. Dat was slechts 3 kwartier reizen.

Later had ik weg kunnen gaan, maar door omstandigheden heb ik dat maar niet gedaan. Ik had ontzettend weinig contacturen, had meer te doen in mijn èigen´ woonplaats dan in Nijmegen. Ik denk zelfs dat mijn leven een stuk zorgelozer was geweest wanneer ik op kamers was gegaan. Ik heb nu sinds ruim een half jaar samenwoonplannen. inmiddels heb ik een nieuwbouwhuis gekocht. Dat wordt volgend jar opgeleverd. Tot die tijd houd ik het hier nog wel uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')